Főoldal Blog oldal 559

Kivételes vezetési élményt ígér a Peugeot Quartz

A Peugeot 2009 óta vezető pozíciót tölt be a crossoverek piacán. A Quartz tanulmányban, mellyel a márka megújítja a szegmensről alkotott vízióját, a szabadidő autók új nemzedékének felfokozott kifejezése a márka „legütősebb” modelljeinek világával egyesül. A sportos stílusjegyek kívül-belül egyedi módon jelennek meg, a látványos formatervben ugyanúgy, mint az olyan innovatív anyagokban, mint a bazalt, a numerikus szövéssel előállított textil, vagy az antikolt bőr.

peugeot_quartz_koncepcio_1

A Peugeot Quartz i-Cockpitját tökéletesen a vezető igényeinek megfelelően alakították ki, hogy uralni tudja a Peugeot Sport által kifejlesztett hajtáslánc 500 lóerős teljesítményét és az elektronikus vezérlésű futómű dinamikus viselkedését.

Az Exalt és a Quartz tanulmányokkal a márka a felsőkategóriás autókról alkotott vízióját mutatja be. A márka exkluzív tanulmányokat álmodott meg a felsőkategória igényes ügyfeleinek, elbűvölő formatervvel, innovatív anyagokkal, nem mindennapi vezetési élménnyel.” – mondja Maxime Picat, a Peugeot ügyvezető igazgatója.

A Peugeot stílus erőssége abban rejlik, hogy akár szedánhoz, akár crossoverhez alkalmazzuk, mindkét változatot ellenállhatatlanul vonzóvá teszi” – állítja Gilles Vidal, a Peugeot formatervezési igazgatója.

 A szupersportos crossover

A Peugeot Quartz stílusa egyértelműen sportos, robusztus és erőteljes. Művészien kidolgozott formatervében a szabadidő autó karosszériája a szedán utasterével egyesül.

A futómű nem mindennapi képességeit sejtetik a 2,06 m széles orr-rész és a 305 mm-es gumiabroncsok. A különböző világítási funkciók LED modulokra épülnek. A lencsementes fényszórókat egy fényvezető hangsúlyozza, amely a karosszéria két oldalán kiemelkedve kettészeli a légáramlatot. Az oroszlán embléma a hűtőrács közepén helyezkedik el, amelyet a szemlélő látószögétől függően változó pepita minta élénkít.

A tanulmány oldalnézetét a nyújtott vonalak teszik dinamikussá. A Continental gumiabroncsokkal felszerelt, 23 colos alumínium felnik a nagyvonalúan lekerekített kerékjáratokban terpeszkednek. A túlnyúlások rendkívül kicsik, hogy az autó 4,50 méteres hosszúságát maximálisan élvezhessék az utasok. A motor azonban a szerepéhez méretezett helyet kapott a légbeömlőkkel hangsúlyozott, hosszú motorházfedél alatt. Az elektromosan behúzható fellépőt is magába foglaló oldalsó rész stílusát a textilipar ihlette. A redők feszesen rásimulnak a karosszéria szerkezetére, ugyanakkor kiemelik a kerékjárati íveket.

Mintha egyetlen darabból állna az utastér felső része, amelybe « belefaragták » a különböző funkciókat. A polikarbonát ablakok fém ívekkel kapcsolódnak a karosszériához. Precíz, osztott kialakításuknak köszönhetően megfogják a fényt, ugyanakkor esztétikai szerepük is van: hozzájárulnak a tanulmány kristályszerkezetet idéző megjelenéséhez.

A hátsó sárvédőkig futó üvegtető vonalából kibontakozó két spoiler fokozza az autó áramvonalasságát. Annak az éles vágásnak a vonalában helyezkednek el, amely meghúzza a határt a tanulmány két árnyalata között: az első rész kvarcszürke árnyalata a hátsó sárvédőktől matt feketébe vált át, amit az itt-ott felfénylő vörös szín még jobban kiemel.

peugeot_quartz_koncepcio_3

A Quartz hatékonyságát hangsúlyozza az egyes elemek és funkciók precíz kidolgozása. A 23 colos felnik küllőit például addig finomították, amit még az anyag erőssége elbír. A keréktárcsákat kompozit légterelő lapok borítják, amelyek esztétikai szerepük mellett a jobb légáramlást és a fékek hűtését is szolgálják.

A Peugeot Quartz egyetlen tömböt formáz, melynek alsó részéből egy szabadidő autót, felső részéből pedig egy szedánt « faragtak ki ». Minden elemet úgy terveztek meg, hogy a forma tükrözze a rendeltetésüket. A Quartz egyszerre lélegzetelállító és hatékony a szoborszerűen kialakított karosszériának és a high-tech anyagoknak köszönhetően” – mutat rá Matthias Hossann, a Peugeot Quartz formatervezésének felelőse.

Hatékony és high-tech anyagokkal megépített utastér

Egy új gyártási eljárás következtében elhagyható lett a B oszlop, ami lehetővé tette az ollószerűen felfelé nyíló ajtók kialakítását. A Quartz EMP2 padlólemezéhez a legújabb ragasztási eljárással rögzített, kompozit panelekből álló karosszériát illesztettek. Ez a megoldás nemcsak súlycsökkenést, hanem rendkívül merev struktúrát is eredményezett, aminek köszönhetően el lehet hagyni a hagyományosan a szerkezet megerősítését szolgáló középső oszlopot.

Az automatikusan behúzódó és kiemelkedő fellépő megkönnyíti a beszállást az utastérbe, ahol érzékeinket hatalmukba kerítik az autóban eddig nem látott, természetes vagy újrahasznosításból származó anyagok.

„A Quartz külsejének és utasterének megjelenése kontrasztos. Elegáns és kifinomult utastere melegséget áraszt. Ennek ellenére a karaktere határozottan sportos, amit a vezető és a vezetés köré épített i-Cockpit is hangsúlyoz” – összegez Sébastien Floutier, a Peugeot Quartz színeinek és anyagainak tervezője.

A Quartz szimbóluma az erőt és a könnyedséget egyesítő bazaltkő, amely többek között a középkonzolon látható. A bazalt vulkanikus kőzet, a kiömlő láva hirtelen lehűlésekor keletkezik. Tulajdonságai a világon mindenütt egyformák, ami megkönnyíti az adott célország szerinti beszerzését. A tanulmányban a bazaltot meghagyták nyers formájában, hogy még szembetűnőbb legyen a többi korszerű anyag között.

A Quartz világelső a digitális szövéssel előállított textil alkalmazásában. Ez a korszerű eljárás komplex és nagyméretű darabok létrehozását teszi lehetővé, amelyek a gépből kikerülve azonnal felhasználhatók. Mivel nincs vágás, anyagfelesleg sem keletkezik. A textilt műanyagok, például műanyag palackok újrahasznosításából származó műszálból szövik. Ez az eljárás azért is előnyös, mert meglehetősen vastag, és ezért puha darabok előállítására alkalmas, ami feleslegessé teszi habréteg alkalmazását.

Az autózás történetének legszebb korszakai előtt tiszteleg a tanulmány belterébe invitált bőr. A sportos hangulat megteremtéséhez hozzájárul a műszerfal, az oszlopok és a tető fekete bőr borítása, míg a testfelülettel érintkező területeket, az üléslapokat és a támlákat régi bútorokra és ruhákra emlékeztető antikolt barna bőr borítja.

Az összképet a kompozit tömbből marással előállított ajtókeretek teszik teljessé, a gép által hagyott barázdákat vörös árnyalattal töltötték ki. Az így keletkezett vonalak mintázata mozgalmas hatást kelt, amit még tovább fokoz a folyamatosan változó megjelenése.

A pilótára tervezett i-Cockpit

Mind a négy utas kagylóülésben foglalhat helyet, ami remek üléspozíciót nyújt. Az ülések szerkezete látható maradt, mindegyikhez négypontos biztonsági öv tartozik. Fokozza az utasok kényelmét a látható szerkezetű üléslapok és támlák homokszínű, lebegő bőr borítása.

peugeot_quartz_koncepcio_4

A Peugeot i-Cockpitot úgy tervezték meg, hogy a vezető erőfeszítés nélkül uralhassa az autó kimagasló teljesítményeit. A versenyautók világából kölcsönözték a kisméretű kormánykereket és a rajta kialakított kapcsolókat, aminek köszönhetően a vezető kis mozdulatokkal kezelheti az irányjelzőket, a különböző üzemmódokat, vagy válthat sebességfokozatot. A vetített kijelzőt egy nagyméretű, konfigurálható csempe rendszer alkotja, a közepén található, 45 fokos szögben döntött polikarbonát sávon jelenik meg az információk egy része.

A kicsi kormány és a vetített kijelző két oldalán a vezető irányába kiugró műszerfalon könnyen elérhetjük a billenőkapcsolókat. Amikor a vezető megnyomja az egyik kapcsolót, a hozzá tartozó optikai szálon végigfut az információ.

Sportos mechanika

A Quartz plasztikus formatervéhez kivételes motor jár. A tanulmány full hibrid plug-in hajtáslánca, amely egy belső égésű motorból és két villanymotorból áll, 500 lóerős csúcsteljesítményre képes.

A nem mindennapi erőt sejtető, magasan domborodó motorháztető alatt a Peugeot Sport által kifejlesztett 1.6 literes THP 270 motort találjuk. A hatfokozatú automata sebességváltóval összekapcsolt, négyhengeres benzines motor csúcsnyomatéka 330 Nm, fajlagos teljesítménye közel 170LE/l, ami világszinten is egyike a legjobbaknak. Ez kiegészül az első tengely közvetlen hajtásáért felelős, 85 kW-os villanymotorral, amely a fékezési szakaszokban újratölti a 400 V akkumulátort, és fokozatváltáskor segíti a szívómotort. Ugyanígy, a hátsó tengelybe beépített, szintén 85 kW-os villanymotor egyszerre felelős a hajtásért és az akkumulátor feltöltéséért. A kerekek közötti fékerőt speciális ESP osztja el, ami fokozza az autó stabilitását és részt vesz az akkumulátor feltöltésének optimális kezelésében.

Háromféle üzemmód közül választhat a vezető. ZEV, vagyis nulla kibocsátású módban a jármű az újratöltődő akkumulátornak köszönhetően akár 50 kilométert is képes megtenni kizárólag elektromos hajtással. Országúti (Route) üzemmódba kapcsolva a szívómotor és az első elektromos motor együtt dolgozik, ami kiváló országúti teljesítményt biztosít, és lehetővé teszi az akkumulátor maximális feltöltését a lassítási szakaszokban. A Race üzemmód a három motor összekapcsolásával hozza ki a maximumot az alvázból és a részlegesen önzáró differenciálművekkel ellátott futóműből. Ez a felépítés lehetővé teszi, hogy a rendszer az egyes kerekek tapadását figyelembe véve ossza el a nyomatékot a négy kerék között.

peugeot_quartz_koncepcio_2

A motorban rejlő képességek maximális kiaknázását szolgálja a speciális Mc Pherson első, és az elektromos motort is magába foglaló, többlengőkaros hátsó futómű. A légrugós felfüggesztés 300 és 350 mm között automatikusan változtatja a hasmagasságot. Ezt a funkciót egy optikai rendszer vezérli, amely a navigációs rendszerrel egybekötött kamerák segítségével figyeli az útburkolat változásait.

A Quartzban minden együtt van a páratlan vezetési élményhez: a kimagasló teljesítmények és az ösztönösségre épülő, rendkívül precíz vezethetőség. Ezzel a tanulmánnyal a Peugeot új dimenzióba helyezi a felsőkategóriás sportautó fogalmát.

Először kelt át teherszállító hajó jégtörő segítsége nélkül az északnyugati átjárón

eszaknyugati_atjaroElőször kelt át teherhajó az Atlanti-óceánt a Csendes-óceánnal összekötő északnyugati átjárón jégtörő hajó segítsége nélkül. A Fednav kanadai tengeri szállítmányozási cég MV Nunavik nevű, jég ellen megerősített teherhajója szeptember 19-én indult az északkelet-kanadai Nanuvik tartományban fekvő Deception-öbölből, és Kanadai északi partja mentén haladva szeptember 30-án érkezett meg az alaszkai Barrowba – jelentette be a Fednav.

