Főoldal Blog oldal 569

Eddig négymillió Suzuki Swift kelt el világszerte

2014 augusztusában eladták a négymilliomodik Suzuki Swiftet azt követően, hogy a Suzuki Motor Corporation a típust „világstratégiai modellként” teremtette újra 2004-ben. A négymilliós szám eléréséhez kilenc évre és kilenc hónapra volt szükség.

suzuki_swift_sport_5_ajtos_004

A Swiftben a Suzuki kisautós szakértelme ölt testet, és az a szándék, hogy a gyártó sportos, stílusos, élményszerűen vezethető kocsikat alkosson. A Swift „világstratégiai modellként” történő gyártása és piaci bevezetése 2004 novemberében kezdődött Japánban. A rákövetkező évben Magyarországon, Indiában és Kínában is megindult a termelés és az értékesítés. 2010-ben a modell teljes körűen megújult, majd 2012 márciusában Thaiföld is csatlakozott a gyártó országok sorához.

2005-ös bevezetése óta a Suzuki Swift értékesítése masszívan nőtt, különösen Indiában a gazdasági növekedés és a piac bővülése folytán; a választék dízelmotorral szerelt és szedán kialakítású modellváltozatokkal gazdagodott. A négymillió eladott Swiftnek hozzávetőleg a fele talált gazdára Indiában, 19 százaléka Európában, 11 százaléka Japánban.

A Suzuki Swift számos díjat nyert Japánban és másutt a nagyvilágban. Pillanatnyilag nyolc országban gyártják, s több mint 140 országban és régióban vásárolják szerte a földkerekségen.

A Suzuki Swift pályafutásának fő állomásai

  1. november: A stratégiai világmodellt gyártani kezdik és bevezetik Japánban.
  2. február: Megindul a gyártás Magyarországon.
  3. május: Megkezdődik a gyártás Indiában.
  4. június: A gyártás Kínában is elindul.
  5. november: A Swift elnyeri a japán szakíróktól a „2006-os év autója” címet, és megkapja a „legjobb vezetési élmény” különdíjat a japán „év autója” választáson.
  6. május: Megkezdődik a gyártás Malajziában.
  7. június: Az összesített gyártási darabszám átlépi az egymilliót.
  8. június: Megújul a modell. Az Esztergomban gyártott, egész Európa számára készülő autó a Swift harmadik magyarországi generációja.
  9. szeptember: A Swift újabb generációját bevezetik Japánban.
  10. november: Az új Swift 2011-ben ismét az „év autója” a japán szakírók szerint.
  11. január: Az összesített értékesítési darabszám eléri a kétmilliót.
  12. március: Megindul a gyártás Thaiföldön.
  13. január: A Swift értékesítése hárommillióhoz ér a világban.
  14. január: Vietnamban is elkezdődik a gyártás.
  15. augusztus: A világban elkel a négymilliomodik Swift.

 

Devizahitelek: megérkezett az Alkotmánybíróságra a bírói indítvány

euro_gazdasag_devizahitelMegérkezett az Alkotmánybíróságra (Ab) hétfőn az az indítvány, melyben a Fővárosi Törvényszék egyik, bankok által indított devizahiteles pert tárgyaló bírája az eljárás alapjául szolgáló törvény alaptörvény-ellenességének megállapítását és visszamenőleges hatályú megsemmisítését kérte – mondta Bitskey Botond, az Ab főtitkára az MTI érdeklődésére. A főtitkár közölte: az alaptörvény szerint a bírói kezdeményezéseket soron kívül, de legkésőbb 90 napon belül kell elbírálnia az Ab-nek, és a testület ügyrendje szerint lehetőség van gyorsított eljárás lefolytatására is.

Az Ab elnöke a lehető legrövidebb időn belül kijelöli az ügy előadó alkotmánybíráját – mondta Bitskey Botond, aki hozzátette azt is: a testület tisztában van a devizahitelek és azok részleteivel foglalkozó indítvány jelentőségével és ennek megfelelően kezeli azt. A Fővárosi Törvényszék bírája szeptember 5-én függesztette fel a tárgyalást az Eger és Környéke Takarékszövetkezet állam ellen indított perében, és az Ab-hez fordult kérve az eljárás alapjául szolgáló nyáron elfogadott törvény alkotmányellenességének, nemzetközi szerződésbe ütközésének, illetve közjogi érvénytelenségének megállapítását, és visszamenőleges hatályú megsemmisítését.

Az Ab-hez forduló bíró szerint a 2004. május 1. és 2014. július 26. között megkötött fogyasztói kölcsönszerződésekre alkalmazandó törvény visszamenőleges hatálya sérti a jogbiztonság elvét. Az indítvány szerint alkotmányellenes az is, hogy a törvény kizárja a pénzügyi intézmény egyes fogyasztókkal kötött konkrét szerződéseinek, illetve megkötésük körülményeinek perben történő bírósági vizsgálatát. Továbbá sérti a jogbiztonságot, hogy a törvény nem rendelkezik arról, kit illet meg a perindítás joga abban az esetben, ha egy megszűnt pénzügyi intézmény követelését nem pénzügyi intézmény szerezte meg.

