Főoldal Blog oldal 376

Fonogram díjat nyert a Hősök

A „Lepörög a film”, az „Életút”, a „Felejtés”, a „Ha én lennék a főnök”, a „Legjobban”, a „Menj tovább” és a „Nem vagy egyedül” lettek az év legjobb hazai rap, hip-hop hangfelvételei.

A Várkert Bazárban tartott díjátadó gáláról a Hősök is boldogan térhetett haza bezsebelve első Fonogram díjukat. Az év legjobb könnyűzenei teljesítményeit díjazó Magyar Zenei Díj gálaesten a népszerű formáció az ATV közvetítése mellett vehette át az elismerést. A kategória jelöltjei még Deniz, a Halott Pénz, Majka feat. Kollányi Zsuzsi és a Red Bull Pilvaker voltak.

„Nagyon örülünk a Fonogram díjnak. A tavalyi 15 éves születésnapunk lezárásának, megkoronázásának tekintjük.” – fogalmazta meg Eckü. Az előadó azt is elárulta, hogy amíg a tavalyi év inkább a visszatekintésről és összegzésről szólt, nemrégiben máris két új klippel jöttek ki („Hamis”, „Sosem elég”), és terv szerint minden másfél hónapban új dallal jönnek elő. „Ez az év az alkotásról szól!” – összegzi Eckü.

A Hősök pályafutása elején a Hip Hop Mission nyerteseként kapott óriási visszajelzést, hogy jó úton haladnak, később munkásságukat zenei díjjal méltatta a Hiphop.hu és a Magyar Kultúra Napján is részesültek kitűntetésben.

Új ásványt fedeztek fel Rudabányán

Új ásványra bukkant egy amatőr kutató Rudabányán, a Nemzetközi Ásványtani Társaság (IMA) új ásványfajnak fogadta el, a neve Rudabányait lett – közölte a miskolci Herman Ottó Múzeum szombaton az MTI-vel.

Fehér Béla, az intézmény ásványtárának vezetője arról tájékoztatatott, hogy a felfedezés szakmai szenzációnak számít, mivel a világban ismert mintegy ötezer ásványból mindössze kilenc olyan van ezzel az újjal együtt, amelyet a mai Magyarország területén fedeztek fel.

fotó: Fehér Béla/rudabanya.hu

A leletet Koller Gábor pilisborosjenői amatőr ásványkutató találta az egykori vasércbánya Adolf bányarészében még hét évvel ezelőtt, meghatározásra eljuttatta a múzeumba.

Ilyenkor a szakemberek két szempontból vizsgálják meg az ásványt: egyrészt milyen a kémiai összetétele, másrészt milyen a szerkezete. Az új anyagról kiderült, hogy olyan a szerkezete, amelyet korábban még nem ismertek, innentől vált igazán izgalmassá – közölte a múzeum.

A tájékoztatás kitér arra is, hogy az intézmény ásványtárához kapcsolódik egy civilbázis, az ásványbarátok olyan köre, akik rendszeresen adnak be általuk gyűjtött anyagokat vizsgálatra. Az új ásvány meghatározását Szakáll Sándor, a Miskolci Egyetem és Herman Ottó Múzeum munkatársa, Hertha Effenberger a bécsi egyetemtől, Fehér Béla és Zajzon Norbert a Miskolci Egyetemtől végezték el, majd nyújtották be elfogadásra az IMA illetékes bizottságának.

A harminc tagból álló testületnek minden ilyen javaslatot legalább kétharmados arányban kell elfogadnia, ez ebben az esetben megtörtént. A kutatók a Rudabányait nevet adták az új ásványnak.

Az ásvány iránt érdeklődők az ebben a hónapban a Miskolci Egyetemen rendezendő hagyományos ásványfesztiválon ismerkedhetnek meg a lelettel, amelyről önálló előadást is tartanak.

