Főoldal Blog oldal 558

Dwayne Johnson lehet a régóta készülődő Baywatch-film sztárja

A The Hollywood Reporter értesülése szerint a Paramount végre felpörgette a Baywatch-tévésorozat filmes adaptációját: az akciósztár Dwayne Johnson-t szemelték ki a főszerepre, a rendezéssel pedig Sean Anderst és John Morrist bízzák meg.

dwayne_johnson_2014

A stúdió újraíratja a forgatókönyvet is: erre a feladatra Justin Malent fogadták fel.

Johnson kiválasztásáról korábban is pletykáltak Hollywoodban, és kétségtelen, hogy jól állna neki a Santa Monica partjainál játszódó akciófilm főszerepe.

A Paramount évek óta küszködik a Baywatch-filmmel. Egy sor forgatókönyvírónak beletört a bicskája a munkába, köztük volt Jeremy Garelick és Peter Tolan is. Felmerült, hogy az egész sztorit cápatámadások köré építsék fel, de most nem világos, hogy Malen vajon ezen az úton halad-e tovább a történettel.

Johnson Herkules című filmjét nyáron láthatták a nézők a mozikban. Az egyetemet végzett egykori pankrátor 2001-ben A múmia visszatér című produkcióban debütált a filmvásznon, majd rögtön saját filmet is kapott, ő lett A skorpiókirály főszereplője. A 42 esztendős színészt szintén sokan ismerik a népszerű Halálos iramban-sorozatból. A széria 7. részét jövőre mutatják be.

 

Forrás: MTI

 

Ismeretlen holttestet találtak Baján

A Bajai Rendőrkapitányság a lakosság segítségét kéri a következő ügyben:

Közigazgatási hatósági eljárás indult egy ismeretlen férfi rendkívüli halálának kivizsgálása céljából, akit szeptember 15-én 18 óra 25 perckor Baján, a Türr István hídon, egy menetrend szerinti, Bátaszék irányába közlekedő személyvonat elütött, amelynek következtében meghalt.

baja_ismeretlenholttest

Az ismeretlen férfi kb. 40-45 év körüli, 165 centiméter magas, zömök testalkatú. A baleset idején világoskék farmernadrágot, fehér Victory márkájú, tépőzáras sportcipőt, fekete bőrdzsekit, és fekete pólót viselt. Az egyik cipő erősen kopott, viselője feltehetően sántított. A bal vállán egy kb. 10 centiméteres Szűz Mária tetoválás látható.

A Bajai Rendőrkapitányság Vizsgálati Osztálya kéri, hogy aki az elhunyt személlyel, továbbá a baleset bekövetkezésének körülményeiről információval rendelkezik, munkaidőben hívja a 06-79/540-142-es telefonszámot, illetve tegyen bejelentést az ingyenesen, éjjel-nappal hívható 107-es vagy 112-es segélyhívószámok valamelyikén.

 

Suzuki: gépkocsieladások és modellstratégia

A Suzuki 2014 januárja és augusztusa között 1,89 millió autót adott el világszerte, ami 6 százalékkal több, mint az előző év azonos időszakában. Az európai értékesítés 5 százalékkal 133 ezer darabra nőtt. Az eladások volumene a legtöbb ázsiai országban is növekedett.

suzuki_sx4_scross_menetproba_002

A legtöbbet az európai stílusúként számon tartott Swift modellből adták el: 33 ezret a kontinensen. A Swift 2004-ben lépett színre mint a Suzuki világstratégiai modellje, s eladásaival most augusztusban érte el a világban a négymilliós darabszámot. A modell kisebb frissítésen esett át idén: a szüntelenül fejlődő típus európai specifikációja magas hőhatásfokú Dualjet motort kapott. Ez nagyban hozzájárult a szén-dioxid-kibocsátás mindössze 99 g/km-re történő leszorításához, ami kiváló eredmény ebben a gépjármű-kategóriában.

A Suzuki újabb fontos állomásokhoz érkezett ebben az esztendőben Európában. Idén ünnepelte az első generációs Swift európai forgalmazásának 30. évfordulóját, a modell európai összeladásai pedig elérték az 1,6 milliós darabszámot. A Magyar Suzuki Zrt., amely 1992-ben kezdte meg a termelést, júliusban legyártotta a 2,5 milliomodik gépkocsit. A gyár főleg Európa számára termel, de újabb gyártmányaival, például az SX4 S-CROSS modellel Latin-Amerika, a Közel-Kelet, Ázsia és a világ más régióinak piacait is megcélozza. Mindezeken túl a Suzuki európai összeladásai júliusban érték el a 6 milliót.

Modellstratégia

A Suzuki az SX4 S-CROSS modellt múlt szeptemberben kezdte forgalmazni, majd ezt követően, a márciusi Genfi Autószalonon bemutatta a Celeriót. Az új modellek sora a minden ízében új Vitarával folytatódik az őszi Párizsi Autószalonon.

A Suzuki globális modellje, a Celerio kisautó az év elején tartotta európai premierjét. A modell a kisméretű autók fejlesztésére specializálódott gyártó történetében új fejezetet nyitott, az A kategóriás autók európai piacán pedig új mércét teremtett. A Celerio külső méreteit tekintve az A szegmens tagja, utas- és csomagtere viszont akkora, mint egy B kategóriás járműé. A könnyű karosszériának és az 1.0 literes Dualjet motornak köszönhetően a kocsi üzemanyag-hatékonysága kimagasló; a Dualjet motorral felszerelt Celerio az egyetlen kocsi ebben a gépjármű-kategóriában, amely mindössze 85 gramm szén-dioxidot juttat a környezetbe kilométerenként. A vezető dolgát műszerfalra szerelt sebességváltó kar és jó kilátást biztosító magas üléspozíció segíti, könnyebbé, magabiztosabbá téve a jármű irányítását.

A teljesen megújult modell a negyedik generáció, amely a Vitara nevet viseli. A családi örökséget olyan formatervezési megoldások jelzik, mint például a masszív megjelenésű, kagylóhéj formájú motorháztető. Az autó biztonságtechnikai és környezeti teljesítménye megfelel napjaink kívánalmainak. A Suzuki úgy fejlesztette a modellt, hogy a vásárlók széles köre lelje örömét benne.

SX4 S-CROSS modelljével a Suzuki a kiválóság új szintjére emelte a négykerék-hajtást. A konvencionális négykerék-hajtás kompromisszumra kényszeríti a felhasználót az üzemanyag-hatékonyság terén annak érdekében, hogy a járművet jobban lehessen irányítani nehéz terepen, illetve csúszós útfelületen. A Suzuki ALLGRIP technológiája viszont egyszerre garantálja az örömteli autóvezetést, a biztonságot és a takarékos üzemanyag-felhasználást. Az új Vitara, hasonlóan az SX4 S-CROSS-hoz, megkapta a négy üzemmódot kínáló ALLGRIP rendszert. A felhasználók nagyobb szabadságot és biztonságot élvezhetnek – mérsékelt üzemeltetési költségek mellett.

A Suzuki gépjárműveit csekély szén-dioxid-kibocsátás és üzemanyag-fogyasztás, valamint jó vezethetőség jellemzi. A jövőben a Suzuki minden eddiginél több figyelmet kíván fordítani a környezetvédelmi normák betartására, és minden erejével azon van, hogy túlszárnyalja a vevők elvárásait.

Az új Suzuki Vitara a 2014-es Párizsi Autószalonon

Az 1988-ban útjára indított Suzuki Vitara eleganciájával, főként városi autózásra szabott formatervével, kompakt, könnyű kezelést lehetővé tevő méreteivel, remek autópályás és országúti utazási kényelmével, illetve őszinte tereptulajdonságaival komoly hírnévre tett szert.

suzuki_vitara_parizsi_autoszalon_2014_05

A Suzuki Vitara története során többször változott a karosszéria mérete és a hajtáslánc. Most, több mint negyed századdal az első modell bemutatója után a Vitara-örökség egy vadonatúj sport-szabadidő autóban ölt testet. A minden ízében megújult Vitara a kor követelményeinek megfelelően kisebb elődjénél. Az új modell a Suzuki ALLGRIP négykerekes csúcstechnológiáját, továbbá a legkorszerűbb biztonsági és telekommunikációs megoldásokat is felvonultatja. Mindezeken felül személyre szabható dizájnjával az új Vitara leendő tulajdonosainak lehetőséget ad az önkifejezésre is.

Az új Suzuki Vitara sorozatgyártása 2015-ben indul a Magyar Suzuki esztergomi gyárában, a modell ezt követően kerül piacra Európa-szerte. A későbbiekben a Suzuki a modellt globális kompakt sport-szabadidő autóként exportálja majd a világ számos pontjára.

Koncepció

azonnal felismerhető Suzuki SUV-megjelenés

Vadonatúj külső dizájnjával az új modell egyszerre folytatja és emeli a legkorszerűbb szintre a Vitara és a Jimny szériák formatervi örökségét.

– a csúcsteljesítmény két kulcseleme: ALLGRIP és kiváló alváztechnológia

Nagy átmérőjű kerekeinek és emelt hasmagasságának köszönhetően a Vitara kitűnő tereptulajdonságokkal büszkélkedhet. Az ALLGRIP rendszer négy üzemmódja emellett lehetővé teszi, hogy a vezető mindig az útviszonyoknak legmegfelelőbb beállításban, optimálisan használja ki a Vitara út- és tereptulajdonságait.

személyre szabott dizájn – a tulajdonos egyéniségének kifejezése

A Vitara tulajdonosai egy sor külső és belső elem szabad kiválasztásával és kombinálásával alakíthatják ki a személyiségükkel leginkább harmonizáló megjelenést.

korszerű navigációs és biztonsági felszerelések

Az okostelefonnal is összekapcsolható audiorendszer a legkorszerűbb navigációs megoldásokat is elérhetővé teszi (a magasabb felszereltségi szinteken). Emellett radaros féktámogató rendszer (RBS) gondoskodik a maximális biztonságról (bizonyos felszereltségi szinteken). A milliméteres hullámhosszon működő radarrendszer segít elkerülni a karambolokat, illetve enyhíteni az ütközés erejét.

