Főoldal Blog oldal 561

Remek hangulatban zajlott a 2014-es Volkswagen-találkozó

Az előző években még „csak” Golf találkozó, mára Volkswagen-találkozó: minden kétséget kizáróan az esemény kinőtte magát 2014-re.

volkswagen_talalkozo_2014_hungaroring_004

Nem kevesebb, mint 2000 Volkswagen gépjármű és azok tulajdonosai tették tiszteletüket szombaton, azaz tegnap a 2014-es Volkaswagen találkozón, melynek helyszíne idén is a Hungaroring volt. A márkatalálkozón a főszerep idén már nem kizárólag a Volkswagen Golfoké volt, féltve őrzött és ápolt kincseiket immár a Volkswagen Bogár (Käfer), Volkswagen Passat, Volkswagen Scirocco, Volkswagen Corrado és Volkswagen Transporter tulajdonosok is bemutathatták.

volkswagen_talalkozo_2014_hungaroring_007 volkswagen_talalkozo_2014_hungaroring_006 volkswagen_talalkozo_2014_hungaroring_005

Hasonlóan az eddigiekhez, a történések fő középpontja ezúttal is a paddockban zajlott. Itt sorakozott fel az a nem kevesebb, mint 300 Volkswagen Golf, melyeket előzetesen választott ki a szigorú szakmai zsűri. Volt természetesen felvonulás is a Hungaroring aszfaltcsíkján, itt a 300 résztvevőt megtoldották egy kicsit, s 1100 (!) Golf állt a rajtrácsra.

volkswagen_talalkozo_2014_hungaroring_017

Kétségkívül az idei, 2014-es Volkswagen Golf találkozó legnagyobb durranása a Hippifalu volt, mely bár leginkább egy hatalmas Volkswagen Transporter-parkolóra emlékeztetett, mégis hordozta nyomokban a hatvanas évek végi életérzést. Itt megtekinthettük a Brazíliában készített, vízhűtéses, 1.4 literes benzinmotorral felvértezett Transporter T2-est, mely érdekessége, hogy az 1957 és 2013 közt gyártásban lévő kisbusz utolsó darabja ez. Ahogy kiderült a sajtótájékoztatón, a kiálított T2-es az 1200 darabos Last Edition szériához tartozik.

volkswagen_t2_last_edition_2000_hungaroring_2014_1 volkswagen_t2_last_edition_2000_hungaroring_2014_4

A Hungaroring szinte teljes terjedelmében teret adott a Volkswagen modellek bemutatásának: a pálya szegleteiben különböző alternatívákkal találkozhattunk. Jöttek az eseményre nagyteljesítményű, több száz lóerős feltuningolt különlegességekkel is, továbbá nagy divat (még mindig) a Rat-vonal. Ennek lényege, hogy az autó (jelen esetben Volkswagen) legyen minél jobban leamortizálva és elhanyagolva, egyfajta maszkírozásként.

volkswagen_talalkozo_2014_hungaroring_012 volkswagen_talalkozo_2014_hungaroring_016 volkswagen_talalkozo_2014_hungaroring_009

A 2014-es Volkswagen-találkozó keretein belül a látogatóknak lehetőségük nyílt arra is, hogy többek közt offroad körülmények közt is próbára tehessék magukat. Volkswagen Amarok és Touareg modellek álltak a rendelkezésre, s mindenki, aki vállalkozó szelleműnek bizonyult, bevethette magát a Hungaroring vezetéstechnikai pályáin.

volkswagen_talalkozo_2014_hungaroring_003 volkswagen_talalkozo_2014_hungaroring_002

 

Több sajtótájékoztató is levezénylésre került a Volkswagen hazai importőre által – bemutatkozott a Golf GTE illetve a Golf Sportsvan is – ezekről részletesebben később. Viszont ami minden kétséget kizáróan az esemény egyik legnagyobb durranása, az a Volkswagen GTI Vision Roadster Gran Turismo jelenléte volt.

volkswagen_gti_vision_roadster_gran_turismo_1 volkswagen_gti_vision_roadster_gran_turismo_2 volkswagen_gti_vision_roadster_gran_turismo_4

Egy koncepcióautó, mely először a nagy sikerű PlayStation játék, a Gran Turismo 6 berkein belül lett megálmodva. A Volkswagen tervezőmérnökei gondoltak egyet, s megvalósították a sportautót gyakorlatban is – 503 lóerővel nagy valószínűséggel hozza a hasonló menetteljesítményt, mint amit már a PlayStation szimulátorában megszokhattunk. Sajnos a sorozatgyártásról nincs egyelőre információ.

volkswagen_talalkozo_2014_hungaroring_011

Idén harmadjára került megrendezésre a Volkswagen-talákozó. Az eseményre hozzávetőlegesen (összesítve) 10 ezer érdeklődő látogatott el.

Még több fotó: Napimagazin Facebook oldal

A cikkhez tartozó fényképeket Canon EOS 5D Mark II fényképezővel készítettük.
Együttműködő partnereink: Acer Hungary, Gigabyte, Sony, MSI, Epson, Canon, Camera Kft., Nike
Utómunka hardver: Acer, Gigabyte, MSI

Volkswagen Golf GTE, Golf Sportsvan, e-Golf: hármas premier a Hungaroringen

Az idén harmadjára megrendezett Volkswagen-találkozó keretein belül a márka magyarországi importőre több új típust is bemutatott.

volkswagen_golf_gte_hungaroring_2014_2

Alapvetően érződik, hogy a wolfsburgi márka is elhívatottan folytatja tevékenységét a környezettudatos irányvonalat követve, ugyanis egyszerre kettő, a zöld megközelítéseket szilárdító alternatívát is bemutatott a Hungaroringen – a Volkswagen Golf GTE, illetve az e-Golf tekintetében.

Mivel nem volt lehetőség arra, hogy az autókat kipróbálják a meghívott hazai újságírók, ezért a számadatokra, illetve a sajtótájékoztatón elhangzottakra tudunk építkezni kizárólag.

