Főoldal Blog oldal 186

Egyre népszerűbbek hazánkban a podcastok

Bár a hazai podcast piac még mindig kicsi, ám a tavalyi évhez képest egyre emelkedik a magyarországi felhasználók, azon belül is a hölgyek aránya – derült ki egy friss hazai kutatásból, amely az on demand audió médium itthoni hallgatási szokásait vizsgálta. Az online kérdőíves, több, mint 1000 podcasthallgató bevonásával készült felmérésnek köszönhetően még számos, a fentiekhez hasonló érdekes összefüggésre derült fény.

A Betone Studio 1166 fős mintán végzett nem reprezentatív online kérdőíves kutatást, amelyben a hazai podcast hallgatási szokásokat vizsgálta. Céljuk ezzel az volt, hogy képet kapjanak arról, hogyan használjuk mi, magyarok ezt a még viszonylag újnak számító on demand audió médiumot. A felmérésben résztvevők között közel azonos arányban voltak a nők és a férfiak, a 72 százalékuk pedig 18-35 év közötti fiatal volt.

„A kutatásnak köszönhetően megtudhattuk, hogy a többség, azaz a válaszadók 43 százaléka tavaly kezdett el podcastokat hallgatni. A 2019-ben csatlakozók túlnyomó része nő, míg a három éve vagy régebben podcastet hallgatók többsége férfi. Ezzel az elmúlt évben nagyjából kiegyenlítődött a nemek aránya a közönségben” – nyilatkoztaRomán Balázs, a kutatást készítő Betone Studio kreatív producere, aki arra is kitért, hogy míg a hölgyek a kulturális, közéleti témájú, illetve a talk show jellegű műsorokat részesítik előnyben, addig a férfiakat inkább a sportműsorok kötik le.

Ennél is érdekesebb a válaszadók iskolai végzettségét mutató eredmény – amely igazolta a nemzetközi tendenciákat – ugyanis a 66 százalékuk felsőfokú végzettségű, illetve 27 százalékuk jelenleg is tanul. Azaz kijelenthetjük a podcast egyelőre az értelmiségi fiatalok médiája” – tette hozzá Román Balázs. A kutatásból az is kiderült, hogy a válaszadók jelentős többsége, mintegy 95 százaléka telefonról éri el és fogyasztja ezeket a tartalmakat, a legkedveltebb felület a Spotify: a kérdőív kitöltőinek 64 százaléka ezen a felületen hallgatja a műsorokat. Utána a sorban az Apple Podcast lejátszó következik, amit a válaszadók 22 százaléka használ.

A kutatás megállapította azt is, hogy az emberek leginkább magyar nyelven – jellemzően utazás, sportolás vagy otthoni házimunka közben – hallgatnak podcastokat. Valamint a válaszadók közel fele átlagosan hetente 1-3 órát tölt ezzel, és a felhasználók jellemzően végighallgatják a műsorokat, legyenek azok fél-, vagy akár egy óránál is hosszabbak.

Román Balázs azt is elárulta, hogy minden korosztály elfogadja és megérti, hogy a podcastok nagy általánosságban nem készülhetnének el támogatók, szponzorok, reklámok nélkül. „A megkérdezettek 86 százaléka nyilatkozott úgy, hogy nem zavarja a szponzor jelenléte. Ehhez persze az is kell, hogy a szponzorok tartalmilag illeszkedni tudjanak az adott műsorhoz, vagy a reklámok mennyisége ne tegye próbára a hallgatók figyelmét” – tette hozzá a szakember.

Már megvannak az idei MTV EMA első fellépői

Az MTV zenecsatorna bejelentette a november 8-i MTV EMA díjátadó line-upjának első előadóit. Sam Smith vadiúj albumának egyik dalával lép fel a virtuális gálaesten. Az Oscar-, Arany Glóbusz- és többszörös Grammy-díjas brit előadó mellett olyan nagy nevek színesítik még a fellépők táborát, mint Doja Cat, YUNGBLUD, Maluma és Zara Larsson.

