Főoldal Blog oldal 567

Mautner Kontra Széll: fény derült a titokra

Az utóbbi hetekben számos Mautner Kontra Széll feliratú plakáttal és egy sejtelmes reklámfilmmel találkozhatott a nagyközönség, melyen Mautner Zsófia és Széll Tamás párbajára próbálták felhívni a figyelmet. Sokunkban felmerült a kérdés, hogy vajon mi lehet a dolog mögött: egy új főzőshow, gasztroreality vagy valami egészen más? A mai sajtótájékoztatón végre lehullt a lepel: a jól kitalált marketingfogás mögött a Lidl áll, akik  íly módon próbálják bevezetni a legújabb receptoldalukat, ahol a két sztárszakács recepjteivel próbálják népszerűsíteni az otthoni főzést.

A Lidl új küldetésként célul tűzte ki, hogy forradalmasítja az otthon főzést: tudatosítja a vásárlókban, hogy a mindennapos főzés lehet egyszerű, kellemes és könnyű, bevezeti vásárlóit a konyhaművészeti titkok és új ízek birodalmába, valamint segít abban, hogy az otthoni főzés az alkotás örömét és az elégedettség érzését nyújtsa. A Lidl már a bevásárlásnál törekszik a kényelmességre és gyorsaságra az üzletei mérete és átlátható elrendezése által.

mautner_kontra_szell_8

Az edukációs céllal is rendelkező új irány számos eszközt alkalmaz arra, hogy az otthon főzés mindenki számára elérhető és szerethető legyen. A kommunikáció főszereplőjeként két olyan emberrel találkozhatunk, akik bár különböző irányt képviselnek, és nemükből adódóan nézeteik is sokszor eltérnek, profi segítséget nyújtanak a kezdő háziasszonyoktól kezdve a gyakorlott konyhamesterekig mindenki számára.

mautner_kontra_szell_11  mautner_kontra_szell_12

Érdekessége a holnap startoló weboldalnak (lidlkonyha.hu), hogy Mautner és Széll kapnak egy azonos alapanyagot, melyből készítenek egy fogást, amit videórecept formájában is meg lehet majd tekinteni, majd végül maguk az olvasók szavazhatnak arról, hogy melyik étel nyerte el jobban a tetszésüket. Míg Mautner Zsófiától izgalmas fűszerezési ötleteket és igazi színes ételeket leshetünk el, addig Széll Tamás beavat minket a Michelin-csillagos technikákba, amiket otthon is elkészíthetünk a saját konyhánkban.

mautner_kontra_szell_3

A Lidl új küldetése megalapozott tényekre épül, hiszen nulladik lépésként reprezentatív kutatást készíttetett a magyar lakosság főzési, vásárlási és étkezési szokásairól, melynek eredményei alátámasztották a Lidl feltételezésit. A kutatás szerint legalább alkalmanként a magyar lakosság 92 százaléka, vagyis majdnem mindenki főz. A válaszadók több mint felének a főzés a családnak való örömszerzést jelenti, míg további 44 százalékuk számára öröm és kikapcsolódás ez a tevékenység. Jelentős többség számára még inkább fokozná a főzés örömét, ha az kevesebb időt venne igénybe, ötletet kapna a változatosságra és olcsóbb lenne. A Lidl minderre megoldást kínál a ma induló új irányvonallal, ami mindannyiunkat megtanít arra: otthon főzni kedvező áron, kényelmesen, gyorsan is lehet, egészséges termékekkel.

mautner_kontra_szell

A sajtótájékoztató folyamán Mautner és Széll is elkészített egy-egy fogást, melynek fő hozzávalója a kacsa volt. Mautner Zsófia lassan sült, tépett kacsacombot készített céklapürével, míg Széll Tamás ropogós kacsacombot karamellizált káposztával és sült hagymával. Mindkét fogás nagyon finom, érdemes otthon kipróbálni őket és döntse el mindenki, hogy ki a jobb!

Mautner Zsófia:

Lassan sült, tépet kacsacomb céklapürével

mautner_kontra_szell_13

Hozzávalók:

Cékla 1 kg (megsütve)

Görög joghurt 30 dkg

Fokhagyma 1 gerezd (lereszelve)

Citrom 1 db (leve kifacsarva)

Olívaolaj 0,5 dl

Római kömény 1 tk.

Méz 3 ek.

Kacsacomb 2 db

Só ízlés szerint

Bors ízlés szerint

Tálaláshoz:

pirított, sós mandula – ízlés szerint

friss menta – ízlés szerint

Elkészítés

A céklákat megsütjük: egyenként, héjastul alufóliába csomagoljuk (előtte pár csepp olívaolajat és egy csipet sót teszünk rá), majd 200 °C-os sütőben – a cékla méretétől függően – kb. 1,5 óra alatt puhára sütjük. Amikor kissé kihűlt, lehúzzuk a héját, és felkockázzuk. Turmixgépben vagy botmixerrel simára pürésítjük, majd hozzákeverjük a joghurtot, a reszelt fokhagymát, a citromlevet, az olívaolajat, a római köményt és a mézet. Sózzuk, borsozzuk.

A kacsacombokat konyhai papírtörlővel leitatjuk, alaposan sózzuk, borsozzuk, tepsibe tesszük, fél dl vizet öntünk alá, majd 170 °C-os sütőben kb. 2 óra alatt teljesen puhára sütjük, közben néha locsolgatjuk a kisülő zsírjával. Lefejtjük a csontról a húst, darabokra tépjük. A sült céklakrémen tálaljuk, megszórjuk pirított, hámozott, sós mandulával és friss mentával.

Széll Tamás

Ropogós kacsacomb karamellizált káposztával és sült hagymával

mautner_kontra_szell_14

Hozzávalók:

Kacsacomb 10 db

Lila káposzta 1 fej

Kacsazsír 30 dkg

Rozmaring 5–6 szál,egy része frissen finomra vágva

Kakukkfű 8–10 szál, egy része frissen finomra vágva

Vöröshagyma 4 fej, 1 fej hat egyforma cikkre vágva

Étkezési só ízlés szerint

Frissen őrölt bors ízlés szerint

Méz ízlés szerint

Balzsamecet ízlés szerint

A káposztával kell kezdeni, mert ennek a sülési ideje négy óra, ezért a legjobb, ha a káposztát előző nap elkészítjük. A káposztát egészben, a külső takarólevelek leszedése nélkül (!) megmossuk, 160 °C-ra előmelegített sütőbe tesszük, sülési időnek pedig négy órát állítunk be. Nem kell rá semmi: sem só, sem víz, sem zsiradék! Tapasztalni fogjuk, hogy a külső levelek szenesen elfeketednek, majd szárazra sülnek. Ne ijedjünk meg, ez teljesen normális!

Négy óra elteltével a káposztát a sütőből kivesszük, és addig hűtjük, amíg kezünkkel az égett leveleket el tudjuk távolítani. A külső pár levélről van szó, mert belül egészben puhára párolódott az illatos káposzta. Nem túl vékony, ujjnyi, másfél ujjnyi cikkeket vágjunk belőle úgy, hogy a torzsa tartsa egybe a szeleteket! Hűtőben 3–4 napot, egészben hagyva akár többet is kibír. Tehát előre tudjuk tervezni a káposztát a kacsa sütéséhez, innentől kezdve pedig nagyon egyszerű a recept!