A hajó 23 ezer tonna Kanadában bányászott nikkelércet szállít Kínába. Az északnyugati átjárón átkelve útja 40 százalékkal rövidebb, mintha a Panama-csatorna felé vette volna az útirányt. Üzemanyag-megtakarítása által 1430 tonnával kevesebb üvegházhatású gázt bocsát ki útja során – idézte a Fednav közleményét a LiveScience tudományos ismeretterjesztő hírportál.

A Japánban épült MV Nunavik képes 1,5 méter vastag jégmezőn átkelni háromcsomós (1 csomó=1852 méter/óra) sebességgel.

Az Északi-sark olvadó jégmezői számos új tengeri útvonalat nyitottak meg a kereskedelmi hajózás előtt a térségben az elmúlt években. Az útvonalak lerövidítésével üzemanyagot takaríthatnak meg a cégek, és mert ez a térség mélyebb, mint a Panama-csatorna, nagyobb terhet szállíthatnak az egyes utakon.

Atlanti-óceántól a Csendes-óceánig Oroszország szibériai partvidéke mentén vezető hajózási útvonalon, az északkeleti átjárón 2012-ben kelt át egy orosz tartályhajó Norvégiából Japánba. Tavaly az északnyugati átjárón először kelt át teherhajó, de a kanadai parti őrség jégtörőinek kíséretében haladt.

Bár idén a jég vastagabb az északnyugati átjáró szigetei és félszigetei körül, a Nunavik nem találkozott olyan vastag jéggel, amely akadályozta volna haladását.

Az északnyugati átjárón való első átkelés 1845-ben halállal végződött, Sir John Franklin angol sarkkutató két hajója a jég fogságába került, mindenki meghalt. Kanadai kutatók a múlt hónapban bukkantak rá Franklin szerencsétlenül járt Erebus hajójára a Viktória-tengerszorosban.

Forrás: MTI

 

Limitált kiadású Ford Mustang ihlette divatkollekció vásárolható meg

A világ öt top-dizájnere a Forddal összefogva megalkotta a limitált kiadású Mustang Unleashed divatkollekciót: az egyedi grafikákkal díszített pólók a Mustang szellemiségét hirdetik. A Mustang Unleashed híres divattervezői közt ott van Anna Sui, Rogan Gregory és Scott Mackinlay-Hahn (Rogan), Paula Cademartori, Tomaso Anfossi és Francesco Ferrari (CO|TE), valamint Pamela Love. A limitált kiadású pólókból összeállított kollekció kizárólag a Gilt.com szájton vásárolható meg.

anna_sui_mustang_kollekcio_1

A divatvilág ismert nevei – Anna Sui, Rogan, Paula Cademartori, CO|TE and Pamela Love – a Forddal közösen, a legendás Ford Mustang ihletével állították össze a limitált kiadású Mustang Unleashed ruhakollekciójukat, ami egyedi mintázatú pólókból áll. Az öt dizájner mindegyike három ruhadarabot tervezett a Mustang szellemiségében, így a kollekció összesen 15 darabból áll. A ruhákat a természetességre és a fenntarthatóságra nagy hangsúlyt fektető Loomstate készíti el, és szeptemberben már megvásárolhatók a Gilt.com honlapon, ezen az innovatív online divatkereskedő-oldalon.

“A Ford Mustang maga a megtestesült szenvedély, erő, kaland és szabadság, a divattervezők pedig erős egyéniségek és ismert művészek – így eddig sosem látott módon sikerült egyesítenünk a divatvilágot és az autóipart.” – véli Kim Cape, a Ford csoport marketing-managere. “A Mustang Unleashed kollekció a Mustang szenvedélye és szabadsága előtt tiszteleg, nem beszélve arról a hatásról, amit ez az autó az elmúlt 50 év során a popkultúrára gyakorolt.”

Öt fantáziadús divattervező

A Mustang Unleashed trendteremtő tervezőinek sikerült megragadniuk a Mustang lényegét. Érzelemmel, gazdag kifejezőkészséggel és “szabadjára engedve”, a szabadság és az egyéni stílus szellemiségével élték át az alkotás folyamatát. Íme, a kollekció merész dizájnerei:

  • Anna Sui: A detroiti születésű Suiban és a Ford Mustangban sok a közös vonás. Sui munkáiból a rock ’n’ roll fantáziája köszön vissza – vagyis éppen az a szabadság, eredetiség és ösztön, amit a Mustang is megtestesít
  • Rogan Gregory és Scott Mackinlay-Hahn (Rogan): A Rogan munkái kifejező minimalizmusukról, tradicionális minőségükről és arról az erőteljes, már-már nyers amerikai örökségről szólnak, ami a modern, hi-tech Mustang sajátja is. A tervező sikeresen sűrítette bele mindezt a póló grafikájába, amit természetes vonalvezetésű, szabadkézi rajzzal alkotott meg
  • Paula Cademartori: Cademartori szenvedélye a nőies kisugárzás és az aprólékos részletkidolgozás, ami dizájnjára és táskakollekciójára egyaránt jellemző. Számára a “szabadjára engedve” kifejezés az erőt, a szabadságot és az új élményeket jelenti. Cademartori Mustang-dizájnja fantáziadús és színpompás geometrikus formákból áll
  • Tomaso Anfossi és Francesco Ferrari (CO|TE): A CO|TE filozófiája, hogy kortárs szemlélettel értelmezik át a klasszikus dizájn-témákat, így – a Mustanghoz hasonlóan – túllépnek a megszokott határokon. Ihletük alapja az előítéletek nélküli gondolkodásmód, ám a minőségre és a hagyományos értékekre is kiemelt figyelmet fordítanak. A CO|TE dizájnja a Mustang aprólékos részletkidolgozására és geometrikus elemeire helyezi a hangsúlyt
  • Pamela Love: Az egyedi ékszerek szerelmese, Pamela Love és a Mustang együtt jelennek meg egy történet lapjain. Az alapötletet az adta, hogy a Mustang milyen komoly hatást gyakorolt az amerikai popkultúrára, valamint az, ahogyan a haladó szellem túllép a múlt határain. Love dizájnjában a ló az erő, a kitartás és a szabadság szimbólumaként tűnik fel.

pamela_love_sunglasses_ford_mustang_kollekcio

“Detroitban nőttem fel.” meséli Sui. “A terveimben szerettem volna megörökíteni a Mustangról szóló emlékeimet, és kifejezni az amerikai popkultúra szellemiségét. Divattervezőként a környezetemből merítek ihletet, de azt is fontosnak tartom, hogy alkotásaim kifejezzék személyes ízlésemet és egyéniségemet – pontosan úgy, ahogyan a Mustang tette.”

Közös erőfeszítéssel a fenntarthatóságért és az innovációért

A Mustang Unleashed kollekció darabjait az amerikai Loomstate készíti környezettudatosan előállított pamutból. A Loomstate világszerte támogatja a helyes gazdálkodást, és ezzel együtt a divatos és minőségi termékek mind erőteljesebb térhódítását, amelyek elősegíthetik egy igazságosabb és fenntarthatóbb jövő megteremtését. A Ford örömmel vállal ebben közös szerepet a Loomstate vállalattal. A Mustang Unleashed kollekció női pólói egyedi U/V nyakkivágással készülnek, és a Loomstate felirat oldalt látható rajtuk. A férfiaknak szánt pólókat a Loomstate klasszikus, kerek nyakkivágásával szabják. A Ford Mustang és a Gilt együttműködésében az innováció a legfontosabb szempont; a Gilt egy kiskereskedelmi kezdeményezés, ami közvetlen összeköttetést kínál a top-dizájner márkákhoz, alapjaiban formálva át ezzel az online vásárlás eddigi menetét. Minden napban ott rejtőzik a lehetőség, hogy ihletet adjunk és kapjunk – vallja a Gilt, amely most különleges szerepet játszik a Mustang popkultúrára gyakorolt hatásának megünneplésében és a Mustang Unleashed dizájnereinek bemutatásában.

paula_cademartori_freedom_ford_mustang_kollekcio

“Már izgatottan várjuk, hogy a Forddal közösen bemutathassuk a Gilt.com oldalain a Mustang Unleashed kollekciót.” – fogalmaz Steven Schneider, a Gilt City and Gilt Business Development elnöke. “Állandóan új módokat keresünk arra, hogy tagjainkat olyan egyedi termékekhez és élményekhez juttassuk, amit másutt hiába is keresnének. Tökéletes lehetőség ez arra, hogy most egyesítsük a divattervezést és az autódizájnt – méghozzá úgy, hogy pontosan tudjuk: a tagjaink el lesznek tőle ragadtatva.”

A 15 pólóból álló, limitált kiadású kollekció kizárólag a www.gilt.com/unleashed linken keresztül lesz megvásárolható; az előrendelés augusztus 26-án kezdődött.

rogan_running_wild

A szaglás élessége megjósolhatja a várható élettartamot

A szaglás idős kori élessége megjósolhatja a várható élettartamot: mérések alapján az orvosok megmondhatják, életben lesz-e páciensük még öt évig – derült ki egy amerikai tanulmányból.

szaglas

A PLoS One tudományos folyóiratban megjelent kutatás szerzői 3000 felnőtt vizsgálatával megállapították, hogy a legrosszabb szaglásúak 39 százaléka öt éven belül meghalt, miközben a jó szaglásúaknak csak 10 százaléka. A szaglás hanyatlása nem közvetlenül kapcsolatos a halállal, ám korai figyelmeztető jel lehet: mindenkinek, aki tartós változásokat tapasztal, orvoshoz kell mennie – írták a tudósok.

A Chicagói Egyetem kutatói 57-85 éves önkénteseket kértek fel, hogy vegyenek részt egy gyors illatteszten. Filctoll hegyébe itatott szagokat kellett azonosítaniuk, volt köztük borsmenta, narancs, hal, rózsa és bőr. Öt évvel később a legrosszabb szaglású, 4-5 hibát ejtő résztvevők körülbelül 39 százaléka halálozott el. A közepesen teljesítők 19 százaléka, az egészséges szaglásúaknak csak 10 százaléka nem volt életben az időszak végén.

Amikor figyelembe vettek egyéb tényezőket is – életkor, táplálkozási, dohányzási szokások, szegénység és általános egészségi állapot, még mindig a leggyengébb szaglásúak élete volt a legnagyobb veszélyben.

„A szaglás romlása nem közvetlenül vezet a halálhoz, de idejében jelezheti, hogy valami nincs rendben a szervezetben, és ennek felismeréséhez tanulmányunk gyors, olcsó módszert adhat” – mondta Jayant Pinto, a kutatás vezetője. Nem tudni, hogyan függ össze a szaglás élessége és az élettartam, ez további kutatást igényel.

Forrás: MTI

 

Az új Fiat 500X a 2014-es Párizsi Autószalonon debütál

A Párizsi Autószalonon mutatkozik be a Fiat 500X, az 500-as modellcsalád új, kompakt szabadidőjármű tagja, amely a márka értékeinek továbbfejlesztése révén a Fiat evolúcióját testesíti meg.

fiat_500x_parizsi_autoszalon_2014_001

A karakteres szépségű modell egy olyan, merőben újszerű irányt térképez fel, amerre 500-as még nem járt, és ahol a merész, elegáns, végsőkig kifonomult olasz stílus egy egy komfortos, nagyteljesítményű, mégis racionális járművel találkozik: ez a szépség X oldala, ez a Fiat 500X lényege.

Az 1957-es Fiat 500 leszármazottjaként (erre a kapocsra utalnak a kerek fényszórók és a krómozott motorházfedél-díszen elhelyezett klasszikus logó) az új Fiat crossover új dimenzióval egészíti ki az 500-as családot, amely eddig az 500, 500C, 500L, 500L Trekking és 500L Living modellekből állt – olyan autókból, amelyek természetüket és szerepkörüket tekintve rendkívül eltérőek, ugyanakkor mindegyik közös tőről: az ikonikus Fiat 500-asról fakad.