Szerencsére idén sem kell nélkülöznünk az MTV EMA-t! A popzenei show és díjátadó különlegessége, hogy az európai közönség szavazás útján ítéli oda a legnagyobb kedvenceknek a megérdemelt elismeréseket! A néhány napja bejelentett jelöltek közt szerepelnek magyar zenészek is: ByeAlex, Metzker Viktória, Dzsúdló, a Carson Coma és az Irie Maffia is esélyes a Legjobb magyar előadó díjára. A zene európai ünnepét az MTV természetesen világszerte, így Magyarországon is közvetít.

A gáláról nem maradhatnak el a csúcskategóriás sztárok fellépései sem, külön érdekesség, hogy egytől egyig az EMA egyes kategóriáinak díjvárományosai. A többszörösen díjnyertes brit Sam Smith az október 30-án debütáló Love Goes című albumát követően lép az EMA színpadára, és a Legjobb együttműködés címére esélyes az eseményen. Szintén a lemezbemutatóját követően lép a virtuális gála színpadára a kolumbiai Maluma, aki a latin zenék szerelmeseit igyekszik elkápráztatni produkciójával. Az est során a női szívek mellett a Legjobb latin eladó és a Legjobb virtuális előadás díját is elhódíthatja. Rajta kívül a platinalemezes rapper, Doja Cat, a második albumának premierjére készülő brit zenész, YUNGBLUD, valamint a 22 éves svéd popdíva, Zara Larsson is színpadra lép.

A 2020-as MTV EMA idén a rendhagyó körülményekből kifolyólag a világ különböző pontjairól jelentkezik. A díjátadó házigazdájának és további sztárfellépőinek bejelentésére még várni kell. A jelöltek listája már elérhető az esemény hivatalos oldalán. A szavazás is elkezdődött, a voksokat november 2-án éjfélig tudják leadni a rajongók az MTV EMA honlapján.

Válsághelyzet alakult ki a magyarországi fürdőknél

Válságban vannak a magyarországi fürdők; a járvány miatt a vendégek elmaradása eddig legalább 50 százalékos bevételkiesést okozott az idén, emiatt országszerte csaknem ötezer dolgozó elbocsátására kényszerülnek a cégek 2021 márciusáig, ezért azonnali, kormányzati, ágazatmentő beavatkozásra van szükség – mondta Boros László Attila, a Magyar Fürdőszövetség elnöke sajtótájékoztatón múlt csütörtökön Budapesten.

Hozzátette: a fürdők több mint 76 százaléka saját erőből nem képes túlélni a válságot 2021 tavaszáig, mert a járvány első hullámában a tavaszi korlátozások alatt felélték végső tartalékaikat, így most ősszel el kellett kezdeni a leépítéseket. A legfrissebb reprezentatív ágazati kutatásuk szerint tavaly októberhez képest a fürdők 26,3 százalékos létszámcsökkentést terveznek 2021 márciusáig, ami országszerte legalább 4700 munkahely megszűnését jelenti – ismertette. Hozzátette: a fürdők 3/4-e a dolgozók részmunkaidős foglalkoztatására kényszerült. Szeretnék, ha 35 milliárd forintos vissza nem térítendő likviditási alapot hozna létre a kormány az ágazatnak az eddig kiesett és a jövőben kieső bevételek részbeni pótlására, továbbá a munkahelyek megtartása érdekében.

Kijelentette: azonnali ágazatmentő beavatkozásra van szükség, miután a magyarországi fürdők 93-95 százaléka önkormányzati tulajdonban van, ezért az eddig bejelentett hitelprogramokra nem pályázhatnak. A kormányzati hitelprogram sem jelentene elégséges megoldást – folytatta, mert szeptember végi adataik szerint fürdőüzemeltetők átlagos adósságállománya 453 millió forint, emiatt az önkormányzati kezességvállalással sem tudnának újabb hitelekhez jutni.

Ismertette, hogy a turizmus egyik motorját jelentő ágazat 18 ezer munkavállalót foglalkoztat, 214 turisztikailag kiemelt fürdő forgalma átlagosan évi 95-100 milliárd forintot tesz ki. Az összes magyarországi vendégéjszaka 71 százaléka keletkezik valamelyik kiemelt fürdővárosban és környezetében. A fürdők forgalma csaknem 20 százalékkal esett vissza idén a főszezonnak számító nyári hónapokban az előző év azonos időszakához képest – sorolta.

