Site icon Napimagazin

Őket követjük a legtöbben az Instagramon

Naponta 80 millió poszt, 3,5 milliárd like, regisztrált a pápa és megjelentek az egy nap alatt eltűnő tartalmak – sűrű év áll az Instagram mögött. A második alkalommal elkészített Magyar Instagram Körképből kiderül, hogy többet kukkolunk, ezzel szemben kevesebbet adunk magunkból, és leginkább modell- és bloggerlányokat követünk. Az Instán kívül aktívan használt közösségi platform egyértelmű győztese a Snapchat, ahol a válaszadók közel 40 százaléka megtalálható.

A tavalyi évhez képest csökkent a magánemberek Instagram posztjainak gyakorisága, ám még így is minden második válaszadó hetente oszt meg tartalmat, leggyakrabban a 25-34 éves nők és a 35-44 éves férfiak – derült ki a Crane közösségi kutatásából, a második Magyar Instagram Körképből. A megkérdezettek többsége barátokat és külföldi hírességeket követ – ez nem változott tavalyhoz képest –, ám idén 30 százalékról 50 százalékra ugrott a hazai celebeket követők száma. A szinte csak magyar közönséggel rendelkezők közül Dukai Regina, Sarka Kata és Istenes Bence örülhetnek a dobogós helyezéseknek. „Az app népszerűsége töretlen, idén március 19-én például különleges személyt köszönthettünk a felhasználók között Ferenc pápa személyében. Mostanra már több mint 3 millió követője van, de hazánk büszkeségének, Palvin Barbinak még nála is 1 millióval több rajongója van az Instagramon” – mondta el Boroznaki Gergő, a Crane projektvezetője.

Bárki szelfizhet büntetlenül?

Az ebook alapján elmondható, hogy a szelfik térhódítása bizony még korántsem ért véget: minden 2. hölgy és minden 3. férfi készít rendszeresen magáról fotót, amit egyben csodálatosnak is ítél, szemben mások szelfijével, melyet kimondottan idegesítő tartalomként aposztrofálnak, kivéve, ha celebek önarcképeiről van szó. „Kifejezetten szelfit nem gyakran, inkább mások által rólam készített fotókat rakok ki. A posztjaim közül általában ezekre a képekre érkezik a legtöbb kedvelés és komment, melyekben még akkor is megkérdezik például, hogy mit viselek, amikor a márkát is bejelölöm a képen” – avatott be a kulisszatitkokba Dukai Regina. „A legnépszerűbb tartalom a hölgyeknél a vicces képek után egyértelműen a divat, melyet a művészi fotók követnek. Az uraknál szintén utóbbi szerepel bronzérmes helyen, melyet a természetképek és az elkapott pillanatok előznek meg. Egy tavalyi újdonság, a Boomerang kiegészítő app közös kedvence, a direkt reklámok viszont közös ellensége a két nemnek” – tette hozzá a projekt vezetője.

Modellek, bloggerek és sportolók a topon

A magyar hírességek számára a követőszámok alakulásában fordulópont volt az elmúlt egy év – szinte mindenki, akit a top10-ben köszönhetünk, több mint 100 ezer rajongót szerzett az Instagramon. A nemzetközi porondon is jól szereplő Palvin Barbi idén is maga mögé utasított mindenkit 4 milliós táborával, de az őt követő Dukai-Sarka-Istenes triónak is közel 600 ezer követője van összesen. Idén két vloggerlány is bekerült a toplistába, König Anna (FollowAnna) és Viszkok Fruzsi szépen építgetik Insta-közösségüket is. A sportolók közül az úszók (Hosszú Katinka 202 ezer, Jakabos Zsuzsa 42 ezer), a fitneszversenyzők (Orbán Betti 72 ezer, Kiss Virág 58 ezer) és a focisták (Bogdán Ádám 144 ezer, Dzsudzsák Balázs 110 ezer) örvendenek a legnagyobb népszerűségnek. „Hatalmas fejlődés látható a hazai hírességek Insta-rajongótáborában, ám lassan fel kell készülni egy új, rendkívül erős ellenfélre, a Snapchatre. Az appot használók száma megduplázódott (kb. 40%) tavalyhoz képest, és ugyan egy tipikus felhasználója még nincs 18 éves, hamar ő válik a legfontosabb célcsoporttá, véleményvezérré. A harc viszont még nem ért véget: az Instagram Stories és a Messenger Day új irányokat adhat a közösségi kommunikációnak” – mondta el Boroznaki Gergő.

 

Exit mobile version