Főoldal Autó, motor A Ford 1 literes EcoBoost motorja népszerű Európában

A Ford 1 literes EcoBoost motorja népszerű Európában

MEGOSZTÁS

 

ford_1_literes_ecoboostAz Európában 2014 első félévében értékesített új Fordok közül minden ötödik autót az 1,0 literes EcoBoost motor hajt: a Focus és a Fiesta vásárlóinak egyharmada ezt az erőforrást választja. A Ford üzemanyag-takarékos és meglepően erőteljes 1,0 literes EcoBoost egysége Európa legkelendőbb turbótöltésű benzinmotorja lett, miután 2013-as év első hat hónapjával összevetve a Ford értékesítéseiben idén 15 százalékkal nőtt az 1,0 literes EcoBoost blokkal megrendelt autók száma. Az 1,0 literes EcoBoost egység a egyébiránt a világ első erőforrása, amely egymás után háromszor is elnyerte az Év Motorja címet.

Kevéssel azután, hogy példátlan módon, zsinórban harmadik alkalommal is elnyerte az Év Motorja címet, a Ford üzemanyag-takarékos és meglepően erőteljes 1,0 literes EcoBoost egysége – a Ford idei első félévi értékesítési adatai szerint – Európa legkelendőbb turbótöltésű benzinmotorja lett. A Ford európai vásárlói* idén minden ötödik új autóhoz az 1,0 literes EcoBoost motort rendelték meg – azt a motort, ami annyira apró, hogy akár egy A4-es papírlapon is elfér. 2014 elejétől június végéig a Ford körülbelül 120.000 darab 1,0 literes EcoBoost motoros járművet értékesített; a tavalyi év azonos időszakában ez az érték 104.000 darab volt, ami több mint 15 százalékos növekedést jelent. 2014 első félévében a B-MAX modellek 47, a Focusok 33 és a Fiesták 30 százaléka kelt el ilyen erőforrással.**

“A vásárlók tisztán látják e kisméretű és takarékos, ugyanakkor finom járású és nagy teljesítményű motor előnyeit.” – véli Barb Samardzich, a Ford Európa általános vezérigazgató-helyettese. „A vadonatúj Mondeo jövő havi piacra lépésével tizenegyre nő az 1,0 literes EcoBoost blokkal is kínált modellek száma, ráadásul a Fiesta Red Edition és Black Edition változatok 140 lóerős motorvariánsai érzékletesen példázzák, milyen lehetőségeket rejt ez az apró blokk.”

Vezethetőségéért, teljesítményéért, alacsony fogyasztásáért, kiegyensúlyozott működéséért és technológiájáért az 1,0 literes EcoBoost erőforrás idén januárban elnyerte a 2014-es Év Motorja díjat – egy olyan mezőnyben, ahol számos prémium márka és szupersportkocsi is szerepelt.

„Az idei volt az eddigi legerősebb mezőny, de az 1,0 literes EcoBoost még mindig olyan erényekkel bír, amelyek győztessé avatták: simán, kifinomultan jár, meglepően rugalmas és kiemelkedően takarékos.” – fogalmaz Dean Slavnich, a 16. Év Motorja verseny társelnöke, az Engine Technology International magazin szerkesztője. „Az 1,0 literes EcoBoost a modern motortervezés legjobb példája.”

Az 1,0 literes EcoBoost immár 13 jelentős díjat nyert el. Az elmúlt három év során az erőforrás hét Év Motorja címet gyűjtött be – köztük a 2012-es Év Legjobb Motorja kitüntetést – emellett pedig technológiai újításaiért Németországban megkapta a 2013-as Nemzetközi Paul Pietsch Díjat, a brit Királyi Autóklub Dewar Díját, valamint az amerikai Popular Mechanics magazin Áttörés Díját is. A Ford az első autógyártó, amelynek háromhengeres blokkja felkerült a Waard 10 Legjobb Motorjának listájára. Az 1,0 literes EcoBoost motor 2012-ben mutatkozott be a Ford Focusban, és azóta már a Fiesta, a B-MAX, az EcoSport, a C-MAX és Grand C-MAX, a Tourneo Connect, a Tourneo Courier, a Transit Connect és a Transit Courier kínálatában is megtalálható. Az eddig 100 és 125 lóerős változatokban kínált motor nemrégiben egy új, 140 lóerős verzióban is bemutatkozott az új Fiesta Red Edition és Fiesta Black Edition modellekben. Ez a blokk minden idők leghatékonyabb 1,0 literes sorozatgyártású erőforrása, ami 9 másodperc alatt gyorsítja az autót 100 km/órára; a végsebesség 201 km/óra; az üzemanyag-fogyasztás 4,5 l/100 km, a CO₂-emisszió pedig 104 g/km. ***

