Főoldal Blog oldal 590

Megérkeztek a Maybelline nyári újdonságai

maybelline_nyar_2014Igazán élénk, színekkel teli nyarat álmodott meg magának a Maybelline. A márka nyári sminkkollekciójának összhangját a kontrasztok harmonikus egysége adja. A nyári fények, a kifürkészhetetlen, titokzatos tekintet, a csábítóan érzéki ajkak valamint vadítóan színes körmök alkotják a szezon trendjét.

Hazai pályán fedte fel magát a Peugeot 308 SW

Tavaly októberben írtunk a Peugeot 308 magyarországi bemutatóján szerzett tapasztalatinkról. Már akkor kilátásba lett helyezve a 2014-es „upgrade”, azaz a kombi verzió érkezése – a 308 SW-vel Genfben találkozhattunk is, megszemlélhettük az autót testközelből.

peugeot_308_sw_bemutato_hun_007

Nagy várakozás övezte tehát a puttonyos oroszlános érkezését: a Napimagazin.hu idehaza már másodjára találkozott az autóval, először a Szépművészeti Múzeumban, majd pedig a Larus éttermeben megrendezett sajtóesemény keretein belül.

Mint tudjuk, a Peugeot 308 SW lett az idei, 2014-es Év Autója díj bezsebelője, nem véletlenül, hiszen rendkívül kényelmes, előnyére váló dizájnnal rendelkezik, jók az üzemanyagfogyasztási rátái illetve optimális ár-érték aránnyal is bír. A 308 1.6 e-HDi modelljéről márciusban tesztet is készítettünk, itt tulajdonképp már leírtuk az előnyöket és hátrányokat is, azonban az SW teljesen más tészta külső orgánumát és karakterisztikáját tekintve.

Az új Peugeot 308 SW nem kevesebb, mint 140 kilogrammal könnyebb elődjénél, ha példaként egy 1.6 HDi dízellel szerelt korai 308-as 1407 kilogrammjával hasonlítjuk össze, máris látszik a különbség, ugyanis a jelenlegi hasonlóan felszerelt gázolajos 1200 kilogrammot nyom. Mindezek tekintetében a 0-100 kilométer/órás sprint is javult, 11.9 másodperc helyett 10.6 másodperc lett, illetve az átlagfogyasztás is optimalizálódott: 4.5 liter/100 kilométer helyett 3.8 liter/100 kilométer az importőr szerint.

Színesebb lett a motorpaletta is: a PureTech benzines turbómotor 3 hengeres, 1.2 liter összlökettérfogatú, 15-20 százalékos üzemanyagfelhasználás-csökkenéssel, 110, illetve 140 lóerős verziókban találkozhatunk az egységekkel. A 110 lóerős változat csúcsnyomatéka 205 Newtonméter, 0-100 kilométer/órára 11.6 másodperc alatt mozgatja a kasznit, 4.7 liter/100 kilométeres átlagfogyasztással, míg a 130 lovas 230 Newtonmétert tud, kerek 10 másodperces 100-as spinttel, 2 tized plusz fogyasztással (4.9 liter/100 kilométer) a 110 lóerőssel összehasonlítva. Természetesen alapkellék a start-stop rendszer is, mely segítségével ténylegesen redukálhatóak az átlagértékek. Az adalékos Blue HDi dízelmotorok is egyre inkább teret hódítanak, ebből jelenleg 2 literes 150 lóerős variáció férhető hozzá (ilyen motorral szerelt 308 SW-t próbáltunk mi is); 370 Newtonméter csúcsnyomatékkal, 8.9 másodperces 0-100 kilométer/órára gyorsulással, és csekély 3.7 liter/100 kilométer/órás átlagfogyasztással. Jövő tavasszal, 2015-ben érkezik az új fejlesztésű 1.6 literes Blue HDi egység, mely 120 lóerőt ad majd le, tekintélyes 300 Newtonméter forgatónyomatékkal bír, 10.1 másodperc kell majd ahhoz, hogy teljesítse a 100 kilométer/óra megfutását, és az előzetes beharangozás szerint mindössze 3.3 liter gázolajat fog elhasználni átlagosan 100 kilométeren.

Érdekes lehet továbbá a szintén új fejlesztésű 6 fokozatú automataváltó, melyet a japán illetőségű Aisin cég gyárt, illetve szállít le a Peugeot-nak. Minimális fogyasztási többlet lesz majd mérhető csak, 3.8 liter helyett 4.1 liter lesz 100 kilométeren (1.6 literes dízel esetében). Aki pedig sportosan akar közlekedni akár SW kasznijú 308-asával, az megrendelheti a Driver Sport Pack csomagot, mely közbeiktatásával élénkebb gázreakciók, közvetlenebb kormányzás és direktebb futóműteljesítmény várható.

