Főoldal Blog oldal 538

Los Angelesben debütál az új Mazda CX-3

A Mazda a 2014-es Los Angeles-i Autószalonon fogja leleplezni vadonatúj kompakt szabadidő-autóját, az új Mazda CX-3-at. A kiállítás 2014. november 21. és 30. között várja látogatóit.

mazda_cx3_los_angeles

Az új Mazda CX-3 a márka legfrissebb modellje a KODO formavilágú, SKYACTIV technológiai elemeket felvonultató generációban, viszont megjelenése markánsabb, letisztultabb, még több agilitást sugároz, mint az eddig piacra lépett, nagyobb „testvérei”.

A Los-Angeles-i autó-kiállításon az új Mazda MX-5 először jelenik meg az amerikai nagyközönség előtt. Motorválasztékát mindig a piacnak megfelelő elvárások határozzák meg. Míg Európában kétfajta (1.5 és 2.0 literes) SKYACTIV-G benzinmotorral lesz kapható – melyeket kifejezetten a modellhez hangoltak és hosszirányban építettek be a hátsókerék-hajtásnak megfelelően, addig az amerikai piacra csak a kétliteres változatot szállítja a Mazda.

Napi négy Air France járat Párizsból Budapestre

Nem kevesebb, mint 60 ezer ülőhellyel bővíti a kínálatot az Air France a Párizs-Budapest járatán a jövő évi nyári menetrendben. Az újabb járatot a francia légitársaság 131 személyes Airbus A318-asokkal teljesíti. A Budapestről kora este induló járat számos, észak- és dél-amerikai, valamint afrikai úti cél felé kínál remek átszállási lehetőséget Párizson keresztül.

air_france_magyarorszag

Jövő év március 29-től, vagyis a nyári menetrendtől már naponta négyszer közlekednek az Air France gépei Párizs és Budapest között. A Budapestről kora este visszainduló negyedik járatra – az előzetes piacfelmérések alapján – komoly érdeklődés mutatkozhat elsősorban a businness utazók körében, akik számára most már mind Párizsból, mind Budapestről lehetőség nyílik egy napon belül oda-vissza utazni üzleti megbeszélésekre. Az új járattal Párizson kresztül mintegy kéttucat további célállomás érhető el rövid átszállási idővel, elsősorban Észak- és Dél-Amerika, valamint Afrika felé.

Az Air France tájékoztatása szerint 2015. március 29-től, Budapestről a felújított párizsi Charles de Gaulle repülőtérre a járatok 6:35, 10:10, 15:50 és 18.20 órakor indulnak. Párizsból Budapest felé pedig 7:15, 12:55, 15:25 és 20:45-kor szállnak fel a francia fővárosból. A kora reggeli és délelőtti órákban utazókat egy 138 férőhelyes Airbus A319-es repülőgép szállítja, míg a délután indulók 131 férőhelyes Airbus A318 és a 165 férőhelyes A320-as repülőgépen utazhatnak majd.

„Hosszú ideje dolgoztunk az Air France-szal közösen a napi járatszám emelésén, mert úgy láttuk, a meglévő kínálaton felül további kereslet is lenne, elsősorban az üzleti utazók körében.” – mondta el Bogáts Balázs, a Budapest Airport járatfejlesztési vezetője. Hozzátette: „A nyári menetrendben a hozzáadott járat további 60 ezer ülőhelyet jelent az utasok számára, ami jelentős fejlesztés a Párizs-Budapest vonalon. Biztos vagyok abban, hogy a negyedik napi járat is kiválóan működik majd.”

„A járatok számának négyre bővítése az Air France sikerességét bizonyítja a magyar piacon, jele annak, hogy társaságunk szeretné megerősíteni magyarországi kereskedelmi kapcsolatait. Az ismételten bővített menetrenddel utazóközönségünk könnyebben tud csatlakozni a világszintű hálózatunk járataihoz, és Budapest is könnyebben elérhető lesz. Ez csak egyike annak a számos Air France fejlesztésnek, hogy minden utasunk számára  a lehető legkényelmesebb repülési élményt biztosítsuk.” – fogalmazott Dror Harel, az Air France magyarországi igazgatója.

