Főoldal Autó, motor Töretlenül közkedvelt a Ford Magyarországon

Töretlenül közkedvelt a Ford Magyarországon

MEGOSZTÁS

A Ford immáron közel hat éve vezeti a magyaroszági személyautó- és haszongépjármű piac újató értékesítéseit. Mondhatnánk erre, hogy ez nem is meglepő, hiszen a Ford hagyományosan erős szerepet tölt be a flottapiacon, márpedig hazánkban a válság óta a piac elmúlt két évben tapasztalt élénkülése ellenére is meghatározó a vállalatok számára történő értékesítések aránya.

ford_transit_custom_22_tdci_econetic_013

Amennyiben azonban nem csak az újautóértékesítéseket, hanem a használtautó piacot is megvizsgáljuk kicsit közelebbről, azt kell látnunk, hogy ennek a jellemzően magánvásárlások által dominált piacnak az adataiból is az tűnik ki: a legtöbben Fordot szeretnénk.

A Ford az előző öt évhez hasonlóan az idei év első 11 hónapját tekintve is vezeti a magyarországi személyautó és haszongépjármű piac újautó értékesítéseit, jelenleg 12,1%-os piaci részesedéssel áll az első helyen, azaz elmondható, Magyarországon évek óta a Ford bizonyul a legnépszerűbb márkának az új autókat vásárlók körében.

Legalább ilyen izgalmas ugyanakkor az az adat is, amelyet Magyarország legnagyobb autóértékesítési weboldalán, a www.hasznaltauto.hu portálon a 2014-es harmadik negyedévében végrehajtott keresések alapján láthatunk: eszerint az előző negyedévhez hasonlóan, ezúttal a keresések mintegy 8%-ával, ismét a Ford volt a legkesesettebb nem prémium új- vagy újszerű autó.

Éremes egyébként azt is megjegyezni, hogy az említett időszak alatt érkezett mintegy 2 millió Ford-ra történt keresés esetén az érdeklődők 57%-a keresett 1-6 éves autóra, míg ez valamennyi márkát figyelembe véve csupán 51,5%. Hogy mit is jelentenek ezek a számok a gyakorlatban, tendenciákra fordítva? Mindez egyértelműen azt mutatja, hogy az elmúlt években a minőség, a forradalmi technológiai újítások, az aktív és passzív biztonsági rendszerek és vezetéstámogató technológiák fejlesztésében épp úgy, mint az előremutató, látványos dizájn és formavilág területén egyértelműen iparági vezető szerepet betöltő vállalat a márkamegítélés, a márkaérték növelésében is kiváló úton jár. Ennek megalapozásában nyilván nem kis szerepe volt az elmúlt években a vállalat modelljeinek ítélt valóságos szakmai díjzáporesőnek: elég ha csak a B-Max által elhozott AUTOBEST 2013 díjra, a Ford Ranger által elnyert 2013-as ’Év Pickupja’, a Transit Custom-nak odaítélt 2013-as ’Év Haszongépjárműve’, a Transit Connect-nek megszavazott 2014-es ’Év Haszongépjárműve’ címekre, avagy az 1.0 EcoBoost motor által 2012-ben, 2013-ban és 2014-ben egyaránt elhódított ’Év Motorja’ címre, esetleg a Ford különböző aktív biztonsági rendszereit és vezetéstámogató technológiáit elismerő 7 Euro NCAP Advanced díjra gondolunk, hogy csak a legfontosabbak kerüljenek említésre.

„Míg a válságot követő években a legtöbb autógyártó visszafogta, lassította fejlesztései ütemét, a Ford valóságos technológiai- és modellinvázióval válaszolt a megváltozott piaci körülményekre, amit a szakma számos rendkívül fontos nemzetközi díjjal is elismert. Ezeknek az elsődleges márkapercepcióra talán leginkább ható dizájn, a felhasznált anyagok és az összeszerelés minősége, a megbízható működés, illetve az elmúlt időszakban egyre hangsúlyosabbá váló üzemanyaghatékonysági és környezetvédelmi szempontok mellett nyilvánvalóan fontos szerepe volt a márkamegítélés folyamatos növekedésében.” – fejti ki Varga Zsombor, a Ford magyarországi PR és kommunikációs igazgatója.

„A márkaérték növekedése természetesen kedveő hatással van a keresletre is, ám hogy mit profitál mindebből egy jelenlegi vagy leendő Ford tulajdonos? Nos, amellett, hogy egy kiváló, sokak által vágyott autót használhat a mindennapokban, a legkézzelfoghatóbb anyagi előny autója megnövekedett maradványértékre lesz, hisz a megnövekedett kereslet magasabb elérhető eladási árat jelent majd, ha el jön az ideje, hogy autóját – reméletőleg egy új Fordra – cserélje.” – mutat rá a szakember.

A márka tehát az elmúlt években sikeresen elérte, hogy a ’racionális választás’ kliséjéből egy vágyott, érzelmeket kiváltó termékké váljon, amely nem csak új autóként vezeti a hazai értékesítéseket, hanem használt autóként is a legkeresettebb márkának számít. Ez pedig egyet jelent: Fordot venni immáron nem csupán azt jelenti, hogy megszerezzük az autót, amire leginkább vágyunk, de egyben jó befektetés is.

Szóljon hozzá!