Site icon Napimagazin

[TESZT][PS4] inFamous: Second Son – posztapokaliptikus térugrás

Magasra tette a lécet, sikeres is lett: a márciusban debütált inFamous: Second Son a nagy sikerű sorozat folytatásaként számos játékosnak jelentette, jelenti a mai napig is a valós viszonyítási alapot. Bár nem mai játék, úgy érezzük, még mindig akad aktualitása, úgyhogy mindazon PlayStation 4 tulaj, aki nem szerezte volna be idejekorán, még bőven akad ideje, hogy megtehesse. Legyen tehát e bemutató teszt némi kedvcsináló a sztorihoz – nem beszélve arról, hogy rövidke folytatás is érkezett a Sucker Punch fejlesztőcsapatától, inFamous: First Light címmel, melyet hamarosan szintén kivesézünk majd a Napimagazin.hu hasábjain.

 

Sablonok, sallangok – akadnak, ugyanúgy, ahogy némileg a fő vonal is klisésbe hajlik. Feltéve, ha érzékenyek vagyunk ezekre, de akkor nagyon a visszájára fordulhat minden, úgy 6-7 óra játékidő után. Persze ezért szeretjük a műfajt (igazából rengeteg újítással), leginkább a sci-fi és a cyberpunk-azonosulással vonható párhuzam.

Van egy hősünk, nevezetesen Delsin Rowe, a szorgalmas graffiti-junkie, aki önfeledten bontakoztatja ki művészetét az esőáztatta házfalakon. Minden zajlik a maga kerékvágásában, mígnem Delsin-t megfertőzi egy úgynevezett conduit, egy bioterrorista, Hank – menekülés közben.

A conduitok különleges, természetfeletti képességekkel megáldott emberi lények, képesek teleportálásra, fegyverként tudják használni karjaikat tudatukon keresztül, s számos, emberi képzeletet meghaladó tevékenység lefolytatására képesek. Nos, főhősünk vénáit átjárja a változást hozó rontás, s ő maga is körözött bioterrorista lesz. A történet pozitív, vagy negatív kimenetelét jelentősen meghatározza az a tény is, hogy Delsin bátyja a nemrégiben kinevezett helyi seriff, bár alapvetően megad minden támogatást ahhoz a játék során, hogy pozitív legyen a végkimenetel.

 

Mivel Seattle egész területét fennhatóság alá vette a D.U.P., azaz a Department of United Protection katonai szervezet, ezért az egész életérzés amolyan orwelli szinteket hordoz, láthatóan magas a befolyásoltság, civilek százai tüntetnek azért, hogy a blokád mielőbb megszűnjön. A D.U.P. feladata, hogy a conduitokat kiszűrje, elfogja, majd alapos kísérletek alá vesse őket. Az inFamous: Second Son-ban Delsin Rowe-val a feladatunk tehát lényegén igencsak egyszerű: bejárni a sandbox posztapokaliptikus Seattle-t, megtisztítani a D.U.P. által birtokolt területeket, ezek mellett fő- és mellékküldetéseket kell végrehajtanunk annak érdekében, hogy a sztorivonal is haladjon előre.

A játéktér kerületekre lett osztva, folyamatosan zajlik a történések adagolása. Ugyanakkor rettentően lineárisba fordulhat az élmény, főként, ha egyhuzamban több órát beletolunk a játékba, ugyanis a szekciók kitakarítása mindig hasonló elemekre épül fel: megközelíteni az ellenséges bázist, képességeink függvényében lerombolni a tornyokat, radarállásokat, kamerákat, egyebeket, majd jöhet a likvidált, nehézségi fokozattól függően felvértezett NPC-k után a főboss.

Az inFamous: Second Son karakterét, Delsin Rowe-ot természetesen fejleszthetjük, legalábbis a skilleket erősíthetjük, egészíthetjük ki folyamatosan. Ehhez shardokra van szükség, melyeket alapvetően a kalandozás során gyűjthetjük be, robbanások, célirányos tereptárgyak szétzúzása után vehetők fel – a talentfa bővítése meghatározott számú sharddal történik mindig, továbbá függ az aktuális karakter szinttől, illetve a karmánk jó, vagy rossz irányba haladásától is.

