Főoldal Blog oldal 560

Helló, meló!: szakmák show-ja az M2 csatornán

Helló, meló! címmel szeptember 21-én kezdetét vette a szakmák show-ja. Az M2 műsorán és az ujnemzedek.hu portálon hat héten keresztül nyomon követhető sorozatban ismert énekeseknek, zenészeknek, sportolóknak szurkolhatnak a fiatalok, hogy képesek-e megtanulni egy-egy hétköznapi szakma legnehezebb fortélyait.

helo_mello_1

Az Új Nemzedék Plusz projekt keretében idén már a második pályaorientációs sorozat vette kezdetét az M2 csatornáján, ezúttal Helló, meló! címmel. A júniusban elindult Mi a pálya? sorozathoz hasonlóan a szeptember 21-én elstartolt Helló, meló! célja is az, hogy közelebb hozza a szakmákat a pályaválasztás előtt álló fiatalokhoz, illetve bemutassa a különböző mesterségek szépségeit.

Az Animal Cannibals párosának műsorvezetésével az új sorozat minden adásában 5 híresség és 5 fiatal próbálja elsajátítani egy-egy foglalkozás csínját-bínját, hogy aztán a tanultakat a színpadon bemutatva mérkőzzenek meg a végső győzelemért. Minden párosnak 24 órája van arra, hogy kitanulja a foglalkozások alapjait – természetesen a szakmák egy-egy képviselőjének segítségével. Hogy kiknek sikerült a legjobban a felkészülés, és kikből lett igazi profi, azt a közönség dönti el a bemutatott produkciók alapján.

helo_melo_2

A szórakoztatás mellett a showműsorban számos, a fiatalok pályaválasztását segítő információ hangzik el, bemutatva többek között a szakmák megszerzéséhez vezető utat, vagy épp azt, hogy milyen képességek szükségesek az adott területen való sikerhez. A harminc szakma között olyan, ma már klasszikusan hiányszakmának számító foglalkozások is szerepelnek, mint a bádogos vagy épp a villanyszerelő, de különlegességként az artista vagy épp a kutyakozmetikus mindennapjaiba is bepillantást nyerhetnek a fiatalok. Az egy nap erejéig szakmát váltó harminc híresség között láthatjuk többek között Király Viktort, Odettet, Puskás Petit és Kovács Koko Istvánt is, de Janicsák Veca és Radics Gigi is bemutatkoznak a műsorban, akárcsak a tinédzserek példaképei: Michelisz Norbert, Szávay Ágnes és Cseh Laci.

ADAM és Corsa modelleket hív vissza az Opel

Az Opel közleményben szólt azokhoz az ügyfeleihez, akik 2014 májusa után vásároltak Opel ADAM és Opel Corsa modelleket: Európa szerte ezek közül mintegy 8.000 gépkocsi nem az előírásoknak megfelelő kormányalkatrésszel készült. Hogy minden kockázatot el lehessen kerülni, ezeket az autókat nem szabad addig vezetni, amíg a szakszerű átvizsgálás meg nem történik.

Gyorstalpaló: hogyan tudhatjuk meg, hogy érintett-e hőn szeretett autónk. Nézzük a részleteket!

Először ellenőrizni kell az alvázszámot (forgalmiban is benne van), hogy az érintett autók alvázszámának utolsó nyolc írásjele a következő tartományba esik-e:

Opel ADAM: 

E6077301 – E6113446  illetve  F6000001 – F6006544

 Opel Corsa:

E6071016 – E6118738  illetve  E4181031 – E4308122

Amennyiben igen, akkor a fék és gázpedál mögött található kormány kardán alkatrészen található számot is meg kell nézni (autót leállítani, kézifék, üresbe tenni a váltót és járatni a motort, hogy a szervó menjen – ekkor a kormány forgatásával láthatóvá válik a szám. Erről fotók és videók vannak az Opel.hu oldalon).

Ha az alkatrészen a jelzés 20E4 vagy 20K3 akkor az autóval nem szabad tovább közlekedni!

Az Opel Assistance (telefonszám: 06- 80-200-940) kérésre a helyszínen megállapítja, hogy a május után forgalomba helyezett Opel Corsa vagy Opel ADAM érintett-e a visszahívásban és ha kell, márkaszervízbe szállítja a kocsit.

Amit az ügyfélnek tennie kell az az, hogy először ellenőrizze az alvázszámot (forgalmiban is benne van). Ha az autó alvázszámának utolsó nyolc írásjele a feljebb már részletezett tartományba esik, akkor meg kell nézni a kormány kardán alkatrészen lévő jelölést.

Akinek nem sikerülne megtalálni az adatokat, az rögtön hívja az Opel Assistance-t!  Aki viszont meg tudja nézni az alkatrészen szereplő jelzést, maga is megbizonyosodhat arról, hogy az autója a visszahívásban érintett vagy semEbben az esetben is az Opel Assistance szolgáltatást kell hívni, annak munkatársai kimennek az autóhoz és ingyenesen márkaszervízbe szállítják, hogy a szükséges alkatrészcserét megcsinálják rajta.

A visszahívással kapcsolatos összes fontos információ megtalálható az Opel.hu oldalon.

 

 

Kihirdették a 2014-es Nikon 24/7 fotópályázatot

A Nikon Értékesítési Magyarország Kft. harmadszorra indította el nagysikerű hazai fotópályázatát a Nikon 24/7-et.

nikon_24_7_fodijak

A verseny ezúttal is a márka Facebook oldalain zajlik egy alkalmazáson keresztül, ahol a verseny 3 hete alatt a pályázók letölthetik a feladatul kapott témákat, és feltölthetik a nevezendő fotókat. A korábbi évekhez képest annyi változás történt, hogy idén a pályázók eldönthetik, hogy profi vagy amatőr kategóriában indulnak el. A profi kategória fődíja egy AF-S VR Micro-Nikkor 105mm f/2.8G IF-ED objektív, az amatőr kategória fődíja pedig egy Nikon COOLPIX P340-es fényképezőgép, amit a Nikon Kft. szakmai zsűrije ítél oda.

