Főoldal Blog oldal 524

Tízből négy fiatal gyakorlatilag nem védekezik

A magyar fiatalok kétharmada (69%) legalább heti rendszerességgel él szexuális életet: a többség párkapcsolatban él, de jelentős az alkalmi partnereket választók száma is (11%). A libidó sokakban elnyomja a felelősségtudatot: a harminc alattiak negyede egyáltalán nem védekezik, sokan pedig nagyon kockázatos módszereket választanak – derült ki az MSD Pharma Hungary Kft. által felkért reprezentatív  kutatásból. Tízből nyolc válaszadó a természetes megoldások híve, ezért kerüli a magas hormontartalmú készítményeket. Talán ezzel is összefüggésben lehet, hogy csupán a válaszadók fele használ igazán megbízható, kombinált fogamzásgátlókat. Egyelőre kevés fiatal nő ismeri a hüvelygyűrűt, pedig számos szempontból előnyösebb lehet, és szilveszterkor is nagyobb biztonságot nyújthat.

msd_fogamzasgatlas_szilveszter_infografika

Nagyon aktívak a magyar fiatalok az ágyban: a harminc alattiak kétharmada (69%) legalább heti rendszerességgel él szexuális életet, és sokaknak (11%) ehhez párkapcsolatra sincs szükségük. A nők döntő többsége kerüli az egyéjszakás kalandokat, de a válaszadók több mint 5 százaléka bevallotta: ha elkapja a hév, akár egy ismeretlennel is gondolkozás nélkül ágyba bújik. A férfiak kevésbé szemérmesek az alkalmi légyottokat illetően: közel 10 százalékukat (9,8%) egyáltalán nem zavarja, ha másnap a partnere nevére sem emlékszik. Az intenzív szexuális élet sajnos nem párosul felelősségtudattal: a fiatalok negyede (24%) egyáltalán nem védekezik, sokuk (14,7%) pedig rendszeresen megfeledkezik a kérdésről.

A nemtörődömség mellett a tájékozatlanság is problémát jelent: a huszonévesek közel egyharmada (29,2%) nagyon kockázatos megoldásokkal – megszakított közösüléssel (25%) vagy naptármódszerrel (4,2%) – igyekszik megelőzni a nem kívánt terhességet. Csupán a válaszadók feléről (44%) mondható el, hogy olyan kombinált fogamzásgátlót – például tablettát vagy hüvelygyűrűt – használ, ami helyes alkalmazás esetén közel 100 százalékos védelmet nyújt. „A fiatal nők általában teljesen alaptalan félelmek miatt utasítják el a kombinált fogamzásgátlókat. A legtöbben a súlygyarapodástól, a hajhullástól vagy a szexuális vágy csökkenésétől tartanak, pedig a legmodernebb módszerek elenyésző esetben okoznak kellemetlen mellékhatásokat.” – mutatott rá a nők félelmeire dr. Pozsgay Csilla, az MSD Pharma Hungary Kft. orvosigazgatója.

Félnek, hogy súlyfelesleget okoznak a kombinált fogamzásgátlók?

A fiatalok háromnegyede (71%) szerint a súlyfelesleg komoly önértékelési problémákat okozhat, és sokan küzdenek is az elhízás ellen: kerülik a gyorséttermeket (57%), naponta esznek gyümölcsöt (47%), és odafigyelnek, hogy kevesebb szénhidrátot fogyasszanak (32%). A 18-30 év közöttiek sportolnak a legnagyobb arányban: tízből négyen (42%) legalább havonta, negyedük (25%) pedig hetente több alkalommal végez testmozgást. A harminc alattiak a felesleges kilók mellett a magas hormontartalmú készítményektől is tartanak: tízből nyolcan a természetes megoldásokat keresik.

