Főoldal Blog oldal 559

Új Ford S-MAX: premier a 2014-es Párizsi Autószalonon

A Párizsi Autószalonon bemutatkozó vadonatúj Ford S-MAX továbbra is a híres SAV-modell legfőbb erényeire épít: tágas és stílusos kabinjában heten utazhatnak, miközben az autó a kisebb járművek fürgeségét és vezetési élményét nyújtja: a vadonatúj S-MAX-ban debütál az európai piacon a Ford Adaptív Kormányzása, míg az autó alacsonyabb CO2-kibocsátásáról és kategóriaelső menetdinamikájáról egy 1,5 literes EcoBoost benzinmotor és egy továbbfejlesztett 2,0 literes TDCi dízel erőforrás gondoskodik.

ford_s_max_2014_parizsi_autoszalon_3

Első ízben rendelhető meg a Dinamikus LED Fényszóró a Vakításmentes Távfény funkcióval, emellett a szegmensben elsőként tűnik fel a felszereltségi listán az Ütközés Előtti Asszisztens. A vadonatúj S-MAX kabinjában 32 különféle üléskombináció alakítható ki, s az autó a szegmensben elsőként kínál Easy-Fold ülésrendszert a második és a harmadik üléssorokban. A karcsú és sportos külső dizájnhoz a “Dinamikus Szentély” filozófiája szerint megformált utastér tartozik a szegmens első Ford Multikontúr Üléseivel az első üléssorban, és saját klímavezérléssel a hátul ülők számára. Az autó komfortját még magasabb szintre emeli a SYNC 2 hangvezérlésű csatlakozási rendszer, a kézhasználat nélkül nyitható csomagtérajtó, valamint a kategória legjobb tárolóhelyei.

A Ford Párizsban mutatja be a vadonatúj S-MAX modellt, a trendteremtő, hétüléses SAV stílusos és innovatív utódját. Az eredeti változat szellemiségéhez hűen az Európában jövőre bemutatkozó, vadonatúj S-MAX is stílusos, modern és élvezetesen vezethető autó, ami tágas, sokoldalúan alakítható belső teret és kedvező üzemanyag-fogyasztást kínál.

“A Ford S-MAX számos európai vásárló lelkében megpendít egy húrt: mindazokéban, akik tágas térre és praktikumra vágynak, ám sosem tudnák elképzelni magukat egy tipikus családi autóban.” – véli Stephen Odell, a Ford Európa, Közel-Kelet és Afrika ügyvezető alelnöke. „A vadonatúj S-MAX mindezt kompromisszumok nélkül kínálja, sőt mindemellett a merész dizájn, a vonzó technológia és a dinamikus vezetési élmény új szintjét nyújtja.”

A vadonatúj S-MAX-ban debütál az európai piacon a Ford Adaptív Kormányzása; a 2015-től kapható rendszer optimális kormányreakciókat biztosít. Az Intelligens Összkerékhajtás és a kifinomult hajtásláncok széles választéka – köztük az új, 1,5 literes EcoBoost benzinmotorral – ugyancsak azt a célt szolgálja, hogy az új modell minden eddiginél dinamikusabb vezetési élménnyel kápráztassa el tulajdonosát. Az S-MAX lesz a világ első Fordja, amelyhez megrendelhető a Ford Dinamikus LED Fényszórója a Vakításmentes Távfény funkcióval; ez a megoldás mindig maximális fényerőt biztosít, ám nem zavarja a forgalom többi résztvevőjét. A Ford fejlett Ütközés Előtti Asszisztens technológiája még autópálya-tempó mellett is hatásosan mérsékli az ütközések súlyosságát. Legyen szó akár egy sítúráról az Alpokban, vagy csak egy hétköznapi reggeli fuvarról az iskolába a gyerekekkel, a vadonatúj S-MAX mindenképpen teljes kényelemben juttatja célba hét utasát. A kabinban 32 különféle üléskombináció alakítható ki, s az autó a szegmensben elsőként kínál Easy-Fold ülésrendszert a második és a harmadik üléssorokban. A Ford teremtette meg az SAV (Sports Activity Vehicle) kategóriát a 2007-ben az Év Autója címet is elnyert S-MAX modellel, amiből azóta több mint 400.000 darab kelt el Európában.

Új formavilág

A Ford dizájn-csapata továbbfejlesztette az eredeti S-MAX eleve friss és szemet gyönyörködtető formáját, még dinamikusabbá és vonzóbb megjelenésűvé varázsolva az autót.

“A formás és sportos S-MAX határozottan kiemelkedik a tömegből, ami komoly vonzerőt jelent mindazok számára, akik szeretik az exkluzív dolgokat, legyen szó akár az autójukról, akár ruhájukról vagy otthonukról.” – fejti ki Joel Piaskowski, a Ford Európa formatervezési igazgatója. “Az alacsonyabb tetővonal, a keskenyebb fényszórók és a kerékjárati ívek erőt sugárzó domborulatai szélesebb, határozottabb és minden eddiginél egyedibb kiállással ruházzák fel a vadonatúj S-MAX modellt.”

ford_s_max_2014_parizsi_autoszalon_1

A kecsesebb formatervnek köszönhetően az autó látványán nem érződik “vizuális zaj”. Az A-oszlop hátrébb került, így a motorháztető hosszabb és formásabb lett, ami prémium benyomást sugall. A krómozott, trapéz alakú hűtőrács és a keskeny fényszórók modern, ‘techno’ hatást keltenek. Az S-MAX hatásos oldalnézete és látványos kontúrú oldalablakai vonzó látványt teremtenek, aminek hatását tovább fokozza a jellegzetes LED Nappali Világítás és az autót szélesebbnek láttató LED hátsó lámpatestek, amelyeket selyemfényű krómozású díszléc köt össze. A hátsó lökhárítókba integrált kipufogóvégek között modern, sportos formavilágú diffúzor húzódik. A kifinomult és dinamikus hangulatú utastér hangsúlyos elemei közül fontos megemlíteni a határozott formavilágú középkonzolt, amely a műszerfal felső részéről ível lefelé, a kesztyűtartó fölötti alumínium betétet, valamint a második és harmadik üléssor ‘stadion-stílusát’. A nyitott hatású, levegős utaskabinban panoráma tető növeli a térérzetet, az intelligens tervezésű, vékonyabb háttámlával kialakított üléseknek köszönhetően pedig érezhetően nagyobb lett a hátsó lábtér. Bármerre nézünk is a vadonatúj S-MAX utasterében, mindenütt lágy tapintású anyagokat és mutatós varrásokat találunk. A szennyeződést taszító bevonattal ellátott kárpitok jól bírják a mindennapos családi használatot, s a tartóssági tesztek még arra is kiterjedtek, milyen mértékben állnak ellen ezek az anyagok a sárnak vagy a kávéfoltoknak. A vizsgálatokat végző mérnökök a kárpitba beakadó cipzárak és gombok hatásáról sem feledkeztek meg: a szöveteket 600 alkalommal simították végig egy középkori buzogányra emlékeztető vasgolyóval, amiből tűhegyes tüskék álltak ki.

“A vadonatúj S-MAX utastere a dinamizmus szentélye. Az utasokat mindig nyugodt és rendezett környezet veszi körül, hiszen az autó most még több tárolási lehetőséget kínál – ugyanakkor ez a környezet ösztönző is, amire a legjobb példa a vezető köré formált cockpit.” – magyarázza Hak Soo Ha, a Ford-utasterek dizájnjáért felelős manager. “A vezető magabiztosságát olyan megoldások erősítik, mint a tükröződő felületek minimumra csökkentése, vagy az ösztönösen használható analóg kezelőszervek alkalmazása.”

Kényelemben utazni

Az öt- és hétüléses változatban is megrendelhető új S-MAX kifejezetten kényelmes és funkcionális. Az Easy-Fold rendszer segítségével mindegyik hátsó üléstámla síkba dönthető, s ehhez csupán egyetlen gombot kell megnyomni a vezérlőpanelen. Az Easy-Entry második üléssor ülései egy érintéssel elmozdíthatók, hogy utat nyissanak a harmadik üléssorba. Az utastér gyorsabban hűthető vagy fűthető a kívánt hőmérsékletre az új, nagyobb kapacitású szellőztető rendszer és klímaberendezés segítségével, ami a vadonatúj Ford Mondeóban mutatkozik majd be az európai piacon; az új rendszer több levegő szállítására képes, alacsonyabb hőfokot tud előállítani, emellett pedig halkabban is működik. Felismerve annak igényét, hogy az S-MAX hátsó utasai esetleg másféle komfortra vágynak, mint az elöl ülők, a Ford megoldotta, hogy külön kezelőszervek segítségével állíthassák be a számukra legmegfelelőbb hőmérsékletet. A rezgéseket további hangelnyelő anyagok, továbbfejlesztett ajtótömítések és mágneses lengéscsillapítók ellensúlyozzák, s az S-MAX a szegmens első modellje, amelyhez fűthető és hűthető, Aktív Mozgású masszázsfunkciót is kínáló Ford Multikontúr ülések rendelhetők.

