Főoldal Szabadidő Utazás Fiatalos, lendületes életstílust hirdet a Suzuki Swift Sport

Fiatalos, lendületes életstílust hirdet a Suzuki Swift Sport

Fiatalos? Inkább legyen kortalan. Ugyanis még olyan esetekben is vágyhatunk a dinamizmus által adott lendületre, magára a feelingre, amelyet a megfelelő autó kiválasztásával ténylegesen csúcsra tudunk járatni. Nem árt, ha hot hatch kategóriában gondolkodunk ilyen esetekben – a Suzuki Swift Sport pontosan az az alternatíva, amely kielégíti ezen irányba mutató igényeinket.

Testvéroldalunknál, az Autóaddikt.hu-nál az elmúlt évek folyamán többször is tiszteletét tette a Suzuki Swift sport épp’ aktuális modellje, a legelső ilyen tesztautónk még 2010-ben, bő 12 éve járt először nálunk. Már akkor érezhető volt eme kis kompaktban az a mérhetetlen agilitás és potenciál, amelyet optimélis ár-érték aránnyal alapvetően ez az autó képes maradéktalanul megadni tulajdonosának.

A jelenleg is kapható, 2022-es modellévű Suzuki Swift Sport mild hybrid hajtással érkezik, és kimondottan sportos tulajdonságokkal rendelkezik. Akár a küllemet, akár a belső felépítést (beleértve a hajtásláncot is) tekintve.

Kifejezetten érdekes tézis, de a downsizing utolérte a kisautók szegmensét is. Igaz, ha itt már 200 köbcenti mínusz van az eredetihez kpest, az is downsizingnak számít, és ez a Suzuki Swift Sport esetében is így történt. Pluszban itt a lágy hibrid hajtás is, ami egyáltalán nem vált hátrányára az autónak.

Minden hagyományos értelemben vett Swift-formaiságot hordoz a Suzuki Swift Sport is, méretben minden stimmel a hagyományos modellekkel, viszont optika szempontjából nagyon is különbözik (persze a teljesítmény és egyéb műszaki paraméterek mellett). Az orr kialakítása morcosabb lett, a hűtőmaszk ívei és vonalvezetése markánsabb, maszkulinabb megközelítésben virít, hangsúlyos ködlámpafészek-kialakításokkal egyetemben. Mindez elegendő is ahhoz, hogy meglegyen az a karakterisztika, ami egy kompakt hot hatchtől elvárható manapság.

Oldalnézetből is vagány a megjelenés: a hátsó ajtók “nemléte” a B oszloptól optimálisan erősíti a sportautós jelleget, a speciálisan a Swift Sport-hoz konfigurált felnik pedig tovább erősítik a sebesség vizuális érzetét. Anno, amikor úgy 10 évvel ezelőtt már létezett a Suzuki Swift Sport, még 3 ajtós kivitelben készült, ugyanakkor a dizájn közel nem volt ennyire kontrasztos az alapmodellekhez képest, mint most.

Hátul egyértelműen a dupla kipufogóvégek viszik a prímet, szolidan, szólóban egy-egy a jobb- és bal oldalon. Mindehhez diffúzor-hatás, toldott szoknya-részletek tesznek hozzá jelentősen, és akad még bőven sportos optikai részegység, kiegészítő motívum az autón.

Természetesen a beltér is hűen tükrözi az autó aspektusát, ennek megfelelően kötelező jelleggel vannak jelen a sportülések masszív oldaltámaszokkal. Az egész enteriőr a funkcionalitásra lett kihegyezve, minden kézre esik, jól tapintható, és a minőségérzet is tekjesen a helyén van.

Nyilván mindent elsöprő erődemonstrációt felesleges elvárni a Suzuki Swift Sport hajtásláncától: az 1.4 literes 4 hengeres Boosterjet benzines erőforrás 130 lóerőt produkál 5500-as percenkénti fordulatszámon, míg a maximálisan kihozható nyomatékcsúcs 235 Newtonméter 2000-3000 RPM közti tartományban. A társított 48V-os lágy hibrid rásegítés alapvetően induláskor, gyorsításkor veszi le a terhet a benzinmotorról, 10 kW-ot ad hozzá az összteljesítményhez 3000 RPM-en, valamint 53 Newtométerrel egészít ki 500 RPM-nél.

A Suzuki Swift Sport futómű.hangolása remek. Bátran veszi a futómű még a szélsőségesebb, keményebb kanyarokat is relatíve magas sebességtartományban, az oldal- és hossztartás remek, nincs alul- vagy felülkormányozottság sem. Az ülések (elsők) remekül tartanak, ami ténylegesen fontos egy-egy masszívabban levezetett kanyargós túra esetében. 

Gyorsulás tekintetében sincs ok a panaszra, a gyári adatot (9.1 másodperc) sikerült megdönteni pár századmásodperccel, 8.8-as végeredmény született 0-100 km/h téren. 

Sportos vezetési stílus mellett fel lehet tornászni a fogyasztást 7-8 literre is, ugyanakkor visszafogott, normál tempónál városban 5.9, míg országúton 4.8 literes átlagokat sikerült rögzítenünk 100 kilométerre kivetítve.