Főoldal Blog oldal 347

Ágyaspálinka Fesztivál lesz Újszilváson Pünkösdkor

Könnyűzenei koncertek és neves dj-k is várják az érdeklődőket a 12. alkalommal megrendezendő Ágyaspálinka Fesztiválon június 3-án és 4-én Újszilváson.

A Bolyhos Pálinkafőzde szervezésében megvalósuló fesztivál egyik kiemelkedő eseménye lesz a Republic zenekar koncertje június 3-án, szombaton – közölték a szervezők az MTI-vel.

Mások mellett fellép még Hevesi Tamás, Csepregi Éva, a Soulwawe, valamint a Kállay Saunders Band. A vasárnapi kínálatban az Alma együttes, Korda György és Balázs Klári, a New Level Empire és Rúzsa Magdi koncertje szerepel.

Mindkét napon az élő fellépések után neves dj-k szórakoztatják hajnalig a közönséget. A korábbi években megszokott helyi, illetve környékbeli kulturális műhelyek bemutatkozása mellett a Pálinka Lovagrend szokásos felvonulás is várja az érdeklődőket.

A közlemény idézi Bolyhos Zoltánt, a fesztivál ötletgazdáját és rendezőjét, aki elmondta: az eddigi 11 fesztivál azt bizonyítja, hogy a pálinka ma is népszerű, és a fesztiválozókkal folytatott beszélgetések során egyértelműen kiderült, egyre több a hozzáértő, egyre többen ismerik el a pálinka presztízsét.

Elefántház épül a Szegedi Vadasparkban

Az állatkert történetének legnagyobb beruházásaként öt ázsiai elefánt (Elephas maximus) elhelyezésére alkalmas elefántház épül a Szegedi Vadasparkban; az épület alapkövét vasárnap, gyermeknapon Botka László (MSZP) polgármester rakta le.

A politikus elmondta, az elmúlt évtizedben egymilliárd forintnyi beruházás valósult meg a Vadasparkban, többek között zsiráfház, fóka- és pingvinbemutató épült.

A szegedi az ország egyik legfiatalabb, legnagyobb alapterületű és legdinamikusabban fejlődő állatkertje, amely évente több mint kétszázezer látogatót fogad – közölte a polgármester.

A felmérések szerint a vendégek az elefántra voltak a legkíváncsibbak. Jövő tavaszra 480 millió forintból uniós és hazai támogatással 1443 négyzetméteres alapterületű elefánt ház épül, melyhez az országban a legnagyobb, 7 ezer négyzetméteres kifutó kapcsolódik – mondta Botka László.

Veprik Róbert, a Vadaspark igazgatója közölte, az elefántház öt állat elhelyezésére lesz alkalmas. Tavasszal két fiatal bika érkezik majd, és a tervek rövidesen egy szaporodásra képes csapatot állítanak össze.

A bemutató felhívja a figyelmet az elefántok és a természet védelmének fontosságára, emellett Dél- és Délkelet-Ázsia kulturális értékeit is igyekszik megjeleníteni, az elefántház ezért Angkort, a khmer templomvárost idézi majd – ismertette a szakember. Hozzáfűzte, hogy az elefántházban a nagy termetű emlősök mellett szarvcsőrű madarakat és igazi közönség kedvenc ragadozókat, ázsiai kiskarmú vidrákat is láthatnak majd a vendégek.

A kalózok vittek mindent az észak-amerikai mozikban

Könnyű győzelem volt: A Karib-tenger kalózai: Salazar bosszúja behajózott az észak-amerikai mozikba a hétvégén, és meghódította a kasszasikerlistát.

A kalózos film ötödik epizódjára péntektől vasárnapig 62,2 millió dollárért (17,1 milliárd forintért) váltottak jegyet a nézők. A hétfői ünnepnappal együtt azonban a Johnny Depp főszerepelésével forgatott kalandfilm a becslések szerint 76,6 millió dollárra (21 milliárd forintra) növeli premierhétvégi bevételét.

Közben a Baywatch című, 90-es évekbeli tévésorozat alapján forgatott film csöndben elsüllyedt: mindössze 18,1 millió dollárért (ötmilliárd forintért) adták el rá a jegyeket az Egyesült Államokban és Kanadában. Még a negyedik hete játszott A galaxis őrzői vol. 2. is jobban teljesített, 19,9 millió dolláros (5,5 milliárd forintos) hétvégi bevételével.

Az első öt kasszasikerlistás közé az Alien: Covenant és a Minden, minden jutott még be 10,5 millió dollár (2,9 milliárd forint) és 6,2 millió dollár (1,7 milliárd forint) jegyeladással.