Koncz Zsuzsa lemezbemutató koncertje az Arénában

Vadvilág címmel tavaly ősszel megjelent negyvenedik stúdióalbumát mutatja be Koncz Zsuzsa március 11-én, szombaton a Papp László Budapest Sportarénában.

Az énekes immár tizenegyedik alkalommal lép az Aréna, illetve elődje, a BS színpadára, ezzel ő Magyarország egyetlen olyan női előadója, aki ilyen sok nagyszabású koncertet adott. Koncz Zsuzsa 1992-től lép fel ezen a helyen, rendszeresen teltházas koncertjeit több DVD-n örökítették meg.

„Az új lemez, a Vadvilág egyik kulcsdala Ady Endre Történelmi lecke fiúknak című verséből készült Bródy János megzenésítésében, a másik a billentyűs Závodi Gábor által komponált Sírva vigad a magyar, ami nemzeti önismereti tétel” – mondta korábban, a lemez sajtóbemutatóján Koncz Zsuzsa.

A rockos hangzású lemez hét dalában működött közre zeneszerzőként és szövegíróként Bródy János. A hangmérnöki és zenei produceri feladatokat is ellátó billentyűs, Závodi Gábor, valamint a gitáros Maróthy Zoltán három számot jegyez, a további szerzők között van Tolcsvay László, Gerendás Péter és Müller Péter Sziámi.

Az énekesnő zenekarában a március 11-i koncerten Závodi Gábor és Maróthy Zoltán mellett II. Lengyelfi Miklós basszusgitáros és Tiba Sándor dobos szerepel. Az idei turné februárban Dunaszerdahelyen indult és az Aréna-koncert a hetedik állomás. Budapestet követően márciusban Keszthelyen és Veszprémben, áprilisban Salgótarjánban és Kaposváron lép fel.

Koncz Zsuzsa pályafutása 1962-ben a Ki mit tud-on kezdődött, aztán énekelt az Omegával, az Illéssel és rövid időre csatlakozott a Metróhoz is. Az áttörést az Illés zenekarral 1966-ban felvett Rohan az idő című dal (Szörényi Levente és S. Nagy István szerzeménye) jelentette. Sokan úgy tartják, ez volt a magyar nyelvű rockzene első felvétele. Első albuma 1969-ben jelent meg Volt egyszer egy lány címmel.

Bródy János a hatvanas évek óta állandó szövegírója, egyben rendszeres zeneszerzője, de készített számos versmegzenésítő lemezt is Arany János, József Attila, Kányádi Sándor és más klasszikus költő műveivel. A nyolcvanas évektől Bródy és Tolcsvay László mellett több más dalszerzővel is dolgozott, köztük van Lerch István, Bornai Tibor, Gerendás Péter, Závodi Gábor vagy a 2013-ban elhunyt Bódi László Cipő is.

Legnagyobb sikerei: Ha én rózsa volnék, Ég és Föld között, Jöjj, kedvesem, Valaki kell, hogy szeressen, Miért hagytuk, hogy így legyen, Ahogy lesz, úgy lesz, Mama, kérlek, Csodálatos világ. Koncz Zsuzsa 2008-ban Kossuth-díjat kapott.

Nem kérdés, kell a kemény agymunka – New Yorkban, a World Baseball Classic sajtótájékoztatóján jártunk

New Yorkban a világhírű Yankee Stadionban a közelmúltban tartották a World Baseball Classic döntőit beharangozó sajtótájékoztatót. Ott voltunk, és érdekes tényeket tudtunk meg a baseballról, illetve a világraszóló WBC versenyről.

