Főoldal Blog oldal 539

Javában zajlik az új Ford Focus gyártása Németországban

A németországi Saarlouis Üzem szerelőszalagjáról néhány héttel ezelőtt gördült le az első új Ford Focus. A Ford 220 millió eurót fektetett be az új modell gyártásába, ez az első üzem abból a nyolcból, amelyek négy kontinensen gyártják majd az új Focust, amely az elmúlt két évben a világ legkelendőbb autójának bizonyult. A 140 piacon értékesített Focust a Ford évente több mint 1,5 milliós darabszámban képes gyártani.

ford_focus_2015

A németországi Saarlouis Karosszéria- és Összeszerelő Üzem szerelőszalagjáról két hete legördült az új Ford Focus, a globális sikermodell még kifinomultabb változatának legelső példánya, s ezzel megkezdődött az autó kiszállítása az európai márkakereskedésekbe. A Ford mintegy 200 millió eurót (azaz körülbelül 250 millió dollárt) fektetett be az új Focus gyártásának beindításába. A német üzem az első abból a nyolcból, amelyek négy kontinensen gyártják majd az új Focust: Argentínában, Kínában, Oroszországban, Tajvanon, Thaiföldön, az USA-ban és Vietnamban. A nyolc Ford-üzem együttes éves gyártókapacitása meghaladja az 1,5 millió darabot, s az általuk készített autók a világ 140 piacán lesznek kaphatók.

“A Ford Focus család a világ legkelendőbb típusának számít.” – mutat rá Stephen Odell, a Ford Európa, Közel-Kelet és Afrika ügyvezető alelnöke. „Az új Focusnak köszönhetően a világelső modell most még jobb lett – vagy ’besser’, ahogyan itt Németországban mondjuk!”

Az új Ford Focus még merészebb, még több érzelmet kifejező formavilágot, aprólékos kidolgozású, ösztönösen használható utasteret, a napi használatot megkönnyítő technológiákat és még takarékosabb motorokat kínál vásárlói számára. A fejlett technológiák közt megtalálható az Európában most bemutatkozó SYNC 2 fedélzeti szórakoztató és csatlakozási rendszer, amelynek nagy felbontású, színes érintőképernyőjén és fejlett hangvezérlésével könnyen kezelhető az audiorendszer, a navigáció, a klímaberendezés és a mobiltelefon. Ugyancsak a Focusban jelenik meg a világon először a Ford új, kézhasználat nélkül működő Merőleges Parkolás technológiája, ami segít a vezetőnek két autó közé beállni. Újdonság még, hogy a továbbfejlesztett Active City Stop rendszer immár 50 km/órás sebességig működik. Az autó megújult európai motorpalettáján megjelenik az új, 1,5 literes EcoBoost benzinmotor és az új 1,5 literes TDCi dízel is; az új Focus akár 19 százalékkal kevesebbet fogyaszt, mint a kifutó modell. A 99 g/km CO₂-kibocsátású Focus 1.0 EcoBoost modell továbbra is szerepel a kínálatban; ez az első, nem hibrid hajtású családi autó Európában, amelynek CO₂-kibocsátása 100 g/km alatt van. Mióta az első Focus 1998-ban megjelent, világszerte több mint 12 millió darab kelt el belőle, s e mennyiség több mint fele (6.9 millió darab) Európában talált gazdára.

BlizzCon 2014: Hearthstone: Goblins vs. Gnomes – decemberben érkezik

Korábbi, témába vágó írásainkból egyértelműen kiderült, hogy az idei BlizzCon (is) az újdonságok bejelentésének melegágya.

hearthstone_logo

Mi sem bizonyítja ezt jobban, mint az, hogy a viszonylag fiatalnak számító Hearthstone című kártya alapú játék is megkapja soron következő expanzióját, mely leginkább új kártyalapokból áll majd. A teljes cím Heroes of Warcraft – Goblins vs. Gnomes, a már meglévő lapjaink több, mint 120 új goblin- és gnóm központú variációkkal bővülnek majd ki.

A Goblins vs. Gnomes a goblin és gnóm mérnökök, illetve az azok által hőn szeretett alkatrészek felhasználásával operál. Számtalan variáció és lehetőség kínálkozik a Hearthstone kedvelők számára majd az új kiegészítőben, amely várhatóan decemberben érkezik.

„A Goblins vs. Gnomes teljesen feje tetjére állítja majd a Hearthstone-t” – avat be Mike Morhaime, a Blizzard elnök-társalapítója. „A kiegészítő egy rakás új kártyalapot tartalmaz majd, új opciókkal, új stratégiákkal. Alig várjuk, hogy megtapasztalhassuk, milyen is lesz ez majd gyakorlatban” – fejezte be nyilatkozatát Morhaime.

A Goblins vs. Gnomes decemberben érkezik PC-re és iPad-re, a kártyacsomagokat meg lehet nyerni Aréna módban, illetve meg is lehet vásárolni játékbeli aranyért, vagy igazi pénzért. A specifikációs részletek, illetve további hírek az elkövetkezendő hetekben várhatók.

Búvebb információ: http://eu.battle.net/hearthstone/en/

BlizzCon 2014: Starcraft II: Legacy of the Void – a saga új fejezete

A Blizzard tegnap jelentette be legújabb Starcraft II kiegészítőjét, mely a Legacy of the Void címet kapta.

starcraft_ii_legacy_of_the_void_logo

Az új fejezet szerves része a Starcraft II trilógiájának, ugyanakkor lenyűgöző és egyben önálló játékélményt is nyújt. Külön érdekesség, hogy az idei, 2014-es BlizzCon fesztiválon volt először a világon kipróbálható a Legacy of the Void expanzió, single player kampány küldetésekkel, egy új kooperatív játékmóddal egyetemben. Ez nem utóbbi más, mint az Archon mód. Mindezek mellett egy teljesen új gameplay mód is bemutatkozott Allied Commanders néven, mely szintén érdekes és merőben szokatlan játékélményt nyújthat.

A Starcraft II: Legacy of the Void a Wings of Liberty utáni kieglszítőjének, a Heart of the Swarm-nak megkezdett sztoriját folytatja egy kampánnyal, mely elhozza az epikus lezárást is.

„A Legacy of the Void tömör Starcraft II élményt hoz majd a játékosok számára” – fogalmazott Mike Morhaime, a Blizzard társalapító-elnöke. „Az új single player kampány feltüzeli az alapsztorit, s igen izgatottak vagyunk, hogy mit fognak szólni a játékosok az új megközelítésű játékmódokhoz, melyek segítségével különféle jelleggel lesz játszható az új kiegészítő. Persze segítségül hívva a stratégiai érzékünket is” – zárta a villáminterjút Morhaime.

