Főoldal Blog oldal 569

Testközelben a megújult, faceliftes Peugeot 508: vezettük

Kettő éve, 2012-ben érkezett meg az (akkor) új Peugeot 508 modell – az autó egyfajta előszeleként debütált a Peugeot 208. Mivel a harmadik legfontosabb szegmens a piacon a felső-középkategória, ezért nem is lehetett kérdés, hogy a márka tervezőmérnökei ne rukkoljanak elő folyamatosan valami újjal. Csakúgy, mint most is, 2014-ben: megérkezett a ráncfelvarráson átesett vadonatúj Peugeot 508, illetve 508 SW. A hazai menetpróbán jártunk, s összefoglaljuk tapasztalatainkat.

peugeot_508_facelift_2014_bemutato_001

A Peugeot 508 2014-es modellfrissítése alapvetően néhány főbb részletet érint. Három változat érhető el továbbra is, konkrétan a szedán, a kombi, illetve a terepes jellegű RXH áll a vásárlók rendelkezésére a márkakereskedésekben. Az új Peugeot 508 méretei is szinte változatlanok maradtak – vessünk egy pillantást a konzervatív és egyben igen elegáns vonalvezetésű szedánra: 2.82 méter tengelytáv, 1.83 méter szélesség, 1.45 méter magasság és 4.83 méter hossz. A szakavatottabb olvasók bizonyára észrevették és tudják, hogy az autó hossza minimálisan növekedett, konkrétan 3.8 centiméterrel – ennek oka az újragondolt kialakítású lökhárító.

Továbbra is tekintélyes csomagtér áll rendelkezésre, a feljebb már említett szedán kapcsán 515 literes befogadóképességről beszélhetünk (bővíthető 958 literig), illetve 550 literes alaphangon a kombi (SW) verzió rakfelülete, mely másfél köbméteresre, egészen pontosan 1598 literesre bővíthető.

peugeot_508_facelift_2014_bemutato_004

Vizsgálódjunk most az új, 2014-es évjáratú Peugeot 508 külső változtatásai kapcsán! Szembetűnő egyértelműen a laposabb motorháztető kialakítása, míg a fényszórók is újra lettek gondolva. LED, vagy halogén alapú opciók közül lehet választani, természetesen tartozék a LED nappali menetfény is.

Ki kell emelni mindenképp az új Peugeot 508 jelentős optikai elemének megújulását, az alsó műanyag betétek készültek új megközelítések szerint. Mindez a viszonylag csekélynek tűnő, ám annál jelentősebb külcsín-változtatás pont idejében érkezett, modernebb, a mai kor elvárásainak megfelelőbb lett, ráadásul a hűtőmaszk közepére applikált Peugeot-embléma is teljes mértékben hordozza a jelenlegi márkaarculat lényegét; igaz ez egyébként az egész orrkiképzésre is.

peugeot_508_facelift_2014_bemutato_007

Futómű tekintetében az első felfüggesztés továbbra is Pseudo MacPherson alapú, mindez az általános modelleknél, illetve az RXH-nál is megtalálható. Viszont újdonságként a prezentáción bemutatásra került a VH10 dupla háromszög lengőkaros első felfüggesztés, melyet jelenleg a 2 literes, 180 lóerős BlueHDI csúcsmotorral szerelt modell kap, illetve a GT-be is ezt a rendszert építik be. A hátsó felfüggesztés változatlan maradt a megújult Peugeot 508 modelleknél, tehát az RS30 kódjelű multilink többlengőkaros futóművel találkozhatunk.

peugeot_508_facelift_2014_bemutato_012 peugeot_508_facelift_2014_bemutato_013

Manapság kiemelt hangsúlyt kapnak az innovatív, fejlett technológiás megoldások az autógyártásban – nem kivétel ez alól a Peugeot sem. A Peugeot 508, mint zászlóshajó, e szellemiségnek adózva számos fejlett vezetéstámogató rendszert tartalmaz: 7 colos SMEG+ kapacitív LCD kijelző jelenti az infotainment középpontját. A panel 800×480 felbontásra képes, elérhetünk innen fontos funkciókat, mint például a klímaberendezés szabályozása – ez amúgy a „hagyományos” gombokkal is elérhetőek. Az autóról érkező információk is ide futnak be, választhatunk pontos és gyors navigációs rendszert (teljes Európa térképpel gyárilag), a beépített USB aljzaton keresztül csatlakoztathatjuk iOS vagy Android alapú mobileszközünket, és rendelkezésre áll az Audiostreaming funkció is, melynek segítségével azonnal beolvassa a rendszer akár az iPhone-on, vagy iPad-en tárolt multimédiás hangfájlokat. Ráadásul, ha épp fotók böngészéséhez lenne kedvünk, álló-parkoló helyzetben ezt is megtehetjük.

