Főoldal Blog oldal 532

[TESZT] Ziaja narancsolaj krémtusfürdő

Pár héttel ezelőtt már írtunk nektek a Ziaja család egyik tagjáról, a kókuszos kézkrémről, mely abszolút elnyerte a tetszésünket. Most a márka narancsvajos termékcsaládjának egyik darabját vettem közelebbről szemügyre.

ziaja_narancsolaj_kremtusfurdo_1

A Ziaja ötféle termékcsaládja közül talán a narancsvajos készítményeknek van a legnagyobb sikere. Éppen ezért ezúttal a narancsolaj krémtusfürdőt próbáltam ki. Ahogy kibontottam a flakont, megértettem a sikerének első nagy titkát: hihetetlenül jó illata van! Számtalan narancsos tusfürdőt lehet kapni manapság, de a legtöbbjén érezni azt a bizonyos mesterséges illatot, amiből tudod, hogy ez bizony köszönőviszonyban sincs a valódi naranccsal. Itt más a helyzet: mintha egy adag frissen facsart narancslevet szagoltam volna, nagyon friss, élénkítő illata van. (Olyannyira, hogy aznap pár pohár valódi narancslé is elfogyott otthon, de ez egy másik történet.)

ziaja_narancsolaj_kremtusfurdo_3

Kellemes illatát a termék fő jellemzője a narancs vajtól nyeri – a narancs színű és illatú összetevőt narancshéjból nyerik ki. Gazdag bio-flavonoidokban, simító és feszesítő hatású. Csillapítja az irritációt és semlegesíti a bőr öregedésért felelős szabad gyököket. Szerencsére száraz és normál bőrtípusra egyaránt ajánlják.

Másik nagy erénye a nagy kiszerelésben rejlik: szoktalanul nagy, 500 ml-es csomagolásban kapható, melyhez viszonylag baráti ár társul (1000 Ft körül). A külseje nincs túlbonyolítva: minden narancssárga színben pompázik, a flakon, a kupak, sőt még maga a folyadék is.

ziaja_narancsolaj_kremtusfurdo_2

Fürdés közben nagyon kellemes, frissítő érzést nyújt, talán egyetlen negatívumként azt hoznám fel, hogy kevésbé habzik mint a többiek, de kárpótol érte a több órán át érezhető kellemes narancsillat a bőrön.

[TESZT] Opel Mokka 1.7 CDTI AUT Cosmo – régi korok emlékére

2012 óta van jelen a köztudatban az Opel Mokka, a német gyártó Antara modellje alá pozícionált apró városi SUV megoldása.

opel_mokka_1_7_cdt_aut_001

A kávészemhez hasonlított, nyomokban ténylegesen emlékeztető alternatíva sokak szívét dobogtatta meg, az eladások Európa szerte optimálisak, előszeretettel vásárolják alapvetően második, illetve harmadik autónak. Legutóbbi németországi nagytesztünk kapcsán számtalan Mokka-ba futottunk bele, amint elhagytuk az osztrák határt, a déli régióban egyszerűen páratlan a popularitás, ahogyan azt gyors átlagolásunk és statisztikánk kimutatta; Insigia, Astra, Meriva és ADAM is számtalan variációban fordul elő arrafelé. Persze miért is ne lenne így, a németek büszkék márkáikra, így az Opelre is, továbbá a kedvező árképzés és ár-érték arány egyértelmű teszi a választást.

Túrázáshoz, hétköznapokhoz egyaránt ideális az Opel Mokka

Csakúgy, mint idehaza: az Opel Mokka jó lehetőséget nyújt mindazoknak, akik optimális feltételek mellett keresnek szabadidőautót a családnak. Nálunk persze nyilván nem jellemző a feljebb vázolt kép, miszerint második, vagy harmadik járműként nyerne teret a Mokka, viszont tény: paramétereiből adódóan négy felnőtt utassal is gond nélkül megbirkózik az autó.

opel_mokka_1_7_cdt_aut_004

Korábban már bemutattuk az Opel Mokka egyik 1.4 literes benzines turbómotorral szerelt modelljét, szerettük, több területen is teszteltük. Már akkor kiderült, hogy az állandó összkerékhajtásnak abszolút nem jelent gondot a könnyedebb terep, legyen az sáros, kavicsos-murvás, vagy épp köves környezet. Ugyanakkor az alacsonyra húzott orr kiképzés ront az első terepszög mértékén, könnyedén odacsaphatjuk az Opel Mokka orrát, ha nem vagyunk elég körültekintők. Viszont a hasmagasság jól el lett találva, úgyhogy a zötykölődős-kátyús képlékeny utak fekszenek a futóműnek, illetve a hajtásnak is.

opel_mokka_1_7_cdt_aut_009 opel_mokka_1_7_cdt_aut_007

Maradt az 1.7-es CDTI erőforrás

Nem véletlen a címben feltűnő régi korokra történő utalás, ugyanis apelláta nélkül: az Opel Mokka 1.7 literes közös nyomócsöves dízele mára ódivatúnak tűnhet. Nem is lenne ezzel semmi baj, hiszen jó néhány évvel ezelőtti megjelenésekor (az Isuzu-től kölcsönzött egységről van szó) csúcstechnológiás megoldásnak számított. Mára viszont már kissé elavult az összhatás, főként úgy, hogy viszonyítási alapnak rögvest felsejlik az 1.6 literes CDTI Szentgotthárdon gyártott gázolajos, mely teljesítményével, komplexebb mivoltával rendkívül meggyőző. A jelen tesztben szereplő Opel Mokka 1.7 literes CDTI-je hidegindítás után kifejezetten hangos, jelentős a rezonancia és az utastéri vibráció, mindez 90 fokos vízhőmérséklet felé haladva csökken, ám nem szűnik meg üzemi hőmérsékleten sem teljesen.

opel_mokka_1_7_cdt_aut_010

Tesztalanyunk hatfokozatú automataváltóval szerelt modell volt, ez tulajdonképp az újdonság, legalábbis ami a Napimagazin.hu Opel Mokka kisvesézéseit illeti – ilyen konfiguráció még nem volt a palettánkon. Nos, a váltó alaphangon passzol az 1.7 literes egységhez, viszont néhol érezhető, hogy a sebességfokozatok néhol túlzóan hosszúak (például harmadikban). A felváltások jó szokás szerint 2000-es percenkénti fordulatszám környékén történnek, ez persze függ a motor hőmérsékletétől, a visszaváltások viszont direktebbek és közvetlenebbek. Természetesen beleavatkozhatunk a folyamatba, manuális állásban használhatjuk a rendhagyó módon a sebességváltó kar gombjának felületére helyezett pluszos és mínuszos gombokat, bár a rendszer így is a legtöbb esetben kivárja a számára megfelelő fordulatszám-tartományokat.