A WBC döntőjébe a világ 16 csapata jutott be és küzdenek a baseball világbajnoki címért.
A döntő összecsapásainak első körében a csapatokat négy csoportba sorolták be. A Szöulban megrendezésre kerülő A csoport küzdelmei során Taiwan, Izrael, Korea és Hollandia csapata, a Tokióban lezajló B csoport mérkőzésein Ausztrália, Kína, Kuba és Japán, a Miamiban megrendezendő C csoport küzdelmeiben Kanada, Kolumbia, Dominika és az Egyesült Államok, míg a Jaliscoban (Mexikó) lezajló D csoport mérkőzésein Olaszország, Mexikó, Puerto Rico és Venezuela nemzeti csapatai küzdenek egymás ellen a továbbjutásért.

A WBC nyitómérkőzését március 6-án Izrael játssza Dél-Korea nemzeti csapata ellen.
A középdöntőket Tokióban és San Diegóban fogják lejátszani. Itt a csoportok első két helyezettje játszik majd egymás ellen s döntik majd el, hogy ki jut a Los Angelesben megrendezésre kerülő elődöntökbe. Az elődöntőket és a döntőt március 20-23 között játszák majd le Los Angelesben.

Természetesen az összes mérkőzést számos televízióállomás közvetíti. Egyes becslések szerint várhatóan legkevesebb négyszázmillió néző fogja követni a mérkőzések közvetítését. Természetesen ezeknek a mérkőzéseknek a közvetítése hirdetések nélkül elképzelhetetlen. Könnyű tehát megjósolni, hogy a WBC versenysorozat a helyi nézők által fizetett jegyvásárláson túl s hirdetések miatt több milliárd dollárt jelent.

Csak néhány számadat a becsléshez. A WBC honlapja szerint a még kapható jegyek árai a 10 – 450 dollár között mozognak. De vannak ennél drágább jegyek is, igaz, a honlap szerint azok már elfogytak. A döntőre 2100 dollár a legdrágább jegy ára, de már nem kapható. S akkor még nem beszéltünk a WBC versenysorozatát kísérő tárgyak eladásának bevételéről. Megvásárolhatók a résztvevő országok csapatainak híres baseball sapkái, amelyek darabja 30-40 dollár. Természetesen baseball mezek is kaphatók. A trikók árai 30$-90 dollár között mozognak, egy-egy híresebb játékos nevével ellátott trikó 150 dollár körül kapható, s a híres – kötelező – mez felsőrészek darabja 125 dollár körül vásárolhatók meg, mindezek akár az esemény honlapján is. Az USA csapat mezének felsőrésze 258 dollárba kerül, de van amerikai mez 330 dollárért is.

A World Baseball Classic (WBC) versenysorozatát a Major League Baseball és a Major League Baseball Players Association közösen szervezi.

A kapcsolódó előzetes sajtótájékoztatón elhangzott, hogy a szervezők rendkívül fontosnak tartják, hogy a WBC eseményeinek bevételét a nemzeti baseball szövetségek számára biztosítsák, hogy ezzel is elérjék a különböző országokban a helyi baseball sportág fejlődését.

Elhangzott, hogy rendkívül fontosnak tartják, hogy a befolyó pénzekből az oktatást támogassák. Úgy gondolják ugyanis, hogy az így, a sportra szánt pénz a fiataloknak a szellemi fejlődését is el tudja segíteni.

De mi is az baseball?

A baseballt két csapat játssza egymás ellen. A játék lényege, hogy az egyik csapat dobó játékosa egy nagyjából ökölnyi méretű labdát nagy erővel eldob, s a másik csapat ütőjátékosának azt egy baseball ütővel el kell ütnie, amilyen távolra csak tudja. Miközben a labda remélhetőleg messzire elrepül, az idő alatt a játékosoknak el kell futniuk és meg kell érinteniük a játéktér különböző pontjain található bázis pontokat.

A baseball rendkívül népszerű sportág elsősorban az Egyesült Államokban, valamint az amerikai kontinensen és Kelet-Ázsia országaiban. Igy rendkívüli népszerűségnek örvend Japánban, a Dominikai Köztársaságban, Kubában, Panamában és Dél-Koreában.
A baseballt az Egyesült Államokban nemzeti sportnak kiáltották ki. Az amerikai Major League Baseball meccseinek látogatottságáról úgy hírlik, hogy nagyobb, mint az összes többi sportágé együttesen.

