Főoldal Blog oldal 548

Spanyolországban mutatkozott be az új Ford Mondeo – vezettük

Néhány nappal ezelőtt íródott autótesztünkben utaltunk arra, hogy a vadonatúj Ford Mondeo nemzetközi menetpróbáján szerzett tapasztalatainkat megosztjuk olvasóinkkal. Mi mást is tehetnénk, mint hogy friss élményekkel felvértezve adjunk számot az egyébként remekbeszabottan sikerült két napos eseményről, melynek apropóját az idén 21 éves Ford Mondeo ötödik szériájának debütálása jelentette.

ford_mondeo_2015_malaga_spain_napimagazin_007

Végre tehát megérkezett az új Ford Mondeo, bár a látvány és az összhatás nem ismeretlen annak, aki egy kicsit is képben van a kék ovál európai zászlóshajójának evolúciójával. Már csak azért is, hiszen Amerikában hasonló jelleggel és karakterisztikával már jó ideje kapható-rendelhető a Fusion, ami ugyebár odakinn átlagos középméretű alternatívának számít a mai napig is; ráadásul a honi, illetve európai autósok nagy valószínűséggel az alsó-középkategóriás korabeli Fusion kapcsán teljes más képet építettek fel magukban feltételezhetően.

ford_mondeo_2015_malaga_spain_napimagazin_013 ford_mondeo_2015_malaga_spain_napimagazin_014

No de mindegy is, térjünk vissza cikkünk tárgyára, a vadonatúj Ford Mondeo részletezésére. Stílszerűen Spanyolországot jelölte meg az európai központ a menetpróba levezénylésére, hiszen az autót kizárólag itt gyártják – s mi más is lehetett volna a legalkalmasabb a számos új erőforrást és innovációs technológiákat felsorakoztató modellek kivesézésre, mint a dél-spanyolországi lankás hegyvidék kanyargós, néha szélsőséges szerpentinekkel tűzdelt keskeny útjai?

ford_mondeo_2015_malaga_spain_napimagazin_027

A valamivel több, mint három órás repülőút végeztével Malagán landoltunk, a magyarországi zord, 6-8 fokos (reggeli) átlaghőmérséklet után kissé mellbevágó volt – persze pozitív értelemben – a 25-26 fok nyári rekkenő napsütés. A kicsekkolás után máris autóba pattantunk, és beirányoztuk az északabbra fekvő Loja elnevezésű kisvárost, ahol az elszállásolásunk is történt.

Elsőként egy klasszikus, 2 literes, 160 lóerős TDCi gázolajossal felszerelt 5 ajtós verziót próbáltunk. A majdnem teljes csúcsfelszereltség (Titanium) számos kiegészítő pluszt tartalmazott, nagyszerűen körvonalazta már a szállodához vezető úton is mindazt, ami az újítások, változások lényegét jelenti az új Ford Mondeo révén. Malaga szűk utcácskáin barangolva a kapcsolható Start-Stop automatika máris bizonyíthatott élesben, a kezdődő emelkedők máris visszaváltogatásokra késztettek – látszott is, hogy a jól eltalált hosszabbra nyújtott sebességfokozatok áttételezései rendkívül jól kiautózhatóak, főként, ha rövidebb távolságok megtételéről esik szó (lámpától lámpáig, városi körülmények közt).

ford_mondeo_2015_malaga_spain_napimagazin_008 ford_mondeo_2015_malaga_spain_napimagazin_009 ford_mondeo_2015_malaga_spain_napimagazin_010

Már itt tapasztalható volt az is, hogy az új Ford Mondeo manuális, 6 sebességes kéziváltójának elhelyezése kissé hátra került, legalábbis ez akkor feltűnő, ha alacsonyabb termetű sofőr foglal helyet a vezetőülésben, a kormányoszlophoz közelebb pozícionált ülésállással. Ugyanis így a negyedik és hatodik fokozatok kapcsolásánál úgy érezheti a delikvens, hogy jelentősen hátra kell könyökölnie a folyamat levezényléséhez, ugyanakkor egy átlagos, 180 centiméter, vagy afeletti testalkatú felhasználó ezt a jelenséget nem feltétlenül érzi magáénak.

ford_mondeo_2015_malaga_spain_napimagazin_004

Elhagyva Malaga külvárosi részeit következhetett az új Ford Mondeo 2 literes dízelének hegyvidéki környezetben történő vizsgálata. Remek próbahelyszínt szolgáltatott Andalúzia legdélebben fekvő sarka, hiszen aki ismerős e környéken, tudja, hogy szinte nem léteznek sík terepviszonyok errefelé, hacsak a fennsík-szerű hegytetők nagyjából 1 percig tartó egyeneseit nem vesszük annak. Tulajdonképpen a kihúzott útszakaszok nincsenek is itt, jobb kanyar, bal kanyar, erőteljesebb, kevésbé ívelt – van minden, ami például egy autó tesztvezetéséhez nélkülözhetetlen, főként, ha a futóművet, és/vagy a nyomatékgörbe felépülését kell vizsgálnunk.

ford_mondeo_2015_malaga_spain_napimagazin_022 ford_mondeo_2015_malaga_spain_napimagazin_032

Elsőként jöjjön a felfüggesztés. Hagyományosan elöl MacPherson, viszont hátul a korábbról megismert ControlBlade rendszert nyugdíjazó IntegralLink teljesen új fejlesztés, kissé sportos keménységűre hangolva, de pontosan annyira, hogy a limuzinos, nagyautós viselkedést nyomokban azért megtartsa. Választható adaptív és hangolható, 3 állású lengéscsillapítás is, Normal, Sport és Comfort állásban. Nincs is probléma az alapállással, rendkívül kis belső ívű kanyarok bevétele szempillantás alatt kivitelezhető, minimális lassítással, elegendő egy apró gázlevétel, visszaváltás sem szükségeltetik a legtöbb esetben – a 2 literes dízel négyhengeres megfelelő fordulatszám-tartománya, illetve a perfekt, vaskos áttételezések jól bírják a gyűrődést. Mivel az új Ford Mondeo is jellegzetesen orrnehéz, a súlyeloszlás arányainak köszönhetően tapasztalható volt némi alulkormányozottságra való hajlam, de szinte külső korrekció nélkül is tökéletesen hidalja át a futómű az ilyen jellegű felmerülő behatásokat. Már-már sportautós az új Ford Mondeo kezelhetősége, ha nagyobb sebességgel haladva manőverezünk. Kanyarokban.