A Peugeot tervezőmérnökei mindig is értettek a formavilág optimális kivitelezéséhez, ez a 308 SW esetében sincsen másképpen. Végeredményben a B oszlopig egyező a küllem a hagyományosnak mondható ötajtóséval, a C oszlopig, illetve onnan nézve viszont értelemszerűen a hangsúlyt a növelt rakfelület, a csapott tetőív, illetve a domináns hátsó ajtó kapja – sikerült megtartani a kecsességet és dinamizmust úgy, hogy az alapvetően pakolhatóságra és praktikumra fejlesztett karosszériaformát vizsgálva egy pillanatig sem legyen hiányérzetünk. Tehát félre a kombik irányába érzett esetleges előítéletekkel.

610 literes csomagtérrel büszkélkedhet a 308 SW, ez hatalmas felület. A küszöb nélküli perem végett a pakolhatóság valóban könnyű lehet, sajnos a menetpróba keretein belül nem sikerült az autó ezirányú adottságait kivesézni, de majd egy nagyteszt keretein belül, hamarosan). Akár 1660 literig is bővíthetünk, a hátsó 60:40 arányban lehajtható ülések állítgatásával, így ténylegesen óriási felületet kapunk, jóval 1.5 köbméter feletti értékkel. Egyébként a kihasználható hosszúság itt 106 centiméter, tehát több, mint 1 méter hosszú tárgyak is behelyezhetők, a hátsó üléssor döntésével pedig akár 180 centiméterig is el lehet menni. Az alkalmazott Magic Flat rendszernek köszönhetően az előrehajtott hátsó ülések teljesen egy síkban vannak a csomagtér padlójával, így még könnyebb a pakolhatóság, ráadásul 47-54 literes tárolókapacitással is rendelkezik a padló alatt.

Ahogyan említettük feljebb, egy 2 literes BlueHDi motorral felvértezett 308 SW-t próbáltunk. Mivel a rendelkezésre álló idő rövidnek bizonyult, ezért egy gyors tesztkörre vittük az autót, egészen Normafáig vezettünk – a néhány kilométeres útszakasz tökéletesnek bizonyult arra, hogy megvizsgálhassuk, a 150 lóerő, illetve a már alacsony fordulatszámtartományban jelenlévő 370 Newtonméteres forgatónyomaték ténylegesen ad-e annyi tartalékot, hogy bősz visszaváltások nélkül vehessük a hegyi emelkedőket. Jelentjük, ezzel probléma nem igen akadt, azért a Fogaskerekűvel párhuzamosan haladva, a víztorony előtti utolsó nagy kanyar előtt már második fokozatba kényszerültünk – jó, jó, a beért és előttünk cammogó busz valószínűsíthetően közrejátszott ebben. A hajtáslánc tehát remekül muzsikált, a 2 literes HDi motorokra jellemzően kicsit hangosan, főként 2000-2200 felett, a gázreakciók közvetlenül érkeztek, hirtelen visszakapcsolásoknál érezhető kitöltendő turbólyukakkal megspékelve. A kormányzás, illetve maga a kormánykerék downsize mérete még mindig zseniális, visszafelé haladva a lejtőkön jól vizsgázott az elöl MacPherson, hátul hagyományosan Multilink felfüggesztés is, az első és hátsó tárcsafékek jól hangoltan fogták meg a kaszni lendületét.

A Peugeot 308 SW-re 5 évet, vagy 100 000 kilométer kiterjesztett garanciát ad az importőr, a belépő szintet az 1.2 literes, 110 lóerős PureTech benzinessel szerelt modell jelenti, Access csomagban, 4 970 000 forintos bevezető áron. A legvaskosabb árcédulát a 2 literes 150 lóerős BlueHDi motorral és EAT6 automataváltóval szerelt verzió kapta (Allure csomag), itt 7 280 000 forint a kedvezményes ár. Jelenleg az összes 308 SW-nél érvényes a 300 ezer forintos kedvezmény, melyet az aktuális listaárból vonnak le.

Még több fotó: Napimagazin Facebook oldal

A cikkhez tartozó fényképeket Canon EOS 5D Mark II fényképezővel készítettük.
Együttműködő partnereink: Acer Hungary, Sony, MSI, Epson, Canon, Camera Kft., Nike

[TESZT] Csepel Torpedo – első helyen a sebesség

csepel_torpedo_001

Valószínűsíthetően olvasóink szája is mosolyra szalad a szalagcím láttán: a torpedó szó mind hangzásra, mind pedig jelentésre is valamiért viccesnek hat elsőre, talán másodikra is; valami masszív horderejű, erőteljes sebességre asszociáló képlet sejlik fel bennünk. S mennyire illik mindez a Csepel országúti kerékpárjára, a Torpedo-ra!

