Főoldal Blog oldal 542

Canon EOS 7D Mark II a Camera Kft. újdonságai közt

Megérkezett, ám a nagy érdeklődésre való tekintettel már el is fogyott – hirdeti a Camera Kft. a már megjelenése pillanatában is igen nagy népszerűségnek örvendő tükörreflexes fényképezőgép kapcsán. Egész pontosan a vázra utal a Canon márkabolt- és szakszerviz, ugyanis a napokban megérkezett néhány darab termék azonnal értékesítésre került.

canon_eos_7d_mark_ii

Érthető, hiszen nagy várakozás előzte meg a Canon EOS 7D Mark II érkezését – sokak kedvenc váza volt az előd 7D, kifinomult képérzékelője, lassításokra kiválóan alkalmas funkciója miatt videósok (is) közkedvelt alternatívaként tekintettek rá.

Most tehát itt van, ha fizikailag nem is, de rendelni lehet a Canon EOS 7D Mark II-ből, méghozzá a Camera Kft. webáruházán keresztül a leginkább célszerű. Mi pedig egészen biztosak vagyunk abban, hogy rövid határidővel birtokba is vehető az újdonsült kiszemelt DSLR fényképezőgép.

Néhány szóban a Canon EOS 7D Mark II kapcsán: a Dig!c 6 dual lapka rendkívüli tulajdonságainak köszönhetően nagy sebességű aktivitás is természethűen ábrázolható (fotó), mindezek mellé kiváló színhatás is társul. Ha sorozatfelvételek készítése (egyik) fő profilunk, úgy 10 felvétel/másodperc a kapacitás, ráadásul mindezt akár 20.2 megapixels felbontásban a továbbfejlesztett CMOS-nak köszönhetően. A képek megfelelő élességéért a 65 keresztpontos AF felel, így valóban lehetővé válik a kompozíción szereplő témák optimális elkülönítése.

A Canon EOS 7D Mark II kettő szabványú memóriakártya-aljzattal lett ellátva (CF, SD), így akár backup, akár háttértárhely kibővítés gyanánt is használható. Természetesen a full HD 1920×1080 képpont felbontású videofelvételek készítése is kivitelezhető, akár 60 frame per secund sebességgel, teljes audio (külső mikrofon és fejhallgató) támogatással.

További részletek végett célszerű ellátogatni a Camera Kft. honlapjára (http://camerakft.hu), illetve az üzlet webshopjába is (http://webshop.camerakft.hu/).

[TESZT] Toyota Aygo 1.0 VVT-i x-wave – a recept: legyen extravagáns és szerethető

Nemrégiben számoltunk be a megfrissült Toyota Aygo hazai menetpróbáján szerzett tapasztalatainkról, s már akkor foganatosítottuk: nem fog sok idő eltelni addig, amíg megosztjuk részletes kivesézésen alapuló benyomásainkat a Napimagazin.hu olvasóival.

toyota_aygo_2014_teszt_005

El is jött az ideje, megérkezett szerkesztőségünkhöz a csúcsfelszereltségű Toyota Aygo (x-wave) kisautó, s bár teljes mértékben nem tudtuk kihasználni az adott lehetőségeit (lásd lejjebb), de azért így is igen meggyőző volt.

2005-ben mutatkozott be a Toyota Aygo, mint alapkoncepció, a modellciklus megközelítőleg 10 éven át tartott. A sikeresnek bizonyuló elképzelés számos sikert könyvelhetett el magának, s persze a Toyota konszernnek is: kiemelt figyelem ötvözte az alapvetően városi használatra tervezett, PSA csoporttal közös gyártásban lévő, kifejezetten az európai piacra megálmodott, csehországi készítésű modellt.

A célcsoportok beirányozása egyértelmű

Mivel a japán gyártó első A szegmens-béli alternatívája volt a Toyota Aygo, ezért érthető a megkülönböztetett figyelem és bánásmód az alapvetően fiatalokat becélzó elképzelések iránt. A jelentős átszabás, facelift meghozta a gyümölcsét: egy kiemelten sokoldalú, alakítható miniautó született, talán kicsit túl is mutatva becélzott irányvonalán, miszerint a huszonéves generáció első számú, közkedvelt választási lehetősége (lesz). Erre máris rácáfolt az első tesztnap, ugyanis nem kevesebb, mint három alkalommal kerültünk középkorú érdeklődőkkel interakcióba. Mondanunk sem kell, a gyengébbik nem irányából érkezett a fokozott érdeklődés.

toyota_aygo_2014_teszt_002

Kifejezetten trendkövető jelenleg a Toyota-nál a markáns orr-kialakítás, az újragondolt, 2014-es Toyota Aygo esetében sincs ez másképp: a bajuszra emlékeztető, enyhe háromszög-sziluettet mintázó domináns berakás határozza meg az arculatot, lefelé húzódó és vékonyodó vonalakkal, rejtett, parányi hűtőmaszk beömlőket magába foglalva. Ez az elem egyébként az egyik leginkább testreszabható részlet, itt lehet kifejezetten jól variálni a színárnyalatokkal konfigurálásnál – csakúgy, mint a far esetében is, ahol a stílusjegyek hasonszőrű idomokban folytatódnak. A ködlámpafészkek kicsik, a lökhárító szoknyájának alsó sarkaiban bújnak meg, míg a LED nappali menetfények a „bajuszvonal” határain kívülre kerültek, viszont párhuzamosak a vonalvezetéssel, enyhén, úgy 45 fokban egymás felé dőlnek. A mellső lámpatestek kialakítása igazán japános, ferdére húzottak, a felső szögek beleolvadnak az A oszlopig húzódó színcsíkba, és észrevétlenül ölelik körbe a minimális felületi méretekkel bíró motorháztetőt.

Hangsúlyos, feltűnő. Nem csak a farra jellemző

Ha már az imént említést tettünk a farról, folytassuk is ezzel! A mimdössze 168 liter tárolókapacitású csomagtér ajtaja konkrétan üveg, viszont praktikusan nyitható és zárható a mellékelt rejtett gomb segítségével. A C oszlopra húzott helyzetjelzők tokozása S alakzatot formál, az élces szögek itt is felfedezhetők, csakúgy, mint a frontoldali bajusz-jelleget felvonultató hűtőmaszk határvonalak kialakítása esetében (alsó spoilerezés dizájnja pluszban). Se több, se kevesebb, pontosan, ahogyan a nagykönyvben meg vagyon írva.

toyota_aygo_2014_teszt_003 toyota_aygo_2014_teszt_004 toyota_aygo_2014_teszt_001

C oszlopa szinte nem is beszélhetünk az új Toyota Aygo esetében, legalábbis, ami a vizuális összhatást jelenti. A hátsó lámpaburák jelentik tulajdonképpen az autó hátsó lezárásait, ennek megfelelően a harmadik és negyedik ajtó kereteinek végpontjai egybeolvadnak a hangsúlyos lámpatestekkel. Rendkívül érdekes látvány ez, futurisztikus és dinamikus küllemet kölcsönöz egyben; s nem utolsó sorban nagyítja is az egyébként visszafogott méreteket (3455 milliméter hossz, 1615 milliméter szélesség, 1460 milliméter magasság).

