Főoldal Blog oldal 510

A Guardian szerint a Sziget olcsó fesztiválnak számít

A különböző költségek tekintetében hasonlította össze a Guardian a világ legnagyobb fesztiváljait. Kiderült: a Sziget az olcsóbb fesztiválok közé tartozik.

Többek mellett a napi költség, a sör- és ételárak tekintetében hasonlította össze az egyik legismertebb brit napilap a The Guardian a világ legnagyobb fesztiváljait a No. 1 Currency adataira hivatkozva. A listán szerepel – mások mellett – a kaliforniai Coachella, a belga Tomorrowland, az angol Glastonburry, a dán Roskilde és természetesen a mi Szigetünk is.

sziget_fesztival_2012_005

Az összehasonlításból kiderül, hogy szinte minden kategóriában a Coachella a legdrágább, a Sziget pedig a legolcsóbb helyek között végzett. Az biztos, hogy a fesztivál „alapszükségletek”, így a kaja és a sör tekintetébe a Sziget árak igen vonzók (bár az ételárat először rosszul számolta a No. 1 Currency, azóta helyesbített), de a napi költségek tekintetében is csak a lengyel Open ’er és szerb Exit fesztivál  bizonyult olcsóbbnak.

Belépődíj nélkül lesz látogatható a X. Budapesti Pálinkafesztivál

Idén tizedik alkalommal rendezik meg a Budapesti Pálinkafesztivált május 7-10. között a Városháza Parkban. A szervezők úgy döntöttek, hogy ebben az évben belépődíj és kerítések helyett nagyobb alapterületen, több kiállítóval és még színesebb párlat-kavalkáddal várják a látogatókat.

A X. Budapesti Pálinkafesztivál idén is május második hétvégéjén, 7-10. között várja a Városháza Parkban a pálinka szerelmeseit, ahol most az almáé lesz a főszerep. A hazai pálinkafőzdék párlatainak házasításából született az Év Almapálinkáját – idén is először – a fesztiválon kóstolhatja meg a közönség. A fesztivál hagyományaihoz híven almás pálinka- és ételkülönlegességek színesítik majd a gasztronómiai felhozatalt, s a legkiválóbb kézműves ínyencségek gondoskodnak arról, hogy legyen mivel megágyazni koccintás előtt.

budapesti_palinkafesztival_2015

A jubiláló fesztivál idén ingyenesen látogatható, hiszen a szervezők úgy döntöttek, hogy ebben az évben belépődíj és kerítések helyett minden helyet a pálinkának szentelnek, így nagyobb alapterületen még több kiállítónak lesz lehetősége bemutatni pálinkakülönlegességét. A tavaszi napsütésben neves jazz formációk, utcazenészek és DJ-k gondoskodnak a hangulatról, mint Járai Márk, Petruska András & a Temesvári Duó, Stahl Barbi & Havai Gábor Duó, a Takács Eszter Band vagy DJ Gozth a Hősökből.

A fesztiválon idén először a HelloPay rendszer veszi át a készpénzes fizetés helyét, ezzel téve gyorsabbá és kényelmesebbé a vásárlást. A HelloPay további előnye, hogy a fesztivál végével sem vész el a kártyán hagyott összeg, hanem felhasználható minden HelloPay kártya elfogadó helyen.

További információ:
www.budapestipalinkafesztival.hu
www.facebook.com/palinkafesztival

Új repülőút nyílik a magyar utasoknak is San Franciscoba

A Turkish Airlines második közvetlen kaliforniai célállomásaként indította el Isztambul–San Francisco járatát. A légitársaság számára az új úti cél a tizenegyedik desztinációt jelenti az amerikai kontinensen – jelentette be a vállalat. Az új járat a magyar utazók számára is alternatívát jelent az amerikai nagyváros elérésére.
Nemzetközi hálózatába kapcsolta az egyesült államokbeli San Franciscót a Turkish Airlines – közölte a társaság. A vállalat tovább dolgozik azon, hogy a török fővárost összekösse a világ főbb turisztikai és üzleti központjaival. A nemzetközi technológiai központnak számító San Francisco városa is bekerült a légitársaság „vérkeringésébe”.

turkish_airlines_aircraft _2
A Buenos Aires, Sao Paulo, Toronto, Chicago, Houston, Los Angeles, New York, Washington, Boston és Montreal irányában már meglévő isztambuli összeköttetés most heti öt, hétfőn, kedden, csütörtökön, pénteken és vasárnap oda-vissza közlekedő San Francisco-i járattal egészül ki.

