Főoldal Blog oldal 483

Mező Misi változásra vágyik

„Fiatalságom legszebb éveit töltöttem Gyulán, ott váltam igazán férfivá, számos fiatal kori élmény köt oda. Most viszont már a 16. kerületben élek, és a budapesti pulzáló városi lét, az állandó pezsgés sem érdekel igazán, a kertvárosban nyugiban töltöm a napjaimat a családommal” – árulta el Mező Misi, a Magna Cum Laude frontembere, aki egy nagyszabású vállalkozásra adta a fejét zenekari társaival, nemrég közösségi szavazást indítottak következő daluk témájáról egy hazai sörmárkával közösen.

Tavaly ünnepelte 15 éves születésnapját a Magna Cum Laude, amikor egy óriási koncerttel örvendeztették meg rajongóikat, most pedig újabb nagy dobásra készülnek a békési fiúk: pályázatot írtak ki saját daluk témáinak kiválasztására. A kérdés, amit feltettek a rajongóknak, mindenkihez közel áll, hiszen a vidéki települések szépségeit énekli meg hamarosan a zenekar. Mező Misi a pályázat kapcsán a kezdetekről és egy kicsit a jövőbeli terveiről is elárult.

magna_cum_laude_11

A Magna Cum Laude zenekar eredeti neve MINK volt, amelyet Kara Misi és Szabó Tibi alapítottak, Mező Misit csak később hívták meg énekelni a formációba. Akkoriban a zenekari tagok mindenkit ismertek Gyulán, főleg zenész berkekben, így még nagyobb megtiszteltetés volt Misinek, hogy annyi művész közül éppen rá esett az alapítók választása. Azóta eltelt csaknem 16 év, és a fiúk ugyanazzal a lelkesedéssel kezdenek bele minden munkába, mint annak idején. Azt viszont nem felejtik el, hogy Gyula mit adott nekik, így nemrég egy dalt is írtak szeretett városukról. „Új közegbe kerülve új impulzusok értek, új kapcsolatokat, barátságokat köszönhetek ennek a városnak, ráadásul a Magna Cum Laudét is Gyulán találtam meg – természetes, hogy eljött az idő, hogy énekeljünk erről a szép helyről” – meséli Misi, aki azt is elmondta, hogy itt nem álltak meg.

„Amikor megjelent a Legjobb otthon című dalunk, amit Gyuláról írtunk, az Arany Fácán márkacsapata is felfigyelt rá és megkerestek minket, hogy miért nem éneklünk a többi vidéki településről, hiszen ők is megérdemlik. Az ötletet pedig nagyon jónak tartottuk, minden település nem fér be egy dalba, így hirdettük meg a pályázatunkat, mellyel a legjobb otthonokat keressük, amiket megénekelhetünk”. Misinek egyébként számos kedvenc települése van: „Én az Alföldön nőttem fel, ami nem sok természeti, földrajzi látványosságot nyújtott. Ha már egy pici dombocskát látok- hegyről nem is beszélve – mosolyt csal az arcomra a látvány. A magaslatok szerelmese vagyok. Szeretem a Balatont és környékét a Velencei tavat, Pilist, Villányt és imádom Tokajt is, Mád az a hely, ahol el tudnám képzelni az életem.”

mezo_misi_11

Milyen otthont képzel el magának Misi pontosan? A családi ház, a kert, az udvar hiányzik neki Gyuláról, így nagyon vágyik arra, hogy családjával egy nagy házban élhessen közel a természethez, gyönyörű panorámával. Misi a kerti munkával is szívesen foglalkozna, ráadásul gyerekei, Nimród és Bíborka is ott érezhetnék igazán jól magukat. Addig azonban, amíg a család ezt nem teheti meg, maradnak a vidéki kiruccanások és a nyaralások, hogy kicsit kiszakadjanak a lüktető Budapest vonzásából. A tavasszal négytagúra bővülő család utoljára például 4 napot töltött Horvátországban.

Akinek viszont már megvan álmai otthona, az ne habozzon, küldje el a zenekarnak ide, és ki tudja, lehet, hogy ősszel már az ő települését énekli meg a Magna Cum Laude!

Babos Tímeát a Mazda szponzorálja

Szembe menni a konvenciókkal, felülmúlni az elvárásokat, megfelelni a kihívásnak, sohasem feladni – csak néhány közös dolog, amely összeköti a Mazdát és Babos Tímeát.

babos_timea_mazda_szponzor_napimagazin

A Mazda először támogat magyar sportolót céljai elérésében, s biztosítja Magyarország jelenleg első számú teniszezőjének a könnyebb felkészülést, és a könnyed mobilitást.

Timi nem fél máshogy megközelíteni dolgokat, ha azzal jobb eredményeket érhet el – jelenlegi eredményei pedig (jelenleg egyéniben 83., párosban 12. a WTA világranglistáján, párosban tavaly és idén is döntős volt Wimbledonban) jól tükrözik kitartó munkáját és tehetségét. A Mazda hozzá hasonlóan hisz abban, hogy konkurensei között kiemelkedőt alkot, elég csak a Wankel-motorra, az MX-5 roadsterre, vagy a SKYACTIV-technológiára gondolni.

Az együttműködés első lépéseként Timi egy 2015-ös Mazda CX-5-öt használ, mikor épp nem a világ távolibb táján versenyez. „Azt szeretem a CX-5-ben, hogy lendületesen vezethető, erős, mégis kezes és nagyon könnyű irányítani, nagyon hamar megszoktuk egymást” – jellemezte Timi a CX-5-öt.

Babos Timi (22) Sopronban született, egy egyéni és 11 páros WTA-győzelme van, ill. 12 egyéni és 9 páros ITF tornát nyert. 2012-ben érte el karrierjének eddigi legjobb eredményét, a WTA-ranglista 59. helyét egyéniben; 2015 júniusában pedig párosban a 8. helyen állt.

Besenyei Péter a hatodik helyen végzett Ascotban

Negyvenezer néző ünnepelte Paul Bonhomme győzelmét az ascoti lóversenypályán: a brit világbajnok Matt Hallt és Joshihide Muroját utasította maga mögé a Red Bull Air Race angliai futamán. A budapesti győztes Hannes Arch repülőgépe el sem indult, Besenyei Péter pedig a hatodik helyen végzett.

