Kiknek nem ajánlott a Speedfitness?
Magyarok ezrei használják eredménnyel rendszeresen a Speedfitnesst, mégis sokan félnek és ódzkodnak tőle. Bicskei Izabella edző segítségével összefoglaljuk, hogy mitől kell félni, és mitől nem.
Megnyitott az Opera új Értékesítési Centruma
Gyors az e-kereskedelem terjedése a Nielsen szerint
Világszerte egyre több fogyasztó vásárol az interneten; a fogyasztási cikkeket és szórakoztatással kapcsolatos termékeket online vásárolni szándékozók aránya duplájára emelkedett 2011 óta – derült ki a piackutató Nielsen kedden közzétett kutatásából. A válaszadók közel fele, 48 százaléka venne repülőjegyet, 46 százaléka ruházati cikket és 44 százaléka foglalna szállodai szobát interneten a következő hat hónapban.
Idén 40 éves a Citroën CX
1974, Párizsi Autószalon: ekkor és itt debütál a Citroën CX 2000. Kényelme, ergonómiája és menettulajdonságai azonnal lenyűgözték a szakmát : elnyerte Az Év Autója díjat, A Biztonság Díját és az Award Auto Style formatervezési díját. Pedig nem volt kockázatmentes az új modell piacra vezetése: magát az isteni, felejthetetlen DS-t kellett pótolnia, amely akkor már – húsz évnyi ragyogó karrier után – nyugdíjba készülődött, mindezt pedig a hetvenes évek első felében, amely kifejezetten nehéz volt a márka számára.
A CX formavilága Robert Opron tehetségét dicséri. A 4,63 méter hosszú modell az első Citroën-limuzin, amely dízelmotort is kapott, valós alternatívát kínálva a korszak nagy európai benzines limuzinjaival szemben. Ne felejtsük el : csupán egy évvel vagyunk ekkor az 1973-as nagy olajválság után, a Citroën kutatásainak középpontjában a használati költségek, a hatékony, alacsony fogyasztású, de tökéletes vezetési élményt kínáló motorok állnak. A CX legendás sziluettje is e stratégia szülötte, sőt, maga a CX elnevezés is az aerodinamikából származik (a légellenállási tényező rövidítése cx).
A premiert követő években a CX családja szépen szaporodott : 1975-ben megjelent a kombi (break) változat, 1977-ben az elektronikus befecskendezéssel szerelt 2400 GTi sportváltozat, amely korának leggyorsabb francia utcai autója volt, 1978-ban pedig a szériánál 28 cm-rel hosszabb Prestige verzió.
A CX nem csupán stílusa és technológiai megoldásai miatt vált ikonná. Megörökölte a DS hidropneumatikus felfüggesztését, amely utolérhetetlenül kényelmessé tette a benne utazást, az SM-től pedig megkapta a sebességfüggő rásegítésű, automatikusan visszakormányozó szervókormányt. És itt nem áll meg a vezetés és az utazás kényelmét szolgáló különleges megoldások sora: a C-matic elnevezésű nyomatékátalakító, amely feleslegessé tette a kuplungpedált, így több helyet szabadított fel a vezető lábainál, a futurisztikus vezetőülés és kormány pedig minden vezérlőgombot könnyen elérhetővé tett. Ne felejtsük el azt sem, hogy a CX volt az első francia autó, amelyet – 1985-től – ABS-szel szereltek.
A Citroën CX limuzin változata 1989 júniusáig (az Xm megjelenéséig), break változata pedig1991 júniusáig maradt a márka kínálatában, összesen több mint 1,2 millió példány készült belőle.
A CX a mai napig nagy kedvence mind a márka rajongóinak, mind a youngtimer-gyűjtőknek, mind pedig a sportautók szerelmeseinek.
Idén is lesz World Series by Renault a Hungaroringen
Tanévnyitó szakmai konferenciák megújult formában
Fogatlan repülő hüllők uralták az eget a késő krétakorban
4K felbontású televízió az LG-től
Sinka Zsolt új Guiness-rekordot állított fel a Ford közreműködésével
Sinka Zsolt erőművész a fizika törvényszerűségeire rácáfolva, minden elképzelhető erőfeszítést felülmúlva, közel négy órás emberfeletti küzdelem után 13 autót, a Ford teljes jelenlegi személyautó-portfólióját elhúzva új Guinness-rekordot állított fel.