 – gazdaságos üzemanyag-felhasználás

Az új Vitara maximálisan eleget tesz korunk gazdaságos üzemanyag-felhasználással kapcsolatos követelményeinek. A súlycsökkentést szolgáló megoldásoknak, köztük a nagy szilárdságú acél fokozott használatának köszönhetően a karosszéria rendkívül könnyű és merev. A hajtásláncban alkalmazott technológiák, így az újonnan fejlesztett hatsebességes automata váltó is segít a fogyasztás mérséklésében. Az új Vitara kétkerék-meghajtással és ötsebességes kézi sebességváltóval mindössze 123 gramm szén-dioxidot bocsát ki kilométerenként.

Formaterv

  • A Suzuki sport-szabadidő autós (SUV) örökségének korszerű adaptálása
  • A markáns SUV-forma és a kifinomult színek találkozása
  • A tulajdonos egyéniségének megfelelően megválasztható színek és formai megoldások

Külső formaterv

Az új Vitara erőteljes dizájnja a Suzuki sport-szabadidő autók formatervezési örökségét folytatja. A kagylóhéj motorháztető (a Vitara sorozat megkülönböztető jegye) masszív, erőteljes megjelenést kölcsönöz az autó orr-részének, a trapéz alakú első lökhárító határozott úttartást sugall. A kocsiszekrény oldalának emelkedő vonalvezetése és a motorháztető oldalsó szellőzőnyílásai az első generációs Vitarát idézik. Az egész karosszérián végigfutó vállvonalak a markáns SUV-karaktert erősítik. Mindezek mellett számos formai megoldásban érvényesül a Suzuki törekvése a legkedvezőbb aerodinamikai tulajdonságok elérésére, olyanokban, mint a lökhárítónyílások optimalizált alakja, a jármű hátsó része felé szelíden lejtő tetővonal és a lapos alvázelemek. A külső visszapillantó tükrök alakját és az első lökhárító éleit is légáramlás-elemzés eredményei alapján tervezték meg. A kék burás, LED-es első fényszórókat szintén az energiatakarékosság jegyében alakították ki, de a megoldás emellett az autó vonzó megjelenéséhez is hozzájárul.

suzuki_vitara_parizsi_autoszalon_2014_03 suzuki_vitara_parizsi_autoszalon_2014_04

Belső formaterv

A merész vonalú műszerfalszegély és a sebességváltó kar körüli az U alakú motívum SUV-jellegű keménységet sugall. A kerek óra és szellőzőnyílások – mindkettő a Grand Vitarát idézi – fiatalos, sportos kinézetet kölcsönöznek az új Vitara belső terének.

Személyre szabás

A modell fejlesztésében kezdettől fogva kiemelt szempont volt a személye szabhatóság. A külső színek széles választéka és egy sor opcionális dizájnelem lehetővé teszi, hogy a tulajdonos autója megjelenésével is kifejezze személyiségét. A vásárlók tizenöt színváltozat közül választhatnak, amelyek közül három vadonatúj, néhány pedig két árnyalat kombinációja. Az új színek és árnyalatkombinációk megalkotásakor a Suzuki tervezői a „vadász életérzés” kifejezéssel ragadták meg az élményt, amit az új Vitara vezetése jelent.

Az új színek:

  • Az Atlantisz türkiz gyöngymetál (ZQN) a természetes szépség felfedezésének borzongató izgalmát villantja fel napjaink urbanizált városi környezetében.
  • A horizont narancsmetál (ZQP) azt az örömteli izgalmat idézi meg, amit akkor érzünk, amikor a várost elhagyva, a kertes lakóövezethez közeledve elénk tárul a természet.
  • A szavanna elefántcsontmetál (ZQQ) a szavannák kalandokra hívó, végtelen világát idézi.

Öt további külső és belső megoldás biztosítja, hogy az új Vitara még hívebben fejezze ki tulajdonosa egyéniségét. Ezek a következők:

  • Első hűtőrács (fehér vagy fekete)
  • Lökhárító-díszléc (fehér vagy fekete)
  • Műszerfaldíszítés (türkiz, narancs, fehér vagy zongorafekete)
  • Szellőzőnyílás-gyűrűk (türkiz, narancs, fehér vagy zongorafekete)
  • Központi óra (CARBON vagy KANJI)

suzuki_vitara_parizsi_autoszalon_2014_02

Tulajdonosa emellett két vizuális kiegészítő csomaggal hangsúlyozhatja az új Vitara városi–országúti, illetve terepjárós kvalitásait:

  • A városi csomag krómelemekkel teszi még kifinomultabbá a jármű megjelenését. A csomag tartalma: ködlámpakeret (krómbevonatú), oldalszegélyek, hátsó tetőspoiler.
  • A terepcsomag az SUV masszív karakterét és erejét emeli ki. Elemei: első és hátsó védőlemez, ködlámpakeret, oldalszegélyek, csomagtér-peremvédő.

 Teljesítmény

  • A Suzuki szakértelmét teljes egészében kifejező vezetési élmény
  • Kiemelkedő menetteljesítmény aszfalton és terepen egyaránt – a Vitara sorozat hagyományos jellemzője
  • Kiváló teljesítményt és rendkívül gazdaságos üzemanyag-felhasználást biztosító hajtáslánc
  • A kompakt SUV-kategória egyik legkisebb CO2-kibocsátása

Motor és sebességváltó

Motor

Az új Vitarát M16 1,6 literes benzinmotor, illetve D16AA 1,6 literes dízelmotor hajtja. A benzines változatnál a motort és a kapcsolódó alkatrészeket jellemző csökkentett súrlódásnak és tömegnek köszönhetően a rendkívül üzemanyag-takarékos működés nagy teljesítménnyel és nyomatékkal párosul. A dízelmotor esetében az új kipufogógáz-visszavezető rendszer (EGR) és az elektronikus vezérlésű változó geometriájú turbófeltöltő (VGT) gondoskodik az erőről és a nyomatékról, ugyanakkor itt is igen csekély a károsanyag-kibocsátás, és kedvező az üzemanyag-felhasználás. A motorok teljesítményadatai az alábbi táblázatban láthatók:

  M16A D16AA
Max. teljesítmény 88 kW / 6000 rpm 88 kW / 3750 rpm
Max. nyomaték 156 Nm / 4400 rpm 320 Nm / 1750 rpm

Sebességváltó rendszerek

Az új Vitarában alkalmazott sebességváltó rendszerek mindegyikében érvényesül a kiemelkedően gazdaságos üzemanyag-felhasználásra, a kiváló váltásélményre, illetve a hatékony hang- és rezgéscsillapításra való törekvés.

Kézi sebességváltók

Az 1,6 literes benzinmotorhoz ötsebességes, az 1,6 literes dízelmotorhoz hatsebességes kézi váltó tartozik. Mindkét kézi váltó áttételezését a teljesítmény és a gazdaságos fogyasztás ideális egyensúlyához optimalizálták. A kényelmes és zökkenőmentes váltásról, ennélfogva a kiváló vezetési élményről olyan megoldások gondoskodnak, mint a sebességváltó-ellensúly.

suzuki_vitara_parizsi_autoszalon_2014_07

Automata sebességváltó

Az 1,6 literes benzinmotorhoz hatsebességes automata váltó is rendelhető. A széles váltóáttételezési tartomány a sebességáttételek pontos meghatározásával lehetővé teszi, hogy kis sebességnél (például elindulásnál vagy emelkedőn való lassú haladásnál) is kiváló legyen a gázreakció, a motor alacsony fordulatszámon működjön. A tág kapcsolási határoknak köszönhetően kiváló a gyorsulás, gazdaságos az üzemanyag-felhasználás, csekély a motorzaj. Ráadásul az automata sebességváltó rendszernél kézi váltásra is van lehetőség: a vezető a kormányon elhelyezett fülek segítségével válthat sebességet.

Szén-dioxid-kibocsátás

Az új Vitara csekély szén-dioxid-kibocsátása a nagy szilárdságú acél alkalmazása és a karosszéria súlyát csökkentő más megoldások mellett az automatikus motorleállító és motorindító (stop-start) rendszernek köszönhető, ami a jármű megállásakor (például piros lámpánál) leállítja a motort. A Suzuki a benzinmotoros kétkerék-hajtású változat esetében ötsebességes kézi váltóval 123 g/km-es szén-dioxid-kibocsátást, hatsebességes automata váltóval pedig 127 g/km-t jelölt meg célszámként.

A négykerék-hajtást általában veszedelmesnek tekintik az üzemanyag-felhasználás és a károsanyag-kibocsátás szempontjából. Csakhogy a Suzuki ALLGRIP technológiája az négykerék-hajtású sport-szabadidő kategóriájában bámulatosan csekély szén-dioxid-kibocsátást tesz lehetővé. Az ALLGRIP rendszerrel felszerelt Vitara esetében a Suzuki az ötsebességes, kézi sebességváltós változatnál 134 g/km-es szén-dioxid-kibocsátást, míg a hatsebességes, automata váltós verziónál 138 g/km-es emissziós szintet jelölt meg célértékként.