“A Ford S-MAX első üléseiben felfúvódó belső párnák átmozgatják az izmokat és javítják a vérkeringést, mérsékelve ezzel az izmok kifáradását és az ízületi fájdalmakat.” – avat be Jeroen Lem, a Ford Európa járműtechnológiai kutatómérnöke. “Ez a fejlett rendszer úgy vezérli az egyes üléspárnák nyomását, mintha egy finom hengert görgetne végig az ülésben, s a masszázs kétféle erősségben is beállítható a központi érintőképernyőn.”

ford_s_max_2014_parizsi_autoszalon_5

Az első ülések fejtámlái nemcsak fel és le, hanem előre-hátra is állíthatók, s a szegmensben elsőként kínált négyirányú motoros kormányállítás (és a vezetőülés memóriafunkciója) révén a vezető tökéletesen beállíthatja a számára optimális üléshelyzetet. A fűthető kormánykerék ugyancsak első alkalommal jelenik meg az S-MAX kínálatában. A mérnökök a hátsó ülések kontúrjait és tartását is tökéletesítették, emellett pedig a kategória legjobb tároló megoldásait ötlötték ki az S-MAX utasai számára: a műszerfal tetején egy új, fedeles tárolódobozt helyeztek el, a középkonzolban pedig egy médiatároló rekeszt alakítottak ki, s még a harmadik üléssor mögötti padló alatt is elhelyeztek egy rejtett rakodóhelyet.

A hatodik érzék maga a technológia

A vadonatúj Ford S-MAX-ban kamera, radar és ultrahangos eszközök működtetik a 16 fontos vezetősegítő technológiát, amelyek segítségével az autós biztonságosabban uralhatja az autót.

  • Az Ütközés Előtti Asszisztens automatikusan fékez, ha ütközésveszélyt észlel; ezt megelőzően hangjelzést ad, majd a szélvédőre vetített jellel figyelmezteti a vezetőt. A berendezés 8 km/órától egészen a végsebességig működik.
  • Az Adaptív LED Fényszóró technológia a Ford Adaptív Fényszórórendszerének használatával mindig a pillanatnyi forgalmi helyzetnek megfelelően állítja be a fénycsóva irányát.
  • A Vakításmentes Távfény technológia nemcsak a szembejövő, hanem a távolodó járműveket is érzékeli, és az adaptív LED fényszórókat úgy állítja be, hogy azok ne vakítsák el a többi autóst, miközben maximális fényerővel világítja meg a többi területet.A vadonatúj S-MAX szenzor-technológiája a parkolást is megkönnyíti:
  • A Merőleges Parkolás funkció megtalálja a megfelelő méretű parkolóhelyet, és a vezető kormányzása nélkül is bemanőverezi oda az autót – hasonlóan ahhoz, ahogyan az Aktív Parkolóasszisztens segít a járdaszegéllyel párhuzamos parkolásban.
  • A Kiállást Segítő Rendszer megkönnyíti a párhuzamos parkolóhely elhagyását: a berendezés kikormányozza az autót az útra, miközben a vezető kezeli a gáz- és a fékpedált
  • Az Oldalsó Parkolóasszisztens hangjelzéssel figyelmeztet az autó körül található akadályokra, és a képernyőn azok távolságát is megmutatja.
  • A Keresztirányú Forgalomfigyelő jelzi, ha oldalirányból egy másik jármű közelít, miközben az autó kitolat a parkolóhelyről.

Az új S-MAX vezetősegítő berendezéseinek sorában megtalálható még a Holttérfigyelő, a Közlekedési Tábla Felismerés, a Sávelhagyásra Figyelmeztető Rendszer, a Sávtartó Asszisztens és a Vezetőfigyelmeztető Rendszer is.

Az új S-MAX modellben jelenik meg a szegmens első Osztott Első Kamera technológiája: az autó orr-részén elhelyezett 180 fokos látószögű kamera segít a rosszul belátható kereszteződések vagy parkolók biztonságos áttekintésében. Az Adaptív Sebességtartó Automatika előre tekintő radarjának segítségével az S-MAX folyamatosan tartja a beállított követési távolságot. Az új Intelligens Sebesség Asszisztens a már létező Adaptív Sebességhatároló rendszer továbbfejlesztésével nemcsak a beállított sebességhatár túllépését akadályozza meg, hanem a Közlekedési Tábla Felismerés által észlelt, vagy a fedélzeti navigációs rendszerbe táplált sebességkorlátozásokhoz is hozzáigazítja a jármű tempóját.

“A sebességhatároló technológia hihetetlenül népszerűnek bizonyult azok között, akik attól tartottak, hogy a sebességkorlátozások akaratlan túllépése miatt közlekedési bírságot kaphatnak.” – árulja el fejtette ki Stefan Kappes, a Ford Európa aktív biztonságért felelős főmunkatársa. “Az Intelligens Sebesség Asszisztens segítségével ez most még könnyebben elkerülhető.”

ford_s_max_2014_parizsi_autoszalon_4

Fejlett futómű-technológiák

Az új Ford S-MAX modellben mutatkozik be először az európai piacon a Ford új, precíz Adaptív Kormányzása, ami a legkanyargósabb utakon is feledhetetlen élménnyé varázsolja az autózást. A rendszer a vezető kormánymozdulata – vagyis a volán elforgatásának mértéke – és az első kerekek elmozdulása közti arány folyamatos változtatásával optimalizálja a kormányreakciót. Alacsonyabb sebességtartományokban (például amikor az autó egy parkolóhelyre áll be, vagy szűk térben manőverez) az autó agilisabban, könnyebben kanyarodik. Nagyobb sebességnél az S-MAX simábban és precízebben reagál a vezető parancsaira. A Ford új integral link rendszerű hátsó futóműve tovább fokozza az autó egyébként is kategóriaelső menetdinamikáját; a kisebb tömegű alumínium alkatrészek jobb dinamikus teljesítményt biztosítanak, és jelentősen javítják a gördülési kényelmet, amit elsősorban a hátsó üléseken utazók értékelnek majd. További technológiák a még élvezetesebb autózásért:

  • A Ford Intelligens Összkerékhajtása kiváló úttartást és tapadást nyújt (az AWD rendszer most először rendelhető meg az S-MAX modellhez)
  • A Kormányzási Nyomaték Kompenzáció kiküszöböli a váratlan visszajelzéseket, erőhatásokat és rezgéseket

Asony károsanyag-kibocsátás, magas teljesítmény

Élénk és takarékos új dízel- vagy benzinmotorjaival az S-MAX halkan és könnyedén suhan az utakon. A dízelmotorok CO₂-kibocsátása várhatóan hét százalékkal csökken; ez a hatfokozatú kézi váltóval szerelt 120 lóerős, 2,0 literes TDCi esetében ugyanúgy igaz, mint a tökéletesített, 150 és 180 lóerős változatban megrendelhető, manuális vagy Powershift dupla tengelykapcsolós automata váltóhoz csatlakoztatható 2,0 literes TDCi blokk esetében. Az Aktív Hővezérlő Rendszer segítségével a motorok hamarabb érik el üzemi hőfokukat, ahol gazdaságosabban és alacsonyabb CO₂-kibocsátással működnek. A benzines erőforrások közt megjelenik a Ford új, üzemanyag-takarékos, 160 lóerős, 1,5 literes EcoBoost egysége manuális sebességváltóval, illetve a 240 lóerős, 2,0 literes EcoBoost motor automata váltóval. Az S-MAX CO₂-kibocsátását tovább mérsékli az Intelligens Visszatápláló Töltés és az Auto-Start-Stop rendszer. A padlólemez áramvonalas burkolata és az Aktív Hűtőrács csökkenti az autó légellenállását, aminek tökéletesítésével 400 órát töltöttek el a mérnökök a szélcsatornában.

Magasabb szintű aktív és passzív biztonság

A Ford S-MAX arra készült, hogy utasait ne csupán kényelemben és nyugalomban, hanem teljes biztonságban juttassa célba. Az ultranagy szakítószilárdságú acél szélesebb körű felhasználásának köszönhetően a vadonatúj S-MAX karosszéria-szerkezete 3 százalékkal erősebb lett, s az autóban olyan új aktív biztonsági berendezések is megjelentek, mint a most először alkalmazott második üléssori oldallégzsákok. A jármű stabil futását Curve Control és Oldaldőlés Mérséklő rendszerek javítják, amelyek a motor forgatónyomatéka és a fékerő szabályozásával segítenek a vezetőnek, hogy mindig megőrizhesse uralmát a jármű fölött.