Észak-Amerikában nemcsak a baseball népszerű. A legtöbb nézőt a baseball mellett a kosárlabda és az amerikai futball vonza, de a baseball népszerűsége az Egyesült Államokban olyan magas, hogy ha valaki a „ballgame” (magyarul labdajátéknak fordíthatjuk) kifejezést használja, akkor a legtöbben a baseballra gondolnak.

Felmerül a kérdés: mi a fontosabb a baseball játékban – az egyéni teljesítmény, vagy a csapatjáték? Matt Bourne az MBL üzleti kommunikációért, a public relationsért felelős alelnöke azt válaszolta, hogy a baseball egyértelműen csapatjáték, de nagyon fontos az egyéni magas, sőt kiemelkedő teljesítmény. Egy-egy játékosnak például a dobó, vagy az ütőjátékosnak egyedül kell megoldania a dobást, az elütést, de a csapat többi tagja jó helyezkedésével nagyon sokat tud tenni a jó eredmény elérésében.

A sajtótájékoztató egyik résztvevője az Amerikában népszerű korábbi baseballjátékos Alois “Al” Terry Leiter volt. Tizenkilenc szezonon keresztül volt aktív baseball játékos, többek között a New York Yankees erőssége. Miután befejezte aktív sportpályafutását sportkommentátor lett.

Lehetőségünk volt Al Leiterrel a sajtótájékoztatót követően hosszasabban kettesben beszélgetni. Feltettük a kérdést: Miért menjek el egy baseball mérkőzésre, vagy miért üljek le a televízió elé megnézni, hogy a pályán néhány ember szaladgál egy kis labda után? Mi az oka annak, hogy ilyen népszerű, főként az USA-ban ez a sport?

Al Leiter (aki egyébként rendkívül humoros ember) arca elkomolyodott, s valóban komolyan a kérdést megdicsérve válaszolt. “A fiam, aki azóta elsőosztályú játékossá vált, kiskorában ugyanezt a kérdést tette fel nekem. Önnek is csak azt tudom most válaszolni, amit akkor neki válaszoltam” – nyilatkozta Al, majd hozzátette: „A baseball a világ legjobb játéka, aminek két oka van. Az egyik az atlétikus mozgás. Egy olyan sport, ahol tudni kell gyorsan futni és dobni, ütni, azaz jól kell tudni mozogni.”

„A másik ok, hogy a baseballt elsősorban fejjel játsszák. Gondolkozni kell, az embernek az agyát kell használnia. Mivel az eldobott labda a dobótól 170 km/h sebességgel érkezik az ütőjátékoshoz, akinek a másodperc töredéke áll csupán a rendelkezésére, hogy látva a labda irányát, sebességét, meghozzon egy döntést és azt végre is hajtsa. A döntés, amit végig kell gondolni, az az, hogy hogyan fogja fogadni, azaz megütni a labdát, hogy az elszálljon, amilyen messzire csak lehet. Ehhez agyra, gondolkodásra és annak a gyorsaságára van szükség. Ezért mondom, hogy a baseballt fejjel játszák, s csak ezt követi a mozgás, a futás” – tette hozzá Al Leiter.

Arra a kérdésünkre Al Leiter kapásból válaszolt, hogy hogyan lehet népszerűvé tenni a baseballt az olyan országokban, mint például Magyarország – ahol ugyan ismerik a sportágat, de ahol annak nincsen jelentős népszerűsége. Al szerint Európában bár már vannak csapatok, s helyenként erősek is, például Hollandiában, Olaszországban, vagy Németországban, azonban Európában még nem örvend nagyobb népszerűségnek ez a sportág. Mi viszont hozzátettük, hogy ismereteink szerint már Magyarországon is elindult a nemzeti bajnokság.