Volkswagen Golf GTE

A Volkswagen Golf GTE egy plug-in-hybrid, 204 lóerővel, 350 Newtonméter maximális forgatónyomatékkal, 222 kilométer/óra végsebességgel. Hatótáv tekintetében is optimálisak az értékek, ugyanis egy töltéssel, tiszta elektromos üzemben 50 kilométer megtételére képes. Az üzemanyagfelhasználás kombinált üzemmódban a gyártó szerint mindössze 1.5 liter/100 kilométer, ami több, mint előremutató. Az autó forgalmazása megkezdődött, 11 990 000 forintos induló listaárral.

volkswagen_golf_gte_hungaroring_2014

Volkswagen e-Golf

A Volkswagen e-Golf tisztán elektromos üzemű, teljes értékű ötajtós autó. 115 lóereje, 270 Newtonméteres maximum forgatónyomatéka mind illusztris adatok, ráadásul 140 kilométer/óra végsebességre képes. Persze ez gyakorlatban nyilván nem vitelezhető ki hosszabb távon, hiszen a az egyébként 190 kilométeresre beirányzott hatótáv jelentősen csökkenne. Az autó szintén kapható már Magyarországon is, az induló bruttó listaár pedig 11 290 000 forintot tesz ki.

volkswagen_e_golf_hungaroring_2014 volkswagen_e_golf_nemeth_balazs_hungaroring_2014

Volkswagen Sportsvan

A Volkswagen Sportsvan már ismerősnek hathat, főként újságírói berkeken belül, ugyanis már nem egy ízben bemutatásra került az autó (mi is beszámoltunk róla korábban, azaz márciusban, a 2014-es Genfi Autószalon kapcsán). Külsejében nagyon hasonlít a Golfra, viszont tudnunk kell, hogy szinte mindegyik karosszériaeleme más. Remek egyterűnek, igazi családi megoldásnak ígérkezik, melyhez jelentősen hozzátesz a variálhatóság és a praktikum is. A motorpaletta bő, de nagy valószínűséggel az 1.4 literes TSI benzinessel (125 LE) lesz a legkelendőbb.

volkswagen_e_golf

Szóba került az újonnan érkező Volkswagen Jetta is, a szegmens limuzinja. Új motorokkal, frissített elektronikával érkezik, ráadásul Magyarországon is jelentős kedvezményekkel vásárolható meg. Akciós induló bruttó listaárként 4 450 000 forintot jelölt meg az importőr, de van flottakedvezmény is, melynek mértéke (nem része az előbb említett akciós induló bruttó 4 450 000 forintos listaárnak) 20-23 százalék lehet.

dr_verten_sandor_volkswagen_talalkozo_2014

Németh Balázs, a Volkswagen hazai márkaigazgatója kifejtette, hogy a magyar autópiac 20 százalékos növekedése tapasztalható. Jelentősen megnövekedett a használtautó-import is, közel 100 ezer autót hoztak be Magyarországra külföldről. Ezek közt is népszerű a Golf és a Passat, viszonylag nagy százalékban érkeznek ezekből a típusokból is.

Még több fotó: Napimagazin Facebook oldal

A cikkhez tartozó fényképeket Canon EOS 5D Mark II fényképezővel készítettük.
Együttműködő partnereink: Acer Hungary, Gigabyte, Sony, MSI, Epson, Canon, Camera Kft., Nike
Utómunka hardver: Acer, Gigabyte, MSI

Ralph Lauren Midnight Romance: a szenvedély és a romantika találkozása egy üvegben

Számtalan fantasztikus illat közül válogathatunk idén ősszel, ugyanis rengeteg új parfüm került a boltok polcaira. Ezek közül az egyik legkülönlegesebb a Ralph Lauren Midnight Romance névre keresztelt illata.

ralph_lauren_midnightromance

A romantika érzéki, mégis modern illata könnyed virágos-fás jegyekkel. Csábító flört a rózsaszín babarózsa romantikus aromájával és a fekete vanília meghatározó akkordjával.

ralph_lauren_midnightromance_3

A Midnight Romance kifinomult üvegét Ralph Lauren elegáns divatkollekciója és gyönyörűen kidolgozott kiegészítői, valamint a természet misztikus szépsége iránt érzett szeretete inspirálta. A nőies rózsaszín illatot elegáns fekete logó díszíti. A titokzatos éjféli égboltot megidézve, a felirat úgy ragyog, akár a telihold. A kupak nyaka köré gravírozott logóval, az üveg érzéki és elegáns hatást kelt.

ralph_lauren_midnightromance_2

Az új Ralph Lauren Midnight Romance 2014 szeptemberétől kapható kizárólag a Douglas parfümériákban 21 500 forintos (50 ml EDP), illetve 15 600 forintos (30 ml EDP) áron.

[TESZT] Opel Meriva 1.6 CDTI Cosmo – visszafogott méretekkel is kellemesen utaztat

Modellciklusának hozzávetőleges felénél kapta meg minimális faceliftjét az új Opel Meriva. Ám minden kétséget kizáróan a várva-várt felemelkedést nem az optikai ránckisimítás hozta (bár kifejezetten jót tett az autó imázsának), hanem a Szentgotthárdon gyártott, 1.6 literes közös nyomócsöves, esetünkben 136 lóerős öngyulladós CDTI aggregát alkalmazása.

opel_meriva_1_6_cdti_svajc_walensee_001

Mi sem lehet a legkiválóbb tesztkörnyezet egy családi karakterisztikájú, egyterű jellegű, egyébként az Opel Corsa alapjaira épülő alternatíva teszteléséhez, mint egy több ezer kilométeres monstre út, folyamatosan, több napon keresztül. Erőpróba, hegyen-völgyen át – s itt valóban nem túlzunk, ugyanis az új, ráncfelvarrott Opel Meriva 1.6 CDTI Ausztrián, Németországon és Svájcon át tett tanúbizonyságot arról, hogyan is kell teljesítenie célirányosan. De mindezekről majd lejjebb, most vizsgálódjunk, nézzük a külcsín minden részletét!

Facelift minimálisan. Jót tett

Korábban már tesztre fogtuk az Opel Meriva még külső és belső finomítások előtti verzióját, megkapó két irányba nyíló ajtó-együttesével, kompakt formájával, bohém, lendületet sugalló rajzolataival. Nos, az Opel tervezőmérnökei most sem hazudtolták meg önmagukat, hiszen a 2014-es facelift kifejezetten jót tett az autónak, a frontrész minimalizált újragondolásával egyöntetűen beletrafáltak; igaz, mindez nagyrészt a hűtőmaszk kihangsúlyozásában (krómfelületek), illetve a ködlámpafészkek modernebb köntösbe bújtatásában merült ki – természetesen itt is érkeztek krómberakások. Az integrált LED nappali fények kiemelik az új Opel Meriva karakterét, mellé hordozzák az egész formaterv koncepcióját is, a vágott, élces vonalak egységét mutatják a külvilág számára.