Az új úti cél elindításának tiszteletére az első járatot teljesítő repülőgép különleges festést kapott: a két világváros összeköttetését a Turkish Airlines a modern és a minimalista dizájn ötvözetével, a Safranbolunak nevezett festéssel ünnepli az útvonalat felavató Boeing 777-300-ason.

Isztambul–San Francisco – menetrend szerinti indulás 2015. április 13-tól

Járatszám Napok Indulás Érkezés
TK 079 Hétfő, kedd, csütörtök, péntek, vasárnap IST 13:05 SFO 16:25
TK 080 Hétfő, kedd, csütörtök, péntek, vasárnap SFO 18:10 IST 17:05 +1

 

További információ: www.turkishairlines.com

Új kislemezt jelentetett meg Ákos

Ákos pár napja mutatta be új dalát Ébredj mellettem címmel. A dal zenéjét Hauber Zsolt jegyzi, akivel annak idején közösen alapították a Bonanza Banzai zenekart. Mint köztudott, hosszú idő után újra együtt dolgoznak: közel egy éve jelent meg a közös munka első gyümölcse Újrakezdhetnénk címmel, ezt 2014. őszén a nagy sikerű Igazán (EP) követte.

Akos_Ebredjmellettem

A legújabb maxi kiadvány digitális formátumban jelent meg Ébredj mellettem címmel, rajta a címadó dal mellett két remix, valamint további két koncertfelvétel is hallható, melyeket a 2014. decemberi, telt házas Dupla Aréna előadásokon rögzítettek.

A címadó szerzeményhez egy szöveges videó is napvilágot látott Ákos kézírásával:


Az új szerzemény a tervek szerint helyet kap az ősszel megjelenő új Ákos-stúdióalbumon is. A Produkció április 29-től turnéra indul, egy év kihagyás után az ország szinte minden fontos fesztiválján látható lesz az új műsor, amelynek gerincét a múlt év végi Dupla Aréna anyaga adja, de számos új elemmel gazdagszik a repertoár. A színpadon Ákos mellett ezúttal is Hauber Zsolt (billentyűs hangszerek), Lepés Gábor (billentyűs hangszerek) és Bánfalvi Sándor (dobok) szerepel.

Magyar mérnökök juttattak az űrbe egy kávécserjét

Egy kávécserjét küldtek fel az űrbe a magyar Puli Space Technologies és a Nescafé munkatársai vasárnap, az űrhajózás világnapján. Az akció célja felhívni a figyelmet arra, hogy a jelenlegi kávétermelés nem tud lépést tartani a folyamatosan növekvő kereslettel, és ha ez a tendencia nem fordul meg, a kávé luxuscikké válhat.

Ötvennégy évvel ezelőtt, 1961. április 12-én hódította meg az ember a világűrt: ezen a napon bocsátották földkörüli pályára az első embert szállító űrhajót Jurij Gagarin szovjet kozmonautával a fedélzeten. Az első űrutazás tiszteletére minden év április 12-én emlékeznek meg az űrhajózás világnapjáról.

12_Landing_PLANE

Bár külön világnappal nem rendelkezik, de a kávék közül a Nescafé volt az első kávé, amely megjárta a világűrt. Az instant kávé ugyanis nem csak azért vonzó a fellegek felett is, mert 100 százalék valódi kávéból készül, hanem azért is, mert az űrhajósok számára könnyen elkészíthető, nem kell a súlytalanság állapotában lebegő kotyogót üldözni és nem foglal el annyi helyet, mint egy kávéházi kávégép.

A Nestlé által kimondottan az Apollo 11 legénységének igényei szerint összeállított csomag szőlőlét és természetes anyagokból készült édességeket (kókuszkockát, mogyorókockát, csokoládékockát és eperkockát) is tartalmazott a Nescafé termékek mellett.