„A nem kívánt terhesség megszakítása sokkal nagyobb lelki és fizikai megterheléssel járhat, mint egy kis súlyfelesleg, de ha egy nő tudatosan választ fogamzásgátló módszert, az elhízástól sem kell tartania. Ma már léteznek alacsonyabb hormontartalmú módszerek is: a hüvelygyűrű például éppen annyira megbízható, mint a tabletta, és számos szempontból előnyösebb is lehet. Az ideális megoldás kiválasztását az életvitel is befolyásolja: ha valaki bizonyos ünnepnapokon a kelleténél több alkoholt fogyaszt, számolnia kell azzal is, hogy rosszullét esetén a tabletta hatóanyagai távozhatnak a szervezetéből. Azt javaslom, hogy a megfelelő fogamzásgátló módszer kiválasztása miatt minden esetben a nők konzultáljanak nőgyógyászukkal” – tette hozzá Pozsgay Csilla, aki szerint több felmérés is indokolja, hogy a nők szilveszter közeledtével átgondolják a védekezési szokásaikat.

Így lehet elrontani a szilvesztert (Bödőcs Tibor tanácsai)

Sokan és sokféleképpen tudjuk elszúrni a szilvesztert. Bödőcs Tibor bemutat néhány olyan pillanatképet az óév utolsó és az újév első perceiről, amelyekben semmiképpen nem szeretnénk szerepelni. Megéri inkább a Comedy Centralon 19:20-tól követni az Élet értelmei és kertészeti tippek, majd 20:15-től a Böllérbalett premierjét, majd óvakodni attól, hogy bármelyik eset megvalósuljon.

Tibor első tanácsa: 

bodocs_tibor_hogyneszilveszterezzunk_1
Higgyék el, van más út is, mint a Facebook, FIFA, Fásy Mulató Bermuda-háromszögében elveszni ezen a szép estén.

Tibor második tanácsa:

bodocs_tibor_hogyneszilveszterezzunk_2
Lehetőleg kerüljük az olyan helyzeteket, amelyekben pontban éjfélkor anyós gps-szel oldalunkon, konfettis zacskót tépve fogunkkal, a Himnusz dallamára tolatunk.

Tibor harmadik tanácsa:

bodocs_tibor_hogyneszilveszterezzunk_3
Fontos. hogy tartsuk nyitva a szemünket, és még fontosabb, hogy nézzünk jó irányba!

Tibor +1 tanácsa: 

bodocs_tibor_hogyneszilveszterezzunk_4
Ha véletlenül így alakul az este, az IKEA-bútor összeszerelése ráér éjfél után is.

 

Böllérbalett televíziós premier szilveszter napján Comedy Centralon 20:15-től!

Egyre kevesebb SMS-t küldünk karácsonykor

A karácsonyi jókívánságokat egyre inkább az online és a közösségi média felületein küldik egymásnak az emberek, a korábbi évek tendenciájának megfelelően, de annál visszafogottabban csökkent a karácsonykor küldött SMS-ek száma, viszont ugrásszerűen nőtt az adatforgalom az ünnepek három napja alatt – derül ki a mobilszolgáltatók statisztikájából.

A Vodafone-nál a karácsony három napjában mért mobilinternet-forgalom 50 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbit. A szolgáltató ügyfelei emellett közel 72 ezer MMS-t, és 7 millió SMS-t küldtek, valamint 9,3 millió hívást indítottak. Az SMS-ek száma 3 százalékkal csökkent, ugyanakkor az elküldött MMS üzeneteknél 1 százalékos, a hanghívások esetében pedig több mint 8 százalékos volt a növekedés, ami a szolgáltató szerint a korlátlan hívásokat lehetővé tevő, egyre népszerűbb csomagoknak köszönhető.

karacsony_sms

Az adatforgalom kiugró növekedése és ezzel egyidejűleg az elküldött SMS-ek számának csökkenése egyértelműen megmutatja, hogy a pár éve még egyeduralkodó szöveges üzenetekbe foglalt jókívánságok helyét ünnepek idején is mindinkább átveszi az online és a közösségi média felületeken zajló kommunikáció – tették hozzá közleményükben.

A Telekom ügyfelei összesen több mint 8 és fél millió SMS-t és MMS-t küldtek az idén a három karácsonyi ünnepnapon, a forgalom mintegy 10 százalékkal csökkent a tavalyi évhez viszonyítva, pedig december 24-én egy átlagos naphoz képest majdnem háromszoros az üzenetforgalom. A szolgáltató közleménye szerint a kommunikációs szokások átalakulása megállíthatatlan, az okos készülékek rohamos terjedésével párhuzamosan egyre többen használják ki a mobilinternetezés nyújtotta kényelmet.