Az új Vitara dízelmotoros változata szintén rendkívül alacsony szén-dioxid-kibocsátási értékkel büszkélkedhet. A Suzuki célszáma itt kétkerék-meghajtás és hatsebességes kézi váltó esetében 106 g/km, míg négykerék-hajtásnál, ugyanilyen váltóval 111 g/km.

Megjegyzés: A jelzett értékeket még nem hitelesítették – jelenleg célszámokként értendők.

ALLGRIP rendszer négy üzemmóddal

A Suzuki kifejlesztette világszerte elismert négykerék-hajtási technológiájának új generációját, amely a legváltozatosabb körülmények között képes biztosítani a vezetés élményét és a vezető, valamint utasai nyugalmát. Mindezt úgy, hogy közben kiemelt szempontként érvényesül gazdaságosság, illetve a négykerék-hajtású járművek által a környezetre rótt terhek csökkentése. Ezt az új technológiát a Suzuki ALLGRIP-nek nevezte el.

Az ALLGRIP a Suzuki SX4 S-CROSS-ban mutatkozott be, s azóta komoly elismertségre tett szert. A vezető négy biztonságos, élvezetes vezetést lehetővé tevő üzemmód közül választhatja ki az adott útviszonyoknak legmegfelelőbbet. A rendszer – „feedforward” funkcióval bővítve – az új Vitarához is rendelhető.

Az új Vitara ALLGRIP rendszere feedback technológia segítségével juttat nagyobb nyomatékot a hátsó kerekekre, ha úgy érzékeli, hogy az első kerekek kipörögnek. Az új feedforward rendszer emellett az útfelszín állapotából, a gázpedál pozíciójából és a kormányszögből előre érzékeli az első kerekek kipörgésének veszélyét, s ilyenkor még a kipörgés előtt több nyomatékot juttat a hátsó kerekekre. A rendszer az alábbi négy üzemmódban működik:

Auto

Az AUTO üzemmódban normál út- és vezetési viszonyok között az üzemanyag-felhasználás a fő szempont. A rendszer alaphelyzetben kétkerék-meghajtással működik, s csak akkor vált négykerék-hajtásra, ha kerékkipörgést észlel.

Sport

A SPORT üzemmód kanyargós úton ideális. Gyorsításkor a rendszer maximálisan kihasználja az négykerék-hajtás előnyeit. Az kis és közepes motorfordulat-tartományban a rendszer az optimális motorválasz és kanyarteljesítmény igényeihez hangolja a gyorsítást, illetve a nyomatékot.

Snow (hó)

A SNOW üzemmód havas, poros utakon, illetve egyéb csúszós útfelületeken ideális. A rendszer alaphelyzetben négykerék-hajtással működik, s a meghajtást a kormányzásnak és a gázadásnak megfelelően optimalizálja, növelve a tapadást és a stabilitást a kis tapadású felületeken.

Lock (elakadás)

A LOCK üzemmódot arra tervezték, hogy a jármű kiszabaduljon a hóból, sárból vagy homokból. A rendszer folyamatosan nagy nyomatékot küld a hátsó kerekekhez.

Felfüggesztés és fékek

A Suzuki arra törekszik, hogy összes modellje az adott kategória legjobb vezetési élményét nyújtsa. Ennek jegyében a Vitara rendkívül stabil, kiválóan irányítható, karosszériája könnyű.

Felfüggesztés

Az első kerekeknél MacPherson rugós tagos felfüggesztést alkalmaznak. Az alsó lengőkarok alakját, valamint a keretet is megváltoztatták, s a továbbfejlesztett rugóstagok fokozott merevséget, következésképpen jobb menetstabilitást biztosítanak. A hátsó kerekek torziós rudas felfüggesztést kaptak. A rúd alakja (zárt szakasz, amelyet egy U alakba hajlított cső alkot) olyan megoldás, amelyet a Suzuki először az SX4 S-CROSS-ban alkalmazott. Ez a kialakítás fokozott merevséget, így kiemelkedő utazási kényelmet biztosít.

Fékek

Az új Vitarát elöl léghűtéses tárcsafékek, hátul merev tárcsafékek fékezik. A féknyergek csökkentett súlya és légellenállása kiváló fékhatást és gazdaságos üzemanyag-felhasználást biztosít.

suzuki_vitara_parizsi_autoszalon_2014_01

Biztonság

  • Kiemelkedő stabilitás, átfogó aktív és passzív biztonsági csomag
  • Radaros féktámogató rendszer (Radar Brake Support – RBS) segíti a biztonságos vezetést
  • Könnyű, ütközéselnyelő karosszéria; sebességhatároló; ESP®* (Electronic Stability Program), keréknyomás-ellenőrző rendszer
  • Adaptív sebességtartó a pihentetőbb vezetés érdekébenMegjegyzés: Az ESP* a jármű irányíthatóságának fenntartását szolgálja. A motornyomaték csökkenésének mértéke, a fékezett kerekek és a fékerő azonban az útviszonyok és vezetési feltételek függvényében változik. Az ESP® alapvetően a jármű stabilitásának fenntartását szolgálja. Ha a megcsúszás vagy farolás mértéke meghaladja a kerék és az út közötti tapadás határértékét, az ESP® aktiválódik ugyan, de nem feltétlenül hatékony.*Az ESP a Daimler AG bejegyzett védjegye.

Biztonsági felszerelés

Az új Vitara aktív biztonsági csomagjának része a radaros féktámogató rendszer (Radar Brake Support – RBS). Ha erős forgalom vagy egyéb ok miatt a jármű kis sebességgel halad, az RBS érzékeli az előtte haladó járművet, és ha ütközésveszélyt észlel, hangjelzéssel és a kijelzőn megjelenő felirattal figyelmezteti a vezetőt.

Ha az ütközésveszély tovább fokozódik, a rendszer aktiválja a fékrásegítőt, amely vészfékezés esetén növeli a fékerőt. Ha a rendszer úgy ítéli meg, hogy elkerülhetetlen az ütközés, automatikusan aktiválja a fékeket. Az RBS így kis sebességnél segít megelőzni az ütközést, illetve ha az ütközés bekövetkezik, segít csökkenteni annak erejét.

A passzív biztonsági csomag része a hét légzsák, ami frontális és oldalirányú ütközéskor is védi a járműben utazókat, az előfeszített biztonsági övek és erőhatárolók, valamint a fékpedál hátramozgását korlátozó szerkezet. Mindezeken felül a motorháztető formája, illetve szerkezete, az ablaktörlők és a lökhárítók is segítenek elnyelni az ütközés erejét gyalogosgázolás esetén.

Radaros féktámogató rendszer – RBS

Az milliméteres hullámhosszon működő RBS a jármű előtti utat figyeli. A radartechnológiának köszönhetően az RBS nagy sebességnél, sötétben, esőben és egyéb kedvezőtlen időjárási körülmények között is működik. A rendszer három funkció segítségével segít elkerülni az ütközést, illetve csökkenteni annak erejét:

(1) Figyelmeztetés

Kb. 5 km/óra feletti sebességgel történő haladás közben a rendszer érzékeli a jármű előtt haladó másik járművet, és ütközésveszély esetén figyelmezteti a vezetőt, hogy fékezzen.

(2) Fékrásegítés

Ha az RBS az autó előtt haladó járművet érzékelve fokozott ütközésveszélyt észlel, vészfékezés esetén növeli a fékezőerőt, ezzel segít elkerülni az ütközést, illetve csökkenteni annak súlyosságát.

(3) Automatikus fékezés

Ha az autó előtt haladó járművet érzékelve az RBS úgy ítéli meg, hogy elkerülhetetlen az ütközés, automatikusan aktiválja a fékeket, hogy elkerülje az ütközést, illetve csökkentse annak súlyosságát.

Adaptív sebességtartó (ACC)

Az új Vitara adaptív sebességtartó (ACC) rendszere az RBS radarfunkcióval kombinálva könnyebbé, pihentetőbbé teszi a vezetést. A rendszer a radar segítségével érzékeli az autó előtt haladó másik jármű távolságát, és automatikusan változtatja az új Vitara sebességét, hogy a vezető által a három lehetséges közül kiválasztott követési távolságot folyamatosan fenntartsa.

Könnyű, ütközéselnyelő TECT-karosszéria

A karosszéria a Suzuki Total Effective Control Technology (TECT) alkalmazásával készült. A technológia a járműben utazókat az ütközés erejének elnyelésével védi, és a jármű súlya is csökken. Az ultraszilárd acél kiterjedt használatának is köszönhető az új Vitara kiemelkedő ütközésvédelme és rendkívül gazdaságos üzemanyag-felhasználása.

Kényelem

  • A karosszéria optimális arányai a sport-szabadidős képességeket szolgálják nehéz útviszonyok között is
  • A panoráma-napfénytető nyílása ebben a gépjárműosztályában az egyik legnagyobb
  • Audiorendszer újonnan fejlesztett érintőképernyővel és okostelefon-csatlakozási lehetőséggel
  • A nagy első és hátsó terepszög biztosítja, hogy az autó a mélyen kivályúsodott, illetve havas útfelületekkel is sikeresen megbirkózzon

Karosszériaméretek

A 215/55R17 kerekekkel felszerelt új Vitara kocsiszekrényének hasmagassága 185 milliméter. Emellett 18,2°-os első és 28,2°-os hátsó terepszög biztosítja, hogy a vezető mélyen kivályúsodott és havas útfelületeken is biztonsággal kormányozhassa járművét.

suzuki_vitara_parizsi_autoszalon_2014_06

A csomagtér befogadóképessége 375 liter (VDA német standard szerint) a hátsó ülések támláinak lehajtása nélkül. A hátsó ülések helyzete és a rakodófelület a különböző használati céloknak megfelelően állítható.