Tulajdonképp bátran elmondható és kijelenthető, hogy kategóriájában (ár-érték arányában is) páratlan, kiváltképp, ha sík, aszfalton való felhasználást irányozunk be, úgy, hogy fő szempont egy dinamikus tartományú sebesség megtartása haladás közben. Egyszóval: Csepel Torpedo-val az (ország)útakra!

Önmagában véve a kialakítás is magáért beszél, hiszen a retro-jelleg borítékolható, kiváltképp az első használatba vételi nap végén bele is futottunk az idősebb generáció (60+) egyik jeles képviselőjébe, aki a Torpedo-t meglátván heves történetmesélésekbe kezdett a 70-es évek letűnt nosztalgiájával fűszerezve. A lényeg, hogy az úriembernek is Csepel márkájú, pár sebességes versenybringája volt, ódákat zengett az akkori életeseményeiről, melyekhez – szinte mindegyikhez – szorosan kapcsolható volt a kerékpárja. Örült annak, hogy a Csepel, mint brand egyáltalán létezik még, s külön öröm volt számára, hogy még 2014-ben is lehet találkozni a régi kor szellemét idéző produktumokkal a szegmensből.

Nos, ennek mi is örülünk, főként, hogy a HiTen acél alapanyagú váz valóban régi időket idéz; az első háromszög felső- és alsó vázcsője finoman fogja közre a fejcsövet, ívelve, kellemes egységet alkotva a az 1 1/8” szintén HiTen villával, mely utóbbi teljesen egyenes, nincs hajlítás a végpontoknál. Mivel női vázas volt a tesztelésre bocsátott kerékpár, ezért a felső vázcső értelemszerűen szinte párhuzamos az alsóval, dizájn szempontjából talán mutatósabb is ez a vázkivitel, teljes egészében felidézi a korábbi kialakításokat. A hátsó háromszög sincs túlbonyolítva, hármas egységet alkotnak a csövek, teleszkóp sem elöl, sem hátul nem található értelemszerűen.

A kormány egy Csepel 1337 típusú darab, ez robosztusnak tűnt, viszont lehetett volna némileg szélesebb is. Persze női felhasználásnál (átlagos testalkat és vállszélesség) nem láttuk hátrányát, de előfordulhat, hogy kevés lehet bizonyos esetekben. Például kellemetlenséget okozhat akkor, ha sebességmérőt, csengőt, lámpát vagy egyebet szeretnék applikálni az egységre. Az alkalmazott markolatok Csepel Bongo márkájúak voltak, a markolat jellege kicsit keménynek, érdesnek tűnt, pár kilométer megtétele után azonban megszokhatóvá vált. 25.4 milliméteres Csepel Goto kormányszárat kapott a Torpedo, illetve Neco 1 1/8” A-head kormánycsapágy került beszerelésre. Az egész kormánymű kezelhetősége remeknek hatott, hirtelen mozdulatra talán még hirtelenebb a kormányreakció, így vigyázni kell a spontán berántásokkal. A fém Saccon fékkarok ergonomikus kivitelt kaptak, jól kézre esőek és kezelhetőek voltak, nagyjából 100 kilométerenként kellett állítani a feszességen; a féktestek szintén a Saccon termékei közül voltak, itt a fékpofákon szinte semmi kopást nem tapasztaltunk a hozzávetőlegesen 200 kilométernyi tesztelés során.

Jól ismert Puhos nyereggel szerelve érkezett a Csepel Torpedo, pontosan olyannal, mellyel a korábbi Csepel Royal Frisco tesztünkről is számot adtunk. Jelen esetben is némi dőlésszög állítás után remekül funkcionált a nyereg, nem tört, hosszabb táv után sem lehetett érezni különösebb negatívumokat.

A kerékpár hajtását egy Csepel Teta 53/39T hajtókarral végezhetjük, a pedálok fémből készültek, ellenállónak tűntek, a prizmák ugyan elmozdulásra hajlamosak, ám nem veszítettük el azokat menet közben egyszer sem. A hajtókar KMC lánccal kapcsolódik a 7 fokozatú Shimano fogaskoszorúhoz, ide egy Shimano A050 értelemszerűen 7 gangos hátsó váltó továbbítja az információt. Az első váltó szintén Shimano A050, 2 sebességfokozatos, így összesen 14 sebességfokozat áll rendelkezésre.

