Főoldal Blog oldal 527

Minden ötödik gyermek okostelefon- vagy tablettulajdonos

A mai gyerekek nagy százaléka már hétéves koruk előtt megkapja első okostelefonjuka vagy tabletjüket – derült ki a JátékNet.hu Webáruház felméréséből. A kütyüktől való függőség jellemzően kisiskolás korban alakul ki, de a megvonás már akár 1-2 éves korú gyermekek esetében is feszültséget szít a családokban. Karácsony közeledtével sok szülő voksol ugyanakkor a hagyományos játékokra: különösen népszerűek ilyenkor a többszemélyes és interaktív, illetve kézügyességet fejlesztő játékok.

Sok magyar szülő lepi meg okoskészülékkel gyermekeit: saját okostelefonnal és tablettel is a kicsik egyötöde rendelkezik, előbbit minden második esetben 8 és 12 éves koruk között, utóbbit pedig még ennél is korábban, 7 éves korukig kapják meg. A JátékNet.hu Webáruház friss, online kutatásából az is kiderült, hogy a megkérdezett családok közel 10 százalékánál a gyermekek 12 éves korukra már mindkét kütyüt birtokolják.

gyerek_tablet

Az elektronikai eszközöktől való függőség is leginkább a 8-12 éves korosztályt érinti, mintegy kétharmaduk rendszeresen játszik laptopon, tableten, asztali számítógépen és okostelefonon, egyharmaduk pedig játékkonzolokon is. Nem kell azonban félteni a kisiskolásokat sem, az 5-7 évesek 60 százaléka kapcsolódik ki mobiltelefon segítségével, de közel 50 százalékuk használja a laptopot és a tabletet is erre a célra.

A legtöbben napi szinten játszanak a kütyükkel: a 8 évesnél idősebbek 60 százaléka napi fél-két órát, míg az ennél fiatalabbak 80 százaléka legfeljebb egy órát tölt ilyen jellegű kikapcsolódással. „Láthatóan egyre fiatalabbakat szippant be a kütyüvilág, megnyugtató eredmény azonban, hogy a 3 éven aluli gyermekek zöme egyáltalán nem vagy csak néhány percet játszik hasonló készülékekkel – árnyalta a képet Bognár Ákos, a JátékNet.hu Webáruház ügyvezető igazgatója. – A most felnövő generáció életében persze fontos, hogy otthonosan mozogjon a technika világában, ugyanakkor azt tanácsoljuk a szülőknek, hogy érdemes szabályozniuk azt, hogy a kicsi mennyit és mivel játszhat a tableten, okostelefonon.”

Problémaforrás a kütyü

A felmérésből kiderült, hogy a családok felénél okozott már fejfájást a szülőknek, ha gyermeküket nem engedték tablettel, okostelefonnal vagy más kütyüvel babrálni. Főként a 3 évesnél idősebbek reklamálnak emiatt, de már az 1-2 évesek egyharmadánál is előfordult hiszti ilyen okból. „Egyáltalán nem szerencsés ez a tendencia, ráadásul nemcsak a szóban forgó eszközökkel, hanem a televízióval is számolnunk kell. Minél idősebbek a gyermekek, annál több időt vesznek el ezek a készülékek a szabadidejükből, nem véletlen, hogy sok sikeres játék tévés vetélkedők vagy mesék alapján született” – mondta el Bognár Ákos.

Kell idő a tradicionális játékokra is

A felmérés szerint a hagyományos játékok legintenzívebben az 1-4 évesek életében vannak jelen: ebben a korban még akár napi 3 óránál tovább is le lehet kötni így a figyelmüket, a 12 évnél idősebbek fele viszont még fél órát sem szán hasonló tevékenységre. „A gyermek fejlődésében pedig az egyik legfontosabb tevékenység éppen a játék, ezen keresztül tanulja meg a szabályokat, az alkalmazkodást, a figyelmet, így fedezi fel a környezetét, illetve megtanulja, hogy hogyan kell viselkedni, mi helyes és mi nem” – emelte ki Csordás Ágnes, a Magyar Védőnők Egyesületének elnöke. „Jó hír, hogy karácsonykor sok szülő éppen olyan meglepetést keres, ami segíti a kicsik fejlődését: idén is jelentősen megnőtt az érdeklődés a többszemélyes és az interaktív, valamint a kézügyességet fejlesztő játékok iránt. Az idei szezonban a legkeresettebb tíz játék közül öt társasjáték” – tette hozzá Bognár Ákos. A webáruház adatai szerint az ünnepi időszakban átlagosan 4 termék kerül a kosárba. A szülők ilyenkor jellemzően többet szánnak játékokra: egy vásárló átlagosan 15 ezer forintot költ el, ami az év többi időszakához képest mintegy 50 százalékos növekedést jelent.

