Főoldal Blog oldal 545

Pillantsunk be egy rallyműhely kulisszatitkaiba!

Nemrégiben hatalmas sikernek bizonyult, hogy a Red Bull Global Rallycross sztárja, Ken Bock bepillantást engedett műhelytitkaiba, ezért a Ford Racing ‘All Access’ videosorozata most egy másik élvonalbeli csapat kulisszái mögé kalauzolja el a nézőket.

ford_fiesta_olsbergs_mse

Andreas Ericsson, az Olsbergs MSE (OMSE) csapat tulajdonosa megnyitotta svédországi rallyautó-műhelyét a Ford Racing stábja előtt, s a kamerák eddig sosem látott képsorokon rögzíthették, amint a szerelők felkészítik egy futamra a csapat Ford Fiesta ST versenygépét. Ericsson bemutatja a rajongóknak a helyet, ahol a Fiesták készülnek, és olyan különleges részegységekről is fellebbenti a fátylat, mint például a különleges sebességváltók, sőt bepillantást enged az általa “barlangként” emlegetett titkos helységbe, ahol az összeszerelés folyik.

A nézők emellett azokat a helyeket is megismerhetik, ahol a szerelők a Fiestákat javítják, vagy éppen a gumikat és a motorokat tesztelik. A műhely a szó szoros értelmében otthont ad az OMSE szerelői számára, hiszen a munkahelyek mellett itt több pihenőszoba, edzőterem és non-stop étterem is a csapattagok rendelkezésére áll. Az OMSE műhelyét bemutató film a Ford Racing ‘All Access’ videokampánya keretében készült. Ezek a videók közelebb hozzák a rajongókat kedvenc csapatukhoz és versenyzőikhez, legyen szó akár a NASCAR, az IMSA, az NHRA, a Formula Drift versenysorozatokról, akár a Red Bull Global Rallycross világáról.

Győr-Budapest ultramaraton: 2015-ben ismét ötnapos lesz a verseny

A jövő évben ismét a klasszikus, Bécs-Sopron-Győr-Tata-Budakeszi-Budapest útvonalon rendezik meg az idén kivételesen Győr és Budapest között lebonyolított ultramaraton futóversenyt.

gyor_budapest_ultramaraton

A szervezők tájékoztatása szerint 2015-ben a második szakasz érdekességének ígérkezik, hogy a Hanságot elhagyva Mosonmagyaróvár irányában halad tovább a mezőny, onnan pedig a Szigetközben, festői szépségű tájakon futva érkezik Győrbe. Ugyancsak újítás lesz, hogy azok számára, akik nem vállalkoznak az ötnapos megméretésre, háromnapos betétversenyt rendeznek Győr és Budapest között, 142 kilométeres útvonalon.

A rövidebb táv létjogosultságát mutatja, hogy a csütörtökön zárult idei versenyen 31-en indultak, és csak egy futó adta fel a küzdelmet. A 31 résztvevő között 11 nő is rajthoz állt, ők valamennyien célba értek. A győztes Marton-Mlecsenkov Évánál csak öt férfi volt gyorsabb.

Forrás: MTI

Visszatér az ikonikus Technics audiomárka

A Panasonic Corporation visszahozta az európai piacra a korábban rendkívül népszerű, ikonikus Technics audiomárkát. A hat év elteltével ismét megjelenő Technics Hi-fi termékeket decembertől lehet majd kapni az európai üzletekben, majd később, fokozatosan a világ más részein is.

technics_reborn

A piaci bevezetést, a Technics project igazgatója, Michiko Ogawa jelentette be még szeptember elején. Ogawa – aki korábban Technics audio mérnök volt, ugyanakkor népszerű és közismert jazz zongorista Japánban – elmondta, hogy az új termék a ‘Technics Definitive Sound’ koncepcióra alapul, amely az elmúlt évtizedek audio fejlesztéseinek, szaktudásának összegzése. A koncepció három fő technikai elem köré épül:

‘Accurate Digital Technology’ (Pontos Digitális Technológia): ez hivatott biztosítani, hogy a jelátvitel a lehető legpontosabb legyen a megfelelő áramellátás mellett.

‘Noiseless Signal Technology’ (Zajtalan Jel Technológia): ez jelentősen csökkenti a zajt annak érdekében, hogy a digitális audio technológia a lehető legjobb teljesítményt nyújtsa.

‘Emotive Acoustic Technology’ (Érzékeny Akusztikus Technológia): ez a kristálytiszta hangról és térélményről gondoskodik, ultra-nagy sávszélességben és nagy dinamikai tartományban.