Hazai versenyén Paul Bonhomme nem okozott csalódást a szurkolók tízezreinek, a brit pilóta szoros versenyben győzött Ascotban, megerősítve ezzel világbajnoki esélyeit. Negyvenhat pontjával Bonhomme magabiztosan tartja a vezetést a 38 pontos ausztrál Matt Hall előtt. Nigel Lamb az ötödik helyen futott be, így a veterán brit pilóta már biztosan nem lesz világbajnok ebben a szezonban. Új repülőgépével Besenyei Péter ismét értékes pontokat gyűjtött és hatodik lett.

rb_besenyei_peter

„Nehéz nap volt ez az irodában, de nagyon élveztem” – mondta Paul Bonhomme a legendás ascoti lóversenypálya felett tartott verseny után. A világ leggyorsabb motorsportjának világbajnoka helyenként 370 km/órás sebességgel száguldott mindössze 25 méteres magasságban és magabiztosan győzött. „Annyit mondhatok, hogy ez csapatmunka volt, én mindössze a pilóta vagyok, aki megpróbálja jó irányba terelni a gépet” – nyilatkozta. A brit 1.06.416-os idővel teljesítette a pályát, Matt Hall pedig hiába próbálta legyőzni, az 1.09.024-es köridő erre nem volt elég.

rb_hannes_arch

Hannes Arch Budapesten és Rovinjban is győztesként lépett fel a pódiumra, így komoly esélyesként várta a Red Bull Air Race angliai futamát. Az osztrák a kvalifikáció során csak szenvedett, ám a legjobb 12 között magára talált és jobb időt futott Bonhomme-nál. Úgy tűnt, ismét ő lehet a titkos favorit, ám elpártolt mellőle a szerencse. A legjobb nyolc között Arch esélyt sem kapott, repülőgépe motorja nem indult be. „Dühítő, ha az ember nem tud versenyezni, de ilyen az élet” – nyilatkozta Arch, aki az ascoti verseny után a harmadik helyre csúszott vissza a bajnokságban. Besenyei Péter a gépcserét követően ismét jól teljesített, Nigel Lamb mögött a hatodik helyen végzett. A Red Bull Air Race szeptember 5-6-án az ausztriai Spielbergben folytatódik.   

rb_paul_bonhomme

Végeredmény Ascotban: 1. Paul Bonhomme (GBR), 2. Matt Hall (AUS), 3. Joshihide Muroja (JPN), 4. Nicolas Ivanoff (FRA), 5. Nigel Lamb (GBR), 6. Besenyei Péter (HUN), 7. Martin Sonka (CZE), 8. Hannes Arch (AUT), 9. Michael Goulian (USA), 10. Matthias Dolderer (GER), 11. Juan Velarde (ESP), 12. Kirby Chambliss (USA), 13. Pete McLeod (CAN), 14. François Le Vot (FRA) A világbajnokság állása: 1. Bonhomme 46 pont, 2. Hall 38, 3. Arch 30, 4. Sonka 18, 5. Lamb 17, 6. McLeod 14, 7. Dolderer 12, 8. Muroja 11, 9. Ivanoff 11, 10. Goulian 8, 11. Besenyei 8, 12. Chambliss 2, 13. Velarde, 14. Le Vot

 

Valóban szüksége van a szervezetnek cukorra?

Egyre több szó esik arról, milyen káros a szervezetnek a cukor, valójában azonban nagy szükségünk van rá. Igaz, nem mindegy, milyen mennyiségben és módon visszük be. Megfelelő megoldást jelenthetnek a cukorpótlók: az egyik legnépszerűbb a nyírfacukor, mivel felszívódása lassú, így fogyasztásával egyenletes szinten tudjuk tartani a vércukorszintünket és az agyműködésünket.

Ha meghalljuk azt a szót, hogy cukor, a legtöbb embernek a kristálycukor, a csokoládé, a sütemény jut először eszébe. Fontos azonban tisztázni, hogy a gyümölcsökben, a zöldségekben, a tejben is található kisebb, nagyobb mennyiségű cukor. Az Egészségügyi Világszervezet (WHO) évek óta azt tanácsolja, hogy naponta maximum 50 grammnyi, vagyis 12 teáskanálnyi cukrot fogyasszunk a túlsúly, az elhízás, a fogszuvasodás, illetve egyes betegségek elkerülése érdekében.

cukor_1

Az OÉTI 2009-es Országos Táplálkozás és Tápláltsági Állapot vizsgálata szerint a magyar felnőtt lakosság átlagosan a napi teljes energia bevitel 7-8 százalékát fogyasztja el cukorból, a gyerekek azonban a napi teljes energia bevitel 16-17 %-át is. A felnőttek és a gyermekek cukorfogyasztására egyaránt jellemző, hogy az említett mennyiség döntő része édességekkel, valamint az ételekhez, italokhoz otthon hozzáadott cukor, méz formájában kerül be a szervezetbe.

Szerencsére egyre többen ismerik fel, hogy cukorpótlókkal, édesítőszerekkel is lehet ugyanolyan minőségű, sőt, hosszabb távon egészségesebb életet élni, mint a hagyományos, a vércukorszintet megemelő cukrokkal. Léteznek úgynevezett cukoralkoholok, vagy cukorpótlók, mint például a xilit, vagy idehaza elterjedtebb nevén a nyírfacukor, amelyek 40 százalékkal alacsonyabb kalóriatartalommal rendelkeznek, mint a cukor, így cukorbetegek is beilleszthetik napi étrendjükbe. Az édesítés ezen fajtáját már generációk óta biztonságosan alkalmazzák világszerte, ráadásul a xilitbevitel nincs napi engedélyezett mennyiséghez kötve.[1]

A nyírfacukor (xilit) felszívódása lassú, így fogyasztásával egyenletes szinten tudja tartani a vércukorszintjét és az agyműködését, emellett enyhén lúgosító és emésztést segítő hatása van. További előnye, hogy a szájban levő baktériumok nem képesek tápanyagként hasznosítani, ezért nem okoz fogszuvasodást, sőt rendszeres fogyasztása helyrehozhatja a már károsodott fogzománcot, és csökkentheti a lepedék lerakódását.

