Főoldal Blog oldal 547

Új szállásközvetítő portál jelent meg a piacon

A hazai piacon hiánypótló szerepet betöltő, új szállásközvetítő oldal, a Foglalj.hu lehetővé teszi, hogy az összes létező belföldi szálláslehetőség és ár egy helyen legyen elérhető minden látogató számára. Így a szállodai listaáraktól, a kedvezményeken át, a szezonajánlatokig gyakorlatilag minden magyarországi szálláskonstrukció megtekinthető és akár azonnal foglalható.  Az e-Business Group Kft. oldala egyedülálló komplexitásával és közvetlen szobafoglaló rendszerével új perspektívát nyit az online szállásfoglalás piacán.

foglalj_hu

Újfajta stratégia alapján fejlesztette ki oldalát az online szállásközvetítő piac egyik legmeghatározóbb cégcsoportja, az e-Business Group Kft. A hiánypótló szálláskereső site egy technikailag meglehetősen összetett rendszer segítségével összegzi a hazai szálláslehetőségeket, így a családias üdülőházaktól az ötcsillagos szállodákig minden konstrukció megtekinthető és akár azonnal foglalható. A Foglalj.hu egyedülálló komplexitásának köszönhetően minden árajánlatot tartalmaz, a szállodai listaáraktól, a kedvezményeken át, a szezonajánlatokig. Az oldalon ráadásul a pihenni vágyók rögtön láthatják az egyes üdülőhelyek szabad kapacitását, így közvetlenül és gyorsan élesíthető a kiválasztott utazási célpont.

„A legfontosabb szempont az volt az oldal megtervezésekor, hogy se a felhasználó, se a szálláshely ne bajlódjon több körös ajánlatkéréssel, hanem lehetővé váljon az azonnali foglalás mind a szobaéjszakákra, mind az egyéb szolgáltatásokra. Ez az, amit a leginkább hangsúlyozni szeretnénk a Foglalj.hu névvel” – nyilatkozta az oldal egyik megálmodója, Szalay Ákos, az e-Business Group Kft. egyik tulajdonosa.

ebusiness_groupkft

Az oldal komplexitására jellemző még, hogy nem csak szobát lehet foglalni, hanem a vendég már otthonról megtervezheti, milyen egyéb szolgáltatással szeretné még teljesebbé tenni pihenését, így online megrendelheti a parkolóhelyet, a kerékpárbérlést vagy akár a wellness kezeléseket is, azaz minden olyan extrát, amit a szállásadó foglalhatóvá tesz a rendszerben.

„Igyekeztünk olyan komplett belföldi, online szállásfoglaló oldalt létrehozni, amely teljes körűen kiszolgálja az utazni vágyók kényelmét. Ennek eredményeként született meg a Foglalj.hu oldal, amelynek alkalmazásával bárki a saját utazásszervezője lehet!” – tette hozzá Szalay Ákos.

Még biztonságosabbá válhat a Vatera

Még biztonságosabb az adásvétel Magyarország legnépszerűbb online piacterén: az Allegro Group Hu Kft. által üzemeltetett Vatera hazánkban egyedülálló módon bevezeti a Biztonságos Vásárlás Programot (BVP), vagyis garanciát vállal a tranzakciókra.

online_vasarlas

A 2014. október elsején a Vatera.hu oldalon bevezetett program lényege, hogy amennyiben egy felhasználó nem kapja meg a megvásárolt terméket, a Vatera tranzakciónként 100.000 forintos értékhatárig kártalanítja, amennyiben a károsult rendőrségi feljelentést tesz. Az online piactér a fenti összeghatár meghatározásánál maximálisan figyelembe vette a felhasználók szokásait: tapasztalataik szerint ez a limit lefedi az átlagos vásárlások értékét. A program előnyeivel a felhasználók évente legfeljebb öt alkalommal élhetnek.

A Vatera eddig is számtalan eszközzel gondoskodott a vásárlás biztonságáról: az értékelési rendszer alapján a vásárlók részletes képet kaphatnak az eladóról, az esetleges csalásokat algoritmusok szűrik ki, és külön Biztonsági Csoport figyeli a gyanús viselkedési mintákat az online piactéren. Az eladók és vevők közötti értékelési rendszernek, valamint az oldalon végbemenő tranzakciók biztonsági csoport általi monitorozásának köszönhetően a Vaterán végbemenő vásárlások számához képest jelenleg is csak elenyésző mennyiségben fordulnak elő problémás esetek, az új vásárlói programnak köszönhetően pedig egyetlen felhasználó számára sem lehet többé kérdés, hogy a Vaterán biztonságos vásárolni.

„A bizalom mindig is kulcsszerepet játszott az online piactéren történő adásvételben: felméréseink szerint a fixáras termékekért a felhasználóink többsége, csaknem 62 százaléka előre utalással fizet, ami az e-kereskedelmi piachoz képest is igen magas arány. Mindez azt mutatja, hogy a vásárlók egyre jobban bíznak az eladókban, és többnyire pozitív tapasztalatokkal rendelkeznek. Ezt a légkört az új vásárlói program és további kényelmi szolgáltatások bevezetésével is szeretnénk támogatni, tovább erősíteni” – mondta Szanitter Áron, az Allegro Group HU Kft. piacterek üzletág vezetője.

[TESZT] Jeep Grand Cherokee 3.0 V6 CRD Multijet II Overland – terepviszonyok és protokoll

Aki egy kicsit is elhívatott az amerikai autógyártás irányába (mint például a Napimagazin.hu csapata), az jól tudja, milyen érzéseket tud kicsiholni akár az autodidakta szemlélőből is egy-egy tengerentúli megközelítés. Ugyanakkor egyértelmű, hogy az USA-vonal is jelentősen nyit Európa felé, ez leginkább e területen érződik. Persze meglehet, azért, mert ha a többi tömegtermék beáramlását nem vesszük figyelembe, leginkább ezen kategória képviselői relevánsak a nagyközönség számára.

jeep_grand_cherokee_3_0_v6_crd_teszt_2014_001

Korábbi autótesztünkben már alaposan kiveséztük a Dodge Durango 3.6 literes V6 benzinesét, a párhuzam nem véletlen, hiszen a Jeep Grand Cherokee testvérmodelljéről beszélünk. Szerettük, kedveltük, szomorúan búcsúztunk tőle, az unalomig ismételt feelinget is hozta tökélyre csiszoltan, ám fokozott érdeklődéssel vártuk a Jeep Grand Cherokee érkezését szerkesztőségünkhöz. Kiváltképp tavaly már egy teljes napon át tartó túra keretein belül pellengérre állítottuk a Jeep paletta jelentős képviselőit, terepen is próbára tettük azokat – sőt, még stabilitástesztet is sikerült eszközölnünk. Utánajártunk, mennyire marad stabil a vaskos kocsiszekrény viszonylag nagyobb sebességgel történő, hirtelen irányváltoztatás esetén.

jeep_grand_cherokee_3_0_v6_crd_teszt_2014_009 jeep_grand_cherokee_3_0_v6_crd_teszt_2014_008

 

Összevetve tehát teljesen pozitív volt a várakozás, és megérte: a tesztre érkező Jeep Grand Cherokee bár nem klasszikusan V8 elrendezésű benzinmotorral szerelve érkezett, „mindössze” egy V6 CRD Multijet II tette ki a hajtáslánc origóját. Gázolajosan, kicsit európai mivolta ellenére is addiktívvá tesz rövid időn belül. Mindenféle elfogultság nélkül.