A FIAT modernizált melfi (Potenza) SATA üzemében gyártott, a világ több mint száz országában, így az Amerikai Egyesült Államokban is forgalmazott, új Fiat 500X kétféle kiadásban érhető el – az elegáns „városi” és a látványos off road változatban – takarékos benzin- és dízelmotorokkal, háromféle sebességváltóval (kézi kapcsolású, 9-fokozatú automatikus, és hatfokozatú duplakuplungos ), összkerékhajtású, elsőkerékhajtású, illetve Traction Plus funkcióval kiegészített elsőkerékhajtású hajtásképlettel.

Az 500X meghaladja a jelenlegi ügyfélelvárásokat

A Fiat 500X nem csupán természetét tekintve crossover modell, de azért is, mert oly sok különböző (eltérő korú, nemű, igényű és ízlésű) ügyfélcsoport számára bír jelentőséggel. Ebben az értelemben az X arra utal, hogy ezek a típusok különböző kategóriák metszetében helyezkednek el, és maguk is igen változatosak, fiatalok és érettek, a szépség szerelmesei és a karakter értő ítészei. Dinamikusak, aktív társasági életet élnek, a legkülönfélébb szenvedélyeknek hódolnak. Egy dolog azonban összeköti őket: a vágy, hogy örömteli vezetési élményben legyen részük, hogy személyiségüket jellegzetes stílus révén juttathassák kifejezésre. Ma mind megtalálják a tökéletes választ, amit kerestek, a Fiat 500X személyében.

fiat_500x_cross_parizsi_autoszalon_2014_002

Kétféle kivetelben elérhető: az első a jellegzetes, elegáns stíluselemekkel felvértezett 500X a fiatal, dinamikus városlakó közönség szívéhez ismeri a legrövidebb utat, míg a másik változat határozottan inkább terepképes megjelenésű és felszereltségű azoknak ideális választás, akik szeretik a szabadidős, szabadtéri programokat, ám nem kívánnak lemondani a Fiat 500-as utánozhatatlan stílusáról.

Stílus és méretek

A Fiat formatervezői központjában megálmodott új 500X az összetéveszthetetlen 500-as új dimenzióját tárja fel, amelyben az ikonikus stílus a modern crossover koncepciójával találkozik, kiegészülve tekintélyes terepképességeivel.

Az erős személyiségű, határozottan olasz formavilágú újdonság jellegzetességei az a rugalmasság, racionalitás és minőség, amely kompakt méreteiben, tágas belső terében és a prémium anyaghasználatban gyökerezik, nem is szólva a biztonságot, kényelmet és szórakozást szolgáló, legkifinomultabb technológiákról.

Az autó masszív, robusztus megjelenése tökéletes stílusbeli kontrasztban áll azzal a harmonikus vonallal, amely a komfortos férőhelyet és kompaktokra jellemző külső méreteket kereső ügyfelek számára ideális méreteket rajzol körbe. Ugyanakkor méreteivel az 500X azokhoz is szól, akik nap mint nap a városi forgalomban közlekednek: az autó mindössze 425 cm hosszú (az off-road változat 2 centiméterrel hosszabb), 1,8 méter széles, 1,60 méter magas.

fiat_500x_cross_parizsi_autoszalon_2014_006

Kívül kompakt, belül hívogató: tágas, védelmező környezet, tele finom anyagokkal, minőségi kidolgozással és praktikus tároló megoldásokkal. A kényelmes utastér minden pontja hamisítatlan olasz stílusról tanúskodik, a különböző szövetek, bőrök és színek kombinációja összesen hétféle, markáns beltéri variációt kínál. A környezetet még funkcionálisabbá teszi a számtalan ülésállítási lehetőség, valamint a tágas (350 liter) csomagtartó.

Mindez tizenkét különböző színvilágban választható, amelyek egytől egyig kihangsúlyozzák a Fiat 500X érzéki formáját; a képet a nyolcféle dizájnban kínált 16, 17 és 18 colos könnyűfém keréktárcsák választéka teszi teljessé.

Motorvariációk

Az új Fiat 500X az európai, közel-keleti és afrikai piacokon különböző motor-, sebességváltó- és hajtásképlet-variációkkal rendelhető meg, amelyek minden elképzelhető igényt képesek kielégíteni, maximálisan óvva a környezetet; és optimális hatékonyságot szavatolva a teljesítmény, az üzemanyag-fogyasztás és a károsanyag-kibocsátás terén egyaránt. A bevezetéskor a motorok kínálata a követkető erőforrásokból áll: 140 lóerős 1.4 Turbo MultiAir II (elsőkerékhajtás, 6 fokozatú kézi kapcsolású sebességváltó), 120 lóerős 1.6 MultiJet II (6 fokozatú kézi kapcsolású sebességváltó, elsőkerékhajtás) és a 140 lóerős 2.0 MultiJet II (9 fokozatú automata sebességváltó, összkerékhajtás).

A későbbiekben elérhető lesz a 110 lóerős 1,6 „E-torQ” (5 fokozatú kézi kapcsolású sebességváltó, elsőkerékhajtással), a 170 lóerős 1.4 Turbo MultiAir II (9 fokozatú automata sebességváltó, összkerékhajtás), valamint egyes piacokon a nagyteljesítményű 184 lóerős Tigershark 2.4 (9 fokozatú automata sebességváltó, összkerékhajtás).

A 140 lóerős 1.4 Turbo MultiAir II ugyancsak elérhető lesz elsőkerékhajtással, 6 fokozatú duplakuplungos automata váltóval.

Turbódízel motorból elérhető lesz a 95 lóerős 1.3 MultiJet II (5 fokozatú kézi kapcsolású sebességváltó, elsőkerékhajtás), és 140 lóerős 2.0 MultiJet II (6 fokozatú kézi kapcsolású sebességváltó, összkerékhajtással).

Kilenc fokozatú automata sebességváltó

Az 500X crossover az első Fiat modell, amely kilencfokozatú automata sebességváltót kínál. Ez a sebességváltó, amely a 170 lóerős 1.4 Turbo MultiAir II benzinmotorhoz, illetve a 140 lóerős 2.0 MultiJet II turbódízelhez társítható, számos előnyt kínál, a rugalmas gyorsítóképességtől a zökkenőmentes teljesítménykifejtésig. Az elektronikus vezérlésű, új, kilencfokozatú automata sebességváltó adaptív vezérlésű, a vezető bármikor kézi kapcsolású, szekvenciális üzemmódba válthat át.

fiat_500x_cross_parizsi_autoszalon_2014_004

Összkerékhajtás és lekapcsolható hátsó tengely

Az új Fiat 500X két- és összkerékhajtású kivitelben egyaránt kapható. Az új crossover négykerékhajtási rendszerének különlegessége, hogy a hátsó tengely leválasztható a hajtásról, ami a súrlódási veszteség csökkentésével energiát takarít meg, amennyiben nincs szükség az összkerékhajtásra, ezáltal hatékonyan mérsékli az üzemanyag-fogyasztást. A Fiat 500X kategóriájának egyetlen képviselője (a Jeep Renegade-del együtt), amely ezt a szolgáltatást nyújtja; a leválasztható hátsó tengellyel zökkenőmentesen vált át a rendszer kettő- és összkerékhajtás között, így a vezető beavatkozása nélkül képes a mindenkori optimális nyomatékszabályozásra.

Üzemmódválasztó és Traction Plus rendszer

Az új 500X üzemmódválasztó funkciója a motor, a fékek, a kormánymű és a hajtáslánc működésének befolyásolásával három eltérő viselkedési mintát valósít meg, igazodva a helyzethez vagy az útviszonyokhoz leginkább alkalmas vezetési stílushoz. Az automatikus üzemmód optimális kényelmet, üzemanyag-fogyasztást és CO2-kibocsátás szavatol, a sportos állás a menetteljesítményekre élezi ki a működést, míg a négyévszakos mód rossz tapadási viszonyok mellett is maximális biztonságról gondoskodik.

Az off -road változatoknál a négyévszakos üzemmódot „Tapadás” üzemmód váltja fel, amely az összkerékhajtású kiviteleken a hajtóerő gyorsabb átadását biztosítja a hátsó tengelyre. Az elsőkerékhajtású kiviteleken ezzel szemben ilyenekor aktiválódik a „Traction Plus” vezérlés, amely egyfelől jobb tapadást biztosít egyenetlen vagy csúszós talajon, másfelől kedvezőbb költségekkel és károsanyag-kibocsátással működik, mint egy hagyományos összkerékhajtási rendszer, így a könnyű, mindennapi terephasználatban jobb hatásfokú alternatívát biztosít.

fiat_500x_cross_parizsi_autoszalon_2014_005

Vezethetőség és biztonság

A hátsó MacPherson rugóstagnak köszönhetően a Fiat 500X a komfort és a vezethetőség ideális egyensúlyát kínálja. Ráadásul az optimális utasvédelem érdekében az új Fiat crossover karosszériáját a legújabb aktív és passzív biztonsági szempontok szerint tervezték meg, ami ezen a téren is kimagasló teljesítményt garantál.

Minden modellváltozatnál alapfelszerelés egy sor fontos tétel, a hat darab légzsáktól (elülső, oldal- és függönylégzsákok) az integrált nappali világítással szerelt fényszórókon és a kanyarvilágítás funkcióval felszerelt ködfényszórókon át a kifinomult ESC menetstabilizáló rendszerig. Ezeken felül kiviteltől és piactól függően alapfelszerelés vagy feláras opció lehet a Lane Assist fejlett sávelhagyásra figyelmeztető, illetve a Blind Spot Assist holttérfigyelő rendszer. További opciós felszerelés az új ParkView tolatókamera, vagy a Brake Control autonóm fékrendszer.

Infotainment

A kényelmi és infotainment (tájékoztató és szórakoztató) berendezések terén a Fiat 500X kiemelkedik kategóriájában, hála az 5 vagy 6,5 colos érintőképernyővel kínált, kifinomult Uconnect™ rendszernek. Mindkét változat Bluetooth interfésszel, AUX vonalszintű jelbemenettel, USB és SD csatlakozóval és hangvezérlés funkcionalitással rendelkezik. Ezeken felül az 5 colos Uconnect Radio Nav rendszer TomTom 2.5D navigációs szolgáltatást nyújt, míg a 6.5 colos Uconnect Radio Nav műholdas navigációs szolgáltatása 3D térképeket, progresszív útbaigazítást, illetve közvetlen hangvezérelt célállomás-bevitelt kínál.

A színes érintőképernyőn keresztül minden fő funkció elérhető, az analóg és digitális (DAB) rádiótól az USB és AUX bemeneteken, illetve Bluetooth streamingen keresztül csatlakoztatható zenei forrásokig (médialejátszó, iPod, iPhone, okostelefon). Mindez közvetlenül a kormánykeréken elhelyezett kezelőszervekről vezérelhető, így Önnek nem kell levennie a tekintetét az útról, sem kezét a kormányról.

Az új Uconnect ™ Live rendszer az ügyfelek okostelefonjával integrálva lehetővé teszi számos alkalmazás fedélzeten történő használatát, így az utasok menet közben is kapcsolatot tarthatnak ismerőseikkel a Facebookon vagy a Twitteren, több millió zeneszám közül válogathatnak a Deezeren, internetes rádiókat hallgathatnak a Tune-In segítségével, valós idejű híradásokat kaphatnak a Reuterstől, vagy értesítést az aktuális forgalmi helyzetről, sebességmérésekről és időjárásról a TomTom Live szolgáltatás jóvoltából.

fiat_500x_cross_parizsi_autoszalon_2014_003

Végezetül a Fiat 500X hasznos szolgáltatása az eco:Drive™, amely segítségével akár 16 százalékkal csökkenthetők az üzemanyag költségek, illetve a CO2-kibocsátás; valamint a my:Car™ szolgáltatás, amely az interaktív szerelési útmutató jóvoltából a karbantartásban és a vészhelyzetek megoldásában nyújt támogatást.