A MyKey technológia segítségével az autó tulajdonosai beprogramozhatják az indítókulcsot – jellemzően a fiatal autóvezetők számára –, korlátozva a végsebességet, az audiorendszer hangerejét, és azt is beállíthatják, hogy a hifi mindaddig ne szólaljon meg, amíg a vezető és utasai be nem kötik a biztonsági öveiket. A rendszer a biztonsági rendszerek kikapcsolását is megakadályozza.

ford_s_max_2014_parizsi_autoszalon_2

Ötletek, amelyek megszépítik a mindennapokat

A hagyományos műszeregységet opcionálisan felválthatja egy, a vezetővel szemben elhelyezett 10 colos digitális képernyő, amelyen animált analóg sebességmérő és fordulatszámmérő látható. A felhasználók személyre is szabhatják a képernyő beállításait és 3D grafikáit. A Ford SYNC 2 csatlakozási rendszer hangvezérlésével és nagy felbontású, 8 colos, színes érintőképernyőjével könnyen kezelhető az audiorendszer, a navigáció, a klímaberendezés és a mobiltelefon. Az egyszerű hangutasításokkal használható berendezés azt is megérti, ha a vezető kimondja, hogy “éhes vagyok”, s máris felkínálja a környékbeli éttermek címeit. A SYNC 2 rendszer része a Vészhelyzeti Segélyhívó is, amely egy baleset után közvetlen kapcsolatot teremt az utasok és a mentőszolgálat operátora közt, méghozzá a baleset helyszínének megfelelő nyelven. Az S-MAX-hoz most először rendelhető meg a Kézhasználat Nélkül Nyitható Csomagtérajtó, ami úgy is nyitható vagy zárható, hogy az autós meglendíti lábát a hátsó lökhárító alatt. Tavaly az új Ford Kuga vásárlóinak fele választotta ezt az opciót, miután az autó elsőként jelent meg középméretű SUV-k európai piacán ezzel a technológiával.

“A vadonatúj S-MAX modellt úgy fejlesztettük ki, hogy semmiféle kompromisszumba nem mentünk bele a stílus, a komfort, a sokoldalúság, az üzemanyag-fogyasztás és a vezetés öröme tekintetében, sőt arra törekedtünk, hogy az autót a lehető legtöbb innovatív és egyedülálló technológiával gazdagítsuk.” – fejti ki Andrew Kernahan, a Ford S-MAX főmérnöke. “Ez az autó minden helyzetben kiválóan megállja a helyét, és vásárlóink legmagasabb elvárásainak is megfelel majd.”

Nicki Minaj lesz az idei MTV EMA háziasszonya

Kiderült, hogy ki vezeti a 2014-es MTV EMA-t! Az ünnepelt hip-hop királynő Nicki Minaj lesz november 9-én a show háziasszonya a glasgow-i Hydro arénában. Az énekesnő ezzel a megtisztelő feladattal olyan hírességek nyomába lép, mint a texasi szépség: Selena Gomez, a német szupermodell: Heidi Klum, vagy éppen az intergalaktikus MC és partyrocker: Redfoo. A szuperszexi Nicki Minaj ráadásul négy díjra is esélyes a gálán.

nickiminaj_mtvema

Nicki Minaj, a világ egyik legismertebb hátsójával rendelkező világsztár vezeti az MTV EMA glasgow-i gáláját. A dögös énekesnő nem csak a divatlapok és a rádiócsatornák kedvencévé vált az elmúlt években, de kemény rajongói bázist is felépített magának. „Nagyon izgatott vagyok az MTV EMA díjátadó miatt, ráadásul duplán, hiszen nemcsak fellépő leszek, hanem nekem jutott az a megtisztelő feladat is, hogy a gála házigazdája legyek.” – mondta Nicki, aki extravagáns stílusával, formás fenekével és szókimondó dalaival is hódít.

A hip-hop királynőt az idei MTV EMA-n négy kategóriában jelölték: a legjobb a női előadó, a legjobb hip-hop énekes, a legnagyobb rajongó táborral bíró sztár és a legszexibb énekesnő címre is esélyes. A szépszámú jelölés nem meglepő, hiszen az énekesnőnek olyan slágereket köszönhetünk, mint a Fly, a Turn Me On, a Beauty and the Beast, vagy az Anakonda. A sztár karrierje során olyan világhírű előadókkal dolgozott együtt, mint Rihanna, Eminem, Kenya West, vagy épp Justin Bieber.

Az MTV EMA –t november 9-én, vasárnap este rendezik meg a glasgow-i Hydro arénában.. A jelöltek között olyan előadók foglalnak helyet, mint a dögös Katy Perry, a szőke bombázó Taylor Swift, a hip-hop királynő Iggy Azalea, a Nickelodeon gyönyörű sztárja Ariana Grande, a rapisten Eminem, a Happy előadója Pharell Williams, vagy a tinibálvány One Direction.

Szavazni az egyes kategóriákban a www.mtvema.com oldalon lehet, egészen november 8-án, szombat 23:59-ig.

 

Néhány dolog, amit eddig nem tudtál Kylie Minogue-ról

Már csak 16 nap van hátra a budapesti koncertig, a várakozást kellemesebbé téve nézzünk néhány érdekességet Kylie Minogue pályafutása kapcsán:

Kylie számtalan díj és kitüntetés birtokosa, többek között az Évtized Előadója címet kapta Angliában és Ausztráliában, szerepel a Világ 30 Legszebb Embere listáján, tagja a Hírességek Csarnokának, megkapta a legmagasabb francia kulturális kitüntetést és II. Erzsébettől a Brit Birodalom Tisztje címet is.

kylie_minogue_koncert_2

26 éves karrierje alatt négyszer is meg tudott újulni és szinte mindent újrakezdeni: először, amikor óriási bátorsággal elhagyta addigi sikerszerzőit, a Stock, Aitken & Waterman triót, és nem sokkal utána már Nick Cave duettjével vezette a slágerlistákat.

Másodszorra amikor a Spinning Around dallal és annak videójával új lendületet adott a karrierjének, s a kis aranyszínű short pedig védjegyévé vált.

Harmadjára gyakorlatilag ugyanezt ismételte meg pár évvel később, egy újabb giga-slágerrel, a Can’t Get You Out Of My Head-del, ami karrierje eddigi legnagyobb sikere, több mint 40 országban vezette a slágerlistákat és 5 millió példánykelt el csak a kislemezből.

Végül 2006-ban, a mellrákkal vívott küzdelme után,  amikor addigi legdrágább és legtöbb országot érintő turnéjával mindenhol teltházas koncertet tudott adni.

Kylie két stúdióalbum és turné között szívesen foglalkozik másfajta zenei dolgokkal is, például 2010-ben egy karácsonyi anyagot, 2012-ben pedig nagyzenekari feldolgozásokat készített dalaiból.

Kylie egyike annak a két ismert embernek, akiknek már négy különböző viaszszobrot készítettek az idők során Madame Tussauds londoni panoptikumába és folyamatosan a kiállítás részei óriási népszerűségük miatt – a másik II. Erzsébet.

Kylie hihetetlen népszerűségére jó példa, hogy 2007-ben Melbourne bronzszobrot állított tiszteletére, ami a rajongók egyik kedvenc fotózkodási helye azóta is Ausztráliában. Emellett bronzba öntött kézlenyomata a londoni Wembley Arena csarnokában is  megtekinthető.

2006-ban megjelent egy mesekönyve The Showgirl Princess címmel, amit a rák miatti kényszerpihenője alatt írt.

A világ sok országában rendkívül hálásak az orvosok Kylie-nak és a nyíltan felvállalt mellrák küzdelmének. Ugyanis 2006 után több mint húszszorosára nőtt az éves szűrővizsgálatokon résztvevő nők száma, amit hivatalosan is elneveztek Kylie-hatásnak.

kylie_minogue_koncert_1

Bár nem csinál belőle nagy felhajtást, Kylie Minogue az egyik legtöbbet adakozó sztár a világon. Komoly és rendszeres juttatásokkal segíti az AIDS valamint a mellrák gyógyÍtására irányuló kutatásokat, emellett rendszeresen adakozik a rászorulóknak, legyen szó afrikai iskolaépítésekről, vagy a haiti földrengés áldozatairól. Sőt, a 2005-ös thaiföldi cunami után 1 hétig személyesen is részt vett a helyszínen a mentésben, illetve az adminisztratív feladatok megoldásában.