Régi az újban

2014-ben facelifttel frissítették a Jeep Grand Cherokee arculatát, ez legfőképp a front részleteiben merül ki; a klasszikus hűtőmaszk-rácsozat alatti hatalmas beömlőnyílást átrajzolták, hangsúlyos krómkeretet kapott, közepén jól kivehető nagylátószögű kamerával. A rácsozat mintája a jól bevált és egyben divatos méhkaptár-vonalat követi, a ködlámpafészkek alakzata megváltozott, a méretek hangyányit kisebbek lettek.

jeep_grand_cherokee_3_0_v6_crd_teszt_2014_002

A fényszórók szinte eltörpülnek a hatalmas felületek közt, morcos tekintetet kölcsönöznek az autónak, s persze szigorúan LED nappali menetfénnyel vannak felvértezve. No és az elmaradhatatlan Jeep felirat a motorháztetőn? Igen, megvan, ugyanaz a betűtípus, ugyanaz a karakterisztika, mint annakelőtte. Mondjuk mint az első, 1993-as modellévben, vagy akkor, amikor a Grand Cherokee még csak Cherokee-ként létezett a köztudatban.

Minden megy a megszokottak szerint

Hála az égnek, a Chrysler nem nyúl(t) jelentősen a formatervhez, viszik tovább a már jól bevált SUV-formavilágot, ennek megfelelően az oldalnézet egyöntetűen hordozza azokat a jegyeket, amelyeket egy Jeep Grand Cherokee esetén kívülről fúj a szakavatott és kevésbé szakavatott is.

jeep_grand_cherokee_3_0_v6_crd_teszt_2014_006 jeep_grand_cherokee_3_0_v6_crd_teszt_2014_005

Kiszélesített, hangsúlyos sárvédőívek, markáns sziluettek, rajzolatok, arányaiban hosszúra nyújtott gépháztető, masszív, robosztus fellépést megerősítő oldalajtó-felületek, viszonylag vékonyra húzott oldalablakok, csapott far. Fénytörésekkel játszó oldalkialakítás jellemzi a karosszériát, a Grand Cherokee felirat természetesen jelen van középtájon, az ajtónyitó kilincsek, továbbá az üvegezések keretei mind krómozottak. Így a prémiumhatás is garantált, bár egy Jeep Grand Cherokee esetében ez elvárás lett mára, nem beszélve arról a szegmensről sem, amelyet az autó erősít. Ahhoz pedig, hogy az összhatás tényleg az elvártat hozza, a gyártó 20 colos (viszont ballonos) felniket applikált a jelenlegi Overland csomagos tesztautóra.

jeep_grand_cherokee_3_0_v6_crd_teszt_2014_003

A Jeep Grand Cherokee fara inkább definiálható átlagosnak külső szempontjából, mintsem olyan eredetinek, mint mondjuk a frontrész – ennek ellenére nincs itt sem esztétikai probléma, nincs hiányérzet sem. Leginkább az európai normatívák által megálmodott formaterv az, ami érezteti hatását, termetes helyzetjelzőkkel, dupla krómkipufogóvégekkel, színre fényezett lökhárítókkal, fémhatású raktérperem megerősítéssel és egy Jeep-en kicsit furcsának ható „Diesel” felirattal.

Anyagminőség: jelesnek mondható. Ez már szinte teljesen európai

Hol vannak már az olcsó, célirányosan alkalmazott kopogós műanyagok, gyatra illesztések? A Jeep Grand Cherokee e téren is jelentősen felzárkózott az öreg kontinens többi, hasonszőrű képviselőjéhez, ugyanis az enteriőr abszolút prémium hatású, jól kiegészítve az autó külső, tekintélyt formáló megjelenését.

jeep_grand_cherokee_3_0_v6_crd_teszt_2014_017

Bár az tesztmodellben alkalmazott vajbőr és hasonló árnyalatú kárpit kombó igencsak kényes, szennyeződésre hajlamos, viszont rendkívül mutatós és elegáns, a menetkomfort és hozzá társított jó közérzet szinte azonnal garantált, miután elfoglaltuk helyünket a tágas fotelekben. A kormánykerék kialakítása teljesen rendben van, ergonómiailag is perfekt, a méret kicsit talán vaskos a mai trendekhez viszonyítva. A keresztküllőkre helyezett alapvető menetfunkciók adjusztálásáért felelős gombok kézre esnek, csakúgy, mint a nyolcgangos automataváltó karja, vagy épp a profilváltó tárcsája a középkonzolra, egész pontosan a kardánalagút burkolatára helyezve.

jeep_grand_cherokee_3_0_v6_crd_teszt_2014_014 jeep_grand_cherokee_3_0_v6_crd_teszt_2014_015 jeep_grand_cherokee_3_0_v6_crd_teszt_2014_016

Jól kivehető és olvasható információkkal látja el a sofőrt a központi műszeregység, ez hasonlóan a Dodge Durango-nál tapasztaltakhoz, digitális-analóg megoldással lett kialakítva. Ha pontosak akarunk lenni, akkor inkább úgy fogalmazunk, hogy egy az egyben ugyanaz a panel, ugyanazok a részletek (csak azt a fránya pillanatnyi üzemanyag-felhasználást mutató kijelzést tudnák már optimalizálni-fejleszteni úgy, hogy tizedest is mutasson).

Mindent a menetkomfortért…

8.4 col átmérőjű kapacitív érintésérzékeny kijelzővel operál az infotainment, ezt a Jeep-nél Uconnect rendszernek hívják. Innen irányítható minden funkció, beleértve a hanggal is vezérelhető klímát, a hangrendszert is, találhatunk minden fájlrendszerrel kompatibilis USB 2.0 aljzatot, SD kártyaolvasót is. A megjelenítő egyébként prémium 3D grafikával megspékelt navigációs rendszerrel is fel lett szerelve, mely viszonylag pontos, néhány újabb, nemrég kiépített útvonalat nem ismert (M0 elkerülő például), de ez egy frissítéssel egészen biztos, hogy áthidalható.

jeep_grand_cherokee_3_0_v6_crd_teszt_2014_021 jeep_grand_cherokee_3_0_v6_crd_teszt_2014_019

Mivel a Napimagazin.hu által tesztelt Jeep Grand Cherokee Overland felszereltséget kapta, a Harman Kardon által fémjelzett prémium audiórendszer is szériatartozék. A hangminőség ténylegesen kifinomult, hiszen 12 csatornás, 506 wattos erősítőt pakoltak alá, 9.1 pontos kiépítéssel (4 magas, 4 középmagas, 1 mélynyomó) büszkélkedhet.

Igencsak testreszabható a Jeep Grand Cherokee: a műszeregység digitális- és analóg hatásának együtteséről az integrált 7 colos TFT kijelző gondoskodik. Ha úgy gondoljuk, menet közben részletes információk jeleníthetők meg a navigáció, a menetteljesítmények adatairól egyebek mellett, mindezt úgy, hogy minden szem előtt legyen, s ne befolyásolja a vezetés élményét.

…és a biztonságért

Nem meglepő módon a Jeep Grand Cherokee is számos előremutató fejlett biztonsági technológiát tartalmaz a felhozatalból. Nézzünk ezek közül néhányat: a ráfutásos ütközésre figyelmeztető rendszer ütközés enyhítéssel külső radarszenzorokkal érzékeli, hogy az általunk vezetett jármű túlságosan gyorsan közelíti-e meg az előtte haladó járművet, s szükség esetén riasztja a sofőrt az ütközés elkerülése érdekében. Egyértelmű, hogy a frissen beszerzett Jeep Grand Cherokee modellünkkel súlyosabb vontatmányokat is szeretnénk mozgatni (mondjuk kisebb hajó, lószállító), ennek megfelelően az autó fel lett szerelve vontatvány-stabilizátorral is.

jeep_grand_cherokee_3_0_v6_crd_teszt_2014_013

Bár nem próbáltuk, de gyakorlatilag a rendszer képes ellensúlyozni az úton átfújó keresztirányú szelek által okozott úttartási problémákat, mindezt az ESC szerves részeként. A borulásgátló (ERM) szintén az ESC része, potenciálisan veszélyesnek érzékelt helyzetekben lép közbe a rendszer, elkerülendő a borulásokat, melyek egy esetleges megbillenésből adódhatnak. Holttérfigyelővel is felszerelték a Jeep Grand Cherokee-t, menet közben az oldalról, vagy hátulról érkező járművekre figyelmeztet. Első- és hátsó parkolássegítő rendszer is megtalálható az autó extrái között – feljebb már említést is tettünk a mellső lökhárító alsó részébe integrált kameráról – ezek értelemszerűen az autó előtt, illetve mögött elhelyezkedő tereptárgyakra figyelmeztetnek, illetve bő információt adnak a környezetről.