A Legacy of Void elnevezésű Starcraft II kiegészítő jelenleg még a fejlesztés fázisában leledzik, azt viszont már lehet tudni, hogy PC-re, Windows és Macintosh platformokra érkezik, valamikor a jövőben. Megjelenési dátum nem ismert egyelőre.

Bővebb információ: http://eu.battle.net/sc2/en/

BlizzCon 2014: World of Warcraft: Warlords of Draenor novemberben

Bár nyáron már hivatalosan is bejelentette a Blizzard a World of Warcraft MMORPG legújabb expanziójának érkezését, a Napimagazin.hu újfent emlékeztet: 2014. november 13-a a hivatalos launch időpontja, tehát alig 1 hét, és máris belevághatunk az új helyszínek feltérképezésébe.

world_of_warcraft_warlords_of_draenor_logo

„A játékosok legendás karakterekkel és hatalmas mennyiségű újdonságot tartalmazó contenttel találkozhatnak a Warlords of Draenor kiegészítőben” – mondta Mike Morhaime, a Blizzard elnök-társalapítója. „Az eddigi Warcraft-történelem egyik legnagyobb durranása hamarosan megérkezik, a visszaszámlálás elkezdődött. Már alig várjuk, hogy mindenkit átküldjünk a Dark Portal-on novemberben” – tette hozzá.

A Warlords of Draneor egy új, izgalmas tartalommal egészíti ki a már jelenleg is gigantikus, kihívásokkal teli World of Warcraft-világot. Megjelenik végre a Garrison építés lehetősége, egy alakítható erőd, mely a történet, questelések alakulásával és előrehaladásával fejlődik; felfedezhetünk draenei templomokat, ork klánok elfeledett területeit; harcolhatunk a két frakció oldalán egységesen Ashran irányításáért, mely egy dinamikus PVP zóna lesz számos kiegészítő opcióval. Mindezek mellett széles skálán találkozunk majd új dungeonökkel, raidekkel, battlegroundokkal, challenge módokkal, és rengeteg mással is. Teljesen mindegy, hol vágunk bele a level 90-level 100 fejlesztésnek, a legenda folytatódik Draenorban.

Már biztosan minden érintett World of Warcraft játékos kívülről fújja, de azért hozzátesszük: még mindig van idő pre-order foglalni a játékot, tehát előrendelhető a battle.net oldalán is – így kód formájában lesz aktiválható a megjelenés pillanatától a Warlords of Draenor. E szerencsés WoW felhasználók azonnali karakrter boostot kapnak level 90-re 1 karakter erejéig (per realm), ezáltal lényegesen könnyebb lesz a fejlődés a level 100-as capig.

További részletek: http://eu.battle.net/en/warlords-of-draenor-presale/

BlizzCon 2014: Overwatch – új Blizzard játékot jelentettek be

Overwatch címmel FPS játékot jelentett be a 2014-es BlizzCon keretein belül a Blizzard még a tegnapi nap folyamán.

overwatch_blizzard

A történet szerint egy mindent átfedő krízishelyzetben találjuk magunkat, melyben egy nemzetközi katonákból, tudósokból, kalandorokból álló csapat segítségével és közbenjárásával kell kibogoznunk a szálakat, persze a team aktív szereplőjeként. Célkitűzésként pedig a séma szerint a dolgok helyreállítása a fő irányadó elv, sok-sok fegyverropogással, némi szerepjátékos elemmel megtűzdelve.

Az Overwatch központi cselekménye egy technológiailag fejlett, nem túl távoli jövőben játszódik a Földön, és minden bizonnyal szükségünk lesz összes skillünk és tapasztalatunk bevetésére a játék során.

Régi jól bevált recept szerint jár el a Blizzard ismét az Overwatch kapcsán: a játékmenet és kezelés elsajátítása letisztult és egyszerű lesz, főként azok fognak otthonosan mozogni a történések színhelyén, akik akár egy kicsit is járatosak az FPS-ek terén. Ráadásul a helyszínek valósak, akár London vagy Egyiptom elképzelt jövőbeli területein is számot adhatunk ügyességünkről, csapatszellemünk segítségül hívásával. Minden harcszíntér ikonikus, a karakterek egyedi képességeire és specializációira van kihegyezve, s az bizonyos, hogy nem marad egyetlen pillanat sem akció nélkül.

„Az Overwatch a legújabb alternatívánk a vibráló, nem túl távoli jövőben játszódó sztorik övezte játékok terén, szuper képességekkel felruházott karakterekkel, akció-centrikus csapatjátékkal a fókuszban” – nyilatkozta Mike Morhaime, a Blizzard elnöke és társalapítója a helyszínen. „Mint minden egyes új Blizzard játékban, itt is próbáljuk a már közkedvelt sémát és tematikát követni. Az Overwatch célja, hogy létrejöhessen egy tökéletes FPS élmény, pontosan olyan, amely a shooter rajongók nagy kedvence lesz, s újra meg újra játszani kezdenek.” – tette hozzá.

Bővebb információ: http://www.playoverwatch.com

 

Novemberi Dell újdonságok a PC szegmensben

A Dell, a teljes körű informatikai megoldások egyik vezető szállítója olyan újításokat jelentett be PC ágazatában, amelyekkel a felhasználók a leghatékonyabban állíthatják elő a szükséges tartalmat. Az iparágvezető táblagépek, a jövő munkaállomásának tekinthető innovatív „okosasztal”, az Ultra HD 5K monitor és az integrált biztonsági és felügyeleti szoftvermegoldások bemutatásával a Dell ismét megerősítette vezető szerepét a PC felhasználók számára gyártott legbiztonságosabb és legjobban felügyelhető teljes körű informatikai megoldások területén.

dell_up2715k

2014 harmadik negyedévében a Dell tovább növekedett az ügyfélmegoldások (PC) üzletágban, hiszen az előző év azonos időszakához viszonyítva már a hetedik egymást követő negyedévben növelte a globális piaci részesedését. A harmadik negyedévben a részesedése nagyobb mértékben nőtt, mint a Dell két legfőbb amerikai versenytársáé együttesen, derül ki az International Data Corporation (IDC) iparági elemző cég nemrégiben közzétett előzetes adataiból.

„A vállalatok nem jobb asztali számítógépeket vagy szoftveralkalmazásokat várnak tőlünk, inkább azt, hogy segítsünk a hatékonyságuk javításában, a problémáik megoldásában és a még jobb üzleti eredmények elérésében. Éppen ezen a területen fejleszt a Dell” – mondta tegnap Jeff Clarke, a Dell ügyfélmegoldásokért felelős operatív alelnöke a Dell World vezetői csúcstalálkozóján.