opel_meriva_1_6_cdti_svajc_walensee_002 opel_meriva_1_6_cdti_svajc_walensee_003

Nyilvánvaló, hogy az új Opel Meriva oldalvezetése teszi leginkább egyedivé a hangulatot, vagy az összképet: a tört övvonal a hátsó ajtóknál mutatja leginkább a formabontó jelleget, néhány fokos szögben a C oszlop irányába emelkedve, hozzáadva a panoráma teljes élvezetéhez (ehhez persze nagyban hozzátesz a hatalmasra szabott tetőablak is). Törésvonalból sem szenved hiányt az Opel Meriva, az előbb taglalt övvonal alatt a párhuzamosságot mellőzve fut az első ilyen, a kilincsekkel szoros egységben, továbbá a küszöbvonalat kihangsúlyozandó domináns fénytöréssel operáló ív a legkecsesebb: a szimmetriára fittyet hányva veszik bele az első sárvédőívek környezetébe, az A oszlopok felé mutatva.

opel_meriva_1_6_cdti_svajc_walensee_005

Far tekintetében nincs számottevő újítás, a helyzetjelzők itt is megkapták a maguk LED kiegészítését, a lökhárítóvonalakkal komplex párhuzamokat alkotó mintázat zseniális, csakúgy, mint az ötödik, csomagtérajtó üvegezésének vonulata. Ez lejjebb lett rajzolva a korábbiaknál, egészen belóg a rendszámtáblahely kiképzése fölé, központi helyen az Opel logójával, aláhúzott krómezüst lezárással. Sőt, még diffúzoros jelleget is láthatunk, ha jó a képzelőerőnk; az aprócska, ám szintén csillogó kipufogóvég megfejeli a sportos külső tényét.

A futómű jelesre vizsgázott, bár menetzaj akad. A felfüggesztés feszes

Cosmo felszereltséghez méltóan 18 colos felniken gurult az új Opel Meriva. Jó ez, ha a látványt részesítjük előnyben, viszont hátrányt jelenthet a hétköznapi praktikumok gyakorlását figyelembe véve. Autópályán remek, hanyagolható visszajelzéseket küld az útminőségről.

opel_meriva_1_6_cdti_svajc_walensee_010 opel_meriva_1_6_cdti_svajc_walensee_009

Főként Ausztria és Svájc útjain, Németország már határeset, vannak rettentő rossz minőségű pályaszakaszok, ahol – korlátozásmentesség ide, vagy oda – igencsak lassítani kell. Az úttartás és stabilitás egyébként az Opel futóműveinek megfelelően tökéletes, a viszonylag magas, 1615 milliméteres magassághoz mérten is makulátlan. Az elöl MacPherson, hátul csatolt lengőkaros kettős kifinomultan teszi dolgát, kanyargós-szerpentines útszakaszokon is kordában tartja az 1400 kilogramm száraz súlyú kocsiszekrényt.

Irány Svájc, meg sem állunk a Walensee-ig!

Bevett szokásunk, hogy bizonyos időközönként hosszú, néhány ezer kilométeres nagytesztekre fogjuk az épp szerkesztőségünknél lévő tesztautókat. Korábban az Opel Insignia Sports Tourer-ét választottuk, most pedig szintén „házon belüli” versenyzővel vágtunk neki a hozzávetőlegesen 3000 kilométeres távolságnak (oda-vissza értendő). Ausztriai pontok érintésével először Németországba tettünk rövid kitérőt, majd egyenesen Svájc következett. Érdekes egyébként, hogy a svájci lokációkat újabban mindig Opelekkel vesszük be, ugyanis a kora tavaszi Genfi Autószalonra egy Opel Insignia biturboval érkeztünk, igaz, még a facelift előtti verzióból.

opel_meriva_1_6_cdti_svajc_walensee_018

Jópár órás autózás után megérkeztünk tehát Svájcba, most a Walensee által körülölelt régiót térképeztük fel. Ez a csodálatos helyszín több szempontból is ideális tesztkörnyezetet adott az Opel Meriva próbájához, ugyanis az utánozhatatlan fotóhelyszínek mellett a 40 fokos dőlésszöggel bíró emelkedők igencsak megizzasztották a szentgotthárdi 1.6 literes dízelmotort.

opel_meriva_1_6_cdti_svajc_walensee_020 opel_meriva_1_6_cdti_svajc_walensee_019 opel_meriva_1_6_cdti_svajc_walensee_026

Miután körbejártuk a tavat, és lefotóztuk az autót (legalábbis az alapokat megcsináltuk), máris beirányoztuk a Walenstadtberget. A hatalmas hegyvonulat értelemszerűen Walenstadtot, illetve magát a Walensee-t vonja körbe, monumentális, olyan volt az egész a folyamatos napsütés ellenére, mintha be lett volna borulva.

Minden helyzetben elemében van

Elindultunk tehát felfelé a szerpentines úton, mindkét irányban méregzöld fűvel borított legelők és tipikus stílusú parasztházak közt. A felfelé vezető út végeláthatatlannak tűnt, tesztelt Opel Meriva családi egyterűnk pedig derekasan állta a sarat, bősz visszakapcsolgatások és visszafogott kigyorsítások mellett haladtunk; masszív forgatónyomaték-tartalékokkal, szolid motorhanggal, ám megugró üzemanyag-fogyasztási rátával. Nyilván betudható mindez a vaskos önsúlynak, s bár két személlyel vezényeltük le a mutatványt, az átlagérték 9.7 liter/100 kilométerre szökött, míg felértünk a hegytetőre.

opel_meriva_1_6_cdti_svajc_walensee_021 opel_meriva_1_6_cdti_svajc_walensee_022

Gyönyörű látvány mindenért kárpótol – jelen esetben is így volt ez, a sűrű, kristálytiszta levegő, az egész miliő tökéletes volt. A rendszer vízhőmérséklete folyamatosan, stablian 90 foknál maradt, ami szintén remek eredmény, hiszen több, mint 2 kilométer magasba kormányoztuk az autót, hihetetlenül meredek útrészleteken keresztül.

opel_meriva_1_6_cdti_svajc_walensee_023 opel_meriva_1_6_cdti_svajc_walensee_024

Lefelé haladva egyértelműen motorfékkel ereszkedtünk, mellé persze intenzív fékezésekkel – nem érzékeltünk melegedést, fals viselkedést – minden rendben zajlott. A nap végén mentünk még egy búcsúkört a Walensee körül, sétáltunk egy rövidet Walenstadt belvárosában, majd ismét következett a véget nem érő autópályázás.