Al Leiter válasza a népszerűsítés kérdésében tehát egyértelmű volt, az MBL-ben javasolta, hogy ingyenes bemutatók. mérkőzések szervezésével, oktatással, a fiatalok érdeklődését felkeltve magyarázzák meg számukra, hogy miért is kiváló sport a baseball.

Egyedi strandbútor tervezésére írt ki pályázatot a PLÁZS

Esztétikus napozók, innovatív árnyékolók, szellemes, ötletes funkcionálisan jól használható székek, asztalok vagy bármi más egyedi és izgalmas strandbútor vagy bútorcsalád tervezésére írt ki pályázatot a nyári ellazulás „V.I.P. centrumaként” tavaly újjáéledt PLÁZS, a siófoki nagystrandon.

Tervezőművészeket, formatervezőket, designereket, építészeket, belsőépítészeket, design stúdiókat, szakirányban tanuló diákokat buzdítnak az ország legnagyobb fehérhomokos strandjának szervezői, hogy tervezzék meg a “jövő strandbútorait”. A siófoki PLÁZS pályázati kiírásában kérik, hogy a bútor legyen esztétikus, minőségi, legyen megjelenésében innovatív, előremutató, ugyanakkor funkcionális, könnyen és jól használható. Stílus megkötés nincs, de fontos, hogy szellemes, ötletes legyen. Az anyaghasználatban szintén nincs megkötés, de elvárt, hogy tartós és időtálló legyen, különös tekintettel a környezettudatos, újrahasznosított anyagokra. Olyan munkákat várnak, amelyek sorozatgyártásra is alkalmasak.

A pénzdíjas pályázatot neves zsűri értékeli. A PLÁZS képviselőin túl az ítészek közt szerepel Püspök Balázs formatervező, designer, egyetemi docens, a MOME Formatervező Tanszék
vezetője, Göde András belsőépítész, a MOME docense, Wesselényi Garay Andor építész, urbanista, szakíró, kritikus, habilitált egyetemi docens és Vincze László építész, a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem docense.

Melegszik az idő az első tavaszi hétvégén

Melegszik az idő az első tavaszi hétvégén, napközben 15-20 Celsius-fok körüli maximumok várhatók. Emellett továbbra is többfelé szeles lesz az idő, de sok lesz a napsütés is, a hétvége második felében várható egyre többfelé csapadék – derül ki az Országos Meteorológiai Szolgálat csütörtökön az MTI-hez eljuttatott országos, középtávú előrejelzéséből.

Pénteken általában napos időre lehet számítani, csapadék nem valószínű. A Kisalföldön erősödhet meg a szél. A legalacsonyabb hőmérséklet általában mínusz 1 és plusz 4 fok között alakul, de az Északi-középhegység északi felén ennél néhány fokkal hidegebb is lehet. A legmagasabb hőmérséklet 10-16 fok között várható.

Szombaton többnyire napos lesz az idő, de helyenként fátyolfelhők szűrhetik a napsütést. Napközben csapadék nem várható, de éjszaka helyenként már lehet kisebb eső. A szél erős lesz, a Dunántúl északi felén viharos lökések is lehetnek. A leghidegebb órákban általában 2-7 fok lehet, de az Északi-középhegység völgyeiben hidegebb is lehet. Napközben 14-20 fokig melegszik a levegő.

Vasárnap is több helyen megerősödik a szél. A nap első felében elszórtan valószínű kisebb csapadék, délután, este már egyre többfelé várható eső, zápor. A minimumhőmérséklet 4-9 fok között valószínű. A nappali maximumok nagyrészt 13-17 fok között alakulnak – olvasható az előrejelzésben.

A fenntarthatóságot tartja idén a legfontosabbnak a Henkel

Kevesebb ráfordítással többet elérni: ez a célja a Henkel hosszú távú fenntarthatósági stratégiájának.

