Főoldal Blog oldal 549

Az ünnepi hétvégét követően is magas a foglaltság a Pest megyei szállodákban

A hosszú hétvégi teltházas üzemet követő napokban is magas a foglaltság a Pest megyei szállodákban, köszönhetően az őszi  iskolai  szünetnek és annak, hogy sok hotel kínál gyerekprogramokat is.

ramada_aquaworld_030

A herceghalmi Abacus Business & Wellness Hotelben október 23-át megelőző két héttel sem lehetett már foglalni, mind a 128 szobájuk megtelt – tájékoztatott Kálmán Zsolt igazgató. A héten az őszi szünetnek és a gyerekprogramoknak köszönhetően is magas a foglaltság, de még akadnak szabad szobáik.

A vendégek többsége magyar, az elmúlt hétvégi áraik körülbelül 10-15 százalékkal voltak magasabbak a megszokott hétvégi tarifáknál. A zömmel családdal érkezők általában 3-4 éjszakás félpanziós csomagot vásárolnak. A kissé magasabb árért a felnőtteket a gyertyafényes esti fürdőzésen kívül pókerbajnokság, többféle szaunaszeánsz, a gyerekeket pedig egyebek mellett animátor vezette kézműves foglalkozások, vetélkedők várják.

Népszerűek a környékbeli programlehetőségek is, ezekről a vendégeknek készített újságból, az Abacus Newsból lehet tájékozódni.

Teltház volt a visegrádi Hotel Silvanusban is, szobáik már hetekkel ezelőtt elfogytak – közölte Lantos Árpád igazgató. Hozzátette, hogy az iskolai őszi szünetnek köszönhetően a szálloda az ünnepi hétvége után is közel teltházzal üzemel.

Az ezúttal a megszokottnál általában több időt (2-3 napot) itt töltő vendégek megmártózhatnak a 28-29 fokos kültéri élménymedencében, de kézműves gyermekprogramokat, vetélkedőket, kirándulásokat, várlátogatást is kínálnak a hotel vendégeinek.

 

Forrás: MTI

[TESZT] Ford Mondeo 2.0 EcoBoost Kombi PowerShift Titanium S – prémium szintet a családnak

Legutóbbi Ford Mondeo tesztünkben alaposan kiveséztük a csúcsbenzinessel szerelt Titanium S csomagot kapott modellt, így most tulajdonképpen nehéz a dolgunk, hiszen a már jószerivel több ízben körbejárt témát kell újfent boncolgatnunk.

ford_mondeo_kombi_teszt_001

A Ford Mondeo leköszönő harmadik generációja (mark IV, mivel az első széria modellciklusa közepénél jelentős faceliftet kapott) még mindig nagyszerű választás lehet közepes- és nagyobb családok számára, Titanium S csomaggal pedig némi prémiumhangulatot is csempészhetünk a szürke hétköznapokba. Megnéztük, hogyan teljesít a kifutó szériás „hármas” Ford Mondeo kombi kialakítással, a legmagasabb szintet nyújtó Titanium S csomaggal.

Felesleges ragoznunk a formatervet és a vonalvezetést, ugyanis a hétköznapi szemlélődő számára igencsak megszokott lehet a Ford Mondeo, mint jelenség, ugyanis úton-útfélen Európában (Magyarországon is) nagyjából minden nyolcadik autó e modell képviselője óvatos becslések szerint.

Közkedvelt a mai napig. Nagy valószínűséggel ez így is marad

Az viszont tény, hogy a 2006-ban debütált, 2007-től kereskedelmi forgalomban lévő hármas sorozatú Ford Mondeo sikert sikerre halmozott, köszönhetően időtálló fazonjának, megbízhatóságának, messzemenő kihasználhatóságának és praktikumának.

ford_mondeo_kombi_teszt_003 ford_mondeo_kombi_teszt_002

Így van ez a mai napig is, főként, hogy a hazai márkakereskedések (is) gigantikus készletkisöpréssel várják a még utolsó pillanatban leköszönő szériűs Ford Mondeo-t beszerezni szándékozó vásárlókat – már eddig is nagy popularitással övezve, hiszen jelentős mennyiség talált gazdára ebből a típusból az elmúlt hónapok alatt. Érdekes az is, hogy a Napimagazin.hu autótesztjében szereplő Ford Mondeo 2.0 Ecoboost kombija PowerShift Titanium S pakkban a 2014. augusztusi gyártás megkezdése óta nem elérhető, tehát null kilométeresen egész biztos, hogy nem juthatunk az autóhoz ilyen megközelítésben – nosza, rajta: tessék felkeresni a márkakereskedéseket gyorsan, hiszen a felhalmozódott raktárkészlet kiárulása viszonylag gyors folyamat.

ford_mondeo_kombi_teszt_014

Annál is inkább, hiszen nyakunkon az új, ötödik generációs, kívül-belül megújult Ford Mondeo érkezése; az autónak egyébként a napokban lesz a nemzetközi bemutatója, melyen mi is képviseltetjük magunkat, hogy utána részletes beszámoló keretein belül mutathassuk be az újdonságot olvasóinknak.

Zászlóshajóhoz illó körítéssel

A beltér pazarul berendezett, hiába érződik, hogy a kialakítás felett némileg eljárt már az idő, főként, ha figyelembe vesszük a jelenlegi Ford-paletta dizájnmenetét. Itt elsősorban az enteriőrre próbáltunk asszociálni, persze semmi különösebb probléma vagy hátulütő nincsen ezzel, egész egyszerűen a korábbi (mára csak a kifutó Ford Mondeo-nál találkozhatunk vele) stílusirányzatot képviseli a megvalósítás minden részletében. Mindennek megfelelően a kormánykerék dupla kétoldali külőkkel van felvértezve, mai viszonyok szerint kicsit nagy lehet, de remekül kézre eső, vajbőrrel futtatott felületet kapunk, ami 50-60 ezer kilométer megtétele után sem hajlamos a komolyabb fényesedésre, kopásra.

ford_mondeo_kombi_teszt_008

A központi műszerek egysége sincs túlbonyolítva, minimalista, letisztult és lényegretörő egyben, a fordulatszám- és sebességmérő közé ékelt apró információs felület sokat segít vezetés közben, mivel bármely szemszögből remekül leolvashatók a megjelenített adatok. Középre applikált kapacitív érintőkijelzőjének köszönhetően tökéletes visszajelzéseket kapunk az autó viselkedéséről, működéséről, a briliáns minőségű beépített Sony alapú 8 pontos hangrendszer is innen irányítható természetesen, csakúgy, mint a kétzónás klíma, vagy egyéb komort- és biztonság központú funkciók.