A hajtáslánc egyik erőssége a kedvező fogyasztásban rejlik

Ahogyan említettük már, az Opel Mokka 1.7 CDTI motorja néha kellemetlenül hangos, úgy tűnt, mintha a gyáriak kispórolták volna a szigetelést az illesztések közül. Van-e kompenzáció? Igen, van, és ez nem más, mint a fogyasztás.

opel_mokka_1_7_cdt_aut_015

Az első kilométerek megtétele, a habitus sajátosságainak megtapasztalása után meg mertünk volna rá esküdni, hogy az 1.7 literes CDTI-automata váltós hajtáslánc-1390 kilogrammos kombináció nem lesz túl jó hatással az üzemanyag égetésére. Itt tehát ellensúlyozódtak az ezek szerint fals megérzéseink, ugyanis városi-elővárosi körülmények közt mindössze 6.1 literes átlagot rögzítettünk 100 kilométerre. Országúton, 90 kilométer/órás tempónál 74 kilométer megtétele és kétszeri nullázás után 4.2 liter/100 kilométeres átlag jött ki, ami több, mint meggyőző, főként, ha mindkét értéket megvizsgáljuk, illetve összehasonlítjuk szegmensében. Hozzá kell tennünk, hogy a városi átlagba még bőségesen belefért egy hozzávetőleges 20 kilométernyi könnyű terephasználat is, igaz, akkor a pillanatnyi üzemanyagfelhasználás rátája 8.2 literig emelkedett.

opel_mokka_1_7_cdt_aut_002 opel_mokka_1_7_cdt_aut_003

Nyomatékos, erős motor mindezek mellett az 1.7 literes CDTI, mely az Opel Mokka Cosmo felszereltségű modelljében dolgozott. A 300 Newtonméteres csúcs kereken 2000-nél már rendelkezésre áll, ez gyakorlatban is érezhető, főként intenzív gázadásoknál – relatíve előzéseknél – áldásos hatást fejt ki, minimálisnak tűnő turbólyukkal, egyenletesen felépítve a görbét. Az aggregát összteljesítménye 130 lóerő, mely 4000-es percenkénti fordulatszámon érkezik, a gyárilag előirányozott végsebesség pedig 191 kilométer/óra. Mi természetesen most ezt az adatot nem tudtuk ellenőrizni, elegendő volt beérnünk a 130 kilométer/órás autópályatempóval – itt a motorzaj már nem volt annyira érezhetően domináns, a főtengely 2550-et forgott percenként, 5.7-6.3 literes fogyasztási átlagot produkálva.

Csakis a megszokottat

Az Opel Mokka 2014-ben is hasonlóan esztétikus, komfortos és minőségi beltérrel várja vásárlóit, főként, ha a legmagasabb, Cosmo csomagot sikerül opciósan kiválasztani. Az alkalmazott anyagok prémiumos hatása, az ideális színkombinációk, a jól elhelyezett kormány- és kezelőegységek, továbá az ergonomikus első és hátsó ülések mind csábítóak, az üléspozíció terepjárósan magas, a vezethetőség szimpla. Főként így, automatával.

opel_mokka_1_7_cdt_aut_012 opel_mokka_1_7_cdt_aut_014 opel_mokka_1_7_cdt_aut_013

Három variációban lehet megvásárolni jelenleg az Opel Mokka-t, ha dízel irányban tervezünk. A belépő szintet az 1.7 CDTI ECOTEC motoros, Start/Stop rendszerrel szerelt, 130 lóerős, 6 fokozatú kéziváltós verzió jelenti, Enjoy csomaggal 6 480 000, Drive csomaggal 6 770 000, illetve Cosmo csomaggal 7 030 000 forint listaáron szerezhető be. Mindez 6 fokozatú automataváltóval, Start/Stop rendszer nélkül 6 600 000 forint Enjoy, 6 890 000 forint Drive, valamint 7 150 000 forint Cosmo felszereltséggel – utóbbi volt jellemző a tesztben szereplő modellre is. Az 1.7 CDTI ECOTEC Start/Stop AWD verziója 6 gangos manuális váltóval Enjoy csomagban 6 850 000, Drivbe csomagban 7 140 000, Cosmo csomagban pedig 7 400 000 forint.

opel_mokka_1_7_cdt_aut_005

2014 Opel Mokka 1.7 CDTI AUT specifikációk

Motor

Motortípus: soros elrendezésű négyhengeres turbótöltött dízelmotor

Lökettérfogat: 1696 cm³

Maximális teljesítmény: 130 LE @ 4000 ford./perc

Maximális forgatónyomaték: 300 Nm @ 2000 ford./perc

Erőátvitel: elsőkerékhajtás, hatfokozatú automataváltó

Méretek, egyéb műszaki adatok

Hossz: 4278 mm

Szélesség: 1777 mm

Magasság: 1658 mm

Tengelytáv: 2555 mm

Első gumik mérete: 215/55 R18

Hátsó gumik mérete: 215/55 R18

Tömeg, üresen: 1390 kg

Össztömeg: 1790 kg

Csomagtartó mérete: 356 liter, 1372 literig bővíthető

Üzemanyagtartály mérete: 53 liter

Menetteljesítmények

Végsebesség: 191 km/h

Gyorsulás 0-ról 100-ra: 10.0 másodperc (gyári), 10.4 másodperc (saját, mért eredmény)

Fogyasztási adatok

Saját, mért eredmény (átlagos használattal)

Városi: 6.1 l/100 km

Országúti: 4.2 l/100 km

Vegyes: 5.0 l/100km

Gyárilag mért eredmények

Városi: 6.4 l/100km

Országúti: 4.6 l/100km

Vegyes: 5.3 l/100km

CO2 kibocsátás: 139 g/km

Még több információ az Opel magyarországi képviseletének honlapján olvasható.