Magyar űrkutatók vállalkoztak arra, hogy idén, az űrhajózás világnapján a világűr közelébe küldenek egy Nescafé-s dobozba csomagolt kávécserjét. A Puli Space Technologies munkatársai egy nagy hatótávolságú, héliummal töltött meteorológiai ballon segítségével juttatták a sztratoszférába a növényt. Az utazást egy speciális eszközökből összeállított rendszerrel rögzítették, amelynek felvétele itt tekinthetők meg:

Dr. Pacher Tibor, a Puli Space Technologies alapítója és vezetője elmondta, míg Gagarin repülése megnyitotta az utat a kozmoszba, az Apolló program keretében pedig a Holdra is eljutottunk, ma már azon dolgoznak a tudósok, hogy az emberiség véglegesen kilépjen földi bölcsőjéből, és tartósan megvesse a lábát először a Holdon, majd a Naprendszerben is. A vasárnapi esemény külön értéke, hogy egy földi problémára tudtuk vele felhívni az emberek figyelmét.

A vasárnapi repülésen a kávécserje Pécelről indulva, közel három és fél órás út és mintegy 36.000 méter magasság elérése után, az előrejelzéseknek megfelelően Tiszasas közelében ért földet.
A küldetést 3 akciókamerával rögzítette a csapat, a felvételeket nagy kapacitású adathordozókon tárolták, a Földet elhagyó majd a sztratoszférából visszazuhanó doboz útját nyomkövetők és okostelefonok segítségével monitorozták.

01_02_TakeOFF_start

Az akció célja az volt, hogy felhívja a figyelmet arra, hogy a jelenlegi kávétermelés nem tud lépést tartani a folyamatosan növekvő kereslettel. A Nestlé szerint, ha a tendenciák folytatódnak, a kávé néhány éven belül luxuscikké válhat, a világpiaci ár már 2014-ben is jelentősen emelkedett. Hogy ez a kedvezőtlen jelenség megelőzhető legyen, a világ vezető kávégyártójaként a cég olyan megoldásokat kínál a kávétermesztőknek, amelyekkel egyre jobb minőségben és növekvő mennyiségben szüretelhetik a kávéjukat.

FessNeki: díszítsd saját festményeddel a szobád falát

Fedezd fel a benned rejlő festőt: készítsd el kedvenc képedet, és díszítsd saját festményeddel a lakásodat. A FessNeki művészeti stúdióban instruktorok segítségével, gyerekeiddel, pároddal, baráti társaságoddal vagy éppen kollégáiddal, lépésről lépésre festheted meg egy világhírű művész festményét. A közös festés kiváló kikapcsolódás szórakoztató családi program, izgalmas randevú ötlet és igazi csapatépítő tevékenység. Az elkészült festmény pedig a lakás, a gyerekszoba vagy épp az iroda látványos díszítő eleme lehet.

fessneki_muveszet

A FessNeki művészeti stúdióban rendszeresen tartanak családi eseményeket, születésnapokat, csapatépítő tréningeket, randevúkat, sőt lány- és legénybúcsúkat is. A jó hangulatú közös festést garantáló programokat szabadon megválasztott, külső helyszínen is megrendezik, legyen szó gyerekzsúrról, munkahelyről, vagy éppen borospincében tartott munkahelyi workshopról. A festmény elkészítéséhez nem szükséges rajz- vagy festészeti tapasztalat, az elkészült alkotás a program végeztével a lakás vagy az iroda legszebb dísze lehet, amely bármikor képes felidézni a festés során szerzett pozitív emlékeket.

fessneki_workshop

Folyékony víz lehet a Marson

Régóta köztudott, hogy a Marson vízjég található, ám a Curiosity legújabb mérései alapján dán kutatók arra a következtetésre jutottak, hogy a vörös bolygó talajában, közel az égitest felszínéhez folyékony víz lehet.

curiosity_mars_viz_nasa

A koppenhágai Niels Bohr Intézet kutatói vizsgálataik eredményeit a Nature Geoscience hétfői számában ismertették.

Az elemzések a talajban petklorátot találtak, amelynek jelenléte fagyáspontcsökkenést eredményez. Így a víz nem dermed meg, hanem folyékony, telített sós oldatként van jelen – olvasható a PhysOrg hírportálon.