ford_mondeo_kombi_teszt_011 ford_mondeo_kombi_teszt_009 ford_mondeo_kombi_teszt_010

Kényelem mellé biztonság is jár, nem kevés

Nézzük, milyen komfortot, illetve biztonságot szolgáló rendszerekkel szerelték fel a kifutó szériás Ford Mondeo modellt! Bár nem kifejezetten funkció, mégis az utasok magasfokú védelmét szolgálja az IPS, azaz az Intelligens Védelmi Rendszer. Kifinomult technológia ez, melyet az ultraerősnek definiált acélból kialakított utaskabin jelképez egyebek mellett. A sávelhagyásra figyelmeztető rendszer segíti a sofőr biztonságos munkáját például megtett hosszabb autópálya-szakaszok után is, ez nyilvánvalóan akkor aktiválódik csak, amikor irányjelzés nélkül történik a sávváltás.

ford_mondeo_kombi_teszt_004

Automatikus fényszóróvezérlés is megtalálható a Titanium S felszereltségben, mely a szembejövő forgalom, vagy egy előre meghatározott fényerő esetén automatikusan átvált távolsági fényről tompítottra – vagy éppen ellenkezőleg, szituációtól függően. Leginkább a feljebb említett sávelhagyásra figyelmeztető rendszer kiegészítéseként aposztrofálható az éberségfigyelő asszisztencia: az útirány és a jármű viselkedése alapján a computer folyamatosan vizsgálja a sofőr éberségét, s amennyiben a rendszer úgy érzékeli, hogy a járművezető figyelme és reakcióideje egy megadott szint alá csökkent, megjelenik máris a „Pihenjen!” utasítás az infotainmenten.

A Ford Mondeo Titanium S csúcsfelszereltséggel (alacsonyabb opciós csomagok esetén is elérhető) is megpróbál a lehetőségekhez képest gazdaságos maradni, ugyanis szinte teljes mértékben a sofőr vezetési stílusához hangolja a hajtáslánc viselkedését.

ford_mondeo_kombi_teszt_006 ford_mondeo_kombi_teszt_007

Mindehhez hozzájárul a hatékony üzenetküldés is, mellyel a gépjárművezetőt segíti a rendszer, annak érdekében, hogy minél célirányosabb és költségkímélőbb legyen az utazás. A holttérfigyelő rendszer pedig nélkülözhetetlen kiegészítője egy mai, jól felszerelt autónak, így a Ford Mondeo sem lóghat ki a sorból; tradicionálisan az oldalsó visszapillantó tükrökbe került integrálásra a visszajelzők párosa. Ahogyan az lenni szokott, ha belép egy másik jármű a holtterünkbe, azonnal érkezik a visszajelzés.

Belső komfortban tehát nincs hiány, a tágasan kialakított enteriőr messzemenően kimeríti a kényelmesen kivitelezhető utazás fogalmát, akár 5 személlyel is. Az első két fotel jellegű ülés hűthető, fűthető és szellőztethető is, deréktámasz, combtámasz szintén a szériafelszereltség része a Titanium S pakknál. A jó ergonómiájú középső könyöktámasz két utazónak is megfelelő könyöklőfelületet garantál, míg a hátsó hármas, 40:60 arányban dönthető üléssor teljes kihasználtsággal is kellemes utaztatást ígér három átlagos testalkatú felnőttnek, de az ISOFIX pontoknak köszönhetően akár kettő gyermekülés is rögzíthető.

Ha a család prémiumért kiált

Családi megoldás? Természetesen. A Ford Mondeo tágas utastér perfekt kiegészítője a kombi kialakítás, így ha egy prémium jellegű-szintű, protokollra is alkalmas autóra vágyunk úgy, hogy a család is közepes/nagy, vagy épp gyarapszik, szintén tökély a választás.

ford_mondeo_kombi_teszt_012 ford_mondeo_kombi_teszt_015

Elég az hozzá, hogy a puttonyos kialakítás 554 liter bruttó raktérkapacitást hordoz, ez a méret a hátsó ülések variálásával 1745 literesre növelhető.

Már majdnem Focus ST

Megoszlanak a vélemények, melyik motorvariáció igazán testreszabott a Ford Mondeo karakterisztikájához, arculatához. Aki kombit, vagy családi MPV-t vásárol, általában a gázolajos megoldásra voksol, azonban a 2 literes benzines EcoBoost csúcsaggregát is igen meggyőző lehet, kiváltképp, ha az autót megvásárló családapák, családanyák egy fikarcnyit sportos habitussal rendelkeznek. Az egység 240 lóerejét 6000-es percenkénti fordulatszámon adja le, a maximális 340 Newtonméteres forgatónyomaték pedig viszonylag alacsonyan, a váltakozó geometriájú felépítésnek köszönhetően már 1750-es percenkénti fordulatszámon életre hívható.

ford_mondeo_kombi_teszt_013

A duplakuplungos, pillekönnyen kapcsolgató hatsebességes PoweShift automataváltó kötelező kiegészítő a Titanium S felszereltséghez (alapból jár is hozzá), egyike azon kevés automatáknak, amelyekkel ténylegesen élvezet az autózás, a fel- és visszaváltások alapvetően mindig a megfelelő fordulatszám-tartományokban történnek. A Ford Mondeo tesztünkben szereplő példánya kellőképp lendületesen vezethető, a Focus ST-ben is használatos (ott 250 lóerős) blokk hozza formáját, igaz, nyomatékosságban nyilván felülmúlják a némileg alacsonyabbra húzott lóerőhatárokkal bíró hasonszőrű kategóriát képviselő dízelek, de ez egy más történet.

Amennyiben sportosan közlekednénk, úgy a 70 literes, egyébként egész optimális hatótávú tank üzemanyagszintje gyorsan kezd apadni, elérhető a városi 13-14 literes átlag is, azonban ha úgy igazán, családias módon rójuk a kilométereket, akár 5 liter körüli fogyasztás is produkálható 100 kilométerre átlagolva, országúti tempóval.