peugeot_508_facelift_2014_bemutato_005

Rendelkezésre áll továbbá tolatókamera első és hátsó radarokkal, holttér figyelő rendszer, illetve minden szögből derekasan látható színes, vetített kijelző is a sofőr rendelkezésre áll. A sebességtartó automatika programozható, választható kulcs nélküli indítás (indítógomb a bal szélen), a menetbiztonság további fokozásáért az automatikus távfény kapcsolás, illetve a keréknyomást ellenőrző rendszer felel. Utóbbi szériatartozék.

peugeot_508_facelift_2014_bemutato_009

Kiemelkedően kényelmes autó volt eddig is a felső-középkategóriás Peugeot 508, nincs ez másképp a ráncfelvarrás után sem. A négyzónás klíma lefedi a célirányos igényeket, hozzá programozható kiegészítő hűtést-fűtést is választhatunk. Az ülések ülőlapjainak hosszúsága állítható, csakúgy, mint a beépített deréktámasz, igaz, ez már elektromosan szabható testre. Akinek mindez nem lenne elegendő, rendelhet elektromos, több fokozatú derékmasszázst, illetve rendelkezésre állnak a programozható, szintén elektromosan állítható ülések is. Akár nappa bőrkárpittal is – itt kihangsúlyozásra került, hogy a Peugeot modelleknél (így a Peugeot 508 esetében is) kiemelt szempont a tartósság. Az ülésekre kivetítve például a bőrözés egyedi jellegű, sűrű varrással készül, melynek célja nem csak az, hogy kellemes esztétikai látványt nyújtson, hanem az is, hogy pár év elteltével ne fáradjon meg a felület, ne látszódjanak a nagyobb ráncok. Így az autó akár 5-6 éves korában is újszerű maradhat. A Peugeot 508 kombi (SW) modellnél rendelhető motorizált csomagtér ajtó is, illetve nagyméretű panoráma üvegtető növeli az amúgy sem csekély belső teret vizuálisan. Az audio élményről 7.1-es JBL erősítőrendszer gondoskodik.

peugeot_508_facelift_2014_bemutato_008 peugeot_508_facelift_2014_bemutato_011 peugeot_508_facelift_2014_bemutato_014

A Peugeot 508 hazai bemutatóján kizárólag gázolajos egységekkel szerelt autókat lehetett próbálni – ennek megfelelően mi is ezzel folytatjuk a cikket. Két friss motorverziót hozott a frissítés, nevezetesen az új, 2 literes BlueHDI motorizációk jelentenek e téren újítást. 150, illetve 180 lóerősek ezek az erőforrások, 370 és 400 Newtonméteres csúcsnyomatékkal, Dtop&Start rendszerrel, SCR katalizátorral, akár új fejlesztésű EAT6 automata váltóval (180 LE-s változat), és mindössze 4.1 literes, gyártó által megadott átlagfogyasztással (150 LE-s változat). A BlueHDi technológia alkalmazásával nem romlik egyáltalán a motorok hatékonysága, mégis környezetbarát marad – hangsúlyozták a sajtótájékoztatón. S ami még lényeges: a jelenlegi EURO5 szabványról jövőre tér át a Peugeot a teljesen új, EURO6 motorok alkalmazására.

peugeot_508_facelift_2014_bemutato_010 peugeot_508_facelift_2014_bemutato_003

Új EURO6 szabványú benzinmotorok is bemutatásra kerültek a Peugeot 508 hazai sajtótájékoztatóján. Az eddigi 1.6 literes 156 lóerős THP aggregát továbbfejlesztett változata a hasonló hengerűrtartalmú, ám 9 lóerővel izmosabb variáció, 240 Newtonméter csúcsnyomatékkal, Start&Stop technológiával. Az üzemanyag-fogyasztás mindössze 5.6 liter/100 kilométer átlagban a gyártó adatai szerint, ez pedig 25 százalékos csökkenést jelent a korábbi, 156 lovas THP-hez képest.

