Főoldal Technológia Tech tesztek Call of Duty: Ghosts – modern háborús környezet újra, és annak...

[TESZT][PS4] Call of Duty: Ghosts – modern háborús környezet újra, és annak szellemisége

MEGOSZTÁS

Bár nem kifejezett újdonság a Call of Duty: Ghosts, mégis foglalkozunk vele ismét, kiváltképp, hiszen a PS4 platform egyik első konverziója volt az Activision FPS saga-jának legfrissebb képviselője.

call_of_duty_ghosts_001

S mivel megannyi kíváncsi kérdés, érdeklődő jellegű megkeresés érkezik szerkesztőségünkbe a PlayStation 4 játékfelhozatala, illetve annak kivesézése kapcsán, úgy döntöttünk, a COD aktuális epizódját ezen a vonalon közelítjük meg.

Bár jelenleg még viszonylag (be)korlátozottak lehetőségeink, bízunk benne, hogy hamarosan kiteljesedhet az összhang.

Első és lényeges eleme a Call of Duty: Ghosts PS4 verziójának, hogy full HD, azaz 1920×1080 képpont felbontásban képes futni, hála a nextgen hardvernek (szemben az PS3 illetve Xbox360 720p-s maximum felbontásával). Ennek következményeképp a megjelenítés tűéles, legalábbis a „sima” HD-hez képest, így a realisztikusság szembetűnő a játék indítása utáni pár pillanatban. Hasonlóan a PC-s megközelítésekhez, bár azt ne feledjük, hogy ott jóval tágabb skálán mozoghatunk, akár meg is duplázhatjuk a resolution értékeket.

No de kanyarodjunk vissza a COD: Ghosts-hoz, konkrétan nézzük meg, hogyan is domborít a sokadik FPS klasszikus-rész. Számos hasonlóság fellelhető a Modern Warfare előzményekkel, az első pillanatokban ízelítőt kapunk a játék hangulatából és dinamizmusából; az idillikus dél-kaliforniai összképet megzavarja az űrből érkező meteorvihar (ami egyébként egy űrállomás darabokra robbanásának végterméke, elpusztítva a házak, és körülötte parkoló autók nagyrészét – elnézést kérünk ezúton is a spoilerezésért). Máris elindul a sztorivonal, egy férfiú parancsait követve, bízva a mielőbbi biztonságos helyre jutásban araszolunk előre – itt máris a fentebb említett MW révén felhozott hasonlóság kicsit háttérbe szorul, hiszen a felvezető rész kicsivel visszafogottabb, mint a korábbi esetekben.

A Call of Duty: Ghosts lineráis történetmesélése bővelkedik akcióban, néhol ugyan túlzottan is kiszámítható, mégis lefoglalja a játékost. Folyamatosan érkeznek a fogós szituációk, ezzel együtt számos olyan részt tartogat a játék, amikor a játékos fellélegezhet, és néhány percet akciómentesen tölthet el.

Néha azért déja-vu is belengi a játékmenetet, az Infinity Ward próbálta – megjegyezzük, sikerrel – visszahozni a Modern Warfare 3 kampányok hangulatát, s ez jellemzi a közelharci részletek kidolgozásának mikéntjét is.

Jelentős erőbedobással van jelen az amerikai hadsereg szellemisége is, persze nem túlzóan, épphogy inkább szerethetően. A játékmenet folyamatossága és lendülete optimálisan fogja közre a parancs-centrikus kifejezésekre koncentráló megoldásokat, a katona (játékos) észrevétlenül teljesít, és sajnos sok esetben fut bele vakvágányokba. A checkpoint rendszerű felépítés ugyan nem minden esetben hozza az elvárásokat, rettentő frusztráló tud lenni, amikor az utolsó pillanatban, körülbelül 150 méterre a teljesítés helyszínétől halálozunk el, és a visszatöltött állás nehéz percekkel korábbra tesz vissza.