Ami az audiorendszereket illeti, opcióként megrendelhető az exkluzív Beats Hi-Fi rendszer. A Beats by Dr. Dre-vel közösen kifejlesztett, és eredetileg az 500L modellen bevezetett audiorendszer forradalmasítja a zenehallgatást az új Fiat 500X fedélzetén.

„500 Couture”: a Fiat az exkluzív testre szabás új távlatait nyitja meg

Ahogy egy hamisítatlan olasz divatikonhoz illik, a Fiat 500 ismét a lapok címoldalára kerül, ezúttal az „500 Couture” révén. Az egyedi testre szabás Párizsi Autószalonon bemutatott, új távlatainak kiváló példája az exkluzív „500 Ron Arad Edition”. A különleges, hamisítatlanul olasz kidolgozású autó karosszériáját olyan, egyedülálló dizájn díszíti, amely kifejezetten az autóra szabott öltönyként teremt semmihez sem fogható hangulatot.

Az „500 Comics”, „500 Camouflage” és „500 Jeans” tanulmányautók az „500 Couture” koncepció három eltérő megnyilvánulásaként lépnek színre Párizsban. A koncepciót a divat világa ihlette, és arra hivatott, hogy az 500-as eredendően divatos természetét még inkább trendivé varázsolja.

A városba termett, sokoldalú és kreatív Fiat 500 természeténél fogva adja magát az egyedi átalakításokra. Ennek szellemében jött létre az új „500 Ron Arad Edition”, az egyéni olasz mestermunka legfrissebb gyümölcse, amelyet azon vásárlók számára fejlesztettek ki, akik exkluzív, markáns stílussal szeretnék kifejezésre juttatni személyiségüket. Az elmúlt években meghatározó jelentőséget nyertek a testre szabott megoldások az autóiparban, ahol a lehetőségek száma végtelen, az ügyfelek pedig mind tudatosabbak és választékosabbak. Folyamatosn nő az autók kínálata, a vásárlói hozzáállás pedig átalakul: döntéseikben egyre inkább megjelenik a vágy, hogy kiemelkedjenek a tömegből. Minden ügyfél szeretne egyedi lenni, és személyiségét autóján keresztül kifejezni. Erre az igényre pedig egyedül a Fiat 500 kínál hiteles megoldást.

Az „500 Ron Arad Edition” az ikonikus gépkocsi és a nemzetközi hírű dizájner találkozásának ünnepe. A hamisítatlan olasz mestermunka nyomán a legendás, 1957-es Fiat 500 (avagy Cinquino, ahogyan rajongói becézték) sziluettje jelenik meg az autó oldalán. Ron Arad a jelenlegi 500-as modellcsalád ihletadó ősét választotta ki annak a „Reverz” kiállításnak a központi alakjául, amelyet 2013 decembere és 2014 márciusa között a torinói Pinacoteca Agnelliben tekinthettek meg a látogatók. A Renzo Piano által tervezett kiállítási terület a Lingotto negyedik emeletén található, egy szinten azzal a gyári tesztpályával, ahol annak idején többek között az 500-ast is tesztelték.

Az „500 Ron Arad Edition” tele van nagyszerű funkciókkal és szolgáltatásokkal, az üveg napfénytetőtől a krómozott díszítőelemekig, a fekete beltértől az elefántcsontszín szegésű, nemes fekete Poltrona Frau bőr üléskárpitokig, a 7 colos műszerfali TFT kijelzőtől a Blue&Me rendszerig, a rádió kezelőszervekkel felszerelt, bőr kormánykeréktől az automatikus klímaberendezésig, a ködfényszóróktól a 16 colos keréktárcsákig, a metálfekete fényezéstől a fehér dísztárcsákon át az eredeti, legendás 500-asnak az oldalsó panelekre felfestett sziluettjéig.

fiat_500_ron_arad_edition

A novembertől minden jelentős európai piacon elérhető „500 Ron Arad Edition” igazi gyűjtői darab, ezért a Fiat úgy döntött, különleges szolgáltatást kínál vásárlóinak: saját otthonában veheti át a tulajdonos az autót, annak pontos, 1:18 méretarányú modellje társaságában.

Ugyanez az exkluzivitás tükröződik a Párizsban kiállított többi autón, amelyek mindegyike utánozhatatlan olasz stílusról tanúskodva képviseli az „500 Couture” koncepció egy-egy vonzatát. Az „500 Comics” az ikonikus 500-asnak a pop kultúrában betöltött szerepe előtt tiszteleg, csábító kétszínű fényezése (pasztellsárga / metálfekete) a különleges kidolgozásnak köszönhetően azt a hatást kelti, mintha öltésekkel jelölték volna ki divatos vonalait. Az „500 Camouflage” ezzel szemben az 500-as divatos oldalát térképezi fel, és különleges szürke-zöld terepszínű fényezést kínál, amelyet fluoreszkáló sárga tükörház tesz különösen látványossá. A sort az „500 Jeans” zárja, amely újfent a divat világából merít ihletet. Az 500-as remekül mutat kék színben, jellegzetes farmeröltésekkel, amelyek most első ízben a műszerfalon is megjelennek.

Az exkluzív „500 Ron Arad Edition”, akárcsak a Párizsban kiállított másik három tanulmány, annak az ikonikus Fiat modellnek a sokszínű személyiségét tükrözi, amely a művészetek és a dizájn világában is otthonosan mozog. Nem véletlen, hogy az „500 Ron Arad Edition” és „500 Comics” modellek az Autószalon megnyitását megelőző napokban a MotorVillage Rond-Point des Champs Elysées-n megrendezett divathét egyik különleges programjának főszereplőjeként léptek fel.

fiat_500_comics_parizsi_autoszalon_2014

Új Ford S-MAX: premier a 2014-es Párizsi Autószalonon

A Párizsi Autószalonon bemutatkozó vadonatúj Ford S-MAX továbbra is a híres SAV-modell legfőbb erényeire épít: tágas és stílusos kabinjában heten utazhatnak, miközben az autó a kisebb járművek fürgeségét és vezetési élményét nyújtja: a vadonatúj S-MAX-ban debütál az európai piacon a Ford Adaptív Kormányzása, míg az autó alacsonyabb CO2-kibocsátásáról és kategóriaelső menetdinamikájáról egy 1,5 literes EcoBoost benzinmotor és egy továbbfejlesztett 2,0 literes TDCi dízel erőforrás gondoskodik.

ford_s_max_2014_parizsi_autoszalon_3

Első ízben rendelhető meg a Dinamikus LED Fényszóró a Vakításmentes Távfény funkcióval, emellett a szegmensben elsőként tűnik fel a felszereltségi listán az Ütközés Előtti Asszisztens. A vadonatúj S-MAX kabinjában 32 különféle üléskombináció alakítható ki, s az autó a szegmensben elsőként kínál Easy-Fold ülésrendszert a második és a harmadik üléssorokban. A karcsú és sportos külső dizájnhoz a “Dinamikus Szentély” filozófiája szerint megformált utastér tartozik a szegmens első Ford Multikontúr Üléseivel az első üléssorban, és saját klímavezérléssel a hátul ülők számára. Az autó komfortját még magasabb szintre emeli a SYNC 2 hangvezérlésű csatlakozási rendszer, a kézhasználat nélkül nyitható csomagtérajtó, valamint a kategória legjobb tárolóhelyei.

A Ford Párizsban mutatja be a vadonatúj S-MAX modellt, a trendteremtő, hétüléses SAV stílusos és innovatív utódját. Az eredeti változat szellemiségéhez hűen az Európában jövőre bemutatkozó, vadonatúj S-MAX is stílusos, modern és élvezetesen vezethető autó, ami tágas, sokoldalúan alakítható belső teret és kedvező üzemanyag-fogyasztást kínál.

“A Ford S-MAX számos európai vásárló lelkében megpendít egy húrt: mindazokéban, akik tágas térre és praktikumra vágynak, ám sosem tudnák elképzelni magukat egy tipikus családi autóban.” – véli Stephen Odell, a Ford Európa, Közel-Kelet és Afrika ügyvezető alelnöke. „A vadonatúj S-MAX mindezt kompromisszumok nélkül kínálja, sőt mindemellett a merész dizájn, a vonzó technológia és a dinamikus vezetési élmény új szintjét nyújtja.”

A vadonatúj S-MAX-ban debütál az európai piacon a Ford Adaptív Kormányzása; a 2015-től kapható rendszer optimális kormányreakciókat biztosít. Az Intelligens Összkerékhajtás és a kifinomult hajtásláncok széles választéka – köztük az új, 1,5 literes EcoBoost benzinmotorral – ugyancsak azt a célt szolgálja, hogy az új modell minden eddiginél dinamikusabb vezetési élménnyel kápráztassa el tulajdonosát. Az S-MAX lesz a világ első Fordja, amelyhez megrendelhető a Ford Dinamikus LED Fényszórója a Vakításmentes Távfény funkcióval; ez a megoldás mindig maximális fényerőt biztosít, ám nem zavarja a forgalom többi résztvevőjét. A Ford fejlett Ütközés Előtti Asszisztens technológiája még autópálya-tempó mellett is hatásosan mérsékli az ütközések súlyosságát. Legyen szó akár egy sítúráról az Alpokban, vagy csak egy hétköznapi reggeli fuvarról az iskolába a gyerekekkel, a vadonatúj S-MAX mindenképpen teljes kényelemben juttatja célba hét utasát. A kabinban 32 különféle üléskombináció alakítható ki, s az autó a szegmensben elsőként kínál Easy-Fold ülésrendszert a második és a harmadik üléssorokban. A Ford teremtette meg az SAV (Sports Activity Vehicle) kategóriát a 2007-ben az Év Autója címet is elnyert S-MAX modellel, amiből azóta több mint 400.000 darab kelt el Európában.

Új formavilág

A Ford dizájn-csapata továbbfejlesztette az eredeti S-MAX eleve friss és szemet gyönyörködtető formáját, még dinamikusabbá és vonzóbb megjelenésűvé varázsolva az autót.

“A formás és sportos S-MAX határozottan kiemelkedik a tömegből, ami komoly vonzerőt jelent mindazok számára, akik szeretik az exkluzív dolgokat, legyen szó akár az autójukról, akár ruhájukról vagy otthonukról.” – fejti ki Joel Piaskowski, a Ford Európa formatervezési igazgatója. “Az alacsonyabb tetővonal, a keskenyebb fényszórók és a kerékjárati ívek erőt sugárzó domborulatai szélesebb, határozottabb és minden eddiginél egyedibb kiállással ruházzák fel a vadonatúj S-MAX modellt.”

ford_s_max_2014_parizsi_autoszalon_1

A kecsesebb formatervnek köszönhetően az autó látványán nem érződik “vizuális zaj”. Az A-oszlop hátrébb került, így a motorháztető hosszabb és formásabb lett, ami prémium benyomást sugall. A krómozott, trapéz alakú hűtőrács és a keskeny fényszórók modern, ‘techno’ hatást keltenek. Az S-MAX hatásos oldalnézete és látványos kontúrú oldalablakai vonzó látványt teremtenek, aminek hatását tovább fokozza a jellegzetes LED Nappali Világítás és az autót szélesebbnek láttató LED hátsó lámpatestek, amelyeket selyemfényű krómozású díszléc köt össze. A hátsó lökhárítókba integrált kipufogóvégek között modern, sportos formavilágú diffúzor húzódik. A kifinomult és dinamikus hangulatú utastér hangsúlyos elemei közül fontos megemlíteni a határozott formavilágú középkonzolt, amely a műszerfal felső részéről ível lefelé, a kesztyűtartó fölötti alumínium betétet, valamint a második és harmadik üléssor ‘stadion-stílusát’. A nyitott hatású, levegős utaskabinban panoráma tető növeli a térérzetet, az intelligens tervezésű, vékonyabb háttámlával kialakított üléseknek köszönhetően pedig érezhetően nagyobb lett a hátsó lábtér. Bármerre nézünk is a vadonatúj S-MAX utasterében, mindenütt lágy tapintású anyagokat és mutatós varrásokat találunk. A szennyeződést taszító bevonattal ellátott kárpitok jól bírják a mindennapos családi használatot, s a tartóssági tesztek még arra is kiterjedtek, milyen mértékben állnak ellen ezek az anyagok a sárnak vagy a kávéfoltoknak. A vizsgálatokat végző mérnökök a kárpitba beakadó cipzárak és gombok hatásáról sem feledkeztek meg: a szöveteket 600 alkalommal simították végig egy középkori buzogányra emlékeztető vasgolyóval, amiből tűhegyes tüskék álltak ki.