Sportos, ha kell. Viszont nem túlzó, és inkább visszafogottságot sugall

A Ford Mondeo kombi úttartása, rugózása átlagos, inkább kemény, mintsem puha, az elöl és hátul is állítható MacPherson illetve Multilink felfüggesztések nem okoznak meglepetést, nem hatnak az újdonság erejével. Úthibák, kátyúk vannak, lesznek is, de készüljünk fel: a 19 colos papucsokkal szerelt Ford Mondeo Titanium S nem ilyen terepre lett alapvetően tervezve ezzel a konfigurációval, így nem lesz ritka használat során az erőteljesebbnek titulált rezonancia, pattogós viselkedés. Mindez azonban feledhető, a komplex összesség kárpótol.

ford_mondeo_kombi_teszt_005

Készletkisöprés, kedvező árak

Ahogy említettük, jelenlegi összeállításban újonnan nem szerezhető már be a Ford Mondeo kombija. Titanium S csomagban csak és kizárólag 5 ajtós verzióban rendelhető-vásárolható meg az autó, 10 053 500 forintos bruttó listaáron. A Ford Mondeo kombijának belépő szintjét a Trend felszereltségű, 1.6 literes, 115 lóerős TDCI motorral és 6 sebességes manuális váltóval ellátott alternatíva jelenti, a bruttó listaár ebben az esetben 7 618 500 forintot jelent. A legvaskosabb árcédulát a Titanium csomagos, 2 literes 160 lóerős TDCI gázolajossal és 6 sebességes PowerShift automataváltóval szerelt modell kapta, itt 9 558 500 forintot kell a pénztárnál hagynunk. Ne feledjük: minden új Ford Mondeo-ra 2 év kilométer korlátozás nélküli teljes körű garanciát vállal az importőr, mely kiterjeszthető +3 évvel (5 év), vagy maximum 150 ezer kilométerig (Ford Extra Garancia).

2014 Ford Mondeo Kombi 2.0 EcoBoost PowerShift Titanium S specifikációk

Motor

Motortípus: soros elrendezésű négyhengeres turbótöltött benzinmotor

Lökettérfogat: 1999 cm³

Maximális teljesítmény: 240 LE @ 6000 ford./perc

Maximális forgatónyomaték: 340 Nm @ 1750 ford./perc

Erőátvitel: elsőkerékhajtás, hatfokozatú PowerShift duplakuplungos automataváltó

Méretek, egyéb műszaki adatok

Hossz: 4837 mm

Szélesség: 1886 mm

Magasság: 1512 mm

Tengelytáv: 2850 mm

Első gumik mérete: 235/40 R19

Hátsó gumik mérete: 235/40R19

Tömeg, üresen: 1588 kg

Össztömeg: 2300 kg

Csomagtartó mérete: 554 liter, 1745 literig bővíthető

Üzemanyagtartály mérete: 70 liter

Menetteljesítmények

Végsebesség: 241 km/h

Gyorsulás 0-ról 100-ra: 7.5 másodperc (gyári), 7.6 másodperc (saját, mért eredmény)

Fogyasztási adatok

Saját, mért eredmény (átlagos használattal)

Városi: 10.7 l/100 km

Országúti: 5.3 l/100 km

Vegyes: 7.4 l/100km

Gyárilag mért eredmények

Városi:10.9 l/100km

Országúti: 6.0 l/100km

Vegyes: 7.7 l/100km

CO2 kibocsátás: 179 g/km

Még több információ a Ford magyarországi képviseletének honlapján olvasható.

Még több fotó: Napimagazin Facebook oldal

A cikkhez tartozó fényképeket Canon EOS 5D Mark II fényképezővel készítettük.
Együttműködő partnereink: Acer Hungary, Gigabyte, Sony, MSI, Epson, Canon, Camera Kft., Nike
Utómunka hardver: Acer, Gigabyte, MSI

Ford: 15.1 százalékos piaci részesedés Magyarországon

Szeptember hónapban 1083 új Ford talált gazdára a magyarországi személyautó- és haszongépjármű piacon, amelynek révén a márka öt és fél éves rekordot beállítva, 15,1%-os piaci részesedéssel szerezte meg a piacvezető pozíciót a hónapban.

ford_transit_custom_22_tdci_econetic_013

A kimagasló eredményt az autógyártónak ráadásul úgy sikerült elérnie, hogy a személyautó- és a haszongépjármű piacot külön-külön vizsgálva is az első helyen végzett: az előbbin 794 új autó értékesítével, 14,5%-os piaci részesedéssel, míg az utóbbin 289 új autó eladásával, ami 16,9%-os piaci részesedést jelentett.

A Ford rekord piaci részesedéssel vitte hazánkban a szeptembert, amelyben a márka Magyarországon és legnépszerűbb modellje, a Focus, és az év első kilenc hónapjában a szegmensük értékesítéseit kimagasló előnnyel vezető Mondeo és Ranger mellett nagy szerepe volt a Kuga kiemelkedő sikerének is: mindezeknek köszönhetően az előző év azonos időszakához képest mintegy 34%-al növekedő piacon a Ford szeptemberben a tavalyi év szeptemberéhez képest 65%-al több új autót értékesített idehaza.

„A tény, hogy szeptemberi értékesítéseinknek sikerült a piaci fellendülés ütemének csaknem kétszeresével növekednie, és a válság óta először meghaladnia a havi ezer darabos szintet, egyaránt köszönhető a kedvező ár-érték arányt jelentő, készletről elérhető Focus és Mondeo ajánlatoknak, és teljesen megújult haszongépjármű portfóliónk rendkívüli sikerének. A többi szegmesben egyenletesen jó teljesítményt hozó modelljeink mellett érdemes megemlítenünk még a Kuga nem mindennapi sikerét is, e modellből ugyanis szepemberben átlagos havi értékesítésünk mintegy négyszerese talált gazdára.” – fogalmaz Szamosi Viktor, a Ford magyarországi kereskedelmi igazgatója.

ford_szamosi_viktor

A kereskedelmi igazgató emellett arra is rámutat, hogy bár a szeptemberi hónap valóban kiemelkedően sikeresnek bizonyult a Ford számára, a márka egész évben a piaci növekedés üteménél nagyobb ütemben növelte értékesítéseit: míg az év első 9 hónapjában a magyarországi személyautó- és haszongépjármű piac 23,5%-al, azaz közel negyedével növekedett, az autógyártó értékesítései ez idő alatt 34%-al, azaz több, mint egyharmadukkal nőttek, így a Ford magyarországi piaci részesedése az előző év azonos időszakához képest 0,9 százakékponttal, 10,7%-ról 11,6%-ra nőttek.