Kabrióvá is alakíthatjuk, ha úgy konfiguráljuk vásárlásnál

Lenyitható tető jelenti az x-wave felszereltség origóját, a Toyota Aygo tesztautónál is megtalálható volt ez a hasznos opció – igaz, a már hűvösebbre fordult októberi időjárás nem minden esetben tette lehetővé, hogy lengén, szellősen használjuk a divatos miniatűrt. Ugyanakkor persze nem bírtunk magunkkal, és kihasználva a hozzávetőlegesen fél nap 20-22 Celsius fokos napsütést, hátrahúztuk a vászontetőt, és különböző sebességtartományokban tettük próbára, hogyan is viselkedik az autó rendeltetésszerűen.

toyota_aygo_2014_teszt_009

Úgy 60-70 kilométer/órás sebességig közepes zaj- és huzatszint mellett autóztunk, majd e felett már kénytelenek voltunk visszaengedni a tetőt alappozíciójába – ez így is van rendjén. Tehát a (bel)városi sétaautózáshoz tökéletesen passzol az ál-kabrió megközelítés, jobb, mint bármely panorámatető vagy hasonló megoldás. Igaz, csapadék esetén el is felejthetjük a kiegészítő jelenlétét.

Lényegre törően

Bár néhol érezhetően lowbudget szellemiségben sikerült az utaskabin kivitelezését megvalósítani, mégsem zavaró egyértelműen a számos helyen kispórolt anyaghasználat. Többek közt az oldalajtók belső kárpitozása révén támadna hiányérzetünk, de nem így történik: a tervezőmérnökök ugyanis mindent elkövettek, hogy a kaszni színével egyező fém alapú felületek gyönyörűen beépüljenek és egyben passzoljanak is az összhatás mellé, így szinte nem is látja a delikvens a szükségességét; még a legkifinomultabb női szemek sem keresgélnek feleslegesen – így jó, ahogy van. Persze más kérdés, hogy hasonló megközelítéssel lehet-e kezelni a hátsó oldalablakok nyitási-zárási funkcióját, ami sajnos kimerül egy-egy pattintható kallantyú mivoltában, ráadásul ha nem vagyunk kellően elővigyázatosak, könnyedén becsíphetjük ujjainkat.

toyota_aygo_2014_teszt_016

Elrendezés szempontjából rendben vannak a műszerek, jól látható helyen, konkrétan a kormánykerék mögött helyett található az egység, ami tulajdonképpen egy komplex kerek számlap analóg skálázással (kilométeróra), középen folyadékkristályos kijelzővel (külső hőmérséklet, pillanatnyi- és átlagfogyasztás, üzemanyagszint kijelzésekkel). Bal oldalon láthatjuk a fordulatszámmérőt, ami egy digitális szintező sáv, itt értelemszerűen alulról felfele megy a csík a főtengely percenkénti fordulatszámának függvényében.

toyota_aygo_2014_teszt_012 toyota_aygo_2014_teszt_011

A központi x-touch infotainment 7 col átmérőjű érintésérzékeny kijelzője a közvetített jármű adatok mellett pontos navigációt is kezel, továbbá az átlagos, ilyen kategóriás autókban megszokott hangminőségű audiorendszert is felvonultat. A kialakítás itt is rendkívüli módon passzol a Toyota Aygo személyiségéhez, egyáltalán nem zavaróak a néhol kissé eltúlzott paraméterek, vagy esetleg a túlzásba vitt lakkozás, díszítések használata.

Komfort, praktukum

Bár papírforma szerint 5, hivatalosan 4, de leginkább 2 személyes autónak definiálható a Toyota Aygo. Legalábbis, ha megtermett férfiember foglal helyet a sofőrülésben, mellette egy szintén tagbaszakadtabb versenyzővel – bár kissé visszás lenne, ha ez lenne a bevett trend. Sokkal inkább beirányzott célréteg a női nem, úgy pedig máris változnak a klisék; tehát üsszegezve: a négy átlagos méretű felnőtt lehet a reális, relatíve 165-170 centiméteres testmagasságokkal. Talán.

toyota_aygo_2014_teszt_013 toyota_aygo_2014_teszt_014 toyota_aygo_2014_teszt_015

Vezető- és első utasoldalon az ülések komfortja átlagos, vagy talán kicsit még túlmutató is kategóriáján, az ülő és hátlapok méretezése optimális, tartásuk rendben van, fejtámla állítási lehetőség nincs a kialakításból adódóan. A méretezés szerint a térdtér minimális, viszont támaszt kellőképp kanyarodásnál, s szinte a hátsó üléssorig kitolt határvonallal akár 190 centiméteres testalkattal is könnyedén belakható az új Toyota Yaris. Hangsúlyozzuk még egyszer: a bevett átlag természetesen nem ebbe az irányba hajaz, de azért közelíthetünk ebből az állásból is, nemdebár?

Három hengeres és aszkéta. Pontosan úgy, ahogyan azt elvárjuk

69 lóerőt képes maximálisan leadni a 3 hengeres, 998 köbcentiméter lökettérfogatú szívó VVT-i benzinmotor, méghozzá kereken 6000-es percenkénti fordulatszámon. A nyomatékcsúcs 95 Newtonméterben lett meghúzva, 4300-nál érkezik, s bőségesen elegendőnek tűnt a 830 kilogramm száraz tömegű Toyota Yaris mozgatásához.

A géptető alatt duruzsoló motor egyébként a Toyota korábbi VVT-i egységének továbbfejlesztett verziója, mely növeltebb kompressziót (11.5:1 lett 11-ről) kapott, a szívósor optimalizálást kapott. A Toyota Yaris 1 literes benzinese ezáltal hatékonyabb lett, méghozzá 37 százalékkal, ami nem csekély eredmény, ráadásul kategóriájában egyedülállónak is mondható.

toyota_aygo_2014_teszt_017

Viselkedés szempontjából érezhető a háromhengeres karakterisztika, a pörgős aspektus, az ötsebességes manuális kéziváltó fokozatainak áttételezése hosszú, ennek megfelelően a nyomatékgörbe komótosan épül fel. Indulásoknál nem ritka a hirtelen felkúszó fordulatszám, ez szokható és kulturáltan kordában tartható, 50 kilométer/órás tempóig szinte úgy érezzük, miénk a világ gyorsulás tekintetében. Kellemes érzéki csalódás ez, bár végeredményben a Toyota Aygo arculatának kölcsönöz egy kellemes, sportos érzetet, ami nem mellesleg tökéletesen kiegészíti a külső megjelenés ismérveit.

toyota_aygo_2014_teszt_008 toyota_aygo_2014_teszt_010

Első nekifutásra – őszintén szólva – féltünk attól, hogy a fogyasztás majd jól az egekbe szökik, ismervén a két- illetve háromhengeres aggregátok szokásos velejáróit, hátulütőit. A Toyota Aygo 1 literesénél viszont nem tapasztaltunk fals felhangokat, a gyárilag előirányzott normákat tökéletesen teljesítette, sőt, még alul is múlta a megadott értékeket. Városi araszolgatás mellett, aktív kigyorsítások, fel és visszaváltások sokasága mellett 4.9 liter/100 kilométeres átlag jött ki 28 kilométeren (-0.1 liter), míg 90 kilométer/órás országúti autózás mellett 3.4 literes átlagot mértünk 100 kilométerre (-0.2 liter). Rövid autópálya szakaszon 130 kilométer/óránál 3500 fölé kúszott a fordulatszám kijelzője, így a pillanatnyi fogyasztás mértéke 5.5 liter lett – nyilván elsősorban nem autópályára fejlesztett autó a Toyota Aygo, de ez sem rossz számadat; egyedül a fokozódó menetzaj és komfort billentette mínuszba a megítélés rátáját.

