Főoldal Autó, motor Az Opel Corsa sikertörténetének öt mérföldköve

Az Opel Corsa sikertörténetének öt mérföldköve

Minden az Opel Kadettel kezdődött. Egy kisautó, amelyet széles társadalmi rétegek mobilizálására szántak, amikor még luxus volt autózni. A Kadett már 1936-ban komoly autónak számított, de elfogadható árért adta az Opel. A hatvanas és hetvenes évek gazdasági csodájának idején a Kadett A-val és B-vel indult be igazából a márka, mialatt egyre nőtt az emberek vásárlóereje és igényszintje. Ennek megfelelően nőtt a Kadett mérete és teljesítménye is: egyre közeledett a középkategória felé, mígnem piaci rés keletkezett a klasszikus belépőmodell alatt. Legfőbb ideje volt hát kirukkolni egy új, igazi kiskocsival – ez lett a Corsa.

opel_corsa_generaciok_2

Első mérföldkő: 1982 – 1993

Az Opel Corsa A mokány 3,62 méteres hosszúsággal, rekordgyanús 0,36-os légellenállási alaktényezővel és a raliautók stílusában vagányul kidomborodó kerékívekkel debütált. Vezető formatervezője, Erhard Schnell sportos kiskocsit rajzolt, amelynek szögletes vonalai általános tetszést arattak. Csúcspontnak a Corsa GSi számított, dögös 100 lóerővel, és megjelent a géptető alatt az első dízelmotor is. Eleinte csak kétajtós, lejtős- vagy lépcsős tetővonalú karosszéria készült, de 1985-ben csatlakozott hozzájuk a népszerű ötajtós is. A Corsa A ünnepelt bestsellerré lett, 3,1 millió darab készült belőle.

Második mérföldkő: 1993 – 2000

A Corsa Nr. 1 közönségsikere ellenére úgy döntöttek Rüsselsheimben, hogy utódját a nők kedvenceként pozícionálják. A design-guru Hideo Kodama látott munkához, és kerekded, sokkal lágyabb Corsát alkotott, amelynek bájosan kerekre nyitott szemei nagy sikert arattak a nőknél. A Corsa B hossza csupán tíz centiméterrel nőtt, belső tere azonban jóval tágasabb lett, ugyanakkor a kategóriában új biztonsági standardot hozott be a blokkolásgátló, az oldalütközés-védelem és az első légzsák. Egyes piacokon kombit, kis platós kivitelt és lépcsőshátú modellt is kínált az Opel a lejtőshátú mellett. A benzinmotorok már befecskendezősek és katalizátorosak voltak, a GSi-ben 16 szelep járta táncát, a dízel pedig turbófeltöltőt kapott. Világsiker lett a második Corsa, túl is lépte a négymilliós határt.

Harmadik mérföldkő: 2000 – 2006

A „sose változtass nyerő csapaton” jelszóhoz hűen ismét Hideo Kodama határozhatta meg a Corsa C formáját. A vonalvezetés tudatosan igazodott az elődéhez, de az új autó ismét tíz centiméterrel hosszabb lett, szélesebb nyomtávon állt, és megnőtt a tengelytáv is. Így jóval megnőtt a belső tér. A karosszériát először horganyozták teljes egészében. Nagy teljesítményről, csekély fogyasztásról és tiszta kipufogásról modern, négyszelepes ECOTEC benzinmotorok mellett egy turbódízel gondoskodott – valamennyi már akkor teljesítette a szigorú Euro 4-es normát. A Corsa C-ből összesen 2,5 milliót adtak el.

Negyedik mérföldkő: 2006 – 2014

Mostantól külön utat jár a három- és az ötajtós: az egyik kupészerű lett, és a sportos hajlamú vevőknek felelt meg, akárcsak anno a Corsa A, a másik viszont tágas, teljes értékű családi járműként szolgált. A Corsa D már súrolta a négyméteres határt, hossza pontosan 3,999 méter volt. A hatékony ecoFLEX technikával bevonult a Start/Stop rendszer; az 1.3 CDTI ecoFLEX kombinált fogyasztása mindössze 3,3 liter gázolajat tett ki, ami megfelel 88 g/km CO2-kibocsátásnak. A negyedik generációs Corsa már a célegyenesben fut, eddig 2,8 millió került az utakra, ami összesítve 12,3 millió Corsát jelent, amelyből 11,7 millió került Európába.

opel_corsa_generaciok_1

Ötödik mérföldkő: 2014-től

Év végétől már az új Corsa E vevői örülhetnek. Az ötödik nemzedék is három, illetve öt ajtóval készül a spanyolországi Zaragozában, illetve Eisenachban – az utóbbi helyen együtt az Opel ADAM típussal, amely a Corsa kistestvére, akárcsak egykor a Kadetté lett a Corsa. Így van ez az autóknál is: felnőnek a gyerekek…