A kacsacombokat megtisztítjuk, sütéshez formázzuk, alaposan sózzuk, borsozzuk, be is dörzsöljük. Magas falú tepsibe rendezzük a hagymacikkeket és a kacsacombokat, pár szál rozmaringot, kakukkfüvet teszünk mellé. A kacsazsírt felolvasztjuk, majd alaposan meglocsoljuk a hagymás combokat. 120–130 °C-os sütőben sütjük, amíg majdnem teljesen megpuhul, közben sűrűn locsolgatjuk a tepsiben lévő zsírral, forgathatjuk is azért, hogy hol a bőrös, hol a húsos oldala legyen felül. Ha a combok megpuhultak, kivesszük őket a hagymákkal együtt, a zsírt másra használjuk.
Azért, hogy a bőre ropogós, de a húsa szaftos maradjon: vagy serpenyőben sütjük kevés zsíron bőrös oldalával lefelé, majd egészen rövid ideig a húsos oldalát is; vagy sütőben grillezzük (felső sütés), amíg szép aranybarna nem lesz.

Ha a kacsa bőre ropogós, a húsa omlós, rácsra tesszük pihenni, és a káposztával foglakozunk. Serpenyőbe teszünk keveset a kisült kacsazsírból, felforrósítjuk, majd a hagymákat és a káposztacikkeket ezen megpirítjuk. Ha az egyik fele elkészült, megfordítjuk őket, ha a másik fele is elkészült, csurranásnyi balzsamecetet és mézet teszünk hozzá. Ha az ecet elpárolgott, hagyjuk karamellizálódni a mézet, majd még tegyünk hozzá egy kis ecetet és kevés kacsazsírt. Ecetet többször tegyünk hozzá, legalább 3–4 alkalommal, de mindig párologtassuk el teljesen! Közben alaposan sózzuk, majd frissen őrölt, nem túl finom feketeborsot hintsünk rá! Ügyeljünk arra, hogy se a hagyma, se a káposzta ne essen szét, maradjanak egészben, amennyire csak lehet.

(Ha a káposztát ezzel az eljárással készítjük, akkor egy új, édes-kesernyés, földes íz bukkan elő az eddig megszokott „párolt káposzta” ízhez képest.)

Ha elkészültünk, a káposzta- és hagymacikkeket tányérra rendezzük, tetejére tesszük a ropogós kacsacombot, frissen vágott rozmaringgal és kaukkfűvel megszórjuk, végül egy keveset kanalazunk mellé a káposzta és hagyma pirításánál fennmaradó ecetes–karamellizált mézes szaftból.

Még több fotó: Napimagazin Facebook oldal

A cikkhez tartozó fényképeket Canon EOS 5D Mark II fényképezővel készítettük.
Együttműködő partnereink: Acer Hungary, Gigabyte, Sony, MSI, Epson, Canon, Camera Kft., Nike
Utómunka hardver: Acer, Gigabyte, MSI

A Ford Európa legnépszerűbb haszonjármű-márkája

Szeptemberben a Ford bizonyult Európa első számú haszongépjármű márkájának: bár idehaza a márka hagyományosan vezeti a haszongépjármű-piac értkesítéseit, európai szinten 2009 márciusa óta most sikerült először újra elérni ezt az eredményt, méghozzá az elmúlt több mint húsz év legmagasabb európai Ford haszongépjármá-értékesítésével és piaci részesedésevel: a Ford értékesítési eredménye 42 százalékkal, piaci részesedése pedig 3,3 százalékponttal nőtt a haszongépjármű szegmensben.

ford_haszongepjarmu_portfolio_2014

A Ford haszongépjármű értékesítése és piaci részesedése szeptemberben olyan magas értéket ért, amire 1993 óta nem volt példa, így a Ford 2009 márciusa óta először újra az első helyre lépett Európa haszongépjármű-márkájáinak listáján. A Ford haszongépjármű-értékesítési eredménye szeptemberben több mint 28.200 darab volt (ami lenyűgöző, 42 százalékos növekedést jelent a tavalyi év szeptemberéhez képest), s a vállalat haszongépjármű -piaci részesedése 3,3 százalékponttal 14,9 százalékra nőtt.

“A szeptember remek hónapnak bizonyult európai haszongépjármű -eladásaink és piaci részesedésünk szempontjából.” – avat be Roelant de Waard, a Ford Európa marketingért, értékesítésért és szolgáltatásokért felelős alelnöke. „Mindez rávilágít kétéves programunk eredményeire: arra, hogy kiléptünk az európai piacra vadonatúj,jelentősen kibővített haszongépjármű-kínálatunkkal, s hogy a Transit és a Transit Courier bemutatásával feltettük a koronát egyedülálló tervünkre.”

A Transit-család haszongépjárművei – a Transit, a Transit Custom, a Transit Connect és a Transit Courier – olyan havi értékesítést produkáltak, amire 1993 óta nem volt példa a Transit történetében. Ugyanakkor a Ford Ranger pickup is remekelt szeptemberben: 1993 óta nem volt példa arra, hogy egy hónap alatt 2.800 darab talált volna gazdára ebből a modellből. A Ranger most a tavaly szeptemberi értékesítési eredmény dupláját érte el, és szeptember végéig 15.000 darab kelt el belőle, vagyis 36 százalékkal több, mint a tavalyi év azonos időszakában. A Ford idén eddig több mint 165.000 haszongépjárművet értékesített*, 16,7 százalékkal többet, mint tavaly ilyenkor. A Ford első háromnegyed éves CV-piaci részesedése 0,9 százalékponttal, 11,3 százalékra nőtt, ami 1997 óta a legmagasabb érték a vállalat történetében.

PlayStation Store újdonságok – 2014. október 8.

Múlt héten olyan rég várt címek érkeztek a PlayStation Store áruházba, mint a DRIVECLUB, valamint a hátborzongató Alien: Isolation. Emellett a PlayStation Plus tagok már tölthetik az októberi kínálat ingyenes játékait, amelyek között megtalálható a Spelunky, a Batman: Arkham Asylum és a Dust: An Elysian Tale is.

