Főoldal Szabadidő Utazás Dobogós úticél lett Bük

Dobogós úticél lett Bük

A Vas megyében található Bük népszerűsége megduplázódott az utóbbi tizenöt évben, már ami a vendégéjszakák számát illeti. Olyannyira, hogy 2017-ben több kategóriában is dobogóra állt: a vidéki városok rangsorában már a harmadik legnépszerűbb úti cél, de ennél is előkelőbb helyen áll a város a külföldi vendégéjszakák számában, ott már a dobogó második helyére lépett Hévíz mögött.

„Fürdővárosunk 2003 óta közel megduplázta a kereskedelmi szálláshelyeken eltöltött vendégéjszaka számot: 15 éve 427 910 volt, 2017-ben pedig elérte a 741 518 -t, mely adat kiegészül az egyéb szálláshelyeken eltöltött további 131 008 vendégéjszakával. Ez összességében 6,6%-os vendégéjszaka szám növekedést jelent” – foglalta össze a sikeres 2017-es év adatait Spilenberg Andrea, a Bük, Bükfürdő Közhasznú Turisztikai Egyesület elnöke. Ezzel pedig a fürdőváros a vidéki városok között a vendégéjszaka számban dobogós Hévíz és Hajdúszoboszló mögött, míg a külföldi vendégéjszakák számában már a második. „Kifejezetten erős Bükfürdő külpiaci pozíciója, hiszen három célpiacon is 10 százalék felett vagyunk a vendégéjszakák arányát tekintve, a belföldi 40 százalékon kívül.”

A kereskedelmi vendégéjszakák száma 5,5 százalékkal emelkedett tavaly, ez magyarázható azzal is, hogy desztinációban elkészült egy nagyobb szálloda-beruházás, így nőtt a kapacitás is. A vendégkör leginkább a szállodákat részesíti előnyben, így ezek foglaltsága stabilan 70-80 százalékot mutat.

Tovább maradnak a vendégek

Vas megyében a legmagasabb, de az országos átlaghoz képest is kiemelkedőnek mondható az átlagos tartózkodási idő Bükön: a belföldi vendégek 3,6, míg a külföldiek 4 éjszakát maradnak. A helyi turizmusért felelős szakemberek ezt azzal magyarázzák, hogy a gyógykúrára érkező vendégek hosszabb időt töltenek el Bükfürdőn. „Alapból kettő, de leginkább három hét az az időtartam, ami alatt a kezelések kifejtik pozitív hatásukat. Ehhez hozzájárul, hogy vendégeink a szolgáltatásokat nálunk vehetik igénybe a legjobb ár/érték arányban” – teszik hozzá a szakértők.

A közösség együtt fejleszti a várost a vezetéssel

Bük folyamatosan fejlődő kisváros, a városvezetés és a turisztikában érdekeltek összefogása és együttműködése a településen számos kisebb – nagyobb beruházást, fejlesztést eredményezett az elmúlt években, és ez a tendencia folytatódik. Erre jó példa a 2017-ben elsőként megvalósult, Bük, Bükfürdő önkormányzata által kiírt: Egyéb szálláshelyek minőségfejlesztési pályázata, melynek eredményeként 52 szállásadó nyert támogatást minőségnövelő beszerzésekre és beruházásokra. 2018-ban az önkormányzat a tavalyi 7 millió forintos támogatási keretet 9 millió forintra növeli, ezzel is elősegítve a további fejlődést.

Ezek mellett a város nagy hangsúlyt fektet a turisták és helyiek körében is népszerű szolgáltatások bővítésére is „2015-ben életre hívtuk a Bükfürdői Termelői Piacot, ahol a szezonban heti szinten a helyi és környékbeli termelők, kézművesek értékesítik termékeiket. Tavaly védjegy oltalom alá helyeztük a piacra „megálmodott” brandet: a Bükfürdői Esszenciát, amelyet saját márkajelzésként használunk az árucikkeken, ezt szeretnénk az idén a helyi vendéglátóhelyek felé is kiterjeszteni.” – teszi hozzá Pálffy Tamás, a turisztikai menedzsment szervezet TDM és projekt menedzsere.

Ezeknek az átgondolt és ötletes projekteknek, minőségpolitikai fejlesztéseknek köszönheti a fürdőváros töretlen népszerűségét, a látogatottságot pedig újabb célcsoportok: wellness vendégek, sportolók, családok megszólításával tervezik elérni mind a belföldi, mind pedig a releváns külföldi piacon egyaránt.