Munkahely más formában

Az emberek és a technológia kapcsolatának hagyományos elképzelésén túlmutató fejlett termékek és ötletek segítségével a Dell újradefiniálja a munkahely fogalmát. A forradalmi Dell UltraSharp 27 a világ első, Ultra HD 5K felbontású (5120 x 2880) kijelzőjével rendelkező monitora. A QHD felbontás négyszeresével, vagyis a Full HD felbontás hétszeresével rendelkező lenyűgöző modell decembertől lesz elérhető.

A Dell bemutatta „okosasztal” koncepcióját is, amely az interaktív multi-touch LCD-kijelzők és egy vízszintes digitális munkafelület kombinálásával forradalmasítja a munkavégzést. A felhasználót körülölelő munkafelületen érintéssel, tollal és a totemalapú eszközök új generációjával lehet dolgozni. A Dell Precision által működtetett okosasztal magával ragadó, alkotást ösztönző élményt biztosít a felhasználónak. A még hatékonyabb együttműködés érdekében több felhasználót és különálló PC-t is hozzá lehet rendelni egy projekthez.

Dell Venue táblagépek

A Dell megrendelésére nemrégiben készült Harris International táblagép-felmérés alapján a megkérdezett informatikai szervezetek több mint harmada tart attól, hogy a táblagépek biztonságos beállítása, finomhangolása és felügyelete több időt vesz igénybe, mint a laptopoké. Emellett úgy gondolják, hogy a táblagépek sebezhetőbbek a vírusokkal és behatolási kísérletekkel szemben, ráadásul gyorsan elavulnak. Az informatikai vezetők kénytelenek ezekre a kiívásokra megoldást találni a különböző informatikai gyártók eltérő termékeinek felhasználásával. A Dell egy hatékonyabb és költségkímélőbb teljes ügyféloldali „ökoszisztémát” kínál, amely egyetlen helyről megvásárolható, telepíthető és támogatható: integrálja az iparágvezető biztonsági és felügyeleti szoftverek képességeit, a világ legbiztonságosabb és legjobban felügyelhető táblagépeit, valamint asztali számítógépeit.

dell_venue_11_pro

Ennek jegyében a Dell bemutatta népszerű Dell Venue 11 Pro 7000 sorozat megújult táblagépeit. A Venue 11 Pro táblagépek segítik a gyorsabb és hatékonyabb irodán kívüli munkavégzést, az egyszerűbb informatikai felügyelet érdekében pedig biztonságos hozzáférést biztosítanak a vállalati tűzfal mögötti tartalomhoz. Az új Venue 11 Pro tulajdonságai közé a következők tartoznak:

  • A 15%-kal vékonyabb, és a ventilátor nélküli kialakítás könnyebb és csendesebb felhasználói élményt eredményez.
  • A még hosszabb akkumulátor-üzemidővel az egész napos munkavégzés is biztosított.
  • Az utazáshoz kialakított vékony billentyűzettel laptopszerűen használható, ugyanakkor egyszerű a készülék szállítása is.
  • A legújabb Intel Core M processzorok működtetik.
  • A lenyűgöző, széles, 10,8 hüvelykes IPS kijelző FHD (1920 x 1080) felbontású.
  • A modell dokkolóegységgel egy hagyományos, monitorral, billentyűzettel és egérrel ellátott számítógéphez hasonló élményt biztosít.
  • Testreszabott megoldások szakembereknek:
  • A Dell Healthcare Case tok teljes körűen fertőtleníthető, és kifejezetten a kórházakban, illetve más egészségügyi intézményekben való használatra tervezték – a kórtermektől a műtőkig.
  • A Dell mobilfizetési megoldása, amely egy 2D vonalkód-olvasót és egy mágnescsík-leolvasót foglal magába, a kiskereskedelmi és vendéglátóipari szolgáltatók számára rugalmasabb kiszolgálást tesz lehetővé.

A Venue 11 Pro további biztonsági szolgáltatásokkal is kiegészíthető, mint például a kétszintes hitelesítés integrált SmartCard- és ujjlenyomat-olvasóval, valamint a Dell Data Protection ügyfélbiztonsági szoftvercsomaggal. Ezekkel a kiegészítőkkel a Venue 11 Pro az iparág legbiztonságosabb és legjobban felügyelhető Windows-táblagépe, és felvették az Egyesült Államok Védelmi Minisztériumának Unified Capabilities Approved Products List (UC APL – jóváhagyott termékek egységes listája) jegyzékébe.

Továbbfejlesztett biztonsági és felügyeleti szolgáltatások

A Dell hardveripari vezető szerepére építve a Dell Software Suite olyan egységes kiváló biztonsági és felügyeleti megoldást kínáló szoftverkínálatot jelent, amely zökkenőmentesen működik a Dell rendszereken és heterogén környezetben is. A szoftver az alábbi szolgáltatásokkal segít kezelni a kulcsfontosságú végponti és mobilitással kapcsolatos informatikai kihívásokat:

  • A Dell KACE K1000 Express egy olyan informatikai leltárkészítő megoldás, amely segítségével hatékonyan felügyelhető a Windows rendszerű hardver- és szoftverállomány, és amely kezeli a vállalat Dell eszközeinek garanciaállapotát, valamint BIOS és illesztőprogram frissítéseit.
  • A Dell Secure Mobile Access részét képező E-Class SRA EX virtuális készülék a mobileszközön dolgozók hatékonyságának növelése mellett megóvja a vállalatokat a fenyegetésektől, mivel hozzáférés-vezérlési házirendek betartatásával gondoskodik arról, hogy kizárólag megbízható felhasználók, eszközök és jogosult alkalmazások kaphassanak hozzáférést a VPN-hálózathoz.
  • Megvédi a végfelhasználókat a nulladik napi és az adathalász támadásoktól. A US Defense Advanced Research Projects Agency (DARPA) által finanszírozott, fejlett végponti védelem kialakítására tervezett Dell Data Protection | Protected Workspace a kijelölt alkalmazásokat egy virtuális tárolóban indítja el. Támadás esetén a kártevőt ebbe a tárolóba zárja a rendszer, és a biztonságos környezet 20 másodperc alatt helyreállítható.
  • A Dell Mobile Management az adatokat és az alkalmazásokat védő biztonságos, felügyelt környezetet alakít ki Android operációs rendszerű táblagépeken.