A bíró szerint a jogbiztonság sérelmét jelenti az is, hogy a törvény nem biztosítja sem a feleknek, sem a bíróságnak a megfelelő felkészülési időt. Továbbá a törvényben meghatározott rövid eljárási határidők miatt csak korlátozott bizonyításra van lehetősége a bíróságnak, amely akadályozhatja a tényállás alapos megismerését.

A bírói indítvány kifogásolja a törvénynek azt a rendelkezését is, mely az elévülési szabályok módosítása nélkül a polgári törvénykönyvben rögzített elévülési időn túl is lehetőséget ad a jogérvényesítésre, perindításra, ami szerinte sérti a jogállamiságot, a jogbiztonságot és a bírói függetlenséget. Továbbá a jogállamisággal összeegyeztethetetlen az indítvány szerint, hogy a pénzügyi intézménynek úgy kell megindítania pert, hogy nem ismeri annak jogkövetkezményeit. Ugyanis csak később alkotják meg azt a törvényt, amely alapján a pénzügyi intézménynek majd el kell számolnia a fogyasztóval a perben tárgyalt általános szerződési kikötések érvénytelensége esetén.

A bíró szerint az alaptörvénybe ütközik a törvény azon rendelkezése is, hogy az adósok egyedi ügyekben indított pereit fel kell függeszteni, ugyanis ezzel a jogalkotó egyoldalúan, a fogyasztók érdekében avatkozott be. Az indítvány szerint a kifogásolt törvény több pontja nemcsak az alaptörvénybe, de a római emberi jogi egyezménybe is ütközik, továbbá miután az Európai Központi Bankkal való előzetes konzultáció elmaradt, felvethető a közjogi érvénytelenség is, mely alapján a törvény alkotmánybíróság általi megsemmisítésének van helye.

Az Igazságügyi Minisztérium (IM) pénteken az alkotmánybírósági indítvánnyal kapcsolatban közleményben tudatta, hogy álláspontja szerint mindenben megfelel az alaptörvény előírásainak a Kúria pénzügyi intézmények fogyasztói kölcsönszerződéseire vonatkozó jogegységi határozatával kapcsolatos kérdéseket rendező törvény. A tárca azt is közölte, hogy vizsgálja a bíró kezdeményezést az egri takarék ügyében és véleményét megküldi az Ab-nak, majd nyilvánosságra is hozza. Az IM közleménye szerint bízik abban, hogy az Ab figyelemmel lesz az ügy társadalmi jelentőségére, és soron kívül fogja elbírálni a bírói kezdeményezést.

Rogán Antal, a Fidesz-frakcióvezetője pénteken azt mondta, hogy a bankok időt próbálnak húzni a devizahiteles perekben, de „ez a taktika sikertelen lesz”, a pénzintézetek februári elszámoltatása pedig nincs veszélyben. A devizahiteles törvény alapján a pénzügyi intézmények által a magyar állam ellen indított perekben arról kell döntenie a bíróságnak, hogy tisztességesek-e a felperes pénzügyi intézmények egyoldalú szerződésmódosítást – például a kamatok, a költségek vagy a díjak fölemelését – lehetővé tévő rendelkezései az általános szerződési feltételekben.

A perekben a pénzintézetek többsége kérte a bíróságtól, hogy forduljon az Ab-hez, azonban eddig csak az Eger és Környéke Takarékszövetkezet perét tárgyaló bíró tette ezt meg.

Forrás: MTI

 

Párizsban mutatkozik be az új Peugeot Exalt koncepció

A Peugeot a Párizsi Autókiállításon új színbe és anyagokba öltöztetve mutatja be az Exalt tanulmányt. A karosszéria nagy része egytónusú nyers fém árnylatot ölt, éles ellentétben a hátsó rész cápabőr textúráját imitáló Shark Skin borításával. Az utastérben a préselt újságpapírból készült, fa hatású burkolatban a neves napilapok gazdasági oldalainak lazacrószaszín árnyalata köszön vissza.

peugeot_exalt_tanulmany_2014_parizsi_autoszalon

Az új mozgatószerkezettel nyitható hátsó ajtón keresztül férhetünk hozzá a csomagtérpadló aljában elhelyezett elektromos rollerhez, a HYbrid-kickhez.

Az Exalt tanulmánnyal a Peugeot a szedánról alkotott, és először a 2012-ben bemutatott ONYX-ban testet öltött elképzelését mutatja – érzelmileg túlfűtött formában. Ez a vízió a gondos tervezéssel felhasznált, helyi beszerzésű, újrahasznosításból származó anyagokon keresztül bontakozik ki.

Az utazás örömére teremtett tanulmányt 340 lóerős benzines HYbrid4 hajtáslánc mozgatja.

A Peugeot 125 éves autós történetét korukat meghatározó modellek kísérik végig. Az Exalt tanulmánnyal a márka megerősíti mindazt, ami számára fontos, és új fejezetet nyit. Határozottan, magabiztosan haladunk előre. – Maxime Picat, a Peugeot ügyvezető igazgatója

A dinamikus szedán

Az Exalt előkelő és dinamikus vonalvezetéséből a Peugeot formaterv erőteljessége árad. A széles nyomtávon nyugvó és erőteljesen kerekített kerékívekkel ellátott ötajtós limuzin hosszúsága 4,70 méter. A sík felületek és az éles vágások együttesében harmóniába olvad az agresszivitás és a lágyság.