Európában elkészült a 3 milliomodik Ford 1.5 literes dízelmotor

Európában a Ford elkészítette hárommilliomodik alacsony károsanyag-kibocsátású, kis lökettérfogatú dízelmotorját, egy 1,5 literes TDCi erőforrást. Az Egyesült Királyságbeli Dagenham Dízelmotor Üzemben legyártott egység a Ford egyre szélesebb, Euro VI szabványú motorkínálatának tagja. A Ford eddigi legtakarékosabb modern dízelmotorja jelenleg a B-MAX és Fiesta modellekhez rendelhető meg, és hamarosan megjelenik az új Focus, az új C-MAX és Grand C-MAX, valamint a vadonatúj Mondeo kínálatában is.

ford_dizelmotor_1_5

Európában a Ford elkészítette hárommilliomodik alacsony széndioxid-kibocsátású, kis lökettérfogatú dízelmotorját. A nevezetes 1,5 literes TDCi erőforrás – a Ford egyre szélesebb, Euro VI szabványú motorkínálatának tagja – az Egyesült Királyságbeli Dagenham Dízelmotor Üzemben hagyta el a szerelőszalagot.

Határozottan jelzésértékű, hogy a mérföldkövet jelentő hárommilliomodik motor éppen a Ford eddigi legtakarékosabb és legmodernebb dízele, az 1,5 literes TDCi erőforrás, ami hamarosan megjelenik legnépszerűbb személyautóinkban.” – véli Dirk Heller, a Ford Európa gyártásért és hajtásláncokért felelős igazgatója.

Az 1,5 literes blokk legújabb változata először az új Focushoz lesz megrendelhető, majd pedig a vadonatúj Mondeo, valamint az új C-MAX és Grand C-MAX kínálatában is feltűnik majd. A dugattyúk, csapok és tömítések hat mikron vastagságú, gyémántjellegű szénbevonata csökkenti a belső súrlódást, javítva ezzel az üzemanyag-fogyasztást és a motor finom járását. A hatékonyabb levegőellátásról az áttervezett, változó geometriájú turbótöltő gondoskodik, a nitrogénoxid-kibocsátást pedig NOX-csapda mérsékli. Ugyancsak Dagenhamban készül a Ford 1,6 literes TDCi motorja is, ami az Auto-Start-Stop rendszerrel kombinálva 85 g/km CO₂-kibocsátással működik a Fiesta ECOnetic modellváltozatban. Ugyanez az 1.6-os erőforrás hajtja majd a vadonatúj Ford Mondeo ECOnetic modellt is, aminek kategóriaelső CO₂-emissziója mindössze 94 g/km.

A Ford világszerte értékesített dízelmotorjainak több mint fele a Dagenham Üzemben készül, köztük a Mondeóban bemutatkozó vadonatúj, nagy teljesítményű, 210 lóerős, 2,0 literes TDCi egység is. A Ford dízel erőforrásainak legnagyobb európai piaca Nagy-Britannia, Németország, Olaszország és Franciaország, ahol a dízelautók aránya 47 és 60 százalék közt mozog – de kiemelkedően erős még a dízelmotoros Fordok iránti igény Portugáliában, Írországban és Romániában is, ahol a személyautók több mint kétharmadát ilyen erőforrással rendelik meg a vásárlók.

BlizzCon 2014: World of Warcraft: Looking for Group dokumentumfilm

Végül kiderült, a találgatásokkal ellentétben: a World of Warcraft: Looking for Group nem a korai, előzetes tervek szerint 2016-ban bemutatásra kerülő WoW-mozi teljes címe lesz, hanem a tegnapi nap folyamán bemutatott dokumentumfilmé.

world_of_warcraft_looking_for_group

Alapvetően nyilvánvaló, hogy a Blizzard a közelgő, november végi World of Warcraft 10. évfordulója kapcsán készítette a több, mint 1 órás kisfilmet, melyben a világ számos pontján járva szólaltattak meg játékosokat, fiatalokat és idősebbeket, mindazokat, akiket valamilyen formában megérintett a World of Warcraft világa az elmúlt egy évtizedben.