Néhány fotóhelyszín és egy kávészünet után megérkeztünk Lojába, a festői környezetben, hegyoldalban elterülő városkába, annak autentikus, minden kellő stílusjegyet hordozó szállodájába, hogy kipihenhessük az aznap megtett (repülőúttal együtt) több ezer kilométeres utazást.

ford_mondeo_2015_malaga_spain_napimagazin_003 ford_mondeo_2015_malaga_spain_napimagazin_001

Másnap reggeli és kijelentkezés után ismét autóba pattantunk, ezúttal egy kombi következett – jó összehasonlítási alapul szolgálva a múlt héten publikált Ford Mondeo kombi tesztünkhöz. A szintén Titanium felszereltségű, Deep Impact Blue színben pompázó, alapvetően majd családosok kedvencévé váló wagonba 1.5 literes EcoBoost benzines került, 160 lóerő mozgosításával, 6 sebességes manuális váltóval. Az útvonal most különbözött az előző napiétól, talán még több kaptató, még több gyönyörű panorámával megspékelt szerpentin következett, melyek folyományaként az 1.5 literes aggregátot is alaposan meg lehetett izzasztani. A négyhengeres benzines viselkedése remekbeszabottan kulturált összképet mutatott, a jól hangolt turbónyomásnak köszönhetően masszív nyomatékgörbét kaptunk, ami már alacsony, hozzávetőlegesen 1500 feletti tartományban is ereje teljében tündökölt. Érdekes módon – mivel alaphangon jobban húzunk a gázolajos egységek irányába ebben a szegmensben (főként, ha kombiról, vagy egyterűről szól a fáma) – a karakterisztika és tálalás valahogy testhezállóbb volt jelen esetben a benzines révén. A viszonylagosan nagy önsúlyú kasznit erőlködés nélkül sikerült mozgatnia a motornak, az optimalizált és újragondolt hangszigetelésnek köszönhetően menetzaj szinte be sem szűrődött az utastérbe; motorhang is csak 5000 felett, emelkedőn kiautózva az épp aktuális sebességfokozatokat, egészen Malagáig ismét, hogy aztán elégedetten summázva a Spanyolországban eltöltött időt, újra repülőre szállhassunk, élményekkel és intuíciókkal gazdagon.

ford_mondeo_2015_malaga_spain_napimagazin_025 ford_mondeo_2015_malaga_spain_napimagazin_024 ford_mondeo_2015_malaga_spain_napimagazin_023

Miután taglaltuk a próbált motorokat (1 literes benzinest, illetve a hibrid hajtást idő hiányában sajnos nem sikerült vizsgálnunk – utóbbi kapcsán majd később ejtünk szót), jöjjön az enteriőr részletezése: itt számos újdonság felfedezhető szintén, a korábbi, több ízben megújított, jelenleg leköszönő Ford Mondeo beltér teljesen átlényegült. Kezdve a kormánykerék kialakításával – a jelenlegi márkaarculathoz tartozó háromküllős megoldás köszön itt is vissza, a keresztküllőkre helyezett, hamar átlátható funkciógombokkal. A központi műszeregység is újraértelmezett, két sarkán lefelé ívelő fészekben, krómcsíkokkal emelve a prémiumhatás jellegét. Az analóg stílusú számlapok jól, a mutatók (sebességmérő) kevésbé jól láthatók, ez az alap kontraszt- és színbeállítás értékére vonatkozik, csekély beavatkozással optimálissá tehető.

ford_mondeo_2015_malaga_spain_napimagazin_020 ford_mondeo_2015_malaga_spain_napimagazin_011

A fényszórók-helyzetjelzők kapcsolása bal kéz felől történik hagyományos tárcsás módszerrel, ide rutinnal nyúl a korábbi Ford Mondeo tulaj, nem úgy, mint a középkonzol irányába. Ugyanis az infotainment teljes metamorfózison esett keresztül, a 8 col képátlós kapacitív érintésérzékeny panel SYNC 2 rendszerrel a meghatározó, minden opció, funkció innen érhető el, innen állítható. A beépített navigációs rendszer hajlamos volt a helyes útiránytól való eltérések produkálására, az itiner szerint viszont hamar visszataláltunk a helyes elágazásokhoz. A csúcsminőségű Sony audiorendszerhez tartozó tekerőgomb felel a hangerő szabályozásáért többek közt, továbbá a két oldalra kerültek egyéb funckióbillentyűk, mint például az első- és hátsó szélvédő fűtése, a klíma központi kapcsolója, és egyebek.

ford_mondeo_2015_malaga_spain_napimagazin_015

A kardánalagút burkolatára kerültek egyéb kezelőgombok is, itt felfedezhető volt néhány ergonómiai baki, ugyanis az első, vezető melletti utasülésen helyet foglaló kolléga többször is belekönyökölt óhatatlanul a parkolássegéd aktiváláshoz használatos gombkiosztásba, így az autó nem egy ízben kezdett azonnali párhuzamos parkolóhely keresésbe a forgalomban, piros lámpához begurulva. Tehát e gombsorokat lehetett volna leheletnyivel feljebb húzni a középkonzolra, vagy a könyöklő alá applikálni, bár véleményünk szerint minden megszokás kérdése csupán.

ford_mondeo_2015_malaga_spain_napimagazin_016 ford_mondeo_2015_malaga_spain_napimagazin_019 ford_mondeo_2015_malaga_spain_napimagazin_018

A dízelmotorral szerelt, Ruby Red fényezést kapott új Ford Mondeo modellben Black Luxury Perforated Leather üléskárpit kapott helyet, míg a benzinesben Ceramic Luxury Leather elnevezést kaptak az ülőalkalmatosságok (hátha valakit ez a részlet is érdekel a későbbi konfigurálás tekintetében). A fotelek egyébként egységesen hűthetők-szellőztethetők-fűthetőek (Titanium), elöl és hátul is, a hátsó hármas üléssorhoz övlégzsák is tartozik, mely kiegészítő ebben a szegmensben egyedüli jelenleg. A tekintélyes 2850 milliméteres tengelytávnak köszönhetően mindkét modellnél hatalmas a lábtér, a fejtér viszont szűkösnek tűnt az ötajtósnál (190 centiméter testmagasság).

ford_mondeo_2015_malaga_spain_napimagazin_026 ford_mondeo_2015_malaga_spain_napimagazin_005

Nézzük a méreteket! Az új Ford Mondeo 4- illetve 5 ajtósa egységesen 4871 milliméter hosszal, 1852 milliméter szélességgel, és 1482 milliméter magassággal büszkélkedhet. Utóbbi számadatból is jól látszik, hogy az autó újragondolásánál kiemelt figyelmet fordítottak a mérnökök arra, hogy a kialakítás inkább a sportos irányba tendáljon, úgy, hogy a klasszikus limuzin jelleget azért sikerüljön megtartani.

ford_mondeo_2015_malaga_spain_napimagazin_012

A kombi és hibrid változat rövidebb (!) pár milliméterrel, mint a 4, illetve 5 ajtósok, 4867 milliméteres a hossz, a szélesség megegyezik a fentiekkel, jelen esetben is 1852 milliméter. A magasság viszont értelemszerűen növelt, 1501 milliméter – ennek folyománya a szellősebb hátsó traktus a Ford Mondeo Wagon (kombi) esetében.