Az Exalt a gyökeres újítást választja, elvet minden felesleges anyagot, és csak a valóban hasznosakat őrzi meg. Az anyagokat a hatékonyság jegyében, maximális körültekintéssel választották ki.

A Peugeot Exalt atletikus formáival, erőteljes és méltóságteljes vonalvezetésével, merész anyagaival tűnik ki. A természetes anyagokból megépített utastér a maximális kényelmet és az ösztönös vezetést szolgálja. A tanulmány újítása, hogy még vonzóbbá és sokoldalúbbá teszi a szedánt, például a hátsó ajtó egyedi nyitószerkezetének alkalmazásával. – Pierre Paul Mattei, a Peugeot Exalt formatervezési vezetője

Az 1920-30-as évek francia autógyártása előtt tisztelegve a tanulmány nyersacél karosszériája teljes egészében kézi munkával készült.

Ez az egyedülálló darab újraértelmezi azokat a stíluselemeket, amelyek az autók iránti rajongást megteremtették: a szélesre húzott, dinamikus vonalakat, a magas övvonalat, a döntött szélvédőt, a rendkívül alacsony (mindössze 1,31 m-es) tetőt, a karcsú oldalnézetet, amely mégis tágas utasteret takar, a bazaltrostból készült karosszériaaljhoz feszes ívben hajló oldalpaneleket, a 20 colos kerekeket.

A hosszan elnyúló motorháztető a rendkívül kifejező orr-részről indul, ahol a lökhárítóba épített kettős fényszórók magukba foglalják a jellegzetes Peugeot világítótesteket. Középen a hatalmas hűtőmaszk a karosszériából kiemelkedve impozáns háttérként szolgál az oroszlán emblémának. Alul a motorhűtést szolgáló légáramot kettészelik a LED-es irányjelzőket magukba foglaló hűtőbordák.

A jobb légellenállási együttható elérése érdekében az Exalt hátsó része « cápabőr » textilborítást kapott. Ezt az anyagot a biomimikri területéről ellesett megoldás ihlette. High-tech szemcsés szerkezetének köszönhetően jelentősen javítja a jármű aerodinamikai képességeit, és ezzel csökkenti a fogyasztását. A hátsó ajtó és a háromszög oldalablak vonalában húzott éles vonal szinte leválasztja az autó hátsó részét, kifinomult a színátmenet a természetes hatású nyers fémszín és a Shark Skin szürke árnyalata között. A Pekingben bemutatott változat után ez a kialakítás az éles tónusváltás egy másik lenyűgöző kontrasztját példázza. Más tényezőkkel együtt (szellőző a hátsó lökhárítóban, tetőív, profilált visszapillantók) ez az anyag is hozzájárul ahhoz, hogy az Exalt légellenállása mindössze 0,6.

Kimagasló aerodinamikai teljesítményével az Exalt elsősorban lenyűgöző látványával emelkedik ki környezetéből. A hátsó légterelő mélyedésében futó vízszintes sáv az autó szélességét és a lámpák méretét hangsúlyozza.

Az Exalt tanulmánnyal a Peugeot a szedánról alkotott vízióját fedi fel: olyan autónak képzeli el, amely az elegáns formatervet sokoldalúsággal egyesíti. Ez a gyökeresen új megközelítés és az egyedi tulajdonságok azonnal vonzóvá teszik az autót. – Gilles Vidal, a Peugeot formatervezési igazgatója

A Peugeot Exalt sokoldalúságával is kitűnik a klasszikus szedánok közül. A hátsó ajtó innovatív pantográf mechanizmussal működik. Ez a szerkezet maximálisra növeli a csomagtérnyílást, ugyanakkor kisebb helyet foglal el. A beépített motorizált, hidraulikusan működtetett billenőajtó alacsony rakodóküszöbbel ellátott csomagteret takar, innen lehet hozzáférni a Hybrid-kick tanulmányhoz.

A csomagtérpadlóban összehajtva elhelyezett elektromos roller ideális kiegészítő közlekedési eszköz az utolsó kimoléterek megtételéhez. Könnyedén kivehető az autóból, így bármikor zökkenőmentesen és gyorsan elérhetjük úti célunkat a városban.

A Peugeot az egyetlen járműgyártó, aki két-, három- és négykerekű járműveket is forgalmaz. AZ Exalt tanulmány és az autóba tervezett elektromos roller összekapcsolásával a Peugeot egészen új, egyedi megoldást kínál az utolsó kilométerek megtételéhez. – Xavier Peugeot, a Peugeot termékigazgatója

Ösztönös vezetés

A zene jelentette a legnagyobb ösztönzést a tanulmány megalkotásához. A legjobban a harmónia fogalmával jellemezném. A hangjegyek keveredéséből összeálló partitúra mélyen megérint – ugyanígy olvad egymásba az Exalt-ban a technika és a hagyomány. A Peugeot i-Cockpitban a magas digitális eszközpanel mellett billenőkapcsolókat is találunk. Az eredmény letisztult, időtlen. – Alessandro Riga, a Peugeot Exalt utasterének formatervezője

A Peugeot i-Cockpit az öröm jegyében megtervezett intenzív vezetési élményt nyújt. A bőrrel és textillel bevont, kisméretű kormány, valamint a magasra helyezett digitális csempegrafikás kijelző közvetlenül a vezető előtt kapott helyet, így a kormányt könnyedén tartva ösztönösen, természetes látóterében olvashatja le a megjelenő információkat. A középkonzol meghosszabbításában két elrejthető érintőképernyő emelkedik ki a műszerfalból. A felső képernyőn a fedélzeti számítógép, a HiFi rendszer, illetve a navigáció funkciói találhatók. A másikon egy folyamatosan látható sáv jelenik meg, innen kezelhető az automatikus klímaberendezés és a Pure Blue levegőtisztító rendszer.