 

Legkeresettebb játékok a karácsonyi időszakban:

1. Mágikus Jinn – A varázslatos gondolatolvasó
2. Jancsi és Juliska – A torkoskodó társasjáték
3. Találd ki? Extra – elektronikus kiadás
4. 150 db gumi karkötőhöz + medálok
5. Barbie: Csillogó-villogó sellő
6. Csillámos hajékkő stúdió
7. Villámválasz társasjáték
8. Glitza csillám tetkó
9. Bogyó és Babóca: Furfangos párosító kártyajáték
10. Gazdálkodj okosan – Régi játék új pénzekkel

Az Allee Bevásárlóközpontban nyílt meg a tizedik Starbucks

Különleges, ünnepi pillanathoz érkezett a Starbucks, hiszen tizedik kávézóját nyitotta meg a márka az Allee Bevásárlóközpontban. A jubileumi kávézó belső tereire a Starbucks barátságos hangulata jellemző, a falak dekorációja a kávé termesztésének és fogyasztásának emblematikus pillanatait idézik meg.

starbucks_megnyito

A tizedik kávéház kialakításában egyedülálló, hiszen Cafe Lab elnevezésű szeparált termének köszönhetően, kisebb csoportok saját rendezvényeinek befogadására, valamint különleges kávészemináriumok rendezésére is alkalmas. A 201 négyzetméteren közel 75 vendég fér el kényelmesen, akik a nyári szezonban a 18 férőhelyes külső teraszról is élvezhetik majd személyre szabott kávéitalaikat.

„Nagyon büszkék vagyunk új kávézónkra, illetve mindarra, amit az elmúlt négy évben elértünk. Továbbra is azon dolgozunk, hogy a helyi közösségekkel együttműködve önkéntes órákkal olyan ügyeket támogassunk, melyek fontosak számunkra. A Starbucks fejlődését vásárlóink elégedett visszajelzései segítik, így célunk továbbra is az, hogy a legjobbat nyújtsuk” – mondta el Szabó Orsolya, a Starbucks marketing specialistája.

starbucks_nyito_csapat

A tizedik kávézó nyitása alkalmából 10 érdekességgel szolgál a márka a kávé szerelmeseinek.

1. A Starbucks Magyarország eddigi tevékenysége alatt összesen 584 órányi önkéntes munkával támogatott különböző kezdeményezéseket. Segédkezett például a Bajza utca és a Városligeti Fasor sarkán található Református Emlékpark megépítésénél, a IV. Tudományos Fesztivál kétnapos eseményének megvalósításában, de a 2013-as nagy árvíz idején is kivette részét a homokzsákok pakolásánál.

2. Négy év alatt összesen 500 liter kávét osztottak ki a Starbucks önkéntesei jótékony célra, többek között a 2013-as árvízi munkálatokban résztvevők számára, az Ökumenikus Segélyszervezet tavalyi karácsonyi „szeretet éhséges” elnevezésű eseményén, valamint a 2014-es budapesti büszkeség menetén résztvevőknek a Nyitottak Vagyunk mozgalom támogatójaként.