Ogawa szerint az új Technics legfontosabb küldetése azonban az, hogy egyedülálló, eddig nem tapasztalt, magával ragadó zenei élményt nyújtson.

„Fiatalon újabb és újabb zenei felfedezéseket teszünk és megihletnek bennünket az új zenei irányzatok. Ám felnőve az élet ügyes-bajos dolgai elfordítanak minket a zenétől és talán teljesen el is feledkezünk arról, mennyire szerettünk egykor zenét hallgatni. Az új Technics termékekkel az a célunk, hogy felidézzük a zenehallgatás nagyszerű élményét, hogy „fedezzük fel újra a zenét”. Ehhez a Technics a csak rá jellemző, magával ragadó hanghatással járul hozzá – azzal a zenehallgatási élménnyel, amit, úgy tűnik, elveszítettünk az évek során.” – mondta Ogawa megvilágítva a „Zene újrafedezése” szlogen hátterét.

Két új Hi-fi Audio rendszer sorozat

A Technics két új sorozattal indít a piacon: a Reference Class R1 sorozat és a prémium kategóriát képviselő C700 rendszer kerül az üzletek polcaira decemberben.

A Reference Class R1 sorozatban három hi-fi audió komponens gondoskodik az egyedülálló zenei élményről:
• az SE-R1 sztereó erősítő
• az SU-R1 hálózati audiovezérlő
• valamint az SB-R1 hangszórók.

A Premium Class C700 sorozat – amely kifinomult stílusával nyújt az érzelmekre ható élményt – négy elemet tartalmaz:
• az SU-C700 erősítőt
• az ST-C700 hálózati audio lejátszót,
• az SL-C700 CD-lejátszót
• és az SB-C700 hangszórókat.

A hálózati audió lejátszók új rendszere kompromisszumok nélkül nyújt kiváló hangminőséget, amelyhez igénybe veszi a Reference Class sorozatban alkalmazott technológiákat.

A Technics termékeket decembertől lehet megvásárolni a boltokban. A termékekről további információért kérjük, keressék fel a technics.global Facebook oldalát vagy Twitteren: @technics.

Az új Opel Corsa magasra teszi a mércét kategóriájában

Valódi bestseller a 32 év alatt 12,4 milliós sorozatnagyságban forgalomba került Opel Corsa, amely az Astrával együtt a márka sikermodellje – tartósan több mint egy negyedét teszi ki az értékesítésnek, a nyugat-európai kiskocsi-kategóriában pedig a negyedik helyen áll, sőt Németországban és az Egyesült Királyságban második.

opel_corsa_2015_gyari_3

Amikor tehát az év vége felé Eisenach és Zaragoza elkezdi termelni az ötödik nemzedéket, olyan új sztár indul útjára, amelynek feladata az eddigi siker továbbépítése. Jók is az esélyei, hiszen új futó- és optimalizált kormányműve egészen más érzéssé teszi a vezetését, s az autó egyesíti magában a német mérnöki tudást, a vonzó designt, a digitális kapcsolattartást, illetve a kiváló ár-érték arányt. Modern benzines és dízel turbómotorok adnak le nagy teljesítményt, csekély fogyasztással.

„Rokonszenves fellépése és jó helykihasználása sok elismerést szerzett a Corsának “, mondja Dr. Karl-Thomas Neumann, az Opel Group főnöke. „Biztos vagyok, hogy az ötödik nemzedék még sikeresebb lesz a modern asszisztencia- és infotainment-rendszereivel, a vezetés új érzése pedig mindenkit meglep majd.“

Abszolút precizitás: új futó- és kormánymű

A Corsa alapjaitól újonnan fejlesztett futóművében egyetlen alkatrész sem maradt a régi. A jármű súlypontja öt milliméterrel mélyebbre került, a stabilitást új geometria és merevebb bölcső fokozza – jobb lett a legördülés, a kormányreakció és a sajátkormányzási viselkedés. Eredményképpen az ötödik generációs Corsa biztosan fekszik a kanyarban, elnyeli az úthibákat, egyszerre lett biztosabb és komfortosabb. Az új, sebességfüggő rásegítésű elektromos szervokormány módosított konstrukciója és átkalibrált szoftvere precízebb visszajelzést ad, s egyenesben illetve kanyarban egyaránt kiválóan viselkedik.