Sajnos az általunk próbált Peugeot 508 SW nem az új EAT6 automatával volt felszerelve, hanem még az AM6-tal – ennek ellenére különösebb hátrányt nem érzékeltünk ebből kifolyólag. Viszont a japán illetőségű Aisin által szállított EAT6 a korábbi AM6 továbbfejlesztése, 90 százalékban új alkatrészekkel, 15 százalékkal kisebb belső súrlódással, gyorsabb kapcsolási reakciókkal, kisebb csúszású kuplunggal és minimális többletfogyasztással a manuális verzióhoz képest: óvatos becslések szerint ez mindössze plusz 0.1-0.3 decilitert jelent 100 kilométerre átlagolva.

peugeot_508_facelift_2014_bemutato_002

Egy újdonságnál sarkalatos és egyben fontos tényező az árképzés. A Peugeot 508 induló akcióval kedveskedik magánügyfelei számára, ez azt jelenti, hogy az Access felszereltségű, 1.6 literes, 120 lóerős VTI benzinessel felvértezett modell 5 770 000 forintba kerül listaáron. Ennek ellenére a legnépszerűbb változat – itt már bejönnek a flottavásárlások is – az Active csomagos, 2 literes, 140 lóerős HDi alapú verzió 7 130 000 forintot kóstál. Mindemellett a Peugeot kedvező ajánlatokkal várja a céges vásárlókat (kedvező TCO, akciós THM finanszírozás esetén, és a többi).

Még több fotó: Napimagazin Facebook oldal

A cikkhez tartozó fényképeket Canon EOS 5D Mark II fényképezővel készítettük.
Együttműködő partnereink: Acer Hungary, Gigabyte, Sony, MSI, Epson, Canon, Camera Kft., Nike
Utómunka hardver: Acer, Gigabyte, MSI

Egyedi Toyota Aygo Art Car a 2014-es Párizsi Autószalonon

A Toyota standján a 2014-es Párizsi Autószalon teljes időtartama alatt látható lesz egy egyedi Toyota Aygo Art Car.

toyota_aygo_art_car_2014_parizsi_autoszalon

A Toyota Aygo Art Car minden reggel egyszerű, fehér autóként kezdi a napot. Ezt követően azonban karosszériáját, kerekeit és ablakait három közismert francia utcai művész: Monsta, Stom500 és Ekiem fogja feldíszíteni. A Toyota stand látogatói maguk is besegíthetnek a művészeknek, és aktívan részt vehetnek az egyedi, testre szabott autó kialakításában.

A Toyota Aygo Art Car az intelligens személyre szabhatóság végletekig fokozott kiterjesztését testesíti meg.

Az új Toyota Aygo-n kívül (az X alakú első hűtőmaszk, a hátsó lökhárító betétje, az első kerékdob díszítése, illetve a könnyűfém keréktárcsák) és belül (a műszerfal, a középkonzol, a légbeömlő rostélyok, a váltógomb és a sebességváltó szoknya kerete) megtalálható, cserélhető elemek könnyedén kiválthatók eltérő színű vagy kidolgozású komponensekre, akár több év elteltével is.

Így az ügyfelek megteremthetik saját, egyedi Aygo-jukat, amely tökéletesen igazodik személyes ízlésükhöz.

A 2014. évi Párizsi Autószalonon a Toyota standja a 4. számú pavilonban található.

Driveclub: megjelent, kapható PS4-re

A Driveclub tegnaptól már kapható, elérhető dobozosan a hazai üzletekben, valamint digitálisan a PlayStation Store áruházban. A játék közösségi funkciói összekapcsolnak téged a barátaiddal: létrehozhatod a saját klubodat, hogy együtt teljesítsetek kihívásokat, valamint szert tegyetek új jutalmakra. A különféle sportautókkal többek között olyan helyszíneken száguldozhatsz, mint Chile, Skócia és India.

Légy az első a klubodban, szerezd be most: http://hu.playstation.com/ps4/driveclub

A Class FM csapata is készül a Filmünnep eseménysorozatra

Popcorn illattal, filmes különlegességekkel, premier előtti vetítésekkel, háttérbeszélgetésekkel és jegyszedő sztárokkal várja a mozirajongókat a Filmünnep. A négy napos eseménysorozaton a Class FM népszerű műsorvezetőivel is találkozhatnak a filmek szerelmesei. A rádiósok maguk is óriási mozirajongók: Abaházi Csaba a filmzenéket kedveli, Vágó Pirosnak a stílusos férfi színészek dobogtatják meg a szívét, Garami Gábort a szinkronhangok, Szani Rolandot a meseszerű képi világ ragadja meg.

cinema_city_filmunnep_2014

A Class FM közismert műsorvezetői is otthonosan mozognak a mozi világában: Vágó Piros odavan a stílusos férfi színészekért, Abaházi Csaba a filmzenék rajongója, Szani Rolandot a különleges hangulatú alkotások varázsolják el, Garami Gábor a magyar szinkronhangokra figyel. A Cinema City Filmünnepen október 9. és 12. között a sztár jegykezelők célja a filmnézés és a mozi-élmény népszerűsítése.