Igazi utazóautó, viszont ha kell (kötelező), sziklát is mászhatunk akár

Kényelem tekintetében nincs hiány, ha elemezzük a Jeep Grand Cherokee Overland felszereltségű alternatíváját. A Nepál bézs elnevezésű Nappa bőrkárpitozás magáért beszél, kiváló minőségű, viszont jelentősen hajlamos a szennyeződésre. Főként a lábtörlők, egy sárosabb offroad túra után bizony aktuálissá válik rögtön a tisztításuk. Az első vezető- és utasoldali fűthető, hűthető és szellőztethető ülések fotel jellegűek, az ülőlapok és hátlapok is megfelelő szélességűek, hosszúságúak. Jelenleg már nem érezhető a korábbi, jó 20 évvel ezelőtt még honos trend, miszerint az ülőalkalmatosságok rugós matracra emlékeztető puhaságukkal hosszabb távú utaztatás esetén garantálták a krónikus derék- és hátfájást – a fejlesztőmérnökök eltalálták a Jeep Grand Cherokee esetében azt az arany középutat, melynek folyományaképp tényleges komfortról szól a fáma e téren is. A középre hajtható könyöktámasz hosszában állítható, két utasnak is elegendő helyet garantál.

jeep_grand_cherokee_3_0_v6_crd_teszt_2014_020

Hátul hatalmas terek várják az utazókat, a lábtér hatalmas, a fejtér szintén kompromisszumoktól mentes. A hátsó ülőpadok tömése szintén jó átmenetet képez puha és kemény között, a tartásuk tökéletes, az ülőfelületek nagyobb kanyarok magasabb sebességgel való bevételekor csúszásra hajlamosak. Az autó optimális szélességének köszönhetően három átlagos testalkatú felnőtt utas gond nélkül elfér, korrekt vállterekkel, a jól pozicionált övvonal pedig garantálja a kellemes kitekintést utazás közben.

Mivel a Jeep Grand Cherokee hamisítatlan szabadidőautó, ezért nyilvánvalóan fontos a csomagtér méretezése. Itt sem spóroltak az amerikaiak, 782 literes befogadóképesség áll rendelkezésre alapból, lehajtott (40:60) ülésekkel 1554 literre növelhető a kapacitás. Mindezek mellé számos rekesz, fiók, csatlakozóaljzatok teszik teljessé az összhangot.

Erőssége a terep. Nézzük, miként is működik mindez

Nem csak szabadidőautó, hanem vérbeli terepjáró is egyben – a letűnt klasszikusok egy megmaradt képviselője. Bár a tesztautó nem terepgumikkal lett szerelve, mégis megmérettettük könnyebb terepen. Abból kiindulva, hogy a tavalyi menetpróba kapcsán szintén hasonló felszereltséggel még nagyon terepfokozatot és profilt sem kellett kapcsolnunk ahhoz, hogy átevickéljünk a süppedősen saras kijelölt pályán.

jeep_grand_cherokee_3_0_v6_crd_teszt_2014_018 jeep_grand_cherokee_3_0_v6_crd_teszt_2014_012

Selec-Terrain a Jeep Grand Cherokee járművezérlési rendszerének elnevezése. Tulajdonképpen ez egy profilválasztó, melyet egy központi helyen lévő tárcsával vezérelhetünk a középkonzolról; öt választható üzemmóddal. Mindez kifejezetten előnyös és egyben biztonságos is az autó vezetése szempontjából, ugyanis nem kevesebb, mint 12 járművezérlési rendszert koordinál egyszerre. Ha tehát homokos területen autózunk, elég Sand üzemmódba kapcsolni, és máris a legoptimálisabb módon közvetít a hajtáslánc a négy hajtott kerékre. Ha épp sáros környezetben támad kedvünk egy pár körre, jöhet a Mud fokozat, ha havas a terep, akkor értelemszerűen a Snow állás a nyerő. Amennyiben nehezebb, kemény terep következne, válasszuk a Rock beállítást, ez különösképp előnyös sziklás, köves felületeken. Egyébként Auto módozatban hagyva a rendszert szintén tökéletes a Jeep Grand Cherokee összes visszajelzése a terepkörülményekről, ilyen esetekben a rendszer automatikusan felismeri környezetét, és a külső infók feldolgozásával végzi a hajtás optimalizálását.

Tovább növeli a Jeep Grand Cherokee terepes hatékonyságát a manuálisan állítható hasmagasság is (Quadra-Lift), így akár 287 milliméteres összérték is elérhető. Parkolásnál célszerű a kasznit legalsó állásba engedni, ez a normál magasságból 40.6 millimétert vesz le, Aero-ba pedig akkor álljunk, amikor például autópályán, vagy sima, egyenletes műúton haladunk – itt kereken 15 milliméter mínuszt tapasztalhatunk az alaphoz képest. Könnyebb terepen alkalmazzuk az Off-road 1 pozíciót, 33 milliméterrel emelkedik így meg a karosszéria, illetve ha nagyon szélsőséges a helyzet, akkor Off-road 2-be kapcsolva 65 milliméterrel növekszik az autó hasmagassága.

jeep_grand_cherokee_3_0_v6_crd_teszt_2014_011 jeep_grand_cherokee_3_0_v6_crd_teszt_2014_010 jeep_grand_cherokee_3_0_v6_crd_teszt_2014_008

Vessünk egy pillantást a Jeep Grand Cherokee terepszögeire és egyéb kapcsolódó adataira! 26.3 fokos a maximum Off-road 2 állásban (első spoilerrel) az első terepszög, 26.5 fok a hátsó, szintén Off-road 2-ben. A rámpaszög 18.8 fokos, nem meglepően ez is Off-road 2 állásban mért érték. A Jeep Grand Cherokee tetemes önsúllyal bír, 85 kilogramm híján 3 tonnát nyom az autó.

V6, gázolaj: közel 3 tonnásan is kedvező tulajdonságok

Közös nyomócsöves, közvetlen üzemanyagbefecskendezéses MultiJet II rendszerű, V6 elrendezésű 3 literes dízel erőforrás dolgozott a Jeep Grand Cherokee tesztelt példányában. A motor maximális teljesítménye 250 lóerő 4000-es percenkénti fordulatszámon, a csúcsnyomaték 570 Newtonméteren, mely már 2000-es percenkénti fordulatszámon rendelkezésre is áll. Az erőátvitelhez 8 sebességes, tisztán dolgozó automataváltó csatlakozik, mely pontosan, kifinomultan végzi a fel- és visszakapcsolásokat. A V6-os egység kulturáltan dolgozik, direktebb gázreakciókra hallatja hangját is; dízel mivolta ellenére bársonyos, ugyanakkor masszív, némi V-effekt érzékelhető is, magasabb fordulatszám-tartományokban, mely alatt a 4000 környéki beirányzást kell érteni. Az előcsalogatható több, mint félezres Newtonméter tartalék is magáért beszél, határozott gázadásra megugrik a közel 2 és fél tonnás kaszni, és egyenletesen épül fel a nyomatékgörbe.

jeep_grand_cherokee_3_0_v6_crd_teszt_2014_022

A dinamikus stílusú vezetést a Jeep Grand Cherokee kategóriájától szokatlanul visszafogott üzemanyag-fogyasztással summázza: intenzív használat mellett (sok közepes és könnyebb terep, országút, autóút) mindössze 10.6 literes átlagot produkáltunk 100 kilométerre – 90 kilométer/óránál 5.9, 110 kilométer/óránál 6.6 literes értékek születtek, városi miliőben fél órás dugóval, sok alacsonyabb sebességtartományba való felgyorsításnál 10.4 liternél állt meg a kijelzés. Terepen nyilván az értékek a terhelés arányában változnak, alapjában véve felfelé. A hatótáv előzőek függvényében remek, ugyanis a tank kapacitása 93.5 literes.