A Telekomnál már 2013-ban is 13 százalékkal kevesebb karácsonyi SMS-t és MMS-t küldtek az előző évhez képest, ugyanakkor a forgalom visszaesése évről évre enyhén mérséklődik. Forgalom szempontjából a legkimagaslóbb időszakra az idén is szilveszter éjszakáján éjfél körül számítanak, december 31-én és újév napján várhatóan legalább 9 millió szöveges üzenet megy ki.

A karácsonyi SMS-forgalom egyedül a Telenornál emelkedett. Az idén 1 millióval több SMS-t küldtek a Telenor ügyfelei a három nap alatt (dec. 24-26), mint tavaly ilyenkor. Ez több mint 9 millió SMS kézbesítését jelentette – közölte a cég az MTI-vel.

Tájékoztatásuk szerint a legtöbb SMS-t december 24-én a délutáni órákban küldték az ügyfelek.

Az adatforgalom növekedését a Telenornál ösztönözte az is, hogy a 3 napra korlátlan hipernethasználatot biztosítottak ügyfeleiknek. Így a szokásos adatforgalomnak közel duplája volt tapasztalható a hálózaton. Mindhárom nap kivételesen sok adatot bonyolítottak az ügyfelek, jellemzően este 8 és 9 órakor.

 

Szombaton Tolkien-nap az Urániában

Filmvetítésekkel, ismeretterjesztő előadásokkal, kerekasztal-beszélgetésekkel, vásárral, színpadi előadásokkal, valamint családi és gyerekprogramokkal várja az érdeklődőket a Magyar Tolkien Társaság szombaton az érdeklődőket az Uránia Nemzeti Színházba.

A Tolkien-napot a neves angol író, J.R.R. Tolkien születésének 123. évfordulója és A hobbit – Az öt sereg csatája című mozifilm megjelenése alkalmából rendezik meg.

gyuruk_ura

A Tolkien-nap díszvendége lesz mások mellett a Gyűrűk Ura és A hobbit-filmek digitális trükkjeiért felelős új-zélandi Weta Digital magyar munkatársa, Haraszti Marcell lesz.

Az ismeretterjesztő előadásokon szó lesz a sárkányokról, a tündék szexuális életéről, valamint balrogokról és egyéb tolkieni rejtélyekről is. A kisebbeket társasjátékozás, akadályverseny, kézműves foglalkozások és mesemondás várja. Emellett lehetőség lesz jelmezes fotózásra, tünde hajfonásra és a Tolkien által kitalált nyelven írt emléklap készítésére is.

A rendezvényen a közönség egyszeri alkalommal megtekintheti a Hobbit-trilógia második részének, A Hobbit – Smaug pusztasága című filmnek a bővített változatát. A rendezvényt fáklyás felvonulás zárja.

 

Forrás: MTI

 

[TESZT] Suzuki Kizashi 2.4 CVT SDLX 4WD – mi autónk, kicsit másképp értelmezve

Akár használttesztként is aposztrofálhatnánk jelen írásunkat, ugyanis a Suzuki Kizashi megjelenése kapcsán egészen 2009-ig kell visszagörgetnünk az időben. Japánban, illetve az Egyesült Államokban már ettől az évtől kereskedelmi forgalomba került, míg Európába csak 2011 elejétől érkeztek az első szállítmányok.

suzuki_kizashi_napimagazin

Most úgy gondoltuk, leporoljuk a Suzuki Kizashi-t, alapvetően azért, mert bár a debütálás és az azt követő néhány hónap igen visszhangosra sikerült, mégis mára méltatlanul kezd feledésbe merülni a japán gyártó prémium szegmens felé kacsintgató típusa. Pedig remek autó, és ami talán a legfontosabb: különc, és kellően formabontó. Olyannyira, hogy nincs olyan járókelő, aki a járdáról, vagy a zebrán áthaladva ne fordulna utána: „jé, ez egy Suzuki?”