Kétség nem fér hozzá, hogy rengeteg ember életére volt hatással a világhírű MMORPG, s most így, ennyi év távlatában beavatást nyerünk minden részletbe. Természetesen a Blizzard első emberei, staffje és több munkatársa is szót kap az idei, 2014-es BlizzCon keretein belül bemutatott kisfilmben.

[TESZT][PS4] Call of Duty: Advanced Warfare – légy egyszerűen szuperhős!

Nem titkoltan nagy fába vágta a fejszéjét az Activision akkor, amikor szakított jó pár évvel ezelőtt a bevett tradíciókkal, és merőben új vizekre evezett a saga újabb részeit tekintve. Hol van már a második világháborús környezet, a Lugerek, T34-esek kavalkádja? Sehol, viszont van helyettük exoskeleton szuperhős és Kevin Spacey. Teszteltük a Call of Duty: Advanced Warfare FPS-t, a Sledgehammer Studios fejlesztésében.

call_of_duty_advanced_warfare_ps4_napimagazin_007

A tavalyi Call of Duty: Ghosts epizód nyilván hozhatott volna masszívabb visszhangot is, ugyanakkor nem volt végeredményben semmiféle kirívóbb probléma az epizóddal. Mégis figyelemreméltó volt már akkor az a tény (előzetes beharangozás után), amikor kiderült, hogy a nem kevesebb, mint 5 évnyi fejlesztésre szánt idő után jelenik majd meg idén, 2014-ben a sorozat legújabb része, méghozzá Kevin Spacey-vel a főszerepben. Spacey jó színész, az elmúlt évek és jelen éra kétségkívül egyik legjobbja, ráadásként izgalmas vizekre is evezett akkor, amikor elvállalta élete első videojáték-szerepét. Természetesen az átvezető videók tökéletesek, dramaturgiailag is hibátlanok, pluszban a játékba integrált grafikus megvalósítások is professzionálisak e téren.

A lineáris játékmenetet a végigjátszandó pályák sokszínűsége váltja, jól adagolva az akciót úgy, hogy egy pillanatra se lankadjon figyelmünk. Felkészülhetünk rá, ha egy puskaropogós-pörgős jelenet zajlik, hogy utána mondjuk inkább a lopakodás, észrevétlen beépülés lesz fókuszban. Mindezt úgy, hogy a beirányzott cirka 10 órás single player játékidő valóban teljesíthető legyen, vagy easy-től felfelé még legalább 5-6 óra benne lehessen a szavatosságban. S persze nem beszélve a multiplayerről, ugyebár.

call_of_duty_advanced_warfare_ps4_napimagazin_001

Tehát mindenképpen ajánlatos első nekifutásra a kampány módot választani, már csak azért is, mert így kapunk folyamatos unlock-ot a különféle fegyverek, skillek terén – fontos kiemelni azt a 22 féle karakterfejlesztést is, melyet a játék előrehaladtával sajátíthatunk el, illetve vásárolhatunk meg. Tulajdonképpen egyfajta achievement rendszerhez hasonlítható ez, és garantált, hogy így a létező összes pályán fellelhető eldugott sarkokat, helyszíneket bejárjuk, ezáltal növelve a Call of Duty: Advanced Warfare szavatosságát. Hangsúlyozandó: mindez nem feltétele a 100 százalékos végigjátszásnak, viszont erősen javallott.