A 4 ajtós új Ford Mondeo csomagtere 525, míg az 5 ajtósé 550 literes. Érdekes, hogy a kombi nem licitál rá az 5 ajtós befogadóképességére, ugyanis marad az 525 literes érték, viszont 1630 literig bővíthető a hátsó 60:40 arányban hajtogatható ülések állításával. A hibrid verziónál viszont jönnek a kompromisszumok, itt 383 liter rakfelülettel lehet tervezni utazáshoz.

ford_mondeo_2015_malaga_spain_napimagazin_030

S hogy mi minden technológiai fejlődést demonstráló kényelmi, illetve biztonsági plusz található az új Ford Mondeo felszereltségében? Adaptív tempomat aktív ráfutásvédelemmel, táblafelismerő automatika, aktív sávtartó asszisztens, holttérfigyelő, elektromos fűthető tükrök és kormánykerék, fűthető első- és hátsó szélvédő, parkolóasszisztens merőleges és párhuzamos parkoláshoz, gyalogosfelismerő rendszer, tolatókamera, kulcsnélküli indítás, programozható kulcs funkcó (testre szabható vele az autó viselkedése előre programozott profilokkal) a teljesség igénye nélkül.

ford_mondeo_2015_malaga_spain_napimagazin_031 ford_mondeo_2015_malaga_spain_napimagazin_017

Külön ki kell emelnünk az új Ford Mondeo LED alapú fényszóróját is. Az első nap zárásaként megtartott sajtótájékoztatón megtudhattuk, hogy a Hella által szállított, mintegy 500 összetevő alkatrészből felépített fényforrás futófényes irányjelzővel és adaptív távfénnyel van felszerelve.

ford_mondeo_2015_malaga_spain_napimagazin_028

Magáért beszél a formavilág: a Ford jelenlegi márkaarculatához felzárkózva az új, 2015-ös Ford Mondeo is megkapta a hatalmas hűtőmaszkot, a fényszórók vékonyra húzottak, még morcosabbak lettek – ismét előtérbe helyezve a sportos megközelítést. A tengelytáv maradt a korábbi értéken, a 18 colos keréktárcsák abszolút nem túlzóak, még a 19-est is elbírja a látvány, ám a praktikum már nyilvánvaló, mást diktál és követel meg. Az oldalvezetés mindkét próbált kaszniformánál jól eltalált, az 5 ajtósnál szembetűnő a magasságcsökkentés, a lágyabb, modernebb vonalvezetés, ám déja vu visszavonatkoztatva a leköszönő szériával párhuzamban mindkét esetben van és lesz jószerivel: főként, ha a far kialakításait szemléljük, az 5 ajtósnál és a kombinál egyaránt.

ford_mondeo_2015_malaga_spain_napimagazin_029

Sikerre számíthat az új Ford Mondeo Magyarországon is, hiszen mint tudjuk, a modell több ciklusától számítva az egyik legpopulárisabb felső-középkategóriás választásnak bizonyul mind céges, mind pedig magánvásárlók körében.

ford_mondeo_2015_malaga_spain_napimagazin_021 ford_mondeo_2015_malaga_spain_napimagazin_033

Az új, 2015-ös modellévű Ford Mondeo első hazai képviselői november vége felé, vagy stabilan decemberben lesznek elérhetőek a márkakereskedésekben. Az új Ford Mondeo 7.75 millió forintos indulóára versenyképes, ezért az összegért 5 ajtós, 160 lóerős EcoBoost benzinmotorral szerelt alapmodellt vihet haza majd a vásárló. Magyarországon az 1 literes erőforrással szerelt Ford Mondeo modellt az importőr nem szándékozik forgalmazni, viszont a hibrid verziót igen, méghozzá 9.35 millió forintos induló árral.

ford_mondeo_2015_malaga_spain_napimagazin_006

Még több információ a Ford magyarországi képviseletének honlapján olvasható.

Még több fotó: Napimagazin Facebook oldal

A cikkhez tartozó fényképeket Canon EOS 5D Mark II fényképezővel készítettük.
Együttműködő partnereink: Acer Hungary, Gigabyte, Sony, MSI, Epson, Canon, Camera Kft., Nike
Utómunka hardver: Acer, Gigabyte, MSI

[TESZT] Giorgio Armani Sí Intense – a nagybetűs nő illata

Pár héttel ezelőtt már bemutattunk nektek egy fantasztikus Giorgio Armani parfümöt, az üde és friss Acqua di Gioia Eau Fraiche-t. Ezúttal is a márkánál maradunk, de egy sokkal méllyebb és kiforrottabb illatról lesz szó.

A Giorgio Armani Sí parfüm 2013-ban indult világhódító útjára: egy különleges illat a feketeribizli nektár, a modern ciprus és a könnyű pézsma intenzív kombinációjával. Mondanom sem kell, hogy a Sí nagy sikert aratott, így várható volt, hogy érkezik a folytatás is. És valóban: 2014-ben megérkezett a Giorgio Armani Sí Intense, mely elődjéhez hasonló elismerést szeretne kivívni magának.

giorgio_armani_siintense_1

Amit érdemes tudni róla

A Sí eau de parfum intense-t megalkotásához a mai modern nők szolgáltak ihletésül, akik elég bátrak és magabiztosak ahhoz, hogy igent mondjanak a lángoló érzelmekre, minden kockázatot vállalva és maguk vegyék kezükbe a sorsukat. Giorgio Armani így fogalmaz:

„A Sí tisztelgés a modern nőiesség, a báj, az erő,és a független lélek ellenállhatatlan kombinációja előtt.”

Nem meglepő tehát, hogy a parfüm a Sí, azaz igen nevet kapta. Az illat arca ezúttal is a gyönyörű Cate Blanchett, aki tökéletesen megtestesíti a Sí lényegét.

A külső

Az üveg nagyon hasonlít az elődjére, azzal a különbséggel, hogy itt a fekete és az arany szín dominál, sokkal érzékibb, erőteljesebb megjelenést adva így a parfümnek. Erőteljes, mégsem hivalkodó dizájn, köszönhetően az egyedi csiszolású üvegnek, melynek belsejét fekete színnel vonták be.

giorgio_armani_siintense_4  giorgio_armani_siintense_5

A hatást az arany feliratokkal és díszítésekkel fokozták, hogy teljes legyen az összkép. A szobrászati kifinomultsággal megálmodott kupakot levéve megpillanthatjuk az ikonikus GA monogramot, mely minden Giorgio Armani parfüm ismérve.

giorgio_armani_siintense_6  giorgio_armani_siintense_2

Az illat

Olyan nem mindennapi illatkombinációk találhatóak meg benne, mint a vanília- babbal, fekete fás jegyekkel és borostyán gyantával fűszerezve. Megtalálható még benne a trópusi esőerdei feketeribizli, a pikáns bergamot és a mandarin üdesége leheletnyi selymes fréziával.

giorgio_armani_siintense_illat

Ahogy a nevéből is kiderül, nagyon intenzív illat. Számomra első fújásnál nagyon erősnek hatott, de 5-10 perc után teljesen átalakult: fantasztikusan kellemes, egyedi illat lett belőle, mely hihetetlenül tartósnak bizonyult. Reggeli használat után este még mindig ugyanúgy érezhető, mint fújáskor.

Árban a drágább parfümök közé tartozik, de mivel kevesebb is elég belőle és sokáig érezhető, ezért sokkal tovább kitart majd, mint egy átlagos üveg. Lassan két hete használom, és azt veszem észre magamon, hogy egyre többször döntök a Sí Intense mellett reggelente.

giorgio_armani_siintense

A Sí Intense olyan mint egy igazi NŐ: gyönyörű  és elegáns a külseje, elsőre talán megközelíthetetlennek és intenzívnek tűnik, de ha jobban megismered, már nem bírod elengedni.

A Sí Intense 2014 szeptemberétől már kapható a Giorgio Armani márkát forgalmazó parfümériákban.
Ajánlott fogyasztói ár:
30 ml: 20 500 FT
50 ml: 28 400 FT
100 ml: 39 900 FT

A cikkhez tartozó fényképeket Canon EOS 5D Mark II fényképezővel készítettük.
Együttműködő partnereink: Acer Hungary, Gigabyte, Sony, MSI, Epson, Canon, Camera Kft., Nike
Utómunka hardver: Acer, Gigabyte, MSI

Előnyök a You+Nissan hűségprogram révén

A Nissan Sales Central & Eastern Europe azzal a céllal indította el Magyarországon is a You+Nissan hűségprogramot, hogy még többet nyújtson a Nissanhoz hűséges autótulajdonosoknak.