“A vadonatúj S-MAX utastere a dinamizmus szentélye. Az utasokat mindig nyugodt és rendezett környezet veszi körül, hiszen az autó most még több tárolási lehetőséget kínál – ugyanakkor ez a környezet ösztönző is, amire a legjobb példa a vezető köré formált cockpit.” – magyarázza Hak Soo Ha, a Ford-utasterek dizájnjáért felelős manager. “A vezető magabiztosságát olyan megoldások erősítik, mint a tükröződő felületek minimumra csökkentése, vagy az ösztönösen használható analóg kezelőszervek alkalmazása.”

Kényelemben utazni

Az öt- és hétüléses változatban is megrendelhető új S-MAX kifejezetten kényelmes és funkcionális. Az Easy-Fold rendszer segítségével mindegyik hátsó üléstámla síkba dönthető, s ehhez csupán egyetlen gombot kell megnyomni a vezérlőpanelen. Az Easy-Entry második üléssor ülései egy érintéssel elmozdíthatók, hogy utat nyissanak a harmadik üléssorba. Az utastér gyorsabban hűthető vagy fűthető a kívánt hőmérsékletre az új, nagyobb kapacitású szellőztető rendszer és klímaberendezés segítségével, ami a vadonatúj Ford Mondeóban mutatkozik majd be az európai piacon; az új rendszer több levegő szállítására képes, alacsonyabb hőfokot tud előállítani, emellett pedig halkabban is működik. Felismerve annak igényét, hogy az S-MAX hátsó utasai esetleg másféle komfortra vágynak, mint az elöl ülők, a Ford megoldotta, hogy külön kezelőszervek segítségével állíthassák be a számukra legmegfelelőbb hőmérsékletet. A rezgéseket további hangelnyelő anyagok, továbbfejlesztett ajtótömítések és mágneses lengéscsillapítók ellensúlyozzák, s az S-MAX a szegmens első modellje, amelyhez fűthető és hűthető, Aktív Mozgású masszázsfunkciót is kínáló Ford Multikontúr ülések rendelhetők.

“A Ford S-MAX első üléseiben felfúvódó belső párnák átmozgatják az izmokat és javítják a vérkeringést, mérsékelve ezzel az izmok kifáradását és az ízületi fájdalmakat.” – avat be Jeroen Lem, a Ford Európa járműtechnológiai kutatómérnöke. “Ez a fejlett rendszer úgy vezérli az egyes üléspárnák nyomását, mintha egy finom hengert görgetne végig az ülésben, s a masszázs kétféle erősségben is beállítható a központi érintőképernyőn.”

ford_s_max_2014_parizsi_autoszalon_5

Az első ülések fejtámlái nemcsak fel és le, hanem előre-hátra is állíthatók, s a szegmensben elsőként kínált négyirányú motoros kormányállítás (és a vezetőülés memóriafunkciója) révén a vezető tökéletesen beállíthatja a számára optimális üléshelyzetet. A fűthető kormánykerék ugyancsak első alkalommal jelenik meg az S-MAX kínálatában. A mérnökök a hátsó ülések kontúrjait és tartását is tökéletesítették, emellett pedig a kategória legjobb tároló megoldásait ötlötték ki az S-MAX utasai számára: a műszerfal tetején egy új, fedeles tárolódobozt helyeztek el, a középkonzolban pedig egy médiatároló rekeszt alakítottak ki, s még a harmadik üléssor mögötti padló alatt is elhelyeztek egy rejtett rakodóhelyet.

A hatodik érzék maga a technológia

A vadonatúj Ford S-MAX-ban kamera, radar és ultrahangos eszközök működtetik a 16 fontos vezetősegítő technológiát, amelyek segítségével az autós biztonságosabban uralhatja az autót.

  • Az Ütközés Előtti Asszisztens automatikusan fékez, ha ütközésveszélyt észlel; ezt megelőzően hangjelzést ad, majd a szélvédőre vetített jellel figyelmezteti a vezetőt. A berendezés 8 km/órától egészen a végsebességig működik.
  • Az Adaptív LED Fényszóró technológia a Ford Adaptív Fényszórórendszerének használatával mindig a pillanatnyi forgalmi helyzetnek megfelelően állítja be a fénycsóva irányát.
  • A Vakításmentes Távfény technológia nemcsak a szembejövő, hanem a távolodó járműveket is érzékeli, és az adaptív LED fényszórókat úgy állítja be, hogy azok ne vakítsák el a többi autóst, miközben maximális fényerővel világítja meg a többi területet.A vadonatúj S-MAX szenzor-technológiája a parkolást is megkönnyíti:
  • A Merőleges Parkolás funkció megtalálja a megfelelő méretű parkolóhelyet, és a vezető kormányzása nélkül is bemanőverezi oda az autót – hasonlóan ahhoz, ahogyan az Aktív Parkolóasszisztens segít a járdaszegéllyel párhuzamos parkolásban.
  • A Kiállást Segítő Rendszer megkönnyíti a párhuzamos parkolóhely elhagyását: a berendezés kikormányozza az autót az útra, miközben a vezető kezeli a gáz- és a fékpedált
  • Az Oldalsó Parkolóasszisztens hangjelzéssel figyelmeztet az autó körül található akadályokra, és a képernyőn azok távolságát is megmutatja.
  • A Keresztirányú Forgalomfigyelő jelzi, ha oldalirányból egy másik jármű közelít, miközben az autó kitolat a parkolóhelyről.

Az új S-MAX vezetősegítő berendezéseinek sorában megtalálható még a Holttérfigyelő, a Közlekedési Tábla Felismerés, a Sávelhagyásra Figyelmeztető Rendszer, a Sávtartó Asszisztens és a Vezetőfigyelmeztető Rendszer is.

Az új S-MAX modellben jelenik meg a szegmens első Osztott Első Kamera technológiája: az autó orr-részén elhelyezett 180 fokos látószögű kamera segít a rosszul belátható kereszteződések vagy parkolók biztonságos áttekintésében. Az Adaptív Sebességtartó Automatika előre tekintő radarjának segítségével az S-MAX folyamatosan tartja a beállított követési távolságot. Az új Intelligens Sebesség Asszisztens a már létező Adaptív Sebességhatároló rendszer továbbfejlesztésével nemcsak a beállított sebességhatár túllépését akadályozza meg, hanem a Közlekedési Tábla Felismerés által észlelt, vagy a fedélzeti navigációs rendszerbe táplált sebességkorlátozásokhoz is hozzáigazítja a jármű tempóját.

“A sebességhatároló technológia hihetetlenül népszerűnek bizonyult azok között, akik attól tartottak, hogy a sebességkorlátozások akaratlan túllépése miatt közlekedési bírságot kaphatnak.” – árulja el fejtette ki Stefan Kappes, a Ford Európa aktív biztonságért felelős főmunkatársa. “Az Intelligens Sebesség Asszisztens segítségével ez most még könnyebben elkerülhető.”

ford_s_max_2014_parizsi_autoszalon_4

Fejlett futómű-technológiák

Az új Ford S-MAX modellben mutatkozik be először az európai piacon a Ford új, precíz Adaptív Kormányzása, ami a legkanyargósabb utakon is feledhetetlen élménnyé varázsolja az autózást. A rendszer a vezető kormánymozdulata – vagyis a volán elforgatásának mértéke – és az első kerekek elmozdulása közti arány folyamatos változtatásával optimalizálja a kormányreakciót. Alacsonyabb sebességtartományokban (például amikor az autó egy parkolóhelyre áll be, vagy szűk térben manőverez) az autó agilisabban, könnyebben kanyarodik. Nagyobb sebességnél az S-MAX simábban és precízebben reagál a vezető parancsaira. A Ford új integral link rendszerű hátsó futóműve tovább fokozza az autó egyébként is kategóriaelső menetdinamikáját; a kisebb tömegű alumínium alkatrészek jobb dinamikus teljesítményt biztosítanak, és jelentősen javítják a gördülési kényelmet, amit elsősorban a hátsó üléseken utazók értékelnek majd. További technológiák a még élvezetesebb autózásért:

  • A Ford Intelligens Összkerékhajtása kiváló úttartást és tapadást nyújt (az AWD rendszer most először rendelhető meg az S-MAX modellhez)
  • A Kormányzási Nyomaték Kompenzáció kiküszöböli a váratlan visszajelzéseket, erőhatásokat és rezgéseket

Asony károsanyag-kibocsátás, magas teljesítmény

Élénk és takarékos új dízel- vagy benzinmotorjaival az S-MAX halkan és könnyedén suhan az utakon. A dízelmotorok CO₂-kibocsátása várhatóan hét százalékkal csökken; ez a hatfokozatú kézi váltóval szerelt 120 lóerős, 2,0 literes TDCi esetében ugyanúgy igaz, mint a tökéletesített, 150 és 180 lóerős változatban megrendelhető, manuális vagy Powershift dupla tengelykapcsolós automata váltóhoz csatlakoztatható 2,0 literes TDCi blokk esetében. Az Aktív Hővezérlő Rendszer segítségével a motorok hamarabb érik el üzemi hőfokukat, ahol gazdaságosabban és alacsonyabb CO₂-kibocsátással működnek. A benzines erőforrások közt megjelenik a Ford új, üzemanyag-takarékos, 160 lóerős, 1,5 literes EcoBoost egysége manuális sebességváltóval, illetve a 240 lóerős, 2,0 literes EcoBoost motor automata váltóval. Az S-MAX CO₂-kibocsátását tovább mérsékli az Intelligens Visszatápláló Töltés és az Auto-Start-Stop rendszer. A padlólemez áramvonalas burkolata és az Aktív Hűtőrács csökkenti az autó légellenállását, aminek tökéletesítésével 400 órát töltöttek el a mérnökök a szélcsatornában.

Magasabb szintű aktív és passzív biztonság

A Ford S-MAX arra készült, hogy utasait ne csupán kényelemben és nyugalomban, hanem teljes biztonságban juttassa célba. Az ultranagy szakítószilárdságú acél szélesebb körű felhasználásának köszönhetően a vadonatúj S-MAX karosszéria-szerkezete 3 százalékkal erősebb lett, s az autóban olyan új aktív biztonsági berendezések is megjelentek, mint a most először alkalmazott második üléssori oldallégzsákok. A jármű stabil futását Curve Control és Oldaldőlés Mérséklő rendszerek javítják, amelyek a motor forgatónyomatéka és a fékerő szabályozásával segítenek a vezetőnek, hogy mindig megőrizhesse uralmát a jármű fölött.