A húsgolyó az év street food-ja

A Kanálgép húsgolyóit választotta a közönség az év street food-jának az idei V. Food Truck Show-n, a szakmai zsűri és a Magyar Street Food Egyesület díját pedig a Che-Che food truck-ja nyerte el.

Mindkét autó egy évvel ezelőtt mutatkozott be a közönségnek azzal a céllal, hogy új és rendhagyó ételekkel emelkedjen ki a hazai street food kínálatból.

A Kanálgép nevű büfékocsi mögött nem egy csapat, csupán egyetlen séf áll, mégpedig Szalai Dezső, aki egész életében a tökéletes húsgolyót kereste. Minden külföldi útján megkóstolta az adott ország fasírtjait, húsgolyóit, majd 2016-ban létrehozta a saját guruló konyháját. A büfékocsi minden elemében rendhagyó: Szalai Dezső az étlapot és az ételek összetevőit is szívesen variálja, és szezonális alapanyagokat is rendszeresen használ.

Szeretek változatosan főzni, és a húsgolyóban szerencsére nagy mozgásterem van. Ezer féle húst és mártást készíthetek, de ha kedvem van levest és desszertet is kínálok. Mindenhová viszek valami újdonságot, a következő eseményre például spárgával és eperrel újítok. Szeretek kommunikálni a vevőkkel és azonnali visszajelzést kapni arról, amit elfogyasztottak, mert így tudom az ételeket a közönség igényeihez alakítani. Ez alapján tökéletesítettem a közkedvelt mexikói lime-os babos mártást is” – mesélte Szalai Dezső.

A Magyar Street Food Egyesület szakmai díját idén a Che-Che food truck-ja kapta, akik szintén egy éve vágtak bele a mozgó árusításba. A nemburgerezőként feltüntetett étteremben és kocsiban minden szendvicsbe színhús kerül, amit egyedi szószok és friss zöldségek egészítenek ki. Büszkeségük a Che-Che steakszendvics uruguayi angus marhahússal és házi lilahagymalekvárral. Az egyesület a kreatív ételeken kívül az autó kialakítását, és a profi kiszolgálást is díjazta.

Nagyon igényes food truck-ot szerettünk volna, amiben minden az utolsó szögig tökéletes. A kocsi konyhájában minden a kifogástalan minőségű ételt és a gyors kiszolgálást segíti, a rozsdamentes belső borítástól az eszközök elhelyezéséig. A célunk az volt, hogy a legnagyobbak profizmusát ötvözzük az étel kézművességével – számolt be László Márton, a Che-Che tulajdonosa és konyhafőnöke.

A májusi Food Truck Show-n minden évben megválasztja a közönség az év legjobb food truck-ját. Ezen kívül a Magyar Street Food Egyesület is átad egy szakmai díjat annak az autónak, aki az adott évben a legfelkészültebb és a legjobb kiszolgálást nyújtja vendégeinek.

Cristiano Ronaldo a világ legjobban kereső labdarúgója

Cristiano Ronaldo a világ legjobban kereső labdarúgója az amerikai Forbes magazin friss listája szerint.

A spanyol bajnok Real Madrid portugál klasszisa tavaly június elseje óta 93 millió dollárral lett gazdagabb, ebből a Forbes adatai szerint 58 millió dollár a fizetése, míg a maradék 35 milliót a szponzoraitól zsebelte be a négyszeres aranylabdás. Ronaldo ezzel egymást követő negyedik évben zárt az élen a labdarúgók között.

A második helyen az FC Barcelonával szombaton Spanyol Kupát nyert argentin Lionel Messi áll 80 millió dollárral (53+27), míg a képzeletbeli dobogó alsó fokára csapattársa, a brazil Neymar fért fel 37 millióval (15+22).

A jövő szombati, cardiffi Bajnokok Ligája-döntőre címvédőként készülő madridiak még két játékost adnak az első tízbe: a walesi Gareth Bale a negyedik, míg a kolumbiai James Rodríguez a kilencedik a listán, míg a katalánoktól az uruguayi Luis Suárez a hetedik. A két spanyol csapat játékosain kívül csak manchesteri labdarúgók fértek be a tízbe: a Unitedből a svéd Zlatan Ibrahimovic, az angol Wayne Rooney és a francia Paul Pogba, a Cityből pedig az argentin Sergio Agüero.

Érdekesség, hogy a másik BL-döntős együttes, az olasz bajnok és kupagyőztes Juventus egyetlen játékosa sem fért be a legjobb húsz közé a kereseti listán.