A különleges kedvezmények az egy éves, vagy annál idősebb autókra érvényesek.

Az akár 30%-os kedvezmény az eredeti Nissan alkatrészekre, eredeti tartozékokra, eredeti olajra és más kenőanyagokra, valamint munkadíjakra érvényes. Az alapszabály szerint minél idősebb az Ön járműve, annál kedvezményesebb ajánlatokat kap majd. A jármű életkorát az első európai regisztráció dátuma alapján kalkuláljuk.

A You+Nissan program kedvezményes ajánlatainak igénybevételéhez nem kell mást tennie, mint hogy ellátogat a http://www.youplusnissan.cz/ weboldalra és regisztrálja az alvázszámot, valamit az Ön személyes adatait. Ezt követően 1 hónapon belül kézhez kapja névre szóló hűségkártyáját.

Az akcióban részt vevő Nissan márkakereskedések listája a You+Nissan weboldalon (www.youplusnissan.hu) elérhető. A listában szereplő márkakereskedőknél tájékozódhat a programhoz való csatlakozás szabályairól.

PlayStation Store újdonságok – 2014. október 27.

Megérkezett a legújabb PlayStation Store frissítéssel végre Minecraft: PS Vita Edition, a The Evil Within; továbbá plusz újdonságok is elérhetővé váltak.

ps_store_2014_10_27

 

Számos újdonsággal bővült a héten a PlayStation Store: immáron a PS Vita tulajoknak is beszerezhető a Minecraft digitálisan, a horror rajongóit pedig várja Shinji Mikami új játéka, a The Evil Within PS4-en és PS3-on. A nosztalgiázni vágyóknak letölthetővé vált a Vib-ribbon, emellett pedig olyan további címek is megérkeztek, mint a Peggle 2 és a Lone Survivor: The Director’s Cut PS4 verziója.

PlayStation Plus

  • Vib Ribbon – 20% kedvezmény egy hétig
  • In Space We Brawl – 20% kedvezmény egy hétig

PlayStation 4 játékok

  • Alien: Isolation Nostromo Edition (20 990 Ft)
  • CastleStorm Definitive Edition (5 490 Ft)
  • Curve Digital Triple Features – Puzzle Pack (5 490 Ft)
  • Duck Dynasty (14 990 Ft)
  • In Space We Brawl (Cross Buy) (3 690 Ft, PS Plus tagoknak 2 952 Ft)
  • Lone Survivor: The Director’s Cut (3 090 Ft)
  • Peggle 2 (3 090 Ft)
  • The Evil Within (19 490 Ft)

PlayStation 3 játékok

  • Duck Dynasty (13 990 Ft)
  • In Space We Brawl (Cross Buy) (3 690 Ft, PS Plus tagoknak 2 952 Ft)
  • PAC-MAN and the Ghostly Adventures 2 (11 490 Ft)
  • The Evil Within (15 490 Ft)

PS Vita játékok

  • Minecraft: PS Vita Edition (5 790 Ft) – ingyenes próbaverzió elérhető
  • Muramasa Rebirth Complete Collection (8 290 Ft)
  • Senran Kagura Shinovi Versus (9 190 Ft)

PS one játék

  • Vib-ribbon (1 529 Ft, PS Plus tagoknak 1 223 Ft)

PlayStation 4 kiegészítések

  • Peggle 2 tartalmak (309 Ft-tól 609 Ft-ig)
  • Middle-earth: Shadow of Mordor – Test of Speed (890 Ft)
  • Zen Pinball – South Park Pinball (1 529 Ft)

PlayStation 3 kiegészítések

  • Akiba’s Trip – Undead & Undressed Falcom Mascot Set – ingyenesen letölthető
  • Dead or Alive 5 Ultimate tartalmak (609 Ft/db)
  • Fairy Fencer F tartalmak (309 Ft-tól 459 Ft-ig, ingyenesen letölthető tartalom)
  • Farming Simulator tartalmak (1 529 Ft-tól 2 490 Ft-ig)
  • Naruto Ultimate Ninja Storm Revolution – Variety Pack 2 (609 Ft)
  • Rocksmith 2014 Edition tartalmak (890 Ft-tól 3 690 Ft-ig)
  • Sacred 3 – Orc of Thrones (890 Ft)
  • Sniper Elite 3 – Save Churchill, Part 3: Confrontation (2 490 Ft)
  • Zen Pinball – South Park Pinball (1 529 Ft)

PS Vita kiegészítések

  • Akiba’s Trip – Undead & Undressed Falcom Mascot Set – ingyenesen letölthető tartalmak
  • Minecraft: PS Vita Edition tartalmak (309 Ft-tól 609 Ft-ig)
  • Muramasa Rebirth – Genroku Legends Collection (3 490 Ft)
  • Senran Kagura Shinovi Versus – 1 Lottery Token (239 Ft)
  • Zen Pinball – South Park Pinball (1 529 Ft)

Már válogathatunk a karácsonyi ajándékcsomagok közül (1. rész)

Nem egész két hónap van még karácsonyig, de már most csemegézhetünk a szebbél-szebb karácsonyi ajándékcsomagok között. Több hasonló cikkben szeretnénk nektek megmutatni a legszebb és legpraktikusabb szetteket, hogy mindenkinek megtaláljátok a megfelelő ajándékot az ünnepekre. Először a L’Oréal, a Garnier, a La Roche Posay és a Vichy kínálatából válogattunk.

L’Oréal Paris

Mint minden évben, a L’Oréal idén is mindenkire gondolt: a fiatalabb és az idősebb korosztály is bőven megtalálhatja számításait a kínálatban. Kedvencünk a L’Oréal So Couture csomag, melybe egy szempillaspirált és egy micellás vizet rejtettek!

loreal_karacsony_1

Esleve Fibralogy sampon és balzsam
Fokozatosan vastagítja a hajszálakat: a FILLOXANE bejut a hajszálakba és szétterjed, hogy azokat belülről vastagítsa meg.
EREDMÉNY: azonnal, a haj tapintásra vastagabbnak érződik. 5 használat után a hajvastagság fokozatosan nő.

Elseve Color Vive sampon és balzsam
Segít meghosszabbítani a szín intenzitását, a színpigmenteket a hajszálak belsejében tartja, ezáltal meghosszabbítja a ragyogást. Mindemellett táplálja a hajat és védi.
EREDMÉNY: intenzív, ragyogó haj, megőrzi a

Nutri Gold arckrém és arcolaj
Az új megatrend a szépségápolásban az olaj.  A L’Oréal Paris megalkotta az új Nutri Gold arckrémet
és rendkívüli arcolajat, melyekben védő és antioxidáns tulajdonságairól ismert olajokat és értékes tápanyagokat egyesít a tápláltabb és ragyogóbb bőrért.