3. Önkéntes munkájukkal összesen 700 négyzetméternyi területet varázsoltak szebbé a Starbucks baristái, valamint 145 óra munkával járultak ahhoz, hogy a 850 méter hosszú Sas-hegyi természetvédelmi terület tanösvényei akadálymentesen járhatók legyenek minden természetbarát számára.

allee_starbucks_2

4. A Starbucks a világ kávékészletének felső, vagyis legjobb minőségű 3% -át vásárolja fel, kávéitalait 100% arabica kávéból készíti, melyek a Rák- és a Baktérítő között elhelyezkedő kávéöv három régiójának 1100 méter feletti, magaslati részein teremnek. A három kávérégiót a latin-amerikai, az afrikai-arábiai, illetve az ázsiai-óceániai terület alkotja.

5. 2013-ban a Starbucks kávék 95%-a származott olyan forrásból, melyet nemzetközi fair trade szervezetek hitelesítettek. A Starbucks célja, hogy 2015-re a kávék 100%-a méltányos kereskedelem útján kerüljön az üzletekbe, melyet egy független, harmadik szervezetnek is hitelesíteni kell.

6. A vállalat elkötelezett híve a fiatal tehetségek támogatásának és annak, hogy kreatív alkotókkal, művészekkel működjön együtt. Hazai kampányaiban olyan divatmárkákkal dolgozott együtt, mint a NUBU, a USE Unused, a KataSzegedi, a Daniel Benus, a Tomcsányi Dóri, az Artista és Tamara Barnoff.

7. A Starbucks kávézóiban rendelkezésre álló alapanyagokból a baristák 87 000 féle módon is képesek a kávéitalokat elkészíteni.  Amellett, hogy a különböző régióból származó kávék közül választhatnak, azt is eldönthetik, hogy koffeinmentes vagy épp félig koffeinmentes italt kérjenek. A különféle méretű frissítők ízesítése és a változatos feltétek is mind azt szolgálják, hogy a vendégek italukat személyre szabottá tegyék.

allee_starbucks_1

8. A Starbucks tíz kávézója összesen 1772 négyzetméter alapterületen, 676 férőhellyel várja a felfrissülni vágyókat. A nyári szezonban tízből hét kávézó (Starbucks Westend, Starbucks Király, Starbucks Széna tér, Starbucks Bazilika, Starbucks Fashion, Starbucks MOM Park és az új Starbucks Allee) biztosít szabadtéri ülőhelyet is, így a vendégek a szellős teraszokon ülve élvezhetik a Starbucks italokat.

9. Bár kevesen tudják, de eredetileg a márka a Moby Dick című regény bálnavadászhajójának nevét viselte volna, vagyis a „Pequod”-ot. Mivel azonban a vállalat logóját megálmodó Terry Hecklernek nem nyerte el a tetszését ez a változat, így esett a választás a regény kávéfüggő első tisztjére, Starbuckra.

10. A Starbucks kávéházak világszerte, így Magyarországon betartják a „tízperces szabály” elvét, azaz a hivatalos nyitás előtt 10 perccel már készen állnak a korán érkező vendégek kiszolgálására, és a hivatalos zárás után 10 perccel is van még mód arra, hogy aki késve érkezik, a napot egy Starbucks itallal zárja.

Soroksáron épül a következő IKEA áruház

Az IKEA Magyarország megerősítette új áruház építési szándékát a XXIII. kerületben, Soroksáron. Ez lesz a harmadik áruházuk Magyarországon a Budapesten található Örs Vezér téri és a budaörsi után.

ikea_2014

„Örömmel osztjuk meg a vásárlóinkkal és a magyar lakossággal a harmadik IKEA áruház építésével kapcsolatos terveinket. Az IKEA megfelelt a XXIII. kerületi, soroksári telek tulajdonlásával kapcsolatos törvényi és jogszabályi előírásoknak, és immár az építési engedély birtokában, folytatja a harmadik áruház előkészítését. Egy IKEA áruház építése ugyanakkor hosszú távú folyamat, amely több, az IKEA nemzetközi szabályzatában rögzített részfolyamatból épül fel. A következő lépésre akkor kerülhet sor, ha elkészülnek a hatástanulmányok, és lezárul az építési terület vizsgálata is. A harmadik áruház megnyitásának időpontját és annak részleteit akkor tudjuk pontosítani, ha minden kapcsolódó külső és belső előkészítés befejeződik. A vásárlóinkat és a lakosságot előzetesen mindig tájékoztatjuk a terveinkről, az aktivitásainkról, és így járunk majd el a harmadik áruház építéséről szóló információk esetében is” – mondta el Nicole Erdmann, az IKEA Csehországért, Magyarországért és Szlovákiáért felelős ingatlanfejlesztési menedzsere.