„Rendkívül inspiráló számunkra, hogy minden idők legerősebb Ford modellporfóliója, és a márkakereskedői hálózatunk áltan kínált kiemelkedő szolgáltatási színvonal révén január és szeptember között a jelentős piaci növekedés üteménél is nagyobb mértékben sikerült növelni értékesítéseinket, és az idei évben várakozásaink szerint magyarországi értékesítéseink újra a tízezres daramszám közelében lesznek.” – teszi hozzá Kővágó-Laky Andrea, a Ford magyarországi ügyvezető igazgatója.

„Jóllehet a 2009 előtti, húszezer feletti értékesítések eléréséig még várnunk kell pár évet, új modelljeink, különösen a még idén megérkező új Focus és új Mondeo révén további növekedésre számítunk, ami némi strukturális átszervezést és kapacitásbővítést is szükségessé tehet az elmúlt évek nehéz időszakát rendkívüli sikerrel átvészelő, és azt tevékenységük hatékonnyá tételére fordító márkakereskedőink részéről, hiszen nem szabad elfelednünk, hogy két év alatt mintegy 50 százakékkal sikerült növelni értékesítéseinket.” – mutat rá az ügyvezető.

ford_kovago_laky_andrea

„Részben ennek, részben a márkakereskedői hálózattal kapcsolatos, az Egyesült Államokban már sikerre vitt, a közeljövőben pedig Európában is bevezetésre kerülő stratégiánknak köszönhetően a jövő év első felében néhány ígéretes meglepetéssel szolgálunk majd ügyfeleink számára új modelljeinken túl a márkakereskedőink háza tájáról is.” – ígéri Kővágó-Laky Andrea.

A 3M intelligens szűrője hatékony védelmet nyújt gépünk számára

Napjaink online fókuszú világában az adatlopás, illetéktelen betekintés már bárhonnan, bármikor fenyegeti a vállalatok alkalmazottait.

e_privacy

Elég csak pár percre őrizetlenül hagyniuk a számítógépüket, laptopjukat és a kíváncsi kollégák, ismerősök, vagy az információkra vadászó hackerek máris kutakodhatnak a gépükben. A 3M fejlesztői régóta dolgoznak azon, hogy nagyobb biztonságba helyezzék az irodai berendezéseket. A most bemutatott szoftveres alkalmazásuk, az ePrivacy szűrő megakadályozza, hogy arra jogosulatlanok akár csak egy másodpercre is belenézzenek a készülékekbe és így hozzáférjenek a nem rájuk tartozó adatokhoz.

Az ePrivacy szűrő applikáció rendelkezik intelligens arcfelismerő technológiával, amely képes az előzetesen bevitt adatok alapján arra, hogy a saját web kameráján keresztül beazonosítsa a készülék tulajdonosát és csak neki tegye láthatóvá a képernyőt. A behatolás-jelző szintén praktikus funkció. Abban az esetben, ha például egy idegen arc jelenik meg a készülék kamerájának „látókörében”, akkor azonnal felugrik egy figyelmeztető üzenet, ami jelzi a tulajdonosnak, hogy rajta kívül más is nézi az eszköz képernyőjét. Az alkalmazás arra is képes, hogy lezárja a készüléket, amikor azt őrizetlenül hagyják. Az eszköz kamerája érzékeli, hogy nincs a közelben a tulajdonosa, ezért elsötétíti a képernyőt, hogy senki se láthassa, hogy min dolgozott. Miután a gazdája visszatér, a képernyő ismét kiold és lehetővé teszi a megszakított munkafolyamat folytatását. A személyre szabhatóság is fontos eleme az ePrivacy szűrőnek. Ennek köszönhetően a felhasználók a saját igényeik, elképzeléseik szerint végezhetik el a beállításokat és többek közt szabályozhatják azt, hogy kinek engedik meg a betekintést a készülékükbe.

Az ePrivacy szűrő Windows operációs rendszeren fut és egyaránt elérhető irodai számítógépekre, illetve laptopokra.

Átadták a Budapesti Operettszínház díjait

Boncsér Gergely kapta Az évad operettszínésze, Nádasi Veronika pedig Az évad musicalszínésze díjat péntek este a Budapesti Operettszínházban, ahol a magyar operett napja alkalmából adtak át elismeréseket.

operettszinhaz_belso

Az operettszínház és a Musica Hungarica Kiadó kezdeményezésére 2002 óta október 24-én, Lehár Ferenc (1870-1948) halálának és Kálmán Imre (1882-1953) születésének évfordulóján ünneplik a magyar operettet. Hagyomány az is, hogy több kategóriában a magyar operett estéjén adják át a Budapesti Operettszínház díjat.

Az évad operettszínésze díját Boncsér Gergely kapta A mosoly országa főszerepében nyújtott teljesítményéért. Az évad musicalszínésze díját Nádasi Veronikának ítélték musical szerepekben, különösen az Elfújta a szél című előadásban, Suellen O’Hara szerepében nyújtott teljesítményéért.

Az évad legígéretesebb ifjú művészének járó Marsallbot díjat Veréb Tamás nyerte el a Rómeó és Júlia című musical főszerepében nyújtott teljesítményéért. A Musica Hungarica Kiadó életműdíját Makláry László kapta több évtizedes zeneigazgatói, karmesteri tevékenységéért.

Kerényi Miklós Gábor, a Budapesti Operettszínház főigazgatója az operettnagydíjat a színház örökös tagjának, Szinetár Miklós rendezőnek ítélte oda a magyar operett hazai és külföldi megismertetéséért és népszerűsítéséért folytatott több évtizedes munkásságáért.

A magyar operett napja alkalmából megrendezett pénteki gálaesten operettslágereket, népszerű operettszerzők, elsősorban Kálmán Imre és Lehár Ferenc legismertebb dallamait hallhatta a közönség.

A műsorban operettrészletek, köztük a Csárdáskirálynő, a Cirkuszhercegnő, A mosoly országa, a Csókos asszony, a Viktória, A Bajadér, a Marica grófnő, A víg özvegy dalai, valamint az évad új bemutatója, Farkas Ferenc Csínom Palkó című művének részletei is felcsendültek és táncbetétek színesítették a programot.