L’Oréal So Couture  szempillaspirál és micellás víz
A legelegánsabb L’Oréal Paris szempillaspirál a különálló szempillákért. A rendkívül precíz felvitelt a tűpontos kefe biztosítja, mely szálanként fogja közre a szempillákat.  A különlegesen selymes formula extra fekete pigmenteket tartalmaz a csomó nélküli,  intenzív dús hatásért.

Age specalist 55+ nappali és éjszakai krém
Az Age Specialist krémek táplálják a bőrt és tömörséget adnak neki. Csökkentik a ráncokat és újrafeszesíti a kontúrokat, melyek 83%-kal határozottabbak lesznek.

Garnier

A Garnier háza táján is igen széles a választék, a nagy sikert aratott BB krémtől kezdve, egészen a Fructis samponig és balzsamig terjed a skála.

garnier_karacsony_1

Garnier BB krém ajándékcsomag
A Garnier BB krém 5 szépségápolási megoldással kényezteti a bőrt egyetlen krémben az azonnal tökéletes bőrért. Egységesíti a bőrszínt, hidratál, csökkenti a pirosságot,  ragyogóvá teszi a bőrt, véd az UV-tól (SPF15).
A Micellás Arctisztító Víz a sminkeltávolítás, arctisztítás és az egész arcbőr megnyugtatásának (arc, szem, ajak) egyszerű módja egyetlen mozdulattal. A micellának köszönhetően az arctisztító mágnesként vonzza magához a szennyeződéseket.

Essentials 45+ nappali és éjszakai krém
A Garnier egyesíti a természet erejét a tudománnyal, mivel a növényi sejtek rendkívüli önregeneráló hatásukról ismertek. Az Essentials 45+ krémek tápláló hatásáról ismert Omega 6-ban gazdag homoktövis olajt tartalmaznak, melyek  a bőregyenetlenség ellen hatnak. Ezáltal csökkenti a ráncok számát és felületét, láthatóan erősíti az arc kontúrját és hatással van a bőr rugalmasságára.

Fructis Goodbye damage sampon és balzsam
A Keravis™ és Amla gyümölcsolaj kivonattal gazdagított összetétel kettős hatást nyújt a sérült, élettelen haj helyreállításához.
Belül: Az aktív gyümölcskoncentrátum behatol a hajszál belsejébe és feltölti a károsodás okozta sérüléseket.
Kívül: lezárja a kutikulát és ragyogóvá teszi a hajat

Ultra Doux Provance sampon és balzsam
A Garnier Ultra Doux sampon és balzsam a hajápolás természetes receptjét kínálják Önnek a Dél-Franciaországi Provence vidékéről, amely a természetes összetevők határtalan forrása.

A fénytelen haj számára kifejlesztett új recept a tisztító tulajdonságairól ismert levendulát a selymességet és ragyogást adó rózsával egyesíti, melynek eredménye a fényesen ragyogó és puhább tapintású haj.

La Roche Posay

A La Roche-Posay ebben az évben különleges karácsonyi csomagokkal készül minden bőrtípus számára, beleértve a legérzékenyebbeket is.

Az 5 különböző, exkluzív díszdobozba csomagolt kombináció közül mindenki megtalálhatja a számára legmegfelelőbbet.

Nagyon szép és rendkívül praktikus ajándék lehet, nem csak karácsonyra, hanem bármely alkalomra, nem csak az érzékeny bőrűek számára. Az ára is rendkívül előnyös, hiszen  minden csomag mellé fiziológiás arctiszító jár ajándékba!

larocheposay_karacsony_1

Vichy

Idén karácsonyra a Vichy egy igazán játékos és értékes ajánlattal jelentkezik: ideális duo csomagokkal minden korosztály számára.

Mindenki megtalálhatja a „tökéletes párost”, most rendkívül kedvező áron: a második termék 50% kedvezménnyel. Ötféle csomag közül választhatunk: az Aqualia Thermal hidratáló, a Liftactiv Supreme a napközbeni bőröregedés elleni és a Neovadiol Gf a bőrtömörségvesztés elleni csomagokban egy nappali és egy éjszakai arckrémet találunk. Míg az Idealia duo csomaggal az arc és szemkörnyék területét kényeztethetjük a bőr minőségének átalakításáért és a Neovadiol Magistral csomaggal az érett, nagyon száraz arcbőr ápolásáért.

vichy_karacsony_1

 

 

 

Csinszka életéről nyílik kiállítás Budapesten

Ady Endre múzsájának, feleségének, Csinszkának a művészéletben játszott szerepét és életét mutatja be a Petőfi Irodalmi Múzeum (PIM) szerdától látogatható kiállítása.

ady_csinszka

A március 20-ig nyitva tartó tárlat a nagyközönség előtt eddig ismeretlen dokumentumokon, tárgyakon, képeken és mintegy 15 Márffy Ödön-festményen keresztül követi végig Boncza Berta életútját.

A Csinszka, a modell és feleség című tárlatot a költő és múzsa születésének 120., halálának 80. évfordulója alakalmából rendezik meg – olvasható az MTI-hez is eljuttatott ajánlóban.

Boncza Berta, azaz Csinszka 1894. június 7-én született az erdélyi Csucsán, a Körös folyó melletti hegytetőn épült, romantikus kastélyban. Édesanyja szülés után néhány nappal meghalt, a kislányt a nagymamája nevelte fel.

Csinszka tíz éves korától előkelő budapesti és svájci nevelőintézetekben tanult. A szép iránti fogékonyságát és kreativitását versírással és rajzolással fejezte ki. Svájci magányában rajongó természetének engedve levelezést kezdeményezett a kor híres költőjével, Ady Endrével, majd 1914 áprilisában találkoztak először személyesen. Kapcsolatukból szerelem, majd házasság lett.

Ady halála után a magára maradt, még mindig játékos, művelt fiatalasszony nem akart özvegy maradni, ezért hozzáment Márffy Ödön festőművészhez, akivel korán bekövetkezett haláláig boldog házasságban éltek. Csinszka nem alkotott jelentős műveket, tehetsége mégis rátalált igazi feladatára. A verselgető és rajzolgató asszony egy költő és egy festő múzsája tudott lenni – írták a tájékoztatóban.

A tárlatot kedden este Rockenbauer Zoltán művészettörténész nyitja meg, a rendezvényen közreműködik Bíró Kriszta színművész.

 

Forrás: MTI

Az ünnepi hétvégét követően is magas a foglaltság a Pest megyei szállodákban

A hosszú hétvégi teltházas üzemet követő napokban is magas a foglaltság a Pest megyei szállodákban, köszönhetően az őszi  iskolai  szünetnek és annak, hogy sok hotel kínál gyerekprogramokat is.

ramada_aquaworld_030

A herceghalmi Abacus Business & Wellness Hotelben október 23-át megelőző két héttel sem lehetett már foglalni, mind a 128 szobájuk megtelt – tájékoztatott Kálmán Zsolt igazgató. A héten az őszi szünetnek és a gyerekprogramoknak köszönhetően is magas a foglaltság, de még akadnak szabad szobáik.

A vendégek többsége magyar, az elmúlt hétvégi áraik körülbelül 10-15 százalékkal voltak magasabbak a megszokott hétvégi tarifáknál. A zömmel családdal érkezők általában 3-4 éjszakás félpanziós csomagot vásárolnak. A kissé magasabb árért a felnőtteket a gyertyafényes esti fürdőzésen kívül pókerbajnokság, többféle szaunaszeánsz, a gyerekeket pedig egyebek mellett animátor vezette kézműves foglalkozások, vetélkedők várják.