Rendhagyó Mikulás program a Bazilikánál

Az Adventi Ünnep a Bazilikánál rendezvénysorozaton idén különleges Mikulás programmal készülnek, amelyre nem csak a kicsiket várják. Az „Együtt lesz élmény az ünnepekből!” mottó jegyében óriási Mikulás flashmob szerveződik; este piros ruhás, piros sapkás Mikulások és barátaik lepik el a teret, hogy egy szép énekkel és egy vidám közös tánccal tegyék emlékezetessé a napot. A Mikulásvárás már péntek délután elindul és egészen vasárnap estig tart, a Mikulás mellett ingyenes foglalkozások várják a kicsiket és családjukat a mesés hangulatú, fényekkel dekorált téren.

bazilika_mikulas_1

A Szent István Bazilika előtti tér idén negyedik alkalommal lesz az adventi időszak leglátványosabb, élményekkel teli találkozópontjává, ahol a legszebb közös program az esténként vetített karácsonyi fényfestés (minden este 16.30-tól fél óránként).

Ezen a hétvégén a legnagyobb attrakció a 18.30 órára meghirdetett Mikulás villámcsődület, amelyre már több százan jelentkeztek a szervezőknél. A közösségi Mikulás show egy karácsonyi dallal indul majd – Wolf Kati, Szekeres Adrien, Roy és Pély Barna közös dala, a Karácsonyi álom eléneklésébe a vásár vendégei is bekacsolódhatnak. Ezt követően a résztvevők és a csatlakozók a Bazilika előtt egy fergeteges, vidám koreográfiát adnak majd elő.

bazilika_mikulas_3

A Mikulás hétvégéjén is nyitva áll a 14 év alattiak számára ingyenes, 200 négyzetméteres koripálya és hozzá a korisuli, pénteken és szombaton a Gönczöl Néptáncegyüttes táncháza várja a gyermekeket, családokat. A Tisztelet Társaságánál 5-én paverpol szobrok készítésében, 6-án és 7-én Kovács Magdolna és Novák Zsuzsa grafikusok vezetésével rajzos foglalkozáson vehetnek részt, a Magyar Ökumenikus Segélyszervezet „szeretet.éhség” sütödéjében pedig az adományozóknak szánt mézeskalácsok elkészítésébe kapcsolódhatnak be. A mézeskalácsok dekorálása nemcsak remek időtöltés, de az önkéntesek munkájához is komoly segítség.

Mikulás flashmob: 2014. 12. 06., szombaton 18.30-tól

Bazilika, Szent István tér, Budapest

Programok és nyitva tartás:
www.adventiunnep.hu
www.facebook.com/adventiunnepabazilikanal

Joulupukki, a finn Mikulás idén is a Ford-ot választotta

Mint ahogyan korábban már megírtuk, hétfőn ismét megérkezett Budapestre Joulupukki, a finn Mikulás, akit a Budapest Liszt Ferenc nemzetközi repülőtéren XVIII. kerületi óvodások és a Győr-Moson-Sopron megyei Lipótról érkező iskolások köszöntöttek. A Finnagora Finn Kulturális Intézet szervezésében tizenkettedik alkalommal hazánkban járó Joulupukki egyhetes programja alatt több városba és kisközségbe látogat el Magyarországon, ahol a nyilvános találkozók mellett iskolákat, óvodákat és árvaházakat is felkeres, amiben immáron kilenc éve az Autó Nexus Ford márkakereskedés lesz segítségére.

joulupukki_ford_2014

A finn Mikulás, akit egyhetes magyarországi körútján az idei évben is egy különleges ’Joulupukki-mobil’, egy egyedi módon felmatricázott Ford Tourneo Custom szállít a különböző helyszínekre, kedden a salgótarjáni Fő téren, ma a veszprémi Megyei Könyvtárban majd Győrben, a Széchenyi téren talákozott a gyerekekekkel. Csütörtökön Szombathelyhre és Ajkára látogat, pénteken pedig a főváros több pontján bukkan fel: délelőtt részt vesz a Mikulásgyár hivatalos megynyitóján, délután Óbudán, a Fő téren, este a Kispesti Központi Játszótéren oszt ajándékokat. Mikulás napján délelőtt a budapesti MOM Sportban fogadja a gyerekeket, majd Szentendrére is ellátogat.