„Kiderült, hogy a talaj kalcium-perklorátot tartalmaz, amely kedvező körülmények közepette adszorbeálja a vízpárát a légkörből. A Curiosity időjárásfigyelő állomásának adatait vizsgálva ilyen feltételek éjszaka, valamint télen napfelkelte után jönnek létre. A felszíni, valamint 1,6 méteres magasságban mért páratartalom és a hőmérsékleti adatok alapján ki tudjuk számítani az adszorbeált víz mennyiségét” – magyarázta Morten Bo Madsen, a Koppenhágai Egyetem docense, a Niels Bohr Intézet marskutató csoportjának vezetője.

Ismertetése szerint az éj beköszöntével a légkörben lévő pára kicsapódik, vékony jégréteget képezve a talajon. A kalcium-perklorát azonban kiváló adszorpciós tulajdonságainak köszönhetően a vízzel telített sós oldatot képez. „A fagyáspont csökken, a jég megolvad, a talaj pedig porózus, így az oldat a felszín alá jut” – fogalmazott a dán tudós.

A Curiosity korábban kavicsokat rejtő kőzetet talált, a kövek mérete, lekerekített alakja egyértelműen arra utal, hogy valamikor az adott helyen vízfolyás volt, amelynek mélysége elérhette az 1 métert. A marsjáró útban a Sharp-hegy felé tavi üledékekre utaló bizonyítékokat is talált.

„Az egész Gale-kráter valamikor egy óriási tó lehetett” – vélekedett Morton Bo Madsen.

Magyarázata szerint 4,5 milliárd évvel ezelőtt a Marson a jelenleginél 6,5-szer több víz lehetett, s vastagabb volt a bolygó légköre is. A víz túlnyomó részét az égitest elvesztette, mivel „szertefoszlott” a Mars mágneses tere.

A Föld mágneses tere óvja bolygónk légkörét a Napból érkező töltött részecskék „bombázásától”. A Mars viszont nem rendelkezett ilyen védelemmel, így a Napból érkező töltött részecskék, a protonok apránként a világűrbe „lőtték ki” a vörös bolygó légkörét.

„Annak ellenére, hogy lehet folyékony víz, aligha találhatunk életet, ehhez a Mars túl hideg, túl száraz, s rendkívül erős a sugárzás is, amely egy méter mélyen behatol a talajba. Ez megöli az életet, legalábbis az általunk a Földön ismert életformákat” – vélekedett Morten Bo Madsen.

A Curiosity 2012 augusztusában landolt a vörös bolygón, a 154 kilométer átmérőjű Gale-kráterben. A NASA-küldetés célja kideríteni, hogy léteztek-e az égitesten mikrobiális életformák létrejöttét lehetővé tévő feltételek. Az elmúlt 2,5 év során a Curiosity több mint 10 kilométert haladt végső úti célja felé, a kráter közepén lévő 5,5 kilométer magas Sharp(Aeolis)-hegy, az évmilliárdok során formálódott réteges szerkezetű képződmény geológiai kutatása ugyanis magyarázatot adhat arra, hogy miért változott meg a bolygó éghajlata.

Forrás: MTI

 

Folyamatosan nő a szállodahajók forgalma

A Dunán hajózó, a magyar fővárost is érintő szállodahajók vendégforgalma folyamatosan nő, a Magyar Turizmus (MT) Zrt. szakértői becslése szerint tavaly elérte a 400 ezer főt; de éleződik a verseny más városokkal, köztük Béccsel és Pozsonnyal – derül ki az MT Zrt. hírleveléből.

szallodahajo

A szállodahajók vendégeiről először készített kutatást az MT Zrt. együttműködésben az Edutus Főiskolával és a Dunán mintegy 30 hajóval jelen lévő Viking River Cruises hajóstársasággal.

A felmérésben a dunai hajózáson részt vevő tengerentúli turisták jellemzőinek feltérképezése mellett vizsgálták Budapest, mint turisztikai célpont imázsát és a budapesti turisztikai kínálattal való elégedettséget is.     (A Központi Statisztikai Hivatal (KSH) nem gyűjt adatokat a szállodahajókról, mert ezek a létesítmények nem tartoznak egyik kereskedelmi szálláshely kategóriába sem.)

A kutatás szerint a 3 hétig tartó Amszterdam-Budapest hajóúton évente 100-130 ezer turista látogat el Budapestre a Viking River Cruises-szal, akik a magyar fővárosban átlagosan 2 éjszakát töltenek.