Kifejezetten divatosak a 28 colos, 36 küllős, 14 milliméter belső szélességű 622×14-es Csepel Ringo felnik, ugyanis az alapszín fehér, míg a küllők feketék. Így a látvány összhatása teljes, a szintén fehér színű üléssel és a vázon alkalmazott fehér részletekkel (Csepel márkajelzés, logó) perfekt a harmónia, a tesztkerékpár barna alapárnyalatával is jól összefért mindez. Nem elhanyagolandó ez, hiszen ha női kerékpárról van szó, szinte az elsődleges igények közt leledzik a megfelelő megjelenés, összhatás mivolta.

A gumiköpenyek a már jól bevált Kenda-tól származtak, az első és hátsó agyak egyaránt Joytech márkájúak voltak.

Mivel a Csepel Torpedo súlya kedvező (10.8 kilogramm), rendkívül jól manőverezhető, hajtható kerékpárról beszélhetünk, mely minden különösebb erőkifejtés nélkül – a megfelelő áttételezés megtalálásával – akár több tíz kilométeren keresztül is hajtható, megállás és különösebb fáradtságérzet nélkül. Hirtelen kanyarvételezéseknél ügyelni kell arra itt is, hogy a fékerőt megfelelően adagoljuk, ellenkező esetben nem kívánt farolás, bicsaklás lehet a végeredmény, vagy akár esés is, melyek egyike sem kellemes ugyebár. A vékony, 23 milliméter vastagságú gumiköpenyek tapadása a mintázat szinte teljes hiánya ellenére is jó tapadást biztosítanak, száraz, tiszta útfelületen kellően stabilan tartják a kerékpárt, a kialakítás végett még a legkisebb úthibát is próbáljuk elkerülni. Igaz, a 28-as kerekek jelenléte némileg enyhíthet a jelenségen, viszont még könnyedebb földutas terepre sem ajánlható a használat értelemszerűen – ilyen esetekben célszerű leszállni, és tolni, vagy inkább vállra kapni a Torpedo-t, ha kicsattanó erőben vagyunk.

A Csepel Torpedo tehát kitűnő belépő szintű országúti kerékpár, mely kellemes irányíthatósága és kihasználhatósága végett városi környezetben is tökéletesen használható. Arra vigyázzunk mindenképp, hogy tartsuk be a sebességtúllépésre vonatkozó szabályokat, ugyanis a Torpedo-val igen könnyű áthidalni a 30-as, 40-es, vagy akár az 50-es korlátozásokat is!

Bővebb információ: http://www.csepelroyal.hu, http://www.csepelbike.com

2014 Csepel Torpedo specifikációk

Váz típusa: Országúti

Váz anyaga: HiTen acélötvözet

Rendelkezésre álló színek: fekete, narancssárga, piros, barna, fehér, lila

Villa típusa: 1 1/8” HiTen acélötvözet, merev

Kormány típusa: Csepel 1337

Markolat típusa: Csepel Bongo

Kormányszár típusa: Csepel Goto 25.4 mm

Kormánycsapágy típusa: Neco 1 1/8” A-Head

Nyereg típusa: Csepel Puhos

Nyeregcső típusa: Csepel Alu 25.4 mm x 300 mm

Hajtókar típusa: Csepel Teta 53/39T

Lánc típusa: KMC

Fogaskoszorú típusa: Shimano 7-speed 12-21

Első sebességváltó típusa: Shimano A050 2-speed

Hátsó sebességváltó típusa: Shimano A050 7-speed

Sebességfokozatok száma: 2×7

Felni mérete, típusa: 28” Csepel Ringo

Első kerékagy típusa: Joytech, QR

Hátsó kerékagy típusa: Joytech, QR

Gumiköpeny típusa: Kenda

Féktest típusa: Saccon patkófék

Fékkarok típusa: Saccon

A kerékpár súlya: 10.8 kilogramm

Még több fotó: Napimagazin Facebook oldal

A cikkhez tartozó fényképeket Canon EOS 5D Mark II fényképezővel készítettük.
Együttműködő partnereink: Acer Hungary, Sony, MSIKingston Technology, EpsonLivekodok.com, Canon, Camera Kft., Nike
Utómunka hardver: Acer, MSI

Menetpróbán az új Kia Soul: tapasztalható az előrelépés

Néhány nappal ezelőtt mutatkozott be a hazai szaksajtó képviselőinek a vadonatúj Kia Soul. Az esemény helyszínéül a nemes egyszerűséget sugalló, ám annál sokkal előremutatóbb A hely elnevezésű, római-parti vendéglátóegységet választotta a hazai importőr – a korrekt kivitelezésben levezényelt program mellett remek ízekkel, sőt, katonai rohamcsónakázással is feldobhattuk az amúgy is perfekt hangulatot.

kia_soul_2014_menetproba_002

S ami a leglényegesebb: nézzük, mit tudtunk-tapasztaltunk meg a frissen debütáló Kia Soul-ról!