Joulupukki 2002 óta immár hagyománnyá vált magyarországi körútjai során immár több százezer gyermekkel találkozott és sok-sok gyermeket ajándékozott meg, mindannyiuk számára mosolygósabbá téve december elejét, és meghittebbé varázsolva a szeretet ünnepére való készülődés heteit, ahogy idén is mindent megtesz majd, hogy minél több apróság számára szerezzen örömöt. Ebben ezúttal is elengedhetetlen volt az Autó Nexus Ford márkakereskedés támogatása, amely immáron kilencedik alkalommal biztosított szállítójárművet az Igazi Finn Mikulás számára, a gyerekek nem kis örömére, hisz a Tourneo Custom-ban rengeteg ajándék elfért.

„Nagy öröm számunkra, hogy az Autó Nexus a Ford Közép- és Kelet-Európai Értékesítő Kft. támogatásával immáron kilencedik alkalommal segédkezhetett abban, hogy Joulupukki az ország számos helyére eljutva minél több gyermek számára szerezhessen örömet és igazi, felejthetetlen élményt ittartózkodása során a szeretet ünnepére készülve. Semmihez sem fogható az apróságok sugárzó arcának látványa, amikor megpillantják a ’Joulupukki-mobiljából’ kiszálló Igazi Mikulást.” – fogalmaz Császár Gábor, az autó Nexus Kft. ügyvezető igazgatója.

Mintaboltot nyitott az Asus Magyarországon

Az Asus magyarországi képviselete és a Notebook.hu együttműködésében a Pólus Center látogatói találkozhatnak először az Asus mintabolttal.

asus_mintabolt_polus_center

Az Asus magyarországi képviselete büszkén jelenti be hazánk első Asus mintaboltjának megnyitását a Pólus Centerben. A Notebook.hu együttműködésével megnyíló üzlet igazi mérföldkőnek számít az Asus hazai irodájának életében, hiszen a vásárlók a gyártó teljes, a magyar piacon elérhető notebook, tablet és AiO kínálatát megtekinthetik, kipróbálhatják és megvásárolhatják.

„Véleményünk szerint ez az üzlet jelenleg Magyarország egyik legszebb és leginnovatívabb mobil informatikai értékesítési pontja, egyben a legelső Asus mintabolt Magyarországon, ahol a látogatók mindig az elsők között ismerhetik meg a gyártó notebook, tablet és AiO újdonságait.” – nyitotta meg szavaival az üzletet Farkas András, a Notebook.hu – Digitaltech Europe Kft. ügyvezető igazgatója.

Az üzletben az aktuális androidos és windowsos készülékek felhozatalán túl olyan lenyűgöző modellek is szemrevételezhetők, mint a legújabb Zenbook UX303 ultrabook, a 360°-ban átfordítható kijelzővel rendelkező Transformer Book Flip vagy a PC-s játékosokat célzó Republic of Gamers termékcsalád két legerősebb tagja, a G551 és a G751. A vásárlók szakmailag felkészült stábnál érdeklődhetnek a kiállított gépekről, az azokat érintő PC-s és tabletes trendekről, illetve segítséget kapnak a számukra legmegfelelőbb modell kiválasztásában.

„Hazánk első Asus mintaboltjának megnyitása az év egyik legfontosabb eseményét jelenti számunkra, hiszen ezzel az üzlettel még közelebb kerülhetünk a vásárlókhoz, egy helyen tudjuk megmutatni a különböző felhasználói szokásokra tervezett készülékeinket, továbbá tanácsadással tudjuk segíteni döntésüket.” – mondta Győri Attila, az Asus Magyarország kereskedelmi vezetője.