Panoráma-napfénytető

A Suzuki az SX4 S-CROSS-ban a világon elsőként* alkalmazott két külön csúsztatható elemből álló üvegtetőt. Az új Vitara most ugyanezt a tetszéssel fogadott megoldást vonultatja fel. A napfénytető az első és a hátsó ülések fölé is kiterjed, ami még kényelmesebbé és pihentetőbbé teszi az utasteret a bent ülők számára. A napfénytető zárt állapotában a két üvegpanel együttes hossza 1000 mm. Nyitott állapotban az 560 mm-es nyílás (ami az új Vitara osztályában az egyik legnagyobb) az autóban ülők számára a nyitott tetővel való utazás frissítő élményét adja.

* A Suzuki saját kutatása alapján – 2014. szeptember

Érintőképernyős audiorendszer okostelefon-csatlakozási lehetőséggel

Az audiorendszer hétcolos érintőképernyője lehetővé teszi az intuitív használatot – akár kesztyűben is. A háromdimenziós navigációs térképen remekül látszanak a tájékozódási pontok. A járműben utazók okostelefonjukat is csatlakoztathatják a rendszerre.

Fő méretek

Teljes hossz:                            4175 mm

Teljes szélesség:                      1775 mm

Teljes magasság:                    1610 mm

Tengelytáv:                              2500 mm

Nyomtáv:                                 elöl 1535 mm

hátul 1505 mm

Minimális hasmagasság:       185 mm

Csomagtér (VDA szerint):      375 l

Abroncsméret:                        215/60R16 vagy 215/55R17

Pályázatot hirdetett az Epson, két tannyelvű iskolák számára

Két tannyelvű általános iskolák körében írt ki országos pályázatot az Epson, hogy felmérje nyomtatási szokásaikat és felhívja a figyelmet a megfelelő nyomtató kiválasztásának fontosságára az intézmények költséghatékonyabb működése érdekében. A pályázat során a jelentkezők azt is kiszámolhatják, hogy egy korszerű Epson nyomtató használatával hány forint takarítható meg évente. Ezzel az összeggel a vállalat a fődíj nyertesét támogatja.

epson_logo

A két tannyelvű iskolák körében meghirdetett pályázat során a jelentkezőknek elsőként a nyomtatási szokásokat vizsgáló kérdőívet kell kitölteniük. Az itt megadott adatok alapján, egy egyszerű képlet segítségével kiszámolhatják, hogy az általuk jelenleg használt nyomtatók üzemeltetési költségével összehasonlítva hány forintot takaríthatnak meg az Epson külső tintatartályos készülékeivel.

”A XXI. században a nyomtatás az oktatási intézményekben nélkülözhetetlen, így itt különösen nagy szerepe van a tudatos nyomtatóválasztásnak” – hívta fel a figyelmet Fábián Miklós, az Epson magyarországi fióktelepének vezetője. „A nyomtatók beszerzése egyszeri befektetés, amely a nyomtatási szokásoktól függően néhány hónap alatt megtérülhet. Az Epson külső tintatartályos nyomtatóival az oktatók akár 1 forintos lapköltséggel nyomtathatnak, így az oktatási anyag kiegészítéseként nyomtatott sok száz oldal akár több tízezer forintos megtakarítást is eredményezhet egy-egy iskola számára.”

A pályázat részeként az iskoláknak jelezniük kell, hogy az Epson modelljeivel egy év alatt megtakarítható összeget mire fordítanák. A leghasznosabban, legkreatívabban vagy éppen legegyedibben ötletet benyújtó három iskolát egy L550 multifunkciós, – nyomtató, szkenner, másoló és fax – külső tintatartályos készülékkel díjazza.

A fődíj nyertese további díjazásban részesül: az Epson külső tintatartályos nyomtatójával megtakarítható összeget a vállalat az iskola részére, a pályázati anyagban megjelölt cél megvalósítására ajánlja fel.

A költséghatékony és környezetbarát nyomtatás mellett elkötelezett Epson pályázata a tudatos nyomtatóválasztásra kívánja felhívni az iskolák figyelmét. Az Epson innovatív külső tintatartályos modelljei a lézernyomtatók költséghatékony alternatíváját kínálják az oktatási intézményeknek. A technológiák közötti különbségek megmutatkoznak a lapköltség, a kellékanyagok beszerzése és az üzemeltetés területén is a tintatartályos nyomtatók javára: az Epson Micro Piezo fejlesztésének és a nagy tintatartály kapacitásnak köszönhetően a színes nyomtatókhoz alaptartozékként kapható extra fekete tintapalackokkal akár 12000 fekete-fehér és 6500 színes oldal nyomtatható.[1]

Ezekkel a tintasugaras modellekkel az iskolák hatékonyan csökkenthetik lapköltségüket a lézernyomtatókéhoz képest. Továbbá, a tintasugaras készülékek energiafelhasználása sokkal alacsonyabb, mint a lézernyomtatóké, így használatuk akár 95 százalékkal kevesebb áramfogyasztást eredményezhet.[2]

[1]  A tényleges nyomtatási teljesítmény a kinyomtatott képek mennyiségétől és a használat módjától függően változik. További információk:  www.epson.hu/inktanksystem

[2] Az összehasonlítás az IDC EMEA Hardcopy Tracker felmérése alapján (2012. negyedik negyedévi és 2013. első negyedévi adatok) a versenytársak legjobb tíz nyomtatójával készült. A lapköltség kiszámítása az IDC EMEA Consumables Tracker (2012. második félévi adatok) átlagos eladási ára, és a gyártók 2013 júniusában közzétett teljesítményei alapján történt. A teljesítményfelvétel kiszámítása a gyártók által 2013 júniusában közzétett adatok alapján történt. További információkért látogasson el a www.epson.hu/itssavings weboldalra.

Kivételes vezetési élményt ígér a Peugeot Quartz

A Peugeot 2009 óta vezető pozíciót tölt be a crossoverek piacán. A Quartz tanulmányban, mellyel a márka megújítja a szegmensről alkotott vízióját, a szabadidő autók új nemzedékének felfokozott kifejezése a márka „legütősebb” modelljeinek világával egyesül. A sportos stílusjegyek kívül-belül egyedi módon jelennek meg, a látványos formatervben ugyanúgy, mint az olyan innovatív anyagokban, mint a bazalt, a numerikus szövéssel előállított textil, vagy az antikolt bőr.

peugeot_quartz_koncepcio_1

A Peugeot Quartz i-Cockpitját tökéletesen a vezető igényeinek megfelelően alakították ki, hogy uralni tudja a Peugeot Sport által kifejlesztett hajtáslánc 500 lóerős teljesítményét és az elektronikus vezérlésű futómű dinamikus viselkedését.

Az Exalt és a Quartz tanulmányokkal a márka a felsőkategóriás autókról alkotott vízióját mutatja be. A márka exkluzív tanulmányokat álmodott meg a felsőkategória igényes ügyfeleinek, elbűvölő formatervvel, innovatív anyagokkal, nem mindennapi vezetési élménnyel.” – mondja Maxime Picat, a Peugeot ügyvezető igazgatója.

A Peugeot stílus erőssége abban rejlik, hogy akár szedánhoz, akár crossoverhez alkalmazzuk, mindkét változatot ellenállhatatlanul vonzóvá teszi” – állítja Gilles Vidal, a Peugeot formatervezési igazgatója.

 A szupersportos crossover

A Peugeot Quartz stílusa egyértelműen sportos, robusztus és erőteljes. Művészien kidolgozott formatervében a szabadidő autó karosszériája a szedán utasterével egyesül.

A futómű nem mindennapi képességeit sejtetik a 2,06 m széles orr-rész és a 305 mm-es gumiabroncsok. A különböző világítási funkciók LED modulokra épülnek. A lencsementes fényszórókat egy fényvezető hangsúlyozza, amely a karosszéria két oldalán kiemelkedve kettészeli a légáramlatot. Az oroszlán embléma a hűtőrács közepén helyezkedik el, amelyet a szemlélő látószögétől függően változó pepita minta élénkít.

A tanulmány oldalnézetét a nyújtott vonalak teszik dinamikussá. A Continental gumiabroncsokkal felszerelt, 23 colos alumínium felnik a nagyvonalúan lekerekített kerékjáratokban terpeszkednek. A túlnyúlások rendkívül kicsik, hogy az autó 4,50 méteres hosszúságát maximálisan élvezhessék az utasok. A motor azonban a szerepéhez méretezett helyet kapott a légbeömlőkkel hangsúlyozott, hosszú motorházfedél alatt. Az elektromosan behúzható fellépőt is magába foglaló oldalsó rész stílusát a textilipar ihlette. A redők feszesen rásimulnak a karosszéria szerkezetére, ugyanakkor kiemelik a kerékjárati íveket.

Mintha egyetlen darabból állna az utastér felső része, amelybe « belefaragták » a különböző funkciókat. A polikarbonát ablakok fém ívekkel kapcsolódnak a karosszériához. Precíz, osztott kialakításuknak köszönhetően megfogják a fényt, ugyanakkor esztétikai szerepük is van: hozzájárulnak a tanulmány kristályszerkezetet idéző megjelenéséhez.