Kovacsics Imre, a fürdőszövetség alelnöke szerint a járványhelyzet miatt az ágazat helyzetének javulása a következő 8-10 hónapban nem várható. Idén ősztől a fürdőkben dolgozók mellett a hazai létesítmények teljes beszállítói köre, vendéglátó egységei, kisvállalkozók kerülnek nehéz helyzetbe – húzta alá.

A magyar fürdők a szigorú higiéniai szabályok folyamatos betartásával a legbiztonságosabb létesítményeknek számítanak a járványhelyzetben is – jelezte. Azt is kérik, hogy a balatoni turisztikai kampányokhoz hasonlóan szervezzenek marketingkampányt a fürdők látogatottságának növelése érdekében.

Hivatalosan is megnyitották kapuikat az XXXLutz áruházak Magyarországon

Tegnap egy ünnepélyes megnyitó keretein belül a vásárlók birtokba vehették az új budaörsi XXXLutz áruházat és vele együtt két budapesti, a győri, a debreceni és a pécsi áruház is megújult arculattal, óriási nyitási akciókkal várja a látogatókat.

Lezárult a márkaváltás és a teljes külső-belső átalakulás: mostantól XXXLutz néven működnek tovább a Kika hazai üzletei. A hat magyarországi egységből álló hálózatot tavaly vásárolta meg az osztrák Signa cégcsoporttól a szintén osztrák XXXLutz cégcsoport, amely Magyarországon a Mömax és a Möbelix áruházakat is üzemelteti. Az üzletek átadás-átvétele 2019 végén kezdődött meg, idén augusztusban pedig elindult az áruházak átalakítása is. Az átalakítási munkák, illetve a teljes márkaváltás folyamata mostanra zárult le. Október 15-től a két budapesti, a budaörsi, a győri, a debreceni és a pécsi áruház megújult arculattal, a bejáratánál pedig a márkára jellemző piros székkel, üzleteiben pedig óriási nyitási akciókkal várja a vásárlókat.

Bakó Ádám, az XXXLutz Lakberendezési Kft. beszerzési vezetője a budaörsi XXXLutz Áruház ünnepélyes megnyitóján a márkaváltásról elmondta: nagyon sok beszállítóval továbbra is kapcsolatban maradnak. „Továbbra is nagy teret biztosítunk azoknak a magyar beszállítóknak, akikkel együtt dolgoztunk, és akikkel nagyon elégedettek vagyunk. Külön öröm, hogy ezt a cégcsoport osztrák központjában is támogatták” – mondta a beszerzési vezető. Az XXXLutz cégcsoport hazai jelenlétével kapcsolatban kiemelte: a Möbelix áruházak a bevezető árszegmenst fedik le, míg a Mömax a fiatalos, trendi dolgokat kínálja a vásárlóknak. „Ezeket kiegészítve az XXXLutz áruházak nagyon széles kínálatot biztosítanak, ami nemcsak a bútorok, hanem a lakáskiegészítő termékek terén is igaz” – tette hozzá.

Ünnepélyes szalagátvágás_balról_Mag. Jürgen Schreder, Bakó Ádám, Cseresnyés Péter, Wittinghoff Tamás
Ünnepélyes szalagátvágás (balról Mag. Jürgen Schreder, Bakó Ádám, Cseresnyés Péter, Wittinghoff Tamás)

Cseresnyés Péter, az Innovációs és Technológiai Minisztérium kereskedelempolitikáért és fogyasztóvédelemért felelős államtitkára kiemelte: sokatmondó és egyértelmű visszajelzés Magyarország üzleti és gazdasági környezetéről, hogy az 5,1 milliárd eurós árbevétele alapján a világ második legnagyobb bútorkereskedelmi láncának számító (13 országban 320 üzlettel rendelkező) XXXLutz cégcsoport bővíti magyarországi jelenlétét. Hozzátette: a bővítés egy lendületes hazai kiskereskedelmi piacon történik, hiszen a szektor forgalma a járvány kitörése előtti 81 hónapban megszakítás nélkül folyamatosan bővült, majd a koronavírus támasztotta kihívásokból gyorsan talpra állt. „Az ágazat összességében további prosperálásra számíthat” – szögezte le.