A Henkel fenntartható értéket kíván teremteni – a vevők és fogyasztók számára, és általánosságban a társadalom számára. Ezzel egy időben a vállalat az erőforrások felhasználásán is javítani kíván: ezen a területen hatékonyságát a Henkel meg szeretné triplázni 2030-ig.

Az elmúlt üzleti évben a vállalat újra kézzelfogható fejlődést ért el a 2020-as időközi céljainak elérésében (a kiindulási év 2010):

• Az energiafelhasználás és a CO2 kibocsátás (terméktonnánként) 22 százalékkal csökkent (a 2020-ra kitűzött cél: 30 százalékos csökkenés).
• A termelt hulladék mennyisége (terméktonnánként) 26 százalékkal csökkent (a 2020-ra kitűzött cél: 30 százalékos csökkenés).
• A vízfelhasználás (terméktonnánként) 23 százalékkal csökkent (a 2020-ra kitűzött cél: 30 százalékos csökkenés).
• A munkahelyi biztonság (millió ledolgozott óránként) 17 százalékkal javult (a 2020-ra kitűzött cél: 40 százalékos növekedés).
• A nettó árbevétel (terméktonnánként) 8 százalékkal növekedett (a 2020-ra kitűzött cél: 22 százalékos emelkedés).

Mindezek felett, a 2010-es bázisévhez képest a Henkel mostanra már 42 százalékkal javítani tudta hatékonyságát, az előállított érték és a környezeti terhelés közötti arányt. 2020-ig a vállalat azt tervezi, hogy erőforrás-hatékonyságát 75 százalékkal növeli.

A vezető pozíció rangsorokban és besorolásokban

A Henkel fenntartható üzleti gyakorlatai és erőfeszítései a fenntarthatóság szakértőire, a besorolást végző ügynökségekre és a tőkepiacokra is hatással voltak: A Henkel szerepel a Dow Jones fenntarthatósági világindexben (DJSI World), az FTSE4Good-ban, a STOXX Global ESG Leaders-ben, az Euronext Vigeo World 120-ban, a Global Challenges Index-ben és az MSCI World ESG Index-ben, hogy csak egy párat említsünk. A vállalat a 15. helyet foglalja el „A világ 100 legfenntarthatóbb vállalatai” között a média és a befektetési tanácsadó cég, a Corporate Knights szerint. Az Oekom Research and Sustainalytics besorolásában a Henkelt ágazatának vezető vállalataként tünteti fel.

„Munkatársaink döntő szerepet játszanak előrehaladásunkban”

A Henkel, hogy megerősítse vezető szerepét a fenntarthatóság terén egyértelműen meghatározta a prioritások körét: Amellett, hogy tovább erősíti az alapokat még hatékonyabb fenntartható üzleti gyakorlatokkal, a vállalat célja, hogy fokozza alkalmazottainak elkötelezettségét is a fenntarthatóság területén. „Munkatársaink döntő szerepet játszanak a további előrehaladásunkban, melyet a fenntarthatóság terén el tudunk érni. Eddig 10 ezernél is több munkatársunk végezte el a képzéseket, melyek során a fenntarthatóság nagyköveteivé váltak, és mellyel elsajátították a szükséges ismereteket ahhoz, hogy felhívják kollégáik, beszállítóik, vevőik, vagy akár az iskolás gyermekek figyelmét a fenntartható magatartás fontosságára. Nagyon büszkék vagyunk elkötelezettségükre, és folytatni szeretnénk ennek támogatását és az erre való építkezést. Célunk, hogy minden Henkel munkatársunk nagykövet legyen, illetve aktív szószólója a még nagyobb mértékű fenntarthatóságnak” – mondta Kathrin Menges.