Magyarország első Asus mintaboltja 2014. december 4-től kiemelt nyitási akciókkal várja a vásárlókat a Pólus Centerben, a Hollywood Boulevardon.

Folyamatosan növekszik a kreatív- és kulturális ipar Európában

A kreatív- és kulturális ipar az elmúlt években is növekedni tudott Európában: ma már hétmillió embert foglalkoztat a kontinensen, azaz ötször többet, mint például a telekommunikációs szektor – jelentette be az Artisjus, európai szervezetük, a GESAC megbízásából készült friss EY-tanulmány eredményei alapján.

Milyen mértékben járulnak hozzá a kreatív- és kulturális iparágak Európa gazdasági teljesítményéhez? – tette fel a kérdést a szerzők európai szervezete (GESAC), amelynek a hazai Artisjus is aktív tagja. Az elemzés elkészítésével az EY (korábban Ernst & Young néven ismert) tanácsadó cég párizsi irodáját bízták meg, amely tizenegy alszektorra bontva vizsgálta a kreatív- és kulturális ipart: könyvpiac, újságok és magazinok, zene, előadóművészetek, televízió, film, rádió, videojátékok és egyéb játékok, vizuális művészetek, építészet és reklám.

alszektorok_forgalma

Kiderült, hogy a maga 535,9 milliárd eurós évi forgalmával, a kreatív-és kulturális ipar Európa egyik legmeghatározóbb szereplője, 4,2%-kal járul hozzá a kontinens GDP-jéhez.

A szektor a harmadik legnagyobb munkaadó az építőipar és vendéglátóipar után, megelőzve például az autógyártást. A kreatív- és kulturális iparág ráadásul erősen támaszkodik a helyi munkaerőre, és sok fiatalt vonz: a dolgozók mintegy 19 százaléka harminc év alatti. Ráadásul még a gazdasági válság legnehezebb éveiben is 0,7 százalékkal tudott növekedni az iparágban dolgozók száma.

„Ez most nem csak egy újabb európai elemzés egy szektorról, itt sokkal nagyobb a tét” – mondta a bejelentés kapcsán Tóth Péter Benjamin, az Artisjus stratégiai és kommunikációs igazgatója. „Sokan ugyanis kizárólag úgy tekintenek a kreativitásra és a kultúrára, mint ami anyagi terhet jelent a társadalomnak és az államnak, amire mindig csak költeni kell. Ez az elemzés megmutatja, hogy valóban iparágként kell tekinteni erre a szektorra, ami mind gazdaságilag, mind a foglalkoztatásban jelentős értéket képvisel itt Európában. Ez a mi erős oldalunk.”

Az EY európai volumenű tanulmánya a zenei területet vizsgálva külön kitért a Sziget fesztiválra is. A világ tíz leglátogatottabb fesztiválja közül öt Európában van, ezek egyike a népszerű budapesti rendezvény. A felmérés keretében megkeresték Gerendai Károlyt, a fesztiváliroda ügyvezető igazgatóját, aki elmondta az elemző cégnek, hogy a Sziget iroda évközben 50-60 embert foglalkoztat, de a fesztivál ideje alatt ez a szám 9000-re emelkedik. „A fesztiválszervező cégek igen jelentős munkáltatók, amelyek elsősorban magasan képzett, helyi, fiatal munkaerővel dolgoznak. A feladatokat nem tudjuk távoli országokba kiszervezni, ezért helyi szinten különösen fontos a gazdasági szerepünk” – mondta Gerendai.

Magyarországon a ProArt készíti el az első zeneipari jelentést, amelyből hamarosan kiderül majd, itthon hány embert foglalkoztat a zeneipar, hányan tudnak megélni zenélésből, és mekkora nemzetgazdasági szerepe van ennek az alszektornak.

Ganxsta Zoli kislánya rendszeresen tündérnek öltözik

A 7 éves szőke Zoé olyan akár egy mesebéli hercegnő, kedvence Stella, a Winx Club belevaló tündére. Zoli ha teheti, minden időt együtt tölt lányával, sőt közös rajzfilm maratonokat is gyakran tartanak otthon.