Bár az ilyen termékekkel kapcsolatban gyakran elhangzik a vád, hogy hashajtó hatásúak, mint sokmindenre az életben, erre is igaz, a mértékletes fogyasztás nem üt vissza szervezetünkre. A nyírfacukor kinézetre és állagra egyébként csaknem teljesen megegyezik a kristálycukorral, és ízesítésre, sütésre, főzésre, vagy akár lekvárkészítésre is használhatja. A tapasztalatok azt mutatják, aki egyszer áttért a cukorpótlókra, onnantól túl édesnek találja a hagyományos édesítésű termékeket.

„1983-ban, az ENSZ két szervezetének (WHO és FAO) közös élelmiszeradalékokkal foglalkozó bizottsága (JECFA) a xilitbevitel napi engedélyezett mennyiségét (ADI) „nem meghatározott” kategóriába sorolta.” Tehát nem szükséges egy megengedett napi beviteli érték meghatározása a fogyasztók védelmének érdekében. (Dietetikai Kisokos, 2012)

Robert De Niro, az igazi átváltozó művész

Robert De Niro akár a bőrét is vásárra viszi a jó alakításért. Lassan ő lesz az utolsó hollywoodi sztár, aki tudományos alapossággal fog bele a filmjeibe. A forgatás előtt mindig kutatómunkát végez, hogy megismerje azt, akit megformál. Ugyanakkor nem csupán fejben készül fel a szerepére. Külsőleg is próbál hasonlítani ahhoz, akinek a bőrébe bújik a kamerák előtt.  Legendák szólnak arról, hogyan rótta taxisofőrként a cseppet sem veszélytelen new york-i utcákat a híres Scorsese film felvételei előtt, illetve arról is, amikor a Nagymenők kedvéért igazi gengszterekkel „barátkozott” össze.

Maximalizmusát a legjobban Cape Fear – A rettegés fokában (Paramount Channel, augusztus 18., kedd 21:40) nyújtott színészi teljesítménye jelképezi. Ebben pszichopata bűnözőt alakít, aki előtt csak egyetlen cél lebeg: bosszút akar állni egykori ügyvédjén a rácsok mögött töltött évekért. A forgatás előtt De Niro megszállottan böngészte a szexuális bűntényeket elkövető férfiakról szóló orvosi és rendőrségi vizsgálatok anyagait. Próbálta ezeken keresztül megfejteni a bűnözők motivációt, lelki sérüléseik eredetét. Emellett arra is hajlandó volt, hogy az egész testét átformálja a szerep kedvéért. Kigyúrta magát és a testére számtalan „börtöntetkót” rakatott fel. Fogorvoshoz is bejelentkezett. Ötezer dollárt fizetett azért, hogy a hibátlan fogsorát olyanná alakítsák, mintha az hosszú idő óta el lenne hanyagolva. A forgatás után természetesen mindent visszacsináltatott, így nyoma sem maradt a drasztikus elváltoztatásának.

robert_de_niro_cape_fear

Hasonló őrültségre a Copland (Paramount Channel, augusztus 20.,csütörtök 21:40) kedvéért is kapható volt. A filmben a rendőrség belső elhárítási osztályán dolgozó zsarut formál meg. A színész felfigyelt arra, hogy az elsősorban irodai munkát végző rendőrök szinte egytől-egyig plusz kilókkal küzdenek. Több se kellett neki. A forgatás idejére ő is magára szedett némi túlsúlyt, hogy külsőleg se különbözzön tőlük. Visszaemlékezései szerint könnyen meghízott, viszont a fogyókúrával nagyon megszenvedett.

cop_land_1997_pic05_robert_de_niro

Az Éjszaki rohanás (Paramount Channel, augusztus 19., szerda 21:40) miatt másképpen veszélyeztette az egészségét, de legfőképp a testi épségét. Miután a filmben fejvadászt alakít, tapasztalatszerzés céljából a valóságban is beállt a kisebb-nagyobb stikliket elkövető bűnözők elfogására szakosodott privát kopók közzé.  Nagyobb balhéba ugyan nem keveredett, de már az is eléggé félelmetes volt számára, hogy a társai folyton kibiztosított fegyverrel jöttek-mentek vele. Mellettük megtanulta azt is, hogy a biztonság érdekében néha érdemes előbb ajtóstól rontani a házba és csak utána kérdezni.

robert_de_niro_midnight_run

Ezekből a példákból is látszik, hogy Robert De Nironak ezer arca van. Nemcsak eljátssza a szerepét, hanem próbál belebújni a figura bőrébe és annak a szemén keresztül látni a világot. Ez a sokszínűség kifizetődő a számára, hiszen több mint negyven éve állja a sarat Hollywoodban, ahol sok sztár hullócsillagként tűnik fel, majd bukik le.

A Paramount Channel augusztus 17 – 21. között Robert De Niro hetet tart. Az „5 este 5 film Robert De Niroval” program válogatást nyújt a filmjeiből. Minden este 21:40-től láthatóak a főszereplésével készült alkotások. Hétfőn a Pokoli lecke, kedden a Cape Fear – A rettegés foka, szerdán az Éjszakai rohanás, csütörtökön a Copland és pénteken a Mindenki megvan.

Miss Balaton: Viczián Csilla lett a királynő

Látványos show keretében megválasztották a Miss Balaton by Cosmopolitan királynőjét. A koronát, az egy éven át havi százezer forintot és az autót Viczián Csilla nyerte a Balatonfüreden megrendezett döntőn. A szakmai zsűri tagjai Mádai Vivien, Király Linda, a Barátok közt két sztárja, Varga Izabella és Nyári Diána, valamint Dammak Jázmin, Hárai Balázs vízilabdázó és Mártha Imre voltak. A rendezvényen részt vett többek között Epres Panni, Dukai Regina és Horváth Éva is.

miss_balaton_torok_alexa_viczian_csilla_ricza_nicoletta

A nagyszabású döntőt hónapokig tartó felkészülés előzte meg, és a héttagú zsűri döntése alapján a korona a békéscsabai Viczián Csilla fejére került. Első udvarhölgye Ricza Nicoletta, második Török Alexa lett, míg a közönségszavazást Borongics Anett nyerte.