Még több fotó: Napimagazin Facebook oldal

A cikkhez tartozó fényképeket Canon EOS 5D Mark II fényképezővel készítettük.
Együttműködő partnereink: Acer Hungary, Gigabyte, Sony, MSI, Epson, Canon, Camera Kft., Nike
Utómunka hardver: Acer, Gigabyte, MSI

MAC sminkelésen jártunk: ünnepi smink

Nemrég meghívást kaptam a MAC-től egy fél órás ajándék sminkelésre, így múlt pénteken el is látogattam a márka Westend-ben található üzletébe. Természetesen a sminkelés apropója a legújabb monstre karácsonyi kollekciójuk volt, amiről már korábban írtunk nektek. 

mac_smink_26

mac_smink_28

Az üzletbe belépve a már MACszokott látvány mellé a Heirloom Mix kollekcióhoz illeszkedő hangulat fogadott egy igazi trónnal és egy hostess-al, aki mintha a hivatalos fotókról kelt volna életre. Érkezésünkkor már ott volt Szabó Patrícia (neszeszer.blog.hu) is, akit már nagyban sminkeltek a karácsonyi kollekció legszebb darabjaival.

mac_smink_4

mac_smink_3

A múltkori MAC sminkoktatáshoz hasonlóan ezúttal is nagyon kedvesen fogadott a sminkesünk, aki azonnal körbevezetett a karácsonyi kínálatuk között. Meg kell jegyeznem, hogy ez a gyűjtemény élőben még jobban tetszik, mint a fotókon!

mac_smink_20  mac_smink_19

mac_smink_5

mac_smink_2  mac_smink_1

Meg is beszéltük, hogy egy ünnepi sminket készít el számomra, melyhez kiválogattuk a megfelelő termékeket. A végeredmény pedig nagyon jó lett: egy szemhangsúlyos, enyhén csillogó smink, amit akár karácsonykor vagy egy kis extra csillámot felrakva szilveszterkor is viselhetünk!

mac_smink_22  mac_smink_24
mac_smink_29  mac_smink_32

[TESZT][PS4] Pro Evolution Soccer 2015 – taktikázz és nyerj

Hol vannak már a régi szép idők, amikor is a Pro Evolution Soccer anno PlayStation 2-n szinte egyeduralkodónak számított?

pro_evolution_soccer_2015_napimagazin_2015_001

Alapvetően akkoriban minden magát valamire tartó futball fan ezt a játékot választotta kedvenc sportágának lemodellezéséül úgymond, hiszen a párhuzamosan egyre nagyobb popularitásra szert tévő FIFA sorozat akkoriban még kifejezetten a szárnybontogató kategóriába tartozott. Ráadásul bő 10 évvel ezelőtt reneszánszát élte a PC-s játékplatform, úgyhogy nem meglepő módon a sikeresség kulcsa az EA FIFA-ja esetében leginkább az asztali számítógép-konfigurációkra installált alternatívákban merült ki.

pro_evolution_soccer_2015_napimagazin_2015_006

A Konami sportjátéka tehát folyamatosan menetel előre, évről évre fejlődik a Pro Evolution Soccer. Pártolók és ellenpártolók folyamatosan akadnak, lehet ide, vagy oda húzni, de egy tény: az idei PES számtalan megújulást hozott, bár a nextgen grafika és megvalósítás inkább háttérbe szorult jelen esetben véleményünk szerint. Ami persze nem kardinális probléma, hiszen az ilyen, és ehhez hasonló játékokat alapvetően a játékmenetük és felépítésük miatt szeretjük. Mindent az élményért, nemdebár?

PlayStation 4 platformon fogtuk próbára tehát a Pro Evolution Soccer 2015-öt. Már az intrók és főképernyők tekintetében is jöttek a pozitív benyomások, elsősorban a hangeffektek, zenék tekintetében, talán valamiféle Avicii-kooperáció szüleménye lehet, hogy ezen előadó repertoárjának jeles darabjai zengnek folyamatosan; kimerevített stillek slowmotion megoldásokkal a játék grafikájából merítve, hangulatfokozó jellegzetességgel. A körítés tehát rendben, megfelelhet teljesen a kívánalmaknak.

pro_evolution_soccer_2015_napimagazin_2015_011

Ugyanakkor a menük, menüpontok karakterisztikája és dizájnja kissé elavultnak tűnhet, a szürke színárnyalat-tartományhoz tartozó hátterek, a néha kusza, kibogozhatatlan sorok közt elveszik a játékos, legfőképp a Master Leauge karrier módra jellemzően. Offline-ban is csordogál ugyan a sztori folyamatosan, bár rettentő lassú módon, pluszban számos funkció, melyet kiaknázhatóan lehetne használni e módozatban, kifejezetten a multiplayer megközelítésekhez van kihegyezve, szélsőségesebb esetekben csak ott kerül alkalmazásra.
Hasonlóan az eddigiekhez, továbbra is egyetlen játékost irányíthatunk, még csapatjátékban is, folyamatos kijelölgetésekkel a csapatból (labdához a legközelebbit), a védekezés, a középpályások, illetve a támadók is egyben mi vagyunk (a játékos). Mindezek tekintetében a játékmenet tehát hozzá a megszokottat, az irányítás jól el lett találva, a kontroller szinte összes gombját és egységét használatba veszi. Persze újradefiniálhatjuk az egész kiosztást, de egyöntetűen úgy éreztük, hogy a gyári beállítások teljesen maradéktalanok voltak. Nem is változtattunk.