PlayStation Plus

  • Spelunky (Cross-Buy PS3/PS4) – ingyenesen letölthető
  • Dust: An Elysian Tale (PS4) – ingyenesen letölthető
  • Pix the Cat (Cross-Buy, PS4/Vita) – ingyenesen letölthető
  • Rainbow Moon (PS3/Vita) – ingyenesen letölthető
  • Batman: Arkham Asylum (PS3) – ingyenesen letölthető
  • Dungeons and Dragons: Chronicles of Mystara (PS3) – ingyenesen letölthető
  • Styx: Master of Shadows – 10% kedvezmény 2 hétig
  • Invokers Tournament Béta – kizárólag PS Plus tagoknak

PlayStation 4 játékok

  • Alien: Isolation (20 990 Ft)
  • Curve Digital Triple Features – Action Pack (5 990 Ft)
  • Curve Digital Triple Features – Adventure Pack (7 390 Ft)
  • Curve Digital PS4 Mega Bundle (6 690 Ft)
  • Divekick (3 090 Ft)
  • DRIVECLUB (17 990 Ft)
  • Pix the Cat (3 690 Ft, PS Plus tagoknak ingyenesen letölthető)
  • Spelunky (4 590 Ft, PS Plus tagoknak ingyenesen letölthető)
  • Styx: Master of Shadows (9 190 Ft, PS Plus tagoknak 8 271 Ft)

PlayStation 3 játékok

  • Alien: Isolation (16 990 Ft)
  • Short Peace: Ranko Tsukigime’s Longest Day (9 190 Ft)

PS Vita játékok

  • Pix the Cat (3 690 Ft, PS Plus tagoknak ingyenesen letölthető)
  • Mahjong Royal Towers, Mahjong World Contest, Mahjong Gold (1 529 Ft)

PlayStation 4 kiegészítések

  • Alien: Isolation – Season Pass (7 690 Ft)
  • DRIVECLUB – Season Pass (7 690 Ft)
  • Trials Fusion – Welcome to the Abyss (1 529 Ft)
  • Warriors Orochi 3 Ultimate tartalmak (309 Ft-tól 1 529 Ft-ig)

PlayStation 3 kiegészítések

  • Alien: Isolation – Season Pass (7 690 Ft)
  • Ar nosurge tartalmak (890 Ft-tól 1 529 Ft-ig)
  • Dead or Alive 5 Ultimate – Sexy Bunny Costume Set (4 590 Ft)
  • Fairy Fencer F tartalmak (459 Ft/db, ingyenesen letölthető tartalom)
  • Naruto: Ultimate Ninja Storm Revolution – Variety Pack 1 (609 Ft)
  • Rocksmith 2014 Edition tartalmak (890 Ft-tól 3 690 Ft-ig)

PS Vita kiegészítések

  • Sword Art Online: Hollow Fragment – ingyenesen letölthető tartalmak
  • Warriors Orochi 3 Ultimate tartalmak (309 Ft-tól 1 529 Ft-ig)

[TESZT] Toyota GT86 2.0 Sport Leather – régi idők szele, megszűnt a hiányérzet

Hét generáción keresztül, 1970-től egészen 2006-ig örvendett töretlen népszerűségnek és halmozott sikert sikerre a Toyota sportmodellje, a Celica. S hogy miért kezdődnek a bevezető sorok mindezzel? Nos, rémesen egyszerű: a japán márkának 2012-ig nem volt hasonló szegmensben domborító alternatívája, sokan hiányolták is a paletta üresedését. Mígnem aztán teljesen új koncepciók szerint, de mégis visszanyúlva a klasszikus gyökerekhez, megszültetett a Toyota GT86, az igazi, klasszikus értelemben vett túrasport autó. Hozzátesszük: semmi köze a Celica-hoz, az összehasonlítás pusztán gyakorlati példa felhozása volt.

toyota_gt86_teszt_001

GT, mint Gran Turismo, ezt már kívülről fújjuk, hiszen nem egy autógyártó aggatja delikvens járműveire a kétbetűs rövidítést. Ám sok esetben hiányérzetünk támad, néha úgy érezzük, lenne még mit hozzátenni ahhoz, hogy teljessé válhasson az összkép. Nos, a Toyotának sikerült: kategóriájában jelenleg (is) egyedülálló a Toyota GT86.

Nincs konkurencia

Érdekes egyébként, hogy a korábbi, 2012-től datált írások (menetpróbák, tesztek) szerint nincs – nem volt – kihívója a Toyota GT86-nak. Egyedül talán a Mazda MX5 került felemlegetésre, de hát ugyebár az más tészta, roadster, conbvertible, és egyéb angol irányvonalú kifejezések. Tehát mégsem vetélytárs, nincs konkurencia. S hangsúlyozzuk: most, 2014-ben sincs.

toyota_gt86_teszt_002 toyota_gt86_teszt_003

Persze vannak hasonló teljesítményű, méretű, aspektusú versenyzők az igen komplex mezőnyben. Viszont azok elsőkerekesek, turbósak, általában egy konkrét utcai modell újragondolásából születnek. Nem így a Toyota GT86: egyedi, szerethető, kissé addiktív, s nem mellesleg kifejezetten hézagpótló.

Nyilván elfogultabban ír a zsurnaliszta egy autóról akkor, ha korábban, még az ezredforduló előtt hasonló megközelítésű és hangulatú autóval rótta a kilométereket. Bár más vizeken evezett a Porsche 944S, mégis óhatatlanul érkezik a párhuzamok meghúzása, asszociálva a hasonló kialakítású kocsiszekrényre, a haragosba forduló viselkedésre, a súlyelosztásra, a 2+2 séma szerinti enteriőr-kiképzésre, s szigorúan a hátsókerék-meghajtásra.

Klasszikus, sportos vonalak: erre is áhítozott a célözönség

A Toyota GT86 formavilága is visszanyúl a tradíciókhoz. Könnyed csepp-alakzatával deja vu-t ébreszt, azért néhol Celica-s beütésű – az apró, szúrós tekintetet eredményező vágott felső vonalú fényszórók, a hozzájuk társított tekintélyes arányú hűtőmaszk beömlővel máris megalapozzák a sportos jelleget, a hozzávetőlegesen hasonló méretekkel bíró ködlámpafészkek korrekt formai lezárást jelentenek mindkét oldalon. A mellső lökhárító elem a stílusnak megfelelően mélyre húzott, néhány centi híján a talajt sepregeti, de azért pont optimális a felfüggesztés akár gyatrább minőségű útburkolatok esetében is.

toyota_gt86_teszt_004

A motorháztető hossza hangsúlyos a 0.27 cw-értékkel felruházott kocsiszekrény kiképzése tekintetében, ez is valóban klasszikus megoldás; az utaskabin A és C oszlopa közti felület szinte megegyezik az orr hosszával. Az A oszlop alá egyébként nonfiguratív jellegű ’86’ embléma került, kellemes tálalású, kicsi beömlőnyílással párosítva, míg az első sárvédőívek is fel lettek szerelve irányjelző modullal – rendkívül illusztris és formabontó. Tehát az oldaltükrök alsó szegleteibe nem lettek integrálva indexburák, jó is így, hiszen marad a tradíció. Az oldalajtók megfelelő hosszukkal még épp praktikusak, szélesre tárásnál azonban vigyázni kell a mellettünk parkoló járművek (no és persze a miénk) épségére, az oldalablakok keret nélküliek, a B és C oszlop közt csak minimális háromszög-alakzatú kémlelőnyílást találhatunk. A spoilerezést oldalszoknyák egészítik ki, persze csak szolidan, s a 17 colos 10 küllős alumínium keréktárcsák sem túlzóak, remekül illenek az összképbe.

toyota_gt86_teszt_007 toyota_gt86_teszt_009 toyota_gt86_teszt_008

Mély benyomást keltő far-kialakítást kapott a Toyota GT86, a diffúzor széleire került 86 milliméter átmérőjű dupla krómozott kipufogóvégek hívják fel magukra a figyelmet; sajnos mérsékelt, visszafogott hangorkánra számíthatunk csak, még magasabb fordulatszám-tartományban is. A helyzetjelzők követik az első lámpatestek arculatát, a keskeny csomagtérfedél 243 liter kapacitású rakodófelületet rejt. Szolid légterelőt is kapott a Toyota GT86, visszafogottan bár, de tudatja a szemlélővel: nagy valószínűséggel gyakorlati haszna is lehet, ha mondjuk egy versenypályán köröznénk – viszont esztétikai szempontból sem utolsó.