Tündérlázban ég Ganxsta Zoli bájos kislánya! A büszke apuka már meg sem lepődik, ha Zoé csillámos, pörgős szoknyában és áttetsző szárnyakkal szalad elé. „Zoé már kisgyerekkorától kezdve imád öltözködni, igazán csajszis a természete. Legnagyobb kedvencei a varázserővel bíró tündérek, de mivel belevaló kislány, a hagyományos hercegnőknél jobban szereti a Nickelodeon Winx Clubjának modern és harcias szereplőit. Kisebb korában én is gyakran találtam ki neki rendhagyó esti meséket, például olyanokat, ahol a mesehős punk koncertre megy.” – árulta el a népszerű rapper.

ganxsta_zoli_ zoeval

Ganxsta Zoli azt is elmesélte, hogy lánya az egyik farsangon az otthoni kutyájukról mintázott jelmezbe öltözött be. „Zoé imádja a két fehér argentin dogunkat, különösen Doncit, a lányt. Az édesanyja egyszer erről a kutyusról mintázott jelmezt készített a számára, legutóbb pedig fekete macskának öltözve ment a farsangra. Odavan a legújabb tündéres jelmezéért is, ami tökéletesen áll neki, ráadásul mindig tudom, hol van: bármerre jár-kel, csillámport hagy maga után a lakásban.” – mondta nevetve Zoli.

Akár a Nickelodeon Winx Clubjának tündérei, Zoé is rengeteg időt tölt együtt legjobb barátnőivel. „Igazi kis triumvirátust alkotnak Alexával és Grétával, az óvodában ismerkedtek meg, a suliban pedig ugyanabba az osztályba járnak. Elválaszthatatlan barátnők: pizsama partikat tartanak, párnacsatákat vívnak, és gyakran alszanak egymásnál. Zoénak nagyon jó barátnője Gergely Csaba lánya, Anna is, akivel a közös nyaralások és hoki meccsek során kedvelték meg egymást. Nagyon jól mulatnak együtt.” – mesélte Ganxsta Zoli, aki hozzátette, hogy gyakran társasjátékoznak és csocsóznak együtt a lányával.

zoe_jelmezben

Zoénak az iskola mellett számtalan külön programja van: aerobic, furulya, szolfézs, és angol órákra jár, szabadidejében pedig nagyon szeret rajzfilmeket nézni. „A Madagaszkár pingvinjei a közös kedvenceink, állati nagyokat nevetünk együtt a szövegeiken – amikor csak tehetjük, megnézzük a sorozat részeit. Zoé a tündérek és a tündéres rajzfilmek rajongója, gyakran nézi a Winx Clubot is, Stella a kedvence, aki egy kicsit hasonlít is rá.” – mondta Zoli.

Holnaptól a Comedy Central-on az Agymenők nyolcadik évada

Az eredetivel szinte egy időben indul el az Agymenők 8. évada  a magyar humorcsatornán. A televíziózás történetének egyik legnézettebb, legtöbbet idézett és nem utolsó sorban legdrágább szitkomjának friss szezonjára már nem kell sokat várniuk a rajongóknak.

agymenok_8evad_2

Az Agymenők új évadát az amerikai tévékkel párhuzamosan adja le a Comedy Central. A négy ”kocka” története ott folytatódik, ahol a hetedik évadban abbamaradt. Sheldon (Jim Parsons) elhagyja társait és Kaliforniát is, hogy magányos utazgatásba kezdjen. Természetesen kirabolják és egy szál fecskében és egy pólóban riogatja a vasútállomáson várakozókat. Amy (Maylim Bialik) és Leonard (Johnny Galecki) egészen Arizonáig kocsikáznak kellően idegesítő, de szerethető barátjukért. Sheldont az ág is húzza: nemcsak a kedvenc képregényboltja zárt be, de az egyetem azt is közli vele, hogy a húrelméleten kell dolgoznia. Közben Leonard és dögös barátnője, Penny (Kaley Cuoco) eljegyezték egymást, így az összeköltözés is aktuálissá vált.

agymenok_8evad_3  agymenok_8evad_4

Ahogyan a szereplők is kilépnek komfortzónájukból, az Agymenők sorozata is minden eddiginél változatosabb, drámai részekkel gördül tovább.