A műszerfalon kilenc billenőkapcsoló található, formájuk az audio high-end világát idézi. Két csoportban helyezkednek el, két kapcsoló a kormánytól balra, hét attól jobbra. A megoszlás alapja, hogy az emberi agy hét elem elhelyezkedését és funkcióját képes könnyedén emlékezetébe vésni. Másfelől a vezető tetszése szerint társíthatja a kapcsolókat és a funkciókat: a navigációhoz ezzel a gombbal lépek be, a jármű paramétereit azzal állítom be stb.

Az ultraibolya fény működtetésére is kijelölheti valamelyik kapcsolót. A fényszórókba épített rendszernek különösen a nappal és az éjszaka közötti átmeneti időszakokban vehetjük hasznát. Az ultraibolya fény kiemeli az útjelzéseket, és ezzel biztonságosabbá és nyugodtabbá teszi a vezetést a gyorsan változó fényviszonyok között.

Az utasok fokozott kényelmét szolgálja a Pure Blue, a Peugeot Exalt innovatív légtisztító rendszere. Az autó álló helyzetében, amikor nem ül benne senki, a Pure Blue baktérium- és gombaölő szereket bepermetezve megtisztítja az utastér levegőjét és a belső felületeket. Indulás után viszont másik üzemmódba vált, aktív szűrője segítségével a beáramló levegőt folyamatosan megtisztítja az organikus és mechanikus részecskéktől. A Pure Blue rendszernek köszönhetően a bentülők minden körülmények között tiszta és egészséges levegőjű utastérben utazhatnak.

Jövőbe mutató kialakítás

A Peugeot Exalt újító szellemű és hatásos anyagokkal ötvözött nyers- és természetes anyagokból áll. Hasznosan és okosan kívántuk felhasználni az anyagokat, miközben folyamatosan a szemünk előtt lebegett a cél: a lehető legnagyobb anyagtakarékosság mellett létrehozni a tanulmányt. Ez a felelős hozzáállás abban is megnyilvánul, hogy az anyagokat helyben szereztük be, mint például a Kínában használt dél-ázsiai ébent, amelyet Európában újságpapír-fával helyettesítettünk. – Sophie Gazeau, a Peugeot Exalt színeiért és anyagaiért felelős formatervező

A Peugeot Exalt továbbfejleszti az Onyxban 2012-ben megkezdett tanulmányt.

A karosszériát nyersacélból formázták, ami kiválóan alkalmas arra, hogy megjelenítse az autó vonalait. Az oldalsó rész elemeit, például a keréktárcsákat szintén kezeletlen állapotban hagyták, hogy gyönyörködni lehessen a maróeszközök által hagyott rajzolatban.

A nyersacél borítás megmaradt az összes olyan felületen, ahol nincs testkontaktusban a négy bentülővel. A könyök és a kartámasz vonalában meleg hangulatot árasztó fa betét található, amely az ablakok alsó vonalától átadja helyét a természetes gyapjú alapú, halvány színű textilnek, ami az ajtóbelsőt és a tetőt borítja. A két anyag között 3D nyomtatással előállított elválasztó sáv takarja el a HiFi hangforrásait. A rendszert a visszhangmentes szoba elvén alakították ki, ahol a speciális kialakítású panelek elnyelik a hanghullámokat.

A Peugeot Exalt utasterében minden bentülőnek kitüntetett helye van. A kompozit szerkezetű kagylóülések üléslapját és támláját halványszínű textillel, oldalsó részeit patinás bőrrel vonták be.

A textilt és a bőrt anyagtakarékos eljárással állították elő. A hatékony anyagfelhasználás miatt a textilborításokat rögzítéses, visszahajtós módszerrel formázták meg. A neves férfiöltöny-divatházak hagyományát követő egyszerű eljárás lényege, hogy a textil felületén varrás helyett éles hajtásokat hoznak létre.

Az általános gyakorlat szerint az autóiparban hibamentes bőrt használnak fel, amelyet cserzéssel tovább tökéletesítenek. Az Exalt a kisebb anyagveszteséget célozza, ezért az egyediséget és a természetességet hangsúlyozza az esztétikai hibák vállalásán keresztül. A környezettudatosság érdekében az Exalt-ban felhasznált bőröket természetes módon, vegyszeres kezelés nélkül dolgozták ki.

A fekete ébenfára nemcsak nemes jellege miatt esett a tervezők választása, hanem azért is, mert a növény az ázsiai kontinensen őshonos. Európában az ében helyett újságpapír-fát alkalmaznak. Az először az Onyxban használt anyag ebben a tanulmányban annyiban változott, hogy a nagy lapok gazdasági oldalainak újrahasznosításával készült, ez jellegzetes lazacrózsaszín árnyalatot kölcsönöz a burkolatnak.