A verseny lényege idén sem változott: a jelentkezőknek 3 hét alatt összesen 3 lehetőségük van arra, hogy teljesítsék a heti feladatokat, azaz fotókat töltsenek fel a 7 megadott témában. A pályázók minden hétfőn 10 órakor ismerkedhetnek meg a heti kihívással, a versenybe bármikor be lehet kapcsolódni, a fotók feltöltési határideje azonban nem változik, vagyis aki később csatlakozik, kevesebb idővel számolhat. Aki legalább egyszer időre teljesítette a feladatokat, azaz 168 órán belül feltöltötte 7 téma 7 fotóját, már esélyes a főnyereményre. A megmérettetésre kizárólag friss, tehát a verseny ideje alatt készült nagyfelbontású fotókat várnak. A pályázaton csak fényképezőgéppel készített alkotásokkal lehet részt venni.

Arra vonatkozóan nincs megkötés, hogy ki milyen kategóriában indulhat, de a DSLR fényképezőgéppel fotózóknak célszerű a profi, míg a kompakt vagy cserélhető objektíves gépekkel pedig az amatőr kategóriában versenyezni. A két kategória eltérő nehézségű feladatokkal és más-más nyereménnyel várja a nevezőket.

A profi kategória fődíja egy AF-S VR Micro-Nikkor 105mm f/2.8G IF-ED objektív, amit a Nikon Kft. szakmai zsűrije ítél oda. Tagjai: Baricz Katalin fotográfus, érdemes művész és Imre Tamás fotóművész.

Az amatőr kategória fődíja egy Nikon COOLPIX P340-es fényképezőgép, amit a Nikon Kft. szakmai zsűrije ítél oda. Tagjai: Mészáros Zsuzsanna a Nikon 24/7 fotópályázat kétszeres győztese és Kálló Péter fotográfus.

A díjátadó, amelyen nemcsak a főnyeremény kerül átadásra, de a zsűri különdíjait is kiosztják majd, november 5-én kerül megrendezésre.

A játékidőszakok pontos időpontjai:

  1. játékidőszak: 2014.09.29. 10:00 órától 2014.10.06. 9:59 óráig
  2. játékidőszak: 2014.10.06. 10:00 órától 2014.10.13. 9:59 óráig
  3. játékidőszak: 2014.10.13. 10:00 órától 2014.10.20. 9:59 óráig

Zsűrizés és értékelés: 2014.10.06-tól 2014.10.26-ig

Eredményhirdetés és nyeremények átvétele: 2014.11.05.

Ingyenes nyílt nappal vár mindenkit a HSC Stábiskola

Ha szeretnéd megismerni a filmkészítés fortélyait, gyere el október 1-én, szerdán 16 órakor a HSC Stábiskola ingyenes nyílt napjára a MAFILM-be, ahol meglesheted Novák Emil Cinematographer című kisfilmjének forgatását Rudolf Péter főszereplésével.

stabiskola_2

Gyerekkori álmod, hogy filmes légy, de nem tudod eldönteni, segédoperatőr, operatőr vagy épp rendezőasszisztens szeretnél lenni? Október 1-én, szerdán 16-20 óráig Novák Emil, a 2014. július 30-án megválasztott Magyar Filmakadémia első elnöke, a HSC Stábiskola vezetője, ingyenes nyílt napot tart a MAFILM-ben (XIV. ker. Róna utca 174.) Ennek keretében bepillanthatsz a készülő Cinamatographer című kisfilm forgatási munkálataiba. Meglesheted, hogyan dolgozik együtt a Balázs Béla-díjas operatőr-rendező a film főszereplőjével, Rudolf Péterrel, hogy mit csinál a világosító vagy a felvételvezető. Ha szívesen jönnél, jelentkezésedet az info@stabiskola.hu e-mail címen várják.

stabiskola_1

A Magyar operatőrök iskolája a filmipar számára fontos szakmai utánpótlás megfelelő színvonalú képzésének biztosítására hozta létre a HSC Stábiskolát– a szakma egyöntetű támogatásával.  A HSC Stábiskola 2006-ban indult Novák Emil Balázs Béla-díjas operatőr, a magyar és az ausztrál Operatőrök Társasága tagjának ötlete alapján. Az iskola ötvözi a Magyar Operatőrök Társasága 50 éves oktatási módszerét az ausztrál filmoktatás nemzetközileg is elismert metódusával. A magyar- és nemzetközi film, valamint televíziós ipar elvárásainak figyelembe vételével és támogatásával, nemzetközileg elismert szakemberekkel, a legmodernebb technikák használatával tanítja a filmkészítést. Az iskolában világosítók, segédoperatőrök, digitális utómunka asszisztensek, hangasszisztensek, televíziós kameramanok, rendezőasszisztensek, felvételvezetők, szcenikai asszisztensek, HD és  DI technikusok valamint digitális utómunkával foglalkozó szakemberek képzése folyik. A HSC Stábiskola a magyarországi filmes iskolák közül a legjobb lehetőségeket biztosítja a hallgatók számára a szakmában való elhelyezkedés és a filmes továbbtanulás területén egyaránt. A Stábiskolában olyan felkészült szakemberek végeznek, akik egyaránt alkalmasak külföldi bérmunkákban, hazai játékfilmekben, televíziós produkciókban és a reklámfilmekben felmerülő feladatok elvégzésére. Az indulás óta több mint 300 diák végzett a HSC Stábiskolában, akik közül szinte mindenki jelenleg is a filmiparban dolgozik.