A koncerten az operettszínház sztárjai, köztük Dolhai Attila, Fischl Mónika, Kerényi Miklós Máté, Dancs Annamari, Peller Károly, Oszvald Marika és Faragó András lépett fel, a látványos esten a színház balettkara is közreműködött. A művészeket Balassa Krisztián vezényletével a Budapesti Operettszínház szimfonikus zenekara kísérte.

Forrás: MTI

 

Világszerte népszerűek a BMW X modellek – már 15 éve

Minden egy „X”-szel kezdődött. A betűvel, amely már az 1980-as évek közepén a BMW összkerékhajtással szerelt modelljét jelölte. A hátsó kerekek meghajtásából eredő különleges járműszimmetria tökéletes alapot biztosított az összkerékhajtás létrehozásához. Tizenöt esztendővel ezelőtt az „X” egy teljesen új járműkategória, s ezzel együtt a vérpezsdítő vezetési élmény szimbólumává vált.

bmw_x_sorozat_15_ev_1

A BMW X5 a világ első Sports Activity Vehicle modelljeként debütált, meghódítva nem csupán az épített utakat, de az off-road terepet is, amellyel új célcsoportokat vonzott a BMW-hez. A modellel a bajor autógyártó újfent bizonyította az innovatív és jövőbe mutató járműtanulmányokhoz való rendkívüli érzékét. 1999-ben a BMW X5 bevezetése lerakta a BMW X modellek páratlan, világméretű sikertörténetének alapkövét.

A Sports Activity Vehicle járműkategória megteremtője és úttörője az elmúlt tizenöt esztendőben a teljes BMW X modellcsalád fejlesztéseinek alapjául szolgált. A márka járműpalettáján jelenleg öt BMW X modell található, amelyeket a BMW M GmbH két nagyteljesítményű, összkerékhajtású csúcsmodellje, a BMW X5 M és a BMW X6 M egészít ki. A BMW X5 immáron harmadik generációjával folytatja a sikertörténetet, miközben a Sports Activity Coupe kategória megteremtője, a BMW X6 és a BMW X3 már a második generációjánál tart. Miközben a BMW X1 a kompakt szegmensben garantálja a sokoldalú vezetési élményt, addig a vadonatúj BMW X4 a prémium középkategóriában nyújtja az elsöprő dinamizmus és a sportos elegancia kombinációját. Ezen modellek mindegyike az első prémium jármű volt saját kategóriájában, a paletta pedig az elkövetkező években tovább bővül. A BMW X modellek töretlenül növekvő népszerűsége – amely jelentős mértékben hozzájárult ahhoz, hogy a BMW a világ egyik legsikeresebb autógyártójává váljon a prémium összkerékhajtású járművek piacán – a jövőben tovább folytatódik. A bajor gyártó eddig több mint 3,3 millió BMW X modellt értékesített világszerte. A BMW-nél regisztrált járműrendelések közül csaknem minden harmadik BMW X modellre érkezik.

Vérpezsdítő vezetési élmény – összkerékhajtással is

A BMW X5 a márkára jellemző egyedülálló vezetési élménnyel hatásos belépőként érkezett meg a piacra. A modellt mindenekelőtt a magas üléspozíció, illetve az úton és terepen is bizonyított kiváló kezelhetőség jellemezte. Ezt egészítette ki a kivételesen tágas, ötletes megoldásokkal tarkított, luxus felszereltségű utastér. A BMW X5 példátlan vezetési dinamikájának eredményeként már debütálásakor egyedülálló pozíciót vívott ki az off-road járművek szegmensében, a hagyományos off-road modellekkel ellentétben ugyanis a BMW X5 önhordó, biztonságos karosszériát és független felfüggesztést kapott. A négykerék-meghajtás 38 : 62 arányban osztotta el a nyomatékot az első és a hátsó tengely között. Köszönhetően az olyan, alapfelszereltségként kínált menetstabilizáló felszereléseknek, mint a DSC (dinamikus menetstabilizáló), az ADB-X (automata differenciál fék), valamint a HDC (lejtmenet-szabályzó), a BMW X5 nem csupán sportos teljesítménnyel volt felruházva, de képes volt az off-road terep támasztotta kihívásokkal is megbirkózni.

A BMW által kifejlesztett összkerékhajtás a kezdetektől fogva nem csupán optimalizálja a tapadást burkolatlan utakon és kedvezőtlen időjárási körülmények között, de tovább növeli a hajtási dinamizmust, minden kanyarvételkor. Minden egyes BMW modell, amelyet xDrive intelligens összkerékhajtással szerelnek – ellentétben más autógyártókkal, akik az összkerékhajtást túlnyomórészt az elsőkerék-hajtásból eredő tapadás-veszteség kompenzálására alkalmazzák –, a négykerék-meghajtás ellenére is fenntartja a hátsókerék-hajtásban rejlő jellegzetes vezethetőséget. Normál vezetési körülmények esetén így az intelligens rendszer oda továbbítja a nyomaték nagy részét, ahol arra a dinamikus vezetéshez optimális esetben szükség van: a hátsó tengelyre. Mindezek eredményeképpen a BMW jellegzetesen precíz kormányozhatósága összkerékhajtás esetén is gyakorlatilag hajtási befolyásoktól mentes marad. Nagyobb sebességű kanyarvételnél ráadásul a kormányreakció mértéke a hátsó kerekek felé továbbított nyomaték szerint optimalizálódik.

A példaértékű tapadás, a sportos dinamizmus és a fejedelmi kényelem innovatív kombinációjának köszönhetően már a legelső BMW X5 modellre is hatalmas kereslet mutatkozott, mindenekelőtt az Amerikai Egyesült Államokban, de Európában és a többi piacon is. 2005 közepén már a félmilliomodik BMW X5 gurult le a gyártószalagról. Az első Sports Activity Vehicle modellből összesen mintegy 620 000 darab készült a BMW dél-karolinai, spartanburgi gyárában, amely mára a BMW X modellek központi üzemévé vált. A jelenlegi BMW X modellek közül a BMW X5, a BMW X6, a BMW X3 és a BMW X4 is itt készül, illetve a BMW X5 M és a BMW X6 M modell is az Amerikai Egyesült Államokban „lát napvilágot”.