Rengeteg fiatalabb énekes és előadó nevezi meg Kylie-t a példaképei között, olyan nevek vallják, hogy Kylie Minogue stílusa és pályafutása hatással volt saját karrierjükre, mint Katy Perry, Lady Gaga, Sarah Michelle Gellar, a Destiny’s Child tagjai, sőt, még Madonna is többször nyilatkozta, hogy Kylie inspirálta őt a minél jobb produkciókra.

 

Október 18-án a BudapestArénában a magyar közönség is megcsodálhatja Kylie kivételes előadói képességeit és vadonatúj showját, nem érdemes lemaradni róla!
Jegyek még kaphatók a Ticketpro országos hálózatában és a www.livenation.hu oldalon keresztül.

Áramvonalasabb lett az új Ford F-150

A vadonatúj Ford F-150 kemény stílusában látványosan kiteljesedik a merész dizájn, ám az autó mégis áramvonalasabb lett, mint az előző modellváltozat, úgy, hogy formavilágában az első F-sorozatú járművek több jellegzetes dizájn-eleme is visszaköszön, miközben még az áttervezett embléma is a markáns, új formatervet tükrözi.

ford_f_150_szelcsatorna_4

Az európai, a 2013-as ’Év Pickupja’ címet is elnyert Ranger amerikai nagytestvére, a 2015-ös Ford F-150 tervezői nagy fába vágták a fejszéjüket, amikor azt a célt tűzték ki maguk elé, hogy a világ legkelendőbb pickupját úgy formálják minden eddiginél áramvonalasabbá, hogy közben megőrzik az autó jellegzetesen kemény, határozott kiállását. A csapat sikerrel járt.

Az új Ford F-150 lekerekített élei, szögletei és felületei azt sugallják, hogy ez a magabiztos, sokoldalú autó minden pillanatban, bármilyen feladatra készen áll. Ugyanakkor e dizájn-megoldások együttes hatásaként az F-150 sokkal hatékonyabban hasítja a levegőt.

„A pickup erőteljes, szögletes formavilága erőt sugall, ám ezzel együtt az aerodinamikai hatékonyságot is szolgálja, a lehető legtöbbet hozva ki az adott karosszériaformából.” – mutat rá Brad Richards, a Ford F-150 karosszériájának vezető formatervezője. „Arra törekedtünk, hogy a légellenállás csökkentése mellett is kemény kiállású és sokoldalú autót alkossunk.”

ford_f_150_szelcsatorna_3

Az arany középút

Az éles vonalak alkalmazásával Richards és csapata ügyes egyensúlyt teremtett az erő és a hatékonyság között. A fontos helyeken elhelyezett élek keménységet sugallnak, emellett pedig jól megtervezett úton terelik a légáramlatokat az autó orr-része körül. A karosszéria hátsó traktusának szögletei abban segítenek, hogy a levegő akadálytalanul áramoljon a kocsitest mögött; a légörvények jelentős mérséklésével a fogyasztás is csökkent, hiszen a jobb aerodinamikának köszönhetően a motor kisebb erőkifejtéssel győzheti le a közegellenállást. A hűtőrács külső része a fényszórók és a lökhárító sarkai felé tereli a levegőt, ami így akadálytalanul fut végig az autó oldalain. A motorháztető ferdén csapott éle abban segít, hogy a levegő simán áramolhasson a szélvédő és a tető fölött. Ahogy a vadonatúj F-150 kezdett testet ölteni az agyagmodellekben, a szélcsatorna-vizsgálatokat végző mérnökök is egyre tisztábban látták, hol tökéletesíthetnék még az autó légellenállását:

  • A tömítés nélkül beépített szélvédő peremeinél nem keletkeznek káros légörvények
  • A hátfal felső része spoilerként működve simítja ki a tetőről leszakadó légáramlatokat, mérsékelve a pickup mögötti turbulenciát
  • A plató keskenyebb, mint a kabin (bár térfogata ezzel együtt sem csökkent), és egy burkolóelem akadályozza meg, hogy a kabin és a plató között megrekedjen a levegő
  • A hátsó lámpatesteket is magukban foglaló hátsó sarkok precíz kialakítású szögleteiről simán szakadnak le a légáramlatok, ami tovább csökkenti az autó mögötti örvénylést
  • A fényszórók alatti mélyedés a kerékjáratokba vezeti a levegőt

ford_f_150_szelcsatorna_1

„A szélcsatorna-tesztek eredményeképpen sikerült megtalálnunk az arany középutat az aerodinamika és a gyártási költségek között,” mondta el Richards. „Kitapasztaltuk, mely részek átformálásával csökkenthetjük a légellenállást, és hol vannak azok az elemek, amelyeket fölösleges lenne átalakítani.”

A keménység a részletekben rejlik

„Az új F-150 formái, vonalai, szögletei és motívumai sokkal erőteljesebbek lettek, és a karosszériaelemek élei keménységet sugallnak.” – magyarázza Richards. „A külső visszapillantók alatt végigfutó jellegzetes övvonal az egyik leglátványosabb formai megoldás, amit a nehéz munkagépek, például a daruskocsik és bulldózerek dizájnja ihletett. Ez a megoldás nemcsak jól néz ki, hanem a vezető látószögét is tovább növeli.”

A csapott övvonal stílusa a fényszórók és a hátsó lámpatestek külső éleiről is visszaköszön, de hasonló formavilágú élek és peremek láthatók a motorháztetőn, a szélvédőn és a hátfalon, sőt még az utastérben is, ahol ugyanilyen stílusú varrások díszítik az üléskárpitokat. Ugyanakkor az F-150 számos dizájn-eleme már régről ismerős lehet; jó példa erre a fényszóró formája, ami az 1948-as F-1 modell hűtőrácsának keretére emlékeztet, vagy az első lökhárító, ami az első modellváltozatok acélból készült lökhárítóját idézi.

ford_f_150_szelcsatorna_2

Az új embléma az alacsonyabb fogyasztást és a kategóriaelső pozíciót hangsúlyozza ki

A jármű stílusa az új embléma dizájnját is meghatározta; a betűtípus ferdén metszett kontúrjai a karosszéria formavilágát tükrözik. A jellegzetes „F” betű belül nyitott, ami az autó kisebb tömegére és alacsonyabb fogyasztására utal – megnövelt mérete pedig az F-sorozat kategóriaelső pozícióját hangsúlyozza ki. A Bold Leadership betűtípussal megalkotott új embléma előbb-utóbb az F-sorozat minden tagján megjelenik majd, egészen a közepes méretű Ford F-750 haszonjárműig.

„Az F-sorozat lényege a látványos megjelenés és a keménység.” – véli Marco Querciagrossa, a Ford-járművek emblémáit tervező csapat vezetője. „Éppen ezért olyan emblémát alkottunk, ami magabiztosan közvetíti ezt az üzenetet.”

Peugeot újdonságok a 2014-es Párizsi Autószalonon

A márka negyven autót állít ki az 1-es csarnokban található 4000 négyzetméteres Peugeot standon. Az idei évben a megújult és egységes 8-as kínálat bemutatása fémjelzi a márkát a Párizsi Autókiállításon. Az új Peugeot 308 GT és Peugeot 508 modellek tökéletesen tükrözik a paletta exkluzívabbá válását és a Peugeot technikai tudását.

peugeot_301_16_hdi_allure_007

A vezetési élményt és a magas szintű hatékonyságot ötvözik a felsőkategóriás Peugeot EXALT és Peugeot QUARTZ tanulmányok.

A vezetési komfort és a környezet kímélete terén a Peugeot technikai szakértelmének legékesebb gyöngyszeme a Peugeot 208 2L HYbrid Air tanulmány. A márka széleskörűen alkalmazza kínálatában az új Euro 6 motorokat: a PureTech és az 1.6 THP családok, illetve a BlueHDi dízelek már egy évvel a bevezetése előtt teljesítik az új norma követelményeit.

A 2008 DKR oldalán bemutatott Peugeot 208 GTi 30th speciális kiadás azt bizonyítja, hogy magas szintű tudásának köszönhetően Peugeot SPORT ugyanúgy meg tud felelni a speciális ügyféligényeknek, mint a legjobban szabályozott autóversenyek szigorú követelményeinek.

Mélyreható változásokon esett át az új Peugeot 508: új motorokkal jelentkezik, és orr-része a márka majdani modelljeit vetíti előre. A mostani kiállításra új anyagokkal felfrissített Peugeot EXALT tanulmányban a márka felfokozott formában jeleníti meg a limuzinról alkotott elképzelését, a 2012-ben Párizsban bemutatott ONYX tanulmány nyomdokain haladva.