Ambiciózus célok

A Henkel másik kiemelt prioritása a hatás maximalizálása a fenntartható intézkedésekben. 2030-ig a vállalat saját termeléséből származó szén lábnyomának 75 százalékos csökkentését célozza meg. „Ugyanakkor csak úgy érhetjük el ezeket az ambiciózus célokat, ha változtatásokat eszközölünk, és előrehaladást érünk el a teljes értéklánc mentén, a beszállítóinktól kezdve egészen a vevőinkig” – emelte ki Kathrin Menges. Például a Henkel célként tűzte ki, hogy vevőit és fogyasztóit is segíti abban, hogy 50 millió tonna szén-dioxid-kibocsátást takaríthassanak meg 2020-ig. A cégcsoport célzott támogatása a társadalmi folyamatok terén elsősorban a bevételi lehetőségek javítására, a nők és lányok előmeneteli lehetőségeire összpontosít, valamint a vállalat supply chain területén dolgozók szociális alapelveire.

A Henkel rekordszintű árbevételt és eredményt ért el tavaly

„2016 nagyon sikeres év volt a Henkel számára. Egy kihívásokkal teli piaci környezetben ismét rekordszintű árbevételt és eredményt értünk el, és teljesítettük a pénzügyi évre kitűzött pénzügyi céljainkat. Magas szintű eredményt realizáltunk. Korrigált üzemi eredményünk első ízben haladta meg a 3 milliárd eurót. Szeptemberben lezárult a Sun Products felvásárlása, amely társaságunk történetének második legnagyobb tranzakciója volt. Ez nagy lépés a Henkel életében és jelentősen megerősíti Laundry & Home Care üzletágunkat az észak-amerikai régióban. Novemberben bemutattuk a 2020-ig tartó és az azt követő időszakra vonatkozó célkitűzéseinket és stratégiai prioritásainkat. Erős alapjainkra, a 2016. évi kiváló eredményeinkre és az elkövetkező évekre vonatkozó világos prioritásainkra alapozva elkötelezettek vagyunk sikeres fejlődésünk jövőbeni folytatása mellett” – mondta Hans Van Bylen, a Henkel igazgatóságának elnöke.

Előrejelzés 2017-re

A folyó 2017-es pénzügyi év tekintetében Hans Van Bylen így nyilatkozott: „Arra számítunk, hogy továbbra is nagyon változékony és bizonytalan marad a piaci környezet. Mindazonáltal világos stratégiai irányvonalunk, erős globális csapatunk, valamint a vezető piaci pozícióban lévő innovatív márkáink és technológiáink révén minden adott számunkra a jövőbeni profitábilis növekedéshez. A 2017-es pénzügyi év egészére 2 és 4 százalék közötti szerves árbevétel-növekedésre számítunk. Várakozásaink szerint a korrigált árbevétel-arányos megtérülés (EBIT-marzs) több mint 17 százalékra nő, az elsőbbségi részvények korrigált hozamának növekedése pedig 7 és 9 százalék között lesz.”

Árbevétel és eredmény 2016-ban

A 2016-os pénzügyi év 18,714 milliárd euró összegű árbevétele új rekord és 3,5 százalékkal meghaladja az előző évi szintet. Az árfolyamhatások kiszűrése után az árbevétel növekedése 7,1 százalék. A felvásárlások/befektetés-megszüntetések pozitív hatása 4 százalékot tett ki, elsősorban a The Sun Products Corporation felvásárlásának eredményeképpen. Az árfolyamhatások és a felvásárlások/befektetés-megszüntetések hatásainak kiszűrése utáni szerves árbevétel növekedés, stabil 3,1 százalékos volt.

 

 

 

Megnyílt az Utazás 2017 kiállítás

Megnyílt az ország legjelentősebb turisztikai seregszemléje, az Utazás 2017 kiállítás, a Hungexpo Budapesti Vásárközpontban 23 országból több mint 300 kiállító kínálatából válogathatnak a látogatók vasárnap estig.

Ganczer Gábor, a Hungexpo vezérigazgatója a megnyitón elmondta: a kiállítás idén negyven éves, története hűen tükrözi az utazási szokások változását és kicsit Magyarország történetét is.

