Főoldal Autó, motor Bemutatók, menetpróbák OPC élményautózás, Monza-koncepció: csak kettő az idei, 2014-es Opel Családi Nap bőséges...

OPC élményautózás, Monza-koncepció: csak kettő az idei, 2014-es Opel Családi Nap bőséges kínálatából

Ahogyan már korábban beszámoltunk róla, az idei, sorban negyedik Legendák Találkozása, avagy az Opel Családi Nap ismételten remek és változatos programkínálattal várja az érdeklődőket.

legendak_talalkozasa_2014_opel_astra_opc_2

Konkrétan a családokra kihegyezve, ugyanis a korábbiakéhoz hasonlóan a folyamatos társas aktivitásé lesz a főszerep a Hungaroring berkein belül megrendezésre kerülő, ingyenes egész napos rendezvényen.

Sorolhatnánk napestig a bőséges kínálatot – most nem tesszük, inkább ajánljuk cikkünket, vagy a http://www.legendak.com oldalt; az eseményről a hagyomány szerint részletes összefoglalót közlünk majd. Inkább nézzük, mit láttunk-hallottunk-tapasztaltunk a tegnapi sajtónapon, stílszerűen a Hungaroringen!

A zord idő ellenére nem tűntek letörtnek a megjelent újságírók, ellenkezőleg: keresték a kihívást a szombati eseményekhez hasonlóan sokrétűre gondolt privát programlehetőségek közt. Nem véletlenül kihívás, ugyanis a több napos eső áztatta aszfaltcsík még a sokat próbált versenyzőket is megizzasztja – rögvest egy Astra-Insignia OPC pályaautózással kezdtünk. Korlátozott idő állt rendelkezésünkre, úgyhogy a 280 lóerős GTC Astra OPC-k és 325 lóerős V6-os Insignia OPC-k mellett már sajnos a szentgotthárdi 200 lóerős 1.6 literessel szerelt „sima” GTC-t már nem volt módunk kipróbálni – sebaj, épp elég komplexre sikeredett így is az élmény. Mert bizony éményautózás volt ez a javából, a tavalyihoz hasonlóan (igaz, akkor az Insignia-kat Corsa OPC-k helyettesítették) két körös futamokat róttunk a versenypályán, egy felvezető és egy teljes kör révén.

Az autók OPC módba kapcsolva érezhetően stabilabbá váltak, a futómű keményebben viselkedett, és a megcsúszások is redukálódtak jelentősen. Óvatos vezetés volt ez, hiszen az eső a szó szoros értelmében szakadt, viharos széllökésekkel megspékelve vettük be a kisebb és nagyobb kanyarokat, fékeztünk intenzíven, de azért közel 200 kilométer/óráig gyorsítottunk is a célegyenesben. Mivel az Astra OPC-t már teszteltük tavaly, ezért a legnagyobb újdonságot a vizes, csúszós úton való viselkedés jelentette, s bátran állíthatjuk: remekül állta a sarat, néhány fenékriszálás és alulkormányozottsági részletet kivéve (járulékos dolgok). A nagyobbik testvér, azaz az Insignia OPC méretéből és súlyából adódóan nyilvánvalóan kevésbé alkalmas versenypályára, mint az Astra, viszont a stabilitást remeknek éreztük; az imént említett OPC üzemmódnak, illetve az állandó összekerékhajtásnak köszönhetően. Külön érdekesség, hogy az Insignia OPC csapat instruktoraként feltűnt Kovács Niki gyorsasági motorversenyző is, illetve Laklóth Aladár színművésszel is találkoztunk, méghozzá a program megnyitóján, az eligazításon.