Mag. Jürgen Schreder, az osztrák nagykövetség kereskedelmi tanácsosa kiemelte: az XXXLutz cégcsoport a mostani bővítéssel már 23 áruházat működtet az országban. „A Magyarországon 1999 óta jelen lévő cégcsoport mostani bővítése azt mutatja, hogy az XXXLutz számára Magyarország nagyon fontos piacot jelent” – mondta.

„Számunkra nem ismeretlen az XXXLutz cégcsoport, hiszen a Mömax már évek óta jelen van Budaörsön, és nagyon sok elégedett vásárlót tudhatnak maguk mögött” – mondta Wittinghoff Tamás, Budaörs polgármestere, aki egyben boldog születésnapot is kívánt az XXXLutz-nak, hiszen a céget 75 évvel ezelőtt, 1945-ben alapították. „A cég filozófiájának középpontjában azóta is az elégedett vásárlók, a minőségi termékek, a széleskörű szolgáltatások és a jó ár/érték arány áll” – tette hozzá a polgármester.

A márkaváltás több hónapos munka eredménye, ráadásul a hat üzlet az átalakítás idején mindvégig működött, amelynek során a teljes külső-belső átalakítás mellett új IT-rendszer kialakítása és beindítása is megtörtént.

A márkaváltás ellenére megmaradnak az üzletek választékában a kedvelt magyar márkák és a korábbi slágertermékek. A hazai áruházak eddig több mint negyven hazai beszállítóval dolgoztak, többségük továbbra is marad a szortimentben. Ilyen kiemelt partner például a Kanizsa Trend vagy a Naturtex. Az XXXLutz áruházakban ugyanakkor az új tulajdonos szélesebb beszállítói körének köszönhetően Magyarországon eddig ismeretlen prémium és saját márkás termékekkel bővül a választék és 15-20 százalékkal nő az azonnal elvihető áruk aránya. A legtöbb fajta termék a legnagyobb, fővárosi és budaörsi áruházakban megtekinthető, de természetesen minden terméket meg lehet majd rendelni a vidéki üzletekből is. A megnövekedett kínálat tárolását a hálózat meglévő raktárai mellett egy Üllőn kialakított 17 ezer négyzetméteres raktár is támogatja.

Az áruházakban elérhető széles választék nem csak a vásárlók minőségibb kiszolgálása miatt fontos. Az XXXLutz hisz abban, hogy az online csatornák erősödése mellett a hagyományos offline kereskedelemnek továbbra is kiemelt szerepe van a lakberendezésben: a termékek kipróbálhatók, az eladók pedig tanácsadók. A társaság nagy hangsúlyt fektet az egyedi rendelésű bútorokra, az üzletekben ehhez szakszerű segítséget is nyújtanak a vásárlók számára, akiknek így nem kell kompromisszumot kötniük, ha otthonuk kialakításáról van szó.

Az XXXLutz azonban nem csak a választék terén hoz megújulást. A magyarországi üzletekben is elindul a Premium Card program, a márka európai hálózatában már nagy sikerrel működő törzsvásárlói rendszer. Ennek keretében az üzletláncnál a hónapról hónapra megújuló exkluzív ajánlatokon, limitált vásárlási lehetőségeken, nyereményjátékokon túl minden évben vásárlási utalvánnyal és születésnapi meglepetéssel honorálja majd a vásárlók hűségét. Emellett szolgáltatások széles körét biztosítják az üzletek a 3D tervezéstől a varráson át a kisteherautó bérlésig, a bútorok összeszereléséig.

Az újdonságok mellett az XXXLutz nagy hangsúlyt fektet arra, hogy a vásárlók a korábbi vásárlásukhoz fűződő jogaikat megőrizzék, így az áruházakban eddig megrendelt termékek esetében továbbra is érvényben maradnak a garanciák, illetve az ügyfélszolgálat is készséggel áll rendelkezésre ezekben az ügyekben.

Hatalmas akcióval ünnepli legújabb üzletének nyitását a Home & Cook

Újabb taggal bővül a Home & Cook üzletek hazai listája: október 15-től már a budapesti Pólus Centerben is válogathatunk személyesen olyan márkák közül, mint a Tefal, Rowenta, Krups, Lagostina vagy épp a WMF.