A válaszadók négyötöde szerint Budapest önmagában is jelentős vonzerővel bír. Azt, hogy Budapest is az útvonal része, a válaszadók 59,1 százaléka nagyon fontosnak vélte utazási döntése során.

A megkérdezettek túlnyomó része, több mint 89 százaléka még nem járt korábban Budapesten, így fontos volt nekik, hogy a magyar főváros a hajóút utolsó állomása volt. Ezen kívül a város szépségét, történelmét és magyarországi rokoni kapcsolataikat említették a vendégek. Ötös skálán legalább 4,5-ös átlagot ért el a város atmoszférája, a kulturális programok, a tömegközlekedés és a vásárlási lehetőségek.

A felmérésben részt vevők 99,7 százaléka ajánlaná a budapesti utazást barátainak, ismerőseinek, 70 százalékuk úgy nyilatkozott, hogy a budapesti élmények a vártnál jobbak voltak.

A kutatásban részt vettek döntő többsége a 60 év feletti korosztályt képviselte, több mint 90 százalékuk felsőfokú végzettségű. Az utasok több mint 80 százaléka nyugdíjas, és átlagon felüli jövedelemmel rendelkezik.     A vendégek több mint 70 százaléka az USA-ból, 23 százaléka Kanadából, 3,4 százaléka Ausztráliából,közel 2 százaléka pedig az Egyesült Királyságból érkezett.

Az utasok a jól költő szegmenshez tartoznak: a budapesti, hajón kívüli költés átlagosan fejenként 30 ezer forintra rúg a hajón kívül töltött idő rövidsége és a hajón biztosított ellátás ellenére.

Forrás: MTI

 

A magyarok még mindig imádnak kávézni

A magyar felnőttek 85%-a kávéfogyasztónak vallja magát, többségük előnyben részesíti a klasszikus pörkölt kávét, bár a fiatalabbak kedvelik az instant és kapszulás megoldásokat is. Ráadásul minden második kávéfogyasztó akkor is rendszeresen hódol szenvedélyének, amikor dolgozik.

tschibo_kave

A munkahelyi kávézás több, mint egy egyszerű szertartás, hiszen a kollégák ilyenkor pihenhetnek, illetve beszélgethetnek. A kávézás teremtette miliő és beszédtéma pedig komoly közösségformáló erővel bír. Erre hívja fel a figyelmet a Tchibo Munkahelyi Sztoripályázata is, amelyre a legegyedibb munkahelyi történeteket várják.

Csak egy csésze feketét – a szokásaink nem változnak

Mi, magyarok Európában az évi 2-2,5 kilogrammos kávéfogyasztással nem számítunk a komoly kávékedvelő nemzetek közé: például a rokonainknak tartott finnek évente csaknem 12 kilogramm kávét is megisznak fejenként, az olaszok pedig háromszor annyit, a spanyolok a kétszer többet isznak, mint mi (5.7 és 4.5 kg/fő/év) . A kávézás azonban szorosan hozzátartozik a magyar gasztronómiai kultúrához is. Mi sem bizonyítja ezt jobban, hogy a felnőttek többsége, 85%-a legalább alkalmanként kávézik  – derült ki a Tchibo Magyarország kutatásából.  Négy kávéfogyasztóból három még mindig a klasszikus pörkölt kávékat részesíti előnyben, ugyanakkor a fiatalabbak között egyre népszerűbbek az instant kávék és a kapszulás megoldások is. Ezek a számok azért is érdekesek, mert a megkérdezettek 81%-ának egyáltalán nem változtak a kávézási szokásai az elmúlt években, és csupán minden tízedik megkérdezett csökkentette az elfogyasztott mennyiséget, ugyanakkor legalább ennyien többet is ittak. A csökkenés hátterében főként egészségügyi motivációk állnak, például az, hogy a dohányzásról való leszokással egyidejűleg lecsökken a kávézások száma is.