A tíz legjobban kereső labdarúgó a Forbes szerint:

Cristiano Ronaldo (portugál, Real Madrid) 58+35 millió dollár
Lionel Messi (argentin, FC Barcelona) 53+27
Neymar (brazil, FC Barcelona) 15+22
Gareth Bale (walesi, Real Madrid) 23+11
Zlatan Ibrahimovic (svéd, Manchester United) 27+5
Wayne Rooney (angol, Manchester United) 17, 6+6
Luis Suárez (uruguayi, FC Barcelona) 17, 3+6
Sergio Agüero (argentin, Manchester City) 14, 6+8
James Rodríguez (kolumbiai, Real Madrid) 14, 9+7
Paul Pogba (francia, Manchester United) 17, 2+4

Az első összeg a fizetést, a második a szponzori bevételeket jelöli.

Anger Zsolt lett a SZIN arca

Egy nyolc részes sorozat forgatását fejezte be a minap Anger Zsolt Szegeden. A városból származó kíváló színész a filmetűdökben elmondja, hol csajozott először, mik a legjobb helyek, és mivel készüljön, aki nyár végén a SZIN-re érkezik. Anger Zsolt lett ugyanis az idei Szegedi Ifjúsági Napok arca, nem is akármilyen.

„KisSZINeim, megtanítok nektek egy-két dolgot, hogy ne legyetek agyagagyúak, ha a nyár utosló hosszú hétvégéjén végülis ide enne a fene benneteket” – foglalja össze sajátos stílusában Anger, miről is forgatott a minap Szegeden. Anger Szegedről indult, így nem volt nehéz rábeszélni, hogy a majd félévszázada Szeged nevével összenőtt SZIN arca legyen. Ő pedig volt olyan jó arc, hogy elmondja ország-világ előtt, hogy mi is a SZIN és a szegedi bulizás lényege.

A „filmsorozat” május 29-én indul a fesztivál Facebook oldalán, itt pedig egy kis ízelítő, főleg azokból a részekből, amik a videókból kimaradtak:

 

A Facebook alapítója tiszteletbeli diplomát kapott a Harvardon

Mark Zuckerberg, a Facebook alapítója tiszteletbeli diplomát kapott a Harvardon, az Egyesült Államok egyik legrégibb, a világ egyik legjobb egyetemén.

Zuckerberg, aki annak idején kimaradt a Harvardról, csütörtökön visszatért a Massachusetts állambeli Cambridge-ben lévő tekintélyes tanintézménybe, és ő mondta el az amerikai egyetemeken hagyományos ünnepi évzáró beszédet.

Mielőtt szólásra emelkedett, átvette az egyetem tiszteletbeli doktori címéről szóló oklevelet.

Beszédében a többi között arra hívta fel a hallgatók figyelmét, hogy „ne csak új munkahelyeket teremtsenek, hanem újfajta céltudatosságot is”. Szólt arról, hogy a globalizálódás vesztesei úgy érzik, nem törődnek velük, emiatt befelé fordulnak, és fontosnak tartotta leszögezni, hogy „az egyenlő esélyek” érdekében kötendő „új társadalmi szerződésre” van szükség.

„Valami baj van a mi rendszerünkkel, ha én itt hagyhatom az egyetemet és tíz év alatt milliárdokat kereshetek, miközben diákok milliói nem tudják fizetni a diákkölcsöneiket, arról nem is beszélve, hogy saját vállalkozást sem tudnak indítani” – fogalmazott. Majd azt fejtegette, hogy a mai világban a küzdelem „a szabadság, nyitottság, globális közösség és a tekintélyelvűség, a bezárkózás és a nacionalizmus” között folyik.

Elemzők szerint Zuckerberg olyan beszédet mondott, mintha politikai pályára készülne.

A most 33 éves Mark Zuckerberg 2004-ben alapította meg a Facebook közösségi oldalt, amelyet ma már naponta csaknem kétmilliárdan használnak.

Alig néhány hét, és itt a FINA Vizes Világbajnokság

Az előkészületek már javában zajlanak a július 14-én induló FINA Vizes Világbajnokság helyszínein, és az M4 Sporton is. .

Június 1-től a közmédia sportcsatornája új magazinműsorral jelentkezik, Bajnokaink címmel. Emberi történetek: ez a két szó jellemzi a legjobban a hat részes sorozatot. A Bajnokaink egy egészen egyedülálló új tartalom lesz az M4 Sporton, kísérletet tesz arra, hogy bemutassa azt az egészen emberfeletti edzésmunkát, amit a magyar sportolók nap, mint nap végeznek a siker érdekében, és eközben kísérletet tesz rá, hogy közelebb hozza a versenyzőket, szülőket, edzőket és történeteiket a nézőkhöz.