Az Agymenők legújabb, 8. évada december 5-től, péntekenként 20:00-kor a Comedy Central műsorán.

 

Hogyan lépjünk fel hatékonyan a pigmentfoltok ellen?

A pigmentfoltokat sokan összekeverik a szeplőkkel, s való igaz, a két bőrelszíneződés bizonyos szintig nagyon is hasonlít egymásra. Alapvető különbség a kettő között, hogy míg a szeplők főként fiatalokon, kis átmérővel jelentkeznek, addig a pigmentfoltok inkább idősebb korban alakulnak ki, és egészen nagyok, akár 10 milliméteresek is lehetnek.

„Az egyenletes, homogénszínű bőr esztétikus látványa, sokak számára vonzó. Ez feltehetően összefügg a fiatalság és az egészség képzetével is, hiszen az idősödő bőrön jellemzőbbek a pigmentfoltok, és számos betegség is járhat a pigmentáció zavarával. Az öregedés során a pigment termelődés folyamata is veszít tökéletességéből, így kialakulhatnak kisebb-nagyobb pigmentfoltok és a pigment termelés kimerüléséből adódó színhiányos területek is. Egyéni hajlam kérdése, hogy kinél milyen intenzitással és mennyi idő után jelentkeznek a különféle elszíneződések a bőrön”- árulta el Kürti Éva, a Fytofontana Stem Cells szépségszakértője, aki azt is hozzátette, hogy az elszíneződés olykor nagyobb területet is érinthet. „A probléma jellemző módon a fehérebb, világosabb bőrön jelentkezik, de természetesen örökletes tényezők, hormonális változások és a környezeti hatások, főként a túlzott napozás is közrejátszhatnak kialakulásában.

kurti_eva_fytofontana_stemcells

 

Ősztől tavaszig halványítsuk a pigmentfoltokat

„Mivel a bőrben lévő festékanyag fontos szerepet játszik a nap károsító hatásának kivédésében, a fokozott napsugárzás pigment termelésre készteti a bőrt. Ha a pigmentáció folyamata nem egyenletes, akkor bizonyos helyeken sokkal gyorsabban termelődik a festékanyag, míg máshol kevésbé, így egyre kifejezettebbé válnak a különbségek. „Eleinte a bőr kifakulásával eltűnhetnek ezek a foltok, de egy idő után egyre erősebbé válnak, hiszen mindig már egy kis színkülönbségről indul újra a folyamat”– meséli Kürti Éva, a Fytofontana Stem Cells szépségszakértője, aki azt is elárulja, mit tehetünk ellene. „A pigment halványító termékek általában enzimgátlás útján fogják vissza a festékanyag termelődésének folyamatát. Ennek köszönhetően alakult ki az az általános nézet, hogy nyáron egyénre szabott, de erőteljes fényvédelemmel védjük a bőrt az UV sugárzással szemben, ősztől tavaszig pedig halványítsuk a pigmentfoltokat! A Fytofontana Stem Cells őssejtes termékcsalád pigment halványító emulziója 25-ös fényvédő faktorral védi a bőrt a napsugárzás pigmentfokozó hatása ellen, ezért nappali alkalmazása javasolt és a nyári hétköznapokon is használható.  Éjszakára jól kombinálható a pigment halványító szérummal, mely nem tartalmaz faktort.  A korszerű pigment halványító összetevők hatását tovább fokozza a bőrmegújító őssejtes komplex.  Célja a bőr fiatalosabb működése, melyhez hozzátartozik az egészségesebb pigmentációs folyamat is. A szérum és a 25-ös fényvédelemmel rendelkező emulzió együtt is használható, éjszakai és nappali bőrápolásra. Hatásukat megalapozza a gyógynövény kivonatokat tartalmazó, kétfázisú arclemosó, mely szintét tartalmaz depigmentációs összetevőt. A kéz foltjaira egy speciális bőrfiatalító, bőrmegújító emulziót fejlesztettek ki, pigment halványító komponensekkel.”
pigmentacio_ellen