A sokszoros magyar rekord és világrekord tartó Sinka „Popey” Zsolt erőművész által a magyar nemzeti ünnep tiszteletére augusztus 20-án Budapesten, a Westend City Center tetőteraszán végrehajtott Guinness-rekord kísérlet nem indult kedvező előjelekkel: az egész napos eső után ugyan estére kitisztult az idő, ám a rekord helyszínéül szolgáló területet borító térkövek természetes egyenetlensége a vártnál sokkal jobban megnehezítette a sportoló dolgát. Ráadásul, ha mindez nem lett volna elég, a Guinness jelenlévő, a szervezet szirogú szabályzatának betartását felülgyelő és a rekordot hivatalosan igazoló biztosa jelezte, hogy miután nem áll rendelkezésre hivatalos dokumentum arról, hogy a felület lejtése egyik irányban sem haladja meg az egy ezreléket, ahhoz, hogy érvényes legyen, a rekordkísérletet mindkét irányban el kell végezni: azaz, Sinka Zsoltnak gyakorlatilag kétszer egymás után kell végrehajtania az elképeszően kimerítő, minden tartalékot felemésztő világrekordot, és egy húzással minimum 5 méterrel elmozdítani a több, mint 60 méter hosszú, mintegy 18,5 tonnás autósort.
A sort a Ford személyautó portfoliójának legnagyobb tagja, egy 9 személyes Tourneo Custom kisbusz kezdte, és a kínálat legkisebb autója, egy Ka zárta, amely így daramszámban egy autóval, tömegben azonban közel 50%-al haladta meg az eddigi Guinness-rekord tartó litván Zydrunas Savickas 2013-ban elhúzott rekordját. Sinka Zsolt valamivel 19:00 óra után kezdett neki az emberfeletti erőfeszítésnek, és nagyon sokáig úgy tűnt, hogy 13 Ford kerekei által jelentett, egyenetlen felületen elhelyezett 52 tapadási pont kifog rajta. Lassan besötétedett, és Zsolt az augusztus 20.-i ünnepi tüzijáték fényeiben birkózott tovább a szinte felfoghatatlan tömeggel, ám az egyik irányba mintegy 40 cm-rel, a másik irányba pedig 90 cm-rel tudta csak elmozdítani a közel három teniszpálya hosszúságú autósort. Nem változott a helyzet akkor sem, amikor az élen álló Tourneo Connect-et lecserélték egy annál ugyan magasabb súlypontú, ám még nehezebb Ranger-re, a Ford haszongépjármű portfóliójának egy zászlóshajójára.
Ekkor a legtöbben feladták volna a helyében. Sinka „Popey” Zsolt azonba a végkimerültség határán, minden rejtett tartalékát összeszedve csak ennyit mondott: „Ma este a Guinness-rekordért jöttem el ide, és nem is megyek haza nélküle. Tartozom ezzel azoknak, akik hisznek bennem, akik eljöttek, hogy jelenlétükkel támogassanak, és legfőképpen, tartozom magamnak.”
És akkor megtörtént a csoda. A jelenlévők, beleértve a Guinness-biztost is, nem hittek a szemüknek: Zsolt újra nekiveselkedett, és a mintegy 18,5 tonnás kocsisor egyszer csak lassan megmozdult, majd szinte meglódult, és az erőművész több, mint 7 méteren át húzta maga után. Az igazi dráma azonban csak ezután következett: a szinte végletekig kimerült sportolónak a másik irányba is el kellett húznia a 13 Ford-ot. Rövid pihenő után Zsolt ismét nekifeszült a feladatnak, és a jelenlévők biztatásából erőt merítve ismért megmozdította a sort, ám 3,5 méter után megcsúszott, és hatalmasat esett. A nézők egy emberként szisszentek fel, és remélték, hogy nem sérült meg a sportoló. Zsolt felállt, és a hitetlenkedő, lenyűgözött pillantások által kísérve, minden megmaradt erejét felhasználva tett egy utolsó próbát, megismételve a csodát, ezúttal mintegy 6 méterrel maga után húzva az autósort.
A hivatalos jegyzőkönyv kitöltése után a Guinness-biztos elismerő tekintettel adta át az új Guinness-rekordot igazoló plakettett a minden porcikájában kimerült, ám boldogságtól sugárzó arcú sportolónak, akinek elsőként a rekod sikeréhez sok erőt adó jelenlévő felesége és kislánya gratulált.
„Egy gyermekkori álom vált ma valóra, több, mint három évtized minden reményét, minden küzdelmét, megfeszített munkáját képviseli számomra a Guinness-rekordot igazoló plakett. Nagyon hálás vagyok mindenkinek, aki hitt bennem és jelenlétével támogatott, és büszke vagyok, hogy a rekordot nemzeti ünnepünk tiszteletére ajánlhatom.” – fogalmaz Sinka „Popey” Zsolt.
„Megtiszteltetés számunkra, hogy ennek a hihetetlen rekordnak a részesei lehettünk. A legfontosabb azonban talán Sinka Zsolt rekordjának mögöttes üzenete, ami minannyiunk számára megszívlelendő lehet: soha ne add fel az álmaid, mert minden helyzetből fel lehet állni, és kitartással, alázattal, önmagadat legyőzve semmi sem lehetetlen.” – teszi hozzá Varga Zsombor, a Ford magyarországi PR és kommunikációs igazgatója.