Végsebesség Németországban: mennyit bír a szentgotthárdi dízel?

opel_meriva_1_6_cdti_svajc_walensee_017Svájcban 120 kilométer/órában szabják meg az autópályatempót, tartottuk is, mondván, a német szakaszon majd úgyis a lovak közé csaphatunk. 120 kilométer/óránál, 2050 percenkénti fordulatszámnál a fogyasztás 5.2-5.7 liter közt alakult, terepviszonyoktól függően. A menetzaj a tempó növelésével fokozatosan emelkedett, s alaphangon is túllépett az átlagon, a 18-as, vékony peremű gumik végett is.

Ausztriában Magyarországhoz hasonlóan 130 kilométer/óra a megengedett sebesség az autópályákon, ennek megfelelően megvizsgáltuk a fogyasztás mikéntjét itt is: 2200-as fix RPM mellett mindössze fél literrel emelkedett átlagban az érték, 6.1 liter volt a maximum 100 kilométerre lebontva, számos hegymenettel tarkított részt beszámítva. Az utak minőségének is köszönhetően a menetzaj ebben az esetben is teljesen optimálisnak tűnt.

opel_meriva_1_6_cdti_svajc_walensee_025

Németországban azonban levetettük a láncokat, és megnéztük, mennyit bír ténylegesen az új Opel Meriva, 1.6 literes dízellel. Ráadásul szentgotthárdi dízellel. ECO módban, folyamatosan gyorsítva az autót 176 kilométer/óra lett a végsebesség, viszont a gazdaságos profilból kilépve kereken 200 kilométer/órát bírt produkálni a hajtáslánc, egyenes útszakaszon (nem lejtő), ami ugyebár 3 kilométer/órával meg is toldja a gyárilag megállapított értékhatárt. Mindezt teljesen kulturáltan, hatodik sebességfokozatban, bőven a leszabályozás tartományának kezdete alatt. Motor- és menetzaj azért már jelentősen érzékelhető volt, a sebességre keményedő szervokormány tényleges jó irányíthatóságot biztosított, az útról, annak közvetlen környezetéről remekül közvetített.

opel_meriva_1_6_cdti_svajc_walensee_007

A tesztelt új Opel Meriva 1.6 literes CDTI dízele fentiek mellett kiemelkedően dinamikus viselkedést mutatott. A gázreakciók még ECO módban is közvetlenek maradtak, minimális turbólyuk-jelenlét 1500 percenkénti fordulatszám környékén volt tapasztalható, vagy inkább addig, aztán 1700 után megindult a ménes, és méréseink szerint 2200-ig meg is tartotta magát. Gyári mérések szerint a nyomatékcsúcs (320 Newtonméter) kerek 2000-es percenkénti fordulatszámon érkezik, ez gyakorlatilag is egyező, folyamatos tartalékok jelenléte érződik a közlekedés során. A hatfokozatú manuális kéziváltó fokozatainak áttételezése jól eltalált, megfelelően hosszúak, így a felhőtlen utazás élménye garantált úgy, hogy közben a sofőr sem fárad el már 300 kilométer megtétele után. Akkor sem, ha ingadozó sebességtartás mellett kell közlekedni, sok esetben nem szükséges a már meglévő fordulatszámtartományból vissza, vagy felváltani.

Felszerelve kényelemmel, praktikummal

opel_meriva_1_6_cdti_svajc_walensee_011Vessünk egy pillantást az Opel Meriva enteriőrjére is! Mivel családi autónak titulált modell ez, nyilván fontos, miként és hogyan tud utazni egy kisebb család hosszabb távon. Az első fotelek kialakítása jó, bár kissé kemény tömésűek az ülő- és hátlapok, ami nem kifejezetten hátrány egy több ezer kilométeres út megtételénél, ráadásul a Cosmo csomagos tesztautóban comb- és deréktámasz is integrálásra került az ülésekbe. A kormánykerék fogása, tapintása az Opel többi modelljéhez hasonlóan remek, 10 óra 10 perc állásban is hosszabb távon megtartható, nincs begörcsölés, később izomláz. A központi műszeregység kezelhetősége is rendben van, igaz, az új Opel Meriva esetében még a korábbi, mára lassan klasszikusnak számító elrendezésről adhatunk számot. Minden kezelőegység a helyén van, némi megszokást azért igényel, s akkor nem fog elveszni a felhasználó a kavalkadban.

opel_meriva_1_6_cdti_svajc_walensee_016 opel_meriva_1_6_cdti_svajc_walensee_014 opel_meriva_1_6_cdti_svajc_walensee_012

IntelliLink rendszer kapott az új Opel Meriva is – már az indulásnál sejtettük, hogy nem lesz különösebb gondunk a tájékozódással. Így is lett: bár a friss fejlesztésű infotainment kezelése szintén megszokást igényel (például a navigálás megkezdése előtt az utcanévvel kell kezdeni a cím beírásánál), de a legoptimálisabb útvonal került megtervezésre pillanatok alatt, a rendszer nagy valószínűséggel megkaphatta a közelmúltban a legfrissebb update-et, pontos és gyors volt.

opel_meriva_1_6_cdti_svajc_walensee_013 opel_meriva_1_6_cdti_svajc_walensee_015

Hátul kompormisszumok nélkül két átlagos felnőtt tud helyet foglalni, a fejtér elegendő, a lábtér is, amennyiben a sofőr és/vagy utasa szintén átlagos testalkattal bírnak, és nincs szélsőséges határokon túl beállítva az első ülések pozíciója. Amennyiben mégis erről lenne szó, a hátsó székek hosszában állíthatók, illetve tologathatók sínen, viszont így jelentős kapacitáscsökkenést szenved el az alaphangon 400 literes csomagtér. A befogadóképesség nem átlagon felüli, ez tény, viszont a célirányos felhasználócsoport (kis családok) nagy valószínűséggel beérik majd ennyivel. Pluszban számos tárolórekesz, fiók, zseb áll rendelkezésre az új Opel Meriva utaskabinjában, különösen tetszett a hátsó üléssor könyöktámaszaként előrehajtható modul, ráadásul segítségével a csomagtér is messzemenően kihasználható, továbbá a váll- és lábtér optimalizálható, mivel az ülések középre csúsztathatóak egy hangyányit.

opel_meriva_1_6_cdti_svajc_walensee_006 opel_meriva_1_6_cdti_svajc_walensee_008

Mennyit kóstál mindez?