Következzen a Jeep Grand Cherokee árazása: a belépő szintet a Laredo felszereltségű, 3 literes, V6-os 190 lóerős dízellel szerelt verzió jelenti, 14 600 000 forintos bruttó listaárral, míg a csúcsmodell jelen esetben is (Chrysler) a 6.4 literes V8-as HEMI SRT benzinessel felvértezett 468 lóerős erőgép – 25 800 000 forintos bruttó listaáron. Cikkünk főszereplője az erős középmezőnyt képviseli (legalábbis ár tekintetében összehasonlítva a többi modellel), a 3 literes V6 CRD Overland csomaggal 19 400 000 forintért (bruttó listaár) vihető haza. A Jeep Grand Cherokee mindezek mellett kapható 3.6 literes V6 Pentastar, illetve 5.7 V8 HEMI motorokkal is, úgyhogy igazán szélesnek jellemezhető a paletta. A Jeep minden modelljére 5 év, vagy 100 000 kilométer garanciát vállal.

jeep_grand_cherokee_3_0_v6_crd_teszt_2014_007

2014 Jeep Grand Cherokee 3.0 V6 CRD specifikációk

Motor

Motortípus: V-elrendezésű, hathengeres, közös nyomócsöves Multijet II dízelmotor

Lökettérfogat: 2987 cm³

Maximális teljesítmény: 250 LE @ 4000 ford./perc

Maximális forgatónyomaték: 570 Nm @ 2000 ford./perc

Erőátvitel: összkerékhajtás, nyolcfokozatú automataváltó

Méretek, egyéb műszaki adatok

Hossz: 4828 mm

Szélesség: 1943 mm

Magasság: 1802 mm

Tengelytáv: 2915 mm

Első gumik mérete: 265/50 R20

Hátsó gumik mérete: 265/50R20

Tömeg, üresen: 2403 kg

Össztömeg: 2975 kg

Csomagtartó mérete: 782 liter, 1554 literig bővíthető

Üzemanyagtartály mérete: 93.5 liter

Menetteljesítmények

Végsebesség: 202 km/h

Gyorsulás 0-ról 100-ra: 8.2 másodperc (gyári), 8.6 másodperc (saját, mért eredmény)

Fogyasztási adatok

Saját, mért eredmény (átlagos használattal)

Városi: 10.4 l/100 km

Országúti: 5.9 l/100 km

Vegyes: 8.9 l/100km

Gyárilag mért eredmények

Városi: 9.3 l/100km

Országúti: 6.5 l/100km

Vegyes: 7.5 l/100km

CO2 kibocsátás: 198 g/km

Még több információ a Jeep magyarországi képviseletének honlapján olvasható.

Még több fotó: Napimagazin Facebook oldal

A cikkhez tartozó fényképeket Canon EOS 5D Mark II fényképezővel készítettük.
Együttműködő partnereink: Acer Hungary, Gigabyte, Sony, MSI, Epson, Canon, Camera Kft., Nike
Utómunka hardver: Acer, Gigabyte, MSI

Lancôme True to Rose kollekció: tisztelgés az ikonikus rózsa előtt

Idén ünnepli negyvenedik születésnapját a Lancôme ikonikus rózsája, ezért egy különleges kollekcióval tiszteleg a márka a jelképük előtt. A True to Rose névre hallgató legújabb gyűjtemény 5-5 új árnyalatokat takar a L’absolu Rouge ajakrúzsokból és a Vernis in Love körömlakkokból.

A teljes kollekció fő inspirációja természetesen maga a rózsa volt, így a világ legszebb és legendás rózsái közül ötöt választottak ki a legújabb gyönyörű árnyalatok elkészítéséhez. A Lancome egyedülálló kémia eljárást fejlesztett ki, amely során arra törekednek, hogy a rózsák vibráló színét a lehető legélethűbben visszaadják. A ragyogó és pigmentekben gazdag árnyalatokat a virágok legjavából nyerik ki. Minden egyes rózsaszirom kromatikus elemzésen megy át, hogy spektrofotométer segítségével az eredeti árnyalatot reprodukálhassák. Így pontosan annyi pigment és gyöngyház kerül a rúzsokba, hogy annak színe tökéletesen megegyezzen az eredeti rózsaszirom színével.

lancome_true_to_rose

Minden egyes rúzs ProXylane-ben gazdag, így azonnal hidratálja az ajkakat. Tápláló hatásának köszönhetően az ajkak bámulatosan ragyogóvá válnak!

Árnyalatok

Rose Lancôme n°368: különlegesség és karakteresség szimbóluma

Vibráló fukszia szín, melyet a legendás Lancôme rózsából nyernek ki. A ragyogó, igazi nőiesség szimbóluma, mely a világon minden nő előtt tiszteleg.

lancome_n368

lancome_368 lancome_v_368

Rouge Amour n°160: a szerelem szimbóluma

Intenzív piros szín, melyet a vörös rózsa inspirált. A legenda szerint a rózsát Vénusz hozta a földre, vörösre pedig Cupido vére festette.

lancome_n160

 lancome_160 lancome_v_160

Rose Comtesse n°246: a nagylelkűség szimbóluma

A ragyogó rózsaszín árnyalatot a természet legbájosabb rózsája ihlette. Virágzásakor teljesen felfedi gyönyörű rózsaszín szirmainak százait.

lancome_n246

lancome_349  lancome_v_246

Rose Amnesia n°244: az örökkévalóság szimbóluma

A lágy és érzéki rózsafás árnyalatot egy klasszikus rózsa ihlette, mely a meghittség szimbóluma és a mennyasszonyok kedvelt virága.

lancome_n244

lancome_244 lancome_v_165

 

Rouge Carrousel n°349: a francia életöröm szimbóluma

A pompás rózsaszínes árnyalat színét a francia parkok közkedvelt rózsája inspirálta. Selymes rózsaszín szirmainak az egymásba áthajló színek adnak különleges ragyogást.

lancome_n349
lancome_349  lancome_v_246
Penélope Cruz és a Lancôme legújabb szépségnagykövete, Lupita Nyong’o egyaránt egyedülálló nőiességükkel képviselik a L’Absolu Rouge és Vernis in Love legújabb kollekcióját.  Alas és Marcus Piggott kamerája előtt a két színésznő olyan mintha virágokkal teli ágyból ébredne, mely hűen tükrözi a Lancôme nőiességét egyetlen képben.

penelope_cruz_true_to_rose_2

 

A kollekció 2014 októberétől kapható az alábbi üzletekben:
LANCÔME Szépségsziget (WestEnd City Center I.emelet Millennium udvar 225. 1062 Bp. Váci út 1-3.) és a LANCÔME márkát forgalmazó parfümériák

[TESZT] Acer Aspire V13 V3-371- ereje teljében, ultra vékonyan

Mi legyen egy, a hétköznapi használat során folyamatos külső behatásoknak, igényeknek kitett notebook fő érdeme? Lehet akár kettőt is említeni? Nosza, rajta: legyen combos hardvere, és persze a vékony kivitel sem utolsó szempont. Ha ezt a két fő jellemzőt összegyúrjuk, máris megszületik az Acer Aspire V13 notebook.

acer_aspire_v13_v3_371_001

Lányok, asszonyok, figyelem: az Acer Aspire V13 V-371 ideális választás lehet a gyengébbik nem számára, kiváltképp rettentő dizájnos darabról szól a fáma. Az pedig egyáltalán nem elhanyagolható szempont – főként, ha férjek, párok szemszögéből szemléljük a lényeget – ha mondjuk a hardverkiépítés is a topon van. Például egy legfrissebb generációs i7 processzorral a középpontban.