Nem a miénk, mégis magunkénak érezzük. Több értelemben véve is

Teljes mértékben Suzuki, igaz, nem a mi autónk konkrétan, hiszen nem Esztergomban gyártják sok egyéb márkatárshoz hasonlóan. Így, lassan hat év távlatában is még mindig kijelenthető, hogy a formaterv időtálló (és tényleg), a frontrész kialakítása félkörívet formáz globálisan, a lámpatestek rajzolata tökéletesen harmonizál a hangsúlyosra húzott hűtőmaszkkal, melynek egyébként a rácsozata is rendkívüli sportosságot próbál csempészni a szedán küllemébe.

A ködlámpafészkek is kellően illeszkednek az összképbe, apró arányban krómcsíkok hirdetik: bizony, itt nem titkoltan cél a prémium irány követése, vagy legalábbis a közelbe férkőzés – ismét jól érzékelhető, hogy sikerrel. Akár azt is mondhatnánk, hogy valamennyire érezhető az SX4 (a klasszikus SX4, nem az SX4 S-CROSS) behatás, hiszen a formavilág azért nem tér el nagy léptékben a konszern más, hasonló paraméterekkel bíró képviselőitől; de nyilvánvalóan ez túlzó lenne. A Kizashi megmarad annak, amire anno fejlesztették, s amelyre idejekorán elkészültek a tervek.

Az oldalvezetés inkább a klasszikus négyajtós kategória megközelítéseit idézik, mintsem kifejezetten sportos lenne, bár azt hozzá kell tenni, hogy a dizájnelemek túlnyomó részt a dinamizmust felidéző irányokba mutatnak. A 18 col átmérőjű kerekek például pontosan tartják azt az arányvonalat, ami elvárható egy 4650 milliméter hosszúságú kocsiszekrény esetében, tehát nem idéz eggyel magasabb szegmenst, s mellé még gyakorlatban is hasznavehető, szélsőségesebb útviszonyok közt sem kell különösebb kompromisszumot kötni az elöl MacPherson, hátul szimpla multilink futómű tekintetében. Az orr résznél már megszokott és megkedvelt szolid krómozás az oldal kialakításánál is kapott szerepet, a küszöbök felett az ajtók alsó ívein haladnak a hátrafelé szélesedő ezüstcsíkok, elegánsan, nem hivalkodóan: ismét egy ismérv, miszerint a Suzuki Kizashi révén ne általános értelemben vett, hétköznapi autóra gondoljunk. A karosszéria magassága 1470 milliméter, ez az érték néhány egységgel elmarad a hasonszőrű társmodellekétől, de ennyi pontosan kell ahhoz, hogy az a nagybetűs lendület vizuális értelemben megmaradhasson.

Illusztris megjelenése még több év távlatában is meggyőző lehet

Valójában a Suzuki Kizashi frontrésze az, ami feltűnővé, vagy inkább egyedivé teszi a japán delikvenst, annak ellenére, hogy némi áthallás azért érkezik a fentebb már említett testvérmodellel kapcsolatosan. Viszont a far sem hoz szégyent a tervezőmérnökök ízlésvilágára, ugyanis a néhol elnagyoltnak tűnő ívelések és rajzolatok itt is visszaköszönnek, mellőzve bármit, ami élces, kockaszerű kiképzésekre utalna. Minden gömbölyded és lekerekített, úgy, hogy azért a klasszikus szedán fazont meg lehetett menteni, két aszimmetrikus formavilággal megspékelt hátsó helyzetjelzővel, és hasonló elgondolások alapján született dupla, szigorú jelleget megszemélyesítő krómkipufogóvéggel.

Pedzegetve a prémium szegmens határait

Visszafogott, egységes és jól összetett enteriőr fogadja az utazókat, természetesen bőr és lágy műanyagok alkalmazásával, azok váltakozásával.

Közel 80 ezer kilométer távlatában – ugyanis ennyi mozgott eddig a több, mint 2 éves Suzuki Kizashi tesztautó – az anyagminőség kifogástalannak tűnt, az üléseken nem látszott az igénybevétel, a minőség meggyengülése, vagy épp a kiülés. Főként annak tudatában, hogy a tesztautó alapvetően belső flottaautóként üzemel már jó ideje a Suzuki hazai képviseleténél, így a vezetőállásnak kellene, kellett volna megviseltebbnek lennie. Mindez annyiban látszott csak, hogy a kormánykerék vékony bőrbevonata az évek során kissé kifényesedett, de még ez sem zavaróan, főként, ha figyelembe vesszük a viszonylag már magas futásteljesítményt.