Ahogyan említettük, az inFamous: Second Son számos sci-fi elemből építkezik, ehhez méltóan a főhős képességei sem hétköznapiak. Fegyver konkrétan nem használunk, van viszont bioenergiánk, melyhez az ihletet és hátteret kémények, roncs autók füstjéből szerezzük. Később már a neonreklámok futófelirataiból is meríthetünk, de minden poént nem szeretnénk lelőni. A főhős változatos módokon irányítható, teleportálni is képes (magasabb szinteken), lángcsóvává változva cikázik a szellőzőnyílásokon, és egyéb extrém megnyilvánulásokra is képes. Érdekes, igaz?

 

Jól kidolgozott mesterséges intelligencia-algoritmus működik a játékban, az NPC-k viszonylag kiszámíthatatlanok (easy fokozaton ne számítsunk túl játszhatatlan környezetre), a bossfight-ok kidolgozottak, némi taktikai- és stratégiai rálátás szükségeltetik.

Az inFamous: Second Son dramaturgiailag erőteljes hetest érdemel egy tízes skálán, a jellemábrázolás jó, bár déja vu-t ébreszt; láttunk már, éreztünk már hasonlót. Maximum nem ebben a köntösben, a komor környezetábrázolás zseniális, csakúgy, mint Seattle részletes kidolgozottsága, szabadon bejárhatósága. A körítésből adódóan Delsin gyalogosan közlekedik, ne várjunk GTA-s autózásokat, de tulajdonképpen nincs is szükség ilyesmire. A hangulat így is makulátlan.

Csakúgy, mint a grafikai ábrázolás és megvalósítás. A PlayStation 4 megjelenése után az inFamous: Second Son volt az első PS4 exkluzív játék, egyfajta techdemo-ként is megállta, megállja a helyét a mai napig. Tökéletes shaderezés, megfelelően választott árnyalatok és árnyékkonfigurációk, elmosódásmentes mozgásreakciók, teljesen valódinak ható vizuális effektek tarkítják az összképet.

Hangeffektusok és zene terén az inFamous: Second Son nem túl változatos, főként az utóbbi kapcsán vehető ez észre; grunge-os, rock-os stílusok váltakoznak (meglehetősen illik ez a stílusvilág Delsin hipsteres külsejéhez), viszont a tracklist hozzávetőlegesen 8 zeneszámból áll.

Ki kell emelni mindenképp a mellékküldetések jelenlétét is. Több kategóriában kalandozhatunk el a vezérmotívumtól, például kiélhetjük továbbra is grafukusi hajlaminkat Delsin-nel, graffitizhetünk a jó, vagy a rossz oldalán. Leszámolhatunk drogdílerekkel, foglyokat szabadíthatunk ki átmeneti börtöncellákból, rejtett kamerákat iktathatunk ki, beépített kémeket küldhetünk a másvilágra – garantáltan nem marad el a reakció az ellen részéről.

  

Hangulatos, ám rettentő komor világba csöppenünk az inFamous: Second Son feltérképezésekor. Delsin Rowe, a főhős szerethető, hamar azonosulhatunk vele, majd azon kapjuk magunkat, hogy önfeledten eltöltöttünk a játékkal több órát egyhuzamban. Sok rombolás, áldozni a jó vagy a rossz oltárán, Seattle, sandbox, természetfeletti képességek, igazi PS4 nextgen körítés. Mi kellhet még?

 

Még több screenshot: Napimagazin Facebook oldal

A játékteszt elkészítéséhez Acer K335 LED projektort használtunk.
Együttműködő partnereink: Acer Hungary, Sony PlayStation, Sony, GigabyteMSI, Epson, Canon, Camera Kft., Nike
Utómunka hardver: Acer, Gigabyte, MSI
Exit mobile version