Végül pedig szokás szerint nézzük az új Opel Meriva árképzését: a benzines belépőmodellt az 1.4 literes szívó ECOTEC 100 lóerős motorral szerelt verzió jelenti, 5 fokozatú manuális kéziváltóval. Mindez Selection csomagban 3 880 000 forintot kóstál, a Cosmo felszereltségű változat majd’ 1 millióval kerül többe. A csúcsfelszereltségű benzines megközelítést 5 470 000 forintos listaáron kínálják, ebben az esetben 140 lóerős 1.4 literes ECOTEC turbótöltött motort kapunk, 6 fokozatú automataváltóval párosítva, Cosmo csomagban.

opel_meriva_1_6_cdti_svajc_walensee_004

A tesztben szereplő variáns 1.6 literes 136 lóerős CDTI ECOTEC motorral, Start/Stop automatikával, 6 gangos manuális váltóval szerelve 5 740 000 forintért állítható garázsba Cosmo felszereltséggel. A legvaskosabb árcédulával rendelkező dízel Opel Meriva jelenleg 5 970 000 forintért kelleti magát – 1.7 CDTI ECOTEC, 110 lóerő, 6 fokozatú automataváltó, Cosmo pakk, míg a belépő öngyulladós 1.3 literes CDTI ECOTEC motorral szerelt, 75 lóerős, 5 fokozatú manuális kéziváltós, Selection csomagban 4 800 000 forint a bruttó listaár.

2014 Opel Meriva 1.6 CDTI specifikációk

Motor

Motortípus: négyhengeres turbótöltött dízelmotor

Lökettérfogat: 1598 cm³

Maximális teljesítmény: 136 LE @ 3500 ford./perc

Maximális forgatónyomaték: 320 Nm @ 2000 ford./perc

Erőátvitel: fronthajtás, hatfokozatú manuális kéziváltó

Méretek, egyéb műszaki adatok

Hossz: 4300 mm

Szélesség: 1812 mm

Magasság: 1615 mm

Tengelytáv: 2644 mm

Első gumik mérete: 225/40 R18

Hátsó gumik mérete: 225/40 R18

Tömeg, üresen: 1400 kg

Össztömeg: 2040 kg

Csomagtartó mérete: 400 liter, bővíthető 1500 literig

Üzemanyagtartály mérete: 54 liter

Menetteljesítmények

Végsebesség: 197 km/h, mért, saját eredmény: 200 km/h

Gyorsulás 0-ról 100-ra: 9.9 másodperc (gyári), 10.1 másodperc (saját, mért eredmény)

Fogyasztási adatok

Saját, mért eredmény (átlagos használattal)

Városi: 5.0 l/100 km

Országúti: 4.3 l/100 km

Vegyes: 5.1 l/100km (túlnyomórészt autópálya)

Gyárilag mért eredmények

Városi: 4.8 l/100km

Országúti: 4.2 l/100km

Vegyes: 4.4 l/100km

CO2 kibocsátás: 116 g/km

Még több információ az Opel magyarországi képviseletének honlapján olvasható.

Még több fotó: Napimagazin Facebook oldal

A cikkhez tartozó fényképeket Canon EOS 5D Mark II fényképezővel készítettük.
Együttműködő partnereink: Acer Hungary, Gigabyte, Sony, MSI, Epson, Canon, Camera Kft., Nike
Utómunka hardver: Acer, Gigabyte, MSI

Le Teint Encre de Peau: hosszantartó alapozó az Yves Saint Laurent-tól

Különleges adagolófejjel ellátott hosszantartó alapozóval rukkolt elő az Yves Saint Laurent. Az első extra-folyékony fúziós alapozó tökéletes szimbiózisban van az arcbőrrel, ezért egész napos fedést biztosít, ráadásul nincs kellemetlen maszkhatás, így teljesen kényelmes viseletet biztosít.

ysl_le_teintencredepeau_1

Nagy különlegessége a szabadalommal védett adagolófej, mely lehetővé teszi a pontos és megfelelő mennyiség felvitelét, így az ultra-folyékony formula nem cseppen el. Az adagolófej formájának köszönhetően könnyen és pontosan felvihető az alapozó akár a kézfejre, akár az arc különböző pontjaira.

ysl_applikator_1

A Le Teint Encre de Peau főbb jellemzőiről röviden:

– rétegezhető fedés

– hosszantartó hatás

– kényelmes és hosszantartó viselet

– természetes megjelenés maszkhatás nélkül

– friss és érzéki textúra

– minden bőrtípus érzékenységének megfelelő

– gyorsan felszívódó mikroszemcsék

ysl_le_teintencredepeau_2

A Le Teint Encre de Peau 2014 szeptemberétől  már kapható nyolc árnyalatban az YSL márkát forgalmazó parfümériákban. Ajánlott fogyasztói ár: 14 700 Ft

ysl_le_teintencredepeau_arnyalatok

Személyre szabott paleolit életmód mindenki számára

A paleolit életmód elvein alapuló, hatékony és praktikus módszer egyéni igényekhez igazítva! A paleolit mozgalom töretlen népszerűségnek örvend szerte a világon.

paleo_etrend

Mindez annak köszönhető, hogy egyre többen bizonyosodnak meg róla: egészségünk megőrzésének egyik leghatékonyabb módja, ha szem előtt tartjuk, milyen életmódot éltek vadászó-gyűjtögető elődeink. De mi történik, ha nehézségek merülnek fel? Ha megáll a súlycsökkenés, megcsappan az energiánk, vagy egyszerűen nem bírjuk tovább, hogy bizonyos ételeket végleg kerülnünk kell? Minden áron követnünk kell a szigorú kőkori étrendet?

A Paleolit kódolás személyre szabva című könyvében Chris Kresser olyan háromlépéses programot mutat be, amelyet mindenki a saját életstílusához, testalkatához, genetikai felépítéséhez és egyéni szükségleteihez alakíthat. Az újraindítás, az újjáépítés és a frissítés személyre szabható módszere azoknak is segítséget nyújt, akik szív- és érrendszeri betegségben szenvednek, magas a vérnyomásuk, pajzsmirigy-működési zavaraik vagy emésztési problémáik vannak.

chriskresser_paleolit_kodolas_szemelyre_szabva

A kötet egy hétnapos étkezési tervet, ízletes, tápláló ételek receptjeit és egyszerű, de hatékony jó tanácsokat is kínál az olvasónak. Megtudhatjuk, hogyan lehet helyreállítani a belek és az immunrendszer egészséges működését, hogyan semlegesíthetők a szervezetünkbe kerülő méreganyagok, mely zsírok fogyaszthatók korlátozás nélkül és melyek a legegészségesebb fehérjeforrások. Hatékony segítséget kapunk a fogyáshoz, betegségmegelőzéshez, és ahhoz, hogy fittek és egészségesek maradjunk!