Emellett a Dell a Dell Command Tools eszközeivel bővíti a felügyeleti képességeket. A Dell Command Tools gond nélkül integrálható az ügyfelek már meglévő SCCM vagy KACE rendszer-felügyeleti megoldásaiba; továbbfejlesztett, hatékony frissítésekkel egészíti ki azokat. Ráadásul a Dell az első OEM gyártó, aki Microsoft Powershell-szolgáltatóval egészítette ki a parancssori eszközeit, így jelentősen felgyorsítja a parancsfájlok elkészítését. Ezek a szolgáltatások 100 ügyfélrendszerre vetítve akár évi 5700 dollár megtakarítást jelenthetnek a hatékonyabb felügyeletnek köszönhetően.

Megkezdődött a BMW i magyarországi forgalmazása

November 1-étől kezdődően a magyarországi ügyfelek számára is elérhetővé váltak a BMW i modellek, amelyeket az érdeklődök Magyarországon elsőként a Wallis Motor Duna budapesti márkakereskedésében tudnak megtekinteni, kipróbálni, valamint megrendelni.

bmw_i3

A BMW i modellek forgalmazása, csak és kizárólag az erre a célra kialakított BMW márkakereskedésekben lehetséges, ezért az elmúlt hónapokban a Könyves Kálmán körúti szalon jelentős átalakításon esett át. A megújult kereskedésben egy 100 m2-es területen dedikáltan a BMW i modellekkel foglalkoznak a munkatársak, köztük egy, az érdeklődőknek részletes termékinformációt átadó ún. „Product Genius” szolgálja ki az igényeket.

„Nagyon nagy örömöt jelent számunkra, hogy az elmúlt időszakban mutatott magyarországi értékesítés növekedésnek, valamint a piacban rejlő potenciálnak köszönhetően a BMW Group úgy ítélte meg, hogy Magyarországon is megindulhat ezeknek a jövőbemutató modelleknek a forgalmazása, valamint az is elismerés a hazai szervezetnek, hogy a Közép-kelet európai régióban az elsők között lehetünk, akik ezt a forgalmazási jogot megkapták.  Bízunk benne, hogy az elkövetkező években egyre több BMW i modellt láthatunk majd Magyarország útjain közlekedni. A Wallis Motor Duna BMW i bemutatóterme maximálisan követi a nemzetközi sztenderdeket, a szalonrész kialakítása, stílusa, hangulata mind magukban hordozzák a BMW Group számára kiemelten fontos hosszú távú fenntarthatóság üzenetét.” – mondta el Baudouin Denis, a BMW Group Magyarország ügyvezető igazgatója a hivatalos nyitóceremónia alkalmával.

A BMW i almárka kisebb, mindennapi közlekedésre kialakított városi prémium autója, a BMW i3 alapáron 11 830 000 forinttól érhető el.  Az i3 kétféle verzióban választható, amelyből a teljesen elektromos kiadás 130-160 kilométer hatótávra képes a használat intenzitásának függvényében, míg a hatótáv-növelő megoldással (Range Extender) bővített verzió már összességében 300 kilométer megtételére alkalmas. A márka hálózatról tölthető (plug-in) hibridhajtású sportautója, az i8 alapáron 40 775 000 forinttól érhető el a hazai vásárlók számára.

Az új Ford Mondeo innovatív megoldásai

A Ford új Ütközés Előtti Asszisztense a Gyalogosészlelő rendszerrel kiegészítve képes felderíteni az autó előtti útszakaszon tartózkodó embereket, s ilyenkor automatikusan fékez, ha a vezető nem reagál a figyelmeztető jelzésre: a vadonatúj Ford Mondeóban bemutatkozó technológia mérsékelheti a gyalogosgázolások súlyosságát, sőt abban is segíthet, hogy az autós megelőzze ezeket a baleseteket. A radarral és kamerával működő berendezés egy gazdag “gyalogos alak” adatbázis segítségével különbözteti meg az embereket a többi útakadálytól.

ford_mondeo_2015_malaga_spain_napimagazin_030

Korábban már megírtuk tapasztalatainkat az új Ford Mondeo menetpróbáján szerzett tapasztalatainkról. Most pedig jöjjenek a gyári hivatalos részletek!

A Ford még a debütálás előtt bejelentette, hogy a vadonatúj Ford Mondeóhoz lesz elsőként megrendelhető az új gyalogosészlelő technológia, amely mérsékelheti a gyalogosgázolások súlyosságát, sőt abban is segíthet, hogy az autós megelőzze ezeket a baleseteket. Az autógyártó emellett azt is elárultas, hogy az új Mondeo motorpalettáján nagy teljesítményű EcoBoost benzinmotorok és TDCi dízel erőforrások is szerepelnek majd. A Ford új Ütközés Előtti Asszisztense a Gyalogosészlelő rendszerrel kiegészítve képes felderíteni az autó előtti útszakaszon tartózkodó embereket, s ilyenkor automatikusan fékez, ha a vezető nem reagál a figyelmeztető jelzésre. A rendszer a szélvédő mögött elhelyezett kamera és a lökhárítóba épített radar jeleit dolgozza fel, majd összeveti azokat a “gyalogos alak” adatbázis tartalmával, így különböztetve meg az embereket a többi útakadálytól.

“Az új Mondeo a legfejlettebb technológiájú Ford, ami valaha megjelent az európai márkakereskedésekben.” – hívja fel a figyelmet Ulrich Koesters, a Ford Európa termékcsalád-igazgatója. “A Gyalogosészlelő rendszerrel kiegészített Ütközés Előtti Asszisztens, és a többi modern berendezés nagy mértékben növeli a közlekedés biztonságát a zsúfolt nagyvárosi forgalomban.”

A Gyalogosészlelő csupán egy a vadonatúj Mondeo új rendszereinek hosszú sorában. A berendezés az Ütközés Előtti Asszisztens csomagba tartozik, aminek része még az Aktív Fékezés is, amely önálló fékezéssel mérsékli a ráfutásos balesetek súlyosságát, s ami egészen az autó végsebességéig aktív marad.

A dízel-kínálat csúcsa

A Ford azt is közzétette, hogy a vadonatúj Mondeo motorpalettáján egy nagy teljesítményű, 210 lóerős és 450 Nm forgatónyomatékú, 2,0 literes TDCi motor is megjelenik, amelynek kiemelkedő teljesítményét és alacsony károsanyag-kibocsátását szekvenciális kettős turbófeltöltés biztosítja. Az új Mondeo az év későbbi részében kerül forgalomba négyajtós, ötajtós és kombi karosszériával. A nagy teljesítményű dízelmotoros változat 2015 elején jelenik meg.