A Call of Durty: Advanced Warfare nem titkoltan tartalmaz számos RPG elemet is, bár tulajdonképpen manapság kevés olyan játék létezik, amely ne fejlődéscentrikus lenne valamilyen formában. Van tehát sok XP pont, melyek az aktuális pálya teljesítése végén beváltható fejlesztésre, képességek, tulajdonságok terén. Így tehát egyértelműen – fokozatosan – fejlődik a karakterünk, lépésről-lépésre. Mindez talán szokatlan lehet az elvetemültebb Call of Duty faneknek, mivel a fejlesztés először integrált ilyen, és ehhez hasonló opciókat katonai FPS játékba.

call_of_duty_advanced_warfare_ps4_napimagazin_004 call_of_duty_advanced_warfare_ps4_napimagazin_003

Megannyi küldetés áll majd rendelkezésünkre a Call of Duty: Advanced Warfare végigjátszása közben, ez mondjuk némileg lineárissá tesz, de ez van – a COD széria nagy valószínűséggel egyhamar nem lesz sandbox megközelítésű. Nem is baj ez, legalább ennyi megmaradt a hagyományos elemekből, ha már minden áron a (nem túl távoli) jövőben kalandozunk minden egyes epizódban.

Feljebb már szó esett a kultikusnak hangzó exoskeleton módból. Lehet, deja vu-t ébreszt mindez, mintha valahol már láttunk volna hasonlót (hol is…?), de mindenesetre tény, hogy jelentősen feldobja és egyben megfejeli az amúgy sem lagymatag játékmenetet. Itt a lényeg annyi mindössze, hogy központi karakterünk szuperhős-képességekkel lesz felruházva minden egyes exoskeleton mód aktiválásakor, mely segítségével hatalmas távolságokat tudunk a másodperc töredéke alatt áthidalni, egy helyből felugorhatunk magas épületek, építmények tetejére, különösebb nekifutás nélkül csapódhatunk be fedezékekbe, vagy akár láthatatlanul puszta kézzel likvidálhatunk egy fél ellenséges alakulatot. Ez így elég bizarrul hangzik, belátjuk, viszont kétség kívül ez a hangulat adja majd meg a Call of Duty: Advanced Warfare savát-borsát.

call_of_duty_advanced_warfare_ps4_napimagazin_006

Természetesen rendelkezésre áll a szokásos multiplayer módozat is, melyet szintén kipróbáltunk. Mivel szeretjük az FPS vonal ilyen jellegű kivesézését is, nagy örömmel vetettük bele magunkat a PSNe-n keresztül a virtuális csatatér felfedezésébe: összesen 13 scenario áll a játékosok rendelkezésére, melyeken bizonyíthatunk. Ugyanakkor hogy ne legyen könnyű a feladatunk, a fejlesztők itt is teljesítményarányosan csempészték a játékba a tobábblépés lehetőségét, ugyanis nulláról indulva az elején csak 2 pálya szabad, a maradékot játékstílusunktól és eredményeinktől függően fogjuk tudni csak elérni. Tehát van ösztökélés jócskán, sok türelem, és még több idő szükségeltetik ahhoz, hogy bárhová beregisztrálhassunk, ha multizni akarnánk. Egyébként itt is működik a fejlődés, folyamatosan jobb öltözet, fegyverek állnak rendelkezésre, szintlépésekkor a skillek fejleszthetők tovább, illetve a játékban eltöltött időtől függően folyamatosan jutalmaz majd a Call of Duty: Advanced Warfare. Játékra sarkall, egyértelműen. Mi más is lehetne a feladata?

call_of_duty_advanced_warfare_ps4_napimagazin_008 call_of_duty_advanced_warfare_ps4_napimagazin_002

PlayStation4 platformon játszottuk végig a Call of Duty: Advanced Warfare című alkotást (szóló egyjátékos módban), a PSN hálozatán keresztül elért dedikált szerverek mindvégig stabilnak bizonyultak minimális válaszidőkkel. Örvendetes, hogy ilyen masszív megerősítéssel készült az Activision a kezdeti hullámra, mert az bizony volt rendesen, s idő kérdése csak, hogy ismételten nagy presztízse lehessen a COD multizásnak. Pontosan úgy, ahogyan anno bevonult az egész a játéktörtémnelembe.

call_of_duty_advanced_warfare_ps4_napimagazin_009

Grafikailag hibátlan a megvalósítás, a PlayStation4 shaderek, az árnyékolás komplex, életszerű, a fények és fényhatások kellően dinamikusak, a kontrasztarány megfelelő. Még úgy is nagyot szólt az összhatás, amikor a teszthez bevetettük az Acer nagy teljesítményű projektorát, mellyel aztán végérvényesen eldőlt: alapvetően csak és kizárólag így (lenne) szabad játszani egy ilyen volumenű akciójátékot. A hangeffektek és zene szintén piros pontot érdemelnek, az első bekezdésekben taglalt Kevin Spacey-vonal pedig egyenesen tökélyre emeli az amúgy sem elhanyagolható volumenű hangulatot.