A Peugeot QUARTZ tanulmányban a szabadidő autók új generációjának intenzív kifejezése és a márka húzómodelljeinek világa keveredik egymással. A tanulmány mellett a márka sportos modelljei láthatók, köztük az új Peugeot 308 GT és a Peugeot 208 GTi 30th speciális kiadás. A versenyek világát a Peugeot 2008 DKR, a 208 Rallye Cross és a 208 T16 képviseli.

A Peugeot tovább erősíti piacvezető szerepét az innováció, a környezetvédelem és az autóba épített telekommunikációs eszközök terén. Minden témának külön területet szentel a márka, és ezzel lehetőséget nyújt a látogatóknak az Euro 6 motorokkal és a fogyasztás csökkentésével kapcsolatos legújabb csúcstechnikák bemutatására:

  • a BlueHDi dízelmotorok, amelyek egyszerre hatékonyak és takarékosak ;
  • a háromhengeres Turbo PureTech benzines motorok;
  • a rendkívül kicsi fogyasztású Peugeot 208 HYbrid Air 2L tanulmány.Az autóba épített vezeték nélküli rendszerek és szolgáltatások is jelzik: az autózás belépett a XXI. századba. A Peugeot az autózás élményének további gazdagítására törekedve alakította ki a következő funkciókat és szolgáltatásokat, amelyek folyamatos kapcsolattartást biztosítanak a vezető, az autó és a külvilág között:
  • már több mint egymillió autót szereltek fel a sürgősségi hívásokra szolgáló Peugeot Connect SOS és a Peugeot Connect Assistance segélynyújtó szolgáltatással;
  • a Peugeot Connect Apps, az online alkalmazások portálja (Coyote, üzemanyagárak, parkolás stb.), amely megkönnyíti a midennapi autózást, a standon kiállított Peugeot 208, 2008, új 308 és új 508 modellek közül 19-ben megtalálható;
  • két demó állványon lesz látható a Mirror screen, amely az autó érintőképernyőjére vetíti a vele összekötött okostelefon kijelzőjét ;
  • a Link MyPeugeot és a Scan MyPeugeot okostelefonos alkalmazásoknak köszönhetően a vezetéssel kapcsolatos tapasztalataink nem érnek véget a gyújtás megszakításakor: az előbbi funkció segítségével az autóra vonatkozó információk, statisztikák hívhatók le, míg az utóbbi a jármű interaktív használati utasítása.
  • Magával ragadó 3D virtuális élményben lesz részünk, ha felvesszük a négy demó állványra helyezett Oculus Rift fejhallgatókat, amelyekkel játékos formában élhetjük át és fedezhetjük fel a Peugeot Connecten keresztül a Link MyPeugeot (« Find my car » és « Last mile guidance » funkciók), valamint a Peugeot Connect SOS és Assistance bemutatását.

A Párizsi Autókiállításon a Peugeot egy új robogót is bemutat. A márka legújabb, Django nevű, csodaszép kétkerekűje mintha egyenesen az ötvenes évekből került volna a szalonra: valójában az oroszlános márka legelső robogójának, a legendás S57-nek a nagyszerű újjáköltése, örökké frissnek ható retró stílusban. Háromféle lökettérfogattal (50, 125, 150) és négyféle felszereltségi szinttel kapható. Számos lehetőséget kínál az egyéni kialakításra: a Django ID konfigurátor segítségével mindenki A-tól Z-ig megtervezheti a saját robogóját, a színtől a visszapillantókon át a nyeregig mindent az egyéni ízlésünknek megfelelően választhatunk ki. A Peugeot Scooters történetében fordulópontot jelző újdonság több mint 110.000 kombinációs lehetőséget kínál.

Peugeot 508 : a hangsúly a karakteren

Az új Peugeot 508 nyilvánvalóvá teszi, hogy a márka továbbra is szeretne jelen lenni a D-szegmensben. Ez hozzájárul a modellkínálat magasabbra pozicionálásához is, amely az összes piaci szegmensben megtalálható, egyedi Peugeot modelleken kívül arra is épít, hogy a márka modelljei folyamatosan jelen vannak a nagy limuzinok kategóriájában.

Az új Peugeot 508 vízszintesebb motorházteteje nyomatékosítja a modell tekintélyt sugalló megjelenését. Ez a modell vezeti be a Peugeot egyik új arculati elemét, a márka majdani modelljein is visszaköszönő megújult hűtőrácsot, közepén az oroszlán emblémával.

Különös gonddal tervezték meg az első és a hátsó lámpákat. Az új Peugeot 508 karakteres megjelenésének jellegzetes és emblematikus elemei a szedánon és az SW-n vessző alakú, míg az RXH esetén karmokat formázó első nappali menetfények.

A felsőkategóriás változatok kizárólag full LED technikájú első lámpákkal készülnek.

A szedán hátsó lámpáit is áttervezték. Három-három karomból állnak, a korábbinál vízszintesebb kialakításban. Az új lámpatestek rendkívül jellegzetes és modern megjelenéssel ruházzák fel a hátsó világítást.

A műszaki tartalom is megújult, modernebb lett az új Peugeot 508-ban. A megújult modellben a második felszereltségi szinttől alapfelszerelés a 7 colos érintőképernyő, amelyről az autó funkcióinak többsége vezérelhető.

A díszítéseknek és a kárpitoknak szentelt figyelem, a felszerelések minősége és a kidolgozottság a kifinomult felsőkategóriás modellek világába helyezi az új Peugeot 508-at, elkerülve ugyanakkor a hivalkodás csapdáját.

A csúcskategóriás megoldások között említhetjük a kulcs nélküli indítást és nyitást, az automatikus és elektromos parkolóféket, az elektrokróm belső visszapillantót, az automatikus távfény kapcsolást, az abroncsnyomás-érzékelőt, az első és hátsó parkoláskönnyítő rendszert, a négyzónás automatikus légkondicionálót, a JBL Hifi berendezést, valamint az új felszerelések közül a tolatókamerát és a holttérfigyelő rendszert.

Az új Peugeot 508 nem kevesebb, mint nyolcféle erőforrással rendelhető, két benzines és hat dízelmotorral.

Különös figyelmet érdemelnek az Euro 6 motorok:

  • az új 165 lóerős, 1.6 THP 165 stop-start benzines motorhoz hatfokozatú manuális váltó, vagy az új hatfokozatú automatikus EAT6 váltó kapcsolódik ;
  • a 2.0 literes BlueHDi 150 dízelmotor, hatfokozatú manuális váltóval a szegmens legtisztább autója az azonos teljesítményű modellek között; mindössze 105 gramm CO2-t bocsát ki kilométerenként;
  • a 2.0 literes BlueHDi 180 EAT6 dízelmotor CO2-kibocsátása 111 g/km, ezzel a kategória egyik legjobbja a teljesítményhez mérten kedvező fogyasztás tekintetében.Kínában az új 1.8 literes THP motorral és a szintén új EAT6 sebességváltóval felszerelve vezetik be az új Peugeot 508-at 2015-ben. A modern kor elvárásaival lépést tartó, felelős gondolkodású vásárlók igényeinek kíván megfelelni az 1.8 liter lökettérfogatú motor, amely a legkorszerűbb és leghatékonyabb műszaki megoldásokkal készült (stop-start, közvetlen befecskendezés, Twin Scroll turbófeltöltő, folyamatosan változó szelepvezérlés, változó lökettérfogatú olajpumpa, DLC bevonat…).     A küszöb vonalával együttfutó díszlécek miatt szélesebbnek tűnik az autó. A 308 GT sportosságát erősítik a Michelin Pilot Sport 3 típusú, 18’’-os gyémánthatású kerekek. A sportos jelleg az utastérben is visszaköszön. A tetőkárpit antracit fekete, az üléshuzatok, a műszerfal, az ajtóbetétek, a váltószoknya és a felsőkategóriás szőnyegek vörös díszvarrással készülnek. A futóművet az autó karakterének megfelelően dinamikusra hangolták, ideális egyensúlyt teremtve a fokozott stabilitás és a magas szintű menetkomfort között   Peugeot EXALT és Peugeot QUARTZ: a csúcskategóriás autók két víziója A Peugeot két tanulmányt mutat be az idei Párizsi Autószalonon: a Peugeot EXALT és a Peugeot QUARTZ azt bizonyítja, hogy a márka kiemelt figyelmet szentel a csúcskategóriának.A Peugeot QUARTZ a márkának a crossoverek között betöltött piacvezető szerepét hangsúlyozza, ugyanakkor új irányt is szab a szegmensnek. A szabadidőautók jövő nemzedékének felfokozott kifejezését és a márka « legütősebb » változatainak világát egyesíti ez a tanulmány.A tanulmány sportos stílusát hangsúlyozza a látványos formaterv és az innovatív anyagok, például a bazaltkő, a digitális szövéssel előállított textilek és a chiné bőr használata.Egyedi a felépítése is: a középső oszlop elhagyásával felfelé nyíló ajtókat alakítottak ki, így a behúzható fellépőkön át gyerekjáték a beszállás a minden porcikájában felsőkategóriás utastérbe. Az erő és a könnyedség szövetségét megtestesítő, vulkanikus eredetű bazalt többek között a középkonzolon jelenik meg. A világon először ebben a tanulmányautóban látható digitális szövéssel előállított textil. A sportos hangulatot fokozza az oszlopok és a tető fekete bőr borítása, míg az üléslapokat és a támlákat középbarna chiné bőrrel vonták be.Minden utasnak hightech kagylóülés jár, visszahúzható, négypontos biztonsági övvel. A fejmagasságú kijelzőt egy nagyméretű, konfigurálható érintőképernyő alkotja, közepén egy 45 fokos szögben döntött polikarbonát kijelzővel, amelyen az adatok jelennek meg.
  • Tíz lóerővel erősebb az elődjénél, az 1.6 literes, Euro 5-ös THP 155 típusnál, és CO2-emissziója is kisebb, mindössze 129 g/km vegyes ciklusban az előző generáció 144 g/km induló szén-dioxid-kibocsátási értékéhez képest.
  • Az újfejlesztésű 1.6 literes, Euro 6-os THP 165 S&S motor hatfokozatú manuális váltóval, vagy az 508 kínálatában megjelent új, hatfokozatú EAT6 automatikus sebességváltóval készül. Ez a motor maradéktalanul megfelel az Euro 6 előírásainak, és műszaki specifikációi a fogyasztás csökkentését és a teljesítmények javítását is tartalmazzák.
  • Az 1.2 literes PureTech 130 stop-start motor (ez az első benzines motor, amelyben a Peugeot a stop-start rendszert automatikus váltóval kapcsolja össze) mostantól a 308 modellekhez kínált új, hatfokozatú EAT6 (AT6 III) automatikus sebességváltóval is rendelhető, amely a kormányon kialakított sebességváltó fülekkel kezelhető a Driver Sport Pack opció igénylése esetén.
  • Új motorokkal is gazdagodott a kínálat, amelyek a vezetés örömét kicsi fogyasztással ötvözik.
  • A Peugeot 208 HYbrid Air kísérleti modellt a francia autóipar szereplőit tömörítő Plateforme Automobile más tagjaival, a Faureciával, a Michelinnel, a Plastic Omniummal és a Valeóval közösen fejlesztette ki a márka.
  • A HYbrid Air az 1,2 literes, PureTech 82 BVM5 belső égésű motor továbbfejlesztett változatát (a súrlódási veszteség csökkentésének köszönhetően 4%-kal jobb a hatásfoka) léghajtással kombinálja, amely a következőkből áll: a sűrített levegőt tartalmazó, nagynyomású tartályból, a sűrített levegőt tartalmazó, kisnyomású tágulási tartályból, és a váltóművel összeépített hidraulikus motor-szivattyú egységből. A fékezési és lassítási energiából visszanyert sűrített levegő vagy együtt dolgozik a szívómotorral, vagy ha az teljesen leáll, kizárólag a légmotor hajtja az autót. Az átmeneti szakaszokban (induláskor és gyorsításkor) vegyes üzemmódba kapcsol az elektronika.
  • A kitűzött fogyasztási cél elérésében kulcsszerepet játszik a HYbrid Air hajtáslánc.
  • A másik fontos fejlesztési terület az autó aerodinamikájának javítása. A jobb levegőáramlás elérése érdekében a legkisebb részletre is kiemelt figyelmet fordítottak: az alacsonyabbra ültetett karosszéria, a körültekintően megtervezett légbeszívás, az A oszlop, az ajtókeret és a szélvédő illesztési hézagainak megszüntetésével és a visszapillantó kamera alkalmazásának köszönhetőn 20 százalékkal javult az autó légellenállási tényezője. Az aerodinamika javítását szolgálja a kisebb gördülési ellenállás is, amelyet a keskeny, nagy átmérőjű gumiabroncsokkal sikerült elérni.
  • A fejlesztés egyik fő csapása, hogy az autóhoz felhasznált különböző anyagokat, az acélt, az alumíniumot és a kompozitokat a maximális súlycsökkentés figyelembe vételével társítják és tervezik meg.
  • A Peugeot azonban nem ül a babérjain: a francia állam támogatásával meghirdetett, mindössze kétliteres fogyasztású járművek kifejlesztésére irányuló projekt keretében létrehozta a 208 HYbridAir 2L kísérleti modellt. A projektnek van egy nehezen előrelátható kritériuma: 2020-ig sorozatgyártású bevezetésre alkalmas, viszonylag olcsó műszaki megoldásokat kell alkalmazni. A kísérleti modell célja tehát igazán nagyratörő: a felére csökkenteni a 208 már egyébként is barátságos fogyasztását!
  • 2014. június végén a Peugeot által Európában értékesített új gépjárművek CO2-kibocsátásának súlyozott átlaga 111,1 g/km volt (a 2013 hasonló időszakában megállapított 115,1 grammhoz képest).Ezzel a Peugeot dobogós helyen áll a legtisztább autókat forgalmazó európai márkák között. Az Euro 6 motorok, azon belül is a BlueHDi dízelek és a háromhengeres PureTech benzinmotorok széleskörű alkalmazásának komoly szerepe van a siker elérésében.
  • Peugeot csúcstechnika: a 208 HYbrid Air 2L tanulmány és új motorok
  • A tiszta városi közlekedéshez fejlesztette ki a PEUGEOY CYCLES a szalonon szintén látható, kifinomult stílusú AE21 HYbrid kerékpárt, amellyel könnyedén és csendesen suhanhatunk a városban. A kerékpár intelligens vázában van elrejtve a « clever case » akkumulátor, alapfelszerelésként jár hozzá egy laptop táska, valamint a kerékpár védelmét biztosító, Abus Bordo összecsukható lakat. Az AE21 HYbrid « összeöltözött » a szomszédságában található EXALT tanulmánnyal és HYbrid Kickkel: nyers fém színt, Shark Skin bevonatot és chiné textilhuzatot kapott.
  • Az EXALT motorosan nyitható csomagtérajtaja alacsony rakodóküszöböt rejt, amelyen át kényelmesen kiemelhető a HYbrid-Kick elektromos robogó. Ez a jármű ideális kiegészítő közlekedési eszköz az utolsó kilométerek megtételéhez. Elektromos technikával készült, ami megkönnyíti a közlekedést a városban. A Peugeot és a MICRO közös fejlesztésű robogóját könnyű irányítani, könnyű összehajtani és könnyű szállítani: a vegytiszta design világában járunk, ahol az egyszerűség és az elegancia magától értetődik.
  • Az EXALT kínai kiadásának utasterét kínai kézműves mesterek által kifaragott ébenfa betétekkel díszítették. A Párizsi Autószalonon kiállított változatban viszont préselt újságpapírból készült, fa hatású díszítéseket találunk, a neves napilapok gazdasági oldalainak lazacrózsaszín árnyalatába öltöztetve. A szürkébe öltöztetett karosszéria teljes egészében kézműves munka, igazi főhajtás az 1920-as és 30-as évek francia autóiparának emléke előtt. A modell hátulján visszaköszön az eredeti változat Shark Skin textilborítása. Éles a választóvonal, ám kifinomult a színátmenet a természetes hatású nyers fémszín és a Shark Skin szürke árnyalata között. A Pekingben kiállított változaton élesebb volt a kontraszt, a mostani modell a kontrasztosságban rejlő lehetőségek egy szelídebb formáját mutatja be.
  • A Pekingi Autókiállításon áprilisban bemutatott Peugeot EXALT tanulmány új kiadásban mutatkozik be Párizsban. A felelős autózás és a Peugeot felsőkategóriás víziójának manifesztumaként megőrzi az eredeti változat jellemzőit, ám megalkotásához helyben beszerzett és újrahasznosított anyagokat használtak fel.
  • A nem mindennapi tanulmány természetesen csúcskategóriás hajtásláncot kapott, amely az 500 lóerős full hibrid plug-in szívómotorból és két villanymotorból áll.
  • Az örömautó vezetésének élményét megkoronázzák a Driver Assistance Pack összetett funkciói (aktív tempomat, ütközés veszélyére figyelmeztető jelzés és automatikus vészfékezés), a holttérfigyelő rendszer és a Peugeot Park Assist (automatikus parkolássegítő rendszer, amely a párhuzamos és a merőleges parkolást egyaránt megkönnyíti).
  • A vezetés élményét fokozza az összes 308 GT-be beépített Driver Sport Pack, amely egyszerre több érzékszervünkre hat, a konkrét élményektől, mint például a sportos motorhang és a multimédia rendszer kezelőfelülete nyújtotta élvezet, egészen a szélesebb értelemben vett vezetési élményig, amelyet a határozott és érzékeny szervokormány, valamint az érzékeny gázpedál biztosít.
  • Határozott, sportos stílusa mágnesként vonzza a tekintetet. Az orr-rész jellegzetes eleme a három vízszintes, karomszerű lécből álló hűtőrács, amely magában foglalja a márkaembléma oroszlánját. Minden körülmények között kiváló láthatóságot biztosítanak a 62 fénydiódából álló, csúcskategóriás fényszórók.
  • A Peugeot 308 GT négyféle változatot kínál, a GT 205 és a GT 180 is kapható 5 ajtós illetve kombi kivitelben. A motorválasztékot a 250 lóerős, 1.6 literes THP stop-start rendszerű benzines motor, illetve a 180 lóerős, 2.0L BlueHDi dízelmotor alkotja, az előbbi hatfokozatú manuális, míg az utóbbi az automatikus EAT6 váltóval készül. A benzines 5,6 litert fogyaszt, CO2-kibocsátása 130 g/km, míg a dízel 4,0 literes fogyasztása 103 gramm kilométerenkénti szén-dioxid-kibocsátásnak felel meg.
  • A szedán és SW változatban kapható, határozott stílussal felruházott Peugeot 308 GT bámulatos teljesítményeivel és kivételes vezethetőségével dobogtatja meg az autózás szerelmeseinek szívét, kicsi fogyasztása és CO2-kibocsátása pedig még vonzóbbá teszi az autót.
  • Peugeot 308 GT: két dinamikus és sportos motor az erős karakterhez
  • Maximális 150 kW / 204 LE teljesítményével és 1400/perctől rendelkezésre álló 280 Nm-es csúcsnyomatékával teljesítményei és vezetési komfortja a legjobb kétliteres turbómotorokéhoz foghatók, ugyanakkor a fogyasztása (6,9 l/100km és 171 g/km CO2) mértéktartó a Kínában forgalmazott 1.8 literes turbómotorokéhoz képest.