Összegzés, némi háttérinformációval elegyítve

Még egy kis kapcsolódó műszaki fejtegetés a végére: a kedvező üzemanyag-felhasználást több tényezőnek is köszönhetjük a Toyota Aygo esetében. Elsőként kiemelendő az alacsonyabb fordulatszám-tartományokban mild Atkinson ciklusra váltó motor, így ténylegesen hatékonyabbá válik az üzemanyag elégetése, továbbá csökken a károsanyag-kibocsátás is. A leömlő nélküli kialakítás tovább optimalizálja az összhatást, mellé a hosszú áttételezésű sebességfokozatok illetve az alacsony gördülési ellenállással felvértezett gumiabroncsok is igazolják gyakorlati áldásos tevékenységüket.

toyota_aygo_2014_teszt_006

Árcédula

A Toyota Aygo jelenleg egyféle, 3 hengeres, 1 literes 69 lóerős VVT-i benzinmotorral kapható, azonban a számos felszereltségi szint és variálhatóságot előtérbe helyező opció közül választhatnak a vásárlók. A tesztben szereplő modell x-wave csomagban 4 150 000 forintos bruttó induló listaáron vásárolható meg, a belépő szint viszont már jóval olcsóbban, 2 695 000 forintért állítható az otthoni garázsba (x csomaggal, 5 sebességes manuális váltóval, 3 ajtós kivitelben). Opciós felárral kérhető metál és gyöngyházfényezés (105 000 forint bruttó listaár), tűzpiros 3P0 fényezés (40 000 forint bruttó listaár), továbbá x-nav micro SD kártyás, 20 támogatott nyelvvel rendelkező teljes Európa térképes navigációval (x-play felszereltségtől 130 000 forint bruttó listaár).

2014 Toyota Aygo 1.0 VVT-i specifikációk

Motor

Motortípus: soros elrendezésű háromhengeres szívó benzinmotor

Lökettérfogat: 998 cm³

Maximális teljesítmény: 69 LE @ 6000 ford./perc

Maximális forgatónyomaték: 95 Nm @ 4300 ford./perc

Erőátvitel: elsőkerékhajtás, ötfokozatú manuális kéziváltó

Méretek, egyéb műszaki adatok

Hossz: 3455 mm

Szélesség: 1615 mm

Magasság: 1460 mm

Tengelytáv: 2340 mm

Első gumik mérete: 165/65 R15 H

Hátsó gumik mérete: 165/65 R15 H

Tömeg, üresen: 830 kg

Össztömeg: 1240 kg

Csomagtartó mérete: 168 liter, bővíthető

Üzemanyagtartály mérete: 35 liter

Menetteljesítmények

Végsebesség: 160 km/h

Gyorsulás 0-ról 100-ra: 14.3 másodperc (gyári), 13.6 másodperc (saját, mért eredmény)

Fogyasztási adatok

Saját, mért eredmény (átlagos használattal)

Városi: 4.9 l/100 km

Országúti: 3.4 l/100 km

Vegyes: 3.9 l/100km

Gyárilag mért eredmények

Városi: 5.0 l/100km

Országúti: 3.6 l/100km

Vegyes: 3.8 l/100km

CO2 kibocsátás: 95 g/km

Még több információ a Toyta magyarországi képviseletének honlapján olvasható.

Még több fotó: Napimagazin Facebook oldal

A cikkhez tartozó fényképeket Canon EOS 5D Mark II fényképezővel készítettük.

Csillogás minden mennyiségben: bemutatkozik a 2014-es MAC karácsonyi kollekció

Egy biztos: számtalan hölgytársammal együtt a MAC idei karácsonyi kollekciója biztosan felkerül a karácsonyi kívánságlistám élére. A 2014-es MAC karácsonyi kollekció ugyanis különösen ütősre sikerült: a sötétebb árnyalatú szemhéjpúderekkel, vörös rúzsokkal és rengeteg csillogással tarkított gyűjtemény mindenkit levesz majd a lábáról!

heirloom_mac_2

Az idei kollekció három fő részre osztható:

Először is, ott van a Heirloom Mix, ami hasonlít a szokásos MAC kollekciókhoz rúzsokkal, szemhéjpúderekkel, szájfényekkel, pirosítókkal és körömlakkokkal; mindez csodálatos vörös, sötét lila, füstös mályva és fényes metálszínű árnyalatokban.

heirloom_mac_1

Másodikként a Keepsakes-t csodálhatjuk meg, ami telis-tele van kis ajándékozható szettekkel, legyen az akár ecsetkészlet, szemhéjpúderpaletta vagy épp rúzzsal, szempillaspirállal, szájfénnyel és szemhéjpúder duóval megrakott neszeszer. Ezek mind jól kombinálható termékek szemre, szájra és arcra is. Használatukkal megkönnyítheted a készülődést egy felejthetetlen randevúra. Nincs ragyogó megjelenés a kollekció ecsetkészletei és a limitált kiadású Viva Glamorous rúzspalettája nélkül!

keepsakes_mac_1

MINERALIZE BRUSH KIT

187SE DUO FIBRE FACE BRUSH
130SE SHORT DUO FIBRE BRUSH
286SE DUO FIBRE TAPERED BLENDING BRUSH
287SE DUO FIBRE EYE SHADOW BRUSH

17 500 Ft

STUDIO BRUSH KIT

129SE POWDER/BLUSH BRUSH
190SE FOUNDATION BRUSH
224SE TAPERED BLENDING BRUSH
213SE FLUFF BRUSH
209SE EYE LINER BRUSH

17 500 Ft

IN EXTRA DIMENSION BRUSH KIT

127SE SPLIT FIBRE FACE BRUSH
128SE SPLIT FIBRE CHEEK BRUSH
234SE SPLIT FIBRE EYE BLENDING BRUSH
235SE SPLIT FIBRE ALL OVER EYE BRUSH

17 500 Ft

keepsakes_mac_2

keepsakes_mac_3

keepsakes_mac_4

PLUM EYES
SENSIBILITY halvány jeges pink (frost)
PLUM GRAND piszkos jeges levendula (veluxe pearl)
TAUPELESS hideg pink ezüst csillámmal (lustre)
MAGIC MOOR érett fekete szilva gyönggyel (veluxe pearl)
SUBTLY ELEGANT világos szürkés-lila (matte)
FASHION BEAT piszkos ibolya szürke (lustre)
NOCTURNELLE rózsaszínes króm-lila (frost)
SHADOWY LADY fekete szilva (matte)

12 900 Ft

BEIGE EYES
HER MISTRESS lágy pasztel tojás (matte)
SWEET SOVEREIGN jeges arany pezsgő (lustre)
QUINTESSENTIAL piszkos olíva (frost)
MYSTERY szilva barna (satin)
OMEGA lágy-bézs tópszín (matte)
TEMPTING bűnös gazdag kókusz (lustre)
FAIRE MAIDEN fényes réz-arany (lustre)
NIGHT WHISPER gazdag fekete-barna (veluxe pearl)

12 900 Ft

SMOKY EYES
FANCY DRESS kréta-fehér bézs (matte)
KID lágy bézs (veluxe pearl)
SATIN TAUPE tóp-ezüst csillám(frost)
NOBLE SPIRIT meleg fekete barna (satin)
FORGERY sterling ezüst (lustre)
HONEY LUST bronzba mártott barack (lustre)
DIVINE RULE fagyos szürke mályva ezüst gyönggyel (lustre)
CARBON intenzív fekete (matte)

12 900 Ft

keepsakes_mac_5

 

NATURAL FACE PALETTE

IN GOOD TASTE EYE SHADOW csillámló nude ezüst gyönggyel (lustre)
ROYAL RENDEZVOUS EYE SHADOW középtónusú camel nude (matte)
HEIR OF SOPHISTICATION EYE SHADOW vöröses barna gyönggyel (frost)
SPARKLING ROSÉ IRIDESCENT PRESSED POWDER lágy pink arannyal
FILIGREE CREAM COLOUR BASE lágy nude barna gyönggyel
ELOQUENCE LIPSTICK középtónusú kék pink (amplified)
SASS LIPSTICK mélykék magenta (amplified)

16 500 Ft

SMOKY FACE PALETTE
FILAMENT EYE SHADOW platina ezüst (lustre)
ARISTOCRATIC AURA EYE SHADOW piszkos kékes szürke ezüst gyönggyel (frost)
CARBON EYE SHADOW intenzív fekete (matte)
BORN TO DAZZLE IRIDESCENT PRESSED POWDER
fehérarany pezsgő gyönggyel
PEARL CREAM COLOUR BASE sápadt arany jeges csillámmal
PETULANCE LIPSTICK mályvás középtónusú nude (amplified)
EVENING POSH LIPSTICK tiszta fényes vörös (amplified)

16 500 Ft

keepsakes_mac_6

SMOKY EYE BAG

In Extra Dimension Eye Shadow
TREASURE ME világos ezüst
TALL, DARK & HANDSOME lágy fekete ezüst csillámmal
IN EXTREME DIMENSION LASH fekete
ENGRAVED POWERPOINT EYE PENCIL gazdag fekete

18 500 Ft

PLUM EYE BAG

In Extra Dimension Eye Shadow
TRIPLE IMPACT opálos pink
ROUND MIDNIGHT gazdag vöröses szilva
IN EXTREME DIMENSION LASH fekete
PERMAPLUM POWERPOINT EYE PENCIL
mély szilva sötét csillámmal

18 500 Ft

BROWN EYE BAG

In Extra Dimension Eye Shadow
JUST GLEAMING barackos nude
STOLEN MOMENT mályvás nude
IN EXTREME DIMENSION LASH fekete
STUBBORN BROWN POWERPOINT EYE PENCIL
mély gazdag barna

18 500 Ft
keepsakes_mac_8

VIVA GLAMOROUS

VIVA GLAM RIHANNA LIPSTICK jeges kékes piros (frost)
VIVA GLAM RIHANNA II LIPSTICK meleg ezüstös mályva (frost)

9 900 Ft

VIVA GLAMOROUS LIP PALETTE

VIVA GLAM I LIPSTICK intenzív barnás kékes piros (matte)
VIVA GLAM II LIPSTICK tompa pink bézs csillámmal (satin)
VIVA GLAM III LIPSTICK tompa barnás szilva (matte)
VIVA GLAM IV LIPSTICK semleges pink gyönggyel (lustre)
VIVA GLAM V LIPSTICK középtónusú rózsaszín arany gyönggyel (frost)
VIVA GLAM VI LIPSTICK terrakotta szilva gyönggyel (lustre)

12 900 Ft

Harmadikként ott van az Objects Of Affection kollekció, amelyben a színek veszik át az uralmat. Az elegáns árnyalatok egy domborművel díszített csillogó dobozba vannak öltöztetve. A MAC Objects of Affection ezüst, kék, pink, rózsaszín, arany, bézs és mély bronz pigmentjei és csillámjai a szezon bűnös élvezetei közé tartoznak. Az Objects of Affection szájfény szettek a pink, szilva, nude és piros fényűző árnyalataiba öltöztetik az ajkadat. Ezzel a színáradattal a szezon legjobban kihasználható termékeit kaparinthatod meg!

objectsofaffection_mac_1

PINK AND ROSE PIGMENTS AND GLITTERS

REIGNING RICHES lágy réz(glitter)
WHISPER PINK lágy rózsaszínes bézs gyönggyel (pigment)
TAN tompa pinkes-barnás bronz (pigment)
ROSE rózsaszín réz csillámmal (pigment)
HERITAGE ROUGE piszkos barnás szilva (pigment)

11 500 Ft

GOLD AND BEIGE PIGMENTS AND GLITTERS

PRETTY IT UP DIRTY olíva gyönggyel(pigment)
LITHE barackos nude (pigment)
DEEP BROWN sötét csokoládé barna (pigment)
GOLD csillámló arany (glitter)
ENGLISH GILT világos pezsgő (pigment)

11 500 Ft

BRONZE PIGMENTS AND GLITTERS
ONLINE EXCLUSIVE ONLY

NAKED DEEP DARK sötétbarna (pigment)
3D COPPER csillogó réz (glitter)
MELON lágy világos aranyló barack (pigment)
CHOCOLATE BROWN rezes csokoládé bronz (pigment)
COPPER magasfényű réz (pigment)

11 500 Ft

SMOKY EYES

FANCY DRESS fehér bézs (matte)
KID lágy bézs (veluxe pearl)
SATIN TAUPE csillogó ezüst tópszín (frost)
NOBLE SPIRIT meleg feketés barna (satin)
FORGERY sterling ezüst (lustre)
HONEY LUST bronzba mártott barack (lustre)
DIVINE RULE szürkés jeges mályva ezüst gyönggyel (lustre)
CARBON intenzív fekete (matte)

11 500 Ft

NUDE AND RED LIPGLASS

PAPER LANTERN jeges meleg pink (cremesheen glass)
DYNASTY AT DUSK jeges semleges pink (cremesheen glass)
DEELIGHT közép-tónusú semleges (cremesheen glass)
LOVE ALERT málna piros piros gyönggyel (dazzleglass)

11 500 Ft

PINK AND PLUM LIPGLASS

FASHION SCOOP tiszta pink (cremesheen glass)
LOUD & LOVELY kékes pink (cremesheen glass)
PAGODA hideg pink (cremesheen glass)
RAGS TO RICHES szilva pink piros gyönggyel (dazzleglass)

11 500 Ft

NUDE AND CORAL LIPGLASS

RISING SUN jeges világos narancs (cremesheen glass)
FASHION WHIM világos bézs (cremesheen glass)
STATELY SHIMMER krémes barackos korall gyönggyel (cremesheen glass)
COURTLY CORAL meleg szikrázó rózsa (dazzleglass)

11 500 Ft

Növekedő vendégforgalom a Balatonnál a KSH szerint

Idén január-augusztusban 1 millió 139 ezer vendég 3 millió 948 ezer vendégéjszakát töltött el a Balatonnál, így a vendégek száma összesen 40 ezer fővel, a vendégéjszakák száma pedig 111 ezerrel nőtt az előző év azonos időszakához képest – derül ki a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) honlapján olvasható adatokból – írja az MTI.

balaton_tihany

A tóhoz érkezők háromnegyedét a belföldi vendégek tették ki, és a vendégéjszakák több mint 60 százaléka is hozzájuk kapcsolódott.

A KSH kifejti: a belföldi vendéglétszám minden hónapban magasabb volt ugyan, mint egy évvel ezelőtt, a külföldi vendégek száma viszont márciusban, májusban és a főidény kezdetének számító júliusban elmaradt a tavalyitól, ami ezekben a hónapokban a forgalom egészét is visszavetette. Az első nyolc hónap egyenlege a kedvező áprilisi, júniusi és augusztusi foglaltsági adatoknak köszönhetően azonban mégis pozitív.

A vendéglétszám a közösségi szálláshelyeken és a kempingekben visszaesett, míg a balatoni szállodák – elsősorban a növekvő belföldi keresletnek köszönhetően – 39 ezerrel, a panziók és üdülőházak együttvéve pedig 13 ezerrel több vendéget regisztráltak az idei első nyolc hónapban, mint 2013 azonos időszakában.

A belföldi vendégforgalom a somogyi és a zalai partszakaszon élénkült, a veszprémin gyengült. A balatoni kereskedelmi szálláshelyek összesen 289 ezer külföldi vendéget fogadtak, akik átlagosan 5, közülük viszont a holland és a német vendégek 7 éjszakát, a dán, orosz, valamint az izraeli látogatók pedig több mint egy hetet töltöttek el itt. A belföldi vendégek átlagosan 3 éjszakára foglaltak szállást.

A legnagyobb három küldő ország sorrendje nem változott: a legtöbben továbbra is Németországból (72 300), Ausztriából (37 600) és Oroszországból (28 300) érkeztek a Balatonhoz. Míg az orosz vendéglétszám tavalyhoz képest 6 százalékkal fogyatkozott, addig a cseh 14, a lengyel pedig 27 százalékkal bővült, így Lengyelország lépett a negyedik helyre a küldő területek rangsorában.

A holland látogatók száma 15 százalékkal elmaradt a 2013. január-augusztusitól, Szlovákiából és Kínából ugyanakkor 13-13 százalékkal, Belgiumból pedig 6 százalékkal több vendéget regisztráltak a balatoni egységek, mint az előző év első nyolc hónapjában.

A 2014. január-augusztusi időszakban a vendégek számát tekintve Siófok és Balatonfüred egyaránt megelőzte Hévízt, a vendégéjszakák száma alapján viszont továbbra is a kedvelt zalai fürdővárosé az elsőség: a balatoni szálláshelyeken regisztrált összes éjszaka több mint hatoda (680 ezer) kötődött a településhez.

Idén augusztus végéig az üdülőkörzetben működő kereskedelmi szálláshelyek az előző évinél 8,5 százalékkal több, 37,5 milliárd forintnyi bruttó bevételt értek el.

Forrás: MTI

 

Az új Ford C-MAX intelligensebb és stílusosabb lesz

A stílusos, új Ford C-MAX és Grand C-MAX jelentősen kedvezőbb üzemanyag-fogyasztással és CO2-kibocsátással, fejlett technológiával és új, intelligens csomagtéri megoldásokkal érkezik, amelyhez érzelmeket ébresztő, karcsú formavilág, a Ford új, látványos orrkialakítása és jól használható, gyönyörű kidolgozású utastér társul. A kézhasználat nélkül nyitható csomagtérajtó, a Merőleges Parkolás rendszer és továbbfejlesztett Active City Stop, ami akár 50 km/órás sebességig is segít elkerülni az ütközéseket. Az európai motorválasztékban megjelenik az új 1,5 literes EcoBoost és az 1,5 literes TDCi erőforrás; a C-MAX palettáján első ízben szerepel a 99 g/km CO2-kibocsátású 1,5 literes ECOnetic dízel változat.

ford_c_max_2015_1

A Ford bemutatta az új C-MAX és Grand C-MAX modelleket, amelyek érzelmeket ébresztő, karcsú formavilágot, gyönyörű kidolgozású utasteret, valamint jelentősen kedvezőbb üzemanyag-fogyasztást és CO₂-kibocsátást kínálnak. Az Európa-szerte 2015 elején megjelenő ötüléses C-MAX és hétüléses Grand C-MAX modelleket kiemelkedő kényelem és kifinomult működés jellemzi, valamint a legmodernebb technológiák, amelyek közt a SYNC 2 hangvezérlésű csatlakozási rendszer is megtalálható. A C-MAX család motorválasztékában első ízben jelenik meg a Ford új 1,5 literes EcoBoost benzinmotorja és a 105 lóerős, 1,5 literes TDCi ECOnetic dízel változat, aminek várható CO₂-kibocsátása mindössze 99 g/km az ötüléses C-MAX modellváltozatban.*

“Alacsony fogyasztásának, sportos irányíthatóságának és rugalmasan alakítható, tágas utasterének köszönhetően a C-MAX kifejezetten népszerű modellnek számít.” – avat be Stephen Odell, a Ford Európa, Közel-Kelet és Afrika ügyvezető alelnöke. „Az autó valamennyi hajtáslánca alacsonyabb CO2-kibocsátással működik, miközben a menetdinamika ugyanolyan kiváló maradt. Mindemellett az új Ford C-MAX család olyan kifinomult megoldásokat kínál, amit eddig csak a jóval nagyobb és elegánsabb modellekben láthattunk, például a szegmensben elsőként alkalmazott, kézhasználat nélkül nyitható csomagtérajtót, ami már egy finom lábmozdulatra is felnyílik.”

A Ford 2003-ban mutatta be a C-MAX első generációját, s a modellből azóta több mint 1,2 millió darab talált gazdára Európában. Az autóból jelenleg a harmadik modellgeneráció kapható, idén eddig több mint 12 százalékkal részesedik az európai MAV-piacból.

Sokoldalú, komfortos, sportos és stílusos

A vásárlók továbbra is választhatnak az ötüléses C-MAX és a hétüléses Grand C-MAX változatok között, s ezentúl is rendelkezésükre áll a Ford innovatív, dupla tolóajtós megoldása, valamint a magasabb szintű kényelmet, nagyobb teret és rugalmasabb használhatóságot biztosító, “szabadon átjárható” ülésrendszer. A C-MAX család stílusa az Egy Ford globális formanyelvének megfelelően alakult át, és a karosszériaszínek sorában a Red Rush és a stílusos, barnásszürke árnyalatú Caribou is megjelent. Az autó dinamikus külső megjelenését hatásosan emeli ki az erőteljesebb, formásabb orrkialakítás a Ford jellegzetes, fordított trapéz formájú hűtőrácsával. A nagy nyomású ablakmosó fúvókái a szélvédő alatt bújnak meg, így az átformált motorháztető még letisztultabb látványt nyújt. A karcsúbb és cizelláltabb fényszórók, valamint a szögletesebb, nyújtott ködfényszórók tovább erősítik az orr-rész karakteres formavilágát. A legmodernebb lézerhegesztési technológia alkalmazásával a csomagtérajtó olyan benyomást kelt, mintha egyetlen darabból készült volna; ez a tiszta és erős varratokkal működő hegesztési eljárás még a vékony acéllemezek illesztésein is alig hagy látható nyomot. Az autó modern stílusát kompakt hátsó lámpatestek egészítik ki.

Az új Ford C-MAX és Grand C-MAX utasterének áttervezése során a Ford figyelembe vette a tulajdonosok visszajelzéseit – ugyanúgy, ahogyan az új Focus esetében is történt –, s ennek alapján a mérnökök egy még ösztönösebben használható cockpitet alakítottak ki, amelyben kevesebb kapcsoló és gomb található. Az új, selyemfényű fekete kárpitozás és a krómdíszek letisztultabb, modernebb hangulatot teremtenek. Az egyes funkciók használata egyszerűbb lett; jó példa erre a klímaberendezés kezelése, amelynek gombjai könnyebben felismerhetők és jól megkülönböztethetők egymástól. Az új középső tárolókonzol csúsztatható, kartámaszként is funkcionáló fedele alatt tágasabb rekesz várja a különféle tárgyakat. Az állítható dobozban egyszerre elfér egy 1 literes vizespalack és egy 0,4 literes pohár, a kibillenő kesztyűtartóban pedig könnyebben elérhetők az apróbb tárgyak. A műszerfal tetején található tárolódoboz mélyebb lett, így sokkal több holmit képes befogadni, az új USB csatlakozó pedig a különféle mobil eszközök integrálására és töltésére szolgál.

A C-MAX és Grand C-MAX teljes kínálatában tovább javult a kárpitok minősége, s a kínálatban a fűthető kormánykerék és a küszöbdíszléc is megjelent, az első és második üléssorok mögött pedig megtalálhatók a csomagrögzítő háló csatlakozási pontjai. A vastagabb oldalüvegezésnek és csomagtérajtó, valamint a külső tükrök körül alkalmazott hangelnyelő szigetelésnek köszönhetően csökkent a zaj, a vibrációs és a nyersesség. A motortér hőpajzsa hangszigetelő töltést kapott, ami mérsékli a motorzajt, a dízelmotoros modellekben pedig extra rétegek nyelik el a kabinba szűrődő hangokat. A motorban az áttervezett kéttömegű lendkerék csökkenti a terhelés alatt működő erőforrás vibrációját, s az új motorfelfüggesztésnek köszönhetően az Auto-Start-Stop működése is kifinomultabbá vált. A merevebb, zaj és vibráció szempontjából optimalizált könnyűfém keréktárcsák tovább mérséklik a rezonanciát.

“Arra törekszünk, hogy a Ford teljes modellkínálatában letisztult és ösztönösen használható utastereket alakítsunk ki: ez egy átfogó átalakítási program, aminek legújabb eredménye a C-MAX új kabinja.” – árulja el Joel Piaskowski, a Ford Európa formatervezési igazgatója. “Az új C-MAX immár még kényelmesebb, még praktikusabb autóvá vált, miközben a szegmens legjobb vezetési élményét kínálja.”

Megérzi a veszélyt

Az új C-MAX családban megjelennek a Ford legmodernebb technológiái, amelyek segítségével a vezető elkerülheti a veszélyhelyzeteket, vagy csökkentheti a balesetek súlyosságát – legyen szó akár a parkolás során szerzett sérülésekről, akár a komolyabb, nagy sebességű ütközésekről. Az Aktív Parkolóasszisztens ultrahangos érzékelőkkel méri fel a rendelkezésre álló parkolóhelyet, majd egy gombnyomásra bekormányozza oda az autót, miközben a vezetőnek csak a féket és a gázt kell kezelnie. A berendezés a C‑MAX és Grand C-MAX modellekben most a Merőleges Parkolás funkcióval gazdagodott; a rendszert két új szenzor egészíti ki a jármű hátsó részén, így az autó ugyanilyen módon már a merőleges parkolásra is képes. Az extra szenzorok révén a Ford két olyan új technológiát is kínál, amelyek akkor is segítséget nyújtanak az autósnak, amikor kiáll egy parkolóhelyről. A Keresztirányú Forgalomra Figyelmeztető Rendszer jelzi, ha oldalirányból egy másik jármű közelít, miközben az autó kitolat a parkolóhelyről. A 40 méteres hatósugarú radarral működő berendezés három különböző figyelmeztető jelzéssel hívja fel a figyelmet a közeledő járműre. A Kiállást Segítő Rendszer megkönnyíti a párhuzamos parkolóhely elhagyását. Miután a vezető meghatározta, hogy balra vagy jobbra szeretne kiállni, a berendezés kikormányozza az autót az útra, miközben a vezető kezeli a gáz- és a fékpedált. A Ford a népszerű Active City Stop ütközésmegelőző rendszert is továbbfejlesztette, ami szenzorokkal érzékeli az autó előtt álló akadályokat, s ha az autó túl gyorsan közelít ezekhez, előkészíti a fékrendszert. Ha a vezető ilyenkor nem reagál, a berendezés csökkenti a motor forgatónyomatékát és automatikusan fékez, hogy mérsékelje az ütközés erejét. A rendszer továbbfejlesztésével a berendezés az eddigi 30 helyett immár egészen 50 km/órás sebességig működik. A mozgó akadályokkal történő ütközés elkerülésére az Aktív Fékezés szolgál, ami ugyanúgy működik, mint az Active City Stop, csak sokkal nagyobb (8-180 km/órás) sebességtartományban aktív. A rendszer így akár az autópályán is figyelmeztet az ütközésveszélyre, szükség esetén pedig fékezni kezd. Az új Adaptív Sebességtartó Automatika lehetővé teszi, hogy a C-MAX tartsa az előre beállított követési távolságot, még akkor is, ha az előtte haladó jármű lassít. Ugyanakkor a Követési Távolságra Figyelmeztető Rendszer még az Adaptív Sebességtartó Automatika kikapcsolt állapotában is lehetővé teszi, hogy az autós tartsa az általa meghatározott követési távolságot. Ha az autós túlságosan megközelíti az előtte haladó járművet, a rendszer háromlépcsős figyelmeztetést villant fel a műszerfalon: először szürkét, majd sárgát, később pedig vöröset.

SYNC 2 – még tökéletesebb kapcsolat

Az új C-MAX családban is elérhető a SYNC 2 hangvezérlésű csatlakozási rendszer. A Ford fejlett berendezéséhez tartozó nagy felbontású, 8 colos, színes érintőképernyővel és a fejlett hangvezérléssel még könnyebben kezelhető az audiorendszer, a navigáció, a klímaberendezés és a mobiltelefon. A SYNC 2 navigációs rendszert a HERE térképszolgáltató támogatja. Az osztott képernyőn megjeleníthető a kereszteződések részletes képe, az autópálya-csomópontok és a fontosabb tereptárgyak 3D-ábrázolása, valamint a MICHELIN útikönyv, emellett pedig a rendszer a kijelzett utcaneveket is hangosan felolvassa. A SYNC 2 rendszerbe egyszerűbb hangutasításokkal táplálható be a navigációs célállomás, és a berendezés arra is utasítható, hogy egy bizonyos előadó dalait játssza le. Ráadásul elég megnyomni a hangvezérlés gombját, és egyszerűen csak kimondani, hogy “éhes vagyok”, s a rendszer máris felkínálja a környékbeli éttermek címeit, amelyek útba esnek a kijelölt útvonalon.

ford_c_max_2015_3

“A SYNC 2 fejlesztésénél az volt a célunk, hogy kezelése egyszerű és ösztönös legyen, s hogy a felhasználó akadálytalanul váltogathasson az érintőképernyő és a hangvezérlés között.” – fejti ki Christof Kellerwessel, a Ford Kutatási és Fejlesztési Központjának főmérnöke. „Az autósok ezentúl minden eddiginél több fedélzeti rendszert kezelhetnek, miközben egy pillanatra sem kell elengedniük a volánt.”

Az új C-MAX modell prémium hangrendszere 10 Sony hangszórót tartalmaz, köztük egy olyan mélynyomót, ami kifejezetten a legalacsonyabb audio-frekvenciák valósághű visszaadására készült, hogy a zenei élmény a lehető legtökéletesebb legyen.

Erős, takarékos és dinamikus

A modellcsaládban most először bevezetett, és az EcoBoost benzinmotorokhoz, illetve a 2,0 literes TDCi dízelhez az alapfelszereltség részeként kínált Auto-Start-Stop rendszernek köszönhetően a C-MAX és a Grand C-MAX CO₂-kibocsátása jelentős mértékben – akár 20 százalékkal is – csökkent. Az új C-MAX család kibővített motorkínálatában megjelent a Ford új, üzemanyag-takarékos 1,5 literes EcoBoost benzinmotorja (150 és 182 lóerős változatban), valamint a 95 és 120 lóerős kivitelben egyaránt megrendelhető új, 1,5 literes TDCi dízel erőforrás; emellett ott van még az új ECOnetic kivitel, aminek CO₂-kibocsátása az ötüléses változatban mindössze 99 g/km. A C-MAX kínálatában továbbra is elérhető a többszörös díjnyertes 1,0 literes EcoBoost benzinmotor is (100 és 125 LE teljesítménnyel).2014 első hét hónapjában az európai C-MAX-vásárlók több mint egynegyede** rendelte meg új autójához az 1,0 literes EcoBoost motort, amely idén már a harmadik egymást követő alkalommal nyerte el az Év Motorja címet. Az új, 1,5 literes TDCi dízel 120 lóerős változatának CO₂-kibocsátása hat százalékkal alacsonyabb, mint az általa leváltott 1,6 literes dízelé volt, teljesítménye viszont 5 lóerővel magasabb. Az áttervezett 2,0 literes dízel erőforrás emissziója 20 százalékkal, teljesítménye pedig több mint négy százalékkal javult. “A Ford új, 1,5 literes EcoBoost és TDCi motorjainak megjelenése a hajtáslánc-kínálatban rendkívül fontos esemény, hiszen ezáltal átfogó mértékben nőtt a teljesítmény, és csökkent a fogyasztás,” jelentette ki Jim Baumbick, a Ford globális C-termékcsaládjának igazgatója. „E motoroknak köszönhetően a C-MAX a szegmens első olyan modellje, amelynek teljes kínálata megfelel a legújabb Euro VI károsanyag-kibocsátási szabványnak.”

Fény az éjszakában

Az új C-MAX család kínálatában megtalálható a LED Nappali Világítás, a Bi-Xenon fényszóró és az Adaptív Fényszórórendszer is, ami az út- és forgalmi viszonyoktól függően módosítja a fénysugár beesési szögét és erősségét, méghozzá hétféle beállításban. Ha az autó kis sebességgel kanyarodik, a fénycsóva a kanyaron túli területeket is megvilágítja, így könnyebben láthatóvá válnak a kerékpárosok vagy a gyalogosok; nagy sebességű kanyarodáskor pedig a kanyarba irányítja a fénysugarat. Az új C-MAX és Grand C-MAX modellekben most először válik elérhetővé a Ford MyKey technológiája. A MyKey segítségével az autó tulajdonosai beprogramozhatják az indítókulcsot – jellemzően a fiatal autóvezetők számára –, korlátozva a végsebességet, az audiorendszer hangerejét, és azt is beállíthatják, hogy a hifi mindaddig ne szólaljon meg, amíg a vezető és utasai be nem kötik a biztonsági öveiket. A rendszer a biztonsági technológiák (például a Kipörgésgátló) kikapcsolását is megakadályozza.

ford_c_max_2015_2

“A C-MAX és a Grand C-MAX külső-belső áttervezésével és kifinomult vezetősegítő technológiáink bevezetésével kellemesebb, nyugodtabb vezetési élményt kínáló autót alkottunk.” – teszi hozzá Baumbick. “Azáltal, hogy a vezető tisztábban látja át a bonyolult forgalmi helyzeteket, s hogy az autó felismeri a lehetséges vészhelyzeteket, még a tapasztalatlanabb autósok is nagyobb biztonsággal közlekedhetnek, ez pedig a C-MAX minden utasát nyugalommal töltheti el.”

Megvédte rallye világbajnoki címét a Volkswagen

A tavalyihoz hasonlóan idén is első helyét megvédve ismét világbajnok lett a WRC sorozatban a Volkswagen.

volkswagen_rallye_vilagbajnok_2014

Az Ogier/Ingrassia páros összetett győzelmét a spanyol rallye megnyerésével biztosította be, mivel már 31 ponttal vezetnek az ugyancsak Volkswagenes Latvala/Anttila duó előtt, és a brit rallye eredményétől függetlenül már elhódították a világbajnoki címet. A francia egység idei hetedik rallye győzelmét aratta, így a Volkswagen a finn páros eredményeivel együtt összesen 11 versenyhétvégén bizonyult a legjobbnak. Tovább növeli a wolfsburgi márka sportsikereit, hogy a záró futam előtt a harmadik Polo WRC-vel induló csapat, a Mikkelsen/Floene páros az összetett verseny harmadik helyén áll. Minden esély megvan tehát arra, hogy a Volkswagen három hét múlva mindhárom dobogós helyet elhódítsa a 2014-es WRC világbajnokságon.

LG Digital Cinema: a gyártó új 4K monitora

Az LG Electronics (LG) bemutatta az új 4K monitorát, a 31MU97-et, amely novembertől lesz elérhető hazánkban. A csúcstechnológiát képviselő LG 31MU97 a Digital Cinema 4K (4096 x 2160 képpontos) felbontást 31 hüvelykes IPS kijelzővel párosítja: ultraéles képet nyújtó, csúcskategóriás monitor, amely megfelel a Digital Cinema Initiative (DCI) szervezet előírásainak is. Az LG 31MU97 különösen alkalmas a munkához vagy szórakozáshoz a lehető legélesebb képet igénylő szakemberek számára is.

lg_digital_cinema_4k

A monitort Digital Cinema 4K felbontása és életszerű színei ideálissá teszik fényképészettel, videovágással és grafikai munkákkal foglalkozók számára, hihetetlen képminősége pedig bármely fotónál részletes és pontos retusálást tesz lehetővé. A monitor telt és ragyogó színei, 10 bites színkezelése figyelemreméltó jellemzők a vizuális művészetek professzionális művelői számára, akik biztosan nagyra értékelik majd a készülék kiemelkedő színhelyességét.

A monitor IPS kijelzője az Adobe RGB színtér több mint 99,5 százalékát támogatja, a felhasználók számára pedig többféle színkezelési beállítást és üzemmódot tesz lehetővé, hogy megfeleljen a profi grafikusok szerteágazó igényeinek. A Dual Color Space technológia lehetővé teszi, hogy a monitor egyidejűleg két színüzemmódot (Adobe RGB és sRGB) jelenítsen meg, így a felhasználók munkájukat egyszerre több szempontból tudják összehasonlítani. A Digital Cinema 4K monitornak emellett tartozéka az LG saját True Color Pro szoftvere, így hardveres kalibrálásra is alkalmas.

Az LG 31MU97 több olyan egyedülálló, csúcskategóriás funkcióval van ellátva, amely a legigényesebb szakemberek számára is megfelel. A Digital Cinema 4K felbontásnak köszönhetően a profi videósok optimális felbontásban, a kép átméretezése nélkül végezhetik a vágást. Az anyagok teljes színmegjelenítés mellett vághatók a DCI színszabvány támogatás révén, amely a digitális mozivetítőknél és digitális kameráknál szabványként alkalmazott DCI-P3 színtér 97 százalékát képes lefedni és élethű színmegjelenítést biztosít. Emellett az LG 31MU97 állványának ergonomikus, elforgathatóságot is biztosító kialakítása maximális kényelmet nyújt a kép lehető legnagyobb részének megjelenítéséhez, így alig van szükség görgetésekre és áthúzásokra.

Az LG Digital Cinema 4K monitora kiváló lehetőség a vállalat számára, hogy megszilárdítsa vezető pozícióját a professzionális monitorok nemzetközi piacán — mondta Hyoung-sei Park, az LG Electronics informatikai üzletágának vezetője. — A monitor csúcskategóriás tulajdonságai és funkciói révén tökéletes megoldás az olyan szakemberek számára, akiknek a jelenleg elérhető összes technológiát felvonultató csúcsmonitorra van szükségük.”

Az LG 31MU97 novembertől elérhető a magyarországi vásárlók számára, 399 000 forintos ajánlott bruttó fogyasztói áron.

L’Oréal Collection Exclusive Pure Red – középpontban a vörös árnyalatai

A visszafogottabb Nude árnyalatok után a L’Oréal bemutatta a legújabb Collection Exclusive Pure Red névre hallgató kollekcióját, melyben az örök klasszikus, érzéki  vörös árnyalatokat helyezte a középpontba.

loreal_paris_collectionexclusive_purereds

Minden nőnek jól állnak a színek, így a felvonultatott  különleges és intenzív matt vörös árnyalatok még jobban kiemelik a természetes szépséget.
A szépségnagykövetek által megálmodott kollekcióban, ismételten mindenki megtalálhatja a hozzá legjobban illő rúzsokat, melyek a kivételes matt formulának köszönhetően lélegzetelállító intenzitást és páratlan kényelmet biztosítanak, így senkinek sem kell tovább tartania a merész árnyalatoktól.

Az öt rúzs hietlenül nőies és kifinomult, magabiztosságot ad viselőjének. Mostantól bárki kipróbálhatja J.Lo, Eva Longoria, Julianne Moore, Doutzen Kroes vagy Freida Pinto által megálmodott klasszikus vörös árnyaltokat, melyek különlegessé teszik a hétköznapokat.

julianne_1_red  jlo_1_red

freida_1_red  eva_1_red

doutzen_4_red

PS4 Remote Play funkció az Xperia Z3 sorozathoz

A berlini IFA keretein belül mutatta be a Sony Mobile Communications (Sony Mobile) és a Sony Computer Entertainment Inc. (SCE) az Xperia Z3 sorozatot, amelyen a mai naptól elérhető a PS4 Remote Play , így a felhasználók már az Xperia Z3, Xperia Z3 Compact okostelefonokon valamint az Xperia Z3 Tablet Compact táblagépen is élvezhetik ezt az új funkciót.

sony_ps4_remote_play_z3

Az Xperia Z3 készülékek tulajdonosai a mai naptól tölthetik le a PS4 Remote Play applikációt, ezáltal bárhol és bármikor játszhatnak kedvenc PlayStation4 játékaikkal, a vezeték nélküli DUALSHOCK®4 kontroller és egy Wi-fi hálózat segítségével. A PS4 Remote Play legújabb verziója lehetőséget biztosít minden játékos számára, hogy PS4 konzolját távolról irányítsa még akkor is, ha a TV készüléke nincs a közelében.

Az Xperia Z3 sorozat készülékeiben debütált PS4 Remote Play alkalmazás pozitív fogadtatásának köszönhetően a Sony Mobile és az SCE úgy határozott, hogy ezt az innovatív funkciót a korábbi, Xperia Z2-es sorozatra is kiterjesztik az elkövetkezendő hetekben. Az Xperia Z2 és Z2 Tablet tulajdonosok is hamarosan élvezhetik a PS4 Remote Play applikáció adta lehetőségeket, és távolról is játszhatnak kedvenc PlayStation4 játékaikkal. Részletek az elkövetkezendő hetekben várhatóak.

November 14-től Európában a PS4 Remote Play immáron PlayStation Vitán és PlayStation TV-n is elérhető lesz.

Számos kiegészítő áll a játékosok rendelkezésére, hogy a PS4 Remote Play játékélményt még felhőtlenebbé varázsolják. Akár az Xperia Z3 okostelefonhoz készített GCM10 Game Control Mount (játékvezérlőhöz csatlakoztatható készüléktartóra) vagy a vezeték nélküli DUALSHOCK®4 kontrollerre , esetleg az Xperia Z3 Tablet Compacthoz tervezett -Bluetooth képes – BSC10 dokkolóra esik a választás, a felejthetetlen játékélmény garantált.

A PS4 Remote Play alkalmazás működésével és használatával kapcsolatos további részletek a www.sonymobile.com/remoteplay honlapon olvashatóak.

A funkció a Sony Xperia Z3, Z3 Compact, Z3 Tablet Compact, Z2 és Z2 Tablet készülékeken érhető el. PlayStation®4 konzol, DUALSHOCK®4, Sony Entertainment Network és nagy sebességű internet kapcsolat szükséges hozzá. Nem minden játék támogatja.

AcerNAV: offline navigáció Liquid okostelefonokra

A napokban újdonságot jelentett be ismét az Acer:  nem mást, mint az új AcerNAV alkalmazást, Liquid sorozatú okostelefonokra.

acer_logo

Az AcerNAV egy komplett GPS rendszer, melyet a TomTom és a TripAdvisor márkák fémjeleznek, naprakész adatbázissal a lehető legjobb navigációs élményért. Négy sajátosságának köszönhetően az AcerNAV sokban különbözik a jelenleg piacon lévő mobilalkalmazásoktól, és egy nagyszerű menetkész eszközt ad a Liquid sorozat felhasználóinak kezébe.

Úton-útfélen, minden helyzetben offline térképekkel

Zavaró tényező lehet általában az okostelefonra telepíthető navigációs rendszerek esetében, hogy a használatuk megköveteli a folyamatos online módot, ezáltal adathasználati- és roaming költségekkel kell számolni. Az Acer mindezt figyelembe vette az AcerNAV fejlesztésénél, és máris megszületett a megoldás: a térképek közvetlenül a felhasználó készülékén tárolódnak, mindössze csak a GPS lapka működik navigálás közben. Az AcerNAV a TomTom térképeihez csatlakozik, 2 éven át tartó ingyenes update lehetőséggel, míg az app fut a Liquid sorozatú eszközökön. A térképek elkülönítve tölthetők le, regionális csomagokban, így ténylegesen csak azt kell a felhasználónak letöltenie, amire szüksége lesz az utazások során, ráadásul tárhely is spórolható (microSD kártya).

TomTom 3D nézetek

A TomTom-nak köszönhetően az AcerNAV felhasználók elegáns 3D térképnézetekhez is hozzáférést nyernek, melynek köszönhetően még hatékonyabb navigációs élmény garantálható. Ez a nézet lehetővé teszi, hogy a felhasználók felfedezzék és megismerjék a világ csodálatos épületeit, előre megtervezve az utazás részleteit. Az alkalmazás egyébként egyszerűen kezelhető, a 2D és 3D nézet közti váltások sem bonyolultak.

Osztályelső POI adatbázis a TripAdvisor jóvoltából

Míg a felhasználó navigálása folyik a végcélhoz, a TripAdvisor POI (Points of Interest – Érdekes Pontok/Helyek) adatbázisa biztosítja, hogy ne maradjunk le egyetlen fontos, vagy érdekes köztes látnivalóról, hasznos helyről, pontról. Hotelek, éttermek, benzinkutak, és még rengeteg minden – nemzetközi felhasználók ajánlásával, megjelölésével.

Igazi megtakarítások, valós felhaszálói igények

Az AcerNAV minden létjogosult felhasználó számára ingyenesek, igazi ínyenc ajánlat, mely semmiféle plusz költséget nem jelent.

“Ha keresgélünk a Google PlayStore-ban, számos offline megoldást találhatunk jó térképekkel és POI adatbázissal. Viszont ezek az alkalmazások 39 eurós ártól indulnak, és akár 79 euróba is kerülhetnek teljes régiós térképpel. A mi felhasználóink viszont teljesen ingyenesen, egyéb költségek nélkül élvezhetik ki az AcerNAV által nyújtott lehetőségeket” – fogalmaz Allen Burnes, az Acer Europe okostelefon-ágazatának elnöke.

Kiegészítők

Az Acer folyamatosan dolgozik azon, hogy bővítse az AcerNAV opciós kiegészítők listáját. Az elkövetkezendő hónapokban a felhasználók új kiegészítőket vehetnek majd igénybe, hogy a navigációs élmény ténylegesen csúcsra járatott lehessen. Ennek érdekében készül el majd az Acer-TomTom közös fejlesztéssel piacra kerülő valós idejű közlekedés monitorozás, mely tartalmaz minden olyan hasznos úti információt, amire egy autósnak szüksége lehet, továbbá a fixen telepített traffipaxok poziciójáról is tájékoztató figyelmeztetést küld.

Mikortól?

Az AcerNAV minden Liquid Jade, Liquid Z500 és Liquid E700 tulajdonos számára ingyenesen elérhető, csakúgy, mint a frissítések is. Az új készülékekre az alkalmazás előre lesz telepítve. Mindez október végétől érhető el.

Elérhető térképek az AcerNAV applikációhoz az indulásnál:

  • Egyesült Királyság és Ír Köztársaság
  • Törökország
  • Benelux Államok
  • Ausztria , Németország, Liechtenstein, Svájc
  • Kelet-Európa: Albánia, Ausztria, Belorusszia, Bosznia és Hercegovina, Bulgária, Horvátország, Ciprus, Cseh Köztársaság, Észtország, Görögország, Magyarország, Koszovó, Lettország, Litvánia, Macedónia, Moldávia, Montenegró, Lengyelország, Románia, Oroszország, Szerbia, Szlovákia, Szlovénia, Ukrajna
  • Franciaország
  • Görögország
  • Andorra, Spanyolország, Gibraltár, Portugália
  • Olaszország, Málta
  • Lengyelország
  • Oroszország
  • Dánia, Finnország, Norvégia, Svédország
  • Indonézia, Malajzia, Fülöp-szigetek, Szingapúr, Thaiföld, Hong Kong, Makaó, Brunei
  • Tajvan