Népszerűek a környékbeli programlehetőségek is, ezekről a vendégeknek készített újságból, az Abacus Newsból lehet tájékozódni.

Teltház volt a visegrádi Hotel Silvanusban is, szobáik már hetekkel ezelőtt elfogytak – közölte Lantos Árpád igazgató. Hozzátette, hogy az iskolai őszi szünetnek köszönhetően a szálloda az ünnepi hétvége után is közel teltházzal üzemel.

Az ezúttal a megszokottnál általában több időt (2-3 napot) itt töltő vendégek megmártózhatnak a 28-29 fokos kültéri élménymedencében, de kézműves gyermekprogramokat, vetélkedőket, kirándulásokat, várlátogatást is kínálnak a hotel vendégeinek.

 

Forrás: MTI

[TESZT] Ford Mondeo 2.0 EcoBoost Kombi PowerShift Titanium S – prémium szintet a családnak

Legutóbbi Ford Mondeo tesztünkben alaposan kiveséztük a csúcsbenzinessel szerelt Titanium S csomagot kapott modellt, így most tulajdonképpen nehéz a dolgunk, hiszen a már jószerivel több ízben körbejárt témát kell újfent boncolgatnunk.

ford_mondeo_kombi_teszt_001

A Ford Mondeo leköszönő harmadik generációja (mark IV, mivel az első széria modellciklusa közepénél jelentős faceliftet kapott) még mindig nagyszerű választás lehet közepes- és nagyobb családok számára, Titanium S csomaggal pedig némi prémiumhangulatot is csempészhetünk a szürke hétköznapokba. Megnéztük, hogyan teljesít a kifutó szériás „hármas” Ford Mondeo kombi kialakítással, a legmagasabb szintet nyújtó Titanium S csomaggal.

Felesleges ragoznunk a formatervet és a vonalvezetést, ugyanis a hétköznapi szemlélődő számára igencsak megszokott lehet a Ford Mondeo, mint jelenség, ugyanis úton-útfélen Európában (Magyarországon is) nagyjából minden nyolcadik autó e modell képviselője óvatos becslések szerint.

Közkedvelt a mai napig. Nagy valószínűséggel ez így is marad

Az viszont tény, hogy a 2006-ban debütált, 2007-től kereskedelmi forgalomban lévő hármas sorozatú Ford Mondeo sikert sikerre halmozott, köszönhetően időtálló fazonjának, megbízhatóságának, messzemenő kihasználhatóságának és praktikumának.

ford_mondeo_kombi_teszt_003 ford_mondeo_kombi_teszt_002

Így van ez a mai napig is, főként, hogy a hazai márkakereskedések (is) gigantikus készletkisöpréssel várják a még utolsó pillanatban leköszönő szériűs Ford Mondeo-t beszerezni szándékozó vásárlókat – már eddig is nagy popularitással övezve, hiszen jelentős mennyiség talált gazdára ebből a típusból az elmúlt hónapok alatt. Érdekes az is, hogy a Napimagazin.hu autótesztjében szereplő Ford Mondeo 2.0 Ecoboost kombija PowerShift Titanium S pakkban a 2014. augusztusi gyártás megkezdése óta nem elérhető, tehát null kilométeresen egész biztos, hogy nem juthatunk az autóhoz ilyen megközelítésben – nosza, rajta: tessék felkeresni a márkakereskedéseket gyorsan, hiszen a felhalmozódott raktárkészlet kiárulása viszonylag gyors folyamat.

ford_mondeo_kombi_teszt_014

Annál is inkább, hiszen nyakunkon az új, ötödik generációs, kívül-belül megújult Ford Mondeo érkezése; az autónak egyébként a napokban lesz a nemzetközi bemutatója, melyen mi is képviseltetjük magunkat, hogy utána részletes beszámoló keretein belül mutathassuk be az újdonságot olvasóinknak.

Zászlóshajóhoz illó körítéssel

A beltér pazarul berendezett, hiába érződik, hogy a kialakítás felett némileg eljárt már az idő, főként, ha figyelembe vesszük a jelenlegi Ford-paletta dizájnmenetét. Itt elsősorban az enteriőrre próbáltunk asszociálni, persze semmi különösebb probléma vagy hátulütő nincsen ezzel, egész egyszerűen a korábbi (mára csak a kifutó Ford Mondeo-nál találkozhatunk vele) stílusirányzatot képviseli a megvalósítás minden részletében. Mindennek megfelelően a kormánykerék dupla kétoldali külőkkel van felvértezve, mai viszonyok szerint kicsit nagy lehet, de remekül kézre eső, vajbőrrel futtatott felületet kapunk, ami 50-60 ezer kilométer megtétele után sem hajlamos a komolyabb fényesedésre, kopásra.

ford_mondeo_kombi_teszt_008

A központi műszerek egysége sincs túlbonyolítva, minimalista, letisztult és lényegretörő egyben, a fordulatszám- és sebességmérő közé ékelt apró információs felület sokat segít vezetés közben, mivel bármely szemszögből remekül leolvashatók a megjelenített adatok. Középre applikált kapacitív érintőkijelzőjének köszönhetően tökéletes visszajelzéseket kapunk az autó viselkedéséről, működéséről, a briliáns minőségű beépített Sony alapú 8 pontos hangrendszer is innen irányítható természetesen, csakúgy, mint a kétzónás klíma, vagy egyéb komort- és biztonság központú funkciók.

ford_mondeo_kombi_teszt_011 ford_mondeo_kombi_teszt_009 ford_mondeo_kombi_teszt_010

Kényelem mellé biztonság is jár, nem kevés

Nézzük, milyen komfortot, illetve biztonságot szolgáló rendszerekkel szerelték fel a kifutó szériás Ford Mondeo modellt! Bár nem kifejezetten funkció, mégis az utasok magasfokú védelmét szolgálja az IPS, azaz az Intelligens Védelmi Rendszer. Kifinomult technológia ez, melyet az ultraerősnek definiált acélból kialakított utaskabin jelképez egyebek mellett. A sávelhagyásra figyelmeztető rendszer segíti a sofőr biztonságos munkáját például megtett hosszabb autópálya-szakaszok után is, ez nyilvánvalóan akkor aktiválódik csak, amikor irányjelzés nélkül történik a sávváltás.

ford_mondeo_kombi_teszt_004

Automatikus fényszóróvezérlés is megtalálható a Titanium S felszereltségben, mely a szembejövő forgalom, vagy egy előre meghatározott fényerő esetén automatikusan átvált távolsági fényről tompítottra – vagy éppen ellenkezőleg, szituációtól függően. Leginkább a feljebb említett sávelhagyásra figyelmeztető rendszer kiegészítéseként aposztrofálható az éberségfigyelő asszisztencia: az útirány és a jármű viselkedése alapján a computer folyamatosan vizsgálja a sofőr éberségét, s amennyiben a rendszer úgy érzékeli, hogy a járművezető figyelme és reakcióideje egy megadott szint alá csökkent, megjelenik máris a „Pihenjen!” utasítás az infotainmenten.