 

Tovább információ:

www.stabiskola.hu  

https://www.facebook.com/Stabiskola

 

Több tízezer látogatót várnak idén a Design Hét Budapest programsorozaton

Idén újra megrendezik a Design Hét Budapest programsorozatot, október 3. és 12. között számos ingyenes program várja a közönséget, így a Találj befektetőt! fórumon a tőkebevonásról adnak gyakorlati tanácsokat induló, startup vállalkozásoknak.

design_het_2014

Botos Viktor, a HIPAVILON Magyar Szellemi Tulajdon Ügynökség ügyvezetője az MTI-nek elmondta: a Design Hét Budapest fesztivál idén ősszel is tíz napra a fővárosba hozza a hazai és a nemzetközi design élet legjavát, kétszáz helyszínen 350 programmal várják az érdeklődőket. A rendezvénysorozat az Átvitt Értelem szlogen jegyében elsősorban a formatervezés és a technológia kapcsolódási pontjait, lehetőségeit, legújabb eredményeit, aktuális kérdéseit mutatja majd be, esettanulmányokkal, előadásokkal, gondolatébresztő beszélgetésekkel, és konferenciákkal.

Ismertetése szerint újra megrendezik a tavalyi nagy sikerű befektetői workshopot, amely a tervezőket, alkotókat és a befektetői oldalt hozza egymáshoz közelebb. Több mint 100 résztvevőt várnak az előzetes regisztrációk alapján, a cél, hogy az alkotók termékei gyorsabban, sikeresebben eljuthassanak a hazai és nemzetközi piacra. A Találj befektetőt! fórumon október 7-én számos kockázati tőkealap képviselője is jelen lesz, akik gyakorlati tanácsokat adnak a tőkebevonásról.

Kiemelte: a HIPAVILON sok millió adatot tartalmazó iparjogvédelmi adatbázisok felhasználásával támogatja technológiai alapú partnerségek létrehozását. Ennek az úgynevezett technológiai partnerkereső szolgáltatásnak az a lényege, hogy ha egy magyar feltaláló műszaki megoldásának termékké alakításához új technológia bevonása szükséges, akkor az adatbázis felhasználásával megtalálja a megfelelő partnert. Ugyanígy hasonló területen fejlesztő céget is lehet találni egy adott találmány értékesítéséhez, a magyar és nemzetközi adatbázisban egyaránt – mondta. Hozzátette, hogy befektetőknek is rendelkezésre állnak a tudásintenzív vállalkozás vagy feltaláló felkutatásával.

A design szakma legrangosabb díjait, így a Magyar Formatervezési Díjat, és a Design Management Díjat 2014-ben is a fesztivál keretén belül adják majd át október 6.-án. A fesztivál szervezője a HIPAVILON Magyar Szellemi Tulajdon Ügynökség, védnöke és főszponzora a Szellemi Tulajdon Nemzeti Hivatala, kiemelt szakmai partnere a Magyar Formatervezési Tanács és a Design Terminál.

Forrás: MTI

Remek hangulatban zajlott a 2014-es Volkswagen-találkozó

Az előző években még „csak” Golf találkozó, mára Volkswagen-találkozó: minden kétséget kizáróan az esemény kinőtte magát 2014-re.

volkswagen_talalkozo_2014_hungaroring_004

Nem kevesebb, mint 2000 Volkswagen gépjármű és azok tulajdonosai tették tiszteletüket szombaton, azaz tegnap a 2014-es Volkaswagen találkozón, melynek helyszíne idén is a Hungaroring volt. A márkatalálkozón a főszerep idén már nem kizárólag a Volkswagen Golfoké volt, féltve őrzött és ápolt kincseiket immár a Volkswagen Bogár (Käfer), Volkswagen Passat, Volkswagen Scirocco, Volkswagen Corrado és Volkswagen Transporter tulajdonosok is bemutathatták.

volkswagen_talalkozo_2014_hungaroring_007 volkswagen_talalkozo_2014_hungaroring_006 volkswagen_talalkozo_2014_hungaroring_005

Hasonlóan az eddigiekhez, a történések fő középpontja ezúttal is a paddockban zajlott. Itt sorakozott fel az a nem kevesebb, mint 300 Volkswagen Golf, melyeket előzetesen választott ki a szigorú szakmai zsűri. Volt természetesen felvonulás is a Hungaroring aszfaltcsíkján, itt a 300 résztvevőt megtoldották egy kicsit, s 1100 (!) Golf állt a rajtrácsra.

volkswagen_talalkozo_2014_hungaroring_017

Kétségkívül az idei, 2014-es Volkswagen Golf találkozó legnagyobb durranása a Hippifalu volt, mely bár leginkább egy hatalmas Volkswagen Transporter-parkolóra emlékeztetett, mégis hordozta nyomokban a hatvanas évek végi életérzést. Itt megtekinthettük a Brazíliában készített, vízhűtéses, 1.4 literes benzinmotorral felvértezett Transporter T2-est, mely érdekessége, hogy az 1957 és 2013 közt gyártásban lévő kisbusz utolsó darabja ez. Ahogy kiderült a sajtótájékoztatón, a kiálított T2-es az 1200 darabos Last Edition szériához tartozik.

volkswagen_t2_last_edition_2000_hungaroring_2014_1 volkswagen_t2_last_edition_2000_hungaroring_2014_4

