Site icon Napimagazin

Új korszakot nyit a Netflix: személyre szabott előzetesek és radikális platformfrissítés

A Netflix ismét forradalmasítja a streamingpiacot: a vállalat legújabb fejlesztései révén a felhasználók egyedülálló, személyre szabott előzeteseket kapnak a filmekhez és sorozatokhoz, miközben a szolgáltatás felülete és ajánlórendszere is jelentős átalakuláson megy keresztül.

Egyedi előzetesek mesterséges intelligenciával

A Netflix eddig is a felhasználók nézési szokásai alapján kínált személyre szabott tartalomajánlásokat, de most egy új szabadalom segítségével még tovább lép: a rendszer képes lesz minden előfizető számára egyedi előzetest készíteni. Az algoritmus a felhasználó korábbi megtekintései és visszajelzései alapján kiválogatja az adott film vagy sorozat leginkább lenyűgöző jeleneteit, majd ezekből állít össze egy trailert. Így például egy romantikus filmek rajongója egy akciófilm előzetesében is a szerelmi szálakat láthatja hangsúlyosan, de a rendszer a kedvelt színészeket vagy stílusokat is figyelembe veszi523.

A technológia folyamatosan tanul a felhasználótól: a mesterséges intelligencia elemzi a filmek jeleneteit, kategóriákba sorolja őket (szereplők, helyszínek, tárgyak, zenei stílusok stb.), majd a nézői visszajelzések alapján egyre pontosabban igazítja a kiválasztott klipeket az egyéni ízléshez. Az így létrejövő „lejátszási diagram” idővel a felhasználó változó preferenciáit is követi, vagyis a rendszer dinamikusan alkalmazkodik a néző szokásaihoz.

Átalakul a Netflix felülete és ajánlórendszere

A személyre szabott előzetesek bevezetése mellett a Netflix teljesen megújítja tévés alkalmazásának felületét is. Az új dizájn letisztultabb, a „Keresés” és a „Saját listám” fülek a képernyő közepére kerülnek, így a navigáció gyorsabb és átláthatóbb lesz. Már a tartalom kiválasztása előtt részletesebb információk jelennek meg a műsorokról, az ajánlások pedig még pontosabban igazodnak majd az aktuális hangulathoz és érdeklődési körhöz.

A Netflix generatív mesterséges intelligenciát is integrál a platformba: a felhasználók természetes, beszélgetéshez hasonló nyelven írhatják le, milyen filmet vagy sorozatot keresnek, az AI pedig ennek megfelelően ajánl címeket. Ez a funkció először iPhone-felhasználók számára lesz elérhető, de később várhatóan más platformokon is megjelenik.

Az újítások között egy TikTok-szerű, vertikális videófolyam is helyet kap a mobilalkalmazásban, amely rövid klipek és előzetesek segítségével teszi még gyorsabbá és élvezetesebbé az új tartalmak felfedezését.

Fókuszban a nézői élmény és elégedettség

A Netflix a jövőben nem az előfizetők számát, hanem a tartalomfogyasztásra fordított időt helyezi előtérbe, mivel ez pontosabban tükrözi a nézői elégedettséget. A vállalat célja, hogy a felhasználók minél több időt töltsenek a platformon, és mindenki megtalálja a számára leginkább vonzó tartalmakat.

A fejlesztések bevezetése a következő hetekben és hónapokban várható, a mesterséges intelligencia-alapú funkciók pontos indulási dátumát azonban egyelőre nem jelentették be.

A Netflix lépései jól mutatják, hogy a streamingpiac szereplői egyre inkább a személyre szabott, élményalapú tartalomfogyasztás irányába mozdulnak el, amelyben a mesterséges intelligencia kulcsszerepet játszik.

Exit mobile version