Novembertől itthon is kapható a Huawei TalkBand B1

A Huawei, az információs és telekommunikációs technológiák (ICT) egyik vezető globális szolgáltatója 2014. február 23-án mutatta be Barcelonában a GSMA által szervezett, 2014. évi Mobil Világkongresszuson (MWC) a Huawei TalkBand B1-et, amely a vállalat első viselhető készüléke. Az okosóra itthon 2014 novemberétől kapható a MediaMarkt és az Extreme Digital üzleteiben.

huawei_talkband_b1

A Huawei TalkBand B1 készülék tökéletes hibrid „talk and track” társa a mobiltelefonoknak és táblagépeknek, amely a vezeték nélküli hívás és a napi aktivitás útközben való nyomon követése révén rendkívül fejlett kapcsolattartást biztosít.

A Bluetooth™ 4.1 vezeték nélküli fülhallgató segítségével a TalkBand B1 akár hét órás folyamatos telefonálást tesz lehetővé, és egy 1,4”-es ívelt OLED kijelzővel is rendelkezik. A TalkBand B1 készüléket az Android 4.0+ és az iOS 5.0+ kompatibilis készülékeken való vezeték nélküli hívásokhoz tervezték, a szinkronizálás könnyedén elvégezhető az NFC segítségével. A biztonságos használat érdekében a TalkBand B1 készülék rezegni kezd, ha túl messzire kerül a szinkronizált okos készüléktől.

A TalkBand B1 vezeték nélkül követi nyomon a tevékenység idejét és folyamatát, ideértve a megtett lépéseket, a megtett távolságot és az elégetett kalóriák számát. Intelligens módon rögzíti az alvás időtartamát és minőségét, továbbá ébresztő és szundi funkcióval is rendelkezik, hogy a pihenést még kellemesebbé tegye.

A TalkBand B1 hipoallergén, izzadtságálló és UV sugárzással szemben ellenálló anyagokból készült a kopás és az elszíneződés megelőzése érdekében. A mindössze 26 g súlyú és 14,6 mm vastag készülék elegáns, ívelt kialakítású, és tökéletesen illeszkedik viselője csuklójához. A 9,4 g súlyú fülhallgató biztonságosan rögzíthető a TalkBand B1 övében, és szükség esetén könnyedén kivehető onnan. A 90 mAh-es akkumulátor révén a TalkBand B1 hat napig üzemképes újratöltés nélkül, és egy USB csatlakozó segítségével mindössze két óra alatt feltölthető.

Készülékválaszték:

A Huawei TalkBand B1 készülék Magyarországon 2014 novemberétől kapható fekete színben. Ajánlott kiskereskedelmi ára 39 990 forint.

Iszak Eszter és Király Viktor DJ-nek álltak

Sosem látott szerepben debütált Iszak Eszti és Király Viktor: egy estére DJ-nek álltak. A csinos műsorvezető és a népszerű énekes is élvezte a feladatot, de végül mindketten úgy látták jobbnak, ha eredeti szakmájuknál maradnak.

kiraly_viktor_iszak_eszter_dj

Hónapok óta tartó várakozás ért véget október 31-én éjfélkor, hiszen azóta végre hazánkban is elérhető az egyik legnépszerűbb okostelefon márka legújabb generációja. A Telenor egyik budai üzletében már a kora esti órákban gyülekezni kezdtek az alma logós készülék fanatikus rajongói, hogy az elsők között vásárolhassák meg álmaik telefonját. A mobilszolgáltató azonban megkönnyítette a várokozás hosszú perceit: a sorban a vásárlókat helyettesítő kék kartonbábúk álltak egymás mögött, míg az ügyfelek különleges programokon vehettek részt. A jó hangulatról Iszak Eszti és Király Viktor gondoskodott, a két mobilőrült sztár a Deezer DJ pultjában is kipróbálta magát. Viktor elmesélte, hogy sosem állt még lemezjátszók mögött.