Puritán, ugyanakkor komfortos is a maga nemében. A GT86 enteriőrje is hűen tükrözi a szellemiséget

Nem meglepően a Toyota GT86 beltere is a sportosság mivoltát hívatott jelképezni. A kiosztás 4+4-es, tehát alaphangon kettő felnőtt személlyel ildomos számolni utazás során, főként, ha az első üléseket optimális pozícióba állítjuk (180 centiméter testmagassághoz hangolva nagyjából az egész hátsó lábtér elveszik). Az sportülések jó minőségűek, a kagyló-forma megvan, az oldaltartásuk kiváló, de mindemellett a térdtámaszok is jó szolgálatot tesznek, kiváltképp éles, nagyobb sebességgel bevett kanyarokban érezhetjük a hatást. A kormánykerék fogása remek, a kialakítás szimpla, már-már puritán jellegű. Ahogyan az a nagykönyvben meg van írva: háromküllős, a keresztidomokon nincsenek kezelő gombsorok. A központi műszeregység a jellegnek megfelelően a fordulatszámra koncentrál, analóg kialakítással, bal oldalra került a nehézkesen olvasható sebességmérő – szerencse, hogy a fordulatszám analizálása mellett lehetőség nyílik a pillanatnyi sebességünk megtekintésére is, ugyanis a számlap jobb térfelén digitális formában megjelennek az adatok.

toyota_gt86_teszt_010

6.1 col képátlós LCD megjelenítőt kapott a Toyota GT86, az egység magában foglalja az egész multimédiás rendszert, az infotainmentet és a navigációt is szokás szerint, a középkonzol újfent tradicionális kezelőszervek elhelyezésével folytatódik. A kétzónás automata klímarendszer is innen irányítható, s minden egyéb funkciót, „kallantyús” sportgombokkal tudunk életre kelteni.

Fontos egy ilyen kategóriájú autónál a pedálok elhelyezkedése, a hirtelen gyorsítások és fékezések minimális reakcióidőt követelnek. Ehhez még pluszban hab a tortán a hatsebességes manuális kéziváltó elhelyezkedése, könnyedén elérhető és kapcsolható, a kar könnyedén kapcsolható, rövid utakon jár.

toyota_gt86_teszt_011 toyota_gt86_teszt_012

Számos biztonsági és menetstabilitási, vezetést megkönnyítő funkcióval szerelték fel a Toyota GT86 modellt. Két SRS légzsák áll rendelkezésre, ehhez vezetőoldali térdlégzsák is tartozik, kiegészítve ostorcsapás-jellegű nyaksérülések ellen védő (WIL) üléstípusok alkalmazásával. A lendületes elstartolások nélkülözhetetlen kelléke a kipörgésgátló (TRC), a biztonságos megállásokért pedig a blokkolásgátló és az elektronikus fékerőelosztó felel (ABS, EBD).

Két különböző profilt választhatunk, melyekkel finomra hangolhatjuk a vezetési élményt. A járműstabilitás-vezérlő rendszer (VSC) normál és sport fokozatokkal van felruházva, értelemszerűen a Sport mód lendületesebb vezetési élményt, élénkebb gázreakciókat, keményebb kormányzást eredményez.

toyota_gt86_teszt_014 toyota_gt86_teszt_013 toyota_gt86_teszt_016

Turbó nélkül is van élet, erre jó példa a négyhengeres boxer szívómotor

16 szelepes, DOHC 4 hengeres, D4-S közvetlen befecskendezésű, boxer elrendezésű, 2 literes, 86×86 milliméter (furatxlöket) szívómotor dolgozik a Toyota GT86 orrában, 200 lóerős csúcsteljesítménnyel, melyet 7000-es fordulatszámon ad le az aggregát. A nyomatékgörbe maximuma 205 Newtonméter, viszonylag tág tartományban, 6400-6600 percenkénti fordulatszámnál áll rendelkezésre az érték. Fentiekből kitűnik, hogy a Toyota GT86 boxermotorja bizony pörgetésre van kihegyezve, úgy 4000 felett kezdi elemében érezni magát, és akár eljátszadozhatunk vele a 7500-nál érkező leszabályozásig. A motor dinamikája egyenletesen, néhol komótosnak érezhetően épül fel, viszont közvetlen, megtorpanásoktól mentes, szívó kialakításának hála, nyoma sincs lyukaknak, köztes kihasználatlan tartományoknak.

toyota_gt86_teszt_015

Gyári adatok szerint 7.6 másodperc szükségeltetik a 0-ról 100 kilométer/órára való gyorsításhoz, a mérés gyakorlatban nálunk nálunk pár tizeddel jobb eredményhez vezetett – 7.1 másodpercet mértünk, sima, egyenletes útviszonyok mellett. Az üzemanyag-fogyasztás is igen kedvezően alakult, főként, ha a Toyota GT86 karakterisztikáját nézzük: vegyes felhasználás mellett, városi-elővárosi-hegyi autózással 8.1 liter jött ki 100 kilométeres átlagra, míg 90 kilométer/órás, nyugodtabb hangvételű országúti közlekedéssel 5.3 litert rögzítettünk szintén 100 kilométerre lebontva.

Élmény vele

A Toyota GT86 megjelenése, motorjának viselkedése mellett a legfőbb érdeme a futóművében keresendő. Az egyébként nem túlgondolt menettulajdonságokat egyértelműen a belevaló, klasszikus sportautós viselkedés kompenzálja, vagy inkább szilárdítja meg, az elöl MacPherson, hátul kettős lengőkaros felfüggesztés remekbeszabottan dolgozik kanyarokban. Igen élvezetes, amikor Sport módba kapcsolva beleszaladunk egy szélsőségesebb, kis belső ívű kanyarba, rátapadunk, enyhe gázadással megtáncoltatjuk az autó farát, majd az ív vége felé haladva öblös gázadással egyenesítünk, s ismét kőkemény stabilitással közlekedünk. A Toyota GT86 kezes viselkedését a Sperr differenciálmű is hathatósan szabályozza, el is kel mindez, annak ellenére, hogy az autó klasszikusan alacsony tömegközéppontú és 53:47 súlyelosztással rendelkezik.

toyota_gt86_teszt_005

Az autóvezetés vegytiszta örömét ígéri a Toyota GT86 a gyártó állítása szerint – ezt mi alá is támasztjuk. Rég nem találkoztunk ennyire nyers, de mégis simulékony, profilra szabható, könnyedén, ám felkészülten vezethető, de néha mégis pozitív meglepetéseket okozó sportautóval a kategóriában. Direkt, közvetlen, erőteljes, klasszikus és hiánypótló. Kell még más?