Az első Kia Soul modell rendkívül ikonikusnak volt mondható, hiszen forradalmian egyedülálló dizájnja, Power to Surprise szellemisége, egyedi igényekre szabhatósága, mindezek mellett praktikussága és tágas belső helykínálata tette különlegessé a nemzetközi piacon az autót, így Magyarországon is. Ráadásul több, mint 700 ezer vevőt sikerült meghódítania szerte a világon, 7 díjat zsebelt be pluszban – nyilvánvaló tehát, hogy mindez nem lehet a véletlen műve.

Első blikkre az új Kia Soul hordozza az előd összes jellegzetességét, ám a rendelkezésre álló adatok, s az importőr állítása szerint high-tech és prémium jellemzők színesítik az összképet, mindehhez igényes minőség és komfort ráta társul, az európai vásárlók igényeihez alkalmazkodva. A leginkább feltűnő változtatás az előző modelléhez képest kétségkívül az újrarajzolt hűtőmaszk, mely jóval hangsúlyosabb lett, ezáltal egyedivé (vagy inkább még egyedibbé) téve a megjelenést, ugyanakkor a 18 colos választható könnyűfém keréktárcsa-portfólió is igen meggyőző lehet. A hátsó lámpák is fejlődtek, legalábbis, ami a kivitelt illeti, ma már kötelező jelleggel LED technológiára épülnek, a C oszlop hosszában, függőlegesen helyezkednek el. Ez szintén jellegzetessé teszi Soul-t, a kockaformát pedig előtérbe hozza – pontosan azt, ami kirívóvá teszi a modellt.

Összesen tizenkét színben érhető el a 2014-es Kia Soul, a tervezők arra is ügyeltek, hogy az árnyalatok által még formabontóbb jelenséget produkálhassanak az egész modellpaletta kapcsán. A variációk tárháza tág, a tetőfényezés kérhető a kasznitól eltérő színben, így kifejezetten testre szabható lesz a végeredmény.

Nem titkoltan a Kia Soul kacsintgat a SUV szegmens irányába, még ha ez nem is látszik annyira a vizsgálódáskor; a hossz 4140 milliméter (+20 milliméter az első szériás Soul-lal szemben), a magasság 1600 milliméter (-10 milliméter az első szériás Soul-lal szemben), míg a szélesség 1800 milliméter (itt +15 milliméter mérhető a korábbi Soul méreteihez képest). A tengelytáv is optimális jelen viszonyokkal összevetve, 2570 milliméter, itt is növekedés tapasztalható, plusz 20 milliméter.

Az enteriőrre sem lehet panasz, a részletek sokkal aprólékosabb kidolgozást kaptak, mint korábban. Az anyagválasztás is érezhetően javult, a belső kárpitozás is szélesebb skálán választható, egészen a tradicionálistól az elegáns megközelítésekig. A fej- és lábtér, valamint a válltér növekedett, az első traktusban helyet foglalók jelenleg 1410 milliméteres válltérrel gazdálkodhatnak, míg hátul nem kevesebb, mint 1003 milliméteres fejtér áll az utasok rendelkezésre.

Akár 8 col képátlójú LCD kijelzős, navigációs és hangfelismerős infotainmenttel is beszerezhető a Kia Soul, társítható hozzá 8 hangszórós Infinity prémium hangrendszer is, USB és AUX csatlakoztathatósággal, iPhone és iPad kompatibilitással. Az automata klíma, a szellőztethető és fűthető, továbbá elektromosan állítható ülések, a kormányfűtés, a kormányról vezérelhető bluetooth, a tolatókamera, az intelligens kulcs+start/stop indítás, a Xenon fényszóró-LED nappali menetfény kombináció, a panoráma napfénytető, az Intelligens Parkoló Asszisztens, a 4.3 colos TFT LCD műszerfal mind-mind hab a tortán, ezek nagy része opcionális kiegészítő. Találkozhatunk viszont az új Kia Soul-ban automatikus távolságfény-szabályozással (HBA), és sávelhagyásra figyelmeztető automatikával (LDWS) is a teljesség igénye nélkül.

Mivel szabadidőautónak definiálható a Kia Soul, ezért sarkalatos pont a csomagtér. Mivel 1040 milliméter széles, illetve 622 milliméter magas a rakfelület, ezért akár méretesebb csomagokkal is nagyszerűen megbirkózik az egyébként nem kiugróan nagy, 354 literes puttony, viszont akár 1367 literesre is növelhető.

