Főoldal Technológia Tech tesztek WildStar – MMORPG kalandozás a Nexus bolygón

[TESZT][PC] WildStar – MMORPG kalandozás a Nexus bolygón

MEGOSZTÁS

wildstar_napimagazin_013

Se szeri, se száma a folyamatosan megjelenő MMORPG, azaz az online játszható szerepjátékoknak. Szinte havonta jelenik meg egy-egy új cím, tehát a műfaj szerelmesei egészen biztosan megtalálják számításaikat az alapvetően a klasszikus fantasy-világban játszódó történetek sűrűjében.

Külön örömet jelent, ha a kiszemet masszív multiplayer RPG ingyenes, azaz nem kell bajlódnunk a havi, vagy kéthavi előfizetésekkel, az pedig hab a tortán, ha magáért a kliensért sem kell súlyos ezreseket leszurkolnunk. Nos, a Carbine új fejlesztése, a WildStar nem ilyen: fizetős, ráadásul a sci-fi műfajt célozza be, ezzel új rétegeket remélve a nagy-nagy gamer közösségből.

Meg kell említenünk, hogy a Carbine Studios-t 2005-ben a Blizzard Entertainment-től átigazolt tagok alapították, így borítékolható, hogy tapasztalatuk – ami a műfajt illeti – egészen biztosan van bőven. Főként, hogy a World of Warcraft korai fejlesztésében is részt vettek, nem elhanyagolandó.

Miután beszereztük a hozzávetőlegesen 14 ezer magyar forintot kóstáló alapjátékot (19 ezer forint környékén mozog a Deluxe verzió), máris kezdődhet a játék, ugyanis 1 hónap játékidő jár alapesetbnen, pluszban 3 darab 1 hetes invitálási lehetőség leendő player társaink számára. A Deluxe mindezt természetesen tartalmazza, ugyanakkor kapunk extra titulust, achievmentet, továbbá egy exlkuzív lakást (igen, a WildStar-ban tudunk housingolni is), a hozzá tartozó limitált számú berendezési tárggyal.

Ahogyan az a címből is kiderül, a Nexus bolygó az alapja kalandozásainknak a WildStar-ban. Az alapsztori lényege, hogy a bolygót korábban benépesítő nemzet egyik pillanatról a másikra szőrén-szálán eltűnt, a mi feladatunk pedig az, hogy a jelenleg uralkodó anomáliákkal felvegyük az elszánt harcot, s közben kiderítsük bőséges, combos questláncok felgöngyölítésével azt, hogy mi is okozhatta mindezt.

Level 50 a legmagasabb szint egyelőre, a fejlődés roppant nehézkes és lassú, egyszóval: időigényes. A 30 napos alap játékidő hozzávetőlegesen arra elég, hogy a választott karaktert (később részletesen) level 20 környékékére feltornázzuk, mindezt napi átlag 1.5-2 óra befektetett játékidővel – a WildStar nem casual játékosok mekkája lesz, legalábbis most még nem az. Ez persze nem gond, hiszen a sziszifuszi játékmenet, a lassan kibontakozó főszál mind a játék szavatosságát hívatott növelni, no és persze azt, hogy szorgalmasan hosszabbítsunk hónapról hónapra az előfizetésünkön.

Ugyanakkor van a gamecard beszerzésére más, alternatív módszer is – ez a C.R.E.D.D., ami tulajdonképpen egy virtuális játékpénzért vásárolható, illetve eladható, 30 napos játékidőt biztosító egység. Tehát ha játékpénzt szeretnék, vásárolunk egy C.R.E.D.D.-et, és felrakjuk a megfelelő exchange vendornál, jelenlegi állás szerint akár 7-8 platinát is összegyűjthetünk vele (1 platina = 100 arany, 1 arany = 100 ezüst, 1 ezüst = 100 réz). Viszont ha megszállott farmerek vagyunk, akkor bevállalhatjuk azt is, hogy időt nem kímélve folyamatosan irtjuk az ellent, s összedobjuk a játékidőre való platinát, majd bevásárolunk. Igen ám, de ez gyakorlatilag kivitelezhetetlen level 50-ig, illetve addig, amíg a teljesíthető napi questek nem kezdődnek el – ezekért darabonként már nem ritka az 1 platinás fizetség sem (group, raid). Ha alaphangon teljesítjük max level cap-en a napi küldetéseket, hozzávetőlegesen 1 hét alatt kifarmolható gond nélkül a C.R.E.D.D. virtua ellenértéke.