A különlegességeknek megkérik az árát. Ebben az esetben is

Szokásunkhoz híven jöjjön az árazás. A Toyota GT86 nem túl olcsó, viszont miután nincsen közvetlen konkurenciája, nem lehet párhuzamot vonni egyéb gyártók modelljeivel. A legfrissebb, október 1-i datálású adatok szerint a belépő modell (Sport felszereltség) 9 640 000 forintos bruttó listaáron férhető hozzá, a tesztben szereplő autó (Sport Leather csomag) 10 240 000 forintért vihető haza a márkakereskedésekből. Automataváltóval is rendelhető a Toyota GT86, Sport felszereltséggel 10 200 000, Sport Leather-rel pedig 10 800 000 forint a bruttó végösszeg. Opcionálisan rendelhető mindegyik felszereltséghez metál és gyöngyházfényezés, ezek ára egységesen bruttó 165 000 forint.

2014 Toyota GT86 2.0 Sport Leather specifikációk

Motor

Motortípus: négyhengeres szívó boxemotor

Lökettérfogat: 1998 cm³

Maximális teljesítmény: 200 LE @ 7000 ford./perc

Maximális forgatónyomaték: 205 Nm @ 6400-6600 ford./perc

Erőátvitel: hátsókerékhajtás, hatfokozatú manuális kéziváltó

Méretek, egyéb műszaki adatok

Hossz: 4240 mm

Szélesség: 1775 mm

Magasság: 1425 mm

Tengelytáv: 2570 mm

Első gumik mérete: 245/45 R17

Hátsó gumik mérete: 245/45 R17

Tömeg, üresen: 1241 kg

Össztömeg: 1700 kg

Csomagtartó mérete: 243 liter

Üzemanyagtartály mérete: 71 liter

Menetteljesítmények

Végsebesség: 226 km/h

Gyorsulás 0-ról 100-ra: 7.6 másodperc (gyári), 7.1 másodperc (saját, mért eredmény)

Fogyasztási adatok

Saját, mért eredmény (átlagos használattal)

Városi: 10.8 l/100 km

Országúti: 5.3 l/100 km

Vegyes: 8.1 l/100km

Gyárilag mért eredmények

Városi: 10.4 l/100km

Országúti: 6.4 l/100km

Vegyes: 7.8 l/100km

CO2 kibocsátás: 164 g/km

Még több információ a Toyota hazai képviseletének honlapján olvasható.

Még több fotó: Napimagazin Facebook oldal

A cikkhez tartozó fényképeket Canon EOS 5D Mark II fényképezővel készítettük.
Együttműködő partnereink: Acer Hungary, Gigabyte, Sony, MSI, Epson, Canon, Camera Kft., Nike
Utómunka hardver: Acer, Gigabyte, MSI

[TESZT] Ziaja kókuszos kézkrém

Őszintén bevallom, mindig is rajongtam az illatos dolgokért, legyen az parfüm, testápoló, illatgyertya, illóolaj, balzsam vagy épp kézkrém. Hiszek benne, hogy egy finomabb illat javít az ember hangulatán ha épp rosszabb napja volt. Éppen ezért nálam alap szempont vásárlásnál, hogy a terméknek jó illata legyen. Ezért is örültem nagyon, amikor felfedeztem magamnak a Ziaja kozmetikumokat, melyekről már korábban írtam nektek. Több terméket is volt alkalmam kipróbálni a márkától a hetek folyamán, és nagyon a szívemhez nőttek. Természetesen az elkövetkezendő hetekben több Ziaja tesztet is fogtok olvasni, de erről majd később!

ziaja_kokuszos_kezkrem

Mi is az a Ziaja?

Az 1989-ben alakult márka arra törekszik, hogy a legjobb minőségű, természetes összetevőkön alapuló termékeket állítsanak elő, melyekhez a legújabb technológiát használják. Allergiatesztjei a gdanski Orvosi Akadémia Bőrgyógyászati Klinikáján (Dermatology Clinic of the Gdansk Medical Academy), egyéb lengyelországi klinikákon és külföldön zajlanak. (A gyermekeknek szánt termékeket tesztelik még továbbá a Pomnik Centrum Zdrowia Dziecka klinikán.) Fontos, hogy formuláikat nem tesztelik állatokon! Sokféle terméket megtalálhatunk náluk: a tusfürdőktől kezdve, a testvajakon át, egészen az arcpakolásokig, amelyek egytől-egyik megfelelő PH egyensúlyúak.

Ápolás a kezünknek

Az első és egyik legnagyobb kedvencem a Ziaja termékek közül a kókuszos kézkrém, ami azóta oszlopos tagja lett a táskámnak és mindig magamnál hordom. Sajnos ahogy hűvösebbre fordul az idő, a kezem nagyon kiszárad, így folyamatosan kennem kell, hogy ne repedezzen be.

A benne lévő kókusz lipideknek – melyek gazdagok Omega 3-ban és Omega 6-ban -, valamint a repce olajnak köszönhetően védelmet nyújt a mosószerekkel gyakran érintkező és zord időjárási körülményeknek kitett bőrnek. Nem elég, hogy regenerálja, lágyítja és puhábbá teszi a
kezet, de még a körmöket is erősíti.

ziaja_kokuszos_kezkrem_3  ziaja_kokuszos_kezkrem_1

Egy hét rendszeres használat után éreztem, hogy puhább a kezem és sokkal hosszabb idő alatt szárad ki. Gyorsan beszívódik és nem ragad, ami egyszerűbbé teszi a használatát akkor is, ha útközben vagyunk.

ziaja_kokuszos_kezkrem_2

A másik hatalmas pozitívuma a kézkrémnek, hogy nagyon jó áron van. Egy 80 ml-es kiszerelésű tubus 700-800 Ft körüli áron van, ami az ilyen kategóriás kézrémeknél nagyon baráti ár.

 

[TESZT] Acer Liquid Z200 – új vizeken evezve

Tulajdonképp nem az Acer Liquid Z200-ra utal konkrétan a cím, hanem mint tényre, magára: az Acer ugyanis viszonylag újdonsült képviselőnek számít az okostelefon-piacon, legalábbis, ami Magyarországot illeti. Néhány hónappal ezelőtt már bemutatott a gyártó hazai képviselete néhányat az újdonságokból, majd pár hete testközelből is megszemlélhettük a termékeket. Mindezek tekintetében úgy gondoltuk: nem késlekedünk, és máris teszt alá vetettünk egyet a felhozatalból. Ez a modell pedig – ahogyan már többször is utaltunk rá – az Acer Liquid Z200.

acer_liquid_z200_teszt_001

Manapság egyre divatosabb (és persze praktikusabb, környezettudatosabb is) az apró, illetve a telefon méretét hűen követő dobozolás mikéntje. Az Acer is hasonló elvek alapján gondolkozik, ez máris lerí a csomagolásról; egyszerű, ha szemből nézzük, a jobb oldalon felnyíló füllel, a felső „szinten” helyezkedik el maga a készülék, alatta pedig az USB kábel-töltő kombináció. Nyilván a retail csomagolás többet is hordoz, a teszttermék PVT sample volt, de teljes értékű (legalábbis a tesztek alapján nem találtunk hiányosságot).