Abaházi Csaba számára egy-egy filmet a remek zenei élmény tesz még emlékezetesebbé. „A gyerekeim miatt havonta legalább egyszer megnézünk a moziban egy animációs filmet. Ezek közül legnagyobb kedvencem a Verdák, amelyben a filmnyitány alatt Sheryl Crow: Real Gone-ja is felcsendül, a Kaliforniába tartó út alatt pedig Rascall Flatts: Life is a Highway című dala hallható.” – mesélte hazánk legnépszerűbb kívánságműsorának házigazdája.

Szani Roland azokért a filmekért rajong, amelyek annyira elvarázsolják, hogy akár még napokkal később is gondolkodik a mozivásznon történteken. „Azokat a filmeket kedvelem legjobban, ahol nem jeleneteket látok, hanem kerek egész történetet kapok, és egy-egy alkotás különleges képi világa is le tud nyűgözni. Igazi Hobbit rajongó vagyok, tűkön ülve várom a Gyűrűk ura előzményének befejező részét. Kíváncsi vagyok, mi történik a sárkány kincsével és hogyan végződik a viadal a törpök, tündék és emberek között.” – mondta el a Class Kultúra és a Class Night műsorvezetője.

Garami Gábor rengeteget jár moziba, igazi filmrajongó, aki a szinkronhangokra is figyel. „Egyik kedvenc filmem a Sörgyári capriccio. A főszereplő Pepin bácsit Kern András magyar hangja tette igazán egyedivé és emlékezetessé, a barátaimmal hónapokon keresztül ezt a harsány figurát utánoztuk.” – árulta el mosolyogva a műsorvezető.

Vágó Piros a hollywoodi színészek közül Hugh Jackman és Colin Firth alakításaira esküszik. „Hugh Jackman filmjei alapján úgy gondolom, a színészben megvan az a szenzibilitás, amelynek köszönhetően partnere száz százalékosan nőnek érezheti magát mellette. Colin Firth pedig egy igazán stílusos angol úriember, minden alakítása mély nyomot hagyott bennem, különösen az Igazából szerelem című filmben szeretem.” – mesélte a Class Délután műsorvezetője.

Ha valaki a Class FM sztár műsorvezetőinél szeretne belépőt váltani kedvenc filmjére, október 9-én 16 órától az Aréna Plázában Abaházi Csabával és Garami Gáborral, október 12-én 19.30-tól az Allee Bevásárlóközpontban Vágó Pirossal és Szani Rolanddal találkozhat. Október 13-án 18 órától az Aréna Plázában pedig Kovács Áronnál válthatunk jegyet a Cinema City Filmünnep előadásaira, ahol különleges programok és kedvezményes jegyárak várnak minden érdeklődőt.

 

Lexus NX a 2014-es Párizsi Autószalonon, más újdonságok mellett

A 2014. évi Párizsi Autószalonon látható először Európában az új Lexus NX, a márka első olyan modellje, amelyet a középkategóriás szabadidőjárművek rendkívül erős piaci versenyében állít csatasorba a márka. Az új modell lenyűgöző formatervvel és ultramodern fedélzeti technológiákkal debütál.

lexus_nx_parizsi_autoszalon_2014

Az új NX kétféle hajtáslánccal rendelhető: az NX 300h fedélzetén a 2,5 literes benzinmotoron alapuló Full Hybrid hajtás, míg az NX 200t modellben az új fejlesztésű, kétliteres, turbós benzinmotor dolgozik, hatfokozatú automata sebességváltóval társítva. Az NX első- és összkerékhajtással egyaránt megrendelhető.