Az 1,0 literes, háromhengeres EcoBoost erőforrás fejlesztésén több mint 200 mérnök dolgozott Németországban a Ford aacheni és merkenichi kutatás-fejlesztési központjaiban, valamint az Egyesült Királyság a dagenhami és a duntoni fejlesztő létesítményeiben, a szakemberek összesen 5 milliónál is több munkaórát áldoztak a motor megalkotására. A kompakt, kis tehetetlenségű turbótöltő akár 248 ezret is pöröghet percenként – ez másodpercenként több mint 4 ezer fordulatot jelent, ami majdnem kétszerese a 2014-es Formula 1-es autók motorjában alkalmazott turbótöltők fordulatszámának. A 140 lóerős, 1,0 literes EcoBoost blokk turbótöltője 1,6 bar töltőnyomást biztosít, a gyújtási nyomatékcsúcs pedig 124 bar, ami akkora nyomást jelent, mintha egy teljesen kifejlett, 5 tonnás afrikai elefánt álldogálna a dugattyún.

“Az 1,0 literes EcoBoost erőforrás új szintre helyezte a lécet a motortervezésben, és ennek sikerét abban mérhetjük le, ami számunkra a legfontosabb – vásárlóink döntésében.” – összegzi Samardzich.

A motor kétségtelenül Hollandiában bizonyult a legnépszerűbbnek, ahol 38 százalékot tett ki a Ford értékesítéseiben; Dániában a vevők 35 százaléka, Svájcban pedig 32 százalék választotta az 1,0 literes modellváltozatokat. A sikeres erőforrás a világ 72 országában kapható.
* Ford értékesítési adatok. A Ford 20 legfontosabb európai piaca Ausztria, Belgium, Nagy-Britannia, Csehország, Dánia, Finnország, Franciaország, Németország, Görögország, Magyarország, Írország, Olaszország, Hollandia, Norvégia, Lengyelország, Portugália, Románia, Spanyolország, Svédország és Svájc.

** A JATO Dynamics által közölt eredmények a JATO Consult, a vállalat tanácsadó szolgálata által közölt adatokon alapulnak. Az adatok 30 európai ország piacairól származnak. További információkért látogasson el a www.jato.com honlapra.

*** Az üzemanyag-fogyasztási és CO₂-kibocsátási adatokat az Európai Unió 715/2007/EC számú szabványa által előírt technikai kívánalmak és műszaki adatok alapján, illetve az EC/692/2008 rendelet alapján regisztrálták. Az üzemanyag-fogyasztási és CO₂-kibocsátási adatok egy járműtípusra, nem pedig egy adott járműre vonatkoznak. Az alkalmazott tesztelési eljárás lehetővé teszi a különféle járműtípusok és különféle gyártmányok összehasonlítását. A közúti üzemanyag-fogyasztás eltérhet az itt közölt adatoktól, mivel egy autó üzemanyag-fogyasztását befolyásolhatja a vezetési stílus, vagy egyéb, nem műszaki jellegű tényezők is. A CO₂ az az üvegházhatású gáz, ami a legnagyobb mértékben felelős a globális felmelegedésért. Az MPG mértékegységben megadott fogyasztási adatok birodalmi (angol) gallonban értendők, és megfelelnek az európai vezetési ciklus mérési előírásainak. A világ más pontjain alkalmazott, eltérő vezetési ciklusokon és előírásokon alapuló mérései eredmények ezektől eltérhetnek.

Szóljon hozzá!