Az Acer Liquid Z200 kompakt, de nem apró méretekkel bír (126x65x10.3 milliméter), tökéletesen tenyérbe simuló, letisztult formavilággal. Az előlap kialakítása az Android OS-t használó okostelefonokhoz hasonlóan nincs eltúlozva, a műanyag kávába ágyazott kapacitív TFT érintőképernyő teszi ki a mellső felület jelentős részét, felül az elmaradhatatlan Acer logóval, az alsó részen pedig az integrált hármas funkciógombsor-egységgel.
Rendkívül mutatós, vagy ha jobban tetszik: dizájnos mintázattal ellátott hátlapot kapott az Acer Liquid Z200, tetszetőssége mellett praktikus is, ugyanis jelentős mértékben csúszásgátló hatású, így nedves, vagy izzadt tenyérben is viszonylag fixen tartható. A hátlap egyébként egy szimpla pattintással le- illetve visszahelyezhető, nincs szükség egyéb, külső, esetleg a műanyagokat károsító szerszám (csavarhúzó), de még hosszabb köröm használatára sem. Itt találjuk a szintén egyszerűen kivehető és vissza applikálható 3.7 voltos VDC 1300 mAh-s lítium-ion akkumulátort, továbbá felette a dupla SIM- és 1 darab SD kártyafoglalatokkal ellátott területet.
Hátlapi kamerát is hordoz a kialakítás, 2 megapixel felbontással, 1600×1200 képpont maximális képfelbontással. Ezek az értékek megfelelőek egy átlagos okostelefon tudásához, előlapi kamera viszont nincsen, így a Skype- vagy Viber-alapú videokonferenciákat mellőzni kell.

acer_liquid_z200_teszt_007 acer_liquid_z200_teszt_003

Az eszköz jobb oldalán került elhelyezésre a hangerő szabályozója, a ki- és bekapcsolást biztosító gomb, mellé a microUSB v2.0 aljzat is. A szemközti felső gerincen kapott helyet a 3.5 milliméteres kombinált sztereó jack, ide csatlakoztatva használhatunk szóló fejhallgatót, vagy kombinált headsetet is.

Az Acer Liquid Z200 kapacitív multitouch TFT megjelenítője 480×800 képpont (hozzávetőleges 233 ppi pixelérzékenységgel) megjelenítésére képes, 24 bites, 16 millió színárnyalatú, 4 col átmérőjű, tisztán olvasható, kivehető. Magas kontrasztarányának köszönhetően a színek és azok árnyalatai jól elkülöníthetőek, éles képvisszaadás a végredemény, úgy, hogy erőteljes direkt fényben – például tűző napon is – remekül használható az eszköz. Tükröződés szempontjából is jók lettek az eredmények, bár nem árt, ha folyamatosan magunknál hordozunk egy mikroszálas kendőt, és tisztítjuk a kijelzőt, ugyanis az ujjlenyomatok általi szennyeződésre viszonylag hajlamos.
512 megabájt fedélzeti memóriával lett felvértezve az Acer Liquid Z200, ez bőségesen elég néhány közepes teljesítményt igénylő applikáció párhuzamos futtatásához. Ha már alkalmazásokról esett szó, kiemelten fontos szerepe van a háttértár kapacitásának is, e téren az Acer okostelefonja szintén az erős átlagot nyújtja – 4 gigabájt áll a felhasználók rendelkezésére. Ugyanakkor számoljunk azzal a lehetőséggel is, hogy bővíthető a tárhely kapacitása, microSD formátumú memóriakártya alkalmazásával.

acer_liquid_z200_teszt_004

MediaTek MT6572M lapkakészlet, mellé Cortex A7 quadcore processzor felel a számításos folyamatok korrekt lebonyolításáért, a központi egység órajele kereken 1 GHz. A videók, képek, játékok grafikájának megjelenítését Mali-400 kódjelú GPU felügyeli, mely bőségesen elegendő a manapság fellelhető legtöbb grafikus támogatást igénylő alkalmazás és játék futtatásához.

Tesztjeink során számos, viszonylag magas erőforrást igénylő mobilalkalmazást telepítettünk a szóban forgó Acer Liquid Z200 készülékre, és futtattuk azokat kevesebb, több ideig – egybehangzóan állíthatjuk, hogy normál FPS rátával, akadásmentesen zajlott megjelenítés az Asphalt, Plants vs. Zombies 2 játékok esetében – pedig mint tudjuk, mindkét cím enyhén szólva gépigényes.

acer_liquid_z200_teszt_009 acer_liquid_z200_teszt_008 acer_liquid_z200_teszt_006

4.4-es KitKat Google Android operációs rendszerrel lett felvértezve az Acer Liquid Z200, ennek megfelelően számos funkciót, appot kapunk alapból a telefon mellé előtelepítve. Természetesen a Google PlayStore-ból számos érdekességet érhetünk el, a feltétel mindössze – mint az Androidos eszközök esetében mindig – egy Google alapú account megléte, például egy gmail-es email cím.

Vessünk egy pillantást az Acer Liquid Z200 további felszereltségére! Nyilvánvalóan a Wi-Fi és Bluetooth kapcsolódási lehetőségek egyértelműek mára egy szegmensen belüli okostelefonnál, viszont a GPS nem – jelen esetben viszont ilyen kiegészítővel is rendelkezik a termék. Konkrétan A-GPS szabvánnyal, mellyel gyors, pontos helymeghatározás valósítható meg a gyakorlatban, bármely ingyenes, vagy fizetős, akár offline navigációs alkalmazás remekbeszabottan használható a telefonnal. Jól társítható funkció a Geo-tagging, mellyel a kívánt, felismert helyszínek felcímkézhetők, de van mosolyfelismerő rendszer és előre kialakított képkészítési profilok is (Panorama funkció többek közt). Az AcerCloud szolgáltatással pedig kibővíthetjük tárhelyünket, a virtuális felhőbe számos, a telefonon már nem elférő, vagy kevésbé fontos adatunkat tölthetjük fel.

acer_liquid_z200_teszt_005

Legismertebb formátumú médiafájljainkat gond nélkül kezeli és lejátssza az Acer Liquid Z200, az audiovizuális megjelenítés nagyon jó minőségű, főként, ha hozzávesszük az emulált DTS hangzást is.
Végül pedig vizsgálódjunk az akkumulátor üzemideje, kapacitása terén. A feljebb már emlegetett 1300 mAh-s lítium-ion egység hosszú távú készenlétet biztosít – a sample tesztkészülék esetében is teljes töltéssel 6-7 napot állapított meg a összegzés. Folyamatos használat esetén értelemszerűen rövidül az intervallum, bár itt is igaz, hogy az alkalmazások akár párhuzamos futtatása nagyjából 2.5-3 óra alatt le is meríti az akkut; telefonbeszélgetésekkel viszont 5-6 óra egész biztosan garantált. Lehet, több is, ezt gyakorlatban nem vizsgáltuk ennyire kiterjesztetten.