A Hungaroring szinte teljes terjedelmében teret adott a Volkswagen modellek bemutatásának: a pálya szegleteiben különböző alternatívákkal találkozhattunk. Jöttek az eseményre nagyteljesítményű, több száz lóerős feltuningolt különlegességekkel is, továbbá nagy divat (még mindig) a Rat-vonal. Ennek lényege, hogy az autó (jelen esetben Volkswagen) legyen minél jobban leamortizálva és elhanyagolva, egyfajta maszkírozásként.

volkswagen_talalkozo_2014_hungaroring_012 volkswagen_talalkozo_2014_hungaroring_016 volkswagen_talalkozo_2014_hungaroring_009

A 2014-es Volkswagen-találkozó keretein belül a látogatóknak lehetőségük nyílt arra is, hogy többek közt offroad körülmények közt is próbára tehessék magukat. Volkswagen Amarok és Touareg modellek álltak a rendelkezésre, s mindenki, aki vállalkozó szelleműnek bizonyult, bevethette magát a Hungaroring vezetéstechnikai pályáin.

volkswagen_talalkozo_2014_hungaroring_003 volkswagen_talalkozo_2014_hungaroring_002

 

Több sajtótájékoztató is levezénylésre került a Volkswagen hazai importőre által – bemutatkozott a Golf GTE illetve a Golf Sportsvan is – ezekről részletesebben később. Viszont ami minden kétséget kizáróan az esemény egyik legnagyobb durranása, az a Volkswagen GTI Vision Roadster Gran Turismo jelenléte volt.

volkswagen_gti_vision_roadster_gran_turismo_1 volkswagen_gti_vision_roadster_gran_turismo_2 volkswagen_gti_vision_roadster_gran_turismo_4

Egy koncepcióautó, mely először a nagy sikerű PlayStation játék, a Gran Turismo 6 berkein belül lett megálmodva. A Volkswagen tervezőmérnökei gondoltak egyet, s megvalósították a sportautót gyakorlatban is – 503 lóerővel nagy valószínűséggel hozza a hasonló menetteljesítményt, mint amit már a PlayStation szimulátorában megszokhattunk. Sajnos a sorozatgyártásról nincs egyelőre információ.

volkswagen_talalkozo_2014_hungaroring_011

Idén harmadjára került megrendezésre a Volkswagen-talákozó. Az eseményre hozzávetőlegesen (összesítve) 10 ezer érdeklődő látogatott el.

Még több fotó: Napimagazin Facebook oldal

A cikkhez tartozó fényképeket Canon EOS 5D Mark II fényképezővel készítettük.
Együttműködő partnereink: Acer Hungary, Gigabyte, Sony, MSI, Epson, Canon, Camera Kft., Nike
Utómunka hardver: Acer, Gigabyte, MSI

Volkswagen Golf GTE, Golf Sportsvan, e-Golf: hármas premier a Hungaroringen

Az idén harmadjára megrendezett Volkswagen-találkozó keretein belül a márka magyarországi importőre több új típust is bemutatott.

volkswagen_golf_gte_hungaroring_2014_2

Alapvetően érződik, hogy a wolfsburgi márka is elhívatottan folytatja tevékenységét a környezettudatos irányvonalat követve, ugyanis egyszerre kettő, a zöld megközelítéseket szilárdító alternatívát is bemutatott a Hungaroringen – a Volkswagen Golf GTE, illetve az e-Golf tekintetében.

Mivel nem volt lehetőség arra, hogy az autókat kipróbálják a meghívott hazai újságírók, ezért a számadatokra, illetve a sajtótájékoztatón elhangzottakra tudunk építkezni kizárólag.

Volkswagen Golf GTE

A Volkswagen Golf GTE egy plug-in-hybrid, 204 lóerővel, 350 Newtonméter maximális forgatónyomatékkal, 222 kilométer/óra végsebességgel. Hatótáv tekintetében is optimálisak az értékek, ugyanis egy töltéssel, tiszta elektromos üzemben 50 kilométer megtételére képes. Az üzemanyagfelhasználás kombinált üzemmódban a gyártó szerint mindössze 1.5 liter/100 kilométer, ami több, mint előremutató. Az autó forgalmazása megkezdődött, 11 990 000 forintos induló listaárral.

volkswagen_golf_gte_hungaroring_2014

Volkswagen e-Golf

A Volkswagen e-Golf tisztán elektromos üzemű, teljes értékű ötajtós autó. 115 lóereje, 270 Newtonméteres maximum forgatónyomatéka mind illusztris adatok, ráadásul 140 kilométer/óra végsebességre képes. Persze ez gyakorlatban nyilván nem vitelezhető ki hosszabb távon, hiszen a az egyébként 190 kilométeresre beirányzott hatótáv jelentősen csökkenne. Az autó szintén kapható már Magyarországon is, az induló bruttó listaár pedig 11 290 000 forintot tesz ki.

volkswagen_e_golf_hungaroring_2014 volkswagen_e_golf_nemeth_balazs_hungaroring_2014

Volkswagen Sportsvan

A Volkswagen Sportsvan már ismerősnek hathat, főként újságírói berkeken belül, ugyanis már nem egy ízben bemutatásra került az autó (mi is beszámoltunk róla korábban, azaz márciusban, a 2014-es Genfi Autószalon kapcsán). Külsejében nagyon hasonlít a Golfra, viszont tudnunk kell, hogy szinte mindegyik karosszériaeleme más. Remek egyterűnek, igazi családi megoldásnak ígérkezik, melyhez jelentősen hozzátesz a variálhatóság és a praktikum is. A motorpaletta bő, de nagy valószínűséggel az 1.4 literes TSI benzinessel (125 LE) lesz a legkelendőbb.