A Ford Mondeo Titanium S csúcsfelszereltséggel (alacsonyabb opciós csomagok esetén is elérhető) is megpróbál a lehetőségekhez képest gazdaságos maradni, ugyanis szinte teljes mértékben a sofőr vezetési stílusához hangolja a hajtáslánc viselkedését.

ford_mondeo_kombi_teszt_006 ford_mondeo_kombi_teszt_007

Mindehhez hozzájárul a hatékony üzenetküldés is, mellyel a gépjárművezetőt segíti a rendszer, annak érdekében, hogy minél célirányosabb és költségkímélőbb legyen az utazás. A holttérfigyelő rendszer pedig nélkülözhetetlen kiegészítője egy mai, jól felszerelt autónak, így a Ford Mondeo sem lóghat ki a sorból; tradicionálisan az oldalsó visszapillantó tükrökbe került integrálásra a visszajelzők párosa. Ahogyan az lenni szokott, ha belép egy másik jármű a holtterünkbe, azonnal érkezik a visszajelzés.

Belső komfortban tehát nincs hiány, a tágasan kialakított enteriőr messzemenően kimeríti a kényelmesen kivitelezhető utazás fogalmát, akár 5 személlyel is. Az első két fotel jellegű ülés hűthető, fűthető és szellőztethető is, deréktámasz, combtámasz szintén a szériafelszereltség része a Titanium S pakknál. A jó ergonómiájú középső könyöktámasz két utazónak is megfelelő könyöklőfelületet garantál, míg a hátsó hármas, 40:60 arányban dönthető üléssor teljes kihasználtsággal is kellemes utaztatást ígér három átlagos testalkatú felnőttnek, de az ISOFIX pontoknak köszönhetően akár kettő gyermekülés is rögzíthető.

Ha a család prémiumért kiált

Családi megoldás? Természetesen. A Ford Mondeo tágas utastér perfekt kiegészítője a kombi kialakítás, így ha egy prémium jellegű-szintű, protokollra is alkalmas autóra vágyunk úgy, hogy a család is közepes/nagy, vagy épp gyarapszik, szintén tökély a választás.

ford_mondeo_kombi_teszt_012 ford_mondeo_kombi_teszt_015

Elég az hozzá, hogy a puttonyos kialakítás 554 liter bruttó raktérkapacitást hordoz, ez a méret a hátsó ülések variálásával 1745 literesre növelhető.

Már majdnem Focus ST

Megoszlanak a vélemények, melyik motorvariáció igazán testreszabott a Ford Mondeo karakterisztikájához, arculatához. Aki kombit, vagy családi MPV-t vásárol, általában a gázolajos megoldásra voksol, azonban a 2 literes benzines EcoBoost csúcsaggregát is igen meggyőző lehet, kiváltképp, ha az autót megvásárló családapák, családanyák egy fikarcnyit sportos habitussal rendelkeznek. Az egység 240 lóerejét 6000-es percenkénti fordulatszámon adja le, a maximális 340 Newtonméteres forgatónyomaték pedig viszonylag alacsonyan, a váltakozó geometriájú felépítésnek köszönhetően már 1750-es percenkénti fordulatszámon életre hívható.

ford_mondeo_kombi_teszt_013

A duplakuplungos, pillekönnyen kapcsolgató hatsebességes PoweShift automataváltó kötelező kiegészítő a Titanium S felszereltséghez (alapból jár is hozzá), egyike azon kevés automatáknak, amelyekkel ténylegesen élvezet az autózás, a fel- és visszaváltások alapvetően mindig a megfelelő fordulatszám-tartományokban történnek. A Ford Mondeo tesztünkben szereplő példánya kellőképp lendületesen vezethető, a Focus ST-ben is használatos (ott 250 lóerős) blokk hozza formáját, igaz, nyomatékosságban nyilván felülmúlják a némileg alacsonyabbra húzott lóerőhatárokkal bíró hasonszőrű kategóriát képviselő dízelek, de ez egy más történet.

Amennyiben sportosan közlekednénk, úgy a 70 literes, egyébként egész optimális hatótávú tank üzemanyagszintje gyorsan kezd apadni, elérhető a városi 13-14 literes átlag is, azonban ha úgy igazán, családias módon rójuk a kilométereket, akár 5 liter körüli fogyasztás is produkálható 100 kilométerre átlagolva, országúti tempóval.

Sportos, ha kell. Viszont nem túlzó, és inkább visszafogottságot sugall

A Ford Mondeo kombi úttartása, rugózása átlagos, inkább kemény, mintsem puha, az elöl és hátul is állítható MacPherson illetve Multilink felfüggesztések nem okoznak meglepetést, nem hatnak az újdonság erejével. Úthibák, kátyúk vannak, lesznek is, de készüljünk fel: a 19 colos papucsokkal szerelt Ford Mondeo Titanium S nem ilyen terepre lett alapvetően tervezve ezzel a konfigurációval, így nem lesz ritka használat során az erőteljesebbnek titulált rezonancia, pattogós viselkedés. Mindez azonban feledhető, a komplex összesség kárpótol.

ford_mondeo_kombi_teszt_005

Készletkisöprés, kedvező árak

Ahogy említettük, jelenlegi összeállításban újonnan nem szerezhető már be a Ford Mondeo kombija. Titanium S csomagban csak és kizárólag 5 ajtós verzióban rendelhető-vásárolható meg az autó, 10 053 500 forintos bruttó listaáron. A Ford Mondeo kombijának belépő szintjét a Trend felszereltségű, 1.6 literes, 115 lóerős TDCI motorral és 6 sebességes manuális váltóval ellátott alternatíva jelenti, a bruttó listaár ebben az esetben 7 618 500 forintot jelent. A legvaskosabb árcédulát a Titanium csomagos, 2 literes 160 lóerős TDCI gázolajossal és 6 sebességes PowerShift automataváltóval szerelt modell kapta, itt 9 558 500 forintot kell a pénztárnál hagynunk. Ne feledjük: minden új Ford Mondeo-ra 2 év kilométer korlátozás nélküli teljes körű garanciát vállal az importőr, mely kiterjeszthető +3 évvel (5 év), vagy maximum 150 ezer kilométerig (Ford Extra Garancia).

2014 Ford Mondeo Kombi 2.0 EcoBoost PowerShift Titanium S specifikációk

Motor

Motortípus: soros elrendezésű négyhengeres turbótöltött benzinmotor

Lökettérfogat: 1999 cm³

Maximális teljesítmény: 240 LE @ 6000 ford./perc

Maximális forgatónyomaték: 340 Nm @ 1750 ford./perc

Erőátvitel: elsőkerékhajtás, hatfokozatú PowerShift duplakuplungos automataváltó

Méretek, egyéb műszaki adatok

Hossz: 4837 mm

Szélesség: 1886 mm

Magasság: 1512 mm

Tengelytáv: 2850 mm

Első gumik mérete: 235/40 R19

Hátsó gumik mérete: 235/40R19

Tömeg, üresen: 1588 kg

Össztömeg: 2300 kg

Csomagtartó mérete: 554 liter, 1745 literig bővíthető

Üzemanyagtartály mérete: 70 liter

Menetteljesítmények

Végsebesség: 241 km/h

Gyorsulás 0-ról 100-ra: 7.5 másodperc (gyári), 7.6 másodperc (saját, mért eredmény)

Fogyasztási adatok

Saját, mért eredmény (átlagos használattal)

Városi: 10.7 l/100 km

Országúti: 5.3 l/100 km

Vegyes: 7.4 l/100km

Gyárilag mért eredmények

Városi:10.9 l/100km

Országúti: 6.0 l/100km

Vegyes: 7.7 l/100km

CO2 kibocsátás: 179 g/km

Még több információ a Ford magyarországi képviseletének honlapján olvasható.