Vessünk egy pillantást az új Kia Soul kialakítására, vezetési komfortjára! Az új kocsiszekrény 35 százalékos megerősítést kapott, ultra nagy szilárdságú acél alapanyagból készült, 20 százalékkal kedvezőbb érték ez, mint a korábbi szériás Soul esetében. Továbbá az autó új alvázt (új „K” alaplemez) is kapott, ezáltal még inkább borítékolható a masszív kiképzés. Az aerodinamikai jellemzőket is javították, az egész külső kialakítást optimalizálták, alapvetően azért, hogy a szél által okozott menetzajt csökkenteni lehessen.

Jelenleg kétféle motorral rendelhető az új Kia Soul: 1.6 literes GDI benzinessel (1591 cm3, 132 lóerő@6300 RPM teljesítménnyel, 161 Newtonméter@4850 RPM csúcsnyomatékkal, 6.5 liter/100 kilométer átlagfogyasztással, 151 gramm/kilométer CO2 kibocsátással), illetve 1.6 literes VGT TCI gázolajossal (1582 cm3, 128 lóerő@4000 RPM teljesítménnyel, 260 Newtonméter@1900-2750 RPM csúcsnyomatékkal, 4.8 liter/100 kilométer átlagfogyasztással, 125 gramm/kilométer CO2 kibocsátással.

Felhozatal tekintetében a menetpróbán különböző felszereltségű és motorizáltságú tesztautókkal találkoztunk, a választásunk egy közepesen felszerelt, 1.6 literes GDI motoros variációra esett. Ahogyan írtuk feljebb is, az utastér valóban tágas, szellős, a műanyagok nem kopogósak, az egész kialakítás finomabb, egységesebb lett a korábbihoz képest, levetkőzve gyermekbetegségeit. A multifunkciós kormány fogása is kellemes volt, a kezelőelemek mind kézre esőnek és kezelhetőnek tűntek, s a menetzaj – igaz, hozzávetőlegesen maximum 60-70 kilométer/órás átlaggal – valóban elenyészőnek tűnt. A futómű első nekifutásra kiegyensúlyozott képet mutatott, az úthibák simítása itt sem tűnt kimagaslónak, ugyanakkor a rugózás egyenletesnek hatott. A 132 lóerős benzines egység kielégítően mozgatta a Soul kocsiszekrényét, néhol ugyan visszafogottnak és modorosnak tűnt, pontosan úgy, ahogy a Római part Nánási útjának viszonyai engedték; nyilvánvalóan a későbbiekben elkészülő nagyteszt során komplexebb módon sikerül majd kivesézni a részleteket.

Végül pedig nézzük az árazást: az 1.6 GDI benzinessel szerelt változat 6 felszereltségi szinttel férhető hozzá, a belépő csomagos LX 6 fokozatú manuális váltóval 4 299 000 forintért vihető haza. A legmasszívabb felszereltségű EX csomagos modell 6 fokozatú automataváltóval 5 329 000 forintot kóstál. A dízelek belépő szintjét az 1.6 VGT TCI motoros, LX Confort opciós variáns jelenti, 5 439 000 forintos listaárral, mindez EX csomagban, 6 sebességes automatával 6 229 000 forintba kerül.

Még több fotó: Napimagazin Facebook oldal

A cikkhez tartozó fényképeket Canon EOS 5D Mark II fényképezővel készítettük.
Együttműködő partnereink: Acer Hungary, Sony, MSI, Epson, Canon, Camera Kft., Nike
Utómunka hardver: Acer, MSI

Adriana Lima újra csatlakozik a Maybelline New York szépségnagykövetekhez

adriana_lima_maybellineAdriana már képviselte a márkát 2003 és 2009 között, most olyan sikeres és elismert hírességek közé tér vissza mint Christy Turlington, Emiliy DiDonato, Jourdan Dunn vagy Marloes Horst.

Ma és holnap Giants Live Hungary 2014

giantslive_2014A mai és a holnapi napon Budapesten rendezik meg a világ egyik legrangosabb erősember versenyét.

Yves Saint Laurent élete a mozivásznon

yves_saint_laurent_film_2Íme egy film, amely minden divatőrültnek kötelező film lehet. Az Yves Saint Laurent című film egy változatos és izgalmas történet alkotásról, szerelemről, divatról és hírnévről, amely egyúttal a huszadik század egyik legkreatívabb alkotóinak életébe és gondolataiba is betekintést nyújt. A világhírű divattervező életetét feldolgozó film június végén kerül a hazai mozikba.

Édesség minden mennyiségben: megérkezett a Kandee cipők nyári kollekciója!

kandee_skittlezEgyedi és különleges cipőkre vágysz? Akkor a Kandee gyönyörű magassarkúit neked találták  ki! A brit márka a napokban jelentette meg legújabb nyári kollekcióját, melyek élénk színűkkel és egyedi díszítésükkel igazán kitűnnek a megszokott lábbelik közül.