Megérzi a veszélyt

A Gyalogosészlelő 80 km/órás sebességhatárig képes felismerni a gyalogosokat, és mérsékelni a gázolás súlyosságát. Ha a rendszer egy gyalogost észlel az autó előtti útszakaszon, a vezetőt hang- és fényjelzés figyelmezteti a várható balesetre. Ha a vezető nem reagál, a rendszer a féktárcsák és a fékbetétek közti távolság csökkentésével rövidíti le a fékhatás felépüléséhez szükséges időt. Ha az autós továbbra sem tesz semmit, a berendezés önálló fékezéssel csökkenti a jármű sebességét. A mérnökök zárt pályán, életnagyságú bábukkal tesztelték a rendszert, majd hónapokat töltöttek azzal, hogy a világ különböző közútjain ellenőrizzék és finomítsák a berendezés működését, míg az a valós útviszonyok közt is megbízhatóan végrehajtotta feladatát.

“A valós körülmények közt végrehajtott tesztelés kulcsfontosságú volt, hiszen rengeteg különböző testforma és testmagasság létezik, nem beszélve a testhelyzetek szinte végtelen számáról.” – emlékszik vissza Gregor Allexi, a Ford Európa aktív biztonságra szakosodott mérnöke. “Több mint 500.000 tesztkilométert tettünk meg, hogy a Gyalogosészlelő a lehető legkülönbözőbb testalkatok esetén és bármilyen forgalmi helyzetben biztonságosan teljesítsen.”

A vadonatúj Mondeo automatikus fékezéssel csökkenti a frontális ütközések súlyosságát, vagy segít elkerülni az ilyen baleseti helyzeteket. Az Active City Stop 40 km/órás sebességhatárig működik. Nagyobb sebességnél az új Ütközés Előtti Asszisztens aktiválódik, amely radarral és kamerával ellenőrzi az autó előtti 200 méteres útszakaszt, és önállóan vészfékezve segít számos különféle ráfutásos baleset elkerülésében, vagy hatásuk mérséklésében. Az Adaptív Sebességtartó Automatika egyik funkciója, a Követési Távolságra Figyelmeztető Rendszer is a radartechnológiára épül. A Követési Távolságra Figyelmeztető Rendszer könnyen észlelhető fényjelzéssel hívja fel az autós figyelmét a követési távolság csökkenésére, az Adaptív Sebességtartó Automatika pedig tartja a beállított követési távolságot. Az előre tekintő kamerából származó információk alapján működik a Sávtartó Asszisztens, ami kiegészítő kormányzási nyomatékkal irányítja vissza a Mondeót, ha az elkezd kisodródni a sávból, és ugyanezt a kamerát használja a Közlekedési Tábla Felismerés is, amely a műszerfalon megjelenő piktogramokkal tájékoztatja a vezetőt a legutóbbi sebességkorlátozásokról, a feloldó táblákról vagy az előzési tilalmakról.

Egyszerűbbé válik a parkolás és az éjszakai vezetés

A Mondeo vezetői jobb éjszakai látásviszonyokra számíthatnak, hiszen a vállalat most vezeti be Európában az adaptív LED fényszóró-technológiát. A kifinomult megoldás ötvözi a LED-fényszórók tiszta fényét és a Ford Adaptív Fényszórórendszer előnyeit; ez utóbbi a mindenkori forgalmi viszonyokhoz igazítja a fénycsóva állásszögét és erősségét, méghozzá hétféle beállításban, amelyek az autó sebességétől, a kormány elfordításának mértékétől és az útakadály távolságától függően változnak, sőt a rendszer még az elöl haladó autó távolságát, valamint az ablaktörlő működését is figyelembe veszi. A Mondeo a parkolóhelyekre történő be- és kiállásban is segít. A Merőleges Parkolás funkcióval kiegészített Aktív Pakolóasszisztens megtalálja a megfelelő méretű parkolóhelyet, és a vezető kormányzása nélkül is bemanőverezi oda az autót – akár a járdaszegély mellé, akár két autó közé, velük párhuzamosan. A modern parkolássegítő rendszer kiegészítéseként megrendelhető még a Kiállást Segítő Rendszer is, ami megkönnyíti a párhuzamos parkolóhely elhagyását, valamint az Oldalsó Parkolóasszisztens, ami hangjelzéssel figyelmeztet az autó mellett, előtt és mögött található akadályokra.

Széles motorkínálat

Az autóhoz 2015-től egy új, nagy teljesítményű, szekvenciális kettős turbófeltöltésű 2,0 literes TDCi egység is választható 210 lóerővel és 2000 1/perc fordulatszámtól rendelkezésre álló 450 Nm forgatónyomatékkal. Az új motor CO₂-kibocsátása jóval alacsonyabb, mint a most kifutó 2,2 literes, 200 lóerős TDCi egységé.

“Az új, nagy teljesítményű TDCi erőforrást a méretcsökkentés trendje hívta életre, vagyis ugyanaz az elv, amit EcoBoost benzinmotor-technológiánk kifejlesztésekor is szem előtt tartottunk.” – avat be Andrew Brumley, a Ford motorprogramjának főmérnöke. “A szekvenciális kettős turbófeltöltés mindig, minden forgalmi helyzetben folyamatos teljesítményleadást garantál, s a ködös múltba száműzi a turbólyuk emlékét.”