Váltás: modern háromhengeres és új sebességváltó

Az új Corsa teljesen friss fejlesztésű háromhengeres, közvetlen benzinbefecskendezésű turbómotorja nemrég mutatkozott be az Opel ADAM gépteteje alatt. Az alumíniumból készült, ellenirányban járó kiegyensúlyozó tengellyel ellátott, 1.0 ECOTEC Direct Injection Turbo csendessége, sima járása és komfortja új mércét állít fel az ekkora háromhengeresek körében. Két teljesítménylépcsővel – 66 kW/90 LE és 85 kW/115 LE – gyártják. Mindkettő teljesíti az Euro 6-os normát, a 66 kW/90 LE változat fogyasztása pedig csak 4,3 l/100 km vegyes használatban, károsanyag-kibocsátása 100g/ CO2. Az új kismotor nemcsak csendes járásával tűnik majd ki, hanem a már alacsony fordulatszámon elérhető nyomatékkal, amely egységesen 170 newtonméter, 1800/percnél.

Ezek mellett kapható az új Opel Corsa 1,2 és 1,4 literes négyhengeresekkel is. Újdonság a programban az 1.4-es benzines turbó, amely 74 kW/100 LE és 1850 – 3500/percnél kifejtett 200 newtonméter leadására képes – ez a hajtóműválaszték legjobbja. Szintén Euro 6-osra átdolgozott két 1.3 CDTI dízel (55 kW/75 LE és 70 kW/95 LE) egészíti ki a palettát. A Corsa piaci bevezetésekor legtakarékosabb dízelváltozat – 70 kW/95 LE, ötfokozatú sebességváltó és fékezési energia-visszanyerő rendszer – CO2-kibocsátása csupán 85 gramm per kilométer, kombinált fogyasztása pedig 3,2 liter, amivel az A+ hatékonysági kategóriába tartozik (VO [EG] Nr. 715/2007).

Szerepet játszanak a komfortban és a kis fogyasztásban az új sebességváltók is: a benzines turbókhoz új, kompakt hatfokozatú jár, minimális belső súrlódással. Kisautókban eddig ismeretlen kényelmet a hatfokozatú automata valósít meg, de simán kapcsolgat az Easytronic 3.0 robotváltó is az 1.4 literes benzines motorral (66 kW/90 LE), kiváló fogyasztással (4,7l/100km, 110g/km CO2). Az Easytronic egyesíti az automata komfortját a manuális váltó hatékonyságával, és kiváló alternatívát nyújt az árérzékeny, de automatát kedvelő vásárlóknak.

Stílusos: Opel designfilozófia, takaros belső tér, új IntelliLink

Vonzóbb lett a Corsa stílusa is. Dinamikus sziluettje, szoborszerű formája és precíz részletei az Opelre jellemző designfilozófiát tükrözik. Áttervezett frontjának elegáns, szárny-alakú fényszórója, ledes nappali világítása, trapéz-hűtőmaszkja és a nagy villámemblémát büszkén viselő domináns krómléce magára vonja a figyelmet. Nyúlánkabb és atletikusabb lett a hátsó rész is. A 4,02 méteres kocsi öt személynek nyújt kényelmes férőhelyet – sportos három- és családbarát ötajtós kivitelben egyaránt.

Belül megkapó az anyagok és a kidolgozás minősége. Látványos, egyben letisztult a vezetőhely, amelyet kívánságra ellátnak az IntelliLink infotainment rendszer hétcolos, színes érintőképernyőjével is. Ez hozza be az Apple iOS és az Android okostelefonok világát a remekül kapcsolódó Corsába. Az autós olyan alkalmazásokat használhat, mint a navigációs BringGo, a rádió- és podcast-világvevő Stitcher és Tune-In, illetve a Siri Eyes Free hangvezérlés, amellyel sms-eket lehet diktálni, vagy e-maileket felolvastatni.

Asszisztencia: modern rendszerek fokozzák a komfortot és a biztonságot

„Olyan élményt akarunk nyújtani a Corsával, amely kiemeli a kategóriában komfort és biztonság terén“, mondja Dr. Karl-Thomas Neumann. „Ezért ilyen sok benne az új technika.“ A széria City-mód például gombnyomásra teszi könnyűvé a kormányzást kis sebességnél, a szintén alapfelszerelés emelkedőn elindulási asszisztens pedig két másodpercig nem engedi visszagurulni az autót.