volkswagen_e_golf

Szóba került az újonnan érkező Volkswagen Jetta is, a szegmens limuzinja. Új motorokkal, frissített elektronikával érkezik, ráadásul Magyarországon is jelentős kedvezményekkel vásárolható meg. Akciós induló bruttó listaárként 4 450 000 forintot jelölt meg az importőr, de van flottakedvezmény is, melynek mértéke (nem része az előbb említett akciós induló bruttó 4 450 000 forintos listaárnak) 20-23 százalék lehet.

dr_verten_sandor_volkswagen_talalkozo_2014

Németh Balázs, a Volkswagen hazai márkaigazgatója kifejtette, hogy a magyar autópiac 20 százalékos növekedése tapasztalható. Jelentősen megnövekedett a használtautó-import is, közel 100 ezer autót hoztak be Magyarországra külföldről. Ezek közt is népszerű a Golf és a Passat, viszonylag nagy százalékban érkeznek ezekből a típusokból is.

Még több fotó: Napimagazin Facebook oldal

A cikkhez tartozó fényképeket Canon EOS 5D Mark II fényképezővel készítettük.
Együttműködő partnereink: Acer Hungary, Gigabyte, Sony, MSI, Epson, Canon, Camera Kft., Nike
Utómunka hardver: Acer, Gigabyte, MSI

Ralph Lauren Midnight Romance: a szenvedély és a romantika találkozása egy üvegben

Számtalan fantasztikus illat közül válogathatunk idén ősszel, ugyanis rengeteg új parfüm került a boltok polcaira. Ezek közül az egyik legkülönlegesebb a Ralph Lauren Midnight Romance névre keresztelt illata.

ralph_lauren_midnightromance

A romantika érzéki, mégis modern illata könnyed virágos-fás jegyekkel. Csábító flört a rózsaszín babarózsa romantikus aromájával és a fekete vanília meghatározó akkordjával.

ralph_lauren_midnightromance_3

A Midnight Romance kifinomult üvegét Ralph Lauren elegáns divatkollekciója és gyönyörűen kidolgozott kiegészítői, valamint a természet misztikus szépsége iránt érzett szeretete inspirálta. A nőies rózsaszín illatot elegáns fekete logó díszíti. A titokzatos éjféli égboltot megidézve, a felirat úgy ragyog, akár a telihold. A kupak nyaka köré gravírozott logóval, az üveg érzéki és elegáns hatást kelt.

ralph_lauren_midnightromance_2

Az új Ralph Lauren Midnight Romance 2014 szeptemberétől kapható kizárólag a Douglas parfümériákban 21 500 forintos (50 ml EDP), illetve 15 600 forintos (30 ml EDP) áron.

[TESZT] Opel Meriva 1.6 CDTI Cosmo – visszafogott méretekkel is kellemesen utaztat

Modellciklusának hozzávetőleges felénél kapta meg minimális faceliftjét az új Opel Meriva. Ám minden kétséget kizáróan a várva-várt felemelkedést nem az optikai ránckisimítás hozta (bár kifejezetten jót tett az autó imázsának), hanem a Szentgotthárdon gyártott, 1.6 literes közös nyomócsöves, esetünkben 136 lóerős öngyulladós CDTI aggregát alkalmazása.

opel_meriva_1_6_cdti_svajc_walensee_001

Mi sem lehet a legkiválóbb tesztkörnyezet egy családi karakterisztikájú, egyterű jellegű, egyébként az Opel Corsa alapjaira épülő alternatíva teszteléséhez, mint egy több ezer kilométeres monstre út, folyamatosan, több napon keresztül. Erőpróba, hegyen-völgyen át – s itt valóban nem túlzunk, ugyanis az új, ráncfelvarrott Opel Meriva 1.6 CDTI Ausztrián, Németországon és Svájcon át tett tanúbizonyságot arról, hogyan is kell teljesítenie célirányosan. De mindezekről majd lejjebb, most vizsgálódjunk, nézzük a külcsín minden részletét!

Facelift minimálisan. Jót tett

Korábban már tesztre fogtuk az Opel Meriva még külső és belső finomítások előtti verzióját, megkapó két irányba nyíló ajtó-együttesével, kompakt formájával, bohém, lendületet sugalló rajzolataival. Nos, az Opel tervezőmérnökei most sem hazudtolták meg önmagukat, hiszen a 2014-es facelift kifejezetten jót tett az autónak, a frontrész minimalizált újragondolásával egyöntetűen beletrafáltak; igaz, mindez nagyrészt a hűtőmaszk kihangsúlyozásában (krómfelületek), illetve a ködlámpafészkek modernebb köntösbe bújtatásában merült ki – természetesen itt is érkeztek krómberakások. Az integrált LED nappali fények kiemelik az új Opel Meriva karakterét, mellé hordozzák az egész formaterv koncepcióját is, a vágott, élces vonalak egységét mutatják a külvilág számára.

opel_meriva_1_6_cdti_svajc_walensee_002 opel_meriva_1_6_cdti_svajc_walensee_003

Nyilvánvaló, hogy az új Opel Meriva oldalvezetése teszi leginkább egyedivé a hangulatot, vagy az összképet: a tört övvonal a hátsó ajtóknál mutatja leginkább a formabontó jelleget, néhány fokos szögben a C oszlop irányába emelkedve, hozzáadva a panoráma teljes élvezetéhez (ehhez persze nagyban hozzátesz a hatalmasra szabott tetőablak is). Törésvonalból sem szenved hiányt az Opel Meriva, az előbb taglalt övvonal alatt a párhuzamosságot mellőzve fut az első ilyen, a kilincsekkel szoros egységben, továbbá a küszöbvonalat kihangsúlyozandó domináns fénytöréssel operáló ív a legkecsesebb: a szimmetriára fittyet hányva veszik bele az első sárvédőívek környezetébe, az A oszlopok felé mutatva.

