Főoldal Sport Autósport, motorsport Igazi BMW-driftélmény a Landshut-i versenypályán

Igazi BMW-driftélmény a Landshut-i versenypályán

Azon a bizonyos hétfő reggelen miután Németország előző este legyőzte Argentínát a 2014-es futball világbajnokság döntőjében, egy rendkívüli sport megmérettetésnek lehetett szemtanúja a Bajorországban található Landshut-i versenypálya közönsége. Ez volt az első alkalom, hogy egy vezető német autómagazin képviselője elvitt egy BMW M235i M Performance kiegészítőkkel szerelt autót és drift versenyben mérte össze tudását, a négyszeres salakmotor világbajnokkal illetve BMW motorkerékpár kereskedővel, Karl Maierrel, aki  salak-versenymotorjával állt rajthoz a 400 méter hosszú versenypályán.

bmw_m235i_s1000rr

A kiindulási alapok nem is lehettek volna ennél különbözőbbek. A BMW M235i M Performance modell három literes BMW TwinPower Turbo benzinmotorja 326 lóerő és 450 Nm leadására képes, saját tömege 1 470 kg és közel négy és fél méter hosszú. A salakmotor eközben a – hivatalos versenyszabályzatnak megfelelően – egy egyhengeres, 500 cm3-es, léghűtéses motorral szerelt, mindösszesen 80 kg súlyú, egysebességes versenygép, amelyen nincs semmiféle fékberendezés. A speciális tervezésű metanol üzemanyaggal működő gép 80 lóerő leadására képes és kifejezetten a versenypályán való használatra építették.

Az eredeti M Performance kiegészítőkkel szerelt BMW M235i tökéletes alany volt arra, hogy a Landshut-i salakversenypálya, nagyjából 12 méter széles kanyarjaiban folyamatosan keresztbe drifteljen, csakúgy, ahogy az aszfaltúton is tenné. Az 50-50 százalékos súlyelosztás, az alacsony súlypont, a BMW M Perfomance sport felfüggesztés (20 mm-rel alacsonyabb a standard beállításhoz képest), a mechanikus önzáró hátsó differenciálmű és a kovácsolt, 19 colos könnyűfém keréktárcsák adják az alapját annak a vezetési dinamikának, amiről a BMW jól ismert. A BMW TwinPower Turbo hat hengeres szíve 2014 júniusában elnyerte az „Év motorjának” megtisztelő címét. A 450 Nm-es csúcsnyomatékát, 1 300-as és 4 500-as fordulat között adja le, így folyamatos erőt biztosít a teljes fordulatszám-tartományban, kiegészítve az autó precízen kiegyensúlyozott karosszériáját.

Annak ellenére, hogy két teljesen eltérő karakterű gép állt rajthoz, mind a két pilótának sikerült végrehajtani a kitűzött célt: 5 órányi „hamísítatlan drift élményt” a legszűkebb versenypályán. Ez volt a legelső alkalom, hogy egy versenymotorral mérhette össze tudását a BMW M235i M Performance modellje és ez által lehetőséget kapott arra is, hogy megmutathassa menetdinamikai teljesítményét, a megszokott aszfalt helyett a salakpályán is.

Az ötórányi, megszakítás nélküli motorozás sem volt elég Karl Maier számára, hogy csillapítsa szenvedélye, a driftelés iránti „étvágyát”, így a korábbi világbajnok, egy speciálisan átalakított, bütykös gumikkal szerelt S1000 RR motort is a pályára vitt pár kör erejéig. Az RR egy 193 lóerő leadására képes szupersport-motorkerékpár, amelynek súlya, teli tank esetén is alig több, mint  200 kg. De a gép stabil iránytartása, kiváló kezelhetősége és pontos visszajelzései tökéletes lehetőséget biztosítottak Maier számára, hogy könnyedén sodródhasson keresztben a versenypályán-lezárva egy dinamikájában meglehetősen különleges napot.