Egyébként is sok olyan kellemes opciót kínál az új Opel Corsa, amely csak nagyobb kocsikból volt ismerős. Az automatikusan kormányzó továbbfejlesztett parkolóasszisztens gombnyomással aktiválható, ultrahangos érzékelőivel felismeri az alkalmas üres helyet, kiszámítja a szükséges manővert, és beáll a járdához képest merőlegesen vagy párhuzamosan. Mindig hozzá tartozik a holttér-figyelmeztető, amely szintén ultrahanggal tapogatja le az autótól balra és jobbra eső háromméteres területet, nincs-e ott a vezetőnek láthatatlan akadály. Ha másik jármű érkezik oda, jelzőfény villan fel a megfelelő oldali külső tükörben. Tovább fokozza a biztonságot a második generációs Opel frontkamera jelzőtábla-felismerője, távfény- és sávtartó asszisztense, valamint követési távolság jelzője és ütközésveszély-figyelmeztetése. Ezen felül a Corsa elérhető Bi-Xenon világítással is, amely a kanyarfényszórót is magában foglalja.

2015-ben is lesz WSR a Hungaroringen

A tizedik évad épphogy befejeződött, máris elkezdődött a 2015-ös World Seris by Renault. A díjátadó ceremónián a Renault Sport Technologies kiadta a következő év versenynaptárát. A hat Forma– 1-es pálya, köztük az „örökös” Hungaroring mellett megtörtént a várva várt visszatérés Le Mans-ba és Silverstone-ba; a World Series by Renault 2015-ben minden eddiginél nagyobb forma-formáló szerepet vállal az F1 felé vezető úton.

wsr_world_series_by_renault

Három jó hírrel kecsegtet a Renault: az első, hogy a Hungaroringre, a WSR legnépszerűbb pályájára immáron kilencedik alkalommal is visszatér a családi autóversenyes hétvége, ezúttal újra nyáron (ez a második jó hír), rögtön az iskolai időszak befejezése után: 2015. június 13–14-én. A mogyoródi pályára a World Series by Renault 2005-ben indult sikertörténete óta a legtöbbször látogatott el a sorozat, amely tíz éves története alatt a legfontosabb F1-es előkészítővé nőtte ki magát. (Az idén versenyző Forma–1-es pilóták hatvan (!) százaléka a WSR-ben edződött.)

A jövő évi versenynaptárba visszatért a versenyzők által szintén kedvelt Silverstone is; már a tizedik évad alatt is folyton jelezték a pilóták és csapatok, hogy szívesen visszatérnének a legendás pályára, ahol – Magyarország mellett – óriási népszerűségnek örvend a Renault Világsorozata. (Rendszeresen ez a két pálya, tehát a Hungaroring és Silverstone adja a legmagasabb, hétvégénként százezer fölötti nézőszámot!)

Változás történt Franciaországban is. Négy fantasztikus versenyhétvége után a Paul Ricardon, a Renault Sport Technologies a visszatérés mellett döntött: 2015- ben a Le Mans-i Bugatti Circuitre látogat a WSR szeptember végén.

További fontos feladat, hogy közvetlen Forma–1-es környezetben is versenyezzenek a WSR királykategóriájának pilótái, így ismét bekerült a naptárba a Formula 3.5-ös sorozat a Monacói Forma–1-es Nagydíj betétfutamaként.

„A World Series by Renault tíz éve csodálatos egyvelegét kínálja a pályán és a pálya mellett zajló eseményeknek, több mint ötmillió néző előtt” – mondta a Renault Sport Technologies versenyigazgatója, Jean-Pascal Dauce. „Megünnepelve ezt a tíz évet, úgy kívántuk összeállítani a versenynaptárt, hogy Forma–1-es, valamint a Renault számára fontos pályákat vegyítsünk. Fontos az egyensúly a pályák között, hogy pilóták a lehető legjobban felkészülhessenek az élvonalbeli versenyzésre.”

És végére a harmadik jó hír. Tavaly kifutott a Mégane Trophy, így idén „csak” formaautós versenyeket láthattak a nézők. Viszont jövőre új kategóriával bővül a WSR, az R.S. Trophyval, amelyben a Párizsi Autószalonon leleplezett, 1100 kilogrammos, 500 lóerő és 300 km/h sebesség felett teljesítő Renault Sport R.S. 01 versenyautókkal állnak rajthoz a pilóták.