miss_balaton_a_zsuri

Az eredményhirdetés után a Balaton királynője meghatottan nyilatkozott: „Fel sem fogom még, ami történt, egyáltalán nem számítottam rá! A célom az volt, hogy bekerüljek a legjobb tizenhatba” – árulta el a 21 éves szépség. „Örülök neki, hogy egy kicsit felpörög az életem, és jobban belelátok majd a divatvilágba is, ami gyerekkorom óta nagyon érdekel. Ezzel együtt jövőre a terveim között szerepel, hogy lediplomázzak” – tette hozzá Csilla, aki április óta keményen készült a versenyre, és összesen 8 kilogrammot fogyott, hogy a legjobb formájában legyen.

miss_balaton_viczian_csilla_gyoztes

A látványos show-n a versenyzők először sportos öltözetben, majd bikiniben és egyedi nyári szettekben mutatták meg magukat. A külső mellett nagy hangsúlyt kapott az intelligencia is, a megmérettetésen a zsűritagok kérdéseire is válaszolniuk kellett a gyönyörű hölgyeknek.

„Az elmúlt években az összes szépségversenyt végigkövettem, és azt kell, hogy mondjam, tényleg nagyon erős volt a mezőny. Én elsősorban a kisugárzást és a kommunikációt figyeltem, egy kedves mosoly vagy egy frappáns mondat könnyen el tudott varázsolni” – mesélte Mádai Vivien, aki életében először zsűrizett szépségversenyen.

„Nagyon helyesek a lányok, és talán elcsépelten hangzik, de tényleg nagyon nehéz dolgunk volt, mert mindannyian gyönyörűek. Nekem a kisugárzás mellett az arc, a mosoly és a szemek szépsége számított igazán” – tette hozzá Király Linda.

Az est háziasszonya Iszak Eszti, a VIVA műsorvezetője volt, aki Epres Pannival és Dukai Reginával együtt segítette a versenyzőket a felkészülésben, a házigazda szerepét pedig Váczi Gergő töltötte be. A tanácsadók mellett Horváth Éva versenykoordinátor is a helyszínen szurkolt, aki kezdetektől végigkísérte a lányok fejlődését.

Mától indul a verseny a Ki Mit Tube-on

Ma reggel indult a produkciós videók versenye a Ki Mit Tube-on: 8:00 órától kerülnek fel az eddig beérkezett pályaművek és bemutatkozó videók a verseny honlapjára, és ettől a pillanattól elkezdődik az öldöklő küzdelem a szavazatokért, egészen a verseny első fordulójának végéig, azaz szeptember 7-ig.

kimittube_logo

„Igazán meggyőző eredményeket mutatnak már a Dancsó Péter győzelmét hozó zsűri-választó szakasz statisztikái is: a verseny indulása óta feltöltött videók nézettsége meghaladta a 2,3 milliót, és a nézőink összesen közel 6 évet töltöttek a képernyők előtt e videók megtekintésével. E kijelzők 30%-a pedig mobileszközé volt. Az utóbbi szám sejteti, hogy a 98,4%-os lefedettségű mobilinternet hálózatunk valóban mindenki számára megteremti a lehetőséget a szabad kommunikációra. Arra bíztatok mindenkit, hogy legyen bátor, alkosson és használja a hálózatunkban, illetve a zsebében lapuló „videóstúdiójában” rejlő lehetőségeket, és induljon a Ki Mit Tube-on” – mondta el Baráth Péter, a Vodafone Magyarország márkakommunikációs igazgatója. A Ki Mit Tube statisztikáiból kiderül továbbá, hogy egy, az országban tízezreket megmozgató országos online verseny esetében, a mobileszközről indított videó-megtekintések mintegy 76%-a mobiltelefonról, 24%-a pedig táblagépről érkezik. Operációs rendszer tekintetében a mobiltelefonok esetében az Android toronymagasan vezet (82%), az iOS (16%) és a Windows Phone (1,1%) előtt, a táblagépek esetében a sorrend megmarad, de a különbségek kisebbek (Android: 63%, iOS: 35%, Windows Phone: 2%).

A meglepetés zsűritag: Kiss Ádám humorista!

A verseny első fordulójának indulására időzítettek két nagy bejelentést is a Ki Mit Tube szervezői. A már meglévő 10, a maga területén nagy népszerűségnek örvendő zsűritag – köztük a hét elején a nézők szavazataival beválasztott Dancsó Péter –, mellé csatlakozik Kiss Ádám is. A humorista felkérése mögött a Ki Mit Tube első évadának tapasztalatai húzódnak, miszerint a versenyre rengeteg humoros és még több humorosnak szánt videóval neveznek. Kézenfekvő volt ezek után, hogy a szervezők egy szakértőt is delegáljanak a zsűribe.

Kiss Ádámot akár a Dumaszínházból, akár televíziós produkciókból, akár a mozivászonról szinte kivétel nélkül mindenki ismeri Magyarországon. Kívánhat-e többet egy országos ismertségre vágyó tehetség annál, minthogy a hazai szórakoztató-ipar egyik legjelesebb képviselője értékelje a produkcióját ország-világ előtt? A humorista érkezése ugyanakkor jó a Ki Mit Tube nézőinek is, hiszen zsűrivideói minden bizonnyal felérnek majd egy kisebb stand-up comedy produkcióval is!

„Minden olyan kezdeményezést támogatok, ami lehetőséget biztosít a tehetségeknek arra, hogy megmutassák, mit tudnak. Ha ezt a világ legnagyobb színpadán, a YouTube-on teszik, remekül döntenek. Izgalommal várom, hogy az aranymosás során vajon találok-e a sok szürke kavics között aranyrögöket is. Azért vállaltam el a zsűrizés feladatait, hogy segítsem a legjobbakat tehetségük kibontakoztatásában.” – mondta el Kiss Ádám.

A meglepetés főnyeremény: egy SEAT Ibiza egy évre!

A Ki Mit Tube első fordulójának indulását egy újabb nyeremény bejelentésével is megfejelik a szervezők: a verseny végső győztese egy SEAT Ibiza személygépkocsi használati jogát is megkapja egy évre a Porsche Hungaria felajánlásának köszönhetően.