Acer Liquid Z200 specifikációk

2G hálózat: GSM 850/900/1800/1900

3G hálózat: HSDPA 900/2100

Megjelenítő: 4 col kapacitív LED TFT LCD multitouch érintőpanel

Maximális felbontás: 400×800 képpont

Chipset: Mediatek MT6572M

CPU: Cortex A7 dualcore @ 1 GHz

GPU: Mali-400

Fedélzeti memória: 512 MB

Háttértár: 4 GB

Hálózat: 802.11 b/g/n Wi-Fi, Bluetooth 4.0 A2DP, GPS

Aljzatok: micro USB – 32 GB-ig bővíthető, 3.5 mm audio

Adatátvitel: GPRS, EDGE, HSDPA, HSUPA

Kamera felbontása: 2 MP, 1600×1200 képpont (hátlapi)

Operációs rendszer: Google Android KitKat 4.4.2

Akkumulátor: lítium-ion akkumulátor, 1300 mAh

Méretek: 126 mm x 65 mm x 10.3 mm

Súly: 130 gramm

Még több fotó: Napimagazin Facebook oldal

A cikkhez tartozó fényképeket Canon EOS 5D Mark II fényképezővel készítettük.
Együttműködő partnereink: Acer Hungary, Gigabyte, Sony, MSI, Epson, Canon, Camera Kft., Nike
Utómunka hardver: Acer, Gigabyte, MSI

Nagy sikerrel zárult a Central European Fashion Days

Minden eddiginél szélesebb körű hazai és nemzetközi összefogás mellett rendezték meg a régió legrangosabb divateseményét, a Central European Fashion Days-t október 3-5. között a Városligeti Műjégpályán. A rendezvény kiemelt programja a Gombold újra! Közép-Európa öltözéktervezői pályázat döntője is. A Design Terminál a teljes jegybevétellel a Magyar Ökumenikus Segélyszervezet munkáját segíti.

budapest_fashion_week_konsanszky_7

A Central European Fashion Days-t (CEFD) idén második alkalommal rendezte meg a Design Terminál október első hetében. A rendezvény szakmai stábjához idén csatlakozott a Toni & Guy Fashion Week Budapest csapata is, az összefogás célja az volt, hogy a magyar és a közép-európai régió tervezői közösen, egy nemzetközi platformon mutassák be legújabb kollekciójukat.

Nemzetközi szinten az eseményt a divatvilág egyik legmeghatározóbb piaci szereplője – többek között a New York- és a Berlin Fashion Week-ért is felelős – IMG Fashion támogatta, ezáltal emelve annak a szakmai színvonalát. Így idén a CEFD bekerül a legnagyobb nemzetközi divathetek naptárába.

budapest_fashion_week_11  budapest_fashion_week_12

Az immár háromnaposra bővült esemény magában foglalta az elmúlt években hagyománynak számító Gombold újra! Közép-Európa öltözéktervezői pályázat döntőjét is, ahol idén először a magyarok mellett a visegrádi országok (Csehország, Lengyelország és Szlovákia) legtehetségesebb divattervezői is bemutatkozhattak.

Négy országból összesen több mint 30 tervező képviseltette magát a kifutón és a rendezvényt kísérő pop-up üzletekben a több ezer fős nemzetközi közönség előtt. A bemutatók mellett számos kiegészítő program várta a látogatókat: szakmai konferencia, Smart Fashion kiállítás, valamint exkluzív buyer showroom is része volt a Central European Fashion Days programsorozatának.

Olyan tervezők munkáit lehetett az eseményen megcsodálni, mint például Vágó Réka, Anh Tuan vagy épp Agneskovacs leather design.

budapest_fashion_week_14  budapest_fashion_week_15

Az Agneskovacs leather design tervezője, Kovács Ágnes elmondta, hogy a kiállított darabok egytől-egyig az új kollekcióhoz tartoznak, mely a BREAKLINE nevet viseli és Déri Enikő grafikussal való együttműködés eredménye.

agneskovacs_bpfashionweek_1

Volt szerencsék bekukkantani a színfalak mögé is. Ottjártunkkor éppen a Konsanszky bemutató előkészületei folytak a backstage-ben, sminkesek, fodrászok szervezetten készítették fel a modelleket a divatbemutatóra, majd megkapták a végső stylingot és ruhákat és irány a kifutó.

budapest_fashion_week_2  budapest_fashion_week_7

Konsanszky ezúttal is izgalmas kollekciót álmodott meg: tökéletes ötvözte a sportos és nőies stílust, valamint a lágyabb és keményebb anyagokat.

budapest_fashion_week_konsanszky_6  budapest_fashion_week_konsanszky_10  budapest_fashion_week_konsanszky_1

A korábbi évekhez hasonlóan a Design Terminál most is nagyszabású jótékonysági akcióval kötötte össze az eseményt: a CEFD teljes jegybevétele az Ökumenikus Segélyszervezet munkáját segíti.

„Az Ökumenikus Segélyszervezet és a Design Terminál stratégiai együttműködésének fő célja, hogy a Design Terminál körül egyre növekvő közösség mindennapjaiban és ünnepeiben egyaránt jelen legyen az aktív társadalmi szolidaritás. Nagy örömünkre szolgál, hogy ennek szellemében idén már második alkalommal lehetünk partnerek abban, hogy a CEFD jegybevétele gyermekfejlesztési és munkaerő-piaci programjaink támogatásán keresztül nehéz helyzetű családok társadalmi felzárkózásához járuljon hozzá.” – emelte ki Lehel László, az Ökumenikus Segélyszervezet elnök-igazgatója.

Volkswagen Passat GTE a 2014-es Párizsi Autószalonon

Az XL Sporttal együtt a Volkswagen az új Passat GTE-t is bemutatta Párizsban. Az első hálózatról tölthető (Plug-in) hibrid Passat meghajtásáról egy hightech-TSI és egy elektromos motor gondoskodik.

volkswagen_passat_gte_1

Az „E” módban a Passat GTE 50 kilométert képes megtenni kizárólag elektromos hajtással, nulla CO2-kibocsátással. Amikor a belső égésű és az elektromos motor együtt működik, akkor a Passat GTE 160 kW / 218 LE teljesítmény ad le, és több mint 1000 km-t képes megtenni, maximális nyomatéka 400 Nm.

volkswagen_passat_gte_2

A gépkocsi környezetbarát és hatékony, NEDC üzemanyag fogyasztása 2.0 l / 100 km és 13.0 kW/h alatt van. (Ez kevesebb, mint 45 g/km CO2-t jelent.)

Az elsőkerék-hajtású, hatsebességes kettős kapcsolású sebességváltóval ellátott Passat GTE 8 másodperc alatt gyorsul 100 km/h-ra, csúcssebessége 220 km/h, míg elektromos üzemmódban végsebessége 130 km/h. A Passat GTE szériafelszereltségben tartalmaz olyan innovációkat, amelyek más modelleknél extraként érhetők el, így például a másodlagos ütközésvédelmet és a városi vészfékfunkciót is tartalmazó Front Assist környezetfigyelő rendszert.

volkswagen_passat_gte_4

Az új Passat GTE felszereltsége további külső és belső bővítési lehetőségekkel rendelkezik, mint például a C-alakú LED-es reflektorok, a „Composition Media” nevű belső hifi rendszer, amelyet speciálisan a plug-in-hybrid hajtáshoz igazítottak, és a „CAR-NET e-Remote” alkalmazás, ami lehetővé teszi a felhasználónak, hogy az akkumulátor töltését az okostelefonon keresztül indítsa.

volkswagen_passat_gte_3

A Passat GTE-t még nem forgalmazzák.