„DJ még sosem voltam, ez egy külön szakma, nem hiszem, hogy olyan könnyen meg lehet tanulni. Inkább maradok a másik oldalon, remélem, sok olyan dalt tudok készíteni, amelyeket aztán a DJ-k pörgetnek majd a legjobb bulikban” – magyarázta Viktor, aki azt is hozzátette, új szakmában nem, de új stílusban szívesen kipróbálná magát – „Imádom a jazzt és swinget, a zuhany alatt mindig swing dalokat éneklek. Lehetséges, hogy egyszer kipróbálom magam ezen a területen is” – tette hozzá az énekes.

Iszak Eszti igazi DJ pultban most állt először életében, azonban elárulta, hogy a házibulikban mindig ő a zenefelelős.

„A zene nagyon fontos része az életemnek, ha valamiért ideges vagy feszült vagyok, a kedvenc dalaim mindig megnyugtatnak. Amikor a barátaimmal bulizom, mindig én vagyok a zenefelelős, a Deezeren előre elkészítem a listáimat. Bár az én favoritjaim nem mindig aratnak osztatlan sikert, előszeretettel teszek be ugyanis olyan dalokat, amelyeket rajtam kívül a társaságból senki nem ismer” – mondta nevetve a VIVA TV csinos műsorvezetője.

 

Véget ért a Magyar Országos Rali Bajnokság utolsó futama

Egy fa jobbról, egy balról. Az az erdei pálya szedte az áldozatait.

waldvierteil_rallye

Főleg a magyarokat egyébként, hiszen számukra volt nagyon új az a körülmény, hogy a nyom kiválóan tapad, ám ha a kerék kijön belőle, akkor úgy csúszik, mint a korcsolyapálya. A Turán Frigyes, Zsiros Gábor kettős is megtapasztalta ezt a Waldviertel-rali 12. gyorsasági szakaszán, amelyen 100 km/óra körüli tempóval megcsúszott a Peugeot 208 T16 R5…

„Egy nagyon tempós balkanyarban az autó eleje kijött a nyomból, és kevés hiányzott, hogy vissza tudjam irányítani… De abban a pillanatban a jobb hátulja nekicsúszott egy fának, ami átfordított minket, így az autó bal elejével meg egy másik fát találtunk el. Ez pont elég volt ahhoz, hogy ne tudjuk folytatni a versenyt” – mondta szomorúan Turán Frigyes, aki egész nap remekül autózott, és az abszolút második helyről esett ki az országos bajnoki sorozat osztrák zárófutamán…

A pilóta azt is elárulta: szó sem volt kockáztatásról, vagy teljes erőbedobásról, hiszen nem lett volna értelme. A végeredmény szempontjából nem osztott, nem szorzott volna.

„Kissé igazságtalannak érzem, hogy egész évben mindent beleadtunk, nagyon akartuk a sikert, de valami mindig közbeszólt. Nagyon vártuk ezt a szezont, nagy reményeket fűztünk hozzá, ehhez képest életünk egyik legrosszabbja volt, amit nyilván nagyon sajnálunk. Nagyon igyekeztünk, néha talán többet is akartunk vállalni, mint amire az adott lehetőségek mellett képesek lettünk volna. Ebben magamat is hibásnak érzem. De most már le kell zárni ezt az évet és előre nézni, előre menni. Most úgy érzem, a Peugeot 208 T16 tökéletesen összeállt, ráadásul megbarátkoztunk, így jövőre bajnokesélyesek lehetünk vele, aztán majd meglátjuk, így lesz-e…”– tette hozzá Frici.