A stand legfontosabb eseményei online is követhetők a http://news.Peugeot.fr honlapon.

Motorszerelésből vizsgáztak a sztárok a Hipernet Napon

Baronits Gábor, Bereczki Zoli és Király Viktor csapata nyitott erősebben, a küzdelemben mégis a Király Linda, Kamarás Iván és Ganxsta Zolee trió kerekedett felül: ők tudták a leggyorsabban összeállítani az életnagyságú 3D-s motor sziluettjét puzzle darabokból.

Király Linda, Baronits Gábor, Bereczki Zoltán, Király Viktor, Kamarás Iván és Ganxsta Zolee különleges próbatételen bizonyítottak, hogy kiderüljön, ki a leggyorsabb. A sztárok egy életnagyságú 3D-s motor sziluettjét építették meg puzzle darabokból. A Telenor Hipernet Napon a csapatok végig fej-fej mellett haladtak, az utolsó pillanatban azonban mégis Lindáék lettek a befutók, ezzel megszerezve a leggyorsabb csapat címet.

hipernet_csoport

„Az a csapat nyert, amelyikben nő is szerepelt” – állapította meg nevetve Király Linda, aki elmesélte, hogy már kiskorukban is állandóan versengtek Viktorral és Bennel. „A testvéreimmel volt közöttünk egy egészséges rivalizálás, korábban kerékpáros gyorsulási versenyeket is játszottunk. Azóta már van egy Vespám, amivel imádok motorozni, gyakran járom az utakat Budapesten és Los Angelesben is, bár ennek a szüleim nem igazán örülnek.” – mesélte az énekesnő, aki azt is elárulta, sosem próbált még szoknyában vezetni, magas sarkúban azonban sokszor pattan motorra.

Kamarás Iván híres a motorok iránti rajongásáról, most is kedvenc járművén érkezett. „Számomra fontos a pörgés, a legnagyobb sebesség, ami nem azt jelenti hogy őrült módon száguldozom a motorral. A gyorsasági motoroknál úgysem képes az ember kiakasztani a mutatót.” – mesélte a színész, aki már 18 éve a motorozás szerelme. Iván azt is elárulta, miért szeret motorral járni. „Ezek a kétkerekűek időmilliomossá tesznek, tízszer annyi dolgot tudok elintézni, mintha kocsival járnék. Ráadásul sokkal nagyobb szabadságérzetet is ad” – mondta Iván.

hipernet_kamaras_ganxsta_bereczki

Bereczki Zoli a puzzle összerakása közben érdekes dolgot árult el: „Középiskolában informatika szakirányon tanultam, és a mai napig is saját magam kezelem az otthonomban felállított házi stúdiót. A zenei munkálatok 90%-át a számítógépen végzem, ebben pedig óriási segítséget nyújt ez az alaptudás. A  technika világában embertelen sebességgel jönnek az újdonságok, elképesztő módon kell tartani velük a tempót. Otthonosan mozgok ebben közegben, a környezetem informatikusa is én vagyok.” – mesélte Zoli, aki azt is elmondta, már meggyűlt a baja korábban a motorokkal. „Az első motoromat pillanatok alatt sikerült már a legelső utamon ripityára törni. A próbakörömön teligázt nyomtam a földúton, aztán pedig úgy repültem a motor kormányába kapaszkodva, mint Károly bácsi Frakk után” – nevetett a színész.

2014-ben már ötödik alkalommal rendezte meg a Telenor Magyarország a már hagyományosnak számító nagysikerű Hipernet Napot. Ezen a napon országszerte 23 helyszínen 600 Telenor dolgozó találkozott az ügyfelekkel, hogy meghallgassa véleményüket és megismertesse őket az ország leggyorsabb 4G mobilinternet hálózatában rejlő lehetőségekkel.

 

Már nincs riasztás a parlagfű miatt

Az Országos Környezetegészségügyi Intézet visszavonta a parlagfű miatt korábban kiadott riasztási fokozatokat, hamarosan véget ér a 2014-es parlagfűszezon  – közölte az Állami Népegészségügyi és Tisztiorvosi Szolgálat (ÁNTSZ) csütörtök reggel az MTI-vel.

parlagfu

Az elmúlt héten átlagban már csak az ország középső részén érte el a parlagfű pollenkoncentrációja a 10-29 pollenszemet légköbméterenként. Ezeken a területeken jelenleg figyelmeztető jelzés van érvényben, az ország többi részén még ennek kiadására sem volt szükség.

A Parlagfű Pollen Riasztási Rendszer térképe a szezonban hetente frissül és elérhető: a http://oki.antsz.hu/ címen, valamint a www.facebook.com/tisztiorvos oldalon. A térkép az Ambrosia pollenkoncentrációjának adott hétre jellemző, becsült országos eloszlásáról ad tájékoztatást, míg ennek egészségügyi szempontú megítéléséhez a riasztási kategóriák szín szerinti besorolása szolgál támpontul. Az ÁNTSZ felhívta a figyelmet, hogy a grafikus ábrázolás egy-egy térség átlagos pollenhelyzetének megítéléséhez ad viszonyítási alapot, azonban egy parlagfüves terület közelében az egészségügyi terhelés többszöröse érheti a szervezetet. Emellett az időjárás szerepe is jelentős: egy csapadékos időszakot követően pollenből is kevesebb van a légtérben.