pro_evolution_soccer_2015_napimagazin_2015_010 pro_evolution_soccer_2015_napimagazin_2015_008 pro_evolution_soccer_2015_napimagazin_2015_007

Életszerű és realisztikus a Pro Evolution Soccer 2015. A játékosok mozgásának lemodellezése, a labdakezelés fizikája is makulátlan, bár a fény-árnyék hatások és azok valódiság-érzete kissé fakó a szó szoros értelmében. Szerencsére mindkét újgenerációs konzol platformon (PlayStation 4 és Xbox One) ki tudtuk próbálni a PES 2015-öt, a szerkesztőség egybehangzó véleménye az volt, hogy az Xbox One verzió messzemenően alulmúlja a PlayStation 4-es tálalást – eleve visszás, hogy 720p-ben láthatjuk viszont a történéseket az Xbox One-on szemben az eredeti 1080p-s felbontással… S ez egy a sok eltérés közül, ez a leginkább égbekiáltó hiányosság – szerencsére PlayStation 4-en ilyesmivel nem találkozunk.

Szigorúan projektoros konfigurációban illik játszani a focis játékokat (is), persze ezt nyilván nem mindenki engedheti meg magának, de javasoljuk, aki ténylegesen elhívatottságot érez és maradéktalan kikapcsolódást szeretne, szerezzen be egyet. Például egy Acer K335-ös modellt (a Napimagazin.hu ezt a projektort használja kizárólagosan a játéktesztekhez), de természetesen bármely LCD televízió vagy nagyobb monitor is áldásos szolgálatot nyújt.

pro_evolution_soccer_2015_napimagazin_2015_009

Multiplayer ajánlott tehát ahhoz, hogy a Pro Evolution Soccer 2015 minden felhang nélkül kiélvezhető legyen, és a maximális játékélményt hozza. A single kampányok lassúak, a meccsek unalomba fulladhatnak még akkor is, ha minimális, 10 perces félidőket hangolunk be az interakció megkezdése előtt. A gólok valahogy nem akarnak záporozni, kiváltképp, ha megfelelő védelemmel bírunk a gép által irányított csapat ellen; jellemzően 0-0, 0-1 vagy 1-0 végeredményekkel zárult ténykedésünk.

Viszonyítási alap nincsen sok a Pro Evolution Soccer 2015 esetében, ugyanis jelenleg a piacot kettő hasonszőrű kategóriát képviselő játék uralja. A PES kapcsán kiemelendő a taktikus, részletes és összetett játékmenet, a Konami-féle tradicionális hangulat, a jó fizika, és a viszonylag hosszabban garantált szavatosság. Viszont egy tény: PlayStation 4-en lehet kihozni belőle a legtöbbet.

Új ívelt OLED televízió az LG-től: karácsonyi ajándéknak is kitűnő

Már kapható hazánk boltjaiban az LG új, továbbfejlesztett ívelt OLED TV-je. A 138 cm képátlójú (55″) EC930V, a kiemelkedő képmegjelenítés mellett webOS Smart+ TV operációs rendszerével teszi különleges élménnyé minden alkalommal a televíziózást.

lg_ec930_okosteve

Az LG az 55EC930V-ben ötvözi saját fejlesztésű négyszínű (WRGB) pixeltechnológiájára épülő legmodernebb képmegjelenítést az egyszerű és gyors navigálást biztosító Smart környezettel. Az LG újragondolt, letisztult és átlátható webOS Smart+ TV felülete kiválóan egészíti ki az ívelt OLED TV által nyújtott képi élményt, hiszen kategóriájukban mindkettő a jelenlegi televíziós technológia csúcsát képviseli. Az ívelt kialakítás formatervezési elve szerint a talpazatnak mindenkor olyan hatást kell kelteni, mintha a tévé a levegőben lebegne, amit ennél a modellnél egy levél alakú kecses forma hivatott megvalósítani. Az 55EC930V falra is szerelhető a légies hatás fokozása érdekében, így még inkább előtérbe kerül az ívelt forma.

„Ígéretünkhöz híven tovább bővítjük hazánkban is az LG ívelt OLED TV-k kínálatát. Az 55EC930V megjelenésével mára sokkal kedvezőbb áron érhető el az LG korszakalkotó OLED technológiája, mint annak bevezetésekor, ráadásul a készülék már az új webOS Smart+ TV operációs rendszerrel kényelmesebb és gyorsabb navigálást kínál az okostévés tartalmak között” — mondta el Szili Krisztián, az LG Electronics Magyar Kft. regionális szórakoztatóelektronikai marketing menedzsere.

Az 55EC930V Full HD felbontású képernyőjén a pixelek önállóan vezérelhetők, így képesek a lehető legsötétebb fekete színt megjeleníteni. A megdöbbentő színhűség az LG által fejlesztett 4 színű pixel technológiának köszönhető. Az OLED megoldás továbbá lehetővé teszi a rendkívül karcsú képernyőpanel kialakítását, a színtorzítás nélküli képet és a kivételesen széles betekintési szöget.

A 138 cm képátlójú LG 55EC930V már kapható a hazai piacon, 849 900 forintos ajánlott bruttó fogyasztói áron. Az Euronics boltjaiban pedig november 20-tól a készlet erejéig minden OLED TV vásárló egy EISA díjas LG G3 okostelefont kap ráadásként.