Nos, a legutóbb teszten nálunk járt Acer Aspire V13 V-371 pontosan olyan, ahogyan a felvezetésben definiáltuk a lényeget. Tudni illik, hogy a V13 a fő típusjelzést fedi, mellette mindenféle krikszkraksz betú-számkombináció jelenti a lényeg szerves részét; jelen esetben a V3-371 utal a kiépítésre.

Leginkább az ultrabook kategóriába tartozik az Acer V13, a 13.3 colos képátló még épphogy a tradicionális 15.1 col alá pozicionálja (notebook), viszont a netbookok fölé kerül. A formaterv rendkívül minimalista és letisztult, a sarkok kerekítettek, az egész kialakítás rettentően vékony – nem egészen 2 centiméter (19.65 milliméter). A képernyő fedlapja tűzzománc-jellegű pattern-t kapott, tehát mintás, fénytörésekkel játszó, sőt, színjátszó, ha szemből nézzük, az Acer logó bal középre került a tokozáson. A hátlap mindössze némi szellőző- és beömlőnyílásnak ad helyet, a gerincre helyezett zsanérok strapabírónak tűntek a teszt folyamán.

acer_aspire_v13_v3_371_004

Az Acer Aspire V13 V3-371 billentyűzetoldali jobb szélén kaptak helyet a főbb csatlakozóaljzatok, egy USB 2.0 illetve USB 3.0 személyében, továbbá ide integrálták a teljes értékű HDMI portot, valamit a LAN és AC socketeket is. A 3.5 milliméteres sztereó kombinált jacket befogadó konnektor a bal oldalon található meg, a felső íven mindössze a lélegeztetés lamellái kerültek kialakításra.

Robosztus, szóló gombokból felépülő billentyűzetet kapott az Acer Aspire V13 V3-371, mindkét kéz számára (nem hátrány, ha kisebb méretűek) van elegendő hely, a csuklók is pihenhetnek gépelés közben minden különösebb extra fáradtságérzet nélkül. Igaz, szerencsésebb lett volna, ha magyar, lokalizált billentyűzettel érkezik a tesztalany, sajnos QWERTY kiosztás volt, ám az importőr elmondása szerint a jövőben már valódi, retail felépítményekkel fogunk dolgozni a cikkek megírásakor, illetve azok kapcsán.

acer_aspire_v13_v3_371_002

A Napimagazin.hu-nál járt Acer Aspire V13 V-371 csúcskonfigurációval domborított, s nem csak a V3 szériára értendő ez. Ugyanis a legújabb generációs, 2 GHz órajelen futó Intel Core i7-4510U CPU valóban izmos, minden mai igényt kielégítő hajtást garantál, mindehhez hab a tortán az összesen 8 GB méretű DDR3L SDRAM. Az alaplap dupla aljzatokat tartalmaz, így a fedélzeti memória teljes kapacitása akár 16 GB is lehet.

33.8 centiméter, konkrétan 13.3 col képátmérővel rendelkezik az Acer Aspire V13 V-371, ezáltal is látszik, hogy mennyire kompakt eszköz ez. Az aktív mátrixos, TFT paneles LCD LED háttérvilágításos kijelző matt felülete jól ellenáll a tükröződéseknek, direkt napfénynek, ebben segítséget jelent az alkalmazott ComfyView technológia is. A megjelenítő maximális felbontása 1920×1080 képpont, tehát full HD képfolyamok gyönyörűen futtathatók.

Sarkaltos pont mindenképp az Intel HD Graphics 4400 alapú GPU, ami bár önmagában véve nem a legkisebb teljesítményt produkáló (mobil) VGA kialakítás a piacon, viszont mindenképp az i7-8 GB RAM kombinációhoz NVIDIA vagy AMD kártya dukált volna – úgy akár magasabb hardverigényű játékok, applikációk is könnyedebben lennének futtathatóak. Ráadásul az integrált videokártya nem dedikált, tehát a rendszermemóriából táplálkozik, akár 1 GB is leválasztható az Intel HD Graphics számára. Nem mintha nem lenne elegendő a előretelepített Windows 8.1 OS alá akár 4 GB RAM, de akkor is hiányérzete támadhat a felhasználónak.

acer_aspire_v13_v3_371_003 acer_aspire_v13_v3_371_006

Az Acer V13 V3-371 mindezektől függetlenül reccenés nélkül birkózik meg a videofájlokkal, akár bluray-ből grabbelt, tizen-egynehány gigabájtnyi adatfolyammal is; teljes képernyőn akadásmentes visszajátszás. Erőteljesebb gépigényű játékokat nem futtattunk, a jó öreg World of Warcraft, annak pedig legutóbbi, viszonylag erős közepes vasigényű expanzióját vettük nagyító alá a tesztgép révén. A játék maximum felbontásokkal (shaderek, effektek, multisampling, stb.) átlagosan 12 fps-t produkált, ami pontosan a fele az optimális 24 képkocka/percnek, viszont visszafogottabb beállításokkal máris kereken 30-ra ugrott a megjelenítési ráta 60 Hz-es képfrissítés mellett, V-Sync bekapcsolással. Előbbiek tekintetében tehát a konklúzió az, hogy közepes-átlagos grafikával szinte bármilyen játék futtatható az Acer V13 V3-371 platformján, multitasking feladatokra pedig egyenesen ajánlott az erős processzor és a bő RAM miatt.

Dolby Home Theater felirat hirdeti a káván a visszaadott hang minőségére utaló passzust – alátámasztandó, hogy az Acer V13 V-371 mind zene, mind pedig hangeffektusok, beszéd terén remekel kategóriájához, méreteihez képest. A mély hangszínek jól elkülöníthetők a középmagasoktól (szimpla magasok nincsenek), rezonanciát, indokolatlan torzulásokat nem tapasztaltunk.

Akkor sem kell kompromisszumot kötni, ha számos fájlunkat szeretnénk archiválni az eszközön, ugyanis gyárilag 1 TB háttértárhely áll rendelkezésünkre. Viszont ahogyan azt az ultrabookok, illetve a manapság aktuális trendek esetében megszokhattuk, nincsen optikai meghajtó, úgyhogy maximum az USB-s bővíthetőség alternatíváival tudunk csak számolni a felhasználás során.

acer_aspire_v13_v3_371_005

Elmaradhatatlan a webkamera jelenléte egy hordozható eszköznél, így természetesen az Acer V13 V-371 is rendelkezik ilyennel. Átlagos minőségű videókonferenciákat tudunk kezdeményezni-fogadni, a közvetített videostream maximális felbontása 720p HD lehet, feltéve, ha bírja a sávszélesség mindkét – közvetítő és fogadó – oldalon.

Végül pedig nézzük, mennyit bír az eszköz utazás közben: a négy cellás, 3220 mAh-s lítium-ion akkumulátor jó szolgálatot tett az éles próbák során, folyamatos terhelés (World of Warcraft teljes felbontáson) mellett 3 óra 28 percet sikerült kicsiholni a rendszerből. Internetböngészéssel, néhány YouTube videó megtekintésével és némi Skype (videó is) használattal máris 5 óra 45 percre ugrott az intervallum, míg háttérhasználattal, időközönkénti beavatkozásokkal hozható volt a közel 8 órás időtartam, ami egyértelműen előremutató adat.