A kiállítás belföldi díszvendége idén az Európai ifjúsági olimpiai fesztivált (EYOF) rendező Győr, a külföldi Oroszország, a kulturális díszvendég pedig Pannonhalma. Idén mintegy 40 ezer látogatót várnak.

A kiállítók 200 magyar turisztikai szolgáltató kínálatából válogathatnak – ismertette.

Princzinger Péter, a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) vezérigazgató-helyettese elmondta: a magyar turizmus tavaly fordulóponthoz érkezett, aminek az eredményei idén lesznek láthatók. Az ágazat teljesítménye 2010 óta markánsan erősödik: miközben a világon 4, Európában 2 százalékkal nőtt az utazások száma, Magyarországon 7 százalékkal. A turizmus minden fontos mutatója számottevően nőtt, a belső kereslet a nemzetközivel együtt erősödik.

Elmondta, a kedvező számok ellenére sok teendő van, ezek között a konferenciaturizmus élénkítését, a gasztronómia erősítését, említette, amit az iparági szereplők mozgásterének bővítésével is segíteni kell. Ennek érdekében magasabb szintre helyezték a fejlesztési források elosztását, dolgoznak az országmárka megújításán és a hatékonyabb nemzetközi megjelenésen – tette hozzá.

Szalay-Bobrovniczky Alexandra, Budapest főpolgármester-helyettese arról beszélt, hogy a főváros folyamatosan fejleszti a turisztikai kínálatát, hogy a nemzetközi versenyben is kiemelkedjen. A főváros 200 négyzetméteres standján minden fontos látnivalóról, kulturális programkínálatról, vagy sportrendezvényről elérhető információ.

Borkai Zsolt, Győr polgármestere elmondta: Győr fontos ágazata az idegenforgalom, az idei év különös jelentőségű, mivel itt rendezik majd az olimpiai fesztivált, 50 ország 3600 fiatalja részvételével. A város 40 milliárd forint értékben hajtott végre infrastruktúra-fejlesztést az elmúlt időszakban – közölte.

Várszegi Asztrik pannonhalmi főapát kiemelte, hogy a bencés kolostor egyik küldetése a látogatók fogadása, mindenkit nyitott kapukkal várnak, hívőket és nem hívőket egyaránt. Az idei év jelmondata „a közös ház”, amire közel 70 rendezvénnyel készülnek.

Valerij Vladimirovics Ljahov, az Oroszországi Föderáció követtanácsosa arról beszélt, hogy a külföldi díszvendég, Oroszország standján a turisztikai kínálat mellett ételkülönlegességeket is lehet kóstolni.

Kizárólag feliratos és eredeti nyelvű filmek a Cinema City Allee hatos termében

Nézői kéréseknek eleget téve csütörtöktől kizárólag feliratos és eredeti nyelvű filmeket lehet látni a Cinema City Allee hatos termében – közölte a mozihálózat az MTI-vel.

A teremben a premier filmeket több időpontban és az esti főműsoridőben vetíti majd a mozi, de lehetőség lesz korábban bemutatott produkciókat is megnézni ilyen formátumban. A vetítéseket egy előadáson 126 ember követheti figyelemmel.

Továbbra is lesz lehetőség eredeti nyelven vagy felirattal mozizni a fővárosban a Cinema City WestEnd és Cinema City Aréna termeiben, valamint a vidéki nagyvárosok közül Debrecenben, Pécsett és Szegeden.

Az elkövetkező hetek premierjei közül a T2 Trainspotting és a Szólít a szörny, valamint Martin Scorcese Némaság című filmjét csak feliratos változatban mutatják be Magyarországon. A legjobb filmért járó Oscar-díjat elnyerő Holdfény című filmet a Cinema City csütörtöktől mind a 18 mozijában feliratos változatban tűzi műsorra – áll a közleményben.