Ebben a tanulmányban a szénszál átadja helyét egy természetes kompozit anyagnak, a bazaltrostnak. A bazaltkő öntésével előállított anyag alkalmazása miatt jóval kevesebb petrolkémiai beavatkozásra van szükség.

Hatékony motorizáció

A mindössze 1700 kg súlyú Peugeot Exalt tanulmányt plug-in HYbrid4 hajtással látták el, melynek 340 LE-s összteljesítménye megoszlik a négy kerék között.

A mívesen kialakított motorházfedél alatt a PEUGET Sport által kifejlesztett 270 lóerős 1.6 THP motort találjuk. A hatfokozatú automatikus váltóval egybekötött, négyhengeres benzines motor a világ egyik legjobb fajlagos teljesítményével rendelkezik, ez közel 170 LE/l.

Hátul a többlengőkaros futóműbe épített 50 kW-os elektromos motor hajtja az autót az elektromos és a hibrid szakaszokban, másik funkciója az akkumulátor feltöltése a fékerő visszanyerésével. Amikor a vezető lelép a gázpedálról, a fékezést az elektromos berendezés ellenállási nyomatéka biztosítja. A HYbrid4 technika tehát elektromos energiává alakítja át a mozgási energiát, amely egyébként a tárcsákon és betéteken keresztül elveszne.

Az intelligens HYbrid4 hajtás minden pillanatban az adott helyzetnek leginkább megfelelő hajtásmódot választja ki a rendelkezésre álló lehetőségek közül (kizárólag elektromos, kizárólag benzines, benzines-elektromos hibrid), és ezzel folyamatosan alkalmazkodik a vezető szándékához. Ennek köszönhetően a vezető teljesen átadhatja magát az utazás intenzív élményének, amelyhez a Peugeot szakemberek kimagasló tudásával megalkotott futómű is hozzájárul.

A Peugeot Exalt-ban a márka fennkölt formában fogalmazza meg a limuzinról alkotott elképzelését, és ezzel a tanulmánnyal ismét bizonyítja, hogy az érzelem elválaszthatatlan része a Peugeot örökségének és génállományának.

Hatszáznál is több futó vett részt idén a Runway Run-on

Európa szinte minden országából és az Egyesült Államokból és Qatarból is érkeztek futók a Budapest Airport, a Nike, a Wizz Air és az anna.aero brit légiközlekedési portál által szervezett Runway Run repülőtéri futóversenyen. A különleges alkalomra a nemzetközi légiközlekedési szakma képviselői, a Nike Futóklub tagjai és a Wizz Air földi- és fedélzeti szolgálatot teljesítő személyzetei kaptak meghívást.

Ma elindul a Bubi

mol_bubi_budapestTöbb héten át tartó próbaüzem után ma elindul a fővárosi közbringarendszer, a Mol BuBi (Budapest Bicikli). A 76 gyűjtőállomásból, 1100 almazöld, egységes kinézetű, strapabíró kerékpárból álló rendszert – amely a Fővárosi Önkormányzat megbízásából, a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) beruházásában valósult meg – ma reggel adják át a budapestieknek. Az egymástól 300-500 méterre elhelyezett gyűjtőállomások a pesti oldalon a Nagykörúton és a Városligeten belül, Budán pedig a Vízivárosban, valamint a dél-budai egyetemi negyedben és a Margitszigeten találhatók.

Jegyet venni a főbb gyűjtőállomások érintőképernyős felületein és a Mol Bubi weboldalán, míg bérletet a BKK ügyfélközpontjaiban lehet vásárolni. A bérlet kiváltásához személyes szerződéskötés szükséges. Az alkalmi felhasználók 24 órás, 72 órás vagy 168 órás jeggyel próbálhatják ki a közbringát. A BKK számos indulási, illetve állandó kedvezményt kínál.

A fejlesztés több mint egymilliárd forintba került. Ebből 900 millió forint az EU-támogatás, az önrészt pedig a Fővárosi Önkormányzat nyújtotta a BKK-nak. A rendszer üzemeltetésének főszponzora a Mol, emellett a jegyek és bérletek bevételéből és a Fővárosi Önkormányzat támogatásából tartják fenn a rendszert – olvasható a BKK közleményében.

Forrás: MTI

 

Rengeteg embert vonzott a Közmédia napja

Egész napos programokkal és exkluzív koncerttel várta idén is a látogatókat a Közmédia napja rendezvény.

Új, elérhető árú Nokia Lumia okostelefonok a piacon

nokia_lumia_730A Microsoft Corp. bejelentette a Nokia Lumia 830, a Lumia 735 és a két SIM kártyás Lumia 730 okostelefonokat, amelyek a legújabb Windows Phone 8.1 operációs rendszert futtatják és iparágvezető képkészítési technológiát biztosítanak megfizethető áron. A Microsoft bemutatott két új, innovatív felhasználói élményt kínáló kiegészítőt, valamint a Lumia Denim frissítést is, amely további újításokat és funkciókat biztosít a Windows Phone 8 operációs rendszert futtató Lumia okostelefonok felhasználói számára.