Forrás: Just Creative

Növelte profitját a Mazda féléves jelentése szerint

A Mazda Motor Corporation aktuális, kiemelkedően sikeres féléves jelentése szerint ismét rekordévet zárhat.

mazda3_sport_g120_challenge_007

Az autógyártó 10,5 milliárd eurós árbevételt ért el áprilistól szeptemberig, mely 16%-os emelkedés a tavalyi pénzügyi év azonos időszakához képest. Az üzemi eredmény 748 millió euró, mely 41%-kal magasabb a tavalyinál, a nettó árbevétel pedig 671 millió euró, amely majdnem négyszerese a 2013-as számnak. S ez csak a ráadás a Mazda történetének legjobb, 2014. március 31-én zárt pénzügyi évének rekorderedménye után. A magyar importőr is hasonló sikereket ér el; a tavalyi 70%-os növekedés után ebben az évben is 65%-ot nő a márka, ill. növekedésével az első helyen szerepel az európai Mazda-szervezetben is.

Az autó eladások száma a pénzügyi év első 6 hónapjában globálisan 669.000 darabra (6%-kal) emelkedett. Az európai értékesítés ebből 90.000** darabot jelent, mely 21%-os növekedés a tavalyi év azonos időszakához képest. A fenti eredmények mellett Észak-Amerika és Kína is beerősített (14% és 19%-os növekedés). Magyarországon szeptember végére az importőr elérte a tavalyi naptári évben értékesített darabszámot, s ez a pozitív tendencia a következő időszakra is jellemző lesz.

Csakúgy, mint máshol, Európában is jól mennek az új generációs modellek, különösen az új Mazda3, mely SKYACTIV műszaki hátterével, KODO vonalaival nagyban hozzájárul a cég sikeres működéséhez világszerte. A lendület nem áll meg: a Japánban, júniusban erős kezdéssel bevezetett, nemrég az Év Autójának választott új Mazda2 nemsokára megérkezik Európába, és más piacokra is.

2015-ben további újdonságok várhatók, köztük a kis kompakt szabadidő-autó, a Mazda CX-3, ill. a Mazda CX-5 és a Mazda6 frissített változata. Ezen eredményeket látva a Mazda biztos abban, hogy teljesíti az aktuális pénzügyi évre kitűzött céljait, a globális gazdasági turbulenciák ellenére. A vállalat várakozásai szerint az aktuális pénzügyi évben 1,42 millió autót fog értékesíteni, mely 7%-os növekedést jelent a korábbi évhez képest. A teljes év üzemi eredménycélja változatlan (151 millió euró). A Mazda tavalyi üzemi eredménye 130 millió euró volt, mely meghaladta a 2007-8-ban kitűzött 115 millió eurós szintet.

Nikon 4x10DCF távcsövek, fehér színben is

A mindössze 65 grammos tömegű Nikon 4x10DCF távcsövek vékony, 19 mm-es profilja és rendkívül kis méretű kialakítása csodálatot kelt.

nikon_4x10dcf_feher_tavcso

Zsebre vághatók, akár egy mobiltelefon vagy egy hordozható zenelejátszó. Kis méretük és kifinomult kialakításuk stílusos kiegészítőt varázsol belőlük színházi előadásokra, koncertekre és bármely különleges alkalomra, amikor mindenki a legjobb formáját szeretné hozni.

Kis méretük ellenére a 4x10DCF távcsövek kiemelkedő optikai teljesítményt nyújtanak. Valamennyi lencse és prizma többrétegű bevonattal készül a nagy fényerejű képekért, az 1,2 méteres közelpontja pedig múzeumokban történő használatra is ideálissá teszi.

A Nikon 4x10DCF sorozatának színes új családtagja túlteljesíti majd a távcsőhasználók elvárásait, akik nagyra értékelik a divatos, stílusos kényelmet.

Fő jellemzők

  • Rendkívül kis méretű és könnyű (csak 65 gramm)
  • Közelpont: 1,2 m
  • Minden lencsén és prizmán többrétegű bevonat található.
  • Könnyen kezelhető (dioptriás korrekció nem szükséges)
  • Stílusos kivitel
  • Négy színben rendelhető: fekete, ezüst, piros és fehér