Ráadásul, ha most új kávéfőző, porszívó, serpenyő, edénykészlet, vagy éppen hajszárító vásárlásán gondolkozik, akkor most érdemes betérni a holnap nyitó üzletbe, ugyanis minden 40%-os kedvezménnyel lesz kapható! A kedvezményt nem csak a megnyitó napján él, hanem az azt követő 4 napon keresztül is, azaz egészen 2020. október 18-ig.

A Home & Cook üzletek a Tefal, Rowenta, Krups, Lagostina és WMF kisháztartási gép gyártók termékeinek széles skáláját kínálják, melyek nagyban megkönnyítik a mindennapi háztartásbeli munkát. A Home & Cook üzletekben garantáltan a legjobb kiszolgálással találkozhatunk, eladóik szakértelmére pedig nagy hangsúlyt fektet a cég.  „Alapelvünk, hogy az elégedett vásárló számunkra az elsődleges, mindent megteszünk, hogy az üzleteink látogatása kellemes élmény legyen Önök számára. Próbálják ki termékeinket, eladóink készséggel segítségükre lesznek, bemutatják a kívánt háztartási gépeket, minden kérdésüket megválaszolják.“ Németh István, a Home & Cook bolthálózat vezetője.

Hasznos tippek, amik megkönnyítik az álláskeresést

Bár az utóbbi időben munkát találni különösen stresszes folyamat, jó hír, hogy a sikeres munkakeresés receptje tanulható, és csak pár alapvető készséget kell hozzá elsajátítani és gyakorolni. A Coca-Cola Magyarország #énjövőm és a Google Magyarország Grow with Google programjai újra közös, online program-sorozatot indítanak a témában, előadásokkal és interaktív workshopokkal. Az október 19-ei és 26-ai alkalmakon és a november 18-ai és 25-ei ismétlésen szó lesz a tudatos online jelenlétről, a kapcsolati háló fontosságáról, de álláskeresést megkönnyítő tippeket is kapnak a résztvevők. Ezekből adnak most ízelítőt a program előadói.

Használd ki a kapcsolati hálódat!

Egy jó kapcsolati háló már félsiker” – mondja Dr. Sinkó Erika. A munkakeresés látszólag egy magányos folyamat, de valójában éppen ez az időszak a legalkalmasabb arra, hogy építsünk a kapcsolati hálónkat. Ezzel egyrészt könnyen új lehetőségekre bukkanhatunk, másrészt olyan motiváló példákat is gyűjthetünk, amelyek segítenek átvészelni az álláskeresés legsötétebb napjait. A kapcsolatépítés ráadásul egy könnyedén elsajátítható készség, hiszen a legtöbben már részei vagyunk egy vagy több közösségi hálónak. Az ezen belüli építkezéshez és az online jelenlétünk megfelelő kialakításához adnak útmutatást az #énjövőm program online tananyagai, valamint a Grow with Google digitális lábnyom megismeréséről szóló október 19-i előadása is.

„Érdemes átgondolni, hogy mit jelent számunkra a netes biztonság. Együtt átvesszük a legfontosabb és legkritikusabb pontokat, hol és milyen digitális lábnyomok maradnak utánunk. Ezután léphetünk a következő szintre, ahol az online világ felhasználói és búvárai is azzal találkoznak, amit mi szeretnénk megmutatni magunkról.” –  mondta Balog Gábor, a Google Digital Workshop témavezetője és szervezője az előadás kapcsán.

Oszd be az idődet!

Sokan hajlamosak vagyunk állandóan azt érezni, hogy nincs időnk semmire. Ez egy olyan berögződés, ami az álláskeresés időszakában is velünk marad, és ha nincs gyakorlatunk az idő kezelésében, még fokozottabban érezzük az időt elszökni. Azoknak, akiknek ez ismerősen cseng, nincs más dolguk, mint időbeosztással kapcsolatos készségüket fejleszteni” – hívja fel a figyelmet Dr. Sinkó Erika. Ha viszont megtanuljuk beosztani az időnket és kialakítjuk a napi rutinunkat, az nem csak a munkakeresés, de majd a munkavégzés ideje alatt is megkönnyíti a dolgunkat. Ebben segítenek az #énjövőm program videói és az online tananyag gyakorlati tippjei is.

Képezd magad!