  • A kecses Lumia 830 a széria megfizethető zászlóshajója, amely a szélesebb közönség számára kínál olyan csúcskategóriás innovációkat, mint például az optikai képstabilizátor vagy a PureView képalkotási technológia.
  • A vékony kialakítású, kompakt Lumia 735 és a két SIM kártyás Lumia 730 készülékek széles látószögű előlapi kameráikkal, megfizethető áron kerülnek forgalomba és ideálisak Skype hívásokhoz, valamint selfie képek készítésére.
  • A Lumia család Windows Phone 8 operációs rendszert futtató tagjai számára hamarosan érkezik a Lumia Denim frissítés, amely a legújabb Windows Phone 8.1 Update 1 új funkcióit egyesíti az olyan exkluzív megoldásokkal, mint például a Lumia Camera alkalmazás, amellyel gyorsan készíthetők kiváló minőségű képek.

„Célunk, hogy olyan lenyűgöző termékeket kínáljunk felhasználóinknak, amelyek a Microsoft digitális tudásának és tapasztalatának legjavát képviselik és alkalmazzák” – mondta Chris Weber a Microsoft Mobile Devices Sales alelnöke. „A Lumia 830, a Lumia 735 és a két SIM kártyás Lumia 730 okostelefonok a népszerű Microsoft szolgáltatások – a Skype, a Microsoft Office és OneDrive – előnyeit egyesítik a Lumia dizájn és képkészítési innovációival, így megfizethető áron kiemelkedő felhasználói élményt kínálnak.”

Lumia 830: a megfizethető zászlóshajó

A Lumia 830 okostelefon a Lumia készülékek legjobb tulajdonságait és a legújabb Microsoft funkciókat kínálja zseb-barát dizájnnal, pénztárcabarát áron.

  • A Lumia 830 okostelefon kiváló minőségű képeket és videókat készít éjjel-nappal, a 10 megapixeles PureView kamerának, a ZEISS optikának, a Rich Recording funkciónak, valamint a jelenleg a Lumia készülékeken elérhető legvékonyabb optikai képstabilizátorának köszönhetően.
  • A készüléken előretelepítve megtalálható a Microsoft szolgáltatásainak legjava, a Windows Phone 8.1 operációs rendszer legújabb verziója a Lumia Denim frissítéssel, a Microsoft Office Mobile, valamint az ingyenes OneDrive szolgáltatás, amely 15 GB felhőtárhellyel könnyű szinkronizálást és tartalommegosztást biztosít.
  • A Lumia csúcskészülékhez hasonlóan ez az okostelefon is polikarbonát borítással és fényes, könnyű alumínium kerettel rendelkezik, valamint beépített vezeték nélküli töltést kínál.

A Lumia 830 okostelefon megjelenése szeptemberben várható világszerte, adók és illetékek nélküli, 330 eurós becsült kiskereskedelmi áron.

Lumia 730 Dual SIM és Lumia 735: Skype és selfie

A széles látószögű előlapi kamerákkal felszerelt és praktikus kialakítású Lumia 735 és a két SIM kártyás Lumia 730 készülékek egyszerű képkészítést és tartalommegosztást kínálnak:

  • Az 5 megapixeles előlapi kamerával rendelkező telefonok kiválóan alkalmasak Skype videóhívásokra, a széles látószögnek köszönhetően pedig még több látszik a felhasználó környezetéből, így akár további családtagok és barátok vehetnek részt a videóbeszélgetésben.
  • A Skype hanghívások egy érintéssel videóhívássá változtathatóak, így a felhasználók még többféleképpen oszthatják meg másokkal történeteiket, bárhol is tartózkodnak.

 

A Lumia 730 és a Lumia 735 készülékek megjelenése szintén szeptemberben várható világszerte. A telefonok 2220 mAh akkumulátorral, 8 GB belső memóriával és 15 GB OneDrive felhőtárhellyel rendelkeznek. A két SIM kártyás Lumia 730 készülék körülbelül 199 eurós, adók és illetékek nélküli becsült kiskereskedelmi áron, míg a vezeték nélküli töltést kínáló, LTE/4G-képes Lumia 735 készülék körülbelül 219 eurós, adók és illetékek nélküli, becsült kiskereskedelmi áron lesz megvásárolható.

Új tartozékok Lumia okostelefonokhoz

A Microsoft Devices Group bejelentette, hogy további két kiegészítővel bővül az innovatív Lumia tartozékkínálat:

  • Az intelligens, második generációs DT-903 vezeték nélküli töltő kényelmes készüléktöltést biztosít. A DT-903 fényjelzéssel hívja fel a figyelmet a párosított Lumia okostelefonra érkező értesítésekre, illetve a telefon alacsony akkumulátor-töltöttségi szintjére.
  • A HD-10 képernyőmegosztó lehetővé teszi bármilyen tartalom vezeték nélküli megosztását HDMI-képes képernyőn Microsoft Lumia okostelefonokról. Így lehetőséget biztosít a felhasználók számára, hogy közösen újraélhessék élményeiket barátaikkal és családtagjaikkal, vagy akár megoszthassák prezentációikat munkahelyükön.