A World Series by Renault (WSR) 2015-ös versenynaptára:

Április 25–26.: Motorland Aragón, Alcañiz, Spanyolország

Május 30–31.: Circuit de Spa-Francorchamps, Spa, Belgium

Június 13–14.: Hungaroring, Mogyoród, Magyarország

Augusztus 29–30.: Silverstone Circuit, Northamptonshire, Anglia*

Szeptember 13–14.: Nürburgring, Nürburg, Németország

Szeptember 26–27.: Bugatti Circuit (Circuit des 24 Heures), Le Mans, Franciaország

Október 17–18.: Circuito de Jerez, Jerez de la Frontera, Spanyolország

Versenyek kizárólag a Formula Renault 3.5-ös sorozat számára:

Május 24.: Monte-Carlo, Monaco (Forma–1-es betétfutam)

Red Bull Ring, Spielberg

Néhány mondatban a WSR-ről

A Renault Világsorozata (World Series by Renault) minden korosztály számára, nemtől függetlenül szüntelen szórakozást nyújt! A programok folyamatosan zajlanak: a pályán Forma–1-es szintű professzionális autóversenyek három fő (két forma- és egy túraautós) kategóriában, látványos, például Forma–1- es és akrobatikus bemutatókkal fűszerezve a versenyek között. A WSR egyik különlegessége, hogy a pálya mellett is számos szórakozási lehetőség kínálkozik vidámparkkal, szimulátorokkal, gokarttal, vetélkedőkkel, KRESZ-parkkal, véradással. A teljesen ingyenes rendezvény tehát nem afféle „szakbarbár”, kizárólag csak a benzingőzért rajongó megszállottaknak szóló, hanem családoknak, baráti társaságoknak is kiváló hétvégi program. 2015. júniusában a WSR kilencedik alkalommal látogat Magyarországra. A Hungaroringre eddig már több mint egymillióan látogattak ki a WSR versenyhétvégéi idején.

 

Budapest új villámtöltője a Graphisoft Parkban

Az idén 15 éves Graphisoft Park egy újabb innovatív fejlesztését mutatta be a bérlőinek és Budapestnek.

nissan_toltoallomas_graphisoft

Elmondásuk szerint a világban és az EU-n belül is egyre hangsúlyosabbá válnak az elektromos hajtású járművek. Az USA és több nyugat-európai ország is komoly erőfeszítéseket tesz annak érdekében, hogy népszerűsítsék az elektromos árammal hajtott autókat, és elősegítsék azok elterjedését. Az Európai Unió hazánk számára több olyan elvárást fogalmazott meg, melyek ennek elterjedését szorgalmazzák. Hazánkban ezt a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) által meghirdetett Jedlik Ányos Terv (JÁT) fogja össze, melynek célja az elektromos közúti közlekedés elterjedése, az elektromos járműipar illetve a hozzá kapcsolódó szolgáltatások, fejlesztések elősegítése és koordinálása.

Az NGM-el szorosan együttműködő Jedlik Ányos Klaszter (JÁK) szakmai támogatásával a különböző iparágakhoz tartozó gazdasági és technológia cégek itt egymásra találtak és ehhez a szellemiséghez próbáltak meg a maguk módján hozzájárulni.

A Graphisoft Park a Budapest Taxival és a NISSAN-nal közösen létrehozta Budapest első „eTaxi Droszt”-ját, ahol lehetőség nyílik az elektromos autók és taxik villámtöltésére is. Így a Parkban dolgozók már közvetlenül is élvezhetik az e-mobilitás előnyeit. Lehetőség nyílik minden parkban dolgozó és látogató számára, hogy ezentúl környezetbarát eTaxival közlekedjenek a városban és így hozzájáruljon az élhetőbb fővárosunkhoz.

Az eseményen ünnepélyesen átadásra került Budapest első zöld eTAXI Drosztja az elektromos villámtöltővel, valamint a Budapest Taxi bemutatta elektromos flottájának egy újabb tisztán elektromos autóját, amely a korábbi kettő után egy harmadik Nissan LEAF.

A fiatalok 96 százaléka az internetre bízza a diagnózist az orvos helyett

A 20 éves fiatalok 96 százaléka az interneten diagnosztizálja magát, majd már kialakult véleménnyel keresi fel az orvost – derül ki a legjobborvos.hu felméréséből. A kutatás azt is megállapította, hogy szívesebben jelentkezünk online egy vizsgálatra, mint telefonon.

internet

A legjobborvos.hu holnap felmérésében 300 aktív internetfelhasználó vett részt. A 13-77 éves megkérdezettek 25 százaléka férfi, 75 százaléka nő, átlagéletkoruk pedig 38 év volt. A kérdőív az internet az orvos-beteg viszonyra gyakorolt hatásait vizsgálta: többek közt azt, milyen szerepe van a világhálónak az orvosválasztásban, a kezelésekre való jelentkezésben, illetve a tünetekről való tájékozódásban.