Abban talán minden álláskereső egyetért, hogy a legnagyobb kihívást ebben a helyzetben a lelkesedés és az önbizalom megőrzése jelenti. Az #énjövőm program szakértője szerint éppen ezért érdemes az álláskeresésre úgy gondolni, mint egy remek lehetőségre, hogy új készségeket tanuljunk és fejlesszük önmagunkat. A tanulás és különböző készségeink fejlesztése ugyanis sikerélményt és motivációt ad, ami a nehezebb időszakokban is segít majd megőrizni a motivációnkat. A www.enjovom.hu oldalon ingyenesen elérhető tananyagok saját tempóban, akár megszakításokkal is végezhetők, így azoknak is segítenek, akik a távolság, időhiány vagy a jelenlegi járványhelyzet miatt nem tudnak részt venni személyes képzéseken. A Grow with Google által szervezett online előadások további ismeretet kínálnak a digitális eszközök használatához, a Google Digital workshop anyai pedig szintén segítenek a fiataloknak az egyéni tanulásban és fejlődésben.

 Maradj optimista!

Az #énjövőm program tapasztalatai alapján az álláskereső fiatalok esetében sokszor nem a munkatapasztalat vagy a szakmai képzések, hanem a bátorító környezet és az optimizmus hiánya jelenti a legnagyobb nehézséget. Éppen ezért

fontos, hogy kövessük a fenti három tippet, megtanuljunk úgy tekinteni az álláskeresésre, mint egy lehetőségre, hogy közelebb kerüljünk önmagunk megvalósításához. Ezt a nézőpontot segítenek elsajátítani a program október 26-i és november 25-i interaktív előadásai is, ahol a résztvevők egy online közösség részeként oszthatják meg egymással tapasztalataikat.

Felhasználók és hírességek is kipróbálhatják a Samsung JET porszívóit

A takarítás a megfelelő eszközökkel nem csak hatékonyabb, de akár szórakoztató is lehet. Ezt bizonyíthatják be a kiválasztott felhasználók a Samsung JET 75 porszívóinak segítségével. A vállalat új – A nagy porszívóteszt – Tesztelj JET-tel! – kampányában a jelentkezők 10 napon keresztül tesztelhetik az újgenerációs takarítóeszközt, a tapasztalataikat pedig márkanagykövetként megoszthatják szélesebb közönséggel is. A nagy tesztben Winkler Róbert és Ráskó Eszter is részt vesz. A program lezárásakor 10 szerencsés résztvevő megnyerheti az általa használt készüléket.

A házimunka, azon belül a takarítás sokak számára csak egy szükséges rossz, amellyel nem szívesen töltik az idejüket, esetleg ritkábban is foglalkoznak vele. A modern berendezések megkönnyíthetik a rendszeres feladatok elvégzését és a megfelelő kezekben akár egy nagyon hatékony, ugyanakkor kevésbé fárasztó időtöltésre is lehetőséget adhatnak. A Samsung legújabb kampányában a felhasználók kezébe ad egy ilyen eszközt, amelyet így saját háztartásukban, a mindennapi gyakorlatban tesztelhetnek. A nagy porszívó teszt során a 20 kiválasztott tesztelő a saját otthonába fogadja majd be a JET 75 álló porszívót, és a legkülönbözőbb helyzetekben teszi azt próbára. A résztvevők 10 nap után értékelik a készülék teljesítményét és összegzik a tapasztalataikat.

A JET 75 premium álló porszívó a Samsung legmodernebb vezeték nélküli porszívója, amely könnyű súlyának és kényelmes kialakításának köszönhetően egyszerűen használható a legtöbb környezetben. A JET Cyclone rendszere kiemelkedő szívóerőt biztosít, az 5-rétegű HEPA Szűrőrendszer pedig a levegőbe gyakran visszakerülő porszemek és allergének 99,999 százalékát kiszűri. A legújabb technológiák biztosítják, hogy a tesztelők számára különleges élményt jelentsen a porszívó használata.