A márka párizsi standján további két vadonatúj Lexus modell is megtekinthető lesz:

  • A nagyteljesítményű RC F, amely új, 5,0 literes, 477 lóerős, 530 Nm nyomatékú motorjával a Lexus valaha épített, legnagyobb teljesítményű V8-as autója. Az RC F az év végétől lesz kapható Európában.
  • Az ugyancsak teljesen új RC 300h, melynek európai forgalmazása 2015-ben veszi kezdetét. A dinamikus formavilágú kupé Full Hybrid hajtása 220 LE/162 kW maximális rendszerteljesítményre képes.

A standon megtekinthető lesz továbbá a Lexus jelenlegi kínálatának számos képviselője, köztük a CT 200h F SPORT, az IS 300h F SPORT és az RX 450h új, limitált kiadása, amely Mark Levinson prémium audiorendszert, napfénytetőt, LED-es fényszórókat és új rajzolatú, 19 colos keréktárcsákat kínál.

 

 

Drónok Európa egységes égboltján?

Új korszak kezdődhet a légiközlekedésben, ha az uniós előírások a jelenleginél szélesebb körben teszik lehetővé a távirányított légijármű-rendszerek polgári felhasználását Európa égboltján. Az Európai Unió Közlekedési Tanácsa a negyedik vasúti csomag mellett e témáról folytatott irányadó vitát 2014. október 8-án, Luxembourgban.

europai_unio

A tagállami szakminiszterek jelezték, várják az Európai Bizottság konkrét szabályozási elképzeléseit a távirányított légijármű-rendszerek biztonságos és fenntartható polgári felhasználásának kereteiről. Az elmúlt években rohamosan fejlődő technológia legígéretesebb alkalmazási területei az infrastruktúraellenőrzés és a légi felvételek készítése. A korszerű eszközök hosszabb távon az árufuvarozásban, végül pedig akár a személyszállításban is megjelenhetnek majd.

A magyar küldöttség vezetője kifejtette, hogy Magyarország támogatja egy erős és versenyképes gyártó- és szolgáltatóipar kialakulási feltételeinek megteremtését célzó közös stratégia megalkotását. Fontosnak nevezte, hogy olyan előírások szülessenek, amelyeknek megfelelve a magyar fejlesztők is sikeresen vehetnek részt a világpiacon folyó versenyben. A piacnyitáshoz szükséges egységes szabályoknak megfelelően kell kezelniük a légiközlekedés- és adatvédelemmel, az állampolgárok jogaival kapcsolatos kockázatokat. A részletek körültekintő kidolgozásához további egyeztetésekre van szükség megfelelő időkeretben, minden érdekelt féllel.

Az uniós szabályozás megalkotása során a repülésbiztonság elsődleges szerepe mellett különös figyelemmel kell lenni arra, hogy az előírások milyen felszállósúlyú távirányított légijárművekre vonatkozzanak. A meghatározandó értéknek úgy kell segítenie az egységes európai piac kialakítását, hogy közben ne gátolja a helyi fejlesztéseket. A 150 kg maximális felszállósúly alatti rendszerek alkalmazásának feltételeiről ma nemzeti határkörben dönthetnek a tagállamok. A magyar jogszabály szakmai háttéranyagát egy, a Nemzeti Közlekedési Hatóság Légügyi Hivatalának vezetésével működő munkacsoport készíti elő.

A negyedik vasúti csomag kapcsán a magyar delegáció jelezte: stratégiai kérdésnek tartja, hogy a belföldi személyszállítási piac megnyitása esetén a külföldi vasúti társaságok milyen szegmensben és milyen feladatok ellátására lépnének piacra. A tervezet szerinti 2019-es határidőt Magyarország korainak tartja, addigra sem az illetékes hatóságok, sem az érintett piaci szereplők nem tudnának az elvárható mértékben felkészülni. A piacnyitás csak jól átgondolt, szabályozott környezetben támogatható, a piaci szereplők közötti egyenlő versenyfeltételek kialakításával. A legfontosabb cél a közszolgáltatást végző vasúti vállalkozások pénzügyi egyensúlyának fenntartása és a fokozatosság elvének érvényesítése.

Becsey Zsolt közlekedésért felelős helyettes államtitkár a tanácsülés napirendjén szereplő témákban egyeztetett az Európai Bizottság Mobilitási és Közlekedési Főigazgatóságának (DG MOVE) vezetőjével, João Aguiar Machado főigazgatóval, a visegrádi országok képviselőivel, valamint román és szlovén kollégájával.