Az autó mellett a Ki Mit Tube nyertese a következő nyereményekben is részesül: 1 millió forint értékű médiatámogatás, egy 1 éves egyedi mobilinternet előfizetés, illetve egy hordozható WiFi hotspot a Vodafone felajánlásában, egy utazás a Google New York-i Space Studio-jába és egy promóciós videó elkészítésének támogatása a Google Magyarország felajánlásában, illetve egy Android 3D Smart LED TV és egy HDR-PJ410 videokamera a Media Markt jóvoltából.

A Ki Mit Tube további menetrendje

A Ki Mit Tube produkciós versenyére szeptember 5-ig lehet nevezni a verseny weboldalán. A verseny első fordulója szeptember 7-én ér véget, a beérkezett produkciókra aznap éjfélig szavazhatnak a nézők. A középdöntő feladatait már ezt megelőzően, szeptember 1-jén kihirdetik a szervezők. Szeptember 8-án reggel kezdetét veszi a középdöntő, melybe a 99 legtöbb szavazatot szerzett produkció kerül. Itt három kategória mentén zajlik majd a szavazás, melynek eredményeképp kialakul a legnépszerűbb produkciók (kategóriánként 9-9-9) mezőnye. Szeptember 15-én a kategóriánként 9-9-9 produkciós videóból a három zsűri-csapat 3-3-3, azaz összesen 9 versenyzőt juttat tovább a döntőbe. Közvetlenül a zsűri döntésének ismertetése után, a szervezők kihirdetik a döntő feladatát. A szeptember 20-ai finálén a verseny honlapjára felkerülnek a döntős produkciók, és megindul a végső hajrá a szavazatok begyűjtéséért. A döntés kizárólag az internet népének kezében van: a legtöbb szavazatot gyűjtő produkció megnyeri a Ki Mit Tube-ot, és elviszi a főnyereményt.

Lemondta idei koncertjeit a Nickelback

A multi-platina eladásokkal büszkélkedő  kanadai rock banda, a Nickelback kénytelen a No Fixed Address Tour minden 2015-ös koncertjét lemondani Chad Kroeger elhúzodó kényszerpihenője miatt. Az énekesnél júniusban hangszálak közötti cisztát fedeztek fel a gégéjében, jelenleg kezelés alatt áll és az orvosok az eredetileg tervezettnél hosszabb, 6-9 hónapos pihenőt rendeltek el a teljes felépüléshez.

A belépőket a vásárlás helyén október 26-ig visszaváltják, az interneten vásárolt jegyek esetében a belépőjegy árát a vásárláskor használt bankszámlára 30 napon belül automatikusan visszautalják, azzal a jegytulajdonosoknak további teendője nincs.

nickelback_2015_magyarorszag

A Nickelback az észak-amerikai turné második körét már júniusban kénytelen volt lemondani, amikor az orvosok először diagnosztizálták Kroeger gégéjében a cisztát. Az akkori tervek szerint a szeptemberben induló európai turné koncertjei változatlan formában megrendezésre kerültek volna, azonban az orvosok a műtét eredményének ismeretében az énekest hosszan tartó pihenésre kérték a teljes gyógyulás érdekében.

“Elsősorban sajnálatunkat fejezzük ki a rajongók felé, hogy idén ősszel elmarad a turné, de Chad egészsége, gyógyulása és teljes felépülése a legfontosabb jelenleg. A megfelelő pihenőidő után reméljük, hogy erősebb és jobb lesz mint valaha. Köszönjük mindenkinek a támogatást és megértést, alig várjuk, hogy ismét útrakeljünk és zenélhessünk.”

A LEMONDÁSRA KERÜLŐ NO FIXED ADDRESS IDŐPONTOK ÉS HELYSZÍNEK:

 

szeptember 30.                      Helsinki                                  Hartwall Arena

október 2.                               Stockholm                              Globe Arena

október 3.                               Oslo                                       Spektrum

október 5.                               Herning                                   Boxen

október 7.                               Hamburg                                O2 World

október 8.                               Köln                                        Lanxess Arena

október 10.                             Luxemburg                             Rockhal

október 11.                             Mannheim                              SAP Arena

október 13.                             Lodz                                       Atlas Arena

október 14.                             Kaunas                                   Kaunas Arena

október 16.                             Budapest                                BudapestAréna

október 17.                             Prága                                      O2 Arena

október 19.                             Berlin                                      O2 World

október 20.                             München                                Olympiahalle

október 23.                             Zürich                                     Hallenstadion

október 25.                             Róma                                      Palalottomatica

október 27.                             Torino                                     Palaolimpico

október 29.                             Bécs                                       Stadthalle

november 5.                           Barcelona                               Razzmatazz

november 6.                           Madrid                                    La Riviera

november 8.                           Párizs                                     Le Zenith

november 10.                         Amszterdam                           Ziggodome

november 11.                         Antwerpen                              Lotto Arena

november 13.                         Sheffield                                 Arena

november 14.                         Glasgow                                 SSE Hydro Arena

november 16.                         Newcastle                               Metro Radio Arena

november 17.                         Manchester                            Phones 4U Arena

november 19.                         Liverpool                                Echo Arena

november 21.                         Birmingham                            Genting Arena

november 22.                         Nottingham                             Capital FM Arena

november 24.                         London                                   Wembley Arena

december 2.                           Moszkva                                Olimpiyskiy

december 4.                           Szentpétervár                         SKK Peterburgsky

december 7.                           Minszk                                    Minsk Arena

[TESZT] 10242 LEGO Creator Expert MINI Cooper – zavarba ejtő hasonlóság

Ha tudunk mihez viszonyítani, vagy akár elvonatkoztatni bizonyos részletektől, nyert ügyünk van máris. Kiváltképp, ha a LEGO remekbeszabott Creator vonalán kezdünk kutakodni, máris rálelhetünk olyan gyöngyszemekre, mint például a címben is szereplő MINI Cooper MK VII modell.

10242_lego_creator_expert_mini_cooper_teszt_napimagazin_022

Nyilván szükségeltetik némi elhívatottság ahhoz, hogy ha belefogunk egy nem túl könnyednek ígérkező LEGO összeszerelési procedúrába, alaphangon autót, autómodellt válasszunk a ténykedés tárgyául. Mi így tettünk, több okból kifolyólag is: az alapvető indok nyilván a LEGO, maga a játék, a tevékenység szeretete, visszaágazó gyermekkori gyökerekkel, valamint az autók szeretete. Ennek nagy valószínűséggel ékes záloga testvérportálunk, az Autóaddikt.hu is, mely specifikusan autó (mostanában motorkerékpár is) tematikával próbál domborítani, számtalan teszttel, újdonságot bemutató és egyéb publikációval.