Puritán és célratörő – tömören és röviden így jellemezhető a beltér kialakítása. Amolyan japánosan egyszerű, letisztult megoldások várják a sofőrt és utasait, elegendő láb- és fejterekkel mind az első kettő, mind pedig a hátsó három ülőhelyen, a 2700 milliméteres tengelytáv elegendő ahhoz, hogy a vízszintben viszonylag széles intervallumban mozgatható vezető- és első utasoldali székek pozícionálásával beállíthassuk a megfelelő kényelmi szintet, kategórián belül kompromisszumok nélkül.

A Suzuki Kizashi SDLX felszereltségű modellje egyébként minden olyan alapvető biztonsági és vezetést könnyítő funkcióval-opcióval fel lett szerelve, melyek nélkülözhetetlenek egy mai autóban – 2 év távlatában e téren sem kopott a presztízs, tehát 2014-es viszonyok szerint is úgy tűnik, az alapok megvannak hiányérzet nélkül. Nem mellesleg minden funkció remekül működött, ami persze nem meglepő egy folyamatos belső karbantartás alatt lévő autónál; egyik kedvencünk a Suzuki Kizashi-nál a kapcsolható összkerékhajtás, mely alkalmazásával még inkább testre szabható a felhasználói profil.

Ha netán utazni kívánnánk a Suzuki Kizashi-val, teljes mértékben kivitelezhető a klasszikus átlagok szerint. Vagy tán egy kicsit túlmutatóan azokon? Mindenki döntse el maga, az viszont tény, hogy a 461 literes raktér számos, különböző méretű útipoggyász és csomag befogadására alkalmas, tekintve a kialakítást, az alacsony peremeket és az optimalizált mélyésget.

Sornégyes, majd’ két és fél literes szívó benzines

A 2.4 liter összlökettérfogatú, soros elrendezésű, 178 lóerőt (@6500) és 230 Newtonméter forgatónyomatékot (@4000) produkáló szívó benzinmotor nagyszerűen mozgatta a gyári 1505 kilogramm száraz tömeget, igaz, a vaskos kialakítás, alapvetően az összkerékhajtás sokat nyom a latba szó szerint – nagy valószínűséggel hozzávetőlegesen 200 kilogrammot le lehetett volna faragni az önsúlyból, ha néhány pluszt kihúztak volna a tervezésnél. Ugyanakkor probléma egy szál se, hiszen a pörgős benzines aggregát remekül teljesíti a gázadásra irányuló utasításokat, a fokozatmentes CVT automata pedig remekbeszabottan közvetít a hajtáslánc felől az útfelületre. A Suzuki Kizashi kormányzása direkt, kisebb, pár fokos kormánymozdulatokra is kitűnően reagál, szélsőségesebb kanyarokban masszív gázadással alulkormányozottságot mutat orrnehéz mivolta végett.

Árazás: visszatekintő és jelen

A Használtautó.hu jelenlegi kínálatában 4 darab Suzuki Kizashi-t találtunk, 3 990 000 forint és 5 190 000 forint közt (2010-es, 2012-es modellek), így észrevehető, hogy az értékvesztés a korábbi újautós listaárhoz képest eléggé jelentős. Viszont azt sem kell elfelejtenünk, hogy egy rendkívül tetszetős és egyedi autót kapunk a feljebb írt összegekért, ami Suzuki, de mégsem az a klasszikus értelemben vett megközelítés.