Újra a Ford 7 év után a Magyar Országos Rallye Bajnokság élén

A Benik Balázs által a Magyar Országos Rallye Bajnokságban Ford Focus WRC-vel három alkalommal, 2003-ban, 2006-ban és legutóbb 2007-ben megszerzett abszolút bajnoki cím óta 7 év után először végzett Ford az abszolút első helyen a hazai bajnokságban: kiegyensúlyozott és megbízható versenyzéssel egy R5-ös Ford Fiesta-val lett ismét magyar abszolút rallybajnok a Ford Hovány által támogatott Kazár Miklós és Szőke Tamás.

ford_fiesta_r5_rallye_hovany_szentendre_007

A Maximmun Racing Team Ford Hovány által is támogatott párosa az idei hat futam mindegyikén célba ért, kétszer győztesként intették le őket, de további dobogós és pontszerző helyeket is elkönyvelhettek. A döntés mégis az utolsó futamra maradt, amit a csapat győzelemmel hozott el, így végül magabiztosan gyűjtötték be az újabb elsőséget, egy olyan esztendőben, amely ismét változást hozott a kettős életében. A 2013-as Citroen Xsara WRC után idén egy R5-ös Ford Fiestával vágtak neki a bajnokságnak. Sőt év közben még egy kisebb kalandozást is tettek és egy futam erejéig egy RRC-vel mentek, mely azonban nem váltotta be a hozzáfűzött reményeket, így a fehérvári viadal után visszatértek az eredeti elképzelésekhez. Nem bánták meg, hiszen így végig vezetve gyűjthették be az újabb abszolút elsőséget.

ford_fiesta_r5_rallye_hovany_szentendre_004 ford_fiesta_r5_rallye_hovany_szentendre_003

„A megbízhatóság nagyon fontos egy ilyen bajnokságban.” – fogalmaz az immáron háromszoros abszolút bajnok Kazár Miklós. „Nem kell mindig, minden áron a leggyorsabbnak lenni, hogy végül megnyerjünk egy sorozatot. Mint az élethez, ehhez is ész kell. Szerencsére jól gazdálkodtunk a magunk  és az autónk erejével, mely meg is hozta számunkra az újabb győzelmet. Minden versenyhétvégére kiválóan felkészített Ford Fiestat kaptunk a csapattól, hamar megbarátkoztunk az autóval, és a folytatást tekintve is látunk még benne lehetőségeket. Örülök, hogy a Mitsubishi és a Citroen után Forddal is bajnokok lettünk, ami ezzel a márkával utoljára Benik Balázsnak sikerült.”

kazar_szoke_ford_hovany

Az elmúlt hónapokban Szőke Tamás navigátor is sokat dolgozott azért, hogy a csapatmegvédje az elsőségét Magyar Országos Rallye Bajnokságban.

„Nagyszerű idény volt.” – jelenti ki határozottan Kazár Miklós navigátora, Szőke Tamás. „Kiváló ellenfelekkel harcoltunk ismét a bajnoki címért, amit szerencsére idén is nekünk sikerült megszerezni. A WRC után nagy váltás volt az R5-ös autó, de nem csalódtunk benne. A végsebessége ugyan nem volt olyan magas, de végig stabilan számíthattunk rá. Ez pedig elengedhetetlen volt az éves összetett szempontjából. A nagy élmény mellett a közös pályafutásunkban is komoly lökést ad ez a teljesítmény, szeretnénk ugyanis minél tovább fennmaradni a csúcson, a kemény elvégzett munkának pedig erre a legjobb visszaigazolás.”

ford_fiesta_r5_rallye_hovany_szentendre_001 ford_fiesta_r5_rallye_hovany_szentendre_002

„Nagy öröm számunkra, hogy 7 év után ismét hazai abszolút rally bajnokot köszönthetünk. Bízunk benne, hogy a Ford Hovány támogatásának köszönhetően a Maximmum Racing Team csapata, a Kazár Miklós – Szőke Tamás páros a következő idényben is sikerrel veszi az akadályokat és bajnoki címét megvédve ismét első helyet szerez majd a Fordnak.” – fogalmaz Varga Zsombor, a Ford magyarországi PR és kommunikációs igazgatója.

Az Országos Rally Bajnokság végeredménye:

  1. Kazár Miklós, Szőke Tamás (Ford Fiesta R5) 113 pont
  2. Herczig Norbert, Bacigál Igor (Skoda Fabia S2000) 80 pont
  3. Hadik András, Kertész Krisztián (Subaru Impreza) 56 pont
  4. Ollé Sasa, Tóth Zsolt (Ford Fiesta S2000) 49,5 pont
  5. Krózser Menyhért, Papp György (Mitsubishi Lancer EVO IX) 38 pont
  6. Balogh János, Holczer Dániel (Mitsubishi Lancer EVI IX) 36 pont

A Kazár Miklós, Szőke Tamás kettős helyezései a 2014-es évben

Miskolc Rally: 1.

Fehérvár Rally: 3.

Veszprém Rally: 4.

Kassa Rally: 2.

Mecsek Rally: 2.

Waldviertel Rally: 1.

Még több fotó: Napimagazin Facebook oldal

A cikkhez tartozó fényképeket Canon EOS 5D Mark II fényképezővel készítettük.
Együttműködő partnereink: Acer Hungary, Gigabyte, Sony, MSI, Epson, Canon, Camera Kft., Nike
Utómunka hardver: Acer, Gigabyte, MSI

[TESZT] Acer Aspire Switch 11 SW5-171 – kettős értékkel, 11 col képátlóval

Pontosítsunk az elején: nem 11, hanem 11.6 col a valódi képátló mérete. Nem mintha ez mérvadó lenne, vagy többet nyomna így a latba, de azért legyen így teljes az összkép.

acer_aspire_switch_11_001

Korábban már írtunk a hozzávetőlegesen 3 minutum alatt megkedvelhető Switch 10-ről – kettő ízben, a bemutatón szerzett tapasztalatainkról, továbbá egy nagyteszt révén is – most pedig megpróbáljuk összefoglalni tapasztalatainkat a friss, ropogós Acer Aspire Switch 11 kapcsán, abból is konkrétan az SW5-171 modellel érkezünk.

