Site icon Napimagazin

[TESZT][PS4] inFamous: First Light – még több neon az utcákon

Korábban már bemutattuk egy teszt keretén belül részletesen az inFamous: Second Son című kultjátékot a Napimagazin.hu hasábjain.

Delsin Rowe szerethető hipster szuperkarakterével jó pár játékon belül eltöltött órán túl vagyunk, még néha manapság is vissza-vissza térünk, hogy Seattle noir megközelítésben (még napsütésben is) ábrázolt kerületeit megtisztítsuk az ellentől, még hatékonyabban – hiszen a tényleges küldetés alapú játékmenetre koncentrálva bizony nem egy helyszínen 90 százalékos D.U.P. irányítás van még a mai napig.

No de nem is ez a lényeg. Delsinnel legyőztük (?) a nőnemű főellent, legalábbis gyengítettünk hatalmán, szép és jó, főhősünk visszatért a normális kerékvágásba, legalábbis megpróbálta. Bár conduitnak lenni nem egyszerű feladat, a Second Son outrojában azért hihető életérzést sugalló képsorokkal zár a történet.

 

Abigail „Fetch” Walker ismert karaktere az inFamous: Second Son-nak, bár nehézkes a szót értés vele az első nagyjából fél órában, majd mégis mellénk szegődik. Nos, az inFamous: First Light Fetch történetét meséli el, nagyjából onnan folytatva, ahol Delsinnel abbahagytuk. Persze nem szeretnénk spoilerezni, bár nyilván a pár hónappal ezelőtt megjelent játékot már a legtöbb inFamous-elkötelezett már végigjátszotta; de nyilván akadnak, akik még csak most szemezgetnek a beszerzésével.

Nekik üzenjük: megéri beruházni az inFamous: First Light-ra, azzal együtt, hogy a tiszta játékidő, ha a küldetésekre koncentrálunk alapvetően, mindössze 5-6 órát tesz ki. Tulajdonképpen a First Light egy DLC-nek definiálható a Secon Son mellé, egy pár órás akciófolyam, melynek révén újra visszatérhetünk Seattle utcáira. Továbbra is szívhatjuk magunkba a fényreklámok neonját, fejleszthetjük skilljeinket, graffitizhetünk, igaz ez utóbbit kicsit sajátos, amolyan Fetch-féle megközelítésben.

Az alaptörténet hasonló szálakon fut, mint az inFamous: Second Son esetében, folyamatos karakter- és egyéniségfejlődéssel, egyre erőteljesebb hatásos tulajdonságok elsajátításával beirányozni a végső összecsapást – közben egyfajta szintenként haladni előre a magasabb gyakorlatot igénylő pályarészletek felé.

PlayStation 4 platformon teszteltük a Sony exkluzívját, így összehasonlítási alap nincsen. Hála a fejlesztőknek, az inFamous: First Light ugyanazt a vonalat követi, mint az előd Secon Son esetében kitűztek célul: a techdemonak is beillő grafikus ábrázolás, a megfelelően adagolt shaderek és textúrázások részletessége igazán élethű összképet varázsol a kijelzőkre, fotorealisztikus árnyékokkal és tónusokkal, vizuális effektek szakszerű alkalmazásával.

Mindemellett a dramaturgia és a hangulat is hozza az elvártat, a jellemábrázolás passzol a korábban már a játékosokban kialakult képbe, tehát pontosan azt a megvalósítást kapjuk, amelyre számítottunk, vagy mertünk számítani akkor, amikor a Sony bejelentette a folytatás érkezését.

Jó játszhatóság, pörgős játékmenet jellemzi az inFamous: First Light-ot. Fetch karaktere sokkal gyorsabb és lendületesebb, mint Delsiné, a körítés színesebb; ha túlzottan felpowerupoljuk a lányt, sosem látott sebesség- és színorgiában lesz részünk, Seattle városának házfalai, háztetői abszolút leküzdhető akadályt jelentenek, kompromisszumok megkötése nélkül.

Viszont a storyline lehetett volna egy kicsit komplexebb és egyben meggyőzőbb. A linearitás adta monoton, néhol déja vu hatásként ismétlődő elemek egy idő után unalomba fullaszthatják a játékélményt, arra sarkalhat, hogy letegyük a kontrollert kis időre, majd inkább más játék adta elfoglaltság után nézzünk (lehet, hogy az inFamous: Second Son újrajátszásán gondolkodunk el pont). A dialógok ugyan fokozzák a hangulatot, megadják azt a szükséges pluszt, amit elvárhatunk, viszont a egysíkú ábrázolásmód sajnos továbbra is a háttérben marad.

  

Összegezvén tehát: aki szerette Delsint, Fetchet is szeretni fogja, mivel hozzávetőlegesen ugyanazt teszi le az asztalra, mint az előd karakter. Seattle megmaradt ugyanolyan komornak, esősnek és nem utolsósorban fényreklámos-neonosnak, mint ahogyan azt megszokhattuk, a végcél ugyanaz, a környezet ábrázolása és körítése szintén. Mindez körülbelül negyedére csökkentve.

Komplett inFamous-játékélmény: a First Light újat ugyan nem, de a jól beváltat mindenképp hozza. Pontosan azt, amit a játékos elvár. Lehetne egy kicsit hosszabb, komplexebb, a grafika és a hang még mindig zseniális.

 

 

Exit mobile version