Főoldal Életmód Wellness, fitness Csepel Royal Frisco – mehet a városi freestyle

[TESZT] Csepel Royal Frisco – mehet a városi freestyle

MEGOSZTÁS

csepel_royal_frisco_001

Átvitt értelemben véve helytálló kizárólagosan a címben szereplő utalás a freestyle-ra, mint műfajra, vagy akár kerékpár-alternatívára (lásd BMX). Tehát a Frisco fantázianevű, 20 colos felniken guruló kerékpárja nem alkalmazandó különféle szélsőséges mutatványokra, sem egyéb hajmeresztő megmozdulásokra – bár használata közben néha-néha igencsak megmozdul az a bizonyos kisördög a nyeregben ülve.

A nagy patinájú és legendás múlttal rendelkező Csepel Kerékpárgyár folyamatosan ontja a jobbnál jobb és persze különleges, néhol formabontó megközelítésekben fogant bicikliket, s egyértelműen látszik, hogy a Royal sorozat Frisco-ja bizony ebbe a kategóriába tartozik. Nézzük tehát a részleteket!

Első blikkre nehéz eldönteni, tulajdonképpen mivel is nézünk farkasszemet, ugyanis a hagyományos SingleSpeed HiTen acélötvözetből készült váz nagyobbnak látszik, mint valójában, míg a 20-as Csepel Ringo felnik szinte elvesznek a méretarányok sűrűjében; az egész összhatás a korabeli kempingbiciklikre hajaz, nyilvánvalóan sokkal modernebb, stílusosabb és masszívabb tálalással. Végeredményben laikus szemszögből azt is állíthatnánk, hogy tulajdonképpen egy normál nagyságú váz kettő apró kerékkel, szabvány felnőtt nyereggel és kormányművel alkotja a Frisco elegyét, de egyértelműen ez így nem lenne helyes megfogalmazás.

A 20 colos papucsokra Kenda gumiabroncsok kerültek, ezek mintázata egyszerű, két fő erezettel, alapvetően aszfaltra tervezve. Nyilvánvaló, hiszen a Csepel Royal Frisco elsődleges funkcionalitását tekintve városi kerékpár, felépítéséből illetve felszereltségéből adódóan is látszik jól mindez egy alaposabb szemrevételezés, no meg persze a folyamatos gyakorlati használat közben-után.

Letisztultságának és minimalista kialakításának köszönhetően a Frisco nem rendelkezik sem első, sem hátsó teleszkóppal, a HiTen acélvilla merev, 1 1/8 col méretű, a kormányoszlop folytatásaként követi a vonalvezetést teljesen egyenesen. Az csatlakozásnál az agy Joytech magas peremes verziójú, nincs semmiféle feles körítés (például agydinamó, vagy egyéb), lámpa sincs szerelve gyárilag a Frisco-ra.

Magasságában korlátozottan állítható a Csepel 1337 típusjelzésű kormány, melyhez Neco 1 1/8” A-head csapágy tartozik; a Csepel Bongo markolatok kialakítása kézre esik, a bal és a jobb távolsága megfelelő (felnőtt méret), a kormányszár a jól ismert Csepel Goto, 25.4 milliméteres. A kormányrudat (rögzítés megerősítése után) tökéletesen tartotta, erőteljesebb ránehezedésnél is fix és stabil maradt az egység.

A Csepel Royal Frisco Csepel Lumber márkajelzésű fékkarokat kapott, ezek az elvárható dőlésszögnek megfelelően lettek a kormányrúdra applikálva, természetesen itt is minden a felhasználó méreteihez szabható. A fékkarok rövidek, akár két ujjal is befoghatók, a bowdenek burkolata divatosan fehér színűek, míg a patkófékek Saccon-termékek. A fékpofák hajlamosak voltak az elállítódásra, a nagyjából egy hetes folyamatos, mindennapos használat alatt háromszor kellett az imbuszkulcs készlet után nyúlni. Betudható ez annak is, hogy az átlagosnál talán kicsit nagyobb tűrőpróbának volt kitéve a Frisco – sok intenzív, de nem blokkoló fékezéssel, fokozatosan adagolt fékerővel az első- illetve hátsó kerekekre.

Kifejezetten rövidebb, 10-15 kilométeres távolságok gondtalan leküzdésére alkalmas elsősorban a Frisco, ugyanis sem az 1 sebességet tudó áttételezése, sem pedig a Csepel Puhos névre keresztelt nyerge nem predesztinál kiterjesztettebb tervek szövögetésére – ugyanakkor mi voltunk annyira bátrak, hogy lazán bevállaltunk egy Budapest-Leányfalu kombót oda-vissza, kisebb-nagyobb kitérőkkel, s lőn csoda, sikeresen túléltük. Igaz, a végére már sajgott kissé a hátsó felünk, ezen javítottunk is némi nyereg dőlésszög állítással, s utána talán optimalizálódott a helyzet kissé.