Folytatódik a közmédia Ég, föld, férfi, nő című országjáró sorozata

Október 4-től Weisz Fanni hallás sérült modell, esélyegyenlőségi aktivista és Nagy Sándor műsorvezető kalauzolja a nézőket kevésbé ismert magyar tájakon és határon túli vidékeken az M1 műsorán.

Szabó László Zsolt, a Médiaszolgáltatás-támogató és Vagyonkezelő Alap (MTVA) vezérigazgatója a műsort beharangozó sajtótájékoztatón elmondta: a közmédia számára fontos a társadalmi szerepvállalás, ezen belül az is, hogy a fogyatékkal élőket ne csak a nekik szóló műsorokban, hanem más műfajokban is bemutassák.

eg_fold_ferfi_no_2

Mint elmondta, nem klasszikus országjáró sorozat indul októberben, inkább egy kalandfilm, amelyben a két szereplő egymással sajátos módon kommunikálva él át különféle kalandokat. Hozzátette: a fogatások alatt olyan harmónia alakult ki a két utazó között, hogy a nézők semmit sem érzékelnek abból, hogy az egyikőjük nem halló ember.

Páros Ádám, a műsor felelős szerkesztője elmondta: a televíziózás elsősorban kommunikációs műfaj, amelyet mindkét szereplő remekül művel. A forgatások alatt a stáb tagjai is megpróbálták elsajátítani a jelnyelvet, a riportalanyok pedig elkezdtek jobban artikulálni, de adódtak olyan jelenetek is, amelyek bábeli zűrzavart okoztak.

A felelős szerkesztő hangsúlyozta: a sorozat fontos eleme, hogy nincsenek benne kreált szituációk, mindig a valóságot adják vissza. „Van olyan jelenet, amikor Fanni semmit nem ért abból, amit a riportalany mond neki, de ez nyilvánvalóvá válik a nézők számára is” – mondta.

eg_fold_ferfi_no_1

Nagy Sándor arról beszélt, hogy Weisz Fanni nagyon jól olvas szájról, de ahhoz, hogy igazán jól, akár szavak nélkül is értsék egymást, meg kellett ismerniük egymás világát. A műsorvezető megjegyezte, hogy a zökkenőmentes munka sikeréhez hozzájárultak a stáb tagjai, akik odafigyeltek rájuk és szabad kezet adtak nekik. Mivel a jelenetek nem voltak előre megírva, izgalmas improvizatív helyzetek alakultak ki.

Weisz Fanni szerint az eddigi zárt világa a sorozat készítőinek köszönhetően kitárult. Sok új dolgot tapasztalt meg és olyan helyekre is eljutott, ahol eddig sosem járt. A siket műsorvezető hangsúlyozta: kollégája jó artikulációjának és a köztük kialakult sajátos kommunikációnak köszönhetően jól megértették egymást.

A 13 részes sorozatból eddig 7 epizód készült. Az első részben Weisz Fanni szülővárosába, Pécsre látogattak el, ahol a hallás sérült lány saját szemszögéből mutatja be kedvenc helyeit, meséli el emlékeit.

 
(Forrás: MTI)
Fotók: MTI/Kovács Attila

Hat fővárosi terület lakásproblémáira keres megoldást egy kutatás

Hat fővárosi terület lakhatási gondjaira keres megoldást az a kutatási program, amely építészek, szociológusok és közgazdászok bevonásával indult a Holcim Hungária Otthon Alapítvány megbízásából – tájékoztatta az alapítvány az MTI-t.

panel_1

A Replan elnevezésű programban a BME Építészmérnöki Kar Lakóépület-tervezési Tanszékének építész oktatói, munkatársai, az egyetem diákjai, szociológusok és közgazdászok vesznek részt. A program szakmai felügyeletét Ekler Dezső építész vállalta el. A fővárossal együttműködve választottak ki hat olyan területet (a IV., a VII., a X., a XVI., a XVII. és a XX. kerületben), ahol korábban kritikus lakhatási és szociális problémákat tártak fel – írták.

A közlemény szerint a program célja, hogy ezekben a kerületekben innovatív, fenntartható megoldásokat dolgozzanak ki. Csaknem ötven szakember és közreműködő keres komplex megoldást az adott leromlott vagy alulhasznosított budapesti terület lakhatási gondjaira. A kiválasztott ingatlantípusok, városi szituációk „jól modellezik Budapest övezeti tagozódását és az ott jelentkező tipikus problémákat”. Vizsgálják az 1950-es, 1960-as, 1970-es és 1980-as években épült lakótelepeket, a családi házas övezeteket, az elhanyagolt belvárosi lakótömböket és a külterületi zöldmezős területeket is. A kutatás eredményét 2015 második negyedévében hozzák nyilvánosságra.

 

Forrás: MTI

Fotó: Wikipédia

Október közepén érkezik Magyarországra az új Jeep Renegade

Miután márciusban, a Genfi Autószalonon megtartotta világpremierjét, áprilisban pedig a New York-i Autószalonon az észak-amerikai közönségnek is bemutatkozott, az új Jeep Renegade most közzétette hivatalos európai felszereltségi és árlistáját.

jeep_renegade_limited_1

A Renegade a márka történetének első olyan típusa, amelyet Olaszországban gyártanak, és az első modell a Fiat Chrysler Automobiles történetében, amelyet olasz és amerikai tervezők és mérnökök közösen fejlesztettek. Az új Jeep Renegade révén még szélesebb lett a Jeep márka globális kínálata, egyben a legendás amerikai márka egy számára korábban ismeretlen szegmensben: a kompakt szabadidőjárművek kategóriájában is képviselteti magát. A Renegade-et több mint 100 országban, köztük az Amerikai Egyesült Államokban forgalmazzák majd.

Európában az új Jeep Renegade teljes modellkínálata elérhető lesz: négy különböző felszereltségi szint (Sport, Longitude, Limited és Trailhawk) takarékos benzines és turbódízel motorokkal felszerelve, első- vagy összkerékhajtással párosítva.

A modell belépő ára 5 250 000 forint (a később bevezetésre kerülő Sport felszereltségi szinten, a 110 lóerős, 1,6 literes benzinmotorral).

Az értékesítés szeptember végén veszi kezdetét. Az új Jeep Renegade először a márka olaszországi márkakereskedéseiben tűnik fel; ezt követően a kompakt szabadidőjármű az összes fontos európai piacon elérhetővé válik.