Megszokhattuk már, hogy az Acer dobozolási-csomagolási technológiája lényegre törő, a pakkokban semmiféle olyan felesleges rekeszt, fiók jellegű képződmény nem találunk, melynek ne lenne valamiféle funkciója. Talán épp ezért kifejezetten nehéz a kibontás után gyári jelleggel visszacsomagolni az egész tartalmat, nagy valószínűséggel mindig hibádzik majd valami; vagy egy kábel, vagy egy kiegészítő, vagy akár maga a külön szerelt táblagép, vagy a klaviatúra.

acer_aspire_switch_11_011 acer_aspire_switch_11_010 acer_aspire_switch_11_006

Az Acer Aspire Switch 11 tehát effektíve szétszedve leledzik a két szintre osztott dobozban, a felső szekció az érintőkijelzőé, míg alatta találjuk a billentyűzetet, és egyéb tartozékokat – utóbbi jelen esetben az adapterben merült ki alapvetően.

Kicsomagolás után máris jöhetett az összeillesztés. A mágneses alapú zsanérok könnyedén csúsztathatók a 29.5 centiméter képátmérőjű kijelző alsó két aljzatába, cserébe rögtön egy fix, stabil állást kapunk, melyet óvatos elmozdítással pillanatok alatt akár síkba, vagy sátor módba dönthetünk. Itt máris megjegyezzük, hogy az Acer Aspire Switch 11 egyik legnagyobb erénye (a sok közül) a mobilitás, illetve a sokoldalú felhasználhatóság. Mindez akkor nyer teret igazán, ha munkahelyi- illetve otthoni környezetben széles skálán óhajtunk dolgozni, vagy akár szórakozni az eszközzel. Munkakörnyezetben például igazán ideális partner az Acer Aspire Switch 11 prezentációkhoz az imént említett sátor módban, de számos olyan pozitúrát is alkalmazhatunk, mely révén gyermekjátékká válik például a tartalmak közös aktivitásoknál használatos megosztása a többiekkel. S ha már így belementünk, felsoroljuk a négy lehetséges felhasználói profilt: notebook mód (értelemszerűen), sátor mód (háromszögbe hajtva), tablet mód (értelemszerűen lecsatolva a dokkolóról), illetve kijelző mód (kihajtott-átfordított megjelenítő).

acer_aspire_switch_11_003

Sokoldalú, nem igaz? S emellett rendkívül felhasználóbarát is az Acer Aspire Switch 11. A már jól megszokott csatlakoztathatóság jelen esetben is megtalálható természetesen: USB 3.0 és microUSB aljzat, 3.5 milliméteres kombinált audio aljzat, microSD foglalat teszik könnyebbé a felhasználás mikéntjét. A csatlakozók a kijelző egység két oldalán találhatók meg, kézre esően, pár perces használat után már vakon is kitapintható, kezelésbe vehető bármelyik.

Mint ahogyan az már a cikk elején kiderült, az Acer Aspire Switch 11 11.6 col, azaz 29.5 centiméter képátlóval rendelkezik. Az érintésérzékeny multitouch technológiás, IPS aktív mátrixos LED háttérvilágítással felvértezett LCD TFT megjelenítő maximális 1920×1080 felbontása lehetővé teszi a full HD képmegjelenítést, legyen szó akár filmek megtekintéséről, akár játékról.

Az Acer Aspire Switch 11 esetében a perfekt megjelenítésről egy integrált Intel HD Graphics 4200 típusú VGA lapka gondoskodik, a rendelkezésre álló összesen 4 GB LPDDR3 rendszermemóriából leválasztható VRAM-mal. Elegendő 1-1.5 GB-t elkülöníteni, amennyiben közepes hardverigényű játékokat szeretnénk futtatni, amúgy videózáshoz már kezdhetünk 512 MB kapacitással is.

acer_aspire_switch_11_005 acer_aspire_switch_11_004

Ahhoz, hogy akár multitask jellegű alkalmazásokat is tudjunk futtatni, elengedhetetlen a masszív processzor megléte is. A tesztre fogott Acer Aspire Switch 11-ben egy 2 magos Intel Core i3-4012Y központi egység foglalt helyet, alaphangon 1.50 GHz órajel-frekvenciával megspékelve. Nyilván nem kapunk ezáltal egy erőmű jellegű noteszgépet, de a rendeltetés nem is ez nyilván, hanem a mobilizálhatóság, a hordozhatóság, illetve a sokoldalú felhasználhatóság.

A Napimagazin.hu tesztjeinek több fázisa is van minden esetben, a gyakorlati felhasználást előtérbe helyezve vizsgálódunk. Jelen esetben megnéztük, hogyan viselkedik az eszköz egy közepesebb hardverigénnyel bíró játék esetében. Szokásunkhoz híven a World of Warcraft MMORPG-t hívtuk segítségül, ugyanis a Blizzard játékánál annyira jók és egyben széles körűek a konfirgurációs lehetőségek, hogy tulajdonképp A-tól Z-ig bármilyen hardverkiépítésnél hiteles benchmarkként működhet: az alapszintű konfigokon is éppúgy elfut, mint a hardcore gamer platformokon is, magasra húzott beállításokkal.

acer_aspire_switch_11_009 acer_aspire_switch_11_008

Elég az hozzá, hogy a WoW közepes szintű grafikai beállításokkal átlagosan 29 FPS-t produkált, szaggatásmentesen, ami jó eredmény. Kicsit felhúzva a csúszkákat már néhány zsúfoltabb helyen, erőteljesebb megjelenítést igényelve 12-16 FPS-t mértünk, úgyhogy a middle megközelítés bizonyult reálisnak. Mindezt tápról lefolytatva.

acer_aspire_switch_11_007

Másik fő iránynak a videózást jelöltük ki: full HD YouTube stream-et indítottunk, méghozzá leválasztott adapterrel, 100 százalékra feltöltött, 3 cellás lítium-polimer akkumulátorral. A megjelenítés ebben az esetben is folyamatos volt, néhány pufferelést leszámítva, ami ugye a magas sávszél igénybevételéből adódott. Míg a képvisszaadás tökéletes volt a tükröződésmentes felületen keresztül, addig az akkumulátornak sem volt ideje szégyenkezni, ugyanis folyamatos streamelés mellett, teljesítményt az előtérbe helyezve, maximum fényerőn használva 3.4 óra üzemidőt kaptunk.

acer_aspire_switch_11_002

Ugyanez böngészés, átlagos napi jellegű internethasználat mellett 8.2 órára jött ki, kisebb megszakításokkal, készenléti módba helyezve az eszközt, így nagyjából 1.5 napos használatot tudtunk kivitelezni. Így, a fentiek tükrében bizton állíthatjuk: az Acer Aspire Switch 11 igazán belevaló, irodai és otthoni társ, nem mellesleg utazáshoz is kiváló.