Az autó előzetes adatai:

Üzemanyag-fogyasztás/vegyes (l/100 km): 1.6, CO2-kibocsátás/vegyes (g/km): 37

Passat Variant GTE: üzemanyag-fogyasztás/vegyes (l/100 km): 1.7; CO2-kibocsátás/vegyes (g/km): 39

 

 

Új LED alapú fényszórót mutatott be a Mazda

Japán vezető számítógépes és elektronikai szakkiállításán, a CEATEC JAPAN 2014-en mutatkozik be 2014. október 7 és 11. között a Mazda új, következő generációs, adaptív LED-es fényszórója, mely a konvenciókkal szembe menő márka legújabb innovációja az aktív biztonsági rendszerek területén. A Mazda az első japán autógyártó, mely megjelenik ilyen összetett távolsági fényszóró rendszerrel a vásárlók számára.

mazda_hazumi_led

Az új fényszóró csatlakozik azon biztonsági rendszerek sorához, melyet összefoglalóan a márka csak i-ACTIVSENSE-nek hív. Az Adaptív LED-es fényszóró rendszer (ALH) technológiája azon alapul, hogy négy, egymástól függetlenül irányítható részre bontja a lámpában lévő LED-ek csoportját. Ugyanúgy, mint a mostani Mazdákban már elérhető automatikus távolsági fényszóró, az ALH is kamerán keresztül figyeli az autó előtt és mögött haladó forgalmat. De ahelyett, hogy a távolsági fényszórót teljesen lekapcsolná, hogy elkerülje a másik vezető elvakítását, az ALH csak a megfelelő irányban zavaróan világító LED-eket kapcsolja le, így a távolsági fény mindig világít, ezzel elősegítve a biztonságot és a látást a sötétben, amikor a legtöbb végzetes baleset történik.

Az ALH széles tartományban világító tompított fényszórót is kínál, amiben LED-eket alkalmaznak a lámpák oldalán, melyek oldalirányban is képesek világítani szemben a hagyományos lámpákkal. Autópályán egy másik ALH funkció is rendelkezésre áll; nagyobb sebességnél automatikusan emeli a fényszórók magasságát, hogy bevilágítsa a táblákat, vagy az akadályok előbb észlelhetőek legyenek.

Az ALH mellett a Mazda a CEATEC JAPAN 2014-en egy speciális Mazda3-at is bemutat, amelyet automatikus vezető rendszerrel szereltek fel. Az automatika folyamatosan precíziós GPS támogatással figyeli a jármű helyzetét, és mozgás-ellenőrző technológiát használ, hogy meggyőződjön a vezető pillanatnyi állapotáról. A rendszert arra tervezték, hogy segítse a vezetőt, és általa elkerülhetőek legyenek a vezetési hibák, ill. csökkentse a balesetek kockázatát.

[TESZT] Giorgio Armani Acqua di Gioia Eau Fraiche: az üvegbe zárt frissesség

Egy igazán üde, könnyed illatot mutatunk most be nektek. A Giorgio Armani parfümök mindig is nagy népszerűségnek örvendtek világszerte, köszönhetően a különleges és letisztult illatkompozícióiknak. Az Acqua di Gioia parfümök  is ezt a sikert támasztják alá, nem csoda tehát, hogy idén már a negyedik generáció került a boltok polcaira.

Az ikonikus illat mellé tavaly óta már kapható egy könnyebb, frissebb verzió is, ez az úgynevezett eau fraiche, ami tökéletes választás akkor, ha a nem szeretjük a nagyon erőteljes illatokat, vagy a nyári kánikulában valami könnyedebb viseletet szeretnénk.

giorgio_armani_acqua_dio_gioia_5

Az Acqua di Gioia eredeti illat megszületését azon távoli szigetek inspirálták, ahol Giorgio Armani feltöltődik energiával, és ahol az esővíz és a tenger harmata elegyedik, olyan anyagot alkotva, amely a termékeny és buja természet lelkét idézi. Az Acqua di Gioia-ban, az erőteljes földi elemek egy erős, nyugodt, szabadlelkű nő imázsát keltik, aki tökéletes harmóniában él az anyatermészettel.

Az Acqua di Gioia Eua Fraiche az eredeti verzióhoz képest sokkal könnyedebb és frissebb, a vizes jegyek sokkal hangsúlyosabak lettek, míg a virág tónusok gyengébben érezhetőek.

Külső megjelenés

A parfüm üvegét abszolút a természet ihlette, már első ránézésre is a tengerpart jut róla eszembe, olyan mint egy homok által csiszolt üvegdarab. Formájának köszönhetően különleges módon törik meg rajta a fény, mintha belülről sugározná azt. Az eredeti illathoz képest sokkal halványabb színei vannak, ezzel is fokozva a frissebb, lágyabb hatást.

giorgio_armani_acqua_dio_gioia_3  giorgio_armani_acqua_dio_gioia_6

A kupakot levéve rögtön láthatóvá válik az ikonikus GA monogram, ami a márka védjegye. Ezt leszámítva nincs rajta semmi felesleges díszítés vagy cicoma, és pont ez az, ami egyedivé teszi a parfümöt.

giorgio_armani_acqua_dio_gioia_8

Az illat

Egy virágos-vizes illatról van szó, melyben olyan fejjegyek találhatóak meg, mint a grapefruit, a citrom és a mandarin, a szívjegyei a jázmin, a tea valamint az ylang-ylang, alapként pedig a cédrusfa, a pézsma és a barna cukor szolgál. Első fújásnál számomra rögtön a virágos illatok domináltak, de a grapefruit és a mandarint is tisztán éreztem. Pár perc után előjöttek a méllyebb illatok is, akkor már a cédrusfa jellegzetes illatát is felfedeztem magamnak.

giorgio_armani_acqua_dio_gioia_9

Hihetetlenül kellemes illat, abszolút nem erőteljes, de ahhoz pont elég, hogy órákon keresztül érezze magán az ember. Számomra igazi nyári illat ez, ami így ősszel visszahozza a trópusi hangulatot a mindennapokba. Tartósságát tekintve 4-5 órán át simán érezhető, utána viszont folyamatosan kezd halványulni az aromája, de nem is várunk el többet tőle, hiszen ez egy lágyabb verzió.

giorgio_armani_acqua_dio_gioia_7

A Giorgio Armani Acqua di Gioia Eau Fraiche megvásárolható a kiemelet parfümériákban!

Ajánlott fogyasztói ár:

100ml – 23.500 Ft
50 ml – 17.900 Ft
30 ml – 12.200 Ft

A cikkhez tartozó fényképeket Canon EOS 5D Mark II fényképezővel készítettük.
Együttműködő partnereink: Acer Hungary, Gigabyte, Sony, MSI, Epson, Canon, Camera Kft., Nike
Utómunka hardver: Acer, Gigabyte, MSI