Terjed az „e-páciens” jelenség

A felmérés eredményei alapján a válaszadók többsége, 73-96 százaléka keres rá az interneten a tüneteire, mielőtt felkeresné az orvost, és már kialakult véleményét közli a szakemberrel. Az arány a 20 évesek esetén a legmagasabb: ők 96 százalékban tájékozódnak online lehetséges betegségeikről. Legtöbbjük el is hiszi, amit itt olvas: mindössze 13,14 százalék kételkedik az interneten megjelenő egészségügyi információk hitelességében.

Az orvosválasztásnál nem, de a bejelentkezésnél a net vezet A 20-40 éves páciensek leginkább barátaik ajánlása alapján választanak orvost (85-90 százalék). A 20 évesek második leggyakrabban az internetet hívják segítségül, a 30-50 évesek pedig a háziorvosnál érdeklődnek. Orvosválasztásnál a legfontosabb a szakember tapasztalata: erre 5-ből 4,7 pontot adtak a kérdőívet kitöltők. Ezután a korábbi páciensek véleménye (4,3 pont), illetve a kezelések ára (4,2 pont) következik. A vizsgálatra legszívesebben online jelentkeznek: 68 százalék választaná ezt az utat, főként a 20 éves korosztály (83 százalék). Az is kiderült a kutatásból, hogy az alanyok a magánorvosokban jobban bíznak, mint az állami ellátásban, főként a plasztikai sebészet, a fogászat és a nőgyógyászat szakterületén.

Együttműködik a Samsung és a Novell

A NetIQ Novell SUSE Magyarországi Képviselet bejelentette, hogy elérhetővé vált a Novell ZENworks Mobile Management 3.0. A megoldás lehetővé teszi az informatikai szakemberek számára, hogy egyszerűen felügyeljék a vállalati infrastruktúrán belül használt, céges és privát tulajdonú készülékeket, mobileszközöket és számítógépeket. A legfrissebb kiadás támogatja a Samsung vállalati mobilos megoldásait és biztonsági platformját, illetve az Apple vállalati felhasználóknak szánt programjait is.

„Fontos mérföldkő a Novell ZENworks Mobile Management fejlesztésében a Samsung Knox-támogatás elindítása, hiszen így a legnagyobb mobilgyártó eszközeihez nyújthatunk integrált, vállalati szintű szolgáltatásokat. Ezáltal számos hasznos Knox-funkció érhető el a Novell mobileszköz-felügyeleti megoldásán keresztül. Például elkülönítve használhatók a privát és vállalati alkalmazások a biztonságos konténerek segítségével, és megtiltható az alkalmazott saját programjai számára, hogy céges tartalmakat érjenek el. Ez nagyobb biztonságot garantál a szervezet érzékeny adatai számára” – mondta Hargitai Zsolt, a NetIQ Novell SUSE Magyarországi Képviselet üzletfejlesztési vezetője.

A Novell ZENworks Mobile Management egy olyan megoldás, amely központosított felügyeleti eszközöket kínál az Android, BlackBerry OS, iOS, Symbian, Windows Mobile és Windows Phone rendszerű okostelefonok és tabletek kezeléséhez. A készülékek mostantól még biztonságosabban használhatók a szervezeteken belül annak köszönhetően, hogy a megoldás támogatja a Samsung SAFE és Knox rendszereket is. A SAFE (Samsung for Enterprise) az üzleti felhasználáshoz szükséges biztonságot és funkciókat nyújtó vállalati megoldásokat tartalmazza. A Knox pedig a szigorúan szabályozott iparágak részére készített biztonsági platform, amely a Novell mobilitási portfóliójának több elemével is integrálható.

Az együttműködés következtében elérhetővé váltak a Novell rendszerében a Samsung Knox Workspace legfontosabb funkciói, így az Android rendszerű készülékeken biztonságos konténerekben (security containers) lehet telepíteni és futtatni az érzékeny alkalmazásokat. A privát, valamint vállalati tartalmak teljesen szeparáltak egymástól, és a saját programok nem férnek hozzá a vállalati e-mail felülethez, ezáltal a céges erőforrások és bizalmas adatok nagyobb biztonságban vannak.