A legnagyobb európai piacok Jeep márkakereskedéseiben július dereka óta zajlanak a modell bevezetését előkészítő programok. Az új Jeep Renegade idén kedvező fogadtatásnak örvend, a mai napig több mint kétezren keresték fel azt a bevezető programot, amelyet az olaszországi Torinóban, a Mirafiori autóvárosban szerveztek. Az új Renegade európai előzetesei egész nyáron zajlottak, a hazai piacon négy Jeep márkakereskedésben lesz elérhető.

Az erőteljes személyiségű Jeep Renegade a városi közlekedéshez és a terepjáráshoz egyaránt optimális méretekkel rendelkezik. Kategóriájának legtágasabb belső terével büszkélkedhet, kiváló közúti menettulajdonságaihoz felülmúlhatatlan terepképességek társulnak.

jeep_renegade_trailhawk_1

A modell fejlett 4×4 rendszereinek része az a kategóriában egyedülálló megoldás, amellyel a hátsó tengely lekapcsolható a hajtásláncból. Ez lehetővé teszi, hogy a vezérlés négykerékhajtásból zökkenőmentesen válthasson át elsőkerékhajtásba, így üzemanyag-takarékosabban közlekedve, amennyiben nincs szükség a szuverén terepjárásra.

A kategóriában szintén elsőként alkalmazott, kilencfokozatú automata sebességváltó aszfalton és terepen egyaránt mértékadó teljesítményt biztosít.

A takarékos erőforrások választéka, illetve az összesen kilenc különböző hajtáslánc-kombináció révén az új Renegade minden ügyfél elvárásaihoz képes alkalmazkodni.

Külső formaterv

Az új Jeep Renegade friss, vadonatúj formaterve kétségtelenül elnyeri azoknak a fiatalos lelkű, kalandkedvelő ügyfeleknek a tetszését, akik a szabadság és a kaland értékei által ihletett, legendás Jeep formanyelvben magukra ismernek. Az autó megjelenése határozottságot sugall, a robusztus kontúrokhoz agresszív kerék/karosszéria arány társul. Akármilyen irányból szemléljük, a Renegade-en felfedezhetők a márka stiláris hagyatékának meghatározó elemei: a kerek fényszórók, a jellegzetes, hetes osztású hűtőmaszk, a trapéz alakú kerékívek. A friss levegő varázsát kereső ügyfelek kétféle nyitható tetőszerkezet között választhatnak: a nagyméretű, eltolható üvegtető mellett elérhető a kategóriában példa nélküli ’My Sky’ tető, amelynek két panelje könnyen és kényelmesen eltávolítható, majd a csomagtartóban biztonságosan elhelyezhető. A ‘My Sky’ a kategóriában máshol nem tapasztalható panoráma élményt nyújt.

Belső tér

A Renegade utasterének modern, kifinomult megjelenése összhangban áll a márka génjeivel. A belső térben a részletekbe menő, gondos kidolgozás innovatív színkombinációkkal, kiváló minőségű anyagokkal, fejlett technológiai tartalommal és ötletes, funkcionális tároló megoldásokkal társul.

jeep_renegade_limited_3  jeep_renegade_trailhawk_3

Motorok

A Jeep Renegade európai motorkínálata összesen kilenc különböző hajtáslánc-kombinációt tartalmaz. A választék része a 140 lóerős, 1,4 literes MultiAir2 turbómotor start-stop funkcionalitással és 4×2 hajtásképlettel. A motor hatfokozatú manuális és dupla száraz kuplungos sebességváltóval egyaránt megrendelhető. A 170 lóerős 1.4 MultiAir2 turbómotor start-stoppal, kilencfokozatú automata sebességváltóval kapható, 4×4-es kivitelben. A kínálatban megtalálható még a 110 lóerős, 1,6 literes E.torQ motor start-stop technológiával, ötfokozatú kézi sebességváltóval és elsőkerékhajtással. A választékot háromféle, start-stop technológiával felszerelt dízelmotor teszi teljessé: a 120 lóerős 1.6 MultiJet II hatfokozatú kézi sebességváltót és 4×2 hajtásképletet kínál; a 120 és 140 lóerős kivitelben választható 2.0 MultiJet II hatfokozatú kéziváltóval és összkerékhajtással kapható, míg a 170 lóerős 2.0 MultiJet II kilencfokozatú automata sebességváltót és 4×4-es hajtásképletet kínál.

Kilencfokozatú automata sebességváltó

Az új Renegade kategóriájában elsőként kínál kilencfokozatú automatikus sebességváltót. A 2,0 literes MultiJet II dízelhez vagy az 1,4 literes MultiAir2 benzines turbómotorhoz csatlakoztatható, kilencfokozatú váltómű számos előnyt kínál, a kiváló rugalmasságtól kezdve a nagy sebességnél mutatott, finom erőleadáson át a kedvezőbb üzemanyag-fogyasztásig. A vadonatúj, teljesen elektronikus vezérlésű, kilencfokozatú automatikus sebességváltó adaptív váltóprogrammal és AutoStick kézi kapcsolhatósággal rendelkezik, a kedvezőbb üzemanyag-fogyasztás, a jobb menetteljesítmények és a nagyobb vezetési élmény érdekében.

4×4 rendszerek: ‘Jeep Active Drive’ és ‘Jeep Active Drive Low’

A vadonatúj Renegade kétféle, új fejlesztésű összkerékhajtási rendszert kínál. A Jeep márka legendás terepalkalmasságáról a kategória legjobb első és hátsó terepszögei mellett kétféle összkerékhajtási rendszer (‘Jeep Active Drive’, illetve a 20:1 áttételű kúszófokozattal felvértezett ‘Jeep Active Drive Low’) gondoskodik. Az adott menetkörülményekhez igazodva mindkét rendszer optimális hajtóerőt juttat a kerekekhez, legyen szó csúszós útfelületről, agresszív rajtról vagy dinamikus vezetésről.

jeep_renegade_limited_2

A Jeep Active Drive és Active Drive Low összkerékhajtási rendszerekhez társuló, négyféle (automatikus, hó, homok, sár) üzemmódot kínáló, a Trailhawk kivitelben ’szikla’ üzemmóddal kiegészített Jeep Selec-Terrain kipörgésgátló rendszer minden útfelületen optimális tapadási viszonyokat szavatol. Az akár 205 mm rugóutat biztosító, független kerékfelfüggesztés és az akár 210 mm-es szabad hasmagasság révén a Jeep Renegade új mércét állít a kisméretű szabadidőjárművek kategóriájában, és a szegmens legkiválóbb terepalkalmasságát nyújtja.