Még több fotó: Napimagazin Facebook oldal

A cikkhez tartozó fényképeket Canon EOS 5D Mark II fényképezővel készítettük.
Együttműködő partnereink: Acer Hungary, Gigabyte, Sony, MSI, Epson, Canon, Camera Kft., Nike
Utómunka hardver: Acer, Gigabyte, MSI

Ford: 15.1 százalékos piaci részesedés Magyarországon

Szeptember hónapban 1083 új Ford talált gazdára a magyarországi személyautó- és haszongépjármű piacon, amelynek révén a márka öt és fél éves rekordot beállítva, 15,1%-os piaci részesedéssel szerezte meg a piacvezető pozíciót a hónapban.

ford_transit_custom_22_tdci_econetic_013

A kimagasló eredményt az autógyártónak ráadásul úgy sikerült elérnie, hogy a személyautó- és a haszongépjármű piacot külön-külön vizsgálva is az első helyen végzett: az előbbin 794 új autó értékesítével, 14,5%-os piaci részesedéssel, míg az utóbbin 289 új autó eladásával, ami 16,9%-os piaci részesedést jelentett.

A Ford rekord piaci részesedéssel vitte hazánkban a szeptembert, amelyben a márka Magyarországon és legnépszerűbb modellje, a Focus, és az év első kilenc hónapjában a szegmensük értékesítéseit kimagasló előnnyel vezető Mondeo és Ranger mellett nagy szerepe volt a Kuga kiemelkedő sikerének is: mindezeknek köszönhetően az előző év azonos időszakához képest mintegy 34%-al növekedő piacon a Ford szeptemberben a tavalyi év szeptemberéhez képest 65%-al több új autót értékesített idehaza.

„A tény, hogy szeptemberi értékesítéseinknek sikerült a piaci fellendülés ütemének csaknem kétszeresével növekednie, és a válság óta először meghaladnia a havi ezer darabos szintet, egyaránt köszönhető a kedvező ár-érték arányt jelentő, készletről elérhető Focus és Mondeo ajánlatoknak, és teljesen megújult haszongépjármű portfóliónk rendkívüli sikerének. A többi szegmesben egyenletesen jó teljesítményt hozó modelljeink mellett érdemes megemlítenünk még a Kuga nem mindennapi sikerét is, e modellből ugyanis szepemberben átlagos havi értékesítésünk mintegy négyszerese talált gazdára.” – fogalmaz Szamosi Viktor, a Ford magyarországi kereskedelmi igazgatója.

ford_szamosi_viktor

A kereskedelmi igazgató emellett arra is rámutat, hogy bár a szeptemberi hónap valóban kiemelkedően sikeresnek bizonyult a Ford számára, a márka egész évben a piaci növekedés üteménél nagyobb ütemben növelte értékesítéseit: míg az év első 9 hónapjában a magyarországi személyautó- és haszongépjármű piac 23,5%-al, azaz közel negyedével növekedett, az autógyártó értékesítései ez idő alatt 34%-al, azaz több, mint egyharmadukkal nőttek, így a Ford magyarországi piaci részesedése az előző év azonos időszakához képest 0,9 százakékponttal, 10,7%-ról 11,6%-ra nőttek.

„Rendkívül inspiráló számunkra, hogy minden idők legerősebb Ford modellporfóliója, és a márkakereskedői hálózatunk áltan kínált kiemelkedő szolgáltatási színvonal révén január és szeptember között a jelentős piaci növekedés üteménél is nagyobb mértékben sikerült növelni értékesítéseinket, és az idei évben várakozásaink szerint magyarországi értékesítéseink újra a tízezres daramszám közelében lesznek.” – teszi hozzá Kővágó-Laky Andrea, a Ford magyarországi ügyvezető igazgatója.

„Jóllehet a 2009 előtti, húszezer feletti értékesítések eléréséig még várnunk kell pár évet, új modelljeink, különösen a még idén megérkező új Focus és új Mondeo révén további növekedésre számítunk, ami némi strukturális átszervezést és kapacitásbővítést is szükségessé tehet az elmúlt évek nehéz időszakát rendkívüli sikerrel átvészelő, és azt tevékenységük hatékonnyá tételére fordító márkakereskedőink részéről, hiszen nem szabad elfelednünk, hogy két év alatt mintegy 50 százakékkal sikerült növelni értékesítéseinket.” – mutat rá az ügyvezető.

ford_kovago_laky_andrea

„Részben ennek, részben a márkakereskedői hálózattal kapcsolatos, az Egyesült Államokban már sikerre vitt, a közeljövőben pedig Európában is bevezetésre kerülő stratégiánknak köszönhetően a jövő év első felében néhány ígéretes meglepetéssel szolgálunk majd ügyfeleink számára új modelljeinken túl a márkakereskedőink háza tájáról is.” – ígéri Kővágó-Laky Andrea.

A 3M intelligens szűrője hatékony védelmet nyújt gépünk számára

Napjaink online fókuszú világában az adatlopás, illetéktelen betekintés már bárhonnan, bármikor fenyegeti a vállalatok alkalmazottait.

e_privacy

Elég csak pár percre őrizetlenül hagyniuk a számítógépüket, laptopjukat és a kíváncsi kollégák, ismerősök, vagy az információkra vadászó hackerek máris kutakodhatnak a gépükben. A 3M fejlesztői régóta dolgoznak azon, hogy nagyobb biztonságba helyezzék az irodai berendezéseket. A most bemutatott szoftveres alkalmazásuk, az ePrivacy szűrő megakadályozza, hogy arra jogosulatlanok akár csak egy másodpercre is belenézzenek a készülékekbe és így hozzáférjenek a nem rájuk tartozó adatokhoz.

Az ePrivacy szűrő applikáció rendelkezik intelligens arcfelismerő technológiával, amely képes az előzetesen bevitt adatok alapján arra, hogy a saját web kameráján keresztül beazonosítsa a készülék tulajdonosát és csak neki tegye láthatóvá a képernyőt. A behatolás-jelző szintén praktikus funkció. Abban az esetben, ha például egy idegen arc jelenik meg a készülék kamerájának „látókörében”, akkor azonnal felugrik egy figyelmeztető üzenet, ami jelzi a tulajdonosnak, hogy rajta kívül más is nézi az eszköz képernyőjét. Az alkalmazás arra is képes, hogy lezárja a készüléket, amikor azt őrizetlenül hagyják. Az eszköz kamerája érzékeli, hogy nincs a közelben a tulajdonosa, ezért elsötétíti a képernyőt, hogy senki se láthassa, hogy min dolgozott. Miután a gazdája visszatér, a képernyő ismét kiold és lehetővé teszi a megszakított munkafolyamat folytatását. A személyre szabhatóság is fontos eleme az ePrivacy szűrőnek. Ennek köszönhetően a felhasználók a saját igényeik, elképzeléseik szerint végezhetik el a beállításokat és többek közt szabályozhatják azt, hogy kinek engedik meg a betekintést a készülékükbe.

Az ePrivacy szűrő Windows operációs rendszeren fut és egyaránt elérhető irodai számítógépekre, illetve laptopokra.