Acer Aspire V13 V3-371 specifikációk

Megjelenítő: 13.3 col aktív mátrixos ComfyView TFT LCD LED háttérvilágítású panel

Maximális felbontás: 1920X1080 képpont

CPU: Intel Core i7-4510U @ 2 GHz

GPU: Intel HD Graphics

RAM: 8 GB DDR3 SDRAM

HDD: 1 TB

Hálózat: IEEE 802.11a/b/g/n Wi-Fi

Aljzatok: USB 2.0, USB 3.0, HDMI, SDHC, 3.5 mm audio

Akkumulátor: 4 cellás lítium-polimer akkumulátor, 3220 mAh

Adapter teljesítményfelvétel: 45 W

Méretek: 327 mm x 228 mm x 19.65 mm

Súly: 1478 gramm

Még több fotó: Napimagazin Facebook oldal

A cikkhez tartozó fényképeket Canon EOS 5D Mark II fényképezővel készítettük.
Együttműködő partnereink: Acer Hungary, Gigabyte, Sony, MSI, Epson, Canon, Camera Kft., Nike
Utómunka hardver: Acer, Gigabyte, MSI

Év Autója díjat zsebelt be az új Mazda2 Japánban

Az új Mazda2 – Japánban Mazda Demio – néhány nappal ezelőtt megnyerte a 2014-15 Év Autója díjat Japánban.

mazda2_mazda_demio

A Mazda vadonatúj kisautója már a második SKYACTIV-modell, amely megkapja e neves elismerést – a Mazda CX-5 három éve végzett az első helyen.

A Japánban nemrég bevezetett modell már a negyedik a sorban, amely a SKYACTIV-technológia elemeiből épül fel, ill. magán viseli a „KODO – A mozgás lelke” formanyelv vonalait, csatlakozva ezzel nagyobb „testvéreihez” a Mazda CX-5-höz, a Mazda6-hoz és a Mazda3-hoz. Az európai bevezetése 2015 első negyedévében történik majd.

A Mazda olyan kisautót akart építeni, amely meghaladja a B-szegmensben hagyományos elvárásokat, és olyan technikai újításokat alkalmazott, melyekkel új mércét állít a kategóriában. Ezek között megtalálható

  • az 1,5 literes, SKYACTIV-D dízelmotor, mely lendületes, nyomatékos viselkedése mellett 90g/km alatt tartja a károsanyag-kibocsátást,
  • a kényelmes és ergonomikus belső tér, ahol (a kisautók között elsőként) Head up display segíti a vezetőt, illetve az MZD Connect egyszerűvé, biztonságossá és gyorssá teszi a kapcsolódást az autó fedélzeti rendszeréhez és tartja a kapcsolatot a külvilággal,
  • valamint olyan korszerű aktív biztonsági rendszerek (i-ACTIVSENSE), melyek csak a nagyobb autókra jellemzők (LED-es fényszóró, városi fékasszisztens, kulcsnélküli bejutás, sávváltásra figyelmeztető rendszer, stb.)

A idei díj mezőnyében olyan autók sorakozhattak fel, melyekből évi 500 db-nál többet adnak el, és 2013 november elseje és 2014 szeptember elseje között megtörtént piaci bevezetésük. Az új Mazda2 az ötödik a sorban, amely megnyerte ezt a díjat.

Nagy megtiszteltetés, hogy az új Mazda2 ilyen komoly elismerést kapott, amiért nagyon hálásak vagyunk” – mondta Masamichi Kogai, a Mazda Motor Corporation elnök-vezérigazgatója. „Ez az eredmény olyan embereknek köszönhető, akik szenvedélyesen szeretik az autózást. A továbbiakban is folyamatosan arra törekszünk, hogy olyan autókat gyártsunk, melyekkel ünnep a vezetés, hogy minél több tulajdonosból legyen Mazda-rajongó.”

BKK: felújítják az V. kerületi Hold utcát Budapesten

Október végétől várhatóan 2014. december végéig felújítják az V. kerületi Hold utcát: 340 méter hosszú szakaszon a Bank utcától a Báthori utcáig, valamint – a Batthyány-örökmécses környezetében –  a Báthori utca további 70 méter hosszú szakaszát a Szemere utcáig.

budapest_hold_utca

Az utca felújításakor nem csupán az úttest, hanem a szegélyek, a járdák és az utcát szegélyező favermek is megújulnak, rendezzük a gépjármű-parkolóhelyeket is, valamint  lehetővé tesszük a kétirányú kerékpározást az utcában. A munkálatok 2014. október 20-án (hétfőn) kezdődnek a Fővárosi Önkormányzat útfelújítási programjának részeként, a Budapesti Közlekedési Központ beruházásában. A felújítás idején az Árpád híd M, illetve Gyöngyösi utca M felé közlekedő 15-ös és 115-ös autóbusz terelve közlekedik, nem érinti a Hold utca megállót. Ezúton is kérik (BKK) az ott lakók és az arra közlekedők megértését és türelmét.

A felújításkor az úttest új burkolatot kap a szükséges helyeken a teljes pályaszerkezet átépítésével. A járdákat öntött aszfalttal és térkővel borítjuk, szegélyüket gránit szegélykőből építjük ki. Az új aszfalt felületével egy szintbe helyezzük a közműaknák fedelét és a zárt csapadékvíz elvezetésére szolgáló víznyelőrácsokat, a gondos kivitelezéssel biztosítva, hogy a rajtuk áthaladó járművek ne okozzanak a szükségesnél nagyobb zajt. Az utcát szegélyező, már meglévő favermeket is átalakítjuk: a legalább 2×1,5 méteres nagyságú favermek szegélyt és kavicsborítást kapnak.

A felújítást követően a megerősített burkolat korszerűbb és biztonságosabb közlekedési feltételeket biztosít a tömegközlekedés és a helyi gépjármű-közlekedés számára, valamint kényelmesebben használható  lesz a gyalogosoknak és a kerékpárosoknak is.

 

Kétirányú kerékpározás a Hold utcában is

 

A BKK a fővárosi utak forgalomtechnikai kezelőjeként minden fejlesztésében igyekszik a kerékpáros közlekedés számára is a lehető legjobb megoldást megtalálni, ezért a felújítás után a gépjárművel közlekedőknek  a Hold utca továbbra is egyirányú lesz a a Bank utcától a Batthyány örökmécses irányába, de a kerékpározást mindkét irányban lehetővé tesszük. Az egyirányú utcában való kétirányú kerékpározást „kivéve kerékpár” felirattal ellátott kiegészítő tábla, az úttestre felfestett sárga kerékpáros piktogramok, és a keresztutcában figyelmeztető és tájékoztató táblák jelzik majd, az elsőbbségadást pedig minden esetben egyértelműen szabályozzuk. Mindkét oldalon ferdén tolatva és merőleges parkolókat jelöltünk ki, a járdafülek kialakítása és a felfestések egyértelműen meghatározza és kényelemessé teszik a parkolási rendet. A ferdén tolatva parkolást a kétirányú kerékpározásra megnyitott egyirányú utcákban alkalmazzuk, ugyanis a tapasztalatok szerint nagyobb biztonságot jelent a közlekedők számára. A gépjárművezetők induláskor helyzetükből adódóan mindkét irányban belátják azt az útszakaszt, ahova kihajtani készülnek, így a kerékpárral közlekedőket is jobban észreveszik. A terveket minden esetben forgalombiztonsági szempontból is vizsgáltuk.

Akadálymentes megállók és gyalogátkelőhelyek

Nagy hangsúlyt fektetünk a közösségi és a gyalogosközlekedés biztonságos kialakítására is, ezért a felújításkor akadálymentesítjük a gyalogátkelőhelyeket és a buszmegállót: a megállóban magasított peront alakítunk ki, hogy az alacsonypadlós buszokba könnyebben lehessen beszállni. A járdaszegélyeket az útkereszteződéseknél, gyalogátkelőhelyeknél alacsonyabbra építjük, így a kerekes székes, babakocsis közlekedés is könnyebbé válik. A járdaburkolatba figyelmeztető, taktilis jelzőköveket építünk a vakok és gyengén látók közlekedésének megkönnyítése érdekében, a közműszerelvényeket pedig a járda felületén, annak síkjába igazítjuk.

