Főoldal Blog oldal 548

Igazi BMW-driftélmény a Landshut-i versenypályán

Azon a bizonyos hétfő reggelen miután Németország előző este legyőzte Argentínát a 2014-es futball világbajnokság döntőjében, egy rendkívüli sport megmérettetésnek lehetett szemtanúja a Bajorországban található Landshut-i versenypálya közönsége. Ez volt az első alkalom, hogy egy vezető német autómagazin képviselője elvitt egy BMW M235i M Performance kiegészítőkkel szerelt autót és drift versenyben mérte össze tudását, a négyszeres salakmotor világbajnokkal illetve BMW motorkerékpár kereskedővel, Karl Maierrel, aki  salak-versenymotorjával állt rajthoz a 400 méter hosszú versenypályán.

bmw_m235i_s1000rr

A kiindulási alapok nem is lehettek volna ennél különbözőbbek. A BMW M235i M Performance modell három literes BMW TwinPower Turbo benzinmotorja 326 lóerő és 450 Nm leadására képes, saját tömege 1 470 kg és közel négy és fél méter hosszú. A salakmotor eközben a – hivatalos versenyszabályzatnak megfelelően – egy egyhengeres, 500 cm3-es, léghűtéses motorral szerelt, mindösszesen 80 kg súlyú, egysebességes versenygép, amelyen nincs semmiféle fékberendezés. A speciális tervezésű metanol üzemanyaggal működő gép 80 lóerő leadására képes és kifejezetten a versenypályán való használatra építették.

Az eredeti M Performance kiegészítőkkel szerelt BMW M235i tökéletes alany volt arra, hogy a Landshut-i salakversenypálya, nagyjából 12 méter széles kanyarjaiban folyamatosan keresztbe drifteljen, csakúgy, ahogy az aszfaltúton is tenné. Az 50-50 százalékos súlyelosztás, az alacsony súlypont, a BMW M Perfomance sport felfüggesztés (20 mm-rel alacsonyabb a standard beállításhoz képest), a mechanikus önzáró hátsó differenciálmű és a kovácsolt, 19 colos könnyűfém keréktárcsák adják az alapját annak a vezetési dinamikának, amiről a BMW jól ismert. A BMW TwinPower Turbo hat hengeres szíve 2014 júniusában elnyerte az „Év motorjának” megtisztelő címét. A 450 Nm-es csúcsnyomatékát, 1 300-as és 4 500-as fordulat között adja le, így folyamatos erőt biztosít a teljes fordulatszám-tartományban, kiegészítve az autó precízen kiegyensúlyozott karosszériáját.

Annak ellenére, hogy két teljesen eltérő karakterű gép állt rajthoz, mind a két pilótának sikerült végrehajtani a kitűzött célt: 5 órányi „hamísítatlan drift élményt” a legszűkebb versenypályán. Ez volt a legelső alkalom, hogy egy versenymotorral mérhette össze tudását a BMW M235i M Performance modellje és ez által lehetőséget kapott arra is, hogy megmutathassa menetdinamikai teljesítményét, a megszokott aszfalt helyett a salakpályán is.

Az ötórányi, megszakítás nélküli motorozás sem volt elég Karl Maier számára, hogy csillapítsa szenvedélye, a driftelés iránti „étvágyát”, így a korábbi világbajnok, egy speciálisan átalakított, bütykös gumikkal szerelt S1000 RR motort is a pályára vitt pár kör erejéig. Az RR egy 193 lóerő leadására képes szupersport-motorkerékpár, amelynek súlya, teli tank esetén is alig több, mint  200 kg. De a gép stabil iránytartása, kiváló kezelhetősége és pontos visszajelzései tökéletes lehetőséget biztosítottak Maier számára, hogy könnyedén sodródhasson keresztben a versenypályán-lezárva egy dinamikájában meglehetősen különleges napot.

Őszi got2b és Taft hajformázó újdonságok

A Schwarzkopf család két oszlopos tagja a got2b és a Taft is hallatott magáról idén ősszel, ugyanis több hajformázó újdonságot is megjelentettetek ebben a szezonