Főoldal Blog oldal 543

AcerNAV: offline navigáció Liquid okostelefonokra

A napokban újdonságot jelentett be ismét az Acer:  nem mást, mint az új AcerNAV alkalmazást, Liquid sorozatú okostelefonokra.

acer_logo

Az AcerNAV egy komplett GPS rendszer, melyet a TomTom és a TripAdvisor márkák fémjeleznek, naprakész adatbázissal a lehető legjobb navigációs élményért. Négy sajátosságának köszönhetően az AcerNAV sokban különbözik a jelenleg piacon lévő mobilalkalmazásoktól, és egy nagyszerű menetkész eszközt ad a Liquid sorozat felhasználóinak kezébe.

Úton-útfélen, minden helyzetben offline térképekkel

Zavaró tényező lehet általában az okostelefonra telepíthető navigációs rendszerek esetében, hogy a használatuk megköveteli a folyamatos online módot, ezáltal adathasználati- és roaming költségekkel kell számolni. Az Acer mindezt figyelembe vette az AcerNAV fejlesztésénél, és máris megszületett a megoldás: a térképek közvetlenül a felhasználó készülékén tárolódnak, mindössze csak a GPS lapka működik navigálás közben. Az AcerNAV a TomTom térképeihez csatlakozik, 2 éven át tartó ingyenes update lehetőséggel, míg az app fut a Liquid sorozatú eszközökön. A térképek elkülönítve tölthetők le, regionális csomagokban, így ténylegesen csak azt kell a felhasználónak letöltenie, amire szüksége lesz az utazások során, ráadásul tárhely is spórolható (microSD kártya).

TomTom 3D nézetek

A TomTom-nak köszönhetően az AcerNAV felhasználók elegáns 3D térképnézetekhez is hozzáférést nyernek, melynek köszönhetően még hatékonyabb navigációs élmény garantálható. Ez a nézet lehetővé teszi, hogy a felhasználók felfedezzék és megismerjék a világ csodálatos épületeit, előre megtervezve az utazás részleteit. Az alkalmazás egyébként egyszerűen kezelhető, a 2D és 3D nézet közti váltások sem bonyolultak.

Osztályelső POI adatbázis a TripAdvisor jóvoltából

Míg a felhasználó navigálása folyik a végcélhoz, a TripAdvisor POI (Points of Interest – Érdekes Pontok/Helyek) adatbázisa biztosítja, hogy ne maradjunk le egyetlen fontos, vagy érdekes köztes látnivalóról, hasznos helyről, pontról. Hotelek, éttermek, benzinkutak, és még rengeteg minden – nemzetközi felhasználók ajánlásával, megjelölésével.

Igazi megtakarítások, valós felhaszálói igények

Az AcerNAV minden létjogosult felhasználó számára ingyenesek, igazi ínyenc ajánlat, mely semmiféle plusz költséget nem jelent.

“Ha keresgélünk a Google PlayStore-ban, számos offline megoldást találhatunk jó térképekkel és POI adatbázissal. Viszont ezek az alkalmazások 39 eurós ártól indulnak, és akár 79 euróba is kerülhetnek teljes régiós térképpel. A mi felhasználóink viszont teljesen ingyenesen, egyéb költségek nélkül élvezhetik ki az AcerNAV által nyújtott lehetőségeket” – fogalmaz Allen Burnes, az Acer Europe okostelefon-ágazatának elnöke.

Kiegészítők

Az Acer folyamatosan dolgozik azon, hogy bővítse az AcerNAV opciós kiegészítők listáját. Az elkövetkezendő hónapokban a felhasználók új kiegészítőket vehetnek majd igénybe, hogy a navigációs élmény ténylegesen csúcsra járatott lehessen. Ennek érdekében készül el majd az Acer-TomTom közös fejlesztéssel piacra kerülő valós idejű közlekedés monitorozás, mely tartalmaz minden olyan hasznos úti információt, amire egy autósnak szüksége lehet, továbbá a fixen telepített traffipaxok poziciójáról is tájékoztató figyelmeztetést küld.

Mikortól?

Az AcerNAV minden Liquid Jade, Liquid Z500 és Liquid E700 tulajdonos számára ingyenesen elérhető, csakúgy, mint a frissítések is. Az új készülékekre az alkalmazás előre lesz telepítve. Mindez október végétől érhető el.

Elérhető térképek az AcerNAV applikációhoz az indulásnál:

  • Egyesült Királyság és Ír Köztársaság
  • Törökország
  • Benelux Államok
  • Ausztria , Németország, Liechtenstein, Svájc
  • Kelet-Európa: Albánia, Ausztria, Belorusszia, Bosznia és Hercegovina, Bulgária, Horvátország, Ciprus, Cseh Köztársaság, Észtország, Görögország, Magyarország, Koszovó, Lettország, Litvánia, Macedónia, Moldávia, Montenegró, Lengyelország, Románia, Oroszország, Szerbia, Szlovákia, Szlovénia, Ukrajna
  • Franciaország
  • Görögország
  • Andorra, Spanyolország, Gibraltár, Portugália
  • Olaszország, Málta
  • Lengyelország
  • Oroszország
  • Dánia, Finnország, Norvégia, Svédország
  • Indonézia, Malajzia, Fülöp-szigetek, Szingapúr, Thaiföld, Hong Kong, Makaó, Brunei
  • Tajvan

Két tannyelvű iskoláknak hirdetett pályázatot hosszabít az Epson

Két héttel meghosszabbítja két tannyelvű általános iskolák körében kiírt országos pályázatának beküldési határidejét az Epson. A jelentkezési anyagokat így november 17-én éjfélig várják. A pályázat célja, hogy a vállalat felhívja a figyelmet a megfelelő nyomtató kiválasztásának fontosságára és a nyomtatási költségek optimalizálására.

epson_l550

A jelentkezés feltételei változatlanok: az iskoláknak jelezniük kell, hogy az Epson külső tintatartályos modelljeivel egy év alatt megtakarítható összeget mire fordítanák. A leghasznosabban, legkreatívabban vagy éppen legegyedibben ötletet benyújtó három iskolát egy L550 multifunkciós, – nyomtató, szkenner, másoló és fax – külső tintatartályos készülékkel díjazza.

A fődíj nyertese további díjazásban részesül: az Epson külső tintatartályos nyomtatójával megtakarítható összeget a vállalat az iskola részére, a pályázati anyagban megjelölt cél megvalósítására ajánlja fel.

A pályázatok beküldési határideje most a korábbi, november 3-i dátum helyett 2014. november 17. éjfélre módosul.

Eddig másfélmillió BMW készült el Lipcsében

Október 24-én a másfélmilliomodik BMW is legördült a BMW lipcsei gyárának szerelőszalagjáról. A jubileumi példány egy alpinfehér BMW 2-es Active Tourer.

bmw_lipcse

Dr. Milan Nedeljkovic, a BMW lipcsei gyárának igazgatója a dolgozók érdemeit méltatta ez alkalomból. „Igazán büszke vagyok csapatunkra. Nem egészen tíz esztendővel üzemünk megnyitását követően immár másfélmilliomodik autónk elkészültét ünnepelhetjük. A jövőbe is bizakodva tekinthetünk, hogy munkatársainkkal közösen írhatjuk tovább a lipcsei gyár sikertörténetét.”

A jubileumi autó egy baden-württembergi ügyfél megrendelésére készült. A BMW 2-es Active Tourer csupán július eleje óta, s az egész világ számára kizárólag a BMW lipcsei üzemében készül, európai piaci bevezetése szeptember végén indult. Jens Köhler, a lipcsei üzemi tanács elnöke a gyár kiváló perspektíváit emelte ki: „Nagy örömmel tölt el, hogy itt, Lipcsében, jelentősen kibővült kollektívánkkal készíthetünk jövőbemutató járműveket.”

A lipcsei gyárban naponta összesen mintegy 750 gépkocsi gördül le a szerelőszalagról. A BMW 2-es Active Tourer mellett jelenleg a BMW 2-es Coupé, a BMW X1, valamint a BMW 1-es ötajtós változata készül itt, illetve 2013 szeptemberében az elektromos hajtású BMW i3, 2014 májusában pedig a hálózatról tölthető (plug-in) hibridhajtású BMW i8 sportkocsi gyártása is megkezdődött.

A BMW lipcsei gyára a világ legkorszerűbb és hosszú távon leginkább fenntartható üzemű létesítményei közé tartozik. A termelés 2005. márciusi beindítása óta a BMW Group több mint kétmilliárd eurót invesztált e létesítményébe, s az elmúlt három év során több mint 1400 új munkatársat alkalmazott, akik létszáma mára a négyezer főt is meghaladja.

A Sony keresi Magyarország legjobb fotósát

A Sony Magyarország ismét meghirdeti az egyik legelismertebb fotográfiai versenyt, a Sony World Photography Awards-ot, annak reményében, hogy megtalálja az ország legkiválóbb fotósait.

urban_helga_termeszet_es_vadvilag_sony_world_photography_awards_2014

A felhívás nyitott minden fotográfus számára. A nevezés a www.worldphoto.org oldalon keresztül ingyenes, mintegy 10 kategóriában.

Ez a díj kiváló lehetőség a profi és kezdő fotográfusok számára is, hogy egy nemzetközi megmérettetésen mutathassák be alkotásaikat.

Az eredményhirdetésre 2015. március 18-án kerül sor. A nyertes pályázót és további két alkotót értékes Sony eszközökkel díjaznak, ezenfelül a kiválasztott alkotások megtekinthetőek lesznek a londoni 2015 Sony World Photography Awards kiállításon.

A verseny több szekcióból áll; a profi fotósok 15 kategóriában nyújthatnak be műveket, a Nyitott szekció pedig mintegy 10 kategóriát ölel fel. Ezenkívül külön kategóriában indulhatnak a felsőoktatásban tanulók, és a 20 éven aluliak.

A magyarországi versenyre való nevezéssel a jelentkezők automatikusan kvalifikálódnak a nemzetközi megmérettetésre is. Ennek megfelelően a Nyitott szekcióban a következő témakörökben várják a műveket:

Architecture, Arts & Culture, Enhanced, Low-light, Nature & Wildlife, Panoramic, People, Smile, Split second, Travel

A verseny 2015. január 5-én zárul. A beérkezett pályaműveket a WPO által delegált zsűri értékeli, melynek egyik tagja Astrid Merget a World Photography Organisation kreatív igazgatója.

Scott Gray, a World Photography Organisation ügyvezető igazgatója szerint: „A Sony World Photography Awards elkötelezett abban, hogy az egész világon támogassa a tehetséges fotográfusokat. A Sony Magyarországgal együttműködve pedig lehetőség nyílik arra, hogy felfedezzük a tehetséges magyar alkotókat, akik helyi és nemzetközi szinten is inspirációt nyújthatnak másoknak.”

Yann Salmon – Legagneur a Sony Digitális képalkotás részlegének stratégiai marketing igazgatója a következőket nyilatkozta: „Ez a díj jó lehetőséget nyújt arra, hogy a világ különböző pontjairól találjunk rá a tehetséges alkotókra. Mindig nagyon izgalmas, hogy mennyi stílussal találkozunk, a különböző nemzeteknél. Szeretnénk támogatni ezeket a tehetségeket a lehető legjobb fényképezőgépekkel, objektívekkel, hogy minél több kreatív alkotás születhessen.”

Ipsos-felmérés hazánkról

 

Az Ipsos 14 országban, köztük hazánkban végzett felmérést azzal a szándékkal, hogy feltárja az emberek tájékozottságát néhány, nemzetközi érdeklődésre számot tartó szociológiai tényről.

ipsos_magyarorszag_felmeres_2014

A magyar lakosság a tájékozottsági rangsorban nem szerepelt túlságosan jól, a 10. pozíciót foglaljuk el. A svédek ismerik leginkább saját társadalmukat, de a németek és a japánok tájékozottsága is figyelemreméltó. Legkevésbé az olaszok és az amerikaiak vannak tisztában az országukra vonatkozó tényekkel. A magyarok a legutóbbi parlamenti választáson való részvétel és a munkanélküliség mértékében tévednek a legnagyobbat – az előbbit a ténylegesnél sokkal kisebbnek (47 százalékosnak), az utóbbit a hivatalosnál jóval magasabbnak (39 százalékosnak) gondolják.

A következőkben bemutatjuk a felmérésben szereplő témákat, s összehasonlítjuk a tényeket és a lakosság feltételezéseit, a válaszok alapján számított átlagos becsléseket. A felhasznált tényadatok nemzetközi és hazai statisztikákból származnak.

Fiatalkorúak terhessége: a magyarok feltételezése szerint hazánkban a 15-19 év közötti lányok 16 százaléka szül gyermeket, a valóságban azonban csak 2 százalékukra igaz. Ezzel a tévedéssel a tájékozottsági rangsor vége felé, a 11. helyen vagyunk.

Muszlimok: Magyarországon a muszlim valláshoz tartozók aránya minimális, csupán egy-két tizedszázalékban mérhető. A lakosság viszont azt gondolja, hogy ennél többen, 7 százaléknyian sorolhatók a csoportba. Ezzel a túlzó becsléssel is viszonylag közel állunk a tényekhez, nálunk pontosabban csak 3 három országban (a szintén 1%-nál kisebb arányt felmutató Dél-Koreában, Lengyelországban és Japánban) tudták, hogy mekkora a muszlimok aránya.

Keresztények: a 2011-es népszámlálás hivatalos adatai szerint a keresztény vallásokhoz tartozók aránya 53 százalék, az emberek szerint ennél többen, 62%-nyian tartoznak ebbe a csoportba. Ismeretszintünk alapján a második helyen állunk a németek mögött, akik százalékpontosan tisztában vannak vele, hogy náluk mekkora e vallási közösség nagysága. Némileg felment bennünket a teljesen precíz becslés alól, hogy a legutóbbi népszámlálás vallási, felekezeti besorolására vonatkozó adatai vita tárgyát képezték. Az előző, 2001-es cenzusnál még a jelenleginél sokkal többen, 73 százaléknyian vallották magukat kereszténynek. A jelentős csökkenés feltehetően abból fakad, hogy amíg 2001-ben 11 százaléknyian nem válaszolták meg a népszavazás vallást firtató kérdését, most pedig 27 százaléknyian tartózkodtak.

Bevándorlók: a nemzetközi hivatalos statisztikák szerint hazánkban az itt élők 2 százaléka számít bevándorlónak, a lakosság szerint ennél jóval magasabb, 16 százalék az arányuk. A felmérésben szereplő összes országban felülbecsülik a bevándorlók jelenlétét, mi a tájékozottsági rangsor 10. helyén vagyunk. A kutatás során, válaszaikat követően tájékoztattuk az embereket a tényleges arányról, s megkérdeztük, miért gondolják, hogy a bevándorlók többen vannak a hivatalos statisztikában szereplő adatoknál. A legtöbben (49 százaléknyian) különösebb érdemi érv nélkül megismételték, hogy a 2 százaléknál biztosan nagyobb a bevándorlók aránya hazánkban. Az is gyakori (40%-ra jellemző) érv, hogy sokan illegálisan érkeznek és tartózkodnak Magyarországon, s ők hivatalosan nincsenek számon tartva. A téves észlelést indokoló harmadik leggyakoribb választípus arra hivatkozott (36 százaléknál), hogy a szűkebb környezetük tapasztalatai alapján említették viszonylag magas arányokat.

Időskorúak: a magyarok a valóságosnál sokkal idősebbnek gondolják a társadalmat. Az emberek becslése szerint a teljes lakosságon belül a 65 év felettiek aránya 40%, ténylegesen viszont sokkal kevesebben (18 százaléknyian) élnek hazánkban ilyen korú emberek . A világ más részein is eltúlozzák az idős korosztály nagyságát, a tájékozottsági rangsorban középen – 14 ország között a 8. helyen – vagyunk.
Választási részvételi arány: bár csak néhány hónapja volt a legutóbbi parlamenti választás, mégis jelentősen alábecsüljük az ott megjelent szavazók arányát. A valóságos 64 százalékos részvétel helyett az emberek 47 százalékra emlékeztek. Valószínűleg az ismeretek torzulásába belejátszik az EP-választás alacsony részvételi aránya is. Egyébként világszerte jellemző a választási részvétel alulbecslése, a miénk a nagyobbak közé tartozik, s ezzel az ismeretek rangsorának 11. pozícióját érjük el.

Munkanélküliség: a magyar lakosság sokkal nagyobb munkanélküliséget feltételez, mint amekkora a hivatalos statisztikákban szerepel. Az emberek rendkívül magasra, 39 százalékosra teszik a munkanélküliek itthoni arányát, miközben a tény 11% körül van. Tévedésünk jelentős, csak a dél-koreaiak és az olaszok tájékozatlansága nagyobb ezen a téren.

Várható életkor: a 2014-ben hazánkban születő gyerekek várható élettartama 75 év, de ennél jóval pesszimistábbak vagyunk, prognózisunk csupán 68 évre terjed. A tényleges mutatótól való eltérésünk alapján a 13. helyen állunk a sorban, a dél-koreaiak nálunk is pontatlanabbak voltak.

Bűnözés: A magyar lakosság többsége, 61 százaléka úgy tudja, hogy a gyilkosságok száma az elmúlt években növekvő tendenciát mutat. Valóságnak megfelelő választ (az életellenes bűncselekmények aránya csökkent) mindössze 16 százaléknyian adtak, 23 százalék nem válaszolt erre a kérdésre. E tekintetben is a sereghajtók táborát erősítjük, nálunk nagyobb mérvű téves észlelése csak a dél-koreaiaknak és az olaszoknak van.
A felmérést az Ipsos végezte augusztus második felében, online módszerrel, 14 országban. A megkérdezettek száma 11500 fő, a magyarországi minta 500 fős volt.

Íme, a Nissan e-NV200 árazása Magyarországon

A Nissan közétette a LEAF és NV200 modelljeinek legjobb tulajdonságait ötvöző, teljesen elektromos e-NV200 árait. A forradalmian új, praktikus, fenntartható városi furgon 2014 novemberétől elérhető a Nissan elektromos autókat is forgalmazó márkakereskedéseiben 10 160 000 forintos kezdő listaáron.

nissan_e_nv200_02

A Nissan eltökélt célja, hogy fenntartsa vezető helyét az elektromos járművek kategóriájában; ezen célkitűzés szellemében mutatja be a forradalmian új e-NV200 modellt, mely példátlanul kifinomult működést kínál a zéró-emissziós technológia és rendkívül kedvező üzemeltetési költségek mellett a kompakt haszongépjárművek kategóriájában.

Az új modell, a 100%-ban elektromos Nissan LEAF nagy teljesítményű e-hajtásláncát, magas EV értékét és TCO (teljes üzemeltetési költség) előnyét ötvözi az NV200 kishaszongépjármű kivételes praktikumával, osztályelső raktér méretével és  kiváló irányíthatóságával.

A Nissan e-NV200 megvásárolható hagyományos furgon, illetve ötszemélyes személyszállító kombi verzióban. Mindkét változat Acenta és Tekna felszereltségi szinteken érhető el.

Mind a furgon, mind pedig a kombi változatok alapfelszereltségében olyan praktikus és innovatív felszerelések és technológiák kaptak helyet, mint a visszagurulás-gátló, töltő időzítő, a még takarékosabb vezetést biztosító ECO-B üzemmód, automata légkondicionáló, intelligens kulcs, fűthető kormánykerék és első ülések és a jobb oldali tolóajtó.

A csúcsfelszereltségű Tekna modellekben mindkét típus esetén megtalálható az automata fényszóróvezérlés és esőérzékelős első ablaktörlő, tempomat és sebességhatároló, valamint 15″-os könnyűfém keréktárcsák.

Mindkét változathoz opcióként elérhető a LEAF-ből már jól ismert NissanConnect navigációs rendszer 5,8″ érintőképernyővel és tolatókamerával, valamint a gyorsabb 220 voltos töltést biztosító 6,6 kW-os fedélzeti töltő. Ezen felül, típustól függően választható még bal oldali tolóajtó, raktérelválasztó fal és aszimmetrikus kétoldalra nyíló hátsó raktérajtók.

Az e-NV200 furgon kezdő listaára: 10 160 000 forint.

Az e-NV200 kombi kezdő listaára: 10 541 000 forint.

További infó: http://www.nissan.hu/

Az LG nyolcmagos mobil alkalmazásprocesszora

Az LG Electronics (LG) bemutatta a vállalat első mobil processzorát (application processor; AP), NUCLUN néven. A nyolcmagos architektúrával és LTE-A Cat.6 hálózati támogatással rendelkező lapkát nagy teljesítmény és alacsony energiafelhasználás jellemzi. Az új AP ezen a héten debütál a kifejezetten a koreai piacra fejlesztett „G3 Screen” okostelefonban.

lg_nuclun

A NUCLUN az ARM® big.LITTLE™ technológián alapul, amely hatékony párhuzamos feladatkezelést tesz lehetővé. A processzor négy darab 1,5 GHz-es ARM Cortex-A15 magja felel a nagy teljesítményű feladatokért, míg a kevésbé teljesítményigényes feldolgozási feladatokat négy 1,2 GHz órajelű ARM Cortex-A7 mag látja el. Az éppen igénybe vett magok száma a feladat követelményeinek megfelelően változhat, annak függvényében, hogy maximális feldolgozó teljesítményre vagy maximális energiatakarékosságra van szükség. A NUCLUN megtervezésekor egyaránt fontos szempont volt a 4G hálózatok következő generációjának, azaz az LTE-A Cat.6 szabványnak a támogatása – amellyel akár 225 Mbps maximális letöltési sebesség is megvalósítható –, valamint a jelenlegi LTE hálózatokkal való visszamenőleges kompatibilitás megtartása.

A NUCLUN megjelenése új fejezetet nyit az LG mobiliparági innovációinak történelmében — fogalmazott Dr. Jong-seok Park, az LG Electronics Mobile Communications Company elnök-vezérigazgatója. — Ezzel a saját fejlesztésű megoldással hatékonyabb vertikális integrációt tudunk elérni, és változatosabb termékstratégiával vehetjük fel a versenyt az egyre jelentősebb konkurenciával szemben. A NUCLUN révén rugalmasabb mobilstratégiát alakíthatunk ki.”

Az LG első, NUCLUN-nal felszerelt okostelefonja a G3 Screen, a népszerű LG G3 formatervezési koncepcióját, kameráját és kezelőfelületi funkcióit örökölte. A G3 Screen tágas, 5,9 hüvelykes Full HD IPS-kijelzője, valamint remek hangminőséget kínáló, 1 W-os hangszórója gondoskodik a lehető legteljesebb okostelefon-élményről. A G3 Screen az LTE-A Cat.6 hálózatokhoz tervezett legnagyobb okostelefon, amely a normál 4G LTE hálózatokhoz képest háromszor gyorsabb letöltési sebességet kínál — ez igazán zökkenőmentes és örömteli multimédiás élményt eredményez.

A G3 Screen okostelefon főbb jellemzői:

  • Lapkakészlet: nyolcmagos NUCLUN (négy darab 1,5 GHz órajelű mag + négy darab 1,2 GHz órajelű mag)
  • Kijelző: 5,9 hüvelykes Full HD IPS
  • Memória: 32 GB eMMC / 2 GB RAM / microSD kártyahely
  • Kamera: 13 MP OIS+ (hátlapi) / 2,1 MP (előlapi)
  • Akkumulátor: 3000 mAh
  • Operációs rendszer: Android 4.4 KitKat
  • Méret: 157,8 × 81,8 × 9,5 mm
  • Súly: 182 g
  • Hálózat: LTE-A Cat.6
  • Színek: fekete / fehér

 

Spanyolországban mutatkozott be az új Ford Mondeo – vezettük

Néhány nappal ezelőtt íródott autótesztünkben utaltunk arra, hogy a vadonatúj Ford Mondeo nemzetközi menetpróbáján szerzett tapasztalatainkat megosztjuk olvasóinkkal. Mi mást is tehetnénk, mint hogy friss élményekkel felvértezve adjunk számot az egyébként remekbeszabottan sikerült két napos eseményről, melynek apropóját az idén 21 éves Ford Mondeo ötödik szériájának debütálása jelentette.

ford_mondeo_2015_malaga_spain_napimagazin_007

Végre tehát megérkezett az új Ford Mondeo, bár a látvány és az összhatás nem ismeretlen annak, aki egy kicsit is képben van a kék ovál európai zászlóshajójának evolúciójával. Már csak azért is, hiszen Amerikában hasonló jelleggel és karakterisztikával már jó ideje kapható-rendelhető a Fusion, ami ugyebár odakinn átlagos középméretű alternatívának számít a mai napig is; ráadásul a honi, illetve európai autósok nagy valószínűséggel az alsó-középkategóriás korabeli Fusion kapcsán teljes más képet építettek fel magukban feltételezhetően.

ford_mondeo_2015_malaga_spain_napimagazin_013 ford_mondeo_2015_malaga_spain_napimagazin_014

No de mindegy is, térjünk vissza cikkünk tárgyára, a vadonatúj Ford Mondeo részletezésére. Stílszerűen Spanyolországot jelölte meg az európai központ a menetpróba levezénylésére, hiszen az autót kizárólag itt gyártják – s mi más is lehetett volna a legalkalmasabb a számos új erőforrást és innovációs technológiákat felsorakoztató modellek kivesézésre, mint a dél-spanyolországi lankás hegyvidék kanyargós, néha szélsőséges szerpentinekkel tűzdelt keskeny útjai?

ford_mondeo_2015_malaga_spain_napimagazin_027

A valamivel több, mint három órás repülőút végeztével Malagán landoltunk, a magyarországi zord, 6-8 fokos (reggeli) átlaghőmérséklet után kissé mellbevágó volt – persze pozitív értelemben – a 25-26 fok nyári rekkenő napsütés. A kicsekkolás után máris autóba pattantunk, és beirányoztuk az északabbra fekvő Loja elnevezésű kisvárost, ahol az elszállásolásunk is történt.

Elsőként egy klasszikus, 2 literes, 160 lóerős TDCi gázolajossal felszerelt 5 ajtós verziót próbáltunk. A majdnem teljes csúcsfelszereltség (Titanium) számos kiegészítő pluszt tartalmazott, nagyszerűen körvonalazta már a szállodához vezető úton is mindazt, ami az újítások, változások lényegét jelenti az új Ford Mondeo révén. Malaga szűk utcácskáin barangolva a kapcsolható Start-Stop automatika máris bizonyíthatott élesben, a kezdődő emelkedők máris visszaváltogatásokra késztettek – látszott is, hogy a jól eltalált hosszabbra nyújtott sebességfokozatok áttételezései rendkívül jól kiautózhatóak, főként, ha rövidebb távolságok megtételéről esik szó (lámpától lámpáig, városi körülmények közt).

ford_mondeo_2015_malaga_spain_napimagazin_008 ford_mondeo_2015_malaga_spain_napimagazin_009 ford_mondeo_2015_malaga_spain_napimagazin_010

Már itt tapasztalható volt az is, hogy az új Ford Mondeo manuális, 6 sebességes kéziváltójának elhelyezése kissé hátra került, legalábbis ez akkor feltűnő, ha alacsonyabb termetű sofőr foglal helyet a vezetőülésben, a kormányoszlophoz közelebb pozícionált ülésállással. Ugyanis így a negyedik és hatodik fokozatok kapcsolásánál úgy érezheti a delikvens, hogy jelentősen hátra kell könyökölnie a folyamat levezényléséhez, ugyanakkor egy átlagos, 180 centiméter, vagy afeletti testalkatú felhasználó ezt a jelenséget nem feltétlenül érzi magáénak.

ford_mondeo_2015_malaga_spain_napimagazin_004

Elhagyva Malaga külvárosi részeit következhetett az új Ford Mondeo 2 literes dízelének hegyvidéki környezetben történő vizsgálata. Remek próbahelyszínt szolgáltatott Andalúzia legdélebben fekvő sarka, hiszen aki ismerős e környéken, tudja, hogy szinte nem léteznek sík terepviszonyok errefelé, hacsak a fennsík-szerű hegytetők nagyjából 1 percig tartó egyeneseit nem vesszük annak. Tulajdonképpen a kihúzott útszakaszok nincsenek is itt, jobb kanyar, bal kanyar, erőteljesebb, kevésbé ívelt – van minden, ami például egy autó tesztvezetéséhez nélkülözhetetlen, főként, ha a futóművet, és/vagy a nyomatékgörbe felépülését kell vizsgálnunk.

ford_mondeo_2015_malaga_spain_napimagazin_022 ford_mondeo_2015_malaga_spain_napimagazin_032

Elsőként jöjjön a felfüggesztés. Hagyományosan elöl MacPherson, viszont hátul a korábbról megismert ControlBlade rendszert nyugdíjazó IntegralLink teljesen új fejlesztés, kissé sportos keménységűre hangolva, de pontosan annyira, hogy a limuzinos, nagyautós viselkedést nyomokban azért megtartsa. Választható adaptív és hangolható, 3 állású lengéscsillapítás is, Normal, Sport és Comfort állásban. Nincs is probléma az alapállással, rendkívül kis belső ívű kanyarok bevétele szempillantás alatt kivitelezhető, minimális lassítással, elegendő egy apró gázlevétel, visszaváltás sem szükségeltetik a legtöbb esetben – a 2 literes dízel négyhengeres megfelelő fordulatszám-tartománya, illetve a perfekt, vaskos áttételezések jól bírják a gyűrődést. Mivel az új Ford Mondeo is jellegzetesen orrnehéz, a súlyeloszlás arányainak köszönhetően tapasztalható volt némi alulkormányozottságra való hajlam, de szinte külső korrekció nélkül is tökéletesen hidalja át a futómű az ilyen jellegű felmerülő behatásokat. Már-már sportautós az új Ford Mondeo kezelhetősége, ha nagyobb sebességgel haladva manőverezünk. Kanyarokban.

Néhány fotóhelyszín és egy kávészünet után megérkeztünk Lojába, a festői környezetben, hegyoldalban elterülő városkába, annak autentikus, minden kellő stílusjegyet hordozó szállodájába, hogy kipihenhessük az aznap megtett (repülőúttal együtt) több ezer kilométeres utazást.

ford_mondeo_2015_malaga_spain_napimagazin_003 ford_mondeo_2015_malaga_spain_napimagazin_001

Másnap reggeli és kijelentkezés után ismét autóba pattantunk, ezúttal egy kombi következett – jó összehasonlítási alapul szolgálva a múlt héten publikált Ford Mondeo kombi tesztünkhöz. A szintén Titanium felszereltségű, Deep Impact Blue színben pompázó, alapvetően majd családosok kedvencévé váló wagonba 1.5 literes EcoBoost benzines került, 160 lóerő mozgosításával, 6 sebességes manuális váltóval. Az útvonal most különbözött az előző napiétól, talán még több kaptató, még több gyönyörű panorámával megspékelt szerpentin következett, melyek folyományaként az 1.5 literes aggregátot is alaposan meg lehetett izzasztani. A négyhengeres benzines viselkedése remekbeszabottan kulturált összképet mutatott, a jól hangolt turbónyomásnak köszönhetően masszív nyomatékgörbét kaptunk, ami már alacsony, hozzávetőlegesen 1500 feletti tartományban is ereje teljében tündökölt. Érdekes módon – mivel alaphangon jobban húzunk a gázolajos egységek irányába ebben a szegmensben (főként, ha kombiról, vagy egyterűről szól a fáma) – a karakterisztika és tálalás valahogy testhezállóbb volt jelen esetben a benzines révén. A viszonylagosan nagy önsúlyú kasznit erőlködés nélkül sikerült mozgatnia a motornak, az optimalizált és újragondolt hangszigetelésnek köszönhetően menetzaj szinte be sem szűrődött az utastérbe; motorhang is csak 5000 felett, emelkedőn kiautózva az épp aktuális sebességfokozatokat, egészen Malagáig ismét, hogy aztán elégedetten summázva a Spanyolországban eltöltött időt, újra repülőre szállhassunk, élményekkel és intuíciókkal gazdagon.

ford_mondeo_2015_malaga_spain_napimagazin_025 ford_mondeo_2015_malaga_spain_napimagazin_024 ford_mondeo_2015_malaga_spain_napimagazin_023

Miután taglaltuk a próbált motorokat (1 literes benzinest, illetve a hibrid hajtást idő hiányában sajnos nem sikerült vizsgálnunk – utóbbi kapcsán majd később ejtünk szót), jöjjön az enteriőr részletezése: itt számos újdonság felfedezhető szintén, a korábbi, több ízben megújított, jelenleg leköszönő Ford Mondeo beltér teljesen átlényegült. Kezdve a kormánykerék kialakításával – a jelenlegi márkaarculathoz tartozó háromküllős megoldás köszön itt is vissza, a keresztküllőkre helyezett, hamar átlátható funkciógombokkal. A központi műszeregység is újraértelmezett, két sarkán lefelé ívelő fészekben, krómcsíkokkal emelve a prémiumhatás jellegét. Az analóg stílusú számlapok jól, a mutatók (sebességmérő) kevésbé jól láthatók, ez az alap kontraszt- és színbeállítás értékére vonatkozik, csekély beavatkozással optimálissá tehető.

ford_mondeo_2015_malaga_spain_napimagazin_020 ford_mondeo_2015_malaga_spain_napimagazin_011

A fényszórók-helyzetjelzők kapcsolása bal kéz felől történik hagyományos tárcsás módszerrel, ide rutinnal nyúl a korábbi Ford Mondeo tulaj, nem úgy, mint a középkonzol irányába. Ugyanis az infotainment teljes metamorfózison esett keresztül, a 8 col képátlós kapacitív érintésérzékeny panel SYNC 2 rendszerrel a meghatározó, minden opció, funkció innen érhető el, innen állítható. A beépített navigációs rendszer hajlamos volt a helyes útiránytól való eltérések produkálására, az itiner szerint viszont hamar visszataláltunk a helyes elágazásokhoz. A csúcsminőségű Sony audiorendszerhez tartozó tekerőgomb felel a hangerő szabályozásáért többek közt, továbbá a két oldalra kerültek egyéb funckióbillentyűk, mint például az első- és hátsó szélvédő fűtése, a klíma központi kapcsolója, és egyebek.

ford_mondeo_2015_malaga_spain_napimagazin_015

A kardánalagút burkolatára kerültek egyéb kezelőgombok is, itt felfedezhető volt néhány ergonómiai baki, ugyanis az első, vezető melletti utasülésen helyet foglaló kolléga többször is belekönyökölt óhatatlanul a parkolássegéd aktiváláshoz használatos gombkiosztásba, így az autó nem egy ízben kezdett azonnali párhuzamos parkolóhely keresésbe a forgalomban, piros lámpához begurulva. Tehát e gombsorokat lehetett volna leheletnyivel feljebb húzni a középkonzolra, vagy a könyöklő alá applikálni, bár véleményünk szerint minden megszokás kérdése csupán.

ford_mondeo_2015_malaga_spain_napimagazin_016 ford_mondeo_2015_malaga_spain_napimagazin_019 ford_mondeo_2015_malaga_spain_napimagazin_018

A dízelmotorral szerelt, Ruby Red fényezést kapott új Ford Mondeo modellben Black Luxury Perforated Leather üléskárpit kapott helyet, míg a benzinesben Ceramic Luxury Leather elnevezést kaptak az ülőalkalmatosságok (hátha valakit ez a részlet is érdekel a későbbi konfigurálás tekintetében). A fotelek egyébként egységesen hűthetők-szellőztethetők-fűthetőek (Titanium), elöl és hátul is, a hátsó hármas üléssorhoz övlégzsák is tartozik, mely kiegészítő ebben a szegmensben egyedüli jelenleg. A tekintélyes 2850 milliméteres tengelytávnak köszönhetően mindkét modellnél hatalmas a lábtér, a fejtér viszont szűkösnek tűnt az ötajtósnál (190 centiméter testmagasság).

ford_mondeo_2015_malaga_spain_napimagazin_026 ford_mondeo_2015_malaga_spain_napimagazin_005

Nézzük a méreteket! Az új Ford Mondeo 4- illetve 5 ajtósa egységesen 4871 milliméter hosszal, 1852 milliméter szélességgel, és 1482 milliméter magassággal büszkélkedhet. Utóbbi számadatból is jól látszik, hogy az autó újragondolásánál kiemelt figyelmet fordítottak a mérnökök arra, hogy a kialakítás inkább a sportos irányba tendáljon, úgy, hogy a klasszikus limuzin jelleget azért sikerüljön megtartani.

ford_mondeo_2015_malaga_spain_napimagazin_012

A kombi és hibrid változat rövidebb (!) pár milliméterrel, mint a 4, illetve 5 ajtósok, 4867 milliméteres a hossz, a szélesség megegyezik a fentiekkel, jelen esetben is 1852 milliméter. A magasság viszont értelemszerűen növelt, 1501 milliméter – ennek folyománya a szellősebb hátsó traktus a Ford Mondeo Wagon (kombi) esetében.

A 4 ajtós új Ford Mondeo csomagtere 525, míg az 5 ajtósé 550 literes. Érdekes, hogy a kombi nem licitál rá az 5 ajtós befogadóképességére, ugyanis marad az 525 literes érték, viszont 1630 literig bővíthető a hátsó 60:40 arányban hajtogatható ülések állításával. A hibrid verziónál viszont jönnek a kompromisszumok, itt 383 liter rakfelülettel lehet tervezni utazáshoz.

ford_mondeo_2015_malaga_spain_napimagazin_030

S hogy mi minden technológiai fejlődést demonstráló kényelmi, illetve biztonsági plusz található az új Ford Mondeo felszereltségében? Adaptív tempomat aktív ráfutásvédelemmel, táblafelismerő automatika, aktív sávtartó asszisztens, holttérfigyelő, elektromos fűthető tükrök és kormánykerék, fűthető első- és hátsó szélvédő, parkolóasszisztens merőleges és párhuzamos parkoláshoz, gyalogosfelismerő rendszer, tolatókamera, kulcsnélküli indítás, programozható kulcs funkcó (testre szabható vele az autó viselkedése előre programozott profilokkal) a teljesség igénye nélkül.

ford_mondeo_2015_malaga_spain_napimagazin_031 ford_mondeo_2015_malaga_spain_napimagazin_017

Külön ki kell emelnünk az új Ford Mondeo LED alapú fényszóróját is. Az első nap zárásaként megtartott sajtótájékoztatón megtudhattuk, hogy a Hella által szállított, mintegy 500 összetevő alkatrészből felépített fényforrás futófényes irányjelzővel és adaptív távfénnyel van felszerelve.

ford_mondeo_2015_malaga_spain_napimagazin_028

Magáért beszél a formavilág: a Ford jelenlegi márkaarculatához felzárkózva az új, 2015-ös Ford Mondeo is megkapta a hatalmas hűtőmaszkot, a fényszórók vékonyra húzottak, még morcosabbak lettek – ismét előtérbe helyezve a sportos megközelítést. A tengelytáv maradt a korábbi értéken, a 18 colos keréktárcsák abszolút nem túlzóak, még a 19-est is elbírja a látvány, ám a praktikum már nyilvánvaló, mást diktál és követel meg. Az oldalvezetés mindkét próbált kaszniformánál jól eltalált, az 5 ajtósnál szembetűnő a magasságcsökkentés, a lágyabb, modernebb vonalvezetés, ám déja vu visszavonatkoztatva a leköszönő szériával párhuzamban mindkét esetben van és lesz jószerivel: főként, ha a far kialakításait szemléljük, az 5 ajtósnál és a kombinál egyaránt.

ford_mondeo_2015_malaga_spain_napimagazin_029

Sikerre számíthat az új Ford Mondeo Magyarországon is, hiszen mint tudjuk, a modell több ciklusától számítva az egyik legpopulárisabb felső-középkategóriás választásnak bizonyul mind céges, mind pedig magánvásárlók körében.

ford_mondeo_2015_malaga_spain_napimagazin_021 ford_mondeo_2015_malaga_spain_napimagazin_033

Az új, 2015-ös modellévű Ford Mondeo első hazai képviselői november vége felé, vagy stabilan decemberben lesznek elérhetőek a márkakereskedésekben. Az új Ford Mondeo 7.75 millió forintos indulóára versenyképes, ezért az összegért 5 ajtós, 160 lóerős EcoBoost benzinmotorral szerelt alapmodellt vihet haza majd a vásárló. Magyarországon az 1 literes erőforrással szerelt Ford Mondeo modellt az importőr nem szándékozik forgalmazni, viszont a hibrid verziót igen, méghozzá 9.35 millió forintos induló árral.

ford_mondeo_2015_malaga_spain_napimagazin_006

Még több információ a Ford magyarországi képviseletének honlapján olvasható.

Még több fotó: Napimagazin Facebook oldal

A cikkhez tartozó fényképeket Canon EOS 5D Mark II fényképezővel készítettük.
Együttműködő partnereink: Acer Hungary, Gigabyte, Sony, MSI, Epson, Canon, Camera Kft., Nike
Utómunka hardver: Acer, Gigabyte, MSI

[TESZT] Giorgio Armani Sí Intense – a nagybetűs nő illata

Pár héttel ezelőtt már bemutattunk nektek egy fantasztikus Giorgio Armani parfümöt, az üde és friss Acqua di Gioia Eau Fraiche-t. Ezúttal is a márkánál maradunk, de egy sokkal méllyebb és kiforrottabb illatról lesz szó.

A Giorgio Armani Sí parfüm 2013-ban indult világhódító útjára: egy különleges illat a feketeribizli nektár, a modern ciprus és a könnyű pézsma intenzív kombinációjával. Mondanom sem kell, hogy a Sí nagy sikert aratott, így várható volt, hogy érkezik a folytatás is. És valóban: 2014-ben megérkezett a Giorgio Armani Sí Intense, mely elődjéhez hasonló elismerést szeretne kivívni magának.

giorgio_armani_siintense_1

Amit érdemes tudni róla

A Sí eau de parfum intense-t megalkotásához a mai modern nők szolgáltak ihletésül, akik elég bátrak és magabiztosak ahhoz, hogy igent mondjanak a lángoló érzelmekre, minden kockázatot vállalva és maguk vegyék kezükbe a sorsukat. Giorgio Armani így fogalmaz:

„A Sí tisztelgés a modern nőiesség, a báj, az erő,és a független lélek ellenállhatatlan kombinációja előtt.”

Nem meglepő tehát, hogy a parfüm a Sí, azaz igen nevet kapta. Az illat arca ezúttal is a gyönyörű Cate Blanchett, aki tökéletesen megtestesíti a Sí lényegét.

A külső

Az üveg nagyon hasonlít az elődjére, azzal a különbséggel, hogy itt a fekete és az arany szín dominál, sokkal érzékibb, erőteljesebb megjelenést adva így a parfümnek. Erőteljes, mégsem hivalkodó dizájn, köszönhetően az egyedi csiszolású üvegnek, melynek belsejét fekete színnel vonták be.

giorgio_armani_siintense_4  giorgio_armani_siintense_5

A hatást az arany feliratokkal és díszítésekkel fokozták, hogy teljes legyen az összkép. A szobrászati kifinomultsággal megálmodott kupakot levéve megpillanthatjuk az ikonikus GA monogramot, mely minden Giorgio Armani parfüm ismérve.

giorgio_armani_siintense_6  giorgio_armani_siintense_2

Az illat

Olyan nem mindennapi illatkombinációk találhatóak meg benne, mint a vanília- babbal, fekete fás jegyekkel és borostyán gyantával fűszerezve. Megtalálható még benne a trópusi esőerdei feketeribizli, a pikáns bergamot és a mandarin üdesége leheletnyi selymes fréziával.

giorgio_armani_siintense_illat

Ahogy a nevéből is kiderül, nagyon intenzív illat. Számomra első fújásnál nagyon erősnek hatott, de 5-10 perc után teljesen átalakult: fantasztikusan kellemes, egyedi illat lett belőle, mely hihetetlenül tartósnak bizonyult. Reggeli használat után este még mindig ugyanúgy érezhető, mint fújáskor.

Árban a drágább parfümök közé tartozik, de mivel kevesebb is elég belőle és sokáig érezhető, ezért sokkal tovább kitart majd, mint egy átlagos üveg. Lassan két hete használom, és azt veszem észre magamon, hogy egyre többször döntök a Sí Intense mellett reggelente.

giorgio_armani_siintense

A Sí Intense olyan mint egy igazi NŐ: gyönyörű  és elegáns a külseje, elsőre talán megközelíthetetlennek és intenzívnek tűnik, de ha jobban megismered, már nem bírod elengedni.

A Sí Intense 2014 szeptemberétől már kapható a Giorgio Armani márkát forgalmazó parfümériákban.
Ajánlott fogyasztói ár:
30 ml: 20 500 FT
50 ml: 28 400 FT
100 ml: 39 900 FT

A cikkhez tartozó fényképeket Canon EOS 5D Mark II fényképezővel készítettük.
Együttműködő partnereink: Acer Hungary, Gigabyte, Sony, MSI, Epson, Canon, Camera Kft., Nike
Utómunka hardver: Acer, Gigabyte, MSI

Előnyök a You+Nissan hűségprogram révén

A Nissan Sales Central & Eastern Europe azzal a céllal indította el Magyarországon is a You+Nissan hűségprogramot, hogy még többet nyújtson a Nissanhoz hűséges autótulajdonosoknak.

A különleges kedvezmények az egy éves, vagy annál idősebb autókra érvényesek.

Az akár 30%-os kedvezmény az eredeti Nissan alkatrészekre, eredeti tartozékokra, eredeti olajra és más kenőanyagokra, valamint munkadíjakra érvényes. Az alapszabály szerint minél idősebb az Ön járműve, annál kedvezményesebb ajánlatokat kap majd. A jármű életkorát az első európai regisztráció dátuma alapján kalkuláljuk.

A You+Nissan program kedvezményes ajánlatainak igénybevételéhez nem kell mást tennie, mint hogy ellátogat a http://www.youplusnissan.cz/ weboldalra és regisztrálja az alvázszámot, valamit az Ön személyes adatait. Ezt követően 1 hónapon belül kézhez kapja névre szóló hűségkártyáját.

Az akcióban részt vevő Nissan márkakereskedések listája a You+Nissan weboldalon (www.youplusnissan.hu) elérhető. A listában szereplő márkakereskedőknél tájékozódhat a programhoz való csatlakozás szabályairól.