10242_lego_creator_expert_mini_cooper_teszt_napimagazin_028

No de jelen írásunk nem önreklámként kell, hogy vonzza az olvasókat. Ugyanakkor az alapok párhuzama olyan értelemben is jó helyen keresendő az Autóaddikt.hu-nál, hogy számtalan MINI átment már rostánkon. Igazi, valódi, 1:1 méretarányú darabok. Az is igaz persze, hogy mostanában jó 30-40 éves oldtimerek nem, de a jelenkori MINI-palettát már több ízben, több képviselő kapcsán bemutattuk hasábjainkon.

10242_lego_creator_expert_mini_cooper_teszt_napimagazin_024Így hát minden együtt volt ahhoz, hogy nekiessünk a LEGO Creator Expert MINI Cooper-ének, és eltökéljök magunkat, hogy egy hétvége viszonylag relatíve szabad és szellős kettő délutánját rááldozzuk a kockák rakosgatására. Milyen jó is nosztalgiázni egy keveset, nem igaz?

Véleményünk szerint manapság aligha akad olyan fiatal, vagy kevésbé fiatal felnőtt, akinek ne lenne legalább egyetlen LEGO-hoz köthető személyes élménye korábbról. Nos, mi ilyenek vagyunk, jómagam személy szerint megállás nélkül játszottam a LEGO akkori különböző kategóriájába tartozó darabokkal (LEGOLAND, TECHNIC), úgyhogy nem volt kérdéses, hogy amint átvettük a LEGO Creator Expert MINI Cooper dobozát, hetykén legyintsünk: ugyan, mit nekünk egy alig 1077 darabból álló, építendő kicsiny alkotás?

Később aztán rájöttünk, nem oly’ szimpla minden, mint amilyennek látszik – de ne szaladjunk ennyire előre, kezdjük az elejétől.

10242_lego_creator_expert_mini_cooper_teszt_napimagazin_025A LEGO Creator Expert MINI Cooper közepes nagyságú dobozban érkezett. A szokásostól eltérően a fedelet jelen esetben nem lehet felhajtani, nincs átlátszó, a doboz tartalmába betekintést nyerő ablak-rész, csak a puszta dobozolás. Van viszont szokás szerint számos fotó, mely a már készre kirakott LEGO Creator Expert MINI Cooper-t ábrázolja különböző szemszögekből, valamint az eredeti, alapokat adó modell is feltűnik svájci, hegyvidéki környezetben.

10242_lego_creator_expert_mini_cooper_teszt_napimagazin_001

Alapvetően ennyi elegendő is lehet ahhoz, hogy a modellezést előnyben részesítő vásárlóközönség kompromisszumok nélkül leemelje a polcról a 10242-es pakkot.

Oldalt nyitható a feljebb már említett 1077 LEGO kockát és összetevőt rejtő doboz, itt semmi felesleges sallanggal nem találkozunk, lényegre törően a több csoportba osztott darabok, bezacskózva, szigorúan sorszámozottan. Összesen 3 fő egység található, ezekhez külön zacskók tartoznak, s nem egy esetben a zacskókon belül is találkozhatunk kisebbekkel, valamint egyéb dolgokkal (matricák például).

10242_lego_creator_expert_mini_cooper_teszt_napimagazin_014

Lehet, vannak olyanok, akik nem csinálnak különösebb ügyet abból, hogy az összes összetevőt egy kupacba szórják ki a munkaasztalra, és onnan bogarásszák ki az összeszerelési útmutatóban leírtak szerint minden egyes téglácskát. Természetesen mi nem így tettünk, bár az expert réteg nyilván most mosolyog csak, tegyék azt. Mi inkább a minél részletesebb élményre, valamint az optimálisan kitolt időre fektettük a hangsúlyt.

Első fázis

Az összesen két füzetből álló guide első részét terveztük teljesíteni az első délutánra. Itt máris a 3 fázis első kettő lépcsőfoka van bemutatva apró lépésenként, annak rendje s módja szerint: az első csomag a LEGO Creator Expert MINI Cooper alvázának szerkezeti felépítéséért felelős.

10242_lego_creator_expert_mini_cooper_teszt_napimagazin_004

Itt máris beleszaladunk a LEGO portfóliójának szinte összes képviselőjébe, legalábbis, ami a kockákat illeti; végeredményben a TECHNIC vonal dominál, soklyukú idomokkal, egymásba illeszthető kialakításokkal megspékelve. Különálló egységként kell kialakítanunk az autó pótkerék-vályúját, mely az alvázra applikáltan helyezkedik el a kocsiszekrény hátsó traktusában, s megalapozza a nyitható csomagtér talapzatát is. Az első fázisban kerülnek kialakításra a mellső sárvédők belső részletei is, helyet hagyva a kerekeknek, melyek sajnos ezúttal nem mozgathatók a kormányrudazat segítségével, külön, önálló felfüggesztés van hagyva mind a négynek.

10242_lego_creator_expert_mini_cooper_teszt_napimagazin_002

Miután az alváz és pótkerék helye megvan, jöhet az első lökhárító, mely apró henger-jellegű idomokból áll össze egységgé. Ennek rögzítése után kerül a helyére a már sokat emlegetett pótkerék is, valamint a LEGO Creator Expert MINI Cooper padlózata, az első és hátsó ülések rögzítőpontjai, a sebességváltó élethű karja, továbbá a csomagtérajtó alapozása is.

Második fázis

10242_lego_creator_expert_mini_cooper_teszt_napimagazin_005Ugye, milyen egyszerűnek tűnik eddig? Pedig egyáltalán nem az, mivel irdatlan mennyiségű apró részletre kell odafigyelnünk, amíg illesztgetjük a darabkákat. Mindenesetre megvan az alváz, az útmutató 2. fázisának ábrája már egy félész MINI-kasznit ígér. Lássuk csak, meglesz-e! Megteszünk mindent, hogy meglegyen, igaz, telnek az órák, a percek, lassan már be is sötétedik – igaz, mocorog a kisördög bennünk, hogy az egészet meg kell e napon oldani. Mert feladvány ez, ha tetszik, ha nem. Kőkemény logikával és agytornával.