A Lumia-élmény még teljesebbé válik a Lumia Denim frissítéssel

A Lumia Denim ötvözi a legújabb Windows Phone 8.1 frissítés előnyeit a Lumia okostelefonok páratlan felhasználói élményével. A szoftverfrissítés tovább erősíti a Microsoft képalkotás terén betöltött vezető szerepét az egyedi innovációkkal rendelkező Lumia Camera alkalmazással, amely a kamera gyorsabb és intuitívabb működését biztosítja. A Lumia 930, a Lumia Icon és a Lumia 1520 készülékekre érkező, a Lumia Denim frissítés részeként bemutatkozó Lumia Camera a következőket kínálja:

  • Gyorsaság. A felhasználók egyetlen fontos pillanatról sem maradnak le a gyors kameraindításnak és képkészítési sebességnek köszönhetően, amit a Lumia Camera alkalmazás kínál. Mindössze pár ezredmásodpercnyi különbséggel képek sora készíthető.
  • Nagy felbontás. A kameragomb nyomva tartásával előhívható Moment Capture funkció használatával automatikusan 4K minőségű videó felvétel indítható 24 fps értékkel. Minden képkocka magas, 8.3 megapixeles képminőséggel rendelkezik, amely lehetővé teszi minden egyes képkocka kiválasztását és elmentését állóképként.
  • Intuitivitás. A Rich Capture funkcióval, amely az auto HDR-rel és a Dinamikus Vakuval leegyszerűsíti a fotózást, a felhasználók mindig a lehető legjobb képet készíthetik A Rich Capture segítségével a kamera beállítások a fotók elkészülte után módosíthatók, a kép utólag is szerkeszthető, illetve kiválasztható a legjobban sikerült felvétel.
  • Minőség. Az újgenerációs képalkotási algoritmusoknak köszönhetően alacsony fényviszonyok között is kimagasló minőségű mobilfotók készíthetők.

A Lumia Camera a Lumia Denim frissítés részeként először a Lumia 930, a Lumia Icon és a Lumia 1520 okostelefonokra lesz elérhető, majd várhatóan 2014 utolsó negyedévében érkező frissítéssel válik hozzáférhetővé a Lumia 830 okostelefonon. A Lumia Denim a többi Windows Phone 8 operációs rendszert futtató Lumia okostelefonra szintén vezeték nélküli frissítésként érkezik 2014 utolsó negyedévében, a partnerek teszteléseit és jóváhagyásait követően.

Seat Ibiza: a névadás története

seat_ibiza_kronologiaA Seat Ibiza esetében a névadásra a ’80-as években, a spanyolországi turizmus felfejlődésével egy időben került sor, a vállalat stratégiájának része volt, hogy mindegyik modellt egy spanyol városhoz kössenek. A sziget neve pedig tökéletesen megfelelt a gépkocsi számára megcélzott közönségnek, vagyis a fiatalos, modern, és a mediterrán szellemiséget képviselő laza imágónak.

„A gépkocsik nevéről hozott döntés ahhoz a folyamathoz hasonlítható, amelyen a szülők gyermekük számára nevet választanak, vagyis érzelmekben gazdag, és valóban egy egész életre szóló hatása van.”– mondta Vincenza Magliocco, a Seat Ibiza termék marketingért felelős vezető.

„Az első Seat Ibiza piacra dobásával a spanyol vállalat elkezdte kitaposni a függetlenséghez és a nemzetköziséghez vezető új utat. Ibiza szigete a világméretű turizmusban is divatos célpont volt, és jelképnek számított, így olyan új lehetőséget kínált, amelyik a legjobban illett az új modell számára elképzelt és megkívánt pozícionáláshoz”- teszi hozzá Vincenza Magliocco. Véleménye szerint egy gépkocsi neve kulcsfontosságú, éppen ezért könnyen megjegyezhetőnek kell lennie, és minden nyelven jól kell hangzania.

Oriol Iglesias, az ESADE, a spanyol közigazgatási és vállalatirányítási főiskola Márka Intézetének tudományos igazgatója ugyanazon gondolati körhöz tartozik, akik a gépkocsi nevét alapvető fontosságúnak tartják. A szakértő szerint az Ibiza név három lényeges húrt pendít meg abban, aki e nevet meghallja: a név tükrözi a márkaidentitás meghatározó értékeit, könnyen kiejthető és megjegyezhető, illetve különböző nemzetközi környezetben is „működik”, értelmezhető. Életbevágóan fontos, hogy a márka neve megfeleljen e feltételeknek egy olyan vállalat, mint a Seat esetében, hiszen az a gépkocsik több mint 80 %-át a világ több, mint 75 országába exportálja.

Virginia Marí, Ibiza város polgármestere mindezen túl úgy véli, hogy a „Seat jól hasznosította az Ibiza márkát, és segített abban, hogy a név átlépje az országhatárokat.” A polgármester szerint „a Seat Ibiza márka imázsának értékei kifejezik a sziget dinamikus, fiatalos szellemű természetét. Az Ibiza gépkocsi immár négy nemzedék után is továbbra is ugyanazokat az értékeket, a fiatalságot és a frissességet hordozza és adja át, és továbbra is hozzájárul országunk lényegének megőrzéséhez”. Virginia Marí számára a gépkocsi és a sziget egyaránt „megbízható és elérhető”, megközelíthető, mert ez egy közeli célpont, amelyik a fogyasztóra, a látogatóra összpontosít!”

