Site icon Napimagazin

Suzuki: gépkocsieladások és modellstratégia

A Suzuki 2014 januárja és augusztusa között 1,89 millió autót adott el világszerte, ami 6 százalékkal több, mint az előző év azonos időszakában. Az európai értékesítés 5 százalékkal 133 ezer darabra nőtt. Az eladások volumene a legtöbb ázsiai országban is növekedett.

A legtöbbet az európai stílusúként számon tartott Swift modellből adták el: 33 ezret a kontinensen. A Swift 2004-ben lépett színre mint a Suzuki világstratégiai modellje, s eladásaival most augusztusban érte el a világban a négymilliós darabszámot. A modell kisebb frissítésen esett át idén: a szüntelenül fejlődő típus európai specifikációja magas hőhatásfokú Dualjet motort kapott. Ez nagyban hozzájárult a szén-dioxid-kibocsátás mindössze 99 g/km-re történő leszorításához, ami kiváló eredmény ebben a gépjármű-kategóriában.

A Suzuki újabb fontos állomásokhoz érkezett ebben az esztendőben Európában. Idén ünnepelte az első generációs Swift európai forgalmazásának 30. évfordulóját, a modell európai összeladásai pedig elérték az 1,6 milliós darabszámot. A Magyar Suzuki Zrt., amely 1992-ben kezdte meg a termelést, júliusban legyártotta a 2,5 milliomodik gépkocsit. A gyár főleg Európa számára termel, de újabb gyártmányaival, például az SX4 S-CROSS modellel Latin-Amerika, a Közel-Kelet, Ázsia és a világ más régióinak piacait is megcélozza. Mindezeken túl a Suzuki európai összeladásai júliusban érték el a 6 milliót.

Modellstratégia

A Suzuki az SX4 S-CROSS modellt múlt szeptemberben kezdte forgalmazni, majd ezt követően, a márciusi Genfi Autószalonon bemutatta a Celeriót. Az új modellek sora a minden ízében új Vitarával folytatódik az őszi Párizsi Autószalonon.

A Suzuki globális modellje, a Celerio kisautó az év elején tartotta európai premierjét. A modell a kisméretű autók fejlesztésére specializálódott gyártó történetében új fejezetet nyitott, az A kategóriás autók európai piacán pedig új mércét teremtett. A Celerio külső méreteit tekintve az A szegmens tagja, utas- és csomagtere viszont akkora, mint egy B kategóriás járműé. A könnyű karosszériának és az 1.0 literes Dualjet motornak köszönhetően a kocsi üzemanyag-hatékonysága kimagasló; a Dualjet motorral felszerelt Celerio az egyetlen kocsi ebben a gépjármű-kategóriában, amely mindössze 85 gramm szén-dioxidot juttat a környezetbe kilométerenként. A vezető dolgát műszerfalra szerelt sebességváltó kar és jó kilátást biztosító magas üléspozíció segíti, könnyebbé, magabiztosabbá téve a jármű irányítását.

A teljesen megújult modell a negyedik generáció, amely a Vitara nevet viseli. A családi örökséget olyan formatervezési megoldások jelzik, mint például a masszív megjelenésű, kagylóhéj formájú motorháztető. Az autó biztonságtechnikai és környezeti teljesítménye megfelel napjaink kívánalmainak. A Suzuki úgy fejlesztette a modellt, hogy a vásárlók széles köre lelje örömét benne.

SX4 S-CROSS modelljével a Suzuki a kiválóság új szintjére emelte a négykerék-hajtást. A konvencionális négykerék-hajtás kompromisszumra kényszeríti a felhasználót az üzemanyag-hatékonyság terén annak érdekében, hogy a járművet jobban lehessen irányítani nehéz terepen, illetve csúszós útfelületen. A Suzuki ALLGRIP technológiája viszont egyszerre garantálja az örömteli autóvezetést, a biztonságot és a takarékos üzemanyag-felhasználást. Az új Vitara, hasonlóan az SX4 S-CROSS-hoz, megkapta a négy üzemmódot kínáló ALLGRIP rendszert. A felhasználók nagyobb szabadságot és biztonságot élvezhetnek – mérsékelt üzemeltetési költségek mellett.

A Suzuki gépjárműveit csekély szén-dioxid-kibocsátás és üzemanyag-fogyasztás, valamint jó vezethetőség jellemzi. A jövőben a Suzuki minden eddiginél több figyelmet kíván fordítani a környezetvédelmi normák betartására, és minden erejével azon van, hogy túlszárnyalja a vevők elvárásait.

Exit mobile version