opel_meriva_1_6_cdti_svajc_walensee_005

Far tekintetében nincs számottevő újítás, a helyzetjelzők itt is megkapták a maguk LED kiegészítését, a lökhárítóvonalakkal komplex párhuzamokat alkotó mintázat zseniális, csakúgy, mint az ötödik, csomagtérajtó üvegezésének vonulata. Ez lejjebb lett rajzolva a korábbiaknál, egészen belóg a rendszámtáblahely kiképzése fölé, központi helyen az Opel logójával, aláhúzott krómezüst lezárással. Sőt, még diffúzoros jelleget is láthatunk, ha jó a képzelőerőnk; az aprócska, ám szintén csillogó kipufogóvég megfejeli a sportos külső tényét.

A futómű jelesre vizsgázott, bár menetzaj akad. A felfüggesztés feszes

Cosmo felszereltséghez méltóan 18 colos felniken gurult az új Opel Meriva. Jó ez, ha a látványt részesítjük előnyben, viszont hátrányt jelenthet a hétköznapi praktikumok gyakorlását figyelembe véve. Autópályán remek, hanyagolható visszajelzéseket küld az útminőségről.

opel_meriva_1_6_cdti_svajc_walensee_010 opel_meriva_1_6_cdti_svajc_walensee_009

Főként Ausztria és Svájc útjain, Németország már határeset, vannak rettentő rossz minőségű pályaszakaszok, ahol – korlátozásmentesség ide, vagy oda – igencsak lassítani kell. Az úttartás és stabilitás egyébként az Opel futóműveinek megfelelően tökéletes, a viszonylag magas, 1615 milliméteres magassághoz mérten is makulátlan. Az elöl MacPherson, hátul csatolt lengőkaros kettős kifinomultan teszi dolgát, kanyargós-szerpentines útszakaszokon is kordában tartja az 1400 kilogramm száraz súlyú kocsiszekrényt.

Irány Svájc, meg sem állunk a Walensee-ig!

Bevett szokásunk, hogy bizonyos időközönként hosszú, néhány ezer kilométeres nagytesztekre fogjuk az épp szerkesztőségünknél lévő tesztautókat. Korábban az Opel Insignia Sports Tourer-ét választottuk, most pedig szintén „házon belüli” versenyzővel vágtunk neki a hozzávetőlegesen 3000 kilométeres távolságnak (oda-vissza értendő). Ausztriai pontok érintésével először Németországba tettünk rövid kitérőt, majd egyenesen Svájc következett. Érdekes egyébként, hogy a svájci lokációkat újabban mindig Opelekkel vesszük be, ugyanis a kora tavaszi Genfi Autószalonra egy Opel Insignia biturboval érkeztünk, igaz, még a facelift előtti verzióból.

opel_meriva_1_6_cdti_svajc_walensee_018

Jópár órás autózás után megérkeztünk tehát Svájcba, most a Walensee által körülölelt régiót térképeztük fel. Ez a csodálatos helyszín több szempontból is ideális tesztkörnyezetet adott az Opel Meriva próbájához, ugyanis az utánozhatatlan fotóhelyszínek mellett a 40 fokos dőlésszöggel bíró emelkedők igencsak megizzasztották a szentgotthárdi 1.6 literes dízelmotort.

opel_meriva_1_6_cdti_svajc_walensee_020 opel_meriva_1_6_cdti_svajc_walensee_019 opel_meriva_1_6_cdti_svajc_walensee_026

Miután körbejártuk a tavat, és lefotóztuk az autót (legalábbis az alapokat megcsináltuk), máris beirányoztuk a Walenstadtberget. A hatalmas hegyvonulat értelemszerűen Walenstadtot, illetve magát a Walensee-t vonja körbe, monumentális, olyan volt az egész a folyamatos napsütés ellenére, mintha be lett volna borulva.

Minden helyzetben elemében van

Elindultunk tehát felfelé a szerpentines úton, mindkét irányban méregzöld fűvel borított legelők és tipikus stílusú parasztházak közt. A felfelé vezető út végeláthatatlannak tűnt, tesztelt Opel Meriva családi egyterűnk pedig derekasan állta a sarat, bősz visszakapcsolgatások és visszafogott kigyorsítások mellett haladtunk; masszív forgatónyomaték-tartalékokkal, szolid motorhanggal, ám megugró üzemanyag-fogyasztási rátával. Nyilván betudható mindez a vaskos önsúlynak, s bár két személlyel vezényeltük le a mutatványt, az átlagérték 9.7 liter/100 kilométerre szökött, míg felértünk a hegytetőre.

opel_meriva_1_6_cdti_svajc_walensee_021 opel_meriva_1_6_cdti_svajc_walensee_022

Gyönyörű látvány mindenért kárpótol – jelen esetben is így volt ez, a sűrű, kristálytiszta levegő, az egész miliő tökéletes volt. A rendszer vízhőmérséklete folyamatosan, stablian 90 foknál maradt, ami szintén remek eredmény, hiszen több, mint 2 kilométer magasba kormányoztuk az autót, hihetetlenül meredek útrészleteken keresztül.

opel_meriva_1_6_cdti_svajc_walensee_023 opel_meriva_1_6_cdti_svajc_walensee_024

Lefelé haladva egyértelműen motorfékkel ereszkedtünk, mellé persze intenzív fékezésekkel – nem érzékeltünk melegedést, fals viselkedést – minden rendben zajlott. A nap végén mentünk még egy búcsúkört a Walensee körül, sétáltunk egy rövidet Walenstadt belvárosában, majd ismét következett a véget nem érő autópályázás.