Kanyarodjunk vissza az alaptörténethez, egész pontosan a storyline-t meghatározó támpillérekhez. A játékban a jól megszokott sablon szerint két frakcióhoz tartozhatunk (persze nem egyszerre), az Exile-hez, illetve a Dominion-höz. WoW-os hasonlattal élve: az Exile az Alliance, a Dominion a Horda, az Exile-ben választható például ugyanúgy human, azaz ember (Cassian névre hallgat a Dominion-nél), mint a World of Warcraft-ben. Tehát összesítve: Exiles – Human, Aurin, Granok, Mordesh, Dominion: Cassian, Mechari, Draken, Chua).

Kasztok tekintetében sincsen hiány, egészen a tradicionálisnak mondható irányoktól az űrfantasy szülöttekéig – a foglalkozásokkal elegyítve pedig rendkívül széles skálán kombinálhatóak a karakterek.

Ki kell választanunk a játék kezdete után egy úgynevezett path-et, ami tulajdonképpen az adott karakter fő foglalkozásprofilját teszi majd ki. Mi, a Napimagazin.hu szerkesztőségében kettő accounttal játszunk, egy Human-t illetve egy Aurin-t terelgetve – az ember karakter neme férfi lett, warrior kaszttal, melyhez egyértelműen a Soldier profilt illett választani. A path vonal párhuzamosan fut a játékmenettel, a questekkel, s itt is kapunk folyamatosan teljesítésre kiadott feladatokat, mellyekkel növeljük ez irányú tapasztalatunkat, melyhez külön currency is dukál.

Maga a hangulat teljes mértékben eltalált, próbál új elemekkel operálni úgy, hogy közben a hagyományosnak tekinthető körítés teljes mértékben megmarad. A színvilág egysíkúnak mondható, ebből kifolyólag viszont hatalmas kavarodást okozhat például az, ha egy nagyobb városban, vagy táborhelyen keresgéljük a questadó NPC-t; könnyedén beleolvadhat a tömegbe, vagy leginkább a háttérbe. Segírség lehet, hogy az interface-ben beállítjuk a karakterek, mobok, plusz az egyéb tereptárgyak nevének láthatóságát, bár itt is találtunk hiányosságot – nincs jól értelmezhető HP bar, illetve nem látszik egyértelműen, hogy a támadó mob elit verziós-e: beleszaladunk számtalanszor ilyesmibe, elkezdjük egyengetni az ellent, majd a több ezres sebzésekből gyorsan kiderül, hogy kivel is állunk szemben. Erre gyógyír lehet a Curse-ről letölthető hivatalos addonok valamelyike, bár eddig még nem találkoztunk igazán kiforrott példánnyal.

Sajnos a csekély tapasztalatszerzés a játék kapcsán 1 hónap távlatában a launch óta, illetve a lassú szintezés végett kevéske konklúzió vonható le per’ pillanat a WildStar véleményezése kapcsán, viszont terveink szerint folyamatosan cikkezünk majd a tapasztalatinkról, élményeinkről, melyek az 50-es szint eléréséhez vezető rögös úton érnek majd minket. Az biztos, hogy méltó és rangos helye van a WildStar-nak a jelenleg játszható és elérhető MMORPG-k sokaságában, látszik az igényes kidolgozottság, a történet komplex mivolta, a karikatúra-szerű grafikus ábrázolás pedig személyes kedvencem. Ami pedig külön öröm: végre nem a klasszikus fantasy világban kell ténykednünk (persze azért a WildStar is elegyít jócskán ilyen elemeket), a humorosra vett sci-fi tálalás telitalálatnak tűnik.

Még több fotó: Napimagazin Facebook oldal

Együttműködő partnereink: PlayOnAcer Hungary, Sony, MSI, Epson, Canon, Camera Kft., Nike
Utómunka hardver: Acer, MSI

Szóljon hozzá!