Bevált koncepció, új szegmens és BMW xDrive premier: a BMW X3

A Sports Activity Vehicle koncepció újabb járműkategóriákba való átültetésével 2004-ben a BMW újfent úttörővé vált. A BMW X5-höz képest kompaktabb méreteivel, valamint még agilisabb vezethetőségével a BMW X3 abszolút kivételnek bizonyult kategóriájában, amelyben éveken át egyedüli prémium modellként volt jelen. Mi több, a BMW X3 megkapta az állandó négykerék-meghajtás újabb verzióját, az intelligens BMW xDrive összkerékhajtást is. Rendkívül gyors reakcióidejének, elektronikusan vezérelt többtárcsás kuplungjának, valamint a DSC menetstabilizáló rendszerrel való összekapcsolásnak köszönhetően az új, intelligens rendszer, amely egyidejűleg a BMW X5-ben is bemutatkozott, verhetetlenül kedvező feltételeket biztosított a változó, igény szerinti erőátvitelhez.

A BMW X3 két egymást követő évben is elnyerte „Az év négykerék-meghajtású járműve”, illetve „Az év off-road járműve” díjakat az Auto Bild Allrad és az Off Road magazinok olvasói szavazásain.

A sikertörténet magabiztos folytatása: a BMW X5 második generációja

2006-ban, a BMW spartanburgi létesítményében megkezdődött a BMW X5 második generációjának gyártása. Megnövelt utasterével és még nagyobb kényelmével, luxus belső környezetével, még jobb hajtásrendszerével, valamint innovatív felfüggesztésével és vezetést támogató rendszereivel ismét kategória-etalon mércét állított fel. A BMW X5 második generációja egyúttal a bajor gyártó első modellje volt, amelyet opcionálisan hét üléssel is fel lehetett szerelni.

A modell 2007-ben és 2008-ban is elnyerte az Amerikai Egyesült Államokban működő és a járművek átfogó biztonságát vizsgáló intézet, az IIHS (Insurance Institute for Highway Safety) „Top Safety Pick” díját a törésteszten nyújtott kiemelkedő viselkedésével. Mi több, a példaértékű értékállóság is a BMW X5 védjegyévé vált. Mindezek eredményeként az egyik legelismertebb németországi autós szakmagazin, az Auto Bild 2007-ben és 2008-ban is „Az év értékbajnokának” választotta a BMW X5 második generációját. A modellből világszerte csaknem 730 000 példány kelt el, amellyel a BMW X5 újfent képes volt felülmúlni kategóriateremtő elődje elképesztő sikerét.

Innovatív koncepció a még nagyobb vezetési élményért: a BMW X6, az első Sports Activity Coupe

Miután a BMW két járműkategóriában is sikeresen alkalmazta a Sports Activity Vehicle koncepciót, új kategóriában nyitott: 2008 tavaszán a BMW bemutatta a világ első Sports Activity Coupe modelljét. A BMW X6, amelyet a BMW bemutatkozása óta az X5 modellel együtt az egyesült államokbeli Spartanburgban gyárt, különlegesen intenzív módon hangsúlyozza a BMW X modellekre jellemző menetdinamikát.

Az első Sports Activity Coupe úttörő szerepet vállalt az innovatív BMW ActiveHybrid technológiában is. A 2009-ben bemutatott BMW ActiveHybrid X6 lenyűgöző erejét egy nyolchengeres benzinmotor és két elektromos motor állította elő, amelyet a BMW xDrive intelligens összkerékhajtási rendszere igény szerint mind a négy kerék felé továbbított. 357 kW-os / 485 lóerős rendszerteljesítményével a BMW ActiveHybrid X6 piaci debütálásakor a világ legerősebb, szériagyártásban készült hibridhajtású járműve volt.

Sőt, 2009-ben két figyelemre méltó modellel bővült a BMW M GmbH által készített nagyteljesítményű sportautók sora. A BMW X5 M és BMW X6 M modellek által nyújtott összetéveszthetetlen vezetési élmény alapját az M TwinPower Turbo technológiával szerelt, speciálisan a két nehézsúlyú atléta számára tervezett V8-as benzinmotor, a 408 kW-os / 555 lóerős csúcsteljesítmény és a dinamikus teljesítmény-szabályzással társított, M-specifikus xDrive intelligens összkerékhajtás adta.

A BMW X1: a sokoldalú vezetési élmény példaképe a prémium kompakt szegmensben

2009 óta a BMW X modellekre jellemző vérpezsdítő vezetési élmény már a kompakt szegmensben is átélhető. A BMW X1 sokoldalúsága, sportossága, nagyfokú agilitása és élvonalbeli funkcionalitása lehetővé tette, hogy a BMW újfent sikereket érjen el egy újabb szegmensben. A kompakt méretekkel megáldott BMW X1 a kategória előfutáraként egyhamar világsiker lett, több mint 300 000 eladott példánnyal mindössze két és fél éven belül. Eddig a BMW több mint 640 000 X1 modellt értékesített világszerte.

A szériafelszereltség részeként kínált öt teljes értékű ülésével és 40 : 20 : 40 arányban osztott, dönthető hátsó üléssorával a BMW X1 bőkezű és változatos utasteret kínál a márka ügyfeleinek. A BMW TwinPower Turbo technológiával szerelt legkorszerűbb erőforrások garantálják az agilitást és a hatékonyságot. Motorváltozattól függően a BMW X1 az intelligens xDrive összkerékhajtási rendszerrel is felszerelhető, ahogyan a nyolcsebességes Steptronic automataváltó is elérhető opcionálisan a modellhez, a kategóriában egyedülálló módon. A BMW X1 többször is igazolta nagyfokú biztonságát, többek között az Euro NCAP töréstesztjén, amelyen megszerezte a maximális öt csillagot. A modell kifejező stílusáért megkapta az úgynevezett „red dot” díjat, az Auto Bild Design Díját és az Auto Zeitung Design Díját is. Mindezeken felül a BMW X1 értékállóság szempontjából is az egyik legstabilabb modell a kategóriában, amit 2010-ben az Auto Bild is elismert, az „Értékbajnok” díj odaítélésével.

