Főoldal Életmód Vásárlás A technológia, amely segít összekötni az üzleteket vásárlóikkal

A technológia, amely segít összekötni az üzleteket vásárlóikkal

MEGOSZTÁS

Mától elérhető a magyar fejlesztésű BCONHUNT platform, illetve annak első applikációja, a BCONSHOP okostelefon alkalmazás. A legújabb technológiai megoldásokra – iBeacon, BLE 4.0 – épülő mobilmarketing-alapú vásárlásösztönző rendszer egyszerre nyújt megoldást a kiskereskedelmi szereplők, illetve a vásárlók megváltozott igényeire. Az ingyenes alkalmazás letöltésével testreszabott, exkluzív kedvezményekhez jutnak a felhasználók, azaz a vásárlók. A kiskereskedelmi üzletláncoknak pedig egy rendkívül jól célozható, precízen mérhető és nem utolsó sorban az összezsugorodott marketing büdzsékben is elhelyezhető vásárlásösztönző rendszert biztosít, amellyel növelhetik üzletük forgalmát. A magyar startup fejlesztése az Immochan, az Auchan Csoport üzletsorok és a kereskedelmi parkok fejlesztésével és üzemeltetésével foglalkozó tagjának érdeklődését is felkeltette, így az alkalmazást elsőként az áruházlánc üzletsorain próbálhatják ki a letöltők.

bconshop_lokacioalapu_vasarlasosztonzes

Az okostelefonok elterjedésével egyre inkább előtérbe kerültek a mobil marketing lehetőségei által kínált, pontosabban célozható, „pont ott, pont akkor” típusú megoldások. A mobil kommunikációs technológiák rohamosan fejlődnek, a mobilinternet lefedettsége közel 100 százalékos, a készülékgyártók termékpalettájáról pedig lassan eltűnnek a nem „okos” telefonok. A készülékek egyrészt státuszszimbólummá, másrészt olyan személyes tárggyá váltak, amelyek már nélkülözhetetlenek a mindennapokban. Tulajdonosaik nem indulnak el nélkülük, személyes adataikat és magánéletüket őrzik bennük.

Miközben világszerte hódítanak a törzsvásárlói rendszerek és virágkorukat élik a kuponos kedvezmények, a vásárlókra zúduló ajánlatok nem testre szabottak, így nem is elég hatékonyak. Csökken az impulzív vásárlás aránya, amikor csak a kirakatot látva fogja el őket az érzés, hogy „ez kell nekem”. A kiskereskedelmi üzletláncok ezért a minél célzottabb kampányok lehetőségét keresik.

„Az elmúlt évek gazdasági változásai és a technika fejlődése nyomán a vásárlók egyre tudatosabbá válnak. A legtöbb internetképes eszközzel már villámgyorsan tudnak tájékozódni a különböző termékekről és szolgáltatásokról, sőt, egyre gyakrabban még a vásárlás előtt utánanéznek az őket érdeklő akcióknak. A kéretlenül, illetve a számukra irreleváns csatornákon érkező ajánlatok azonban vagy teljesen érdektelenek, vagy olyan szituációban érik el a potenciális vevőket, amikor nem fogékonyak rájuk” – mondta Gaál Viktor, a BCONHUNT alapítója.

Ezekre keresett megoldást a magyar startup. A fejlesztés eredménye pedig a BCONHUNT platform, azaz az a felület, ahol a kereskedők létrehozhatják kampányaikat és akcióikat, és a most induló BCONSHOP alkalmazás, amelyben a vásárlók hozzáférhetnek az említett akciókhoz, egyedi igényeik szerint. Az applikáció fejlesztésének célja, hogy a felhasználók csak olyan akciós ajánlatokkal találkozzanak, amelyekre valóban nyitottak. A kereskedőknek pedig abban nyújt segítséget a platform, hogy egyre több vásárló térjen be az üzleteikbe. A tapasztalatok szerint ugyanis hiába tájékozódnak a felhasználók vásárlás előtt, a döntés továbbra is a polcok előtt születik meg.

Szóljon hozzá!