Bemutatkozott a megújult Fiat Ducato

Harminchárom év távlatából köszön vissza az idén, 2014-ben megújult Fiat Ducato. 1981 óta töretlenül menetel előre a fejlesztés, immáron a hatodik generációjához érkezett az olasz, tulajdonképpen kultikusnak is nevezhető kishaszonjármű-család képviselője. Sajtótájékoztató és menetpróba keretein belül debütált tehát az új Ducato.

fiat_ducato_2014_bemutato_001

A részletes prezentációban többek közt elhangzott, hogy a tervezésnél négy fő szempontot vettek figyelembe a mérnökök, egyfajta pillérként – a tartósságot és szilárdságot újraértelmezve, az alacsony üzemeltetési költséget és hatékonyságot, az új, csúcstechnológiás tartalmak, kiegészítők jelenlétét és azok gyakorlati alkalmazását, továbbá az ügyfelek visszajelzései alapján kialakított, testre szabott dizájn meglétét. Nézzük ezeket egyenként.

A tartósság és szilárdság szellemiségében sikerült az új Fiat Ducato karosszéria és záródási pontjait megerősíteni, ezáltal (is) megnövelve a gépjármű élettartamát, nem kevesebb, mint 50 százalékkal. Természetesen a járműnél felhasznált és alkalmazott alkatrészek is hosszabb élettartamot kaptak az ígéretek szerint, a fékrendszer például megnövelt teljesítménnyel bír, a zajszint, kopás és pedálerő viszont csökkent, utóbbi 45 százalékkal. Az első futómű toronycsapágyát is megerősítették, az új formatervnek köszönhetően pedig redukálták a víz beszivárgásának lehetőségét, s a szennyeződések is kisebb arányban alakulnak ki. Egy kishaszonjárműnél fontos, hogy a mindennapi igénybevételhez jól alkalmazkodjon a kuplungszerkezet is, így a 2.3 literes Multijet dízellel szerelt változatok új kuplung munkahengert kaptak, a 3 literes Multijet-nél pedig a váltóáttételeket csökkentették. Mindezek lehetővé teszik, hogy a karbantartási és javítási költségek csökkenjenek, ami ugyebár nem elhanyagolandó pont egy vállalkozás üzemeltetésénél.

Alacsony üzemeltetési költségek és hatékonyság jellemzik az új Fiat Ducato arculatát. Mivel a fejlesztés optimalizálta a terhelhetőséget, így a kapacitás nőtt, viszont a modellpaletta képviselőinek száraz súlya átlagosan 20 kilogrammal csökkent. Ebben nagy szerepe van a speciális kompozit hátsó felfüggesztésnek is, ezzel 15 kilogramm mínuszt nyertek. Fontos egy kishaszonjármű esetében az is, hogy az üzemanyagfogyasztás és károsanyag-kibocsátás hogyan alakul, hiszen egy élettartam ciklus alatti több százezer kilométer megtétele bizony nem kevés CO2-t juttat a levegőbe. Mindezt alacsony súrlódású olaj- és dugattyúgyűrűk, illetve alacsony gördülési ellenállású gumiabroncsok bevetésével sikerült elérni. A motorpaletta is ennek megfelelően alakul: a 2 literes, 115 lóerős Multijet II 6.3, a 2.3 literes, 130 lóerős MultiJet II 6.2, a 2.3 literes 150 lóerős Multijet II szintén 6.2, míg a legerősebb, 3 literes, 180 lóerős Multijet II 7.7 liter/100 kilométer átlagfogyasztással rendelkezik. A gazdaságos és környezettudatos üzemeltetés tehát több lépcsős folyamatként érhető el, a Sebességváltás-visszajelző megfelelő fordulatszámtartományban mutatja, mikor optimális fel- illetve visszaváltani, a Start&Stop rendszer károsanyag-kibocsátást redukál, a fogyasztás is javul segítségével, míg a Comfort-Matic sebességváltó alkalmazása akár 5 százalékkal is csökkentheti az üzemanyagfelhasználást.

Fontos szempont, hogy a vezetés és utazás kényelme biztosítva legyen. Ebből kifolyólag a Fiat számos kényelmi- és praktikumot elősegítő funkcióval jelentkezett az új Ducato révén, így nem meglepő, hogy valamennyi hangrendszer rendelkezik Bluetooth kihangosítóval, illetve mp3 lejátszóval is. Új információs és szórakoztatórendszer is rendelhető az új Ducato-hoz, akár 5 colos színes érintőkijelzővel, integrált navigációs rendszerrel, tolatókamerával. Számos vezetéstámogatási- és biztonsági rendszer is rendelkezésre áll, ezek közül alaphangon minden modell rendelkezik ESC-vel és borulásvédelemmel, továbbá sebességfüggő szervokormánnyal. Opcionálisan rendelhető még keréknyomás ellenőrző rendszer (TPMS), lejtmenet-vezérlő (Traction+, HDC), sávtartó automatika (TSR), illetve sebességhatárolós tempomat is, a teljesség igénye nélkül. A multifunkcionális eszköztartó pedig nevéből adódóan segít kiszolgálni a sofőrt és utasait.