Acer Aspire Switch 11 SW5-171 specifikációk

Megjelenítő: 11.6 col aktív mátrixos IPS full HD TFT színes LCD, LED háttérvilágítású panel

Maximális felbontás: 1920×1080 képpont, full HD

CPU: Intel Core i3-4012Y @ 1.5 GHz

GPU: Intel HD Graphics 4200

RAM: 4 GB LPDDR3

SSD: 60 GB

Hálózat: IEEE 802.11a/b/g/n Wi-Fi, Bluetooth 4.0

Aljzatok: USB 3.0×1, microUSB, 3.5 mm audio

Akkumulátor: 3 cellás lítium-polimer akkumulátor

Adapter teljesítményfelvétel: 45 W

Méretek: 25 mm x 298 mm x 205.4 mm

Súly: kb. 1550 gramm

Még több fotó: Napimagazin Facebook oldal

A cikkhez tartozó fényképeket Canon EOS 5D Mark II fényképezővel készítettük.
Együttműködő partnereink: Acer Hungary, Gigabyte, Sony, MSI, Epson, Canon, Camera Kft., Nike
Utómunka hardver: Acer, Gigabyte, MSI

Ötajtós MINI-premier: már idehaza is kapható

Magyarországon is felfedte magát a MINI legújabb, ötajtós kiadása. A hazai premiernek a főváros szívében található és a brit kisautó által inspirált bár, a MINI BAR BUDAPEST adott otthont. A harmadik generációs MINI legfrissebb modellváltozatára is jellemzőek a brit prémium márka által képviselt értékek, mint a kiemelkedő vezetési élmény, a menetkényelem, a biztonság és a modern kommunikációs megoldások.
5_ajtos_mini_premier_magyarorszag

 A MINI történetében első alkalommal képviselteti magát a kisautók között ötajtós változattal. Az új MINI a háromajtós kiadáshoz képest 161 milliméterrel hosszabb lett, a tengelytávja pedig 72 milliméterrel megnövekedett, így a hátsó lábtér lényegesen kényelmesebb, aminek köszönhetően már 3 utas is utazhat a második sorban. A bőséges első és hátsó fejtér, a 278 literre megnövelt, kiválóan pakolható és variálható, valamint szintekkel elválasztható csomagtér új vásárlói célcsoportok figyelmét is felkelthetik. Az ötajtós kiadáson is megtalálhatóak a márkára jellemző karakteres megoldások, mint a hatszögletű hűtőrács, az első fényszórókat és a hátsó lámpákat körülölelő vastag krómkeret, továbbá a leendő tulajdonosok új, kibővült külső színekből válogathatnak, valamint extraként a tető és a külső visszapillantó-tükör házakat kontrasztárnyalatú fényezéssel is rendelhetik.

A rajongók által kedvelt és a MINI kisautóira kiemelten jellemző „gokart-feeling”, a megnövekedett kasztnival sem vesztett semmit az értékéből, erről a modellspecifikus hangolású futómű és a széles motorkínálat gondoskodik. Az ötajtós MINI négy változatban lesz elérhető a hazai piacon: a 136 LE teljesítményű Cooper, a 192 LE-s Cooper S benzines és a 116 lőerős Cooper D változatok mellett a kisautó kategória egyik legerősebb 170 LE teljesítményű és 360 Nm nyomatékú Cooper SD verziója is bemutatkozik. A csúcsdízel erőforrás rendkívül dinamikus és agilis menettulajdonságokat garantál az új ötajtós MINI-nek, mellyel a rövidebb testvérmodell karakterét követi, rendkívül kedvező fogyasztási és károsanyag-kibocsátási értékek elérésével.

A széles körű alapfelszereltség mellett a MINI számtalan kiegészítői közül válogathatnak a vásárlók, amelyekkel tovább bővíthetik autójukban a kényelmi és biztonsági szolgáltatások körét, valamint a MINI-re jellemző módon teljesen egyedivé tehetik járművüket. A LED-technikájú fényszórók és LED-es nappali menetfény mellett a LED világítású utastér- és narancsszínű hangulatfények is választhatóak, továbbá esőérzékelő automatikus fényszóró-aktiválással, sőt parkoló asszisztenssel is rendelhető az új MINI. Az egyediséget a széles színválaszték mellett a tető és a külső tükörházak dekorációi, a motorházfedél-csíkok is jól szolgálják, de az üléskárpitok és belső felületek széles szín- és anyagválasztéka is hozzájárul. A hagyományosan elérhető különböző John Cooper Works csomagok mind a külső, mind a belső megjelenés sportosságát fokozzák.

Az új ötajtós MINI Cooper változata alapáron 5 869 000, a Cooper S kiadás 6 780 000, a Cooper D verzió 6 374 000, a Cooper SD modell pedig 7 155 000 forinttól vásárolható meg.

„55 év után elkészült az ötszemélyes gokart azoknak, akik a két hátsó ajtót hiányolták eddig a MINI-ről. Bízunk benne, hogy az eredeti MINI design, a hatékony motorok és a nagyobb belső és csomagtér által a gyermekesek, illetve akár a vállalati flották számára is reális lehetőséggé válik a MINI.  Így új célcsoportok is csatlakozhatnak az egyre növekvő rajongótáborhoz: a tavasszal bemutatott új háromajtós MINI-nek is köszönhetően Magyarországon idén rekordévre számítunk, Európában pedig az októberi hónap több mint 20%-os bővülést hozott a márkának” – mondta el Jávor Dániel, a MINI magyarországi márkamenedzsere.