 

 

A 15-ös és a 115-ös busz december közepéig terelve közlekedik

A felújítással érintett útszakasz lezárása miatt a 15-ös és a 115-ös autóbusz terelve közlekedik 2014. október 20-án (hétfő) az első járat indulásától várhatóan december 15-én (hétfő) az utolsó járat indulásáig.

Az útfelújítás idején ezért az Árpád híd M, illetve Gyöngyösi utca M felé közlekedő 15-ös és 115-ös autóbusz az Arany János utca–Bajcsy-Zsilinszky út–Alkotmány utca–Honvéd utca–Báthory utca–Vértanúk tere terelt útvonalon halad. A Hold utca megálló kimarad.

 

Az autóbuszok az alábbi ideiglenes megállóban állnak meg:

 

  • Arany János utca M: a 9-es autóbusz megállóhelyén.

Török nap lesz a közmédiában október 29-én

Vendégségben Törökország címmel tematikus napot tart a közmédia október 29-én. Az egész napos műsorfolyamban számos érdekességgel találkozhatnak a nézők, például Törökországban készült riportok segítségével ismerkedhetnek meg az országgal, annak jelentős gazdasági fejlődésével, emellett szó lesz az oktatási és kulturális kapcsolatokról.

torok_zaszlo

Siklósi Beatrix, a Médiaszolgáltatás-támogató és Vagyonkezelő Alap (MTVA) főszerkesztője az MTI-nek elmondta, hogy a török tematikus napot annak az együttműködésnek a keretében rendezik meg, amelyről tavaly állapodott meg a magyar és a török közmédia vezetője. A magyarországi török napot márciusban a török köztelevízió, a TRT magyar napja követi.

A főszerkesztő kiemelte, hogy a tematikus adásokat kölcsönösen a két ország számára fontos nemzeti ünnepeken rendezik. Október 29-én ünneplik Törökországban a köztársasággá válás 91. évfordulóját, a törökországi magyar napot pedig 2015. március 15-én, az 1848/49-es szabadságharc 167. évfordulóján tartják meg.

Siklósi Beatrix hangsúlyozta: azért fontos a közmédia csatornáin bemutatni a mai modern Törökországot, mert Magyarország egyik kiemelt politikai, gazdasági és kulturális partnere, ugyanakkor számos tévhit él az emberekben a törökökről.

Éppen ezért a közmédia számos műsorában találkozhatnak a nézők és a rádióhallgatók török témájú műsorokkal. Október 29-én, szerdán az M1 magazin- és hírműsoraiban kiemelt helyet kapnak a török társadalommal, kultúrával és gazdasággal kapcsolatos témák nemcsak a stúdióvendégek révén, hanem a közmédia stábja által Törökországban forgatott bejátszások, riportok segítségével is.

Szó lesz a két ország oktatási kapcsolatairól is, hiszen számos török diák tanul nálunk, de sokan a török felsőoktatásban ismerkednek Magyarországgal és a magyar nyelvvel. Emellett magyar diákokat is találni török egyetemeken. A tematikus napon bemutatják a magyarországi törökfürdőket, szó lesz a II. Szulejmán szultán türbéje utáni szigetvári kutatásokról és megismerkedhetnek a nézők a magyar-török együttműködésben felújított pécsi török emlékekkel is – sorolta a tematikus nap tervezett témáit az MTVA főszerkesztője.

A műsorfolyamban foglalkoznak még török festőművészek bemutatásával és szó lesz a novemberi isztambuli könyvvásárról, amelynek Magyarország a díszvendége. Látható lesz egy beszélgetés Mészöly Kálmánnal, aki 1985-ben a török válogatott szövetségi kapitányaként tevékenykedett, majd a Fenerbahce edzőjeként is dolgozott.

Siklósi Beatrix kiemelte, hogy a tavaly átadott budapesti Yunus Emre Török Kulturális Intézetből jelentkeznek majd délután és kora este élő adással a Duna csatornán. A tavaly átadott központban a beszélgetések mellett tervezik például az „ebru” festési technikája és a híres török teázási, kávézási szokások bemutatását is. A tematikus nap műsorvezetője Kalocsai Andrea lesz, a műsorfolyam pedig egy török játékfilmmel zárul – tette hozzá a főszerkesztő, aki arról is beszélt, hogy a televíziós csatornák mellett a Kossuth és a Bartók Rádió kínálatában is kiemelt helyet kapnak a török témák október 29-én.

Forrás: MTI

 

Eddig több, mint 7 millió globálisan eladott Toyota hibrid modell

A Toyota Motor Corporation a közelmúltban bejelentette, hogy hibrid járműveinek globális összeladásai szeptember 30-ával a hétmilliós határt átlépve elérték a 7,053 millió darabot *1. Az újabb egymilliós mérföldkövet minden eddiginél gyorsabban, mindössze kilenc hónap leforgása alatt érte el a vállalat.

toyota_aygo_vvti_spice_014

A Toyota elsődleges jelentőségű küldetésének tekinti, hogy hozzájáruljon az automobil környezeti hatásának mérsékléséhez. Abból kiindulva, hogy a környezetbarát gépjárművek kizárólag akkor érhetnek el jelentős pozitív hatást, amennyiben széles körben alkalmazzák azokat, a Toyota arra vállalkozott, hogy elősegíti a hibrid járművek tömegpiaci elfogadottságát és elterjedését.

2014 októberében a Toyota nem kevesebb mint 27 különböző hibrid személygépkocsit, valamint egy darab hálózatról tölthető hibrid (PHV) modellt forgalmaz a világ több mint 90 országában, illetve térségében.

Ezeken túlmenően a 2014 elejétől 2015 végéig tartó időszakban a Toyota összesen 15 hybrid modell bevezetését tervezi: ezek között a Voxy Hybrid és Noah Hybrid modellek (kizárólag a japán piacon) januárban, a Lexus NX 300h júliusban, míg a Lexus RC 300h október második felében lépett, illetve lép piacra. A Toyota a továbbiakban is tökéletesíti hybrid modellkínálatát, és folyamatosan bővíti azon országok és térségek listáját, ahol hybrid gépjárműveket forgalmaz.

A Toyota számításai szerint szeptember 30-ig bezárólag a Toyota hybrid gépjárművei összesen mintegy 49 millió tonnával*2 kevesebb széndioxidot (ezt a jelenlegi ismereteink szerint a globális felmelegedésért felelős gázt) bocsátottak ki, mint amennyit azonos méretű és menetteljesítményű, tisztán benzinüzemű gépkocsik bocsátottak volna ki. A Toyota becslése szerint hybrid járművei az évek során mintegy 18 millió kiloliterrel (ezer literrel) kevesebb benzint fogyasztottak, mint amennyire hasonló méretű benzinüzemű gépkocsiknak szüksége lett volna.

A Toyota 1997 augusztusában mutatta be Coaster Hybrid EV modelljét, majd ugyanazon év decemberében megérkezett a Prius, a világ első sorozatgyártású hibrid személygépjárműve. A Toyota hibrid gépjárművei azóta a világ minden pontján az ügyfelek határtalan támogatását élvezik.

A Toyota a huszonegyedik század alapvető környezetvédelmi technológiájaként pozícionálta a hibrid (azaz a környezetbarát gépkocsik fejlesztéséhez szükséges, különböző üzemanyag-kombinációk felhasználására alkalmasak résztechnológiákat magába foglaló) technológiákat. A Toyota ezért a jövőben is arra törekszik, hogy a teljesítményt fokozva, a költségeket csökkentve, valamint termékkínálatát (beleértve a nem hibrid környezetbarát gépkocsikat is) bővítve olyan modelleket hozzon létre, amelyeket pozitívan fogadnak az ügyfelek.