10242_lego_creator_expert_mini_cooper_teszt_napimagazin_006

Miután sorban kirakosgattuk a hátsó ülőpad lekerekített alsó végeit, jöhetnek az első székek, egyenként. A LEGO hihetetlenül ügyelt arra, hogy a LEGO Creator Expert MINI Cooper minden egyes részlete a lehető legjobban próbálja visszaadni az élethűséget az eredeti képmáshoz hűen, ennek érdekében még az ülések kárpitjának kockás mintázatát is lemodellezték.

10242_lego_creator_expert_mini_cooper_teszt_napimagazin_008

Tehát mi is ennek folyományaként parányi kis kockákból rakjuk ki a sakktábla-mintázatú patternt, s még az ülőpadok ergonómiája is kiformálódik menet közben. Mellé behelyezzük a kézifékkart, ami szintén mozgatható le és fel, majd jöhetnek a hátsó ülések lapjai szintén a hasonló megközelítésben.

10242_lego_creator_expert_mini_cooper_teszt_napimagazin_003Ha azt hinnénk, hogy innen csak egy röpke ugrás a háttámlák elkészítése, tévedünk. Valamilyen egyedi stratégia folytán a LEGO útmutatója most a hátsó sárvédőidomok felszerelésére sarkall, mellette beszerelésre kerülnek a két színben pompázó helyzetjelzők is, kezdve lezárni a LEGO Creator Expert MINI Cooper far kialakítását. Közben lassan felépítjük a B és C oszlop közti oldalfelületeket is, majd jöhet egy kis pepecselés a matricázással a C oszlop alá. Itt ügyelnünk kell arra, hogy az alig fél centiméteres matricák ha egyszer feltapadtak, nagyjából nem mozdíthatók többet, vagy ha igen, felkaparással csak, ami ugyebár jelentősen ront az esztétikai állapoton (főként, ha makróval fotózzuk utána – a szerk.)

Miután helyére került a hátsó szélvédő, ismét jön egy matricázás, ezúttal a C oszlopokra kerülnek a kockával azonos sziluettű felületek. Közben a hátsó ülések támlája is a helyére kerültek, valamint az oldalablakok is megvannak: az utaskabin hátulja – a csomagtér ajtajának kivételével – elkészült.

10242_lego_creator_expert_mini_cooper_teszt_napimagazin_007

Most pedig jöhetnek az első ülések háttámlái. Itt ugyanaz a kockás minta érvényesül, mint az ülőlapok esetében elöl és hátul is, s hogy fokozzuk az élethűséget tovább, előre hajthatóak lesznek, valamint szintén mozgatható fejtámlát is kapnak.

10242_lego_creator_expert_mini_cooper_teszt_napimagazin_026

Eljött az ideje, hogy összerakjuk néhány darabból a LEGO Creator Expert MINI Cooper csomagtér fedelét. Ide kerül ismét néhány speciális alakzat, no meg a rendszámtábla is, matrica formájában – mi stílszerűen az angol variációt választottuk. Ha már jobbkormányos, ha már brit, legyen meg a teljes bája.

10242_lego_creator_expert_mini_cooper_teszt_napimagazin_009

Annak érdekében, hogy a LEGO Creator Expert MINI Cooper csomagtartója ne maradjon üresen, autentikus piknik kosarat, dugós üveget, talpaspoharakat, sajtot, kenyeret és kockás vászonterítőt is mellékeltek az autóhoz. Ezek pontosan beférnek a kis nyíláson, és máris zárható a teljes felületén illeszkedő csomagtérajtó – az első útmutató füzetet ki is pipáltuk.

Harmadik fázis

10242_lego_creator_expert_mini_cooper_teszt_napimagazin_010Itt kezdtünk tanakodni: bár már kifelé megyünk jócskán a délutánból, mégsem lenne annyira rossz ötlet, ha folytatnánk az alkotómunkát. Jó, jó, de mi lesz a fotókkal? Már akkor megfogant bennünk az ötlet, hogy ha olyannyira nem is pontos, akkori érát képviselő MINI Cooper modellt, de a jelenlegi képviselők egyikét mindenképpen megszerezzük egy átfogó Autóaddikt.hu teszt és fotózás erejéig – na, majd ott, a helyszínen készülnek fotók az eredeti „nagytestvér” MINI Cooper mellett…

A harmadik fázis összesítő ábrája már a menetkész LEGO Creator Expert MINI Cooper -t ábrázolja, csalogatóan. Rendben, megcsináljuk ezen a délutánon, vagy kora estén, nem számít. Úgyhogy gyorsan kiszórtuk a 3-as zacskók első negyedének kockáit, és nekiláttunk a hátsó részek (oldalablakok, hátsó szélvédő) lesimításának, lezárásának. Utána máris a kormánykerék és a rudazat beillesztése következett, jó 45 fokos szögbe állítva, kicsit rálógva az ülésre, mely alapvetően a kormánykerék aránytalan nagyságából adódott.

10242_lego_creator_expert_mini_cooper_teszt_napimagazin_011

Már kormánnyal a fedélzeten neki is foghattunk a műszerfal megépítésének. A részletesség itt is kiemelkedő, ugyanis a légbeömlőktől a műszerekig minden megvan, beépíthető, jól kivehető. Pontosan ugyanúgy, ahogyan a nyitható fedéllel ellátott motortérbe húzott motor esetében is – itt a tervezők különféle színű darabokkal oldották meg, hogy jól elkülöníthetőek legyenek a kitűnően kidolgozott részletek – még leömlőket is kapunk.

10242_lego_creator_expert_mini_cooper_teszt_napimagazin_016

Elkészültek tehát a motortér alapjai, szükséges, hogy a két első kereket is fedje sárvédőív, mint ahogyan az a hátsó részen már felfedezhető. Meg is van, helyére pattintjuk, utána mehet a hűtőmaszk rácsozata a helyére, de a páros termetes ködlámpákról sem szabad megfeledkeznünk. Itt egy apró malőr, konkrétan egy erőteljesebb nyomás hatására beomlott a LEGO Creator Expert MINI Cooper orrának nagy része, jöhetett a korrekció, de valamilyen szinten örültünk, mert rátett a hasznos kirakási időre úgy 5 percet minimum.