2012 Suzuki Kizashi 2.4 CVT SDLX 4WD specifikációk

Motor

Motortípus: négyhengeres szívó benzinmotor

Lökettérfogat: 2393 cm3

Maximális teljesítmény: 178 LE @ 6500 ford./perc

Maximális forgatónyomaték: 230 Nm @ 4000 ford./perc

Erőátvitel: kapcsolható összkerékhajtás, változó áttételű CVT automataváltó

Méretek, egyéb műszaki adatok

Hossz: 4650 mm

Szélesség: 1820 mm

Magasság: 1470 mm

Tengelytáv: 2700 mm

Első gumik mérete: 235/45 R18

Hátsó gumik mérete: 235/45 R18

Tömeg, üresen: 1505 kg

Terhelhetőség, össztömeg: 525 kg, 2030 kg

Csomagtartó mérete: 461 liter

Üzemanyagtartály mérete: 63 liter

Menetteljesítmények

Végsebesség: 205 km/h

Gyorsulás 0-ról 100-ra: 8.8 s (saját, mért eredmény: 9.7 s)

Fogyasztási adatok

Saját, mért eredmény (átlagos használattal)

Városi: 12.2 l/100 km

Országúti: 6.4 l/100 km

Vegyes: 8.2 l/100km

Gyárilag mért eredmények

Városi:11.3 l/100km

Országúti: 6.6 l/100km

Vegyes: 8.3 l/100km

CO2 kibocsátás: 191 g/km

Még több információ a Suzuki magyarországi képviseletének honlapján olvasható.

Még több fotó: AutóAddikt Facebook oldal

A cikkhez tartozó fényképeket Canon EOS 5D Mark II fényképezővel készítettük.
Együttműködő partnereink: Acer Hungary, Sony, MSIKingston TechnologyCanon, Camera Kft.
Utómunka hardver: Acer, MSI

Rukkarácsony 2014: jótékonysági könyvgyűjtés karácsonyra

A Rukkola.hu könyvcserélő közösség idén karácsonykor is megmutatta, hogy a „sharing economy” nem csak egy divatos kifejezés, hanem a nemes cél érdekében egy tényleges összetartó erő.

rukkaracsony_atadas

Novemberben vetődött fel annak az ötlete, hogy a 2014-es Rukkarácsonyon jótékonysági akció keretében a felhasználók gyermekkönyveket gyűjtsenek a Tűzoltó utcai Gyermekklinika számára. Az elképzelést a klinika hivatalos alapítványa, az Őrzők is lelkesen támogatta és munkatársaik kiegészítették azzal, hogy önkéntesek segítségével begyűjtötték a klinika hemato-onkológiai osztályán az aktív kezelés alatt álló gyermekek kívánságait, akik közt egészen fiatalok és már a felnőtt életre készülő nagykamaszok is vannak. Évente Magyarországon 250-300 új daganatos és leukémiás gyermekkori megbetegedést regisztrálnak, ennek felét a Tűzoltó utcai Gyermekklinika kezeli. Ma már ezen gyermekek 70%-a meggyógyul.

A személyes kívánságok mellett tetszőleges könyvadományokkal is lehetett támogatni a kezdeményezést, amely során december 16-áig összesen több, mint 600 egyesével ünneplőbe öltöztetett, jókívánságokkal ellátott könyv érkezett a kijelölt gyűjtőhelyre. A kampányt kiadók saját könyvcsomagokkal és a résztvevők között kisorsolásra kerülő ebook olvasóval támogatták. A csomagokat a Rukkola.hu munkatársai önkéntesek segítségével juttatták el a Klinikára, ahol a napokban is zajlik az ajándékok kiosztása.

rukkaracsony_dobozok

A kampány során közel 2 millió forint értékű adomány érkezett a klinikára és szervezők reményei szerint a könyvbe bújtatott szeretet sok kisgyermeknek adhat erőt a gyógyulása során.

Új dallal és klippel tért vissza a Groovehouse

Három év szünet után visszatért az ország egyik legsikeresebb zenekara, a Groovehouse. A négyszeres Comet-díjas csapat legújabb dala már első hallásra dúdolásra késztet, Judy egyedi hangszíne pedig ezúttal sem hiányozhat belőle.A csapat immár 16 éves pályafutása alatt igazi rádiós csemegékkel örvendeztette meg a szerkesztőket és hallgatókat egyaránt a sikeres szerzemények sorában a legújabb gyöngyszem a Seholország címet kapta.

groovehouse_2015

Az idei nyár sem tétlenkedéssel telt a Groovehouse számára: amellett, hogy számtalan fesztiválon és rendezvényen léptek fel, elkészítették Seholország című újdonságukat, amelyhez klipet is forgatnak. A premierre október második feléig várni kell, azonban.