Az Alfa Romeo a 2014-es Párizsi Autószalonon

Az Alfa Romeo a márka sportos szellemisége előtt tisztelgő, látványos standdal – álomba illő Spiderekkel, nagyteljesítményű autókkal és történelmi jelentőségű veterán modellekkel – tér vissza a Párizsi Autószalonra, kihangsúlyozva a márka különleges természetét, amely egyedülállóvá teszi azt a globális autópiacon.

alfa_romeo_2014_parizsi_autoszalon

Az Alfa Romeo gyártmányai több mint egy évszázadon keresztül azokat szólították meg, akik nem pusztán ’praktikus közlekedési eszközként’ tekintettek az automobilra, hanem a ’színtiszta izgalom’ forrását keresték benne. Pontosan ezért kapott a kiállítási terület kanyargó országutat idéző kialakítást, hiszen ez az a terep, ahol a dinamikus, erőteljes és biztonságos Alfa Romeo gépkocsik által ébresztett érzelmek a legintenzívebben megélhetők.

A múlt és a jelen autói közötti, eltéphetetlen szálakat megerősítendő a világpremierjét ünneplő, új Giulietta Sprint mellett egy 1954-es, eredeti Giulietta Sprint is helyet kapott a standon: a kanyargós országutakon és hosszú egyenesekben egyaránt otthonosan mozgó sportautók itt adhatják át egymásnak a stafétát.

alfa_romeo_giulietta_sprint_1 alfa_romeo_giulietta_sprint_3

Elég közelről szemügyre venni az új Giulietta Sprintet, hogy felfedezzük sportos természetét kihangsúlyozó részleteket: a túlméretes kipufogó végcsövektől az új, ötlyukú, 17 colos Sprint keréktárcsákig, a sportos hátsó lökhárítótól a szénszálas árnyalatú beltéri és fényes sötétszürke külső kidolgozásig, egészen az új, szövet-Alcantara kárpitozású ülésekig, amelyeket a fejtámlán elhelyezett Sprint logó, valamint piros öltések díszítenek. Az új modellváltozat a vadonatúj, 150 lóerős 1.4 MultiAir benzines turbómotort kapta meg, amely 210 km/óra végsebességgel és 8,2 mp-es 0-100 km/óra gyorsulással ruházza fel az autót, miközben vegyes ciklus szerinti üzemanyag-fogyasztása (5,6 l/100km) és CO2-kibocsátása (129 g/km) egyaránt kellemesen alacsonyan marad.

alfa_romeo_giulietta_sprint_2

A Párizsban kiállított Giulietta Sprint Alfa-vörös fényezést kapott, erőforrása a 150 lóerős 2.0 JTDm dízelmotor.

Szintén reflektorfénybe kerül az új MiTo Junior, az a zseniális belépőmodell, amelynek révén a fiatalabb vásárlók számára is megnyílik az Alfa Romeo dinamikus, élvezetes világa. A MiTo Junior ugyanazokkal a jellemzőkkel bír, mint az 1966-os „bébi” GT 1300 Junior: egy különleges, hamisítatlan sportautó, amely a nagyobb motorral szerelt, erősebb modellek minden előnyös tulajdonságával rendelkezett.

Ez a modell ihlette meg a MiTo Juniort, amely sötétszürke fényezéssel, a 85 lóerős, 1,3 literes JTDm turbódízel motorral lép a párizsi kifutóra. A második generációs MultiJet motorcsaládba tartozó 1.3 JTDm CO2-kibocsátása mindössze 90 g/km a vegyes ciklus szerint.

Szintén zajos közönségsikernek ígérkezik az Alfa Romeo 4C Spider előzetese, amely exkluzív, háromrétegű, magasfényű fehér fényezéssel lép színre, látványos kontrasztot teremtve a stand fekete padlójával. A többszörösen díjnyertes kupé kabrió változatát részletekbe menő, fáradhatatlan kutatómunka nyomán építették meg, gondosan mérlegelve mindazon egyedi stíluselemeket és kidolgozási részleteket, amelyek a 2015 elején beinduló sorozatgyártás során megvalósulnak.