A hátsó sárvédőkig futó üvegtető vonalából kibontakozó két spoiler fokozza az autó áramvonalasságát. Annak az éles vágásnak a vonalában helyezkednek el, amely meghúzza a határt a tanulmány két árnyalata között: az első rész kvarcszürke árnyalata a hátsó sárvédőktől matt feketébe vált át, amit az itt-ott felfénylő vörös szín még jobban kiemel.

peugeot_quartz_koncepcio_3

A Quartz hatékonyságát hangsúlyozza az egyes elemek és funkciók precíz kidolgozása. A 23 colos felnik küllőit például addig finomították, amit még az anyag erőssége elbír. A keréktárcsákat kompozit légterelő lapok borítják, amelyek esztétikai szerepük mellett a jobb légáramlást és a fékek hűtését is szolgálják.

A Peugeot Quartz egyetlen tömböt formáz, melynek alsó részéből egy szabadidő autót, felső részéből pedig egy szedánt « faragtak ki ». Minden elemet úgy terveztek meg, hogy a forma tükrözze a rendeltetésüket. A Quartz egyszerre lélegzetelállító és hatékony a szoborszerűen kialakított karosszériának és a high-tech anyagoknak köszönhetően” – mutat rá Matthias Hossann, a Peugeot Quartz formatervezésének felelőse.

Hatékony és high-tech anyagokkal megépített utastér

Egy új gyártási eljárás következtében elhagyható lett a B oszlop, ami lehetővé tette az ollószerűen felfelé nyíló ajtók kialakítását. A Quartz EMP2 padlólemezéhez a legújabb ragasztási eljárással rögzített, kompozit panelekből álló karosszériát illesztettek. Ez a megoldás nemcsak súlycsökkenést, hanem rendkívül merev struktúrát is eredményezett, aminek köszönhetően el lehet hagyni a hagyományosan a szerkezet megerősítését szolgáló középső oszlopot.

Az automatikusan behúzódó és kiemelkedő fellépő megkönnyíti a beszállást az utastérbe, ahol érzékeinket hatalmukba kerítik az autóban eddig nem látott, természetes vagy újrahasznosításból származó anyagok.

„A Quartz külsejének és utasterének megjelenése kontrasztos. Elegáns és kifinomult utastere melegséget áraszt. Ennek ellenére a karaktere határozottan sportos, amit a vezető és a vezetés köré épített i-Cockpit is hangsúlyoz” – összegez Sébastien Floutier, a Peugeot Quartz színeinek és anyagainak tervezője.

A Quartz szimbóluma az erőt és a könnyedséget egyesítő bazaltkő, amely többek között a középkonzolon látható. A bazalt vulkanikus kőzet, a kiömlő láva hirtelen lehűlésekor keletkezik. Tulajdonságai a világon mindenütt egyformák, ami megkönnyíti az adott célország szerinti beszerzését. A tanulmányban a bazaltot meghagyták nyers formájában, hogy még szembetűnőbb legyen a többi korszerű anyag között.

A Quartz világelső a digitális szövéssel előállított textil alkalmazásában. Ez a korszerű eljárás komplex és nagyméretű darabok létrehozását teszi lehetővé, amelyek a gépből kikerülve azonnal felhasználhatók. Mivel nincs vágás, anyagfelesleg sem keletkezik. A textilt műanyagok, például műanyag palackok újrahasznosításából származó műszálból szövik. Ez az eljárás azért is előnyös, mert meglehetősen vastag, és ezért puha darabok előállítására alkalmas, ami feleslegessé teszi habréteg alkalmazását.

Az autózás történetének legszebb korszakai előtt tiszteleg a tanulmány belterébe invitált bőr. A sportos hangulat megteremtéséhez hozzájárul a műszerfal, az oszlopok és a tető fekete bőr borítása, míg a testfelülettel érintkező területeket, az üléslapokat és a támlákat régi bútorokra és ruhákra emlékeztető antikolt barna bőr borítja.

Az összképet a kompozit tömbből marással előállított ajtókeretek teszik teljessé, a gép által hagyott barázdákat vörös árnyalattal töltötték ki. Az így keletkezett vonalak mintázata mozgalmas hatást kelt, amit még tovább fokoz a folyamatosan változó megjelenése.

A pilótára tervezett i-Cockpit

Mind a négy utas kagylóülésben foglalhat helyet, ami remek üléspozíciót nyújt. Az ülések szerkezete látható maradt, mindegyikhez négypontos biztonsági öv tartozik. Fokozza az utasok kényelmét a látható szerkezetű üléslapok és támlák homokszínű, lebegő bőr borítása.

peugeot_quartz_koncepcio_4

A Peugeot i-Cockpitot úgy tervezték meg, hogy a vezető erőfeszítés nélkül uralhassa az autó kimagasló teljesítményeit. A versenyautók világából kölcsönözték a kisméretű kormánykereket és a rajta kialakított kapcsolókat, aminek köszönhetően a vezető kis mozdulatokkal kezelheti az irányjelzőket, a különböző üzemmódokat, vagy válthat sebességfokozatot. A vetített kijelzőt egy nagyméretű, konfigurálható csempe rendszer alkotja, a közepén található, 45 fokos szögben döntött polikarbonát sávon jelenik meg az információk egy része.

A kicsi kormány és a vetített kijelző két oldalán a vezető irányába kiugró műszerfalon könnyen elérhetjük a billenőkapcsolókat. Amikor a vezető megnyomja az egyik kapcsolót, a hozzá tartozó optikai szálon végigfut az információ.

Sportos mechanika

A Quartz plasztikus formatervéhez kivételes motor jár. A tanulmány full hibrid plug-in hajtáslánca, amely egy belső égésű motorból és két villanymotorból áll, 500 lóerős csúcsteljesítményre képes.

A nem mindennapi erőt sejtető, magasan domborodó motorháztető alatt a Peugeot Sport által kifejlesztett 1.6 literes THP 270 motort találjuk. A hatfokozatú automata sebességváltóval összekapcsolt, négyhengeres benzines motor csúcsnyomatéka 330 Nm, fajlagos teljesítménye közel 170LE/l, ami világszinten is egyike a legjobbaknak. Ez kiegészül az első tengely közvetlen hajtásáért felelős, 85 kW-os villanymotorral, amely a fékezési szakaszokban újratölti a 400 V akkumulátort, és fokozatváltáskor segíti a szívómotort. Ugyanígy, a hátsó tengelybe beépített, szintén 85 kW-os villanymotor egyszerre felelős a hajtásért és az akkumulátor feltöltéséért. A kerekek közötti fékerőt speciális ESP osztja el, ami fokozza az autó stabilitását és részt vesz az akkumulátor feltöltésének optimális kezelésében.

Háromféle üzemmód közül választhat a vezető. ZEV, vagyis nulla kibocsátású módban a jármű az újratöltődő akkumulátornak köszönhetően akár 50 kilométert is képes megtenni kizárólag elektromos hajtással. Országúti (Route) üzemmódba kapcsolva a szívómotor és az első elektromos motor együtt dolgozik, ami kiváló országúti teljesítményt biztosít, és lehetővé teszi az akkumulátor maximális feltöltését a lassítási szakaszokban. A Race üzemmód a három motor összekapcsolásával hozza ki a maximumot az alvázból és a részlegesen önzáró differenciálművekkel ellátott futóműből. Ez a felépítés lehetővé teszi, hogy a rendszer az egyes kerekek tapadását figyelembe véve ossza el a nyomatékot a négy kerék között.

peugeot_quartz_koncepcio_2

A motorban rejlő képességek maximális kiaknázását szolgálja a speciális Mc Pherson első, és az elektromos motort is magába foglaló, többlengőkaros hátsó futómű. A légrugós felfüggesztés 300 és 350 mm között automatikusan változtatja a hasmagasságot. Ezt a funkciót egy optikai rendszer vezérli, amely a navigációs rendszerrel egybekötött kamerák segítségével figyeli az útburkolat változásait.

A Quartzban minden együtt van a páratlan vezetési élményhez: a kimagasló teljesítmények és az ösztönösségre épülő, rendkívül precíz vezethetőség. Ezzel a tanulmánnyal a Peugeot új dimenzióba helyezi a felsőkategóriás sportautó fogalmát.

Először kelt át teherszállító hajó jégtörő segítsége nélkül az északnyugati átjárón

eszaknyugati_atjaroElőször kelt át teherhajó az Atlanti-óceánt a Csendes-óceánnal összekötő északnyugati átjárón jégtörő hajó segítsége nélkül. A Fednav kanadai tengeri szállítmányozási cég MV Nunavik nevű, jég ellen megerősített teherhajója szeptember 19-én indult az északkelet-kanadai Nanuvik tartományban fekvő Deception-öbölből, és Kanadai északi partja mentén haladva szeptember 30-án érkezett meg az alaszkai Barrowba – jelentette be a Fednav.

A hajó 23 ezer tonna Kanadában bányászott nikkelércet szállít Kínába. Az északnyugati átjárón átkelve útja 40 százalékkal rövidebb, mintha a Panama-csatorna felé vette volna az útirányt. Üzemanyag-megtakarítása által 1430 tonnával kevesebb üvegházhatású gázt bocsát ki útja során – idézte a Fednav közleményét a LiveScience tudományos ismeretterjesztő hírportál.

A Japánban épült MV Nunavik képes 1,5 méter vastag jégmezőn átkelni háromcsomós (1 csomó=1852 méter/óra) sebességgel.

Az Északi-sark olvadó jégmezői számos új tengeri útvonalat nyitottak meg a kereskedelmi hajózás előtt a térségben az elmúlt években. Az útvonalak lerövidítésével üzemanyagot takaríthatnak meg a cégek, és mert ez a térség mélyebb, mint a Panama-csatorna, nagyobb terhet szállíthatnak az egyes utakon.