Az új Jeep Renegade emellett a legelső kompakt szabadidőjármű, amelynek hátsó tengelye lekapcsolható a hajtásláncból. Ezzel csökkenthető az energiaveszteség, amennyiben nincs szükség összkerékhajtásra; ilyenkor a gépkocsi elsőkerék-hajtású modellnek megfelelő üzemanyag-fogyasztást mutathat fel. A hátsó tengely kiiktatásával a rendszer zökkenőmentesen vált az első- és összkerékhajtás között, anélkül, hogy a vezetőnek bele kellene avatkoznia a folyamatba.

Infotainment és biztonság

A Jeep Renegade ugyancsak kategóriájának abszolút első helyén áll a fedélzeti komfort és a szórakoztató szolgáltatások terén. A modell olyan, fejlett technológiai megoldásokat kínál, mint az 5 (minden felszereltségi szinten alapkivitel), illetve 6,5 colos érintőképernyővel szerelt UConnect rendszer, a Uconnect Access (csak egyes piacokon rendelhető), vagy a kategória legnagyobb kijelzője, a 7 colos prémium multiview képernyő.

A biztonság és vagyonvédelem kiemelt szerepet kapott a fejlesztés során; a vadonatúj Jeep Renegade akár 60 különböző funkciót kínál alap- vagy extrafelszerelésként, a hat légzsáktól az elektronikus borulásgátlással (ERM) kiegészített ESC-ig, a tolatókamerától a ráfutásos ütközésre figyelmeztető Forward Collision Warning-Plus rendszerig, az adaptív sebességtartó automatától a sávelhagyásra figyelmeztető LaneSense Departure Warning-Plus berendezésig.

Felszereltségi szintek

A Jeep Renegade Európában négyféle felszereltségi szinten kapható, ezek egyedi felszereltséggel és opciókkal igazodnak az ügyfelek elvárásaihoz.

A modellcsalád belépő szintjét a Sport kivitel testesíti meg. A Longitude modell a funkcionalitás és a kényelem magas szintjét kínálja, míg a gazdagon felszerelt Limited a technológia tartalom és a személyre szabhatóság terén egyaránt a csúcsot testesíti meg a márka kínálatában.

jeep_renegade_trailhawk_2

Azok az ügyfelek, akik maximális terepalkalmasságot várnak el Jeep modelljüktől, a Renegade Trailhawk modellt választva kategóriaelső ’Trail Rated’ 4×4 képességet és egyedi alapfelszerelést élvezhetnek. Szériakivitel a Jeep Active Drive Low összkerékhajtás, valamint az exkluzív Szikla üzemmóddal felszerelt Selec-Terrain rendszer. A Trailhawk modell esetében a szabad hasmagasság 198 helyett 210 mm, a fenéklemezt koptatóbetétek védik, elöl és hátul piros színű vonószemek találhatók, továbbá az egyedi orr- és farkialakítás kedvezőbb terepszögeket (30 fokos első, 24 fokos középső, 34 fokos hátsó terepszög) biztosít.

Exkluzív „Opening Edition” modellváltozat

A Renegade négy felszereltségi szintjéhez a bevezetés fázisában egy ötödik: az exkluzív „Opening Edition” társul. Ez a korlátozott példányszámban értékesítésre kerülő modell kizárólag az autót az elsők között megrendelő ügyfelek számára elérhető: a csúcskivitelű Renegade modellen alapuló „Opening Edition” első- vagy összkerékhajtással egyaránt megrendelhető. A kizárólag kéttónusú fényezéssel (fekete tetővel kombinált Alpine-fehér vagy fekete tetővel kombinált Omaha-narancs) kínált „Opening Edition” egyedi megjelenését 18 colos, gyémánt hatású keréktárcsák teszik teljessé.

A belső tér fekete bőrüléseinek kontrasztos öltései még látványosabbá teszik a kényelmes, fejlett technológiai tartalommal teli belső teret. A szórakoztató, tájékoztató és biztonsági technológiák terén az „Opening Edition” kivitel alapfelszerelésként kínálja a 6,5 colos érintőképernyővel kombinált UConnect navigációs rendszert, a kétzónás digitális klímaberendezést, a kulcs nélküli passzív ajtónyitást, a tolatóradart, a sebességtartó automatát, a ködfényszórókat, valamint a motorosan behajtható külső visszapillantó tükröket.

Az „Opening Edition” modell háromféle motorral rendelhető: a 120 lóerős, 1,6 literes MultiJet II dízelmotorral, hatfokozatú kézi sebességváltóval és elsőkerékhajtással; a 140 lóerős 2.0 MultiJet II dízellel hatfokozatú kéziváltóval és összkerékhajtással, valamint a 140 lóerős, 1,4 literes MultiAir2 benzinmotorral, hatfokozatú kézi sebességváltóval és elsőkerékhajtással.

jeep_renegade_trailhawk_limited_2014

 

Ákos visszatér a gyökerekhez – itt az Igazán

Erősen szintipopos hangzásvilággal, némi komor hangulatot, ám annál több tartalmi mondanivalót hordozva érkezett meg Ákos legújabb dala, az Igazán. Ami egyébként egy EP része, mely négy dalt tartalmaz – a címadóhoz máris leforgatták a klipet is. A helyszínt – stílszerűen és arculathoz illően – a dunaújvárosi vasmű szolgáltatta.

akos_igazan

Aki déja vu-t érez, jó helyen kapizsgál, ugyanis a régi, jól bevált Bonanaza Banzai recept alapján készült a nóta, Hauber Zsolt oszlopos közreműködésével. Nagy valószínűséggel az Igazán is központi szerepet kap majd a 2014 decemberében megrendezendő dupla Aréna-koncerten.

A zenehallgatási szokások jelentősen megváltoztak az utóbbi években, az emberek nagy többsége csak egyes dalokat hallgat, albumot nagyon ritkán vagy soha. Az EP némileg ahhoz hasonlít, ahogy régen az irodalmi folyóiratok fejezetenként, folytatásokban közöltek regényeket” – mondta Kovács Ákos. „Az Igazán folytatása jövő tavaszra várható egy újabb EP képében. Ha minden a tervek szerint alakul, 2015 őszén a nagylemez is napvilágot láthat, amennyiben jövő ilyenkor ennek a szónak egyáltalán lesz még értelme.” – fűzte hozzá a zenész.