Folyamatos fejlődés: a BMW X3 következő generációja és újabb lendület a BMW X4 képében

A minden szempontból jelentős fejlődés elengedhetetlen volt ahhoz, hogy a BMW X3 2010-ben debütáló második kiadása  megőrizze a márkára jellemző, összetéveszthetetlen vezetési élményt nyújtó karaktert. A középkategóriás SAV modell második generációja éppen ezért nem csupán még sportosabb és még hatékonyabb, de jelentősen tágasabb és kényelmesebb is lett, miközben funkcionalitása és innovatív felszereltségei is  fejlődtek. Az új BMW X3 is megkapta az Euro NCAP törésteszt maximális, ötcsillagos minősítését, amellyel megvédte az elődmodell tervezés terén kapott számtalan elismerését, egyúttal bebiztosította renoméját a közvélemény-kutatásokban és az értékállósági listán is.

A BMW ezt követően új lendületet adott a sikertörténetnek a prémium középkategória első Sports Activity Coupe modelljével. A vadonatúj BMW X4 2014-ben debütált, egy autóban egyesítve a BMW X modellekre jellemző karaktert a márka sportosan elegáns kupé-sziluettjével. A BMW X4, amely utánozhatatlan módon olvasztja egybe a vezetési élményt, a kifinomultságot és a modern funkcionalitást, hatféle motorváltozattal rendelhető, az alapfelszereltség részeként xDrive intelligens összkerékhajtással párosítva.

Csúcsformában a kategória csúcsán: az új BMW X5 és az új BMW X6

Tizenöt évvel az első kiadás debütálását követően a BMW X5 immáron harmadik generációjával folytatja a Sports Activity Vehicle koncepció sikertörténetét. Az új modell ismét mércét állított fel a BMW által megteremtett szegmensben a vezetési élmény, a hatékonyság, az erőteljes és kifejező dizájn, a sokoldalúság, illetve a luxus felszereltség tekintetében. Az SAV modell legújabb generációja opcionálisan hét üléssel is elérhető.

A BMW X modellcsalád legújabb tagja a vadonatúj BMW X6. A Sports Activity Coupe második generációja felfokozott dizájnelemekkel, még sportosabb karakterrel, még elegánsabb, luxus utastérrel és innovatív felszereltségekkel érkezett meg a piacra.

bmw_x_sorozat_15_ev_2

Néhány hasznos tanács a fűtési szezon kapcsán

A fűtési szezonban ügyelni kell a lakások megfelelő szellőztetésére, mert így elkerülhető a belső térben megtalálható allergének, valamint a szén-dioxid és a szén-monoxid okozta egészségkárosodás.

futesi_szezon

Az Országos Környezetegészségügyi Intézet (OKI) által összeállított tájékoztató szerint télen – a kevesebb szellőztetés miatt – a lakás levegőjében felhalmozódik a vízpára, ami a lehűlt falakon és ablakokon lecsapódik. A nedvesség penészgombák és poratkák megjelenésével, ezáltal különböző légúti megbetegedésekkel jár. Többnyire asztmát, illetve allergiát okoz. Az OKI ezért azt javasolja, hogy ha nincs az ablakokban légbevezető rés, mielőbb építtesse be a tulajdonos. Egyes esetekben arra is szükség lehet, hogy a friss levegő beszívását valamilyen gépi berendezéssel oldják meg. Ha ez nem lehetséges, akkor naponta többször valamennyi ablakot sarkig ki kell tárni, és így rövid ideig, de intenzíven szellőztessenek; e rövid, párperces idő alatt a párás, szennyezett meleg levegő kitódul a lakásból, és helyette száraz, friss, tiszta levegő áramlik be.

A fűtés megkezdése előtt fontos a portalanítás is – figyelmeztet az OKI. A bútorokon, a szőnyegekben, kárpitozott bútorokon megült porban sok, nyáron leülepedett pollen halmozódik fel, ezek a fűtésnél felkavarodnak, lebegnek, és légzőszervi panaszokat okoznak. E szennyeződések lerakódhatnak a fűtőtesten, vagy a helyiséget meleg levegővel ellátó klímarendszerben is. Ezért a fűtési szezon előtt javasolt kitakarítani a fűtőtestet, illetve kitisztíttatni a klímarendszert.

Az OKI tájékoztatójában olvasható továbbá, hogy a lakás levegőminősége légtisztítókkal is javítható. A légtisztítók elsősorban a por, a pollen, a dohányfüst és a baktériumok szintjét csökkentik a lakótérben, egyes típusaik a vírusok és az illékony vegyületek, szagok kiszűrésére is alkalmasak. Penész és atkaszennyeződés megszüntetésére nem alkalmasak, mivel ezeknél a kiváltó okot, vagyis az épületanyag nedvesedését kell megakadályozni.

Fűtési szezonban az ajtók-ablakok általában zárva vannak, a gyengén szellőztetett helyiségekben a szén-dioxid koncentrációja általában magasabb az ajánlott értéknél. Egészségkárosító hatása csak igen magas koncentráció esetén van ugyan, de rontja a belső térben tartózkodók közérzetét, koncentrálóképességét.

A nem megfelelő szellőztetés, az elégtelen légcsere következtében a szén-dioxid mellett a belső térből származó egyéb légszennyező anyagok mennyisége is feldúsul. Ezért azt ajánlják, hogy a lakás megfelelő szellőztetését biztosítsák légtechnikai rendszerek kiépítésével és nyitott ablak melletti takarítást javasolnak.

A fűtési szezon kezdetével megszaporodnak a szén-monoxid-mérgezések, ennek megelőzésére ajánlatos szakemberrel átnézetni a fűtő és tüzelőberendezéseket. Senki ne járassa a gépkocsi motorját zárt térben, különösen, ha lakáshoz közvetlenül kapcsolódó a garázs, és a nagyobb biztonság érdekében célszerű CO-érzékelőt beszerezni minden olyan helyiségbe, ahol nyíltlángú berendezés van. Érdemes olyan készüléket választani, mely tanúsítottan megfelel az EN 50291:2001 szabvány előírásainak.

A szervezet ellenálló-képességének biztosítása érdekében télen nagy szükség van a vitaminok pótlására. Az intézet azt is javasolja, hogy naponta legalább fél órát tartózkodjunk a szabadlevegőn, ha lehet, használjuk ki a napsütéses időszakokat, hiszen a napsugárzás feltétlenül szükséges a D-vitamin képződéséhez.

Forrás: MTI

Pillantsunk be egy rallyműhely kulisszatitkaiba!