*1 Beleértve a hálózatról tölthető hibrid járműveket; Toyota belső adatok

*2 Forgalomba helyezett gépkocsik száma x megtett távolság x üzemanyag-fogyasztás (valós, országonként) x CO2 konverziós tényező

Toyota hibrid gépjármű eladások * TMC adatok alapján (Mértékegység = 1.000 db gépkocsi)

Globális
Japán Észak-Amerika Európa
1997 0,3 0,3
1998 17,6 17,6
1999 15,2 15,2
2000 19,0 12,5 5,8 0,7
2001 36,9 18,5 16,0 0,7
2002 41,3 20,0 20,3 0,8
2003 53,3 27,2 24,9 0,9
2004 134,7 68,7 55,9 8,1
2005 234,9 58,5 150,0 23,4
2006 312,5 72,4 197,6 36,0
2007 429,4 82,0 287,8 49,0
2008 429,7 104,4 255,0 57,8
2009 530,1 251,1 205,3 54,7
2010 690,2 392,2 195,9 70,2
2011 629,0 316,4 185,1 82,8
2012 1219,1 678,0 344,7 106,9
2013 1279,2 679,1 358,2 152,9
2014. január-szeptember 980,3 534,9 256,2 125,9
Összesen 7053,0 3349,1 2558,6 772,3
A globális daraszámok a Japánon, Észak-Amerikán és Európán kívüli piacok adatait is tartalmazzák

Toyota hibrid személygépjármű összesített eladások *1  (Mértékegység = 1.000 db gépkocsi)

Globális
Japán Észak-Amerika Európa
Prius 3360,4 1489,7 1504,9 273,8
Prius α, Prius v, Prius + 498,0 350,2 116,8 27,0
Aqua, Prius c 853,8 711,6 116,7
Camry Hybrid 474,9 41,8 329,2
Alphard Hybrid*2 49,4 47,7
Auris Hybrid 181,1 175,3
Yaris Hybrid 118,1 115,3
Avalon Hybrid 30,7 30,6
Highlander Hybrid, Kluger Hybrid*3 141,9 3,4 136,7
Vellfire Hybrid 20,5 20,5
Sai 84,7 84,7
Estima Hybrid 110,1 110,0
Crown Hybrid 101,0 101,0
Harrier Hybrid 40,8 40,8
Crown Mild Hybrid*4 6,5 6,5
Crown Majesta (csak hybrid) 7,2 7,2
Corolla Axio Hybrid 21,6 21,6
Corolla Fielder Hybrid 57,1 57,1
Voxy Hybrid 32,2 32,2
Noah Hybrid 22,9 22,9
Lexus LS 600h/LS 600hL 37,7 25,4 3,0 4,6
Lexus GS 450h/GS 300h 45,2 17,4 7,0 14,2
Lexus RX 400h/RX 450h 305,2 30,5 152,7 90,1
Lexus HS 250h 64,1 41,7 22,3
Lexus CT 200h 207,6 45,0 65,5 49,0
Lexus ES 300h 74,7 36,2 0,4
Lexus IS 300h 32,9 14,8 13,1
Lexus NX 300h 3,0 1,8 0,5
Prius PHV 65,3 19,1 37,0 9,1
*1 A globális daraszámok a Japánon, Észak-Amerikán és Európán kívüli piacok adatait is tartalmazzák; 2014. szeptember 31-én érvényes darabszámok; Toyota belső adatai alapján; *2Gyártása 2008-ban megszűnt; az új modell gyártása 2011-ben indult be; *3A Kluger Hybrid (japán belpiacos) gyártása 2007-ben megszűnt; *4A Crown Royal gyártása 2003-ban megszűnt, a Crown Sedan gyártása 2008-ban megszűnt.

Kettő új LG L Series okostelefon érkezik

Októbertől, tehát már ebben a hónapban kapható lesz Magyarországon az LG L Series termékcsaládjának két legújabb tagja, az L Fino és az L Bello. A készülékek tökéletes választást jelentenek például a tizenéveseknek és az első okostelefon-tulajdonosoknak. A lenyűgözően gyors négymagos processzorral, valamint a népszerű LG G3 készüléktől kölcsönzött prémium kezelőfelülettel az LG igyekszik teret nyerni a kiemelkedő minőségű, kedvező árú okostelefonok piacán.

lg_l_bello_lg_l_fino

Az L Fino és az L Bello okostelefonok az LG egyedi hátlapgomb megoldását viszik tovább, emellett a kategóriában egyedülálló 8 megapixeles kamerát és olyan saját fejlesztésű kezelőfelületi funkciókat kínálnak, amelyek egyszerűvé és szórakoztatóvá teszik a fényképezést. A vásárlói szokásokat vizsgáló kutatások szerint az első  okostelefonjukat vásárlók és a tizenévesek körében a készülék kiválasztásánál a kamera az egyik legfontosabb szempont. Az LG L Series új tagjai az azonos kategóriájú telefonokhoz képest fejlettebb kamerával rendelkeznek, amellyel kiváló minőségű, elmosódásmentes képek készíthetők, amelyeket élmény megosztani.

Az L Fino és az L Bello készülékek jellemzői:
• A Touch & Shoot-tal, azaz az érintéssel fényképezéssel gyorsan és könnyen megörökíthetők a különleges pillanatok: a kijelző bármely pontját megérintve a kamera automatikusan fókuszál és fényképez, egyetlen mozdulattal.
• A Gesture Shoot-nál, azaz a kézmozdulattal történő fényképezésnél a felhasználónak elég ökölbe szorítani a kezét a kamera előtt, és automatikusan elindul a 3 másodperces visszaszámlálás a felvétel elkészítéséig. Ez a funkció szelfi készítésénél különösen hasznos.
• Az előlapi kamerafény használatával a kisebb méretű előnézeti képernyő mellett fényes fehér háttér jelenik meg a kijelzőn, amely lágyabb megvilágítást nyújt szelfizésnél.
• A Knock Code™-dal az LG okostelefon zárolása egy egyszerű mozdulattal feloldható — elég az előre beállított koppintási kódot megadni a telefon kijelzőjén.
• Az L Fino-hoz és az L Bello-hoz is készült QuickCircleTM tok, ami lehetővé teszi a leggyakrabban használt funkciók, például a hívás- és SMS-kezelés, a zenelejátszás és a kamera elérését az ablakból, az előlap felnyitása nélkül.

„Az L Series termékcsalád legújabb tagjai az LG legkiválóbb formatervezési jegyeivel, hardvereivel és kezelőfelületi funkcióival segíthetik célunkat, hogy a legjobb felhasználói élményt kínáljuk a lehető legtöbb vásárlónak” — mondta el Piro Péter, az LG Electronics Magyar Kft. magyarországi mobilkommunikációs értékesítési vezetője.
Az L Fino főbb funkciói:
• Chipkészlet: 1,2 GHz-es négymagos
• Kijelző: 4,5 hüvelykes WVGA IPS-kijelző (800 × 480 / 207 ppi)
• Memória: 1 GB RAM / 4 GB
• Kamera: 8 MP (hátlapi)/ előlapi: VGA
• Akkumulátor: 1900 mAh
• Operációs rendszer: Android 4.4.2 KitKat
• Méret: 127,5 × 67,9 × 11,9 mm
• Hálózat: HSPA+ 21 Mbps (3G)
• Színek: fehér / fekete / arany / piros / zöld (országonként eltérő)

Az L Bello főbb funkciói:
• Chipkészlet: 1,3 GHz-es négymagos
• Kijelző: 5″-es FWVGA IPS (854 × 480 / 196 ppi)
• Memória: 1 GB RAM / 8 GB
• Kamera: 8 MP AF (hátlapi) / 1 MP (előlapi)
• Akkumulátor: 2540 mAh
• Operációs rendszer: Android 4.4.2 KitKat
• Méret: 138,2 x 70,6 x 10,7 mm
• Hálózat: HSPA+ 21 Mbps (3G)
• Színek: fekete / fehér /arany