A MyKey technológia segítségével az autó tulajdonosai beprogramozhatják az indítókulcsot – jellemzően a fiatal autóvezetők számára –, korlátozva a végsebességet, az audiorendszer hangerejét, és azt is beállíthatják, hogy a hifi mindaddig ne szólaljon meg, amíg a vezető és utasai be nem kötik a biztonsági öveiket. A rendszer a biztonsági rendszerek kikapcsolását is megakadályozza.

ford_s_max_2014_parizsi_autoszalon_2

Ötletek, amelyek megszépítik a mindennapokat

A hagyományos műszeregységet opcionálisan felválthatja egy, a vezetővel szemben elhelyezett 10 colos digitális képernyő, amelyen animált analóg sebességmérő és fordulatszámmérő látható. A felhasználók személyre is szabhatják a képernyő beállításait és 3D grafikáit. A Ford SYNC 2 csatlakozási rendszer hangvezérlésével és nagy felbontású, 8 colos, színes érintőképernyőjével könnyen kezelhető az audiorendszer, a navigáció, a klímaberendezés és a mobiltelefon. Az egyszerű hangutasításokkal használható berendezés azt is megérti, ha a vezető kimondja, hogy “éhes vagyok”, s máris felkínálja a környékbeli éttermek címeit. A SYNC 2 rendszer része a Vészhelyzeti Segélyhívó is, amely egy baleset után közvetlen kapcsolatot teremt az utasok és a mentőszolgálat operátora közt, méghozzá a baleset helyszínének megfelelő nyelven. Az S-MAX-hoz most először rendelhető meg a Kézhasználat Nélkül Nyitható Csomagtérajtó, ami úgy is nyitható vagy zárható, hogy az autós meglendíti lábát a hátsó lökhárító alatt. Tavaly az új Ford Kuga vásárlóinak fele választotta ezt az opciót, miután az autó elsőként jelent meg középméretű SUV-k európai piacán ezzel a technológiával.

“A vadonatúj S-MAX modellt úgy fejlesztettük ki, hogy semmiféle kompromisszumba nem mentünk bele a stílus, a komfort, a sokoldalúság, az üzemanyag-fogyasztás és a vezetés öröme tekintetében, sőt arra törekedtünk, hogy az autót a lehető legtöbb innovatív és egyedülálló technológiával gazdagítsuk.” – fejti ki Andrew Kernahan, a Ford S-MAX főmérnöke. “Ez az autó minden helyzetben kiválóan megállja a helyét, és vásárlóink legmagasabb elvárásainak is megfelel majd.”

Nicki Minaj lesz az idei MTV EMA háziasszonya

Kiderült, hogy ki vezeti a 2014-es MTV EMA-t! Az ünnepelt hip-hop királynő Nicki Minaj lesz november 9-én a show háziasszonya a glasgow-i Hydro arénában. Az énekesnő ezzel a megtisztelő feladattal olyan hírességek nyomába lép, mint a texasi szépség: Selena Gomez, a német szupermodell: Heidi Klum, vagy éppen az intergalaktikus MC és partyrocker: Redfoo. A szuperszexi Nicki Minaj ráadásul négy díjra is esélyes a gálán.

nickiminaj_mtvema

Nicki Minaj, a világ egyik legismertebb hátsójával rendelkező világsztár vezeti az MTV EMA glasgow-i gáláját. A dögös énekesnő nem csak a divatlapok és a rádiócsatornák kedvencévé vált az elmúlt években, de kemény rajongói bázist is felépített magának. „Nagyon izgatott vagyok az MTV EMA díjátadó miatt, ráadásul duplán, hiszen nemcsak fellépő leszek, hanem nekem jutott az a megtisztelő feladat is, hogy a gála házigazdája legyek.” – mondta Nicki, aki extravagáns stílusával, formás fenekével és szókimondó dalaival is hódít.

A hip-hop királynőt az idei MTV EMA-n négy kategóriában jelölték: a legjobb a női előadó, a legjobb hip-hop énekes, a legnagyobb rajongó táborral bíró sztár és a legszexibb énekesnő címre is esélyes. A szépszámú jelölés nem meglepő, hiszen az énekesnőnek olyan slágereket köszönhetünk, mint a Fly, a Turn Me On, a Beauty and the Beast, vagy az Anakonda. A sztár karrierje során olyan világhírű előadókkal dolgozott együtt, mint Rihanna, Eminem, Kenya West, vagy épp Justin Bieber.

Az MTV EMA –t november 9-én, vasárnap este rendezik meg a glasgow-i Hydro arénában.. A jelöltek között olyan előadók foglalnak helyet, mint a dögös Katy Perry, a szőke bombázó Taylor Swift, a hip-hop királynő Iggy Azalea, a Nickelodeon gyönyörű sztárja Ariana Grande, a rapisten Eminem, a Happy előadója Pharell Williams, vagy a tinibálvány One Direction.

Szavazni az egyes kategóriákban a www.mtvema.com oldalon lehet, egészen november 8-án, szombat 23:59-ig.

 

Néhány dolog, amit eddig nem tudtál Kylie Minogue-ról

Már csak 16 nap van hátra a budapesti koncertig, a várakozást kellemesebbé téve nézzünk néhány érdekességet Kylie Minogue pályafutása kapcsán:

Kylie számtalan díj és kitüntetés birtokosa, többek között az Évtized Előadója címet kapta Angliában és Ausztráliában, szerepel a Világ 30 Legszebb Embere listáján, tagja a Hírességek Csarnokának, megkapta a legmagasabb francia kulturális kitüntetést és II. Erzsébettől a Brit Birodalom Tisztje címet is.

kylie_minogue_koncert_2

26 éves karrierje alatt négyszer is meg tudott újulni és szinte mindent újrakezdeni: először, amikor óriási bátorsággal elhagyta addigi sikerszerzőit, a Stock, Aitken & Waterman triót, és nem sokkal utána már Nick Cave duettjével vezette a slágerlistákat.

Másodszorra amikor a Spinning Around dallal és annak videójával új lendületet adott a karrierjének, s a kis aranyszínű short pedig védjegyévé vált.

Harmadjára gyakorlatilag ugyanezt ismételte meg pár évvel később, egy újabb giga-slágerrel, a Can’t Get You Out Of My Head-del, ami karrierje eddigi legnagyobb sikere, több mint 40 országban vezette a slágerlistákat és 5 millió példánykelt el csak a kislemezből.

Végül 2006-ban, a mellrákkal vívott küzdelme után,  amikor addigi legdrágább és legtöbb országot érintő turnéjával mindenhol teltházas koncertet tudott adni.

Kylie két stúdióalbum és turné között szívesen foglalkozik másfajta zenei dolgokkal is, például 2010-ben egy karácsonyi anyagot, 2012-ben pedig nagyzenekari feldolgozásokat készített dalaiból.

Kylie egyike annak a két ismert embernek, akiknek már négy különböző viaszszobrot készítettek az idők során Madame Tussauds londoni panoptikumába és folyamatosan a kiállítás részei óriási népszerűségük miatt – a másik II. Erzsébet.

Kylie hihetetlen népszerűségére jó példa, hogy 2007-ben Melbourne bronzszobrot állított tiszteletére, ami a rajongók egyik kedvenc fotózkodási helye azóta is Ausztráliában. Emellett bronzba öntött kézlenyomata a londoni Wembley Arena csarnokában is  megtekinthető.

2006-ban megjelent egy mesekönyve The Showgirl Princess címmel, amit a rák miatti kényszerpihenője alatt írt.

A világ sok országában rendkívül hálásak az orvosok Kylie-nak és a nyíltan felvállalt mellrák küzdelmének. Ugyanis 2006 után több mint húszszorosára nőtt az éves szűrővizsgálatokon résztvevő nők száma, amit hivatalosan is elneveztek Kylie-hatásnak.

kylie_minogue_koncert_1

Bár nem csinál belőle nagy felhajtást, Kylie Minogue az egyik legtöbbet adakozó sztár a világon. Komoly és rendszeres juttatásokkal segíti az AIDS valamint a mellrák gyógyÍtására irányuló kutatásokat, emellett rendszeresen adakozik a rászorulóknak, legyen szó afrikai iskolaépítésekről, vagy a haiti földrengés áldozatairól. Sőt, a 2005-ös thaiföldi cunami után 1 hétig személyesen is részt vett a helyszínen a mentésben, illetve az adminisztratív feladatok megoldásában.

Rengeteg fiatalabb énekes és előadó nevezi meg Kylie-t a példaképei között, olyan nevek vallják, hogy Kylie Minogue stílusa és pályafutása hatással volt saját karrierjükre, mint Katy Perry, Lady Gaga, Sarah Michelle Gellar, a Destiny’s Child tagjai, sőt, még Madonna is többször nyilatkozta, hogy Kylie inspirálta őt a minél jobb produkciókra.

 

Október 18-án a BudapestArénában a magyar közönség is megcsodálhatja Kylie kivételes előadói képességeit és vadonatúj showját, nem érdemes lemaradni róla!
Jegyek még kaphatók a Ticketpro országos hálózatában és a www.livenation.hu oldalon keresztül.

Áramvonalasabb lett az új Ford F-150

A vadonatúj Ford F-150 kemény stílusában látványosan kiteljesedik a merész dizájn, ám az autó mégis áramvonalasabb lett, mint az előző modellváltozat, úgy, hogy formavilágában az első F-sorozatú járművek több jellegzetes dizájn-eleme is visszaköszön, miközben még az áttervezett embléma is a markáns, új formatervet tükrözi.

ford_f_150_szelcsatorna_4

Az európai, a 2013-as ’Év Pickupja’ címet is elnyert Ranger amerikai nagytestvére, a 2015-ös Ford F-150 tervezői nagy fába vágták a fejszéjüket, amikor azt a célt tűzték ki maguk elé, hogy a világ legkelendőbb pickupját úgy formálják minden eddiginél áramvonalasabbá, hogy közben megőrzik az autó jellegzetesen kemény, határozott kiállását. A csapat sikerrel járt.

Az új Ford F-150 lekerekített élei, szögletei és felületei azt sugallják, hogy ez a magabiztos, sokoldalú autó minden pillanatban, bármilyen feladatra készen áll. Ugyanakkor e dizájn-megoldások együttes hatásaként az F-150 sokkal hatékonyabban hasítja a levegőt.

„A pickup erőteljes, szögletes formavilága erőt sugall, ám ezzel együtt az aerodinamikai hatékonyságot is szolgálja, a lehető legtöbbet hozva ki az adott karosszériaformából.” – mutat rá Brad Richards, a Ford F-150 karosszériájának vezető formatervezője. „Arra törekedtünk, hogy a légellenállás csökkentése mellett is kemény kiállású és sokoldalú autót alkossunk.”

ford_f_150_szelcsatorna_3

Az arany középút

Az éles vonalak alkalmazásával Richards és csapata ügyes egyensúlyt teremtett az erő és a hatékonyság között. A fontos helyeken elhelyezett élek keménységet sugallnak, emellett pedig jól megtervezett úton terelik a légáramlatokat az autó orr-része körül. A karosszéria hátsó traktusának szögletei abban segítenek, hogy a levegő akadálytalanul áramoljon a kocsitest mögött; a légörvények jelentős mérséklésével a fogyasztás is csökkent, hiszen a jobb aerodinamikának köszönhetően a motor kisebb erőkifejtéssel győzheti le a közegellenállást. A hűtőrács külső része a fényszórók és a lökhárító sarkai felé tereli a levegőt, ami így akadálytalanul fut végig az autó oldalain. A motorháztető ferdén csapott éle abban segít, hogy a levegő simán áramolhasson a szélvédő és a tető fölött. Ahogy a vadonatúj F-150 kezdett testet ölteni az agyagmodellekben, a szélcsatorna-vizsgálatokat végző mérnökök is egyre tisztábban látták, hol tökéletesíthetnék még az autó légellenállását:

  • A tömítés nélkül beépített szélvédő peremeinél nem keletkeznek káros légörvények
  • A hátfal felső része spoilerként működve simítja ki a tetőről leszakadó légáramlatokat, mérsékelve a pickup mögötti turbulenciát
  • A plató keskenyebb, mint a kabin (bár térfogata ezzel együtt sem csökkent), és egy burkolóelem akadályozza meg, hogy a kabin és a plató között megrekedjen a levegő
  • A hátsó lámpatesteket is magukban foglaló hátsó sarkok precíz kialakítású szögleteiről simán szakadnak le a légáramlatok, ami tovább csökkenti az autó mögötti örvénylést
  • A fényszórók alatti mélyedés a kerékjáratokba vezeti a levegőt

ford_f_150_szelcsatorna_1

„A szélcsatorna-tesztek eredményeképpen sikerült megtalálnunk az arany középutat az aerodinamika és a gyártási költségek között,” mondta el Richards. „Kitapasztaltuk, mely részek átformálásával csökkenthetjük a légellenállást, és hol vannak azok az elemek, amelyeket fölösleges lenne átalakítani.”