Az érdeklődők a https://www.samsung.com/hu/samsung-jet-kampany/ weboldalon jelentkezhetnek a hozzájuk legközelebb álló témakörben, eljött tehát a nagy lehetőség a család tisztaságfelelősei, a kisállattartók és a hobbi autó-takarítók számára. A jelentkezéshez egy rövid pályázat feltöltése szükséges, amelyben a felhasználók leírják, milyen különleges kihívások elé állítanák a JET-et, amennyiben az hozzájuk kerülne. A legötletesebb és leghumorosabb takarítójelöltek közül a Samsung szakértői, valamint a tiszta lakások és autók képviseletében Ráskó Eszter és Winkler Róbert választják ki a 20 márkanagykövetet. A felhasználók október 12. és 25. között jelentkezhetnek a kampány weboldalán, a 10 napos tesztidőszak pedig október 28-án kezdődik. Az írásos beszámolók beküldés után a résztvevők közül kisorsolt 10 szerencsés megnyerheti a rábízott készüléket.

„Pontosan tudom, mekkora kihívást jelent egy lakás rendben tartása, miközben az ember dolgozik, gyermeket nevel, és kevés ideje jut a takarításra. Nagyon újszerű élmény volt a JET porszívót használni, mert elképesztően sokoldalú és olyan dolgokat szívott ki a szőnyegből, amikről ha tudtam volna, hogy benne vannak, már rég felgyújtottam volna – mondta a készülékről Ráskó Eszter. – Ez egy remek lehetőség a felhasználóknak arra, hogy első kézből megismerjék a JET-et, és megoszthassák egymással a tapasztalataikat. Ahogy az a videómban is látszik, egy kiadós autótakarítással is megbirkózott, pedig nem volt egyszerű dolga – tette hozzá Winkler Róbert.”

„A környezetünk tisztasága mindannyiunk számára kiemelten fontos. Mivel egyre több időt töltünk otthon, még inkább előtérbe került, hogy a takarítást gyorsan és hatékonyan végezhessük – mondta el Witsch Gerda, a Samsung Magyarország marketing vezetője. – A nagy porszívóteszt célja, hogy minél többen megismerjenek egy olyan készüléket, amellyel nem csak könnyebb tisztán tartani a lakást, de a technológiai újításoknak köszönhetően higiénikus tisztaság érhető el vele.”

TIPP: A nagy porszívó tesztről és a jelentkezés feltételeiről további információ, valamint a pontos játékszabályzat a https://www.samsung.com/hu/samsung-jet-kampany weboldalon érhető el.

Új albummal tér vissza novemberben az AC/DC

Az AC/DC hosszú várakozás után bejelentette új albumát, amely november 13-án jelenik meg “Power Up” címmel. A legendás csapat utoljára 2014-ben adott ki nagylemezt, ezért a friss dalok híre ünnep minden rockzenerajongó számára.

Első kislemezként a “Shot In The Dark” című dal érkezett meg, melyet egy látványos videóklip kísér majd. Az elsöprő hangulatú dalban ereje teljében mutatja meg magát az AC/DC tagsága:  Angus Young [gitár], Brian Johnson [ének], Cliff Williams [basszusgitár], Phil Rudd [dob], and Stevie Young [ritmusgitár].

Az album felvételében a legendás csapat ismét Brendan O’Brian producerrel dolgozott együtt, akivel a 2008-as “Black Ice”, és a 2014-es “Rock or Bust” albumokat is rögzítették. Készenállva az új évtizedre, az AC/DC 12 új dalt rögzített a “Power Up” lemezhez, melyek mindegyike magán hordozza a csapat védjegyszerű hangzását, és egyedi stílusát. A “Power Up” különböző kiadásokban érkezik az üzletek polcaira, és mindenki megtalálja köztük kedvencét, a legnagyobb rajongóktól kezdve, a bakelitgyűjtőkig. A limitált kiadású ‘”Power Up” gyűjtői doboz, egy igazi rajongói ereklye: egy gomb megnyomásával világítani kezd a dobozon a csapat ikonikus logója, miközben a beépített hangszórókból a “Shot In The Dark” döbbenetes erejű dallamai szólnak. Ezt egészíti ki egy 20 oldalas könyv exkluzív fotókkal, az új album CD verziója, illetve egy USB töltőkábel. A limitált dobozon kívül a lemez elérthető lesz hagyományos CD-n, bakeliten, illetve különleges sárga színű bakelitlemezen, valamint a digitális felületeken is.

Virtuális formában került megrendezésre a 6. Világsakkfesztivál

A 6. Világsakkfesztivált a koronavírus-járvány miatt ezúttal a virtuális térben, „önálló sakkvárost” létrehozva rendezték meg szombaton.

