Főoldal Autó, motor Döntős az új Citroën Jumper

Döntős az új Citroën Jumper

citroen_jumper_2014A nemrégiben bemutatkozott új Citroën Jumper elkönyvelhette első szakmai sikerét: a modellt beválasztották az Év Haszongépjárműve szavazás döntőjébe.

2014 minden bizonnyal az elmúlt évtizedek legizgalmasabb esztendeje a kishaszongépjárművekkel foglalkozók számára: nem kevesebb, mint 12 új modell jelent meg az idén az európai piacokon. A szektorban igen elterjedt közös fejlesztéseket, közös modelleket csoportosítva végül nyolc új kisteherautót neveztek a konstruktőrök a 2015-ös Év Haszongépjárműve (IVOTY) választás programjába.

Tekintettel a nevezettek nagy számára az IVOTY zsűrije (amelyet 23 vezető európai szakújságíró alkot) úgy határozott, hogy a döntő mezőnyét öt modellre szűkíti. Ezek közül kerül majd ki a 2015-ös év győztese.

A 2015-ös Év Haszongépjárműve döntősei (ABC-sorrendben):

• Ford Transit
• Fiat Ducato / Peugeot Boxer / Citroën Jumper (Relay)
• Iveco Daily
• Mercedes-Benz Vito
• Renault Trafic / Opel/Vauxhall Vivaro

Az idén kívül-belül teljesen megújult Citroën Jumper számos olyan szolgáltatást kínál, melyekkel a végső győzelemre is esélyes lehet:

– határozottan modern, ugyanakkor funkcionális dizájn, LED-es nappali lámpákkal és új fényszórókkal;
– kerékdobok közt mért 1,42 méteres rakodási szélesség, ill. 1,87 méteres hasznos szélesség, amely a kategória legjobbjának számít;
– példátlan kényelem a vezető számára: állítható rugózású vezetőülés, könyöktámaszok, állítható deréktámasz, a műszerfalon elhelyezett sebességváltó kar, megemelhető íróasztalka, Bluetooth kihangosító, USB-port, 5 colos színes érintőképernyő, navigációs rendszer és tolatókamera;
– nagyobb biztonságot szolgáló technológiák: intelligens kipörgésgátló rendszer, Hill Descent Control (lejtmenetvezérlő), programozható sebességszabályozó- és -korlátozó berendezés, véletlen sávelhagyásra figyelmeztető jelzés, keréknyomás-ellenőrző rendszer;
– kifogástalan minőség: a Citroën Jumpert több mint 4 millió km-en tesztelték;
– alacsonyabb fenntartási költségek: egyes változatokon az előző generációhoz képest közel 15%-kal csökkent a fogyasztás, az e-HDi 130 és az e-HDi 150 motorokhoz pedig Stop&Start funkció társul, ami városi forgalomban 0,5 l/100 km fogyasztáscsökkenést eredményez.

A döntő szavazásra a jövő hónapban kerül sor, a végső győztest pedig szeptember 23-án, a Hannoveri Haszongépjármű Kiállítás díjátadó ünnepségén hirdetik ki, a szakma vezető személyiségeinek és a szaksajtó képviselőinek jelenlétében.