 

Budaörsön nyitotta meg kapuit a negyedik AcerShop

A mai nap délutánján ünnepélyes keretek közt nyitott meg Magyarország sorban negyedik AcerShop-ja, méghozzá a budaörsi Auchan áruházban. Idén ez már a második megnyitója a bolthálózatnak, korábban Dunakeszin vágták el hasonlóan a szalagot az üzlet avatásánál.

kurucz_tamas_borhi_tamas_rusznyak_andrea_acershop_budaors

Természetesen a legújabb AcerShop is a márka kiemelt modelljeire koncentrál, fókuszban a minőséggel, megbízhatósággal, hűen a gyártó teljes termékportfóliót belengő szellemiségének. A megnyitó pár perce után azonnal feltérképeztük a választékot, mely a megújított és újragondolt designnal felvértezett pultokon sorakozott – táblagépek, notebookok és 2-in-1 megoldások tekintetében.

acershop_budaors_04 acershop_budaors_03 acershop_budaors_01

Természetesen azokra is gondol az AcerShop, akik a legnagyobb biztonságban óhajtják tudni mobilizálható eszközeiket. Ennek megfelelően a legfrissebb, ropogós notebook- és tablet táskák, praktikus beviteli eszközök (egerek) várják a nagyközönséget.

kurucz_tamas_borhi_tamas_rusznyak_andrea_acershop_budaors_2 acershop_budaors_02

AcerShop bővebb információ: http://www.acershop.hu , http://www.laptop-notebook-netbook.hu/

Még több fotó a Napimagazin.hu Facebook képgalériájában, IDE kattintva.

acershop_budaors_05

A cikkhez tartozó fényképeket Canon EOS 5D Mark II fényképezővel készítettük.
Együttműködő partnereink: Acer Hungary, Gigabyte, Sony, MSI, Epson, Canon, Camera Kft., Nike
Utómunka hardver: Acer, Gigabyte, MSI

Ma van a magyar népmese napja

Szeptember 30-án, Benedek Elek, „a nagy mesemondó” születésnapján ünneplik Magyarországon a magyar népmese napját, amelyen már tíz éve felolvasásokat, mesemondó versenyeket, kötetbemutatókat, előadásokat szerveznek országszerte és a határon túl egyaránt a műfaj népszerűsítésére.

Idén több mint 100 helyszínen, könyvtárakban és oktatási-, művelődési intézményekben rendeznek programokat a népmese napján, valamint az azt megelőző hetekben.

magyar_nepmesek_1

Budapesten a Csili Művelődési Központban kedd délelőtt folyamán játékos népmese-feldolgozásokat rendeznek óvodai, iskolai csoportoknak, délután pedig lesz mesetorony-építés mesekönyvekből, mesefal-készítés meseillusztrációkból, a napot pedig közös mesemondással zárják.

A tapolcai Wass Albert Könyvtár és Múzeum a jeles napot megelőzően egy héten át tartó programsorozattal ünnepelte a népmeséket, így a gyerekek többek közt mesepedagógiai foglalkozásokon, felolvasásokon vehettek részt, kedden pedig a Katáng együttes Az Üveghegyen túl című darabbal kedveskednek a helyszínre érkezőknek.

Zalaegerszegen a Deák Ferenc Megyei és Városi Könyvtárban szeptember 29. és október 3. között szintén egyhetes programsorozatot rendeznek, amelyen iskolai csoportok mesefelolvasáson, mesemondáson és fejtörő feladatokon keresztül ismerkedhetnek meg a népmesék világával. Kedden a könyvtár vendége lesz a Griff Bábszínház, amelynek társulata a Sárkányölő Krisztián című darabját mutatja be alsó tagozatosok számára.

A békéscsabai Meseházi Alapítvány mesedélutánt rendez általános iskolás csoportok számára, a programhoz kapcsolódó műhelymunkán táltos paripát is készíthetnek a résztvevők.

Csíkszeredán a Kájoni János Megyei Könyvtárban kedd délután Mese, mese, móka címmel vetélkedőt rendeznek, amelyre a megye általános iskoláinak II-IV. osztályos tanulói jelentkezhettek. Az öt tagú csapatoknak általuk dramatizált tréfás magyar népmesét kell előadniuk.

A népmese napja mára már határokon átívelő mozgalommá vált. A 2014-es jubileumi, X. rendezvénysorozat központi eseményeit a Magyar Olvasástársaság szeptember 25-27-én a székelyföldi Sepsiszentgyörgyön és környékén, Háromszéken tartja. A sepsiszentgyörgyi „A jó szó vidékein” mottóval megrendezett országos népmese-konferencián a népmese elméleti és gyakorlati megközelítéseiről tanácskoznak.

A gazdag programkínálatból, amelyben már az amerikai Ohio államban tengerentúli esemény is megtalálható, a www.nepmesenap.hu/index.php/csatlakozok-2014 weboldal segítségével is válogathatnak az érdeklődők.

 

Forrás: MTI

Kép: Youtube

 

Less be a Terápia kulisszái mögé

Az HBO Terápia című sorozatának új évadában a Mácsai Pál által alakított pszichológus tovább keresi a megoldást régi és új páciensei gondjaira, valamint saját szakmai és magánéleti problémáira: kiégésére, zátonyra futott házasságára és kamaszkori szerelmének feltűnésére. A folytatásban egy pánikbetegséggel küzdő politikus, egy gyermekre vágyó ügyvédnő, egy viselkedési problémás gyerek és egy zárkózott egyetemista lány osztja meg vele legszemélyesebb titkait és félelmeit. Enyedi Ildikó, Nagypál Orsi és Gigor Attila, a Terápia rendezői a második évad újdonságairól és a hazai adaptáció különlegességeiről meséltek.

terapia_enyedi_ildiko_es_macsai_pal

Az első évad során az izraeli sorozatban vadászpilótaként dolgozó karaktert formálták gyógyszergyár-tulajdonossá a hazai sorozat forgatókönyvírói és rendezői. A változtatás annyira jól sikerült, hogy a második évad forgatása során a stáb még több mozgásteret kapott.

„Ezúttal egy pánikrohammal küzdő politikus karaktert vezettünk be – árulta el az új szál írója, Gigor Attila. A Máté Gábor által megformált karakter, Ferenc egy magabiztos politikus, megtört ember és aggódó családapa egy személyben. Problémái mindenkit érintenek, hiszen politikusként morális és fizikai állapota egyaránt befolyásolja azt, hogyan dönt a mi életünket is meghatározó kérdésekben. A politikus karakter és a hozzá kapcsolódó szál egy igazán magyar történet, amelyben az apa lányához fűződő viszonyán kívül minden más a magyar írócsapat találmánya.” A politikus Mácsai Pál hétfői páciense lesz – árulta el a Terápia rendezője, Enyedi Ildikó. „Izgalmas volt látni, hogy mennyire inspiráló módon hatott egymásra ez a két rendkívül tehetséges ember. Megtisztelő volt együtt dolgozni két ilyen nagy kaliberű színésszel, mint amilyen Mácsai Pál és a politikus karaktert alakító Máté Gábor” – mondta a rendező.

A Terápia 2. évadában egy fiatal új rendező is csatlakozott a stábhoz. Nagypál Orsi a Péterfy Bori által alakított gyermekre vágyó, szingli ügyvédnő történetszáláért felelt. „Borival többször dolgoztunk együtt korábban, ő volt a főszereplője Paktum című vizsgafilmemnek, amelyben egy sztriptíztáncosnőt alakított. Később a Parti Nagy Lajos Kispárizs című novellájából készült kisfilmemet is közösen forgattuk. A Terápia esetében viszont teljesen véletlenül alakult úgy, hogy éppen mi ketten dolgoztunk együtt.” – mondta el a fiatal rendező. „A lehető leghitelesebb színészi játék érdekében igyekeztünk minimális eszközökkel dolgozni. Nagy kihívás volt annak a szűk határmezsgyének a megtalálása, amikor a néző még hisz a Péterfy Bori által alakított karakter őszinteségében, annak ellenére, hogy az valójában egy pózt vesz fel, megjátssza magát. Az epizódok során azonban igazi egyéniségére is fény derül.” – árulta el Nagypál Orsi, aki a több mint fél éves gyártási időszak során a másik két rendezővel is baráti kapcsolatba került.

terapia_nagypal_orsolya_es_peterfy_bori

A rendezők a látvány területén is újdonságokat hoztak az eredeti sorozat díszleteihez képest. „A díszletek kialakítása során a magyar társadalmi viszonyokhoz alkalmazkodtunk, alaposan végiggondoltuk hogyan és milyen körülmények között élhet egy frissen elvált, viszonylag jól kereső magyar értelmiségi: hova költözik, hogyan rendezi be a lakását, milyen részletekre figyel, és mekkora mértékben hanyagolja el a környezetét.” – árulta el Enyedi Ildikó. „Mivel az elképzelt belvárosi helyszíneken az állandó zaj és a folyamatosan változó fényviszonyok lehetetlenné tették volna a forgatást, különleges trükkökhöz kellett folyamodnunk. A stúdióban megépített szobadíszlet ablakai elé vetítővásznat helyeztünk, amelyre a napszaknak megfelelően, belvárosi helyszíneken felvett utcai jeleneteket vetítettünk. Így kaptunk valósághű díszletet.” – tette hozzá Gigor Attila.