A Rosetta űrszonda folytatja tudományos küldetését az üstökös körül

A Rosetta űrszonda folytatja tudományos küldetését a 67/P Csurjumov-Geraszimenko üstökös körül, amelyen november 12-én landolt az űrjármű Philae leszállóegysége – olvasható az Európai Űrügynökség (ESA) honlapján.

rosetta_urszonda

Ugyan a Philae a történelmi jelentőségű üstökösre szállás után befejezte tervezett küldetését, mert mintegy 64 óra elteltével elemei lemerültek, a Rosetta saját missziója távolról sem ért véget. Az űrjármű tökéletes állapotban van, berendezései a vártnak megfelelően végzik munkájukat.

„A leszállóegység szállításának feladatát teljesítette, ezután a Rosetta visszatér a tudományos megfigyelésekhez és mi átállítjuk útjának üstökös-kísérői szakaszára. Ez átnyúlik a következő évre, amikor egyre jobban megközelíti a Napot. A periheliont, vagyis a Naphoz legközelebbi pontot augusztus 13-án éri el, ekkor a csillagtól 186 millió kilométerre lesz a szonda” – mondta Andrea Accomazzo repülési igazgató.

November 16-án a repülésirányító csapat az ESA darmstadti űrközpontjának fő vezérlőterméből átköltözött egy kisebb helyiségbe, ahonnan korábban az űrszondát működtette. Azóta a Rosetta manőverek sorát hajtotta végre, hogy 11 berendezése számára optimalizálja az üstökös körüli keringési pályáját. Ehhez manőverező rakétáit vette igénybe, és ezt teszi csütörtökön, szombaton és november 26-án is, hogy elérje a 67/P feletti 30 kilométeres magasságot – mondta Sylvian Lodiot irányítási menedzser.

„A jövő héttől a pálya úgy alakul, hogy kielégítse a tudományos műszerek igényeit. Augusztus 5-től a pályát a Philae szükségletei szerint alakították. December 3-án 20 kilométer közelségbe visszük az űrszondát körülbelül tíz napra, ezután visszatér a 30 kilométer magas pályára” – tette hozzá.

Azért kell ilyen közel vinni a Rosettát az üstököshöz, hogy a tudósok feltérképezhessék a mag felszínét, gáz-, por- és plazmamintákat gyűjthessenek – magyarázta Laurence O’Rourke, a madridi irányítóközpont munkatársa.

Amikor a nap heve aktiválja a megfagyott gázokat az üstökös felszínén és alatta, a kiáramló gázok és por légkört teremt a mag körül, ez lesz az üstökös csóvája. A Rosetta lesz az első űrjármű, amely közelről figyelheti egy üstökös légkörének, majd csóvájának kialakulását, amely kilométerek millióin át suhan az égitest magja mögött. Ekkor az űrszondának távolabbra kell húzódnia, nehogy a csóva eltérítse a pályájáról.

Ahogy a 67/P egyre közelebb ér a Naphoz, a felszínét is több napvilág éri. Talán elég fényt kap a hibernált állapotban az üstökösön várakozó Philae, hogy napelemei feltöltődjenek és újra működésbe léphessen, ám ez egyáltalán nem biztos – írja az ESA portálja.

Forrás: MTI

Óriási szárító segíti a Ford-tesztpálya működését

Eső, hó, jégeső, ónos eső… Mindez sajnos tökéletesen alkalmas arra, hogy korlátozza a Ford legfontosabb európai tesztpályájának használhatóságát, és melegebb égtájakra száműzze tesztcsapatát. Ám a Ford-nak egy gigantikus „hajszárító” – és egy hirtelen támadt ötlet – révén mégis sikerült megoldania, hogy a pálya egész évben nyitva állhasson tesztelői előtt.

ford_szarito_europa_tesztpalya

Az ihlet a hollandiai Schipol repülőtéren jött: a Ford tesztfeladatokért felelős kollégái éppen a vállalat állandó tesztpályájáról, a közeli Belgiumban fekvő Lommelből akartak elutazni (ahol az év egyharmadában esik), amikor hirtelen a szemükbe ötlött a megoldás. Az Olaszországba tartó gépük előtt egy sugárhajtóműves szárítógép dolgozott a kifutópályán. Hmm… Nem lehet, hogy ezt ők is tudnák használni? A tesztelők felvették a kapcsolatot a holland Liberty Gas Turbine vállalattal, ami a Liberty LGH 2500 Turbojet szárítókat gyártja – kifejezetten repülőterek számára – és még aznap délutánra megszerveztek egy üzemi próbát. Mindössze két-három óra kellett hozzá, hogy az 550 Celsius fokot előállító, 32 Ford Focus ST izomautó teljesítményét mozgósító gép úgy felszárítsa a pálya 1000 méteres szakaszát, hogy a tesztpilóták biztonságban dolgozhassanak. Az aszfaltszárító különösen hóesésben lesz majd hasznos, hiszen minden jegesedést és nedvességet letisztít majd az útfelületről, miután a csapat lesöpörte onnan a havat. Így hát a Ford az első autógyár, ami egy gigantikus „hajszárítót” rendszeresít – a tesztelés pedig nap mint nap zavartalanul folyhat Lommelben, függetlenül attól, hogy milyen az időjárás.

Ford Fiesta 1.0 EcoBoost Liberty LGH 2500 Turbojet
Max. teljesítmény 99 LE / 6000 1/perc fordulatszámon 8.000 LE / 15.600 1/perc fordulatszámon
Hengerek száma 3 1 HATALMAS henger
Motor tömege 97 kilogramm 321 kilogramm
Motor hossza Egy A4-es papíron elfér Egy nagyméretű pótkocsin fér el
Menetkész tömeg 1101 kilogramm 8000 kilogramm
Utánégető nincs van
Végsebesség 180 km/óra 40 km/óra (traktoros vonzavontatással)