A munkahelyi kávék egynegyede még mindig gyenge

A megkérdezettek több, mint a fele rendszeresen kávézik a munkahelyén is, a 18-55 év közöttiek körében ez a szám meghaladja a 65%-ot is. A nők sokkal igényesebbek a kávétípusokra és fajtákra, sokkal nyitottabbak az új ízek és variációk kipróbálására, mint a férfiak, akik többnyire ragaszkodnak a megszokott erős feketéhez. A munkahelyeken a kávé különleges szerepet tölt be, hiszen nemcsak egyfajta „jutalmat” jelent a mindennapokban, de komoly közösségformáló erővel is bír. A csapat belső működésére minden bizonnyal kihathat az is, hogy a kollégák milyen kávéhoz jutnak hozzá, amikor dolgoznak. Érdekes, hogy a kávézók többségének nincs lehetősége arra a munkahelyén, hogy az otthon megszokott kávéját fogyassza.

tschibo_kave_2

A kávézás komoly közösségformáló erővel bír

A kávézást a megkérdezettek 100%-a egyfajta jutalomként éli meg, és ez a jelleg a munkahelyen még inkább jelen van.  A kávézás komoly szerepet tölt be egy cég, vállalat, munkahelyi közösség életében: egyrészt pihenőidőt biztosít a kollégáknak a nap folyamán, másrészt lehetőséget ad a munkatársak közötti információcserére. Kávéfogyasztás közben tárgyalják meg a legfontosabb céges eseményeket, híreket és történéseket, itt terjednek leginkább a közösség sztorijai. Szvetelszky Zsuzsa szociálpszichológus szerint a konyha, a teakonyha, az ebédlő fontos színtér, hiszen ezeken a helyeken találkozhatnak és beszélgethetnek informálisan a kollégák. A belső információáramlás minősége pedig nagyban befolyásolja egy közösség működését, hangulatát. Ma már például általános elvárás az építészekkel szemben, hogy a munkatereket információ-barát módon tervezzék meg, azaz legyenek jól használható közösségi helyiségek. Az egyik legfontosabb ilyen helyiség az ebédlő és a konyha, az emberek itt kávéznak a leggyakrabban.

Április – a munkahelyi sztorik ideje

Az emberek többsége a munkahelyen tölti élete felét, így nem mindegy, hogy milyen közösségben, milyen miliőben élik mindennapjainkat, milyen témákról beszélgetnek. A kávézás rituáléjához kapcsolódó belső kommunikáció fontosságát felismerve indította el a Tchibo Munkahelyi Pályázatát, amelyre a legjobb és legeredetibb történeteket várják. A sztorikkal április folyamán lehet nevezni a www.munkahelyisztorik.hu weboldalon. Érdemes akár több történettel is indulni, hiszen a résztvevők a sztori feltöltésével automatikusan kapnak egy kedvezményes kupont a Tchibo.hu webáruházba, a legjobb öt beküldő pedig egy különleges, profi barista által tartott munkahelyi kávékóstolót nyerhet magának és kollégáinak.

Újra Manu Chao koncert a Budapest Parkban

Két éve teltházas bulit hozott itt össze, idén július 13-án ismét Európa legnagyobb szabadtéri szórakozóhelye, a Budapest Park színpadán köszönthetjük Manu Chao-t a La Ventura produkcióval.

Manu_Chao_Budapest_Park

Tavalyelőtt teltházas, mintegy két és fél órás fiesztán élvezhettük a Budapest Parkban Manu Chao produkcióját, amely akkor az“év koncertje” jelzőt kapta a kritikusoktól. Idén július 13-án egy fergeteges ismétlésre számíthatunk, ahol a népszerű dalairól ismert, szociális elkötelezettségéről, kozmopolita mivoltáról és harciasságáról híressé vált Manu Chao három társával újra elhozza a La Ventura műsorát a Parkba. A gitáros Madjid, Philippe Teboul dobos és a basszista Gambeat, na meg a közelmúlt egyik legbefolyásosabb zenészének kikiáltott Manu Chao tehát elővezetik a legendás nagy dalokat és frissebb szerzeményeket, melyeket az elmúlt években többszázezer rajongó élvezhette szerte a világban.

Két éve ezt írta a kritika: “Nem tudom, volt-e számlistájuk, de úgy tűnt, azt nyomták, amit a főnök véletlenszerűen elkezdett, így aztán több szám, és több éneklős-üvöltős rész is ismétlődött időnként, a közönség legnagyobb örömére. Úgy érezte az ember, hogy az egész egy két órás folyamatos fieszta, amit nehéz lebontani külön-külön dalokra.” Idén is erre számíthatunk, véget nem érő ráadásokkal.