Az elektronikus vezérlésű szekvenciális kettős turbófeltöltés gyorsabb gázreakciókat biztosít. Egy kisméretű, kis tehetetlenségű turbina gyorsan építi fel a kezdeti turbónyomást, s ezután egy nagyméretű, nagyobb tehetetlenségű turbótöltő tartja fenn a nagyobb nyomást a csúcsteljesítmény kiaknázásához. A turbótöltők működését levegő- és vízhűtés segíti, hogy hatékonyabban préselhessenek levegőt a motor égésterébe; az üzemi hőmérséklet gyorsabb elérését az Aktív Hővezérlő Rendszer támogatja, esetenként az egyes részegységek hűtésével biztosítva a motor optimális hatékonyságát, szükség esetén pedig a változó fordulatszámú olajszivattyú biztosít magasabb olajnyomást. A szimpla, változó geometriájú turbótöltővel felszerelt 2,0 literes TDCi dízelmotor 150 és 180 lóerős változatban is szerepel a kínálatban. A mérnökök mindhárom 2,0 literes TDCi egység motorblokkját áttervezték, új hengerfejet és üzemanyag-befecskendező rendszert terveztek, s az emisszió további csökkentése érdekében a motort felszerelték a Ford új NOX-szűrőjével. A 150 és 180 lóerős dízelmotorok a Ford Intelligens Összkerékhajtás rendszeréhez is kapcsolódhatnak, ami észrevétlenül kapcsol az elsőkerékhajtás és az összkerékhajtás között, automatikusan javítva az autó úttartását és tapadását. A rendszer minden 16 ezredmásodpercben megméri a kerekek tapadását, és 100 ezredmásodperc alatt képes megváltoztatni a forgatónyomaték elosztását az egyes kerekek között. A vadonatúj Mondeo a szegmens legelső olyan modellje lesz, amelyhez 1,0 literes benzinmotor is rendelhető. A Ford 1,0 literes EcoBoost benzinmotorja 2014-ben példátlan módon immár harmadik alkalommal nyerte el az Év Motorja címet, s az erőforrás 125 lóerős, 119 g/km* CO₂-kibocsátású változata a Mondeo kínálatában is megjelenik. A motor beállítását úgy hangolták át a Ford mérnökei, hogy teljesítményleadása megfeleljen a nagyobb méretű autó által támasztott igényeknek. A Ford új, 1,5 literes EcoBoost blokkja is megrendelhető a Mondeóhoz (160 lóerővel és 134 g/km* CO₂-kibocsátással), s a kínálatban a 2,0 literes EcoBoost blokk is megtalálható 203, illetve 240 lóerő teljesítménnyel.A modellsorozatban egy ECOnetic változat is szerepel; az 1,6 literes dízelmotorral hajtott autó várhatóan kategóriaelső, 94 g/km* dízel CO₂-kibocsátással működik majd. A vadonatúj Mondeo a Ford legújabb modellje, amelyhez a Power of Choice filozófia szellemében egyaránt elérhető az üzemanyag-takarékos EcoBoost benzinmotorok, a TDCi dízelek és a hibrid hajtás teljes kínálata.

ford_mondeo_2015_malaga_spain_napimagazin_004

Az első Mondeo Hybrid

A vadonatúj Mondeo Hybrid lesz az első Ford-hibrid, amely a Ford legmodernebb európai gyárában, a spanyol Valencia Üzemben készül a benzin- és dízelmotoros Mondeók mellett. A különleges kialakítású, 2,0 literes benzinmotor és két elektromotor (egy a hajtásra, egy pedig a visszatápláló töltésre szolgál) kombinációjával hajtott autó CO₂-kibocsátása 99 g/km*, s az 1,4 kWh teljesítményű lítium-ion akkumulátor élettartama 10 év/240.000 km. Nagy kapacitású akkumulátorával, modern vezérlő szoftverével és fokozatmentes sebességváltójával a Mondeo Hybrid a Ford globális hibrid-technológiájának harmadik generációját képviseli. Ugyanakkor ez a Ford-hibridek első generációja, amely a belsőégésű motor használata nélkül is képes haladni. Az autó üzemanyag-fogyasztása és emissziója jelentős mértékben csökkent, mivel a karosszéria légellenállását több megoldás is csökkenti, akár 10 százalékkal is; ilyen például az Aktív Hűtőrács, az intelligens visszatápláló töltés, valamint az Elektromos Rásegítésű Kormánymű és az Auto-Start-Stop rendszer.

“A vadonatúj Mondeo a különféle hajtásmódok széles skáláját kínálja: ez a legsokoldalúbb motorpalettánk ebben a szegmensben.” – árulja el Brumley.

Erősebb és biztonságosabb

A körültekintően megválasztott anyagoknak és a modern gyártási eljárásoknak köszönhetően az új Ford Mondeo szerkezete erősebbé vált, ami nemcsak nagyobb biztonságot nyújt, hanem a tömege is csökkent, s az autó újrahasznosíthatósága is javult. Az iparágban első alkalommal használtak fel az A-oszlopokhoz, a B-oszlopokhoz és a tetőhöz hidroformázott, nagy szakítószilárdságú acélt. A négy- és ötajtós modellek csomagtérajtajának belső szerkezete magnéziumból készül, ami körülbelül 40 százalékos tömegcsökkentést eredményezett a hagyományos acélszerkezethez képest. Az 1.5 EcoBoost motorblokk beépítése és a reciklált anyagból készült Első Energiaelnyelő rendszer bevezetése további 115 kg tömegcsökkentést jelent; ez utóbbi megoldás mind az amerikai, mind az európai gyalogosbiztonsági előírásoknak megfelel.

“A tömegcsökkentés a fejlesztés teljes folyamatában fontos szempont volt, ugyanakkor minden ilyen ötletet összehangoltunk a többi elvárással, például a fogyasztás csökkentését célzó áramvonalasítással és Auto-Start-Stop technológiával, a kényelmi berendezésekkel, valamint az erősebb és biztonságosabb karosszéria kialakításával.” – fogalmaz Koesters. “A biztonság szempontjából fontos részek szilárdságát 40 százalékkal növeltük, s az eredményt több ezer számítógépes szimulációval és több mint 180 valós törésteszttel ellenőriztük.”

A hidroformázás során a fémet nagy nyomású folyadékkal préselik; ezzel a megoldással sokkal bonyolultabb formák alakíthatók ki, mint a hagyományos préseléssel, s az így készített alkatrészek könnyebbek, erősebbek és merevebbek. A Mondeo hidroformázott tetősínjei kevesebb részből állnak, amelyeket lézerhegesztéssel illesztenek össze; ez a megoldás 2,5 kg súlymegtakarítást jelent oldalanként. A B-oszlop 64 mm-rel kisebb mértékben torzul az oldalirányú ütközések során, ugyanakkor 6 kilogrammal könnyebb. A Mondeo karosszéria-szerkezete 61 százalékban nagy szilárdságú acélból épül fel. A tetőszerkezet hőkezeléssel keményített acélból készül, ami további 0,5 kg tömegcsökkentést eredményez.