Nem kétséges, hogy a Call of Duty: Ghosts fő vezérlőeleme a történet, illetve annak elbeszélési formája. Néha hangsúlyosan naturális, néha viszont nem bánik visszafogottan az emóciók előtérbe hozásával sem, mindig úgy, hogy az aktuális feladatok végrehajtása legyen fókuszban. S mi pedig örömmel telve oldjuk azokat meg, számtalan mellékküldetéssel egyetemben.

A COD: Ghost számos kiváló helyzetszituációt vonultat fel, s építkezik is azokra: például légvédelmi támpaszpontot közelíthetünk meg tankkal, teljes irányítással és egyben felelősségteljes kimenetellel, de helikopterbe is pattanhatunk majd, hogy egy parti ipari létesítményt vegyünk célkeresztbe. Teljes mértékben irányítható csatamezőkön történő részvétel, véletlenszerűség és remek izgalmak garantáltak tehát egységesen.

Láthatóan nem fogytak ki a fejlesztők az ötletekből: a játék során előtérbe fog kerülni a víz alatti úszás is – ez egy rendkívül komplex pályaszakasz, ugyanis az ellenséges hadviselés tűzereje mellett cápák is nehezítik dolgunkat, kötelező jellegű a manőverezés tehát.

A Call of Duty: Ghosts kivitelezése tehát alapvetően már-már mesteri, azonban akad néhány dramaturgiai jellegű probléma, az párhuzamosan futó szálak összehangolása némely esetben nem sikerült száz százalékosra, néhol pedig elvarratlan szálakkal is találkozhatunk. Pluszban melléfogásnak éreztük a kutya bőrébe való bújást is, bár ezzel konkrétan nem volt problémánk (hiszen egyedi, változatos megoldást jelent), viszont a gyakorlati alkalmazással már annál inkább. Ugyebár lopakodáshoz, az ellen meglepéséhez használható előszeretettel a németjuhász-üzemmód, viszont a finomra hangolás igencsak bugos; néha túl közel merészkedve sem vesznek minket észre, néha pedig 10 méterről is headshot érkezik, nagyjából 1.5 méter magas fű fedezékében.

Ez persze elenyészően rontja az össz-játékélményt. És különben meg: a vizuális megvalósítás is tökélyre hangolt, az állandó 60 FPS körüli framerate a legsúlyosabb összecsapásoknál is zökkenés- és szaggatásmentes képi megjelenítést biztosít, továbbá a környezetek, hátterek és tereptárgyak kidolgozottsága értelemszerűen sokkal részletesebb, mint a korábbi konzolok, például PS3 esetében. Mindez vonatkozik a víz alatti részekre is, a PS4 hardvere által generált élsimítások és a víztükör élessége, valódisága bámulatba ejtő, ténylegesen valószerű.

S végül, de nem utolsósorban ejtsünk néhány szót a Call of Duty: Ghosts multiplayer módjáról. Minden kétséget kizáróan ez az egyik nagy erőssége a játéknak, hasonlóan a korábbi részekéhez; nem lesz meglepő, ha sokan tulajdonképpen kizárólag emiatt fogják megvásárolni. A fejlődés lehetősége természetesen itt is rendelkezésre áll, a tapasztalatpontok (XP) folyamatosan szerezhetők, viszonylag gyorsan lehet szintet lépni. A karakterek szinte 100 százalékosan testre szabhatóak, különféle ruházat és fegyver szerezhető be, ezek tetszés szerint variálhatóak illetve fejleszthetők. Képességeink is fejleszthetők, szintlépések után költhetjük el pontjainkat a megfelelő helyre. A szerverek jól játszhatóak, lagmentesek, és úgy tapasztaltuk, hogy a random összetoborzott felállásban normálisan játszani tudó, érettebb játékosok vettek részt minden alkalommal.

Mindent összevetve: remek játék lett a Call of Duty: Ghosts, kötelező jelleggel ajánljuk azoknak, akik elkötelezett hívei a COD sorozatnak. Persze azért az megmarad mindenkiben, hogy a klasszikus részeket még a II. világháborús scenario-k jelentették, de ha együtt tudunk élni a fejlődés, modernizálás szellemével, akkor minden bizonnyal mosolyogva játszunk majd, s így a szavatosság is borítékolható.

Szóljon hozzá!