Mint kiderült a sajtótájékoztatón egyebek mellett, a Fiatnak kiemelten fontos vásárlói visszajelzése. Ebből adódóan az új, hatodik generációs Fiat Ducato tervezésénél mindezt figyelembe vették, és úgy alakították ki az alapkoncepciót, hogy az mind az áruszállítás, mind pedig a személyszállítás területein megfeleljen a igényeknek. Rendkívül sok karosszéria- és alvázvariáció létezik tehát a megrendelések tekintetében, hozzávetőlegesen 1000 féle karosszériafajta variálható össze, 10 ezer verzióban, 6 különböző teljesítménnyel. A Fiat állítása szerint kategóriaelső raktérrel és raktérhatékonysággal bír az új, 2014-es Ducato, mindez azt jelenti, hogy különösképpen jól kihasználható a beltér minden egyes négyzetcentimétere – akár a rövidebb, akár a hosszabb tengelytávú verziókról esik szó. Mindezt úgy, hogy a korábbi generációs Ducato-k erősségei megmaradtak. Legyen szó akár 4.3 méteres tengelytávról, 7 személyes duplakabinos kialakításról, vagy 3 irányú billenőplatós megoldásokról, az elgondolások ténylegesen megújulónak és praktikusnak tűnnek; új tartalmakkal bővült a felhozatal mindezek mellett. Választható továbbá a szokott módon vonóhorog, hátsó fellépő, pohártartó is.

Mindezeken felül a terhelhetőség is jelentősen változott, pozitív irányba: a hátsó tengely akár 2500 kilogrammal, míg az első akár 2100 kilogrammal terhelhető, az össztömeg pedig akár 4200 kilogramm is lehet.

Miután a sajtótájékoztatót levezényelték, ki is próbáltuk az új Fiat Ducato-t, 2 literes, 115 lóerős motorral szerelve, rövid tengelytávval. A Feneketlen-tótól egészen Budaörsig autóztunk, oda-vissza, nagyrészt 60-70 kilométer/órás átlagsebességgel, több lámpás ponton át. Első benyomásaink alapján a külcsín megújult ugyan, de nagy mértékben hajaz az előző, ötödik generációs szériára, ez leginkább az orr rész kialakításán érződik (hangsúlyos lámpatestek, összetéveszthetetlen légbeömlő- és lökhárítóívek, markáns vonalvezetéssel).

A vezetőállás optimális, teherautós, tehát az üléspozíciók megfelelő magasságban leledzenek, a kormányoszlop dönthető, mélységében és magasságában viszonylag tág tartományban szabható testre. A pedálsor elrendezése kicsit mintha jobbra húzott volna, bár ez leginkább a velünk utazó kolléga észrevétele volt. A menetdinamika átlagosnak tűnt, révén 115 lóerőről szó, nyilván a paletta erősebb képviselői masszívabb tulajdonságokat produkálnak. Nyomatékhiányt nem, viszont némi turbólyuk-jelenlétet azért tapasztaltunk az 1200-1600-as fordulatszámtartományban, ám mindez, ahogy megérkezett az erőtartalék, egyből elillant annak rendje és módja szerint. Fogyasztás tekintetében sincsenek még igazán konkrétumok, háromszori nullázással a feljebb említett útviszonyok közt 5.9-6.7 liter/100 kilométeres átlagot jelzett a fedélzeti számítógép.

Pakolhatóság tekintetében sem tudtunk konkrét eredményeket produkálni, rakomány és idő híján ezt a ténykedést majd a nagyteszt keretein belül foganatosítjuk. Addig is az új Ducato teher- és személyszállítók árazásáról, egyéb kapcsolódó részletekről a http://www.fiatprofessional.hu honlapra kattintva lehet tájékozódni.

Még több fotó: Napimagazin Facebook oldal

A cikkhez tartozó fényképeket Canon EOS 5D Mark II fényképezővel készítettük.
Együttműködő partnereink: Acer Hungary, Sony, MSI, Epson, Canon, Camera Kft., Nike
Utómunka hardver: Acer, MSI

Vegyél részt egy igazi Trónok harca vacsorán

tronok_harca_vacsora_3Autentikus Trónok Harca vacsorákra hívják egymást a rajongók szerte a világban. Bemutatjuk, miből áll egy menüsor.