Második felvonásként terepre utazott a zsurnalisztacsapat, persze csak helyben, viszont hazai fejlesztésű-gyártású elektromos hajtásláncot kapott autóbusszal. Meg is jegyeztük, hogy akár e járművel is letudhatnánk néhány kört a pályán, igaz, nem lenne ildomos, hiszen nem hordozza a villámos emblémát. Elég az hozzá, hogy a nagyjából 6-700 méterre lévő hátsó, Gold Tribünök mögötti résznél szálltunk ki (itt lesz majd a közszolgálati park kialakítva, tűzoltó, mentő- és rendőrautókba is lesz lehetőség beülniük kicsiknek és nagyoknak egyaránt). Már várakoztak ránk a könnyebb terepen is jól használható Mokka-k és Insignia Country Tourer-ek, s nyomban indult is az offroad rész. Végeredményben a terep részletek ténylegesen könnyedebb megközelítést kaptak, a füves, felázott területeken remekül lehetett próbálni a menetstabilizátorok (ESP, ABS) kikapcsolt állapotával befolyásolt intenzívebb kanyarvételezéseket: a Mokka így is stabil maradt viszonylag, nehezen lehetett kizökkenteni tempójából. Időhiány miatt az Insignia Country Tourer próba elmaradt, viszont e modellről már írtunk szintén részletes tesztet (2 literes biturbó gázolajossal felvértezve).

Minden kétséget kizáróan az idei Legendák Találkozása eseménynek az egyik legérdekesebb pontja az újragondolt Opel Monza tanulmány lesz, melyet mi már a hivatalos hazai premier előtt körbejárhattunk, illetve az autó belsejébe is bepillanthattunk. A futurisztikus, kétoldali felfelé nyíló ajtós kivitellel megspékelt külső igazán jövőbe mutató hajtásláncot takar, 3 hengeres, 1 literes turbótöltött benzinmotor található a középpontban, ráadásként CNG üzemmóddal.

Nem sokkal a Monza koncepció kivesézése után sajtótájékoztató következett, mely keretein belül Dános András, az Opel Magyarország PR igazgatója, illetve Koncz Gábor, az Opel Magyarország ügyvezetője vázolták részletekbe menően a szombati történéseket. Exkluzivitásként pedig pódiumra szólították a Szalay Balázs-Bunkoczi László párost, akik idén két ízben is nekivágnak Afrikának: a Marokkó-ralin vesznek részt első nekifutásra októberben, majd december végi starttal következhet az Afrika Eco-Race. Megszólalt a francia nemzetiségű Jean-Louis Schlesser is, kétszeres Dakar-győztes pilóta, az Afrika Eco Race megálmodója és szervezője is – véleménye szerint a legesélyesebbek Szalayék a következő verseny első helyének megszerzésére. Szalay Balázs és Bunkoczi László egyébként 10 éve vannak a szcénában, s a legelső útjuk is Opellel lett levezényelve.

A sajtótájékoztatón utaltak továbbá arra is, hogy a várhatóan nem túl kegyes időjárás ellenére is telt házra számítanak, ugyanis több, mint 32 ezren regisztráltak az eseményre. A regisztráció – hasonlóan az eddigiekhez – alapfeltétele a programokon való részvételnek. Még mindig nem késő a regisztrálás a http://www.legendak.com oldalon.

Fontos kiemelni, hogy az Opel jelenlegi teljes palettája mellett bemutatkozik a Segítő Vásárlás program is, mely támogatja a fogyatékkal élő emberek segítségével elkészített magyar termékeket és szolgáltatásokat – már ötvenen felüli azoknak a cégeknek és szervezeteknek a száma, akik csatlakoztak a programhoz, illetve használják a Segítő Vásárlás védjegyét.

No és persze talán a legszórakoztatóbb és egyben legjobban várt program egyértelműen az élményautózás mikéntje lesz, ugyanis több ízben sorsolnak majd, s a szerencsés nyerteseket képzett instruktorok viszik körbe a pályán. A főprogramot a Magyar Opel Tulajdonosok Egyesületének neve fémjelzi: lesz gyorsulási versenyből is bőségesen.

A 2014-es Legendák Találkozása Opel Családi Nap a tradícióknak megfelelően este Tankcsapda koncerttel zárul.

Még több fotó: Napimagazin Facebook oldal

A cikkhez tartozó fényképeket Canon EOS 5D Mark II fényképezővel készítettük.
Együttműködő partnereink: Acer Hungary, Sony, MSIKingston Technology, EpsonLivekodok.com, Canon, Camera Kft., Nike
Utómunka hardver: Acer, MSI