További szerkezeti fejlesztések:

  • A különleges kialakítású stabilizátorrúd frontális ütközésnél kevésbé mozdul el, minimumra csökkentve a kormánymű fogaslécének elmozdulását
  • A küszöbök martenzites bóracélból készülnek, így jobban ellenállnak az oldalirányú ütközés erőhatásainak
  • A lökhárítók ütközőzónái több energiát emésztenek fel, és a hossztartók karakterisztikájával összehangoltan működnek
  • A motorház peremes kialakítása rugalmasabb szerkezetet eredményez, ami egy baleset során több energia elnyelésére képes
  • Az új hátsó hossztartók 25 százalékkal javítják a karosszéria torziós merevségét a hagyományos megoldáshoz képest

Mindemellett a Ford újszerű technológiát alkalmazott, aminek segítségével az első lökhárító egyes elemeibe beépíthette az eldobható műanyag vizespalackok reciklált anyagát. Újrahasznosított műanyagból készül a Xenoy nevű anyag, ami 38 százalékkal csökkenti a vadonatúj Mondeo Első Energiaelnyelő rendszerének tömegét. Ez a részegység az első lökhárító mögött kapott helyet, és az a feladata, hogy mérsékelje a gyalogosgázolások hatását. Ugyancsak a vadonatúj Mondeóban mutatkozik be először az európai piacon a Ford újdonsága, a Felfúvódó Hátsó Biztonsági Öv is. A Mondeo lesz a szegmens első modellje, amelyben olyan biztonsági öv található, ami egy ütközés esetén mindössze 40 ezredmásodperc alatt felfúvódik, s a hagyományos övnél ötször nagyobb testfelületen osztja el az erőhatásokat. A Felfúvódó Hátsó Biztonsági Öv mellett kilenc további légzsák óvja az autóban ülők testi épségét, köztük egy vezetőoldali térdlégzsák, egy mellkasvédelemre optimalizált vezetőoldali légzsák, valamint vastagabb oldallégzsákok, amelyek formája hatékonyabban védi az utasokat, távolabb tartva őket az ütközési felülettől.

ford_mondeo_2015_malaga_spain_napimagazin_028

Kategóriaelső menetdinamika

Ez az első európai modell, amely a Ford új globális CD-padlólemezére épül, s a Mondeóban mutatkozik be a Ford új integral link rendszerű hátsó futómű-konfigurációja is, ami kényelmesebb rugózást és élvezetesebb menetteljesítményeket biztosít. Az új futómű magasabb szintű komfortot kínál, miközben megmarad az élvezetes kormányzáshoz és irányításhoz szükséges oldalirányú merevsége, és azt is lehetővé teszi, hogy az útegyenetlenségekbe ütköző kerék hátrafelé mozduljon el. A futómű tehát hatékonyabban nyeli el a rázkódást, így az autó simábban és csendesebben halad. A vadonatúj padlólemez és karosszéria-szerkezet együttes hatásaként a kifutó modellhez képest 10 százalékkal javult a torziós szilárdság, ezért az új Mondeo még élvezetesebben vezethető. Ebben az olyan aktív rendszerek is szerepet játszanak, mint a Nyomatékvektor Szabályozás, a Kormányrásegítés Kiegészítés, a Folyamatos Lengéscsillapító Vezérlés vagy a Kormányzási Nyomaték Kompenzáció. Az Elektromos Rásegítésű Kormánymű összhangban működik a Folyamatos Lengéscsillapító Vezérlés ‘comfort’, ‘normal’ és ‘sport’ futómű-beállításaival, amelyek jól megkülönböztethető karakterisztikákkal ruházzák fel az új Mondeót. Az optimalizált blokkolásgátló fékrendszer 100 km/órás sebességről több mint 1 méterrel csökkenti a megálláshoz szükséges féktávot.

“A vadonatúj Mondeót úgy hangoltuk, hogy megfeleljen az európai autósok elvárásainak, és hogy továbbra is azt a kategóriaelső menetdinamikát nyújtsa, mint a modell összes korábbi generációja.” – mondja el Geert van Noyen, a Ford Európa járműdinamikai managere. “Egyedül a hátsó futómű bekötési pontjaira ötféle tervet készítettünk – és mindegyik két hónapi munkát jelentett –, míg eljutottunk a tökéletes megoldásig, ahogy a sima és lágy kormányérzet megformálására is nagy súlyt fektettünk.”

Rendkívül kifinomult

A Mondeo utastere csendesebb és még kifinomultabb lett, így az autóban ülők még nagy sebességnél is kényelmesen beszélgethetnek. Az integral link rendszerű hátsó futómű alkalmazásával és az autó alsó burkolatába, a kerékdobokba és a hátsó ajtókba épített zajelnyelő anyagoknak köszönhetően a kabin hátsó részében körülbelül 3 decibellel, elöl pedig 2 decibellel csökkent a gördülési zaj. A karosszériaelemek a lehető legkevesebb nyílással készültek, ami minimális szintre csökkenti a zajok beszűrődését. A szélzaj olyan alacsony szintű, ami korábban csak a prémium szegmensben volt megszokott; ennek eléréséhez a Ford mérnökei áttervezték az ajtóoszlopok és a külső visszapillantók formáját, tökéletesítették az ajtók és az ablakok tömítéseit, és továbbfejlesztették a kabin zajszigetelését. A hátsó oldalüvegek 0,4 mm-rel vastagabbak lettek, így a hátul ülőkhöz kevesebb jut el az elhaladó forgalom zajából. A motorházfedél és az első sárvédők közé vastagabb tömítés került, és a motortéri hangszigetelés üvegszál helyett immár habból készül, ami nemcsak 1,5 kg tömegcsökkenést eredményezett, hanem az utastérbe beszűrődő motorzajt is 1,5-2 decibellel mérsékli. Mindemellett a vadonatúj Mondeóban páratartalom-érzékelő is működik, így megelőzhető a belső üvegfelületek bepárásodása. A kategória legjobb teljesítményű klímaberendezése mindössze 15 perc alatt hűti le a kabint 55-ről 18 Celsius fokra. A Mondeo vezetőjének kényelméről a motorosan állítható, memóriafunkcióval kiegészített kormányoszlop gondoskodik, valamint a motoros mozgatású csomagtérajtó, a fűthető kormánykerék és a különleges Aktív Mozgás masszázst kínáló, fűthető és hűthető multikontúr ülések.

ford_mondeo_2015_malaga_spain_napimagazin_015

Mindig kapcsolatban: SYNC és MyKey

A Ford SYNC 2 csatlakozási rendszer hangvezérlésével és nagy felbontású, 8 colos, színes érintőképernyőjével könnyen kezelhető az audiorendszer, a navigáció, a klímaberendezés és a mobiltelefon. Az egyszerű hangutasításokkal használható berendezés azt is megérti, ha a vezető kimondja, hogy “éhes vagyok”, s máris felkínálja a környékbeli éttermek címeit. A szegmensben elsőként kínált MyKey technológia segítségével a Mondeo tulajdonosai beprogramozhatják az indítókulcsot – jellemzően a fiatal autóvezetők számára –, korlátozva a végsebességet, az audiorendszer hangerejét, és azt is beállíthatják, hogy a hifi mindaddig ne szólaljon meg, amíg a vezető és utasai be nem kötik a biztonsági öveiket. A rendszer a biztonsági rendszerek kikapcsolását is megakadályozza.