Az M4 Sport olyan nagyságokat és ikonokat mutat be a hat rész alatt, mint a Verrasztó testvérek, Kenderesi Tamás, Kapás Boglárka, Gangl Edina és még sorolhatnánk.

Bizonyára a Vizes Vb leendő sztárjai mellett nagyon sokan kíváncsiak arra is, kik lesznek azok, akik végig kísérik a szurkolókkal az eseményeket, elemzik és kommentálják a világbajnokságot. Nézőink június 8-án megtudhatják az eddig nem ismert neveket, mert ezen a napon az M4 Sport is keretet hirdet a Vizes Vb-re. Kiderül, kinek a tolmácsolásában izgulhatják végig a vízilabda-torna küzdelmeit a nézők, kivel szurkolhatnak úszóink sikeréért, és kik lesznek azok a szakértők, akik több hasonlóan nagy világversenyen alkottak már maradandót.

Érdemes lesz tehát a következő 50 napban is követni az M4 Sportot és az m4sport.hu/fina2017 oldalt, hiszen folyamatosan a legfrissebb hírekkel, információkkal jelentkeznek a sportolókról és a vb-helyszíneiről.

A legtöbben gyereknapon 2-5000 forintot költünk programokra, ajándékokra

Az országszerte 8 Játéksziget üzletet üzemeltető Formatex Kft. felmérése szerint a szülők 80%-a meglepetésnek szánja a gyereknapi ajándékot, nem együtt választanak a gyerekekkel.

A tárgyi ajándékozás a legnépszerűbb, amit az olyan élményajándékok követnek, mint a fagyizás, a gyereknapi tematikus programok, majd a kirándulás, vagy állatkerti és játszóházi látogatás. A programlista végén szerepel a moziba, színházba menés és a kerékpározás. A programokra és az ajándékokra a megkérdezett szülők 27 százaléka 2-5000 forint között költ, de 19% 5-7500 forintot is kiad, közel ennyien akár 10000 forintot is elköltenek, sőt 23% 10 és 20 ezer forint közötti összegből gazdálkodik ezen a napon. A gyereknapi ajándékok között továbbra is a játékok a legnépszerűbbek, majd a könyv és az édesség következik, de sokan lepik meg a gyereküket kedvenc ételükkel is. Sportszereket és ruhát a szülők 15 százaléka készül adni gyerekének.

A lengyeleknél kiemelkedőbb a gyereknap, mint nálunk

„ Az átlagos vásárlói kosár Magyarországon játékokból 5000 forint –mondta Borhi János, a Formatex ügyvezetője. Nálunk idén az X Shot és a Hidroforce vízipisztolyok, a Soy Luna ékszerek és görkorcsolyák, a Glitza csillámtetoválások, a Peonza pörgentyűs játék, a BOPO lehúzható körömlakk és a nyári szabadtéri játékok lesznek várhatóan a legkedveltebb gyereknapi játékok. Míg itthon a húsvéti játék költések mellett szinte eltörpül a gyereknapi bevétel, addig Lengyelországban akár a húsvéti vásárlások ötszörösére is felszökik a forgalom, általában a televízióban reklámozott termékek a legnépszerűbbek, az átlagos kosár érték 3500-4000 forintnak megfelelő zloty (50 PLN). A Formatex megduplázta éves forgalmát Lengyelországban 2015-ről 2016-ra és idén is hasonló növekedést tervez, mely a kiváló üzleti stratégiának, a megfelelő játékválasztásnak és olyan kulcs partnereknek is köszönhető, mint a Smyk és Biedronka bolthálózat– tette hozzá Borhi János.

Továbbra is az ügyességi és sport, valamint az építőjátékokat venne a legtöbb szülő
A 700 fő részvételével készült Formatex felmérés idén is az ügyességi és sport játékokat, valamint az építőjátékokat hozta ki legkedveltebb gyereknapi játék ajándékként, melyeket a szülők negyven százaléka szívesen adna gyerekének. A válaszolók harmada táblás játékot vagy kézműves és barkácsjátékot vásárolna gyermekének, ötödük pedig babás és állatos szerepjátékkal okozna meglepetést, 17% vízi nyári sportjátékot venne, 11% kártyajátékot és csak elenyésző, 5 százalék alatt van azoknak a szülőknek az aránya, akik kütyüket, vagy távirányítós termékeket vennének gyereknapra.