A keménység a részletekben rejlik

„Az új F-150 formái, vonalai, szögletei és motívumai sokkal erőteljesebbek lettek, és a karosszériaelemek élei keménységet sugallnak.” – magyarázza Richards. „A külső visszapillantók alatt végigfutó jellegzetes övvonal az egyik leglátványosabb formai megoldás, amit a nehéz munkagépek, például a daruskocsik és bulldózerek dizájnja ihletett. Ez a megoldás nemcsak jól néz ki, hanem a vezető látószögét is tovább növeli.”

A csapott övvonal stílusa a fényszórók és a hátsó lámpatestek külső éleiről is visszaköszön, de hasonló formavilágú élek és peremek láthatók a motorháztetőn, a szélvédőn és a hátfalon, sőt még az utastérben is, ahol ugyanilyen stílusú varrások díszítik az üléskárpitokat. Ugyanakkor az F-150 számos dizájn-eleme már régről ismerős lehet; jó példa erre a fényszóró formája, ami az 1948-as F-1 modell hűtőrácsának keretére emlékeztet, vagy az első lökhárító, ami az első modellváltozatok acélból készült lökhárítóját idézi.

ford_f_150_szelcsatorna_2

Az új embléma az alacsonyabb fogyasztást és a kategóriaelső pozíciót hangsúlyozza ki

A jármű stílusa az új embléma dizájnját is meghatározta; a betűtípus ferdén metszett kontúrjai a karosszéria formavilágát tükrözik. A jellegzetes „F” betű belül nyitott, ami az autó kisebb tömegére és alacsonyabb fogyasztására utal – megnövelt mérete pedig az F-sorozat kategóriaelső pozícióját hangsúlyozza ki. A Bold Leadership betűtípussal megalkotott új embléma előbb-utóbb az F-sorozat minden tagján megjelenik majd, egészen a közepes méretű Ford F-750 haszonjárműig.

„Az F-sorozat lényege a látványos megjelenés és a keménység.” – véli Marco Querciagrossa, a Ford-járművek emblémáit tervező csapat vezetője. „Éppen ezért olyan emblémát alkottunk, ami magabiztosan közvetíti ezt az üzenetet.”

Peugeot újdonságok a 2014-es Párizsi Autószalonon

A márka negyven autót állít ki az 1-es csarnokban található 4000 négyzetméteres Peugeot standon. Az idei évben a megújult és egységes 8-as kínálat bemutatása fémjelzi a márkát a Párizsi Autókiállításon. Az új Peugeot 308 GT és Peugeot 508 modellek tökéletesen tükrözik a paletta exkluzívabbá válását és a Peugeot technikai tudását.

peugeot_301_16_hdi_allure_007

A vezetési élményt és a magas szintű hatékonyságot ötvözik a felsőkategóriás Peugeot EXALT és Peugeot QUARTZ tanulmányok.

A vezetési komfort és a környezet kímélete terén a Peugeot technikai szakértelmének legékesebb gyöngyszeme a Peugeot 208 2L HYbrid Air tanulmány. A márka széleskörűen alkalmazza kínálatában az új Euro 6 motorokat: a PureTech és az 1.6 THP családok, illetve a BlueHDi dízelek már egy évvel a bevezetése előtt teljesítik az új norma követelményeit.

A 2008 DKR oldalán bemutatott Peugeot 208 GTi 30th speciális kiadás azt bizonyítja, hogy magas szintű tudásának köszönhetően Peugeot SPORT ugyanúgy meg tud felelni a speciális ügyféligényeknek, mint a legjobban szabályozott autóversenyek szigorú követelményeinek.

Mélyreható változásokon esett át az új Peugeot 508: új motorokkal jelentkezik, és orr-része a márka majdani modelljeit vetíti előre. A mostani kiállításra új anyagokkal felfrissített Peugeot EXALT tanulmányban a márka felfokozott formában jeleníti meg a limuzinról alkotott elképzelését, a 2012-ben Párizsban bemutatott ONYX tanulmány nyomdokain haladva.

A Peugeot QUARTZ tanulmányban a szabadidő autók új generációjának intenzív kifejezése és a márka húzómodelljeinek világa keveredik egymással. A tanulmány mellett a márka sportos modelljei láthatók, köztük az új Peugeot 308 GT és a Peugeot 208 GTi 30th speciális kiadás. A versenyek világát a Peugeot 2008 DKR, a 208 Rallye Cross és a 208 T16 képviseli.

A Peugeot tovább erősíti piacvezető szerepét az innováció, a környezetvédelem és az autóba épített telekommunikációs eszközök terén. Minden témának külön területet szentel a márka, és ezzel lehetőséget nyújt a látogatóknak az Euro 6 motorokkal és a fogyasztás csökkentésével kapcsolatos legújabb csúcstechnikák bemutatására:

  • a BlueHDi dízelmotorok, amelyek egyszerre hatékonyak és takarékosak ;
  • a háromhengeres Turbo PureTech benzines motorok;
  • a rendkívül kicsi fogyasztású Peugeot 208 HYbrid Air 2L tanulmány.Az autóba épített vezeték nélküli rendszerek és szolgáltatások is jelzik: az autózás belépett a XXI. századba. A Peugeot az autózás élményének további gazdagítására törekedve alakította ki a következő funkciókat és szolgáltatásokat, amelyek folyamatos kapcsolattartást biztosítanak a vezető, az autó és a külvilág között:
  • már több mint egymillió autót szereltek fel a sürgősségi hívásokra szolgáló Peugeot Connect SOS és a Peugeot Connect Assistance segélynyújtó szolgáltatással;
  • a Peugeot Connect Apps, az online alkalmazások portálja (Coyote, üzemanyagárak, parkolás stb.), amely megkönnyíti a midennapi autózást, a standon kiállított Peugeot 208, 2008, új 308 és új 508 modellek közül 19-ben megtalálható;
  • két demó állványon lesz látható a Mirror screen, amely az autó érintőképernyőjére vetíti a vele összekötött okostelefon kijelzőjét ;
  • a Link MyPeugeot és a Scan MyPeugeot okostelefonos alkalmazásoknak köszönhetően a vezetéssel kapcsolatos tapasztalataink nem érnek véget a gyújtás megszakításakor: az előbbi funkció segítségével az autóra vonatkozó információk, statisztikák hívhatók le, míg az utóbbi a jármű interaktív használati utasítása.
  • Magával ragadó 3D virtuális élményben lesz részünk, ha felvesszük a négy demó állványra helyezett Oculus Rift fejhallgatókat, amelyekkel játékos formában élhetjük át és fedezhetjük fel a Peugeot Connecten keresztül a Link MyPeugeot (« Find my car » és « Last mile guidance » funkciók), valamint a Peugeot Connect SOS és Assistance bemutatását.

A Párizsi Autókiállításon a Peugeot egy új robogót is bemutat. A márka legújabb, Django nevű, csodaszép kétkerekűje mintha egyenesen az ötvenes évekből került volna a szalonra: valójában az oroszlános márka legelső robogójának, a legendás S57-nek a nagyszerű újjáköltése, örökké frissnek ható retró stílusban. Háromféle lökettérfogattal (50, 125, 150) és négyféle felszereltségi szinttel kapható. Számos lehetőséget kínál az egyéni kialakításra: a Django ID konfigurátor segítségével mindenki A-tól Z-ig megtervezheti a saját robogóját, a színtől a visszapillantókon át a nyeregig mindent az egyéni ízlésünknek megfelelően választhatunk ki. A Peugeot Scooters történetében fordulópontot jelző újdonság több mint 110.000 kombinációs lehetőséget kínál.

Peugeot 508 : a hangsúly a karakteren

Az új Peugeot 508 nyilvánvalóvá teszi, hogy a márka továbbra is szeretne jelen lenni a D-szegmensben. Ez hozzájárul a modellkínálat magasabbra pozicionálásához is, amely az összes piaci szegmensben megtalálható, egyedi Peugeot modelleken kívül arra is épít, hogy a márka modelljei folyamatosan jelen vannak a nagy limuzinok kategóriájában.

Az új Peugeot 508 vízszintesebb motorházteteje nyomatékosítja a modell tekintélyt sugalló megjelenését. Ez a modell vezeti be a Peugeot egyik új arculati elemét, a márka majdani modelljein is visszaköszönő megújult hűtőrácsot, közepén az oroszlán emblémával.

Különös gonddal tervezték meg az első és a hátsó lámpákat. Az új Peugeot 508 karakteres megjelenésének jellegzetes és emblematikus elemei a szedánon és az SW-n vessző alakú, míg az RXH esetén karmokat formázó első nappali menetfények.

A felsőkategóriás változatok kizárólag full LED technikájú első lámpákkal készülnek.

A szedán hátsó lámpáit is áttervezték. Három-három karomból állnak, a korábbinál vízszintesebb kialakításban. Az új lámpatestek rendkívül jellegzetes és modern megjelenéssel ruházzák fel a hátsó világítást.

A műszaki tartalom is megújult, modernebb lett az új Peugeot 508-ban. A megújult modellben a második felszereltségi szinttől alapfelszerelés a 7 colos érintőképernyő, amelyről az autó funkcióinak többsége vezérelhető.

A díszítéseknek és a kárpitoknak szentelt figyelem, a felszerelések minősége és a kidolgozottság a kifinomult felsőkategóriás modellek világába helyezi az új Peugeot 508-at, elkerülve ugyanakkor a hivalkodás csapdáját.

A csúcskategóriás megoldások között említhetjük a kulcs nélküli indítást és nyitást, az automatikus és elektromos parkolóféket, az elektrokróm belső visszapillantót, az automatikus távfény kapcsolást, az abroncsnyomás-érzékelőt, az első és hátsó parkoláskönnyítő rendszert, a négyzónás automatikus légkondicionálót, a JBL Hifi berendezést, valamint az új felszerelések közül a tolatókamerát és a holttérfigyelő rendszert.

Az új Peugeot 508 nem kevesebb, mint nyolcféle erőforrással rendelhető, két benzines és hat dízelmotorral.