Kifinomult dizájn

A vadonatúj Mondeo minden eddiginél jobb minőséget kínál – és ez ugyanúgy igaz az elegáns, sportos és rendkívül látványos karosszériára, mint az ergonómiai és kényelmi szempontok szerint megformált, prémium anyagokkal és felszereltséggel csábító utastérre.

Az alacsony tetővonallal megrajzolt, sportkupés profil a kombi változatnál elcsúsztatható panoráma üvegtetővel egészül ki. Az autó karcsú formája “vizuális tisztaságot” sugall, s a kifinomult formavilágú, erős techno-benyomást keltő orr-részt a Ford hangsúlyos, trapéz alakú hűtőrácsa díszíti; a keskeny adaptív fényszórók izgalmas kontrasztot alkotnak a motorházfedél erőteljes domborulataival. A volán mögé ülve a Mondeo vezetőjét a digitális analóg műszeregység köszönti, miközben szinte körülöleli őt a látványosan megformált, sportos középkonzol. A lágy tapintású anyaggal borított műszerfal, a központi tárolórekesz és a kesztyűtartó a kiváló minőségű anyaghasználat és a kézműves kidolgozás mintapéldái. Az intelligensen megformált első ülések háttámlája vékonyabb lett; ez a megoldás a vezető és az első utas komfortérzetének csorbulása nélkül is nagyobb lábteret biztosít a hátsó utasok számára.

“Ez a Mondeo minden eddigi generációnál elegánsabb, mutatósabb és atlétikusabb; azt akartuk, hogy amikor a tulajdonos vasárnap délután lemossa az autót, a tenyerén érezze minden apró domborulat tökéletességét, ami ilyen sportossá varázsolja az új Mondeót.” – mutat rá Christopher Hamilton, a Mondeo vezető formatervezője.

„Egyedi vagyok” címmel indított kampányt a Nikon

 A Nikon pár nappal ezelőtt bejelentette az „Egyedi vagyok” elnevezésű, új, integrált marketingkampányát, amelynek célja, hogy a fotósok saját, személyes nézőpontjukon keresztül fedezzék fel a fényképezés világát.

nikon_logo

A Nikon megértette, hogy a fotósok a képeiken keresztül próbálják kifejezni egyéniségüket, így az amatőröket és a profikat egyaránt ösztönözni és segíteni próbálja, hogy elérhessék céljaikat, és fejlesszék képességeiket – kiemelt fotósok segítségével.

A kampány első szakasza 2014. november 3-án indul egész Európában egy tévéreklámmal. A főszereplő Clark Little hawaii fotós, akinek az átbukó hullámok alatt készített képei már világszerte nagy visszhangot váltottak ki. A második szakasz később, az év folyamán várható, és a főszereplője a rendkívül ígéretes Andrius Alexsandravicius lesz.

A Nikon webhelyein digitális csatorna áll majd rendelkezésre azok számára, akiknek Clark és Andrius története felkelti az érdeklődését. A csatorna segítségével a fogyasztók megismerhetik a fotósok utazásait és a reklámban felhasznált emblematikus képek mögötti inspirációt. Clark esetén a látogatók megnézhetnek egy mini dokumentumfilmet, kulisszák mögötti felvételt, valamint egy interjút magával a fotóssal.

A kampány teljes mértékben integrált, 20 és 30 másodperces tévéreklámmal, nyomtatott anyaggal, köztéri reklámmal, mozi- és online reklámmal. A központi ötletet a Jung von Matt reklámügynökség javasolta, a digitális támogatást a Blast Radius stratégiai digitális ügynökség nyújtotta, a PR és közösségi média kérdéseivel pedig a londoni Brands2Life integrált kommunikációs ügynökség foglalkozott.

„Minden fotósban megvan az igény, hogy egyedi munkáival kitűnjön a tömegből, az Instagrammal ismerkedő tizenévesektől kezdve a profi D-SLR használókig. Az új kampánnyal a minőségi fényképezés felé irányítjuk őket azáltal, hogy segítünk a következő lépés megtételében, és hogy felfedezzék saját, egyedi fényképes világukat. Az integrált marketingkampány úgy éri ezt el, hogy rákapcsolódik arra a multimédiás követési hálózatra, amelyet az egymástól elszigetelt és inspiráló fotósok a világ minden tájáról összegyűjtenek” – fejtette ki Yasmin Hartson, a Nikon Europe hirdetési és médiamenedzsere. „Ez egy rendkívül izgalmas időszak a fotósoknak. Boldogsággal tölt el bennünket, hogy sokan szeretnek fényképeket készíteni – akár okostelefonnal, akár fényképezőgéppel -, mi pedig segítünk nekik abban, hogy megtegyék a következő lépést a minőségi fényképezés felé. Célunk az, hogy a Nikon képkészítési technológia továbbra is a kép lényegére fókuszáljon – vagyis, hogy minél több fotóst mozgassunk meg minden szinten, hatékonyabban és a korábbiaknál még nagyobb szenvedéllyel.”

Amennyiben a Nikon díjnyertes termékeiről bővebb tájékoztatást szeretne kapni, látogasson el az alábbi webhelyre: www.europe-nikon.com

Oliver Stone dokumentumfilmet forgatna Vlagyimir Putyinról

Oliver Stone amerikai filmrendező, forgatókönyvíró és producer szívesen forgatna dokumentumfilmet Vlagyimir Putyin orosz elnökről.

A jelenleg Moszkvában tartózkodó rendező a RIA Novosztyi hírügynökségnek adott interjújában beszélt terveiről. Mint kiemelte, nem nagyjátékfilmben gondolkodik, hanem interjút készítene az orosz elnökkel.

„Nem áll szándékunkban mozit forgatni Putyinról. Én sokkal inkább interjút szeretnék készíteni vele, mert ő olyan nézőpontot képvisel, amelyet az amerikaiak nem hallanak” – mondta Stone.

oliver_stone1

A rendező az amerikai Nemzetbiztonsági Ügynökség (NSA) titkos lehallgatásait kiszivárogtató és oroszországi száműzetésbe kényszerült Edward Snowdennel találkozik Moszkvában, hogy megbeszéljék a híressé vált informatikusról készülő politikai thriller, a The Snowden Files részleteit.

Stone és producere, Moritz Borman korábban lehetőséget kapott Snowden orosz ügyvédje, Anatolij Kucserena Time of the Octopus című könyvének megfilmesítésére, és megszerezték a jogait egy másik, a kiszivárogtatóról szóló könyvnek is, amelyet a The Guardian című brit lap újságírója, Luke Harding írt.

 

Forrás: MTI