A magyarországi fürdők többsége már kinyitott

A magyarországi fürdők, köztük a balatoni strandok nagy része már kinyitott a múlt héten, több a mostani hétvégén indítja a szezont, az iskolai szünet kezdetére, június 15-re pedig minden strand kinyit – mondta Hegyi Ákos, a Magyar Fürdőszövetség főtitkára az MTI érdeklődésére szerdán.

Budapesten például a Csillaghegyi strand kinyitott, a Római május 28-án, a Palatinus, a Pünkösdfürdői és a Paskál strandrésze pedig június 3-án nyit.

A nyíregyházi Sóstó-Gyógyfürdők Zrt. által üzemeltetett Aquarius Élmény- és Parkfürdő szerdai közleménye szerint a gyermeknapi hétvégén nyit, május 27-én.

A strandok árbevételének hatvan-hetven százaléka nyáron, két-három hónap alatt folyik be, ezért működésük szempontjából nagyon fontos az időjárás – tette hozzá Hegyi Ákos. Tavaly például a hűvös, esős nyár nem kedvezett a strandoknak, amelyek így csak az előző évi forgalom 50-60 százalékát hozták.

Az állandó fürdőknek köszönhetően azonban tavaly 11,5 milliárd forintot meghaladó rekordforgalmat értek el a Budapest Gyógyfürdő és Hévizei (BGYH) Zrt. által üzemeltetett fürdők és strandok, a vendégszám pedig meghaladta a 4 milliót. A látogatószám három, a bevétel tizennégy százalékkal nőtt 2015-höz képest – közölte a BGYH korábban a Világgazdasággal.

A történelmi fürdők is jól teljesítettek. Ezek közül is kiemelkedett a Széchenyi gyógyfürdő, amelynek 1,5 millió vendége volt tavaly. A Gellért fürdő csaknem 600 ezres látogatószámával tíz százalékos növekedést ért el. A Paskálba pedig kétszer annyian látogattak el, mint 2015-ben: 170 ezren keresték fel a fürdőt.

A nagy balatoni városok fizetős strandjai részben megnyitottak, részben a következő hetekben nyitnak meg, illetve akkortól kell belépőt vásárolni. Az árak Keszthelyen nem változtak, Siófokon és Balatonfüreden viszont emelkedtek tavalyhoz képest.

Keszthely mindhárom önkormányzati fizetős strandja pünkösdkor nyit, az az időjárástól is függ, hogy melyik napon – tájékoztatta az MTI-t Vinczéné Polgár Andrea, a városüzemeltető VÜZ KFt. strandvezető-helyettese. A belépőjegyek árai nem változtak, a város főstrandjára (Szigetfürdő) idén is 890 forintért juthat be egy felnőtt, a két kisebb strandjára pedig 500 forintért.

Siófokon május 15-én indult a strandszezon – számolt be Pintér Tamás, Siófok szolgáltató cégének, a Balaton-parti Kft.-nek ügyvezetője. A városnak több szabad strandja, és két fizetős strandja van. Utóbbiaknál május 19-től kell belépőt vásárolni, amelynek idén emelkedett az ára, ugyanakkor számos kedvezményt vezettek be. 2017-től lehet belépőt venni online is, és lehet fizetni SZÉP-kártyával is – mondta az ügyvezető.

A Balaton egyik legnépszerűbbnek számító fürdőzőhelyén, a siófoki Nagystrandon (PLÁZS) hét közben 750 forint, hétvégén 1000 forint a felnőttjegy ára a július 15-ig tartó előszezonban, ami a főszezontól 250, illetve 300 forinttal emelkedik. A város másik fizetős strandján a belépőjegy-árak előszezonban, hét közben 500 Ft, hétvégén 600 Ft, amelyek a főszezonban 100-100 forinttal emelkednek.

Balatonfüred Esterházy strandja már ezen a hétvégén, a Kisfaludy strandja pünkösdkor nyit a tervek szerint, de ezt az időjárás még befolyásolhatja – közölte az MTI-vel Somogyi László, a strandüzemeltető Probio Zrt. vezérigazgatója. A város főstandjai addig is, továbbá nyitvatartási időn túl közparkként működnek. Nyitás után belépőjegyeket június 20-ig a tavalyi árakon lehet vásárolni, a főszezonban viszont a tavalyi áraknál 5-7 százalékkal drágábban. A felnőtt belépő ára az Eszterházy strandon 1100 forintról 1150 forintra, a Kisfaludy strandon 700 forintról 750 forintra emelkedik.