A Spider modell mellől nem hiányozhat az Alfa Romeo 4C kupé kivitele, mégpedig háromrétegű Competizione-vörös színben. A márka újkori klasszikusa a lélegzetelállító formaterv és a kiváló menettulajdonságok kombinálásával a sportautó esszenciáját testesíti meg.

alfa_romeo_mito_junior_1

A Párizsi Autószalon látogatói ezen kívül a Giulietta és a MiTo nagyteljesítményű ‘Quadrifoglio Verde’ kiadásait is megtekinthetik. Az eredendően stílusos, kompakt és erőteljes motorokkal szerelt, tökéletes tömeg-teljesítmény arányú modellek az alkalmazott Alfa Romeo technológiáknak köszönhetően maximális vezetési élményt nyújtanak. Mindkét modell a legendás „Quadrifoglio Verde’ előtt tiszteleg: az előtt az embléma előtt, amely 1923 óta különbözteti meg a legnagyobb teljesítményű Alfa Romeókat – nem csupán a világ versenypályáin versengő típusokat, de a különleges, sorozatgyártású modelleket is.

Az új Giulietta Quadrifoglio Verde – az Alfa Romeo DNS-enék legtisztább megnyilvánulása – összetéveszthetetlenül merész megjelenéssel és erőteljes személyiséggel hódít. Ráadásul motorja is különleges: az exkluzív erőforrás az Alfa Romeo 4C szupersportkocsiból származó, 240 lóerős, közvetlen benzinbefecskendezéses, 1750 köbcentiméteres, alumínium szerkezetű turbómotor, amelyhez az innovatív új generációs, hatfokozatú, dupla száraz kuplungos Alfa TCT sebességváltó csatlakozik.

alfa_romeo_mito_junior_2

Ugyanez a jellegzetes személyiség tükröződik a MiTo Quadrifoglio Verdén, a kompakt sportautó legdinamikusabb kiadásán. Vadonatúj 1.4 MultiAir benzines turbómotorja az ultramodern, hatfokozatú, dupla száraz kuplungos Alfa TCT sebességváltóhoz kapcsolódva 170 lóerőt ad le 5500/perc fordulatszámon, maximális forgatónyomatéka 230 Nm 2500/percnél (Sport üzemmódban akár 250 Nm, 2500/perc fordulatszámon). A motor különlegesen kedvező tömeg-teljesítmény aránnyal (6,7 kg/LE) rendelkezik – ami mindig is az egyik legfontosabb komponense volt az Alfa Romeo sikerének -, míg a fajlagos teljesítmény (124 LE/liter) a kategória legkedvezőbb értéke.

Párizsban emellett egy exkluzív „Quadrifoglio Verde bevezető kiadás” is színre lép: a matt magnézium szürke fényezésű típus mindössze 999 számozott példányban lesz elérhető, míg a kiállított MiTo Quadrifoglio Verde Alfa-vörös fényezést kap, vadonatúj, 170 lóerős 1.4 MultiAir benzines turbómotorjához a legújabb generációs, hatfokozatú dupla száraz kuplungos Alfa TCT sebességváltó csatlakozik.

Több mint 400 ezer forintba kerül a világ legdrágább hamburgere

Ezerszáz fontba, vagyis átszámítva nagyjából 432 ezer forintba kerül a világ legdrágább hamburgere, amelyet egy londoni étterem séfje készített el a világ legkiválóbb minőségű és legdrágább alapanyagaiból. A londoni Honky Tonk étterem ínyencburgerének elkészítéséhez nagyjából 220 grammnyi kobei marhahúst és – a zsírtartalom kiegyenlítése végett – 60 grammnyi új-zélandi vadhúst daráltak össze, míg a húspogácsa közepébe fekete szarvasgombás brie került.

hamburger

A himalájai sóval ízesített, salátalevélen pihenő húspogácsa tetejére iráni sáfránnyal fűszerezett vízben főtt kanadai homár darabkáit halmozták. Mindezt juharszirupos bacon szalonna, Beluga-kaviár, hikoriból készült faszénen füstölt, aranylapokkal borított kacsatojás, majonéz, japán matcsa – porrá őrölt zöld tea -, mangós-pezsgős öntet és fehérszarvasgomba-reszelék koronázza. A hamburgerzsemle tetejét szintén aranylapokkal borítják.

A burger 2618 kalóriát tartalmaz, amely több, mint egy felnőtt férfi ajánlott napi energiabevitele.

A Glamburger névre keresztelt kreáció az étterem és a Groupon közösségi vásárlói oldal közös projektjeként született meg és egy szerencsés nyertes ingyen befalhat egyet a méregdrága ínyencségből – adta hírül a The Daily Telegraph című brit lap internetes kiadása.