Atlanti-óceántól a Csendes-óceánig Oroszország szibériai partvidéke mentén vezető hajózási útvonalon, az északkeleti átjárón 2012-ben kelt át egy orosz tartályhajó Norvégiából Japánba. Tavaly az északnyugati átjárón először kelt át teherhajó, de a kanadai parti őrség jégtörőinek kíséretében haladt.

Bár idén a jég vastagabb az északnyugati átjáró szigetei és félszigetei körül, a Nunavik nem találkozott olyan vastag jéggel, amely akadályozta volna haladását.

Az északnyugati átjárón való első átkelés 1845-ben halállal végződött, Sir John Franklin angol sarkkutató két hajója a jég fogságába került, mindenki meghalt. Kanadai kutatók a múlt hónapban bukkantak rá Franklin szerencsétlenül járt Erebus hajójára a Viktória-tengerszorosban.

Forrás: MTI

 

Limitált kiadású Ford Mustang ihlette divatkollekció vásárolható meg

A világ öt top-dizájnere a Forddal összefogva megalkotta a limitált kiadású Mustang Unleashed divatkollekciót: az egyedi grafikákkal díszített pólók a Mustang szellemiségét hirdetik. A Mustang Unleashed híres divattervezői közt ott van Anna Sui, Rogan Gregory és Scott Mackinlay-Hahn (Rogan), Paula Cademartori, Tomaso Anfossi és Francesco Ferrari (CO|TE), valamint Pamela Love. A limitált kiadású pólókból összeállított kollekció kizárólag a Gilt.com szájton vásárolható meg.

anna_sui_mustang_kollekcio_1

A divatvilág ismert nevei – Anna Sui, Rogan, Paula Cademartori, CO|TE and Pamela Love – a Forddal közösen, a legendás Ford Mustang ihletével állították össze a limitált kiadású Mustang Unleashed ruhakollekciójukat, ami egyedi mintázatú pólókból áll. Az öt dizájner mindegyike három ruhadarabot tervezett a Mustang szellemiségében, így a kollekció összesen 15 darabból áll. A ruhákat a természetességre és a fenntarthatóságra nagy hangsúlyt fektető Loomstate készíti el, és szeptemberben már megvásárolhatók a Gilt.com honlapon, ezen az innovatív online divatkereskedő-oldalon.

“A Ford Mustang maga a megtestesült szenvedély, erő, kaland és szabadság, a divattervezők pedig erős egyéniségek és ismert művészek – így eddig sosem látott módon sikerült egyesítenünk a divatvilágot és az autóipart.” – véli Kim Cape, a Ford csoport marketing-managere. “A Mustang Unleashed kollekció a Mustang szenvedélye és szabadsága előtt tiszteleg, nem beszélve arról a hatásról, amit ez az autó az elmúlt 50 év során a popkultúrára gyakorolt.”

Öt fantáziadús divattervező

A Mustang Unleashed trendteremtő tervezőinek sikerült megragadniuk a Mustang lényegét. Érzelemmel, gazdag kifejezőkészséggel és “szabadjára engedve”, a szabadság és az egyéni stílus szellemiségével élték át az alkotás folyamatát. Íme, a kollekció merész dizájnerei:

  • Anna Sui: A detroiti születésű Suiban és a Ford Mustangban sok a közös vonás. Sui munkáiból a rock ’n’ roll fantáziája köszön vissza – vagyis éppen az a szabadság, eredetiség és ösztön, amit a Mustang is megtestesít
  • Rogan Gregory és Scott Mackinlay-Hahn (Rogan): A Rogan munkái kifejező minimalizmusukról, tradicionális minőségükről és arról az erőteljes, már-már nyers amerikai örökségről szólnak, ami a modern, hi-tech Mustang sajátja is. A tervező sikeresen sűrítette bele mindezt a póló grafikájába, amit természetes vonalvezetésű, szabadkézi rajzzal alkotott meg
  • Paula Cademartori: Cademartori szenvedélye a nőies kisugárzás és az aprólékos részletkidolgozás, ami dizájnjára és táskakollekciójára egyaránt jellemző. Számára a “szabadjára engedve” kifejezés az erőt, a szabadságot és az új élményeket jelenti. Cademartori Mustang-dizájnja fantáziadús és színpompás geometrikus formákból áll
  • Tomaso Anfossi és Francesco Ferrari (CO|TE): A CO|TE filozófiája, hogy kortárs szemlélettel értelmezik át a klasszikus dizájn-témákat, így – a Mustanghoz hasonlóan – túllépnek a megszokott határokon. Ihletük alapja az előítéletek nélküli gondolkodásmód, ám a minőségre és a hagyományos értékekre is kiemelt figyelmet fordítanak. A CO|TE dizájnja a Mustang aprólékos részletkidolgozására és geometrikus elemeire helyezi a hangsúlyt
  • Pamela Love: Az egyedi ékszerek szerelmese, Pamela Love és a Mustang együtt jelennek meg egy történet lapjain. Az alapötletet az adta, hogy a Mustang milyen komoly hatást gyakorolt az amerikai popkultúrára, valamint az, ahogyan a haladó szellem túllép a múlt határain. Love dizájnjában a ló az erő, a kitartás és a szabadság szimbólumaként tűnik fel.

pamela_love_sunglasses_ford_mustang_kollekcio

“Detroitban nőttem fel.” meséli Sui. “A terveimben szerettem volna megörökíteni a Mustangról szóló emlékeimet, és kifejezni az amerikai popkultúra szellemiségét. Divattervezőként a környezetemből merítek ihletet, de azt is fontosnak tartom, hogy alkotásaim kifejezzék személyes ízlésemet és egyéniségemet – pontosan úgy, ahogyan a Mustang tette.”

Közös erőfeszítéssel a fenntarthatóságért és az innovációért

A Mustang Unleashed kollekció darabjait az amerikai Loomstate készíti környezettudatosan előállított pamutból. A Loomstate világszerte támogatja a helyes gazdálkodást, és ezzel együtt a divatos és minőségi termékek mind erőteljesebb térhódítását, amelyek elősegíthetik egy igazságosabb és fenntarthatóbb jövő megteremtését. A Ford örömmel vállal ebben közös szerepet a Loomstate vállalattal. A Mustang Unleashed kollekció női pólói egyedi U/V nyakkivágással készülnek, és a Loomstate felirat oldalt látható rajtuk. A férfiaknak szánt pólókat a Loomstate klasszikus, kerek nyakkivágásával szabják. A Ford Mustang és a Gilt együttműködésében az innováció a legfontosabb szempont; a Gilt egy kiskereskedelmi kezdeményezés, ami közvetlen összeköttetést kínál a top-dizájner márkákhoz, alapjaiban formálva át ezzel az online vásárlás eddigi menetét. Minden napban ott rejtőzik a lehetőség, hogy ihletet adjunk és kapjunk – vallja a Gilt, amely most különleges szerepet játszik a Mustang popkultúrára gyakorolt hatásának megünneplésében és a Mustang Unleashed dizájnereinek bemutatásában.

paula_cademartori_freedom_ford_mustang_kollekcio

“Már izgatottan várjuk, hogy a Forddal közösen bemutathassuk a Gilt.com oldalain a Mustang Unleashed kollekciót.” – fogalmaz Steven Schneider, a Gilt City and Gilt Business Development elnöke. “Állandóan új módokat keresünk arra, hogy tagjainkat olyan egyedi termékekhez és élményekhez juttassuk, amit másutt hiába is keresnének. Tökéletes lehetőség ez arra, hogy most egyesítsük a divattervezést és az autódizájnt – méghozzá úgy, hogy pontosan tudjuk: a tagjaink el lesznek tőle ragadtatva.”

A 15 pólóból álló, limitált kiadású kollekció kizárólag a www.gilt.com/unleashed linken keresztül lesz megvásárolható; az előrendelés augusztus 26-án kezdődött.

rogan_running_wild

A szaglás élessége megjósolhatja a várható élettartamot

A szaglás idős kori élessége megjósolhatja a várható élettartamot: mérések alapján az orvosok megmondhatják, életben lesz-e páciensük még öt évig – derült ki egy amerikai tanulmányból.

szaglas

A PLoS One tudományos folyóiratban megjelent kutatás szerzői 3000 felnőtt vizsgálatával megállapították, hogy a legrosszabb szaglásúak 39 százaléka öt éven belül meghalt, miközben a jó szaglásúaknak csak 10 százaléka. A szaglás hanyatlása nem közvetlenül kapcsolatos a halállal, ám korai figyelmeztető jel lehet: mindenkinek, aki tartós változásokat tapasztal, orvoshoz kell mennie – írták a tudósok.

A Chicagói Egyetem kutatói 57-85 éves önkénteseket kértek fel, hogy vegyenek részt egy gyors illatteszten. Filctoll hegyébe itatott szagokat kellett azonosítaniuk, volt köztük borsmenta, narancs, hal, rózsa és bőr. Öt évvel később a legrosszabb szaglású, 4-5 hibát ejtő résztvevők körülbelül 39 százaléka halálozott el. A közepesen teljesítők 19 százaléka, az egészséges szaglásúaknak csak 10 százaléka nem volt életben az időszak végén.

Amikor figyelembe vettek egyéb tényezőket is – életkor, táplálkozási, dohányzási szokások, szegénység és általános egészségi állapot, még mindig a leggyengébb szaglásúak élete volt a legnagyobb veszélyben.