Nemrégiben hatalmas sikernek bizonyult, hogy a Red Bull Global Rallycross sztárja, Ken Bock bepillantást engedett műhelytitkaiba, ezért a Ford Racing ‘All Access’ videosorozata most egy másik élvonalbeli csapat kulisszái mögé kalauzolja el a nézőket.

ford_fiesta_olsbergs_mse

Andreas Ericsson, az Olsbergs MSE (OMSE) csapat tulajdonosa megnyitotta svédországi rallyautó-műhelyét a Ford Racing stábja előtt, s a kamerák eddig sosem látott képsorokon rögzíthették, amint a szerelők felkészítik egy futamra a csapat Ford Fiesta ST versenygépét. Ericsson bemutatja a rajongóknak a helyet, ahol a Fiesták készülnek, és olyan különleges részegységekről is fellebbenti a fátylat, mint például a különleges sebességváltók, sőt bepillantást enged az általa “barlangként” emlegetett titkos helységbe, ahol az összeszerelés folyik.

A nézők emellett azokat a helyeket is megismerhetik, ahol a szerelők a Fiestákat javítják, vagy éppen a gumikat és a motorokat tesztelik. A műhely a szó szoros értelmében otthont ad az OMSE szerelői számára, hiszen a munkahelyek mellett itt több pihenőszoba, edzőterem és non-stop étterem is a csapattagok rendelkezésére áll. Az OMSE műhelyét bemutató film a Ford Racing ‘All Access’ videokampánya keretében készült. Ezek a videók közelebb hozzák a rajongókat kedvenc csapatukhoz és versenyzőikhez, legyen szó akár a NASCAR, az IMSA, az NHRA, a Formula Drift versenysorozatokról, akár a Red Bull Global Rallycross világáról.

Győr-Budapest ultramaraton: 2015-ben ismét ötnapos lesz a verseny

A jövő évben ismét a klasszikus, Bécs-Sopron-Győr-Tata-Budakeszi-Budapest útvonalon rendezik meg az idén kivételesen Győr és Budapest között lebonyolított ultramaraton futóversenyt.

gyor_budapest_ultramaraton

A szervezők tájékoztatása szerint 2015-ben a második szakasz érdekességének ígérkezik, hogy a Hanságot elhagyva Mosonmagyaróvár irányában halad tovább a mezőny, onnan pedig a Szigetközben, festői szépségű tájakon futva érkezik Győrbe. Ugyancsak újítás lesz, hogy azok számára, akik nem vállalkoznak az ötnapos megméretésre, háromnapos betétversenyt rendeznek Győr és Budapest között, 142 kilométeres útvonalon.

A rövidebb táv létjogosultságát mutatja, hogy a csütörtökön zárult idei versenyen 31-en indultak, és csak egy futó adta fel a küzdelmet. A 31 résztvevő között 11 nő is rajthoz állt, ők valamennyien célba értek. A győztes Marton-Mlecsenkov Évánál csak öt férfi volt gyorsabb.

Forrás: MTI

Visszatér az ikonikus Technics audiomárka

A Panasonic Corporation visszahozta az európai piacra a korábban rendkívül népszerű, ikonikus Technics audiomárkát. A hat év elteltével ismét megjelenő Technics Hi-fi termékeket decembertől lehet majd kapni az európai üzletekben, majd később, fokozatosan a világ más részein is.

technics_reborn

A piaci bevezetést, a Technics project igazgatója, Michiko Ogawa jelentette be még szeptember elején. Ogawa – aki korábban Technics audio mérnök volt, ugyanakkor népszerű és közismert jazz zongorista Japánban – elmondta, hogy az új termék a ‘Technics Definitive Sound’ koncepcióra alapul, amely az elmúlt évtizedek audio fejlesztéseinek, szaktudásának összegzése. A koncepció három fő technikai elem köré épül:

‘Accurate Digital Technology’ (Pontos Digitális Technológia): ez hivatott biztosítani, hogy a jelátvitel a lehető legpontosabb legyen a megfelelő áramellátás mellett.

‘Noiseless Signal Technology’ (Zajtalan Jel Technológia): ez jelentősen csökkenti a zajt annak érdekében, hogy a digitális audio technológia a lehető legjobb teljesítményt nyújtsa.

‘Emotive Acoustic Technology’ (Érzékeny Akusztikus Technológia): ez a kristálytiszta hangról és térélményről gondoskodik, ultra-nagy sávszélességben és nagy dinamikai tartományban.

Ogawa szerint az új Technics legfontosabb küldetése azonban az, hogy egyedülálló, eddig nem tapasztalt, magával ragadó zenei élményt nyújtson.

„Fiatalon újabb és újabb zenei felfedezéseket teszünk és megihletnek bennünket az új zenei irányzatok. Ám felnőve az élet ügyes-bajos dolgai elfordítanak minket a zenétől és talán teljesen el is feledkezünk arról, mennyire szerettünk egykor zenét hallgatni. Az új Technics termékekkel az a célunk, hogy felidézzük a zenehallgatás nagyszerű élményét, hogy „fedezzük fel újra a zenét”. Ehhez a Technics a csak rá jellemző, magával ragadó hanghatással járul hozzá – azzal a zenehallgatási élménnyel, amit, úgy tűnik, elveszítettünk az évek során.” – mondta Ogawa megvilágítva a „Zene újrafedezése” szlogen hátterét.

Két új Hi-fi Audio rendszer sorozat

A Technics két új sorozattal indít a piacon: a Reference Class R1 sorozat és a prémium kategóriát képviselő C700 rendszer kerül az üzletek polcaira decemberben.

A Reference Class R1 sorozatban három hi-fi audió komponens gondoskodik az egyedülálló zenei élményről:
• az SE-R1 sztereó erősítő
• az SU-R1 hálózati audiovezérlő
• valamint az SB-R1 hangszórók.

A Premium Class C700 sorozat – amely kifinomult stílusával nyújt az érzelmekre ható élményt – négy elemet tartalmaz:
• az SU-C700 erősítőt
• az ST-C700 hálózati audio lejátszót,
• az SL-C700 CD-lejátszót
• és az SB-C700 hangszórókat.

A hálózati audió lejátszók új rendszere kompromisszumok nélkül nyújt kiváló hangminőséget, amelyhez igénybe veszi a Reference Class sorozatban alkalmazott technológiákat.

A Technics termékeket decembertől lehet megvásárolni a boltokban. A termékekről további információért kérjük, keressék fel a technics.global Facebook oldalát vagy Twitteren: @technics.