Különös figyelmet érdemelnek az Euro 6 motorok:

  • az új 165 lóerős, 1.6 THP 165 stop-start benzines motorhoz hatfokozatú manuális váltó, vagy az új hatfokozatú automatikus EAT6 váltó kapcsolódik ;
  • a 2.0 literes BlueHDi 150 dízelmotor, hatfokozatú manuális váltóval a szegmens legtisztább autója az azonos teljesítményű modellek között; mindössze 105 gramm CO2-t bocsát ki kilométerenként;
  • a 2.0 literes BlueHDi 180 EAT6 dízelmotor CO2-kibocsátása 111 g/km, ezzel a kategória egyik legjobbja a teljesítményhez mérten kedvező fogyasztás tekintetében.Kínában az új 1.8 literes THP motorral és a szintén új EAT6 sebességváltóval felszerelve vezetik be az új Peugeot 508-at 2015-ben. A modern kor elvárásaival lépést tartó, felelős gondolkodású vásárlók igényeinek kíván megfelelni az 1.8 liter lökettérfogatú motor, amely a legkorszerűbb és leghatékonyabb műszaki megoldásokkal készült (stop-start, közvetlen befecskendezés, Twin Scroll turbófeltöltő, folyamatosan változó szelepvezérlés, változó lökettérfogatú olajpumpa, DLC bevonat…).     A küszöb vonalával együttfutó díszlécek miatt szélesebbnek tűnik az autó. A 308 GT sportosságát erősítik a Michelin Pilot Sport 3 típusú, 18’’-os gyémánthatású kerekek. A sportos jelleg az utastérben is visszaköszön. A tetőkárpit antracit fekete, az üléshuzatok, a műszerfal, az ajtóbetétek, a váltószoknya és a felsőkategóriás szőnyegek vörös díszvarrással készülnek. A futóművet az autó karakterének megfelelően dinamikusra hangolták, ideális egyensúlyt teremtve a fokozott stabilitás és a magas szintű menetkomfort között   Peugeot EXALT és Peugeot QUARTZ: a csúcskategóriás autók két víziója A Peugeot két tanulmányt mutat be az idei Párizsi Autószalonon: a Peugeot EXALT és a Peugeot QUARTZ azt bizonyítja, hogy a márka kiemelt figyelmet szentel a csúcskategóriának.A Peugeot QUARTZ a márkának a crossoverek között betöltött piacvezető szerepét hangsúlyozza, ugyanakkor új irányt is szab a szegmensnek. A szabadidőautók jövő nemzedékének felfokozott kifejezését és a márka « legütősebb » változatainak világát egyesíti ez a tanulmány.A tanulmány sportos stílusát hangsúlyozza a látványos formaterv és az innovatív anyagok, például a bazaltkő, a digitális szövéssel előállított textilek és a chiné bőr használata.Egyedi a felépítése is: a középső oszlop elhagyásával felfelé nyíló ajtókat alakítottak ki, így a behúzható fellépőkön át gyerekjáték a beszállás a minden porcikájában felsőkategóriás utastérbe. Az erő és a könnyedség szövetségét megtestesítő, vulkanikus eredetű bazalt többek között a középkonzolon jelenik meg. A világon először ebben a tanulmányautóban látható digitális szövéssel előállított textil. A sportos hangulatot fokozza az oszlopok és a tető fekete bőr borítása, míg az üléslapokat és a támlákat középbarna chiné bőrrel vonták be.Minden utasnak hightech kagylóülés jár, visszahúzható, négypontos biztonsági övvel. A fejmagasságú kijelzőt egy nagyméretű, konfigurálható érintőképernyő alkotja, közepén egy 45 fokos szögben döntött polikarbonát kijelzővel, amelyen az adatok jelennek meg.
  • Tíz lóerővel erősebb az elődjénél, az 1.6 literes, Euro 5-ös THP 155 típusnál, és CO2-emissziója is kisebb, mindössze 129 g/km vegyes ciklusban az előző generáció 144 g/km induló szén-dioxid-kibocsátási értékéhez képest.
  • Az újfejlesztésű 1.6 literes, Euro 6-os THP 165 S&S motor hatfokozatú manuális váltóval, vagy az 508 kínálatában megjelent új, hatfokozatú EAT6 automatikus sebességváltóval készül. Ez a motor maradéktalanul megfelel az Euro 6 előírásainak, és műszaki specifikációi a fogyasztás csökkentését és a teljesítmények javítását is tartalmazzák.
  • Az 1.2 literes PureTech 130 stop-start motor (ez az első benzines motor, amelyben a Peugeot a stop-start rendszert automatikus váltóval kapcsolja össze) mostantól a 308 modellekhez kínált új, hatfokozatú EAT6 (AT6 III) automatikus sebességváltóval is rendelhető, amely a kormányon kialakított sebességváltó fülekkel kezelhető a Driver Sport Pack opció igénylése esetén.
  • Új motorokkal is gazdagodott a kínálat, amelyek a vezetés örömét kicsi fogyasztással ötvözik.
  • A Peugeot 208 HYbrid Air kísérleti modellt a francia autóipar szereplőit tömörítő Plateforme Automobile más tagjaival, a Faureciával, a Michelinnel, a Plastic Omniummal és a Valeóval közösen fejlesztette ki a márka.
  • A HYbrid Air az 1,2 literes, PureTech 82 BVM5 belső égésű motor továbbfejlesztett változatát (a súrlódási veszteség csökkentésének köszönhetően 4%-kal jobb a hatásfoka) léghajtással kombinálja, amely a következőkből áll: a sűrített levegőt tartalmazó, nagynyomású tartályból, a sűrített levegőt tartalmazó, kisnyomású tágulási tartályból, és a váltóművel összeépített hidraulikus motor-szivattyú egységből. A fékezési és lassítási energiából visszanyert sűrített levegő vagy együtt dolgozik a szívómotorral, vagy ha az teljesen leáll, kizárólag a légmotor hajtja az autót. Az átmeneti szakaszokban (induláskor és gyorsításkor) vegyes üzemmódba kapcsol az elektronika.
  • A kitűzött fogyasztási cél elérésében kulcsszerepet játszik a HYbrid Air hajtáslánc.
  • A másik fontos fejlesztési terület az autó aerodinamikájának javítása. A jobb levegőáramlás elérése érdekében a legkisebb részletre is kiemelt figyelmet fordítottak: az alacsonyabbra ültetett karosszéria, a körültekintően megtervezett légbeszívás, az A oszlop, az ajtókeret és a szélvédő illesztési hézagainak megszüntetésével és a visszapillantó kamera alkalmazásának köszönhetőn 20 százalékkal javult az autó légellenállási tényezője. Az aerodinamika javítását szolgálja a kisebb gördülési ellenállás is, amelyet a keskeny, nagy átmérőjű gumiabroncsokkal sikerült elérni.
  • A fejlesztés egyik fő csapása, hogy az autóhoz felhasznált különböző anyagokat, az acélt, az alumíniumot és a kompozitokat a maximális súlycsökkentés figyelembe vételével társítják és tervezik meg.
  • A Peugeot azonban nem ül a babérjain: a francia állam támogatásával meghirdetett, mindössze kétliteres fogyasztású járművek kifejlesztésére irányuló projekt keretében létrehozta a 208 HYbridAir 2L kísérleti modellt. A projektnek van egy nehezen előrelátható kritériuma: 2020-ig sorozatgyártású bevezetésre alkalmas, viszonylag olcsó műszaki megoldásokat kell alkalmazni. A kísérleti modell célja tehát igazán nagyratörő: a felére csökkenteni a 208 már egyébként is barátságos fogyasztását!
  • 2014. június végén a Peugeot által Európában értékesített új gépjárművek CO2-kibocsátásának súlyozott átlaga 111,1 g/km volt (a 2013 hasonló időszakában megállapított 115,1 grammhoz képest).Ezzel a Peugeot dobogós helyen áll a legtisztább autókat forgalmazó európai márkák között. Az Euro 6 motorok, azon belül is a BlueHDi dízelek és a háromhengeres PureTech benzinmotorok széleskörű alkalmazásának komoly szerepe van a siker elérésében.
  • Peugeot csúcstechnika: a 208 HYbrid Air 2L tanulmány és új motorok
  • A tiszta városi közlekedéshez fejlesztette ki a PEUGEOY CYCLES a szalonon szintén látható, kifinomult stílusú AE21 HYbrid kerékpárt, amellyel könnyedén és csendesen suhanhatunk a városban. A kerékpár intelligens vázában van elrejtve a « clever case » akkumulátor, alapfelszerelésként jár hozzá egy laptop táska, valamint a kerékpár védelmét biztosító, Abus Bordo összecsukható lakat. Az AE21 HYbrid « összeöltözött » a szomszédságában található EXALT tanulmánnyal és HYbrid Kickkel: nyers fém színt, Shark Skin bevonatot és chiné textilhuzatot kapott.
  • Az EXALT motorosan nyitható csomagtérajtaja alacsony rakodóküszöböt rejt, amelyen át kényelmesen kiemelhető a HYbrid-Kick elektromos robogó. Ez a jármű ideális kiegészítő közlekedési eszköz az utolsó kilométerek megtételéhez. Elektromos technikával készült, ami megkönnyíti a közlekedést a városban. A Peugeot és a MICRO közös fejlesztésű robogóját könnyű irányítani, könnyű összehajtani és könnyű szállítani: a vegytiszta design világában járunk, ahol az egyszerűség és az elegancia magától értetődik.
  • Az EXALT kínai kiadásának utasterét kínai kézműves mesterek által kifaragott ébenfa betétekkel díszítették. A Párizsi Autószalonon kiállított változatban viszont préselt újságpapírból készült, fa hatású díszítéseket találunk, a neves napilapok gazdasági oldalainak lazacrózsaszín árnyalatába öltöztetve. A szürkébe öltöztetett karosszéria teljes egészében kézműves munka, igazi főhajtás az 1920-as és 30-as évek francia autóiparának emléke előtt. A modell hátulján visszaköszön az eredeti változat Shark Skin textilborítása. Éles a választóvonal, ám kifinomult a színátmenet a természetes hatású nyers fémszín és a Shark Skin szürke árnyalata között. A Pekingben kiállított változaton élesebb volt a kontraszt, a mostani modell a kontrasztosságban rejlő lehetőségek egy szelídebb formáját mutatja be.
  • A Pekingi Autókiállításon áprilisban bemutatott Peugeot EXALT tanulmány új kiadásban mutatkozik be Párizsban. A felelős autózás és a Peugeot felsőkategóriás víziójának manifesztumaként megőrzi az eredeti változat jellemzőit, ám megalkotásához helyben beszerzett és újrahasznosított anyagokat használtak fel.
  • A nem mindennapi tanulmány természetesen csúcskategóriás hajtásláncot kapott, amely az 500 lóerős full hibrid plug-in szívómotorból és két villanymotorból áll.
  • Az örömautó vezetésének élményét megkoronázzák a Driver Assistance Pack összetett funkciói (aktív tempomat, ütközés veszélyére figyelmeztető jelzés és automatikus vészfékezés), a holttérfigyelő rendszer és a Peugeot Park Assist (automatikus parkolássegítő rendszer, amely a párhuzamos és a merőleges parkolást egyaránt megkönnyíti).
  • A vezetés élményét fokozza az összes 308 GT-be beépített Driver Sport Pack, amely egyszerre több érzékszervünkre hat, a konkrét élményektől, mint például a sportos motorhang és a multimédia rendszer kezelőfelülete nyújtotta élvezet, egészen a szélesebb értelemben vett vezetési élményig, amelyet a határozott és érzékeny szervokormány, valamint az érzékeny gázpedál biztosít.
  • Határozott, sportos stílusa mágnesként vonzza a tekintetet. Az orr-rész jellegzetes eleme a három vízszintes, karomszerű lécből álló hűtőrács, amely magában foglalja a márkaembléma oroszlánját. Minden körülmények között kiváló láthatóságot biztosítanak a 62 fénydiódából álló, csúcskategóriás fényszórók.
  • A Peugeot 308 GT négyféle változatot kínál, a GT 205 és a GT 180 is kapható 5 ajtós illetve kombi kivitelben. A motorválasztékot a 250 lóerős, 1.6 literes THP stop-start rendszerű benzines motor, illetve a 180 lóerős, 2.0L BlueHDi dízelmotor alkotja, az előbbi hatfokozatú manuális, míg az utóbbi az automatikus EAT6 váltóval készül. A benzines 5,6 litert fogyaszt, CO2-kibocsátása 130 g/km, míg a dízel 4,0 literes fogyasztása 103 gramm kilométerenkénti szén-dioxid-kibocsátásnak felel meg.
  • A szedán és SW változatban kapható, határozott stílussal felruházott Peugeot 308 GT bámulatos teljesítményeivel és kivételes vezethetőségével dobogtatja meg az autózás szerelmeseinek szívét, kicsi fogyasztása és CO2-kibocsátása pedig még vonzóbbá teszi az autót.
  • Peugeot 308 GT: két dinamikus és sportos motor az erős karakterhez
  • Maximális 150 kW / 204 LE teljesítményével és 1400/perctől rendelkezésre álló 280 Nm-es csúcsnyomatékával teljesítményei és vezetési komfortja a legjobb kétliteres turbómotorokéhoz foghatók, ugyanakkor a fogyasztása (6,9 l/100km és 171 g/km CO2) mértéktartó a Kínában forgalmazott 1.8 literes turbómotorokéhoz képest.

A stand legfontosabb eseményei online is követhetők a http://news.Peugeot.fr honlapon.