„A szaglás romlása nem közvetlenül vezet a halálhoz, de idejében jelezheti, hogy valami nincs rendben a szervezetben, és ennek felismeréséhez tanulmányunk gyors, olcsó módszert adhat” – mondta Jayant Pinto, a kutatás vezetője. Nem tudni, hogyan függ össze a szaglás élessége és az élettartam, ez további kutatást igényel.

Forrás: MTI

 

Az új Fiat 500X a 2014-es Párizsi Autószalonon debütál

A Párizsi Autószalonon mutatkozik be a Fiat 500X, az 500-as modellcsalád új, kompakt szabadidőjármű tagja, amely a márka értékeinek továbbfejlesztése révén a Fiat evolúcióját testesíti meg.

fiat_500x_parizsi_autoszalon_2014_001

A karakteres szépségű modell egy olyan, merőben újszerű irányt térképez fel, amerre 500-as még nem járt, és ahol a merész, elegáns, végsőkig kifonomult olasz stílus egy egy komfortos, nagyteljesítményű, mégis racionális járművel találkozik: ez a szépség X oldala, ez a Fiat 500X lényege.

Az 1957-es Fiat 500 leszármazottjaként (erre a kapocsra utalnak a kerek fényszórók és a krómozott motorházfedél-díszen elhelyezett klasszikus logó) az új Fiat crossover új dimenzióval egészíti ki az 500-as családot, amely eddig az 500, 500C, 500L, 500L Trekking és 500L Living modellekből állt – olyan autókból, amelyek természetüket és szerepkörüket tekintve rendkívül eltérőek, ugyanakkor mindegyik közös tőről: az ikonikus Fiat 500-asról fakad.

A FIAT modernizált melfi (Potenza) SATA üzemében gyártott, a világ több mint száz országában, így az Amerikai Egyesült Államokban is forgalmazott, új Fiat 500X kétféle kiadásban érhető el – az elegáns „városi” és a látványos off road változatban – takarékos benzin- és dízelmotorokkal, háromféle sebességváltóval (kézi kapcsolású, 9-fokozatú automatikus, és hatfokozatú duplakuplungos ), összkerékhajtású, elsőkerékhajtású, illetve Traction Plus funkcióval kiegészített elsőkerékhajtású hajtásképlettel.

Az 500X meghaladja a jelenlegi ügyfélelvárásokat

A Fiat 500X nem csupán természetét tekintve crossover modell, de azért is, mert oly sok különböző (eltérő korú, nemű, igényű és ízlésű) ügyfélcsoport számára bír jelentőséggel. Ebben az értelemben az X arra utal, hogy ezek a típusok különböző kategóriák metszetében helyezkednek el, és maguk is igen változatosak, fiatalok és érettek, a szépség szerelmesei és a karakter értő ítészei. Dinamikusak, aktív társasági életet élnek, a legkülönfélébb szenvedélyeknek hódolnak. Egy dolog azonban összeköti őket: a vágy, hogy örömteli vezetési élményben legyen részük, hogy személyiségüket jellegzetes stílus révén juttathassák kifejezésre. Ma mind megtalálják a tökéletes választ, amit kerestek, a Fiat 500X személyében.

fiat_500x_cross_parizsi_autoszalon_2014_002

Kétféle kivetelben elérhető: az első a jellegzetes, elegáns stíluselemekkel felvértezett 500X a fiatal, dinamikus városlakó közönség szívéhez ismeri a legrövidebb utat, míg a másik változat határozottan inkább terepképes megjelenésű és felszereltségű azoknak ideális választás, akik szeretik a szabadidős, szabadtéri programokat, ám nem kívánnak lemondani a Fiat 500-as utánozhatatlan stílusáról.

Stílus és méretek

A Fiat formatervezői központjában megálmodott új 500X az összetéveszthetetlen 500-as új dimenzióját tárja fel, amelyben az ikonikus stílus a modern crossover koncepciójával találkozik, kiegészülve tekintélyes terepképességeivel.

Az erős személyiségű, határozottan olasz formavilágú újdonság jellegzetességei az a rugalmasság, racionalitás és minőség, amely kompakt méreteiben, tágas belső terében és a prémium anyaghasználatban gyökerezik, nem is szólva a biztonságot, kényelmet és szórakozást szolgáló, legkifinomultabb technológiákról.

Az autó masszív, robusztus megjelenése tökéletes stílusbeli kontrasztban áll azzal a harmonikus vonallal, amely a komfortos férőhelyet és kompaktokra jellemző külső méreteket kereső ügyfelek számára ideális méreteket rajzol körbe. Ugyanakkor méreteivel az 500X azokhoz is szól, akik nap mint nap a városi forgalomban közlekednek: az autó mindössze 425 cm hosszú (az off-road változat 2 centiméterrel hosszabb), 1,8 méter széles, 1,60 méter magas.

fiat_500x_cross_parizsi_autoszalon_2014_006

Kívül kompakt, belül hívogató: tágas, védelmező környezet, tele finom anyagokkal, minőségi kidolgozással és praktikus tároló megoldásokkal. A kényelmes utastér minden pontja hamisítatlan olasz stílusról tanúskodik, a különböző szövetek, bőrök és színek kombinációja összesen hétféle, markáns beltéri variációt kínál. A környezetet még funkcionálisabbá teszi a számtalan ülésállítási lehetőség, valamint a tágas (350 liter) csomagtartó.

Mindez tizenkét különböző színvilágban választható, amelyek egytől egyig kihangsúlyozzák a Fiat 500X érzéki formáját; a képet a nyolcféle dizájnban kínált 16, 17 és 18 colos könnyűfém keréktárcsák választéka teszi teljessé.

Motorvariációk

Az új Fiat 500X az európai, közel-keleti és afrikai piacokon különböző motor-, sebességváltó- és hajtásképlet-variációkkal rendelhető meg, amelyek minden elképzelhető igényt képesek kielégíteni, maximálisan óvva a környezetet; és optimális hatékonyságot szavatolva a teljesítmény, az üzemanyag-fogyasztás és a károsanyag-kibocsátás terén egyaránt. A bevezetéskor a motorok kínálata a követkető erőforrásokból áll: 140 lóerős 1.4 Turbo MultiAir II (elsőkerékhajtás, 6 fokozatú kézi kapcsolású sebességváltó), 120 lóerős 1.6 MultiJet II (6 fokozatú kézi kapcsolású sebességváltó, elsőkerékhajtás) és a 140 lóerős 2.0 MultiJet II (9 fokozatú automata sebességváltó, összkerékhajtás).

A későbbiekben elérhető lesz a 110 lóerős 1,6 „E-torQ” (5 fokozatú kézi kapcsolású sebességváltó, elsőkerékhajtással), a 170 lóerős 1.4 Turbo MultiAir II (9 fokozatú automata sebességváltó, összkerékhajtás), valamint egyes piacokon a nagyteljesítményű 184 lóerős Tigershark 2.4 (9 fokozatú automata sebességváltó, összkerékhajtás).

A 140 lóerős 1.4 Turbo MultiAir II ugyancsak elérhető lesz elsőkerékhajtással, 6 fokozatú duplakuplungos automata váltóval.

Turbódízel motorból elérhető lesz a 95 lóerős 1.3 MultiJet II (5 fokozatú kézi kapcsolású sebességváltó, elsőkerékhajtás), és 140 lóerős 2.0 MultiJet II (6 fokozatú kézi kapcsolású sebességváltó, összkerékhajtással).

Kilenc fokozatú automata sebességváltó

Az 500X crossover az első Fiat modell, amely kilencfokozatú automata sebességváltót kínál. Ez a sebességváltó, amely a 170 lóerős 1.4 Turbo MultiAir II benzinmotorhoz, illetve a 140 lóerős 2.0 MultiJet II turbódízelhez társítható, számos előnyt kínál, a rugalmas gyorsítóképességtől a zökkenőmentes teljesítménykifejtésig. Az elektronikus vezérlésű, új, kilencfokozatú automata sebességváltó adaptív vezérlésű, a vezető bármikor kézi kapcsolású, szekvenciális üzemmódba válthat át.

fiat_500x_cross_parizsi_autoszalon_2014_004

Összkerékhajtás és lekapcsolható hátsó tengely

Az új Fiat 500X két- és összkerékhajtású kivitelben egyaránt kapható. Az új crossover négykerékhajtási rendszerének különlegessége, hogy a hátsó tengely leválasztható a hajtásról, ami a súrlódási veszteség csökkentésével energiát takarít meg, amennyiben nincs szükség az összkerékhajtásra, ezáltal hatékonyan mérsékli az üzemanyag-fogyasztást. A Fiat 500X kategóriájának egyetlen képviselője (a Jeep Renegade-del együtt), amely ezt a szolgáltatást nyújtja; a leválasztható hátsó tengellyel zökkenőmentesen vált át a rendszer kettő- és összkerékhajtás között, így a vezető beavatkozása nélkül képes a mindenkori optimális nyomatékszabályozásra.

Üzemmódválasztó és Traction Plus rendszer

Az új 500X üzemmódválasztó funkciója a motor, a fékek, a kormánymű és a hajtáslánc működésének befolyásolásával három eltérő viselkedési mintát valósít meg, igazodva a helyzethez vagy az útviszonyokhoz leginkább alkalmas vezetési stílushoz. Az automatikus üzemmód optimális kényelmet, üzemanyag-fogyasztást és CO2-kibocsátás szavatol, a sportos állás a menetteljesítményekre élezi ki a működést, míg a négyévszakos mód rossz tapadási viszonyok mellett is maximális biztonságról gondoskodik.