A két napos forgatás Budapest belvárosában az exklúzív Godunov vodka bárban a környező sétáló utcákban illetve a Normafánál játszódik.A történet sokunkkal előfordulhatott már a hétköznapokban.Amikor egy régi ismerőst megpillantunk és elképzeljük,hogy mi történt volna akkor ha vele alakul az életünk.

Nézd meg a videót:

Növekvőben a használt lakások piaca

Az új lakások építése ugyan még mindig a negatív csúcs közelében van, de a használtlakás-piac már emelkedő pályára állt, ami az új lakások iránti kereslet élénkülését vetíti előre ingatlanpiaci szakértők szerint.

Az idén 105 ezer lakás cserélt gazdát, 2,3 százalékkal, több mint tavaly az Otthon Centrum (OC) ingatlan franchise hálózat becslése szerint. A forgalom 2003-ban 270 ezer adásvétellel tetőzött, az idén legfeljebb 9 ezer új lakás épül, szemben a tavalyi 7293 lakással, ami negatív rekord volt.

A kormány célja, hogy újra évi 40 ezer lakás épüljön – mondta Varga Mihály nemzetgazdasági miniszter az Építési Vállalkozók Országos Szakszövetsége (ÉVOSZ) decemberi közgyűlésén. Ehhez támogatást is nyújtanak, jövőre már egy gyermek után is jár 500 ezer forint szocpol támogatás, ami használt lakás vásárlására is igénybe vehető. A használt lakások forgalmának növelésével ugyanis élénkíthető a lakáspiac, ami majd kihat az új lakások építésére is – tette hozzá a miniszter.

Az új lakások vásárlásához, építéséhez stabil jövedelem és megfizethető hitel szükséges – állítják a szakértők, akik azt javasolják: a hitel kamata ne legyen magasabb 2-3 százaléknál, a felvevője pedig legyen biztos abban, hogy lesz munkahelye – és elegendő jövedelme – a futamidő alatt. A szakértők továbbá vagy a lakásépítés áfájának drasztikus lecsökkentését, vagy a magas áfa állami ellensúlyozását javasolják. Ilyen javaslatot fogalmazott meg a Társaság a Lakásépítésért, Lakásfelújításért Egyesület (TLE) és a Magyar Építőanyag és Építési Termék Szövetség (MÉASZ) is.

A GKI évente kétszer szervez felmérést a vállalatok, az ingatlanokkal foglalkozó cégek (fejlesztők, forgalmazók, tanácsadók és üzemeltetők), valamint a lakosság ingatlanpiaci terveinek, szándékainak és kilátásainak feltérképezése céljából. Az indexek viszonyítási alapja a 2006-2010 között regisztrált átlagos állapot, ehhez képest a lakáspiaci index idén ősszel 115 ponton állt Budapesten és 109 pontot országosan. A tavaszi felméréshez képest az előbbi 4, míg az utóbbi 3 ponttal magasabb.

lakasvasarlas

Az index értéke megközelíti a válság előtti csúcspontot, de ez nem arra utal, hogy a piaci szereplők egy újabb aranykor bekövetkezését várják, csak a jelenlegi szinthez viszonyított élénkülést jelez.

Az ingatlanos cégek fellendülést várnak a fővárosi panellakásoknál, és stagnálást a családi házak iránti keresletnél a következő 12 hónapban. A GKI tavaszi felmérésben ezer háztartásból 9 válaszolta azt, hogy biztosan épít vagy vásárol lakást egy éven belül. Októberben ez a szám 6-ra csökkent. A felújításnál-bővítésnél viszont 22-ről 23 százalékra emelkedett az ezt biztosan tervezők aránya.

A várakozások szerint a használt lakások ára várhatóan 0,7 míg az újaké 1 százalékkal emelkedik a következő 12 hónapban Budapesten. Az országos átlag 1,1 százalék a használt, és 1 százalék az új lakásoknál. A használt lakások árait a 2,2 százalékos Nyugat-magyarországi áremelkedés húzza fel.