10242_lego_creator_expert_mini_cooper_teszt_napimagazin_012

Egyre inkább kezd kirajzolódni a LEGO Creator Expert MINI Cooper valós formátuma. Hát még akkor, ha az oldalajtókat is a helyére tesszük! Mindkét esetben zsanérral, egymás tükörképeire mintázva, tehát ugyanazt a folyamatot kell megismételnünk egymás után. Először az enteriőr színvilágával harmonizáló ajtókárpitok kerülnek a helyükre, majd jöhetnek a kilincsek. Utána pedig a kialakított helyre bepattintjuk az ajtókat, és meg is vagyunk. Az illesztések itt is maradéktalanul passzolnak.

Mi hiányzik még innen? A motorháztető természetesen. Itt építjük be a LEGO Creator Expert MINI Cooper -re jellemző fehér csíkozást, mely kitűnően harmonizál a szintén fehér tetővel. Ide is kerülnek lekerekítések, az orr rész pedig megkapja soron következő matricáját, ami jelen esetben egy MINI Cooper logó lesz.

10242_lego_creator_expert_mini_cooper_teszt_napimagazin_019

Innentől már nincs sok hátra. Helyükre kerülnek a fényszórók, valamint a sárvédők felső lezárásai is, továbbá a fehérre fényezett visszapillantók is mehetnek az oldalajtókra. Már csak az első szélvédő hiányzik, be is rakjuk a helyére, majd megy rá a lezárás, máris kész a MINI Cooper kabrió.

Így sem lenne rossz, de azért szereljük össze az utolsó részleteket is. A négy, kifejezetten vastag gumiköpenyekkel bíró felnikre több küllős dísztárcsák is kerülnek, így mehetnek a helyükre, a még szólóban árválkodó féltengelyekre. Nincs apelláta, a LEGO Creator Expert MINI Cooper már négy keréken áll, tökéletesen gurul, a lényeg a részletekben rejlik. Ez különösen igaz jelen esetben.

10242_lego_creator_expert_mini_cooper_teszt_napimagazin_015A harmadik fázis legutolsó lépcsőfoka a LEGO Creator Expert MINI Cooper tetejének elkészítése, ami tulajdonképp több nagyobb lemez egymás mellé építése, és lefedése sima lap darabkákkal. A két oldalsó rész, továbbá a hátsó végződés lekerekített, előre kap egy plusz csíknyi kiegészítést. Ahogy elkészültünk a tetővel, máris mehet az előre kialakított illesztésekre, és máris teljes egészében pompázik a LEGO Creator Expert MINI Cooper .

10242_lego_creator_expert_mini_cooper_teszt_napimagazin_013

Ha nagyon belehúzunk az építési folyamatba, úgy nagyjából 3-3.5 óra alatt összerakható a LEGO Creator Expert MINI Cooper . Expert nehézségi szintűnek irányozzák be a LEGO szakemberei, alapvetően illik is rá, hiszen masszív odafigyelés szükségeltetik ahhoz, hogy minden a helyére kerüljön, lehetőleg akkor, amikor az útmutató ténylegesen megköveteli.

10242_lego_creator_expert_mini_cooper_teszt_napimagazin_027

Nem sokkal azután, miután elkészítettük a LEGO Creator Expert MINI Cooper modellt, meg is érkezett szerkesztőségünkhöz az a 2015-ös évjáratú MINI Cooper D, amely a fotók kiegészítéseképp volt hívatott szolgálni tesztünket. Ráadásul sikerült pontosan ugyanolyan színárnyalatban és csíkozással kifognunk a tesztautót, mint amilyen a LEGO Creator Expert MINI Cooper . Nem is maradhatott más hátra, mint az, hogy egymás mellé állítsuk a két ízig-vérig kultikus autót, és legeltessük szemünket a hasonlóságon – még akkor is, ha a LEGO verzió egy jó pár évtizeddel korábbi modellt mintáz -, és párhuzamot vonjunk küllem és küllem közt. Mint nagy- és kistestvér, vagy apa, és fia. Már csak azt kell eldöntenünk, hogyan osszuk a szerepeket jelen esetben, mivel a jelentős méretbeli különbségek révén finoman szólva elbizonytalanodunk.

10242_lego_creator_expert_mini_cooper_teszt_napimagazin_029

Még több fotó: Napimagazin Facebook oldal

A cikkhez tartozó fényképeket Canon EOS 5D Mark II fényképezővel készítettük.
Az online- és egyéb kommunikációnkhoz ASUS ZenFone 2 okostelefont használunk.
Együttműködő partnereink: Acer Hungary, ASUSGigabyte, SonyEpson, Kaspersky Lab, Canon, Camera Kft., Nike
Utómunka hardver: Acer, ASUS, Gigabyte

Egy napos sörtúrára várja utasait a PIVO Expressz

Csehország több száz éves városába  Brünnbe látogathatnak el a PIVO Expresst utasai szeptember 15-én. A jó hangulatról az Élményvonat személyzete már felszállás után gondoskodik. A büfékocsiban hangulatos zenék és sörkínálat várja az utasokat.

A kisváros – hangulatos sörfőzdéi mellett – középkori templomai és kastélyai számos látnivalót kínálnak. S ha kedve tartja, fedezze fel Sörvillamossal Brünn csodás városát!

pivo_ program_sorvillamos

A közel két órás program során a sörvillamos végighalad a város legszebb pontjain, miközben a villamos fedélzetén csapolt sörök és egyéb nedűk széles választéka várja a vendégeket.

pivo_hangulat_az_Orfeum_kocsiban

A PIVO Expressz szeptember 5-én 6 óra 5 perckor gördül ki a Budapest Nyugati pályaudvarról.

Jegyek elővételben kaphatók a Nosztalgia jegyirodában.
Budapest, Nyugati pályaudvar 10. vágánya mellett (Tel.: +36 1 269-5242)

További részletes információk (menetrend, jegyárak, programok) itt : http://www.mavnosztalgia.hu/hu/programs/show/784