Az off -road változatoknál a négyévszakos üzemmódot „Tapadás” üzemmód váltja fel, amely az összkerékhajtású kiviteleken a hajtóerő gyorsabb átadását biztosítja a hátsó tengelyre. Az elsőkerékhajtású kiviteleken ezzel szemben ilyenekor aktiválódik a „Traction Plus” vezérlés, amely egyfelől jobb tapadást biztosít egyenetlen vagy csúszós talajon, másfelől kedvezőbb költségekkel és károsanyag-kibocsátással működik, mint egy hagyományos összkerékhajtási rendszer, így a könnyű, mindennapi terephasználatban jobb hatásfokú alternatívát biztosít.

fiat_500x_cross_parizsi_autoszalon_2014_005

Vezethetőség és biztonság

A hátsó MacPherson rugóstagnak köszönhetően a Fiat 500X a komfort és a vezethetőség ideális egyensúlyát kínálja. Ráadásul az optimális utasvédelem érdekében az új Fiat crossover karosszériáját a legújabb aktív és passzív biztonsági szempontok szerint tervezték meg, ami ezen a téren is kimagasló teljesítményt garantál.

Minden modellváltozatnál alapfelszerelés egy sor fontos tétel, a hat darab légzsáktól (elülső, oldal- és függönylégzsákok) az integrált nappali világítással szerelt fényszórókon és a kanyarvilágítás funkcióval felszerelt ködfényszórókon át a kifinomult ESC menetstabilizáló rendszerig. Ezeken felül kiviteltől és piactól függően alapfelszerelés vagy feláras opció lehet a Lane Assist fejlett sávelhagyásra figyelmeztető, illetve a Blind Spot Assist holttérfigyelő rendszer. További opciós felszerelés az új ParkView tolatókamera, vagy a Brake Control autonóm fékrendszer.

Infotainment

A kényelmi és infotainment (tájékoztató és szórakoztató) berendezések terén a Fiat 500X kiemelkedik kategóriájában, hála az 5 vagy 6,5 colos érintőképernyővel kínált, kifinomult Uconnect™ rendszernek. Mindkét változat Bluetooth interfésszel, AUX vonalszintű jelbemenettel, USB és SD csatlakozóval és hangvezérlés funkcionalitással rendelkezik. Ezeken felül az 5 colos Uconnect Radio Nav rendszer TomTom 2.5D navigációs szolgáltatást nyújt, míg a 6.5 colos Uconnect Radio Nav műholdas navigációs szolgáltatása 3D térképeket, progresszív útbaigazítást, illetve közvetlen hangvezérelt célállomás-bevitelt kínál.

A színes érintőképernyőn keresztül minden fő funkció elérhető, az analóg és digitális (DAB) rádiótól az USB és AUX bemeneteken, illetve Bluetooth streamingen keresztül csatlakoztatható zenei forrásokig (médialejátszó, iPod, iPhone, okostelefon). Mindez közvetlenül a kormánykeréken elhelyezett kezelőszervekről vezérelhető, így Önnek nem kell levennie a tekintetét az útról, sem kezét a kormányról.

Az új Uconnect ™ Live rendszer az ügyfelek okostelefonjával integrálva lehetővé teszi számos alkalmazás fedélzeten történő használatát, így az utasok menet közben is kapcsolatot tarthatnak ismerőseikkel a Facebookon vagy a Twitteren, több millió zeneszám közül válogathatnak a Deezeren, internetes rádiókat hallgathatnak a Tune-In segítségével, valós idejű híradásokat kaphatnak a Reuterstől, vagy értesítést az aktuális forgalmi helyzetről, sebességmérésekről és időjárásról a TomTom Live szolgáltatás jóvoltából.

fiat_500x_cross_parizsi_autoszalon_2014_003

Végezetül a Fiat 500X hasznos szolgáltatása az eco:Drive™, amely segítségével akár 16 százalékkal csökkenthetők az üzemanyag költségek, illetve a CO2-kibocsátás; valamint a my:Car™ szolgáltatás, amely az interaktív szerelési útmutató jóvoltából a karbantartásban és a vészhelyzetek megoldásában nyújt támogatást.

Ami az audiorendszereket illeti, opcióként megrendelhető az exkluzív Beats Hi-Fi rendszer. A Beats by Dr. Dre-vel közösen kifejlesztett, és eredetileg az 500L modellen bevezetett audiorendszer forradalmasítja a zenehallgatást az új Fiat 500X fedélzetén.

„500 Couture”: a Fiat az exkluzív testre szabás új távlatait nyitja meg

Ahogy egy hamisítatlan olasz divatikonhoz illik, a Fiat 500 ismét a lapok címoldalára kerül, ezúttal az „500 Couture” révén. Az egyedi testre szabás Párizsi Autószalonon bemutatott, új távlatainak kiváló példája az exkluzív „500 Ron Arad Edition”. A különleges, hamisítatlanul olasz kidolgozású autó karosszériáját olyan, egyedülálló dizájn díszíti, amely kifejezetten az autóra szabott öltönyként teremt semmihez sem fogható hangulatot.

Az „500 Comics”, „500 Camouflage” és „500 Jeans” tanulmányautók az „500 Couture” koncepció három eltérő megnyilvánulásaként lépnek színre Párizsban. A koncepciót a divat világa ihlette, és arra hivatott, hogy az 500-as eredendően divatos természetét még inkább trendivé varázsolja.

A városba termett, sokoldalú és kreatív Fiat 500 természeténél fogva adja magát az egyedi átalakításokra. Ennek szellemében jött létre az új „500 Ron Arad Edition”, az egyéni olasz mestermunka legfrissebb gyümölcse, amelyet azon vásárlók számára fejlesztettek ki, akik exkluzív, markáns stílussal szeretnék kifejezésre juttatni személyiségüket. Az elmúlt években meghatározó jelentőséget nyertek a testre szabott megoldások az autóiparban, ahol a lehetőségek száma végtelen, az ügyfelek pedig mind tudatosabbak és választékosabbak. Folyamatosn nő az autók kínálata, a vásárlói hozzáállás pedig átalakul: döntéseikben egyre inkább megjelenik a vágy, hogy kiemelkedjenek a tömegből. Minden ügyfél szeretne egyedi lenni, és személyiségét autóján keresztül kifejezni. Erre az igényre pedig egyedül a Fiat 500 kínál hiteles megoldást.

Az „500 Ron Arad Edition” az ikonikus gépkocsi és a nemzetközi hírű dizájner találkozásának ünnepe. A hamisítatlan olasz mestermunka nyomán a legendás, 1957-es Fiat 500 (avagy Cinquino, ahogyan rajongói becézték) sziluettje jelenik meg az autó oldalán. Ron Arad a jelenlegi 500-as modellcsalád ihletadó ősét választotta ki annak a „Reverz” kiállításnak a központi alakjául, amelyet 2013 decembere és 2014 márciusa között a torinói Pinacoteca Agnelliben tekinthettek meg a látogatók. A Renzo Piano által tervezett kiállítási terület a Lingotto negyedik emeletén található, egy szinten azzal a gyári tesztpályával, ahol annak idején többek között az 500-ast is tesztelték.

Az „500 Ron Arad Edition” tele van nagyszerű funkciókkal és szolgáltatásokkal, az üveg napfénytetőtől a krómozott díszítőelemekig, a fekete beltértől az elefántcsontszín szegésű, nemes fekete Poltrona Frau bőr üléskárpitokig, a 7 colos műszerfali TFT kijelzőtől a Blue&Me rendszerig, a rádió kezelőszervekkel felszerelt, bőr kormánykeréktől az automatikus klímaberendezésig, a ködfényszóróktól a 16 colos keréktárcsákig, a metálfekete fényezéstől a fehér dísztárcsákon át az eredeti, legendás 500-asnak az oldalsó panelekre felfestett sziluettjéig.

fiat_500_ron_arad_edition

A novembertől minden jelentős európai piacon elérhető „500 Ron Arad Edition” igazi gyűjtői darab, ezért a Fiat úgy döntött, különleges szolgáltatást kínál vásárlóinak: saját otthonában veheti át a tulajdonos az autót, annak pontos, 1:18 méretarányú modellje társaságában.

Ugyanez az exkluzivitás tükröződik a Párizsban kiállított többi autón, amelyek mindegyike utánozhatatlan olasz stílusról tanúskodva képviseli az „500 Couture” koncepció egy-egy vonzatát. Az „500 Comics” az ikonikus 500-asnak a pop kultúrában betöltött szerepe előtt tiszteleg, csábító kétszínű fényezése (pasztellsárga / metálfekete) a különleges kidolgozásnak köszönhetően azt a hatást kelti, mintha öltésekkel jelölték volna ki divatos vonalait. Az „500 Camouflage” ezzel szemben az 500-as divatos oldalát térképezi fel, és különleges szürke-zöld terepszínű fényezést kínál, amelyet fluoreszkáló sárga tükörház tesz különösen látványossá. A sort az „500 Jeans” zárja, amely újfent a divat világából merít ihletet. Az 500-as remekül mutat kék színben, jellegzetes farmeröltésekkel, amelyek most első ízben a műszerfalon is megjelennek.

Az exkluzív „500 Ron Arad Edition”, akárcsak a Párizsban kiállított másik három tanulmány, annak az ikonikus Fiat modellnek a sokszínű személyiségét tükrözi, amely a művészetek és a dizájn világában is otthonosan mozog. Nem véletlen, hogy az „500 Ron Arad Edition” és „500 Comics” modellek az Autószalon megnyitását megelőző napokban a MotorVillage Rond-Point des Champs Elysées-n megrendezett divathét egyik különleges programjának főszereplőjeként léptek fel.

fiat_500_comics_parizsi_autoszalon_2014