A Workspace mellett a Knox egyéb funkciói is elérhetők a ZENworks Mobile Management rendszerében, beleértve az alkalmazások, a böngészők és az eszköz egyes funkcióinak ellenőrzését vagy korlátozását, a továbbfejlesztett jelszókezelést, illetve az automatikus e-mail kiosztást a Samsung e-mail alkalmazásában. Ez lehetővé teszi, hogy az IT-szakemberek limitálják többek között a képernyőfotók és az alkalmazásbolt használatát, illetve letiltsák a hozzáférést a feladatkezelőhöz, a status barhoz és egyéb eszközfelügyeleti funkciókhoz. A két vállalat a jövőben folytatja az együttműködést, hogy további funkciókkal bővülhessen a mobileszköz-felügyeleti megoldásban igénybe vehető szolgáltatások köre.

A fentiek mellett az iOS eszközök kezelésén is fejlesztettek a Novell ZENworks Mobile Management 3.0 kiadásában. A megoldás mostantól támogatja az Apple vállalati felhasználóknak szánt programjait, így ezen készülékek felügyelete is egyszerűbbé válik a szervezeten belül. A Device Enrollment Program az eszközök egyszerű, tömeges konfigurálásában segíti a szervezeteket, a Volume Purchase Program pedig azt teszi lehetővé a vállalatok számára, hogy alkalmazásokat vásároljanak felhasználóik számára, és azokat automatikusan telepítsék a készülékeikre.

A Novell ZENworks Mobile Management 3.0 már elérhető. További információ: https://www.novell.com/products/zenworks/mobile-management/

Íme, a Nikon PROSTAFF 7 fegyvertávcső

A Nikon bemutatta új, 30 mm-es vázcsővel készült fegyvertávcsövét, a PROSTAFF 7–et, amely kiváló tulajdonságokkal rendelkezik.

nikon_prostaff_7

A 4× zoomtartomány tökéletes nagy távolságokra, egyben kiemelkedik a hasonló árkategóriájú fegyvertávcsövek közül, amelyek mindössze 3× zoomtartományt kínálnak. Nagy távolságok esetén szintén rendkívül hasznos az új fegyvertávcső pontos vízszintes és függőleges beállítási lehetőségeinek széles tartománya. Azonnal nullázható rugós beállító gondoskodik az egyszerű beállításokról, az oldalsó* parallaxis-beállítás pedig lehetővé teszi lövőhelyzetben a könnyű és gyors élességállítást. A teljes mértékben többrétegű bevonattal ellátott lencsék mindig, akár gyenge fényviszonyok között is optimális láthatóságot nyújtanak, egyben garantálják a tiszta és nagy fényerejű képet.

*Oldalsó élességállítást kínáló modellek: 3-12×42SF, 4-16×42SF és 4-16×50SF

Fő jellemzők:

  • 1/4 szögperces lépésekben állítható vízszintes és függőleges beállítási lehetőségek
  • Nagy betekintési távolság a különböző helyzetekben egyaránt kényelmes használat szolgálatában
  • Az oldalsó parallaxis-beállítás lehetővé teszi lövőhelyzetben a gyors élességállítást
  • Rendkívül könnyen beállítható, gyors élességállítású szemlencse
  • Vízálló, páramentes és ütésálló a kivételes teljesítményért különböző körülmények között
  • A 4-16x42SF és 4-16x50SF modellekhez árnyékoló is tartozik.

Üzemanyag-fogyasztási veresenyt nyert a Ford Fiesta ST

A Ford Fiesta ST nyerte meg azt a versenyt, ahol azt mérték, hogy valós körülmények között melyik autó tud legtöbbet lefaragni hivatalos üzemanyag-fogyasztási adatábó: a gyári 5,9 l/100 km adathoz képest a Ford Fiesta ST fogyasztása mindössze 3,6 l/100 km volt a 494 kilométeres, közúton megtett távon, vagyis az autó 39 százalékkal kevesebb üzemanyaggal is beérte. Két autóversenyző, Harrison Scott és Louise Richardson vezette a Fiestát, amely 25 vetélytársát maga mögé utasítva szerezte meg a “Best Improvement” díjat az Angliában megrendezett ALD Automotive/Fleet World MPG Marathon versenyen.