Végsebesség Németországban: mennyit bír a szentgotthárdi dízel?

opel_meriva_1_6_cdti_svajc_walensee_017Svájcban 120 kilométer/órában szabják meg az autópályatempót, tartottuk is, mondván, a német szakaszon majd úgyis a lovak közé csaphatunk. 120 kilométer/óránál, 2050 percenkénti fordulatszámnál a fogyasztás 5.2-5.7 liter közt alakult, terepviszonyoktól függően. A menetzaj a tempó növelésével fokozatosan emelkedett, s alaphangon is túllépett az átlagon, a 18-as, vékony peremű gumik végett is.

Ausztriában Magyarországhoz hasonlóan 130 kilométer/óra a megengedett sebesség az autópályákon, ennek megfelelően megvizsgáltuk a fogyasztás mikéntjét itt is: 2200-as fix RPM mellett mindössze fél literrel emelkedett átlagban az érték, 6.1 liter volt a maximum 100 kilométerre lebontva, számos hegymenettel tarkított részt beszámítva. Az utak minőségének is köszönhetően a menetzaj ebben az esetben is teljesen optimálisnak tűnt.

opel_meriva_1_6_cdti_svajc_walensee_025

Németországban azonban levetettük a láncokat, és megnéztük, mennyit bír ténylegesen az új Opel Meriva, 1.6 literes dízellel. Ráadásul szentgotthárdi dízellel. ECO módban, folyamatosan gyorsítva az autót 176 kilométer/óra lett a végsebesség, viszont a gazdaságos profilból kilépve kereken 200 kilométer/órát bírt produkálni a hajtáslánc, egyenes útszakaszon (nem lejtő), ami ugyebár 3 kilométer/órával meg is toldja a gyárilag megállapított értékhatárt. Mindezt teljesen kulturáltan, hatodik sebességfokozatban, bőven a leszabályozás tartományának kezdete alatt. Motor- és menetzaj azért már jelentősen érzékelhető volt, a sebességre keményedő szervokormány tényleges jó irányíthatóságot biztosított, az útról, annak közvetlen környezetéről remekül közvetített.

opel_meriva_1_6_cdti_svajc_walensee_007

A tesztelt új Opel Meriva 1.6 literes CDTI dízele fentiek mellett kiemelkedően dinamikus viselkedést mutatott. A gázreakciók még ECO módban is közvetlenek maradtak, minimális turbólyuk-jelenlét 1500 percenkénti fordulatszám környékén volt tapasztalható, vagy inkább addig, aztán 1700 után megindult a ménes, és méréseink szerint 2200-ig meg is tartotta magát. Gyári mérések szerint a nyomatékcsúcs (320 Newtonméter) kerek 2000-es percenkénti fordulatszámon érkezik, ez gyakorlatilag is egyező, folyamatos tartalékok jelenléte érződik a közlekedés során. A hatfokozatú manuális kéziváltó fokozatainak áttételezése jól eltalált, megfelelően hosszúak, így a felhőtlen utazás élménye garantált úgy, hogy közben a sofőr sem fárad el már 300 kilométer megtétele után. Akkor sem, ha ingadozó sebességtartás mellett kell közlekedni, sok esetben nem szükséges a már meglévő fordulatszámtartományból vissza, vagy felváltani.

Felszerelve kényelemmel, praktikummal

opel_meriva_1_6_cdti_svajc_walensee_011Vessünk egy pillantást az Opel Meriva enteriőrjére is! Mivel családi autónak titulált modell ez, nyilván fontos, miként és hogyan tud utazni egy kisebb család hosszabb távon. Az első fotelek kialakítása jó, bár kissé kemény tömésűek az ülő- és hátlapok, ami nem kifejezetten hátrány egy több ezer kilométeres út megtételénél, ráadásul a Cosmo csomagos tesztautóban comb- és deréktámasz is integrálásra került az ülésekbe. A kormánykerék fogása, tapintása az Opel többi modelljéhez hasonlóan remek, 10 óra 10 perc állásban is hosszabb távon megtartható, nincs begörcsölés, később izomláz. A központi műszeregység kezelhetősége is rendben van, igaz, az új Opel Meriva esetében még a korábbi, mára lassan klasszikusnak számító elrendezésről adhatunk számot. Minden kezelőegység a helyén van, némi megszokást azért igényel, s akkor nem fog elveszni a felhasználó a kavalkadban.

opel_meriva_1_6_cdti_svajc_walensee_016 opel_meriva_1_6_cdti_svajc_walensee_014 opel_meriva_1_6_cdti_svajc_walensee_012

IntelliLink rendszer kapott az új Opel Meriva is – már az indulásnál sejtettük, hogy nem lesz különösebb gondunk a tájékozódással. Így is lett: bár a friss fejlesztésű infotainment kezelése szintén megszokást igényel (például a navigálás megkezdése előtt az utcanévvel kell kezdeni a cím beírásánál), de a legoptimálisabb útvonal került megtervezésre pillanatok alatt, a rendszer nagy valószínűséggel megkaphatta a közelmúltban a legfrissebb update-et, pontos és gyors volt.

opel_meriva_1_6_cdti_svajc_walensee_013 opel_meriva_1_6_cdti_svajc_walensee_015

Hátul kompormisszumok nélkül két átlagos felnőtt tud helyet foglalni, a fejtér elegendő, a lábtér is, amennyiben a sofőr és/vagy utasa szintén átlagos testalkattal bírnak, és nincs szélsőséges határokon túl beállítva az első ülések pozíciója. Amennyiben mégis erről lenne szó, a hátsó székek hosszában állíthatók, illetve tologathatók sínen, viszont így jelentős kapacitáscsökkenést szenved el az alaphangon 400 literes csomagtér. A befogadóképesség nem átlagon felüli, ez tény, viszont a célirányos felhasználócsoport (kis családok) nagy valószínűséggel beérik majd ennyivel. Pluszban számos tárolórekesz, fiók, zseb áll rendelkezésre az új Opel Meriva utaskabinjában, különösen tetszett a hátsó üléssor könyöktámaszaként előrehajtható modul, ráadásul segítségével a csomagtér is messzemenően kihasználható, továbbá a váll- és lábtér optimalizálható, mivel az ülések középre csúsztathatóak egy hangyányit.

opel_meriva_1_6_cdti_svajc_walensee_006 opel_meriva_1_6_cdti_svajc_walensee_008

Mennyit kóstál mindez?