Budapesten a használt téglalakások átlagos ára jelenleg 289 ezer forint négyzetméterenként, a használt paneleseké 180 ezer, míg a családi házaké 218 ezer forint, fajlagosan. Kelet-Magyarországon a fajlagos ár – az előbbi sorrendben – 174 ezer, 128 ezer, illetve 141 ezer forint. Ugyanez Nyugat-Magyarországon: 175 ezer, 142 ezer illetve 129 ezer forint négyzetméterenként. Az idei áremelkedés 2,5 százalékos volt – az OC adatai szerint.

Közép-Európában a lakások átlagára Magyarországon a legalacsonyabb, a négyzetméterenkénti ár csupán 917 euró, míg a legmagasabb Csehországban, ahol egy négyzetméterért 1186 eurót kell fizetni, a Deloitte Zrt. elemzése alapján.

 

Forrás: MTI

Fotó: Google

 

Folyamatos a hóeltakarítás és a síkosságmentesítés az országban

Folyamatosan végzik a hóeltakarítást, síkosságmentesítést szombat este óta a Magyar Közút szakemberei – tájékoztatta Pécsi Norbert Sándor, a társaság kommunikációs osztályvezetője vasárnap az MTI-t.

Közölte: az Útinform szolgálat vasárnap reggeli összesítése szerint az ország nagy részén csapadékmentes az idő, kivéve a Dunántúl nyugati területeit.

havazas

Vas és Zala megye nagy részén, Somogy és Baranya megye nyugati területén, valamint Mosonmagyaróvár és Fertőszentmiklós környékén havazik, Szentlőrinc térségéből intenzív havazást jeleztek. Szállingózik a hó Csorna, Ajka, Sárvár, Keszthely, Lenti és Kaposvár közelében.

Pécsi Norbert Sándor tájékoztatása szerint az autópályák vizesek, nedvesek, a leállósávon előfordulnak latyakos szakaszok. A főutak nagy része szintén vizes vagy nedves. Ott viszont, ahol intenzívebben havazik, a fő- és mellékutak egy részén télies útviszonyokra számíthatnak a közlekedők.

Felhívta a figyelmet arra is, hogy Mosonmagyaróvár, Keszthely, Szentlőrinc és Mohács, valamint Kápolnásnyék és Hódmezővásárhely térségében közepes erősségű szél nehezítheti a közlekedést.

 

Forrás: MTI

Michael Bay negyedik Transformers filmje hozta a legtöbb bevételt 2014-ben

A Paramount stúdió Transformers – A kihalás kora című filmje hozta a legnagyobb kasszasikert 2014-ben a Box Office Mojo előzetes adatai szerint.

transformers_4

Michael Bay filmrendező alakváltó robotokról szóló sorozatának nyáron bemutatott negyedik filmje 1,087 milliárd dollárt forgalmazott világszerte, megelőzve ezzel a kasszasikerlista második helyére került A galaxis őrzői című filmet. James Gunn sci-fi kalandfilmje 772 millió dollárt hozott a Marvel stúdiót tavaly megvásároló Disneynek.

A negyedik Transformers film világsikerét részben a kínai piacon való kiemelkedő forgalmazásának köszönheti. A Hongkongban forgatott film 300 millió dollár jegybevételt hozott az ázsiai országban.

A kiemelkedő eredmény ellenére a Transformers filmek közül a 2011-ben bemutatott harmadik mozi, a Dark of the Moon a legnagyobb kasszasiker, több mint 1,1 milliárd dollárt forgalmazva.

A globális box-office lista harmadik helyére a Csipkerózsika legújabb változata, a Demóna került (757,7 millió dollár), a negyedikre az X-Men – Az eljövendő múlt napjai (757,7 millió dollár), az ötödik helyre az Amerika kapitány – A tél katonája (714 millió dollár) került.

Az első tíz helyezett között van A csodálatos pókember 2. (708.9), A majmok bolygója – Forradalom (708,2), Az éhező viadala – A kiválasztott 1. (639), a Csillagok között (635) és az Így neveld a sárkányodat 2. (618 millió dollár).

Forrás: MTI