2013_ford_fiesta_st_001

39 százalékos eredményével egy Ford Fiesta ST nyerte meg azt a versenyt, ahol azt mérték, hogy valós körülmények között, közúti forgalomban haladva melyik autó tud legtöbbet lefaragni hivatalos üzemanyag-fogyasztási adatából. Az 1,6 literes EcoBoost benzinmotorral hajtott Fiesta ST 3,6 l/100 km-es fogyasztással, 56 km/órás átlagsebességgel tette meg a távot, vagyis az autó a gyárilag megadott 5,9 l/100 km-es értéknél 39 százalékkal kevesebb üzemanyaggal is beérte.

“Ez a hihetetlen eredmény jól példázza, hogy bár sokan élvezetes teljesítményéért választják a Ford Fiesta ST-t, ez az autó kedvező üzemanyag-fogyasztásával is meg tudja lepni tulajdonosait.” – fogalmaz Juergen Gagstatter, a Ford Fiesta ST program főmérnöke. “Ugyanakkor az is bebizonyosodott, hogy a megfelelő vezetési stílus jelentős üzemanyag-megtakarítással járhat – még az egyébként takarékosnak számító EcoBoost technológia esetében is.”

A Ford Fiesta ST minden idők leggyorsabb sorozatgyártású Fiestája: az autó 6,9 másodperc alatt gyorsul százas tempóra, végsebessége pedig 220 km/óra. Az 1,6 literes EcoBoost motor hatékonyságát turbótöltés, nagy nyomású közvetlen üzemanyag-befecskendezés és kettős, függetlenül változó szelepvezérlés fokozza. Két autóversenyző, a 18 éves Harrison Scott és a 21 esztendős Louise Richardson vezette a Fiestát, amely 25 vetélytársát (köztük három elektromos hajtású autót és három haszongépjárművet) maga mögé utasítva szerezte meg a “Best Improvement” díjat az Angliában évente megrendezett ALD Automotive/Fleet World MPG Marathon versenyen. A második helyezett egy Ford Focus ST lett, amivel két rally-veterán, a 71 éves Andrew Marriott és a 63 éves Andy Dawson autózott 5 l/100 km-es fogyasztással, ami 31 százalékos javulást jelent a Focus ST 7,1 l/100 km-es gyári fogyasztási adatához képest.

“A Ford Fiesta ST nagyon gyors autó, de ha óvatosan kezeljük a gázt, és odafigyelünk a fogyasztást befolyásoló dolgokra, meglepően kevés üzemanyaggal is elmegy.” – fejti ki Scott, miután Richardsonnal együtt teljesítette a 494 kilométeres távot, s a páros a verseny 14 éves történetének legfiatalabb győzteseként lépett fel a dobogó legfelső fokára.

Scott egyébként a Dunlop MSA Formula Ford Bajnokságban versenyez egy olyan autóval, amit ugyanez az 1,6 literes EcoBoost motor hajt. A versenyző elmesélte: “Az autókon nyomkövető berendezés volt, így a bírák ellenőrizhették, hogy minden közlekedési szabályt betartunk, és hogy nemcsak üresjáratban gurulunk, amikor erre lehetőség adódik. Egyébként csupa olyan üzemanyag-takarékos vezetési technikát alkalmaztunk, amit bárki kipróbálhat a mindennapi autózásban is; például kerültük az erős fékezést és a hirtelen gyorsítást.”

A Ford korábban – 2012-ben és 2013-ban – is megnyerte már az általános üzemanyag-fogyasztási versenyt a Ford Fiesta ECOnetic modellel.

* Az üzemanyag-fogyasztási és CO₂-kibocsátási adatokat az Európai Unió 715/2007/EC számú szabványa által előírt technikai kívánalmak és műszaki adatok alapján, illetve az EC/692/2008 rendelet alapján regisztrálták. Az üzemanyag-fogyasztási és CO₂-kibocsátási adatok egy járműtípusra, nem pedig egy adott járműre vonatkoznak. Az alkalmazott tesztelési eljárás lehetővé teszi a különféle járműtípusok és különféle gyártmányok összehasonlítását. A közúti üzemanyag-fogyasztás eltérhet az itt közölt adatoktól, mivel egy autó üzemanyag-fogyasztását befolyásolhatja a vezetési stílus, vagy egyéb, nem műszaki jellegű tényezők is. A CO₂ az az üvegházhatású gáz, ami a legnagyobb mértékben felelős a globális felmelegedésért. Az MPG mértékegységben megadott fogyasztási adatok birodalmi (angol) gallonban értendők, és megfelelnek az európai vezetési ciklus mérési előírásainak. A világ más pontjain alkalmazott, eltérő vezetési ciklusokon és előírásokon alapuló mérései eredmények ezektől eltérhetnek.