Végül pedig szokás szerint nézzük az új Opel Meriva árképzését: a benzines belépőmodellt az 1.4 literes szívó ECOTEC 100 lóerős motorral szerelt verzió jelenti, 5 fokozatú manuális kéziváltóval. Mindez Selection csomagban 3 880 000 forintot kóstál, a Cosmo felszereltségű változat majd’ 1 millióval kerül többe. A csúcsfelszereltségű benzines megközelítést 5 470 000 forintos listaáron kínálják, ebben az esetben 140 lóerős 1.4 literes ECOTEC turbótöltött motort kapunk, 6 fokozatú automataváltóval párosítva, Cosmo csomagban.

opel_meriva_1_6_cdti_svajc_walensee_004

A tesztben szereplő variáns 1.6 literes 136 lóerős CDTI ECOTEC motorral, Start/Stop automatikával, 6 gangos manuális váltóval szerelve 5 740 000 forintért állítható garázsba Cosmo felszereltséggel. A legvaskosabb árcédulával rendelkező dízel Opel Meriva jelenleg 5 970 000 forintért kelleti magát – 1.7 CDTI ECOTEC, 110 lóerő, 6 fokozatú automataváltó, Cosmo pakk, míg a belépő öngyulladós 1.3 literes CDTI ECOTEC motorral szerelt, 75 lóerős, 5 fokozatú manuális kéziváltós, Selection csomagban 4 800 000 forint a bruttó listaár.

2014 Opel Meriva 1.6 CDTI specifikációk

Motor

Motortípus: négyhengeres turbótöltött dízelmotor

Lökettérfogat: 1598 cm³

Maximális teljesítmény: 136 LE @ 3500 ford./perc

Maximális forgatónyomaték: 320 Nm @ 2000 ford./perc

Erőátvitel: fronthajtás, hatfokozatú manuális kéziváltó

Méretek, egyéb műszaki adatok

Hossz: 4300 mm

Szélesség: 1812 mm

Magasság: 1615 mm

Tengelytáv: 2644 mm

Első gumik mérete: 225/40 R18

Hátsó gumik mérete: 225/40 R18

Tömeg, üresen: 1400 kg

Össztömeg: 2040 kg

Csomagtartó mérete: 400 liter, bővíthető 1500 literig

Üzemanyagtartály mérete: 54 liter

Menetteljesítmények

Végsebesség: 197 km/h, mért, saját eredmény: 200 km/h

Gyorsulás 0-ról 100-ra: 9.9 másodperc (gyári), 10.1 másodperc (saját, mért eredmény)

Fogyasztási adatok

Saját, mért eredmény (átlagos használattal)

Városi: 5.0 l/100 km

Országúti: 4.3 l/100 km

Vegyes: 5.1 l/100km (túlnyomórészt autópálya)

Gyárilag mért eredmények

Városi: 4.8 l/100km

Országúti: 4.2 l/100km

Vegyes: 4.4 l/100km

CO2 kibocsátás: 116 g/km

Még több információ az Opel magyarországi képviseletének honlapján olvasható.

Még több fotó: Napimagazin Facebook oldal

A cikkhez tartozó fényképeket Canon EOS 5D Mark II fényképezővel készítettük.
Együttműködő partnereink: Acer Hungary, Gigabyte, Sony, MSI, Epson, Canon, Camera Kft., Nike
Utómunka hardver: Acer, Gigabyte, MSI

Le Teint Encre de Peau: hosszantartó alapozó az Yves Saint Laurent-tól

Különleges adagolófejjel ellátott hosszantartó alapozóval rukkolt elő az Yves Saint Laurent. Az első extra-folyékony fúziós alapozó tökéletes szimbiózisban van az arcbőrrel, ezért egész napos fedést biztosít, ráadásul nincs kellemetlen maszkhatás, így teljesen kényelmes viseletet biztosít.

ysl_le_teintencredepeau_1

Nagy különlegessége a szabadalommal védett adagolófej, mely lehetővé teszi a pontos és megfelelő mennyiség felvitelét, így az ultra-folyékony formula nem cseppen el. Az adagolófej formájának köszönhetően könnyen és pontosan felvihető az alapozó akár a kézfejre, akár az arc különböző pontjaira.

ysl_applikator_1

A Le Teint Encre de Peau főbb jellemzőiről röviden:

– rétegezhető fedés

– hosszantartó hatás

– kényelmes és hosszantartó viselet

– természetes megjelenés maszkhatás nélkül

– friss és érzéki textúra

– minden bőrtípus érzékenységének megfelelő

– gyorsan felszívódó mikroszemcsék

ysl_le_teintencredepeau_2

A Le Teint Encre de Peau 2014 szeptemberétől  már kapható nyolc árnyalatban az YSL márkát forgalmazó parfümériákban. Ajánlott fogyasztói ár: 14 700 Ft

ysl_le_teintencredepeau_arnyalatok