Vincenza Magliocco úgy véli, hogy harminc évvel megjelenése után, a modell négy nemzedékével és megközelítőleg 5 millió értékesített gépkocsival a háta mögött, a név kiválasztása e rendkívül népszerű modell számára „nagy húzás volt”. „Noha az eredetileg megcélzott piaci szegmens az idők során módosult, a gépkocsi érettebbé vált, megítélése ma azonos a magas színvonalú technológiával és a minőséggel, az Ibiza név még mindig összhangban van és megfelel a gépkocsi piaci pozicionálásának.”. Valójában, Vincenza Magliocco azt jósolja, hogy az első Ibiza elnevezése mögött 1984-ben rejlő szellemiség tovább él, magába foglalja az új értékeket és a jövő trendjeit, és ennek köszönhetően a gépkocsi továbbra is sikeres marad.

A Ford augusztusban ismét az élen végzett

szamosi_viktor_fordKimagaslóan magas értékesítéseket elérve rendkívül sikeres augusztusi hónappal zárta a nyarat hazánkban a Ford: a múlt hónapban Magyarországon gazdára találó 835 új Ford 13,2%-os piaci részesedést jelent a magyarországi személyautó és haszongépjármű piacon, ami ismét a képzeletbeli dobogó legfelső fokára repítette a márkát.

A Ford által a múlt hónapban elért rendkívüli értékesítési eredmények már csak azért is szembeötlőek, mert a nyár, különösen az augusztus általában holtszezonnak számít az autóértékesítésben, a márka pedig ennek ellenére kifejezetten dinamikusan növelte eladásait. Ebben a magyarországi haszongépjármű piaci értékesítéseit az év első nyolc hónapjában magabiztosan vezető Ford teljesen megújult haszongépjármű portfoliójának épp úgy kiemelkedő szerepe van, mint a márka hazánkban két legnépszerűbb személyautója, a Focus és a Mondeo sikerének.

Amint Szamosi Viktor, a Ford magyarországi kereskedelmi igazgatója elmondta, az őszi hónapokban minden idők legerősebb, többszörösen díjnyertes haszongépjármű portfólióján kívül egy további tényező is a márka segítségére lehet.

„Az elmúlt két évben a világ legnépszerűbb autójának bizonyuló Focus és a hazai felső-közép kategória értékesítéseit az idei évben is kimagasló előnnyel vezető Mondeo modelljeink rendkívüli sikerét további, nagyszerű ár-érték arányt kínáló ajánlatokkal támogatjuk meg, amelyek értékesítésünk további dinamikus növekedését hozhatják.” – avat be a kereskedelmi igazgató.

Érdemes tehát az ősz folyamán is nyomon követni a Ford készletes ajánlatait.

Ismét képernyőn a 90-es évek klasszikus meséi

hodito_hodokTegnap óta, azaz szeptember 4-étől retro, 90-es évek rajzfilmjeivel erősít a Nickelodeon magyar honlapja. Olyan legendás sorozatok főszereplőinek kalandjait nézheti újra a közönség, mint a Hé, Arnold!, a Hódító hódok, és a Fecsegő tipegők.

Biztosan sokan emlékeznek a Hé, Arnold! főszereplőjére, egy 9 éves fiúra, aki a nagyszüleivel él egy csomó furcsa figura között. Arnold távirányítóval tartja rendben a szobáját és éppen olyan a feje, mint egy rögbilabdának. A nagysikerű animációs sorozat epizódjaiban a korához képest érett, és általában helyes döntéseket hozó Arnold az iskolatársai, a barátai, a szomszédai, esetenként pedig idegenek problémáit kísérli meg megoldani.

Arnold mellett jönnek a különleges hódok: Norbert és Dugó, akik “utcára” kényszerültek, mikor anyjuknak újabb kölykei születtek. Ők nem szokványos hódok, ezek a vízi rágcsálók nem építenek gátakat, vagy rágnak fatörzseket. Ők inkább élvezik az életet, este addig maradhatnak fent, amíg csak akarnak, azt esznek, amit csak megkívánnak. Az 1997-től futó Hódító hódok című rajzfilmsorozatban fontos feladattal néztek farkasszemet hőseink: hétköznapinak nem mondható kalandjaik során Dugó és Norbert saját gátjuk megépítésén fáradozik, de vajon megállják a helyüket a Nagy Vadonban?

Tommy, Chuckie, Phil, Lil, az ördögi Angelica és Dil azaz a Fecsegő Tipegők is visszatérnek a Nickelodeonra. A rajzfilmsorozatban a csöppségek szemszögéből figyelhetjük a „nagyok” világát, és azt, hogy a pöttöm pelenkásoknak milyen hatalmas problémákkal kell szembenézniük.

Szeptember 4-től a magyar Nickelodeon honlapján az első résztől kezdve feleleveníthető lesz a Hé, Arnold!, a Hódító hódok, és a Fecsegő tipegők, amelyek minden csütörtökön 5 újabb résszel jelentkeznek. A későbbiek során olyan világhírű sorozat is felkerül majd az oldalra, mint a Rocko. Minden bizonnyal egyiket sem kell bemutatni senkinek, mert a mostani huszonévesek ezeken a legendás meséken nőttek fel.