Főoldal Autó, motor A BMW értékesítési sikertörténete szeptemberben is folytatódott

A BMW értékesítési sikertörténete szeptemberben is folytatódott

Csaknem kétszázezer járművet, pontosan 199 799 darabot adott át ügyfeleinek az év kilencedik hónapjában a BMW Group, amely 5,3 százalékos növekedés az előző év hasonló időszakához képest. A vállalat globális eladásai 6,5 százalékkal nőttek az év első három negyedévében, amely összesen 1 529 880 értékesített autót jelent. Az ügyfeleknek átadott BMW i3 modellek száma szeptemberben átlépte a tízezret.

bmw_2_sorozat

Tovább folytatódott az év kilencedik hónapjában a BMW, MINI és Rolls-Royce modellek összesített értékesítési sikertörténete, a BMW Group eddigi legeredményesebb szeptemberévé emelve e hónapot. A harminc nap alatt közel kétszázezer, pontosan 199 799 autót adott át ügyfeleinek a vállalat, amely 5,3 százalékos növekedés az előző év hasonló időszakához képest (189 664 átadott autó). Eközben a 2014 első három negyedévéből álló összesített időszak a BMW Group eddigi legsikeresebb háromnegyed éve: az 1 529 880 értékesített jármű 6,5 százalékos javulás a 2013 hasonló időszakához viszonyítva.

„Miként az első három negyedév tekintetében, úgy szeptemberben is rekord mennyiségű értékesítést értünk el Európában, Ázsiában és az amerikai kontinensen” – mondta Ian Robertson, a BMW AG igazgatótanácsának értékesítésért és marketingért felelős tagja. „A BMW i számos mérföldkövet ünnepelhetett ebben a hónapban: az ügyfeleknek átadott BMW i3 modellek száma szeptemberben átlépte a 10 000 darabot, miközben 341 darab BMW i8 kulcsát vehették át a márka ügyfelei. Az elmúlt tizenkét hónap során piacra került új modelljeink szintén jó értékesítési mutatókat produkálnak, ahogyan a BMW 2-es Active Tourer sikereiben is biztosak vagyunk. A modell a kategória legdinamikusabb képviselőjeként érkezett meg a szegmensbe, ahol új ügyfelekkel bővíti majd a BMW családját” – tette hozzá Ian Robertson.

Szeptemberben 6,1 százalékkal több BMW-t (167 584 darabot) adtak át a márka ügyfeleinek, mint 2013 kilencedik hónapjában (158 017 darabot). A márka 2014 első három negyedévében elért globális növekedése az 1 319 492 átadott járművel elérte a 9,1 százalékot az előző év hasonló időszakához képest (2013-ban ez a szám 1 209 584 darab volt).

A folyamatos növekedés szinte mindegyik járműkategóriában megfigyelhető. Sikeres volt a BMW 2-es Coupé modellje, a 3-as, 4-es és 5-ös sorozat, valamint a tavaly megújult X5-ös is. A BMW i almárka szeptemberig 10 540 járművet értékesített világszerte, amelyből 10 199 darab i3 és 341 darab i8 modell.

31 871 értékesített MINI-vel a márka 1,8 százalékos növekedést ért el szeptemberben az előző szeptemberhez viszonyítva. „A MINI története eddigi legjobb szeptemberét teljesítette idén, amely jó irány ahhoz, hogy elérje a tavalyi évben értékesített éves darabszámot” – fogalmazott Peter Schwarzenbauer, a BMW AG igazgatótanácsának többek között MINI-, BMW Motorrad- és Rolls-Royce Motor Cars-felelős tagja.

Európában a BMW és MINI járművek értékesítési mutatói új magasságokat értek el idén szeptemberben: a 99 585 eladott autó 7 százalékos növekedés a tavalyi hasonló időszakhoz viszonyítva. Az év első három negyedévét tekintve 3,4 százalékos az emelkedés az előző év hasonló időszakához képest. Az öreg kontinens szinte összes piacán emelkedést produkált a BMW Group 2014 első kilenc hónapjában.

Magyarországon is kiemelkedően eredményes volt a szeptember, a BMW márka idei legerősebb hónapja 202 db-os értékesítést hozott, ami 46 %-os növekedést jelent tavalyhoz viszonyítva. Az év első 9 hónapjának tükrében 1414 darabbal közel 38%-os növekedést ért el a márka, illetve a MINI modellekkel együtt a január-szeptember időszakban 1519 db-ot értékesítettek itthon. „A márka eladásai kiváló ütemben fejlődnek Magyarországon is, a szeptemberben bemutatott teljesen új 2-es Active Tourer modellünkkel szeretnénk tovább növelni eladásainkat. Az első visszajelzések nagyon pozitívak: a funkcionalitás, az inspiráló formaterv és a BMW klasszikus vezetési élménye együtt jelennek meg a nóvumban, így hiszünk abban, hogy az autó sikeresen győzhet meg számos új magyar ügyfelet is.” – mondta Baudouin Denis a BMW Magyarország ügyvezető igazgatója.

A BMW Group értékesítései 2014 szeptemberében és az év első három negyedévében  

  2014 szeptemberé- ben A tavalyi hasonló időszakhoz képest 2014 első három negyedévében A tavalyi hasonló időszakhoz képest  
BMW Group autók 199 799 +5,3% 1 529 880 +6,5%
BMW 167 584 +6,1% 1 319 492 +9,1%
MINI 31 871 +1,8% 207 529 -7,5%
Rolls-Royce Motor Cars 344 +3,3% 2859 +24,3%
BMW Motorrad 9991 +7,8% 100 217 +7,6%