„A lehető legkiválóbb alapanyagokat kutattuk fel ennek a mesterműnek az elkészítéséhez, így a győztesnek biztosan emlékezetes vacsorában lesz része” – mondta Chris Large, az étterem séfje, akinek három hetébe telt a hamburger megalkotása. Az 1100 fontba kerülő szendvicset hivatalosan is a világ legdrágábbjának nyilvánította a világrekordokat jegyző Record Setters.

Forrás: MTI

 

Igazi műalkotás lett a vadonatúj Ford Focus

ford_focus_art_muveszetBár az új Ford Focus már önmagban is egy gyönyörűen megformált jármű, ez az egyedi darab valódi műalkotássá vált. Timothy Goodman New York-i dizájner és művész 30 különféle illusztrációval díszítette a jármű karosszériáját, s a nagyközönség az idei, 2014-es Párizsi Autószalonon is megcsodálhatta a különleges Focust.

Az autót az teszi igazán egyedivé, hogy minden rajz egy-egy tulajdonos legkedvesebb Focus-élményét ábrázolja. A #CelebrateFocus révén a Ford több millió elégedett Focus-tulajdonost kért meg arra, hogy osszák meg legjobb történeteiket autójukról a Facebook, a Twitter, az Instagram, a Google+ és a YouTube oldalain. A sokezernyi válaszból a Ford kiválasztotta a legjobb harmincat, majd felkérte Goodmant, hogy fesse meg ezeket a sztorikat – méghozzá úgy, hogy a vadonatúj Focust használja vászonként.

„Ki hagyna ki egy ilyen lehetőséget?” – kérdezi mosolyogva Goodman, aki egy Sharpie filctollal látott neki az alkotásnak. „Végre összefirkálhattam egy vadiúj autót! Ez azért vicces, nem?”

Usha Raghavachari, a Ford ügyfélkommunikációs managere elmondta: „A Focus 1998-as bemutatása óta 12 millió darab kelt el világszerte a modellből. Úgy hiszem, legalább annyi okunk van ezt a rengeteg embert felköszönteni, mint magát az új autót.”

 

Digitalizált térképeken tanulmányozható Budapest fejlődése

budapest_regenBemutatták azt a harminc régi, részletes térképet, amelyek segítségével az interneten tanulmányozható a főváros fejlődése a 18. század elejétől a 20. század közepéig. A Budapest Főváros Levéltárában tartott bemutatón Csomós Miklós főpolgármester-helyettes hangsúlyozta: a múltat többféleképpen lehet megőrizni, például a térképekkel. Talán sokan nem tudják, mennyire fontos ez – tette hozzá -, pedig egyetlen város fejlesztése sem képzelhető el a múlt, a földrajzi adottságok tökéletes ismerete nélkül.

Szavai szerint Budapest szerencsés helyzetben van, mert „sok-sok réteg, az élet különböző szintjei rakódtak rá”.

Kenyeres István, a fővárosi levéltár főigazgatója elmondta: a kedden bemutatott harminc térkép a Habsburg Birodalom és az Osztrák-Magyar Monarchia történelmi térképeit modern térinformatikai eszközökkel közzétevő Mapire (Historical maps of the Habsburg Empire) projekt második szakasza, elsőként katonai térképek digitalizált változatait mutatták be márciusban.

Közölte: az összes térkép úgynevezett georeferálással készült, vagyis minden képkoordinátához GPS-koordinátákat rendeltek.

Fabó Beáta főlevéltáros elmondta: a harminc térkép válogatás, amely a 18. századtól 1946-ig „szinte teljesen lefedi Budapest történetét”. Hozzátette: a térképkészítés egy-egy „csúcspontján” készültek ezek a térképek, például II. József korában, amikor a katonai és a gazdasági célú térképkészítés mellett az idegenforgalmi is megjelent, a reformkorban, amikor az utazás egyre fontosabbá vált, és be kellett mutatni Pest-Budát az érkező külföldieknek, vagy éppen a városegyesítés idején, amikor először készültek igazán pontos térképek, háromszögeléssel.

A harminc térkép között vannak a földméréshez használt, úgynevezett kataszteri térképek is. A régi térképeket kompatibilissé tették a ma használatos népszerű térképes programok közül többel is, és összehasonlíthatók a korábbi és az aktuális állapotok.

A harminc térkép (körülbelül kétezer térképszelvény) a Budapest Főváros Levéltár honlapján (http://bfl.archivportal.hu/), valamint a http://mapire.eu weboldalon bárki számára ingyenesen hozzáférhető.

Forrás: MTI