Vessünk egy pillantást a hajtásláncra – autós szakzsargonnal élve, mint köztudott, a napimagazin.hu folyamatosan publikál e témakörben. Nyilván szakmai ártalom ez, de sebaj, így legalább hasonló szemszögből közelítünk a kerékpárok irányába is, elvégre ebben az esetben is járművekről van szó… Nos, a hajtókarokat Csepel Teta 48T jelzéssel látták el, ezek természetszerűleg acélötvözetbők készültek szintén, csakúgy, mint a K370-es pedálok, felső és alsó felületekkel, a talp résznél csúszásgátló fogazással, mely igen praktikus haladás közben. Az alapjaiban BMX-ekhez alkalmazott, strapabíró félszem nélküli láncként közismert KMC Z510 gyakorlatban is bizonyított, a Frisco-val megtett közel 200 kilométer alatt egyszer sem okozott panaszt, pedig számos keményebb szögű emelkedőn meg lett hajtva a rendszer, mely ilyenkor is stabil marad. Ráadásul ismét képbe jön a trendi külső, hiszen a tesztelésre kapott kerékpár sötétlila-fehér színkombinációjának részeként rendhagyó módon fehér árnyalatot kapott a lánc, mely által még inkább feltűnőbbé lett az összkép. A lánccal egy Dicta 16T racsnin keresztül hajtja a hátsó kereket, az agy pedig Joytech magas peremes Flip-Flop rendszerű kialakítást hordoz.

A hajtás áttételezése tehát egysebességes, ez egyfelől elegendőnek bizonyul, kizárólag városi, 25-30 kilométer/órás sebességhez, túrázáshoz már kevés, a pedálfordulat jelentősen megnövekszik, ha egy állandó, fix imént említett utazósebességet szeretnénk növelni. A láb ilyenkor hamar fárad – ezt nem is kell nagyon részletezni, a kerékpár stabilitása pedig csökken a plusz erőkifejtések függvényében. Egyenes, úthibáktól mentesebb aszfaltfelületeken haladva az úttartás stabil, kisebb kormánymozdulatokra elhanyagolható, közepesekre viszont már elég erőteljes visszajelzéseket kapunk az első kerék irányából, továbbá a kis, 20 colos kerékátmérőből adódóan ajánlatos kerülni a gödröket, göröngyöket is.

Összegezve tehát: a Csepel Royal Frisco ideális azoknak, akik szeretik az exhibicionista beállítottságú termékeket, illetve a kerékpározásba is elegyítenék szívesen mindezt. Kétségkívül a Frisco divattermék elsősorban, bár egyáltalán nem kérdőjelezhető meg alaphangon vett városi sokoldalúsága, jó manőverezhetősége, könnyed hordozhatósága (10.2 kilogramm száraz tömeg). A vonalvezetés, mint maga az egész Frisco-szellemiség letisztult, ám mégis rettentő divatos és egyedi, a felnik belső fala a feketére fújt küllők találkozásánál fehér, egységes harmóniában a hasonló színvariációkkal. Fontos még megjegyezni azt is, hogy a korábbiakkal ellentétben a Frisco strapabíró fényezést kapott, a lakk jól tűri az esetleges kisebb-nagyobb horzsolásokat, jól ellenáll például a kavicsfelverődésnek. A biciklin alkalmazott egyéb Royal alkatrészek kívánt színekben választhatók, s mostanra már ezeket sem eloxálják, hanem tűrésálló festést kapnak mind egy szálig. Ráadásként pedig hozzátennénk, hogy a Csepel Royal Frisco 20 colos kerékmérete miatt a MÁV vonalain ingyenesen szállítható.

A Csepel Royal Frisco ajánlott fogyasztói ára 99 900 forint.

Bővebb információ: http://www.csepelroyal.hu, http://www.csepelbike.com

2014 Csepel Royal Frisco specifikációk

Váz típusa: SingleSpeed

Váz anyaga: HiTen acélötvözet

Rendelkezésre álló színek: fekete, narancssárga, piros, barna, fehér, lila

Villa típusa: 1 1/8” HiTen acélötvözet, merev

Kormány típusa: Csepel 1337

Markolat típusa: Csepel Bongo

Kormányszár típusa: Csepel Goto 25.4 mm

Kormánycsapágy típusa: Neco 1 1/8” A-Head

Nyereg típusa: Csepel Puhos

Nyeregcső típusa: Csepel Alu 31.6 mm x 500 mm

Hajtókar típusa: Csepel Teta 48T

Lánc típusa: KMC Z510 H ½” x 1/8”

Fogaskoszorú típusa: Dicta 16T

Sebességváltó típusa:

Sebességfokozatok száma: 1

Felni mérete, típusa: 20” Csepel Ringo

Első kerékagy típusa: Joytech, magas peremes

Hátsó kerékagy típusa: Joytech magas peremes Flip-Flop

Gumiköpeny típusa: Kenda Kwickroller Sport 20×1.50

Féktest típusa: Saccon patkófék

Fékkarok típusa: Csepel Lumber

A kerékpár súlya: 10.2 kilogramm

Még több fotó: Napimagazin Facebook oldal

A cikkhez tartozó fényképeket Canon EOS 5D Mark II fényképezővel készítettük.
Együttműködő partnereink: Acer Hungary, Sony, MSIKingston Technology, EpsonLivekodok.com, Canon, Camera Kft., Nike
Utómunka hardver: Acer, MSI

Szóljon hozzá!