A szervezők beszámolója szerint esemény, amelyre a világ 153 országából regisztráltak, idén is bemutatta a sakk művészeti, társadalmi és tudományos kapcsolódásait.

A rendezvény ötletgazdája, a sportág történetének legjobb női játékosa, Polgár Judit és szervező csapata olyan komplex virtuális, élő és interaktív sakkuniverzumot alkotott, amelyben helyet kapott játszótér a gyerekeknek, konferenciaközpont a beszélgetésekhez, mozi, koncertterem, iskola, fotó- és festménymúzeum, versenypálya amatőröknek és profiknak, kicsiknek és nagyoknak.

„Joggal lehetünk büszkék mindarra, amit játékosaink a sakkozás globális világához hozzátettek. Van azonban a témának egy másik vetülete is, mégpedig a sakkozásban megjelenő innováció. Gondoljunk csak Kempelen Farkasra, vagy még inkább Élő Árpád professzorra, akinek matematikai számításai mindmáig a versenysakk kereteit biztosítják” – mondta a magyar szövetség elnöke, Szabó László, aki hozzátette, ez a fesztivál is a sakkozás innovációi közé tartozik. „Ez a rendezvény is bizonyítja, hogy a magyarok jó házigazdák, és jól támogatja a 2024-es sakkolimpia rendezési jogának elnyeréséért zajló erőfeszítéseinket, a kérdésről Nemzetközi Sakkszövetség a decemberi közgyűlésén szavaz”.

„A mai rendezvénnyel mindenképpen egy új fejezet kezdődött a világsakkfesztivál életében és úgy gondolom, ez a jövő. Egy olyan világot alkottunk, ahol előadásokat lehetett követni, interaktívan játszani, sakkozni, filmet nézni, egy kiállítást bebarangolni. Összességében úgy gondolom, ez egy világszintű innováció a sakkozásban” – fogalmazott Polgár Judit.

Garri Kaszparov korábbi világbajnok játékos többek között arról beszélt, hogy a női sakk hatalmasat fejlődött, mert amíg Bobby Fischer a hatvanas években azzal büszkélkedett, hogy bármekkora pontelőnyt adna egy női játékosnak, akkor is legyőzné őt, ma már ilyet senki sem jelentene ki, még az aktuális világbajnok Magnus Carlsen sem. Megjegyezte, ahhoz azonban nagyon sok időre van szükség, hogy egy újabb olyan női játékos lépjen színre, mint Polgár Judit.

Forrás: MTI

Jubileumi válogatásalbummal jelentkezik Mariah Carey

A világhírű énekesnő, Mariah Carey különleges kiadványokkal ünnepli páratlan karrierjének 30. évfordulóját (#MC30). A “The Rarities” címet kapott gyűjtemény 2 lemezen sorakoztatja fel a három évtizedes karrier ritkaságainak számító dalait, illetve megjelent az énekesnő “Mariah Carey” című debütáló albumának az évfordulót ünneplő bakelitlemezes kiadása.

A korábban “Live at the Tokyo Dome” címmel megjelent, az első Japánban adott lélegzetelállító koncertet tartalmazó kiadvány – melyet az 1996-os “Daydream World Tour” során rögzítettek – október másodikától limitált időre teljes egészében elérhető az énekesnő hivatalos YouTube csatornáján is.

Az idei év egyik legjobban várt meglepetése továbbá Mariah Carey önéletrajza, amely szeptember végén jelent meg “The Meaning of Mariah Carey” címmel, és világszerte hatalmas sikert aratott. A könyv végigkíséri az énekesnő karrierjét, a sikereket és nehézségeket, melyekkel útja során szembe kellett néznie.

A “The Rarities” című kiadvány megjelenése több szempontból is különleges. Az énekesnő személyesen válogatta ki a lemezre felkerülő dalokat, amelyek az 1990 és 2020 közötti időszakban lettek felvéve. A dalok egyediségét az is adja, hogy mindegyikük különleges jelentőséggel bír Mariah Carey karrierjében, vagy pedig személyes tartalmuk miatt fontosak számára. A “Mariah Carey” 30. évfordulós kiadása, illetve a “The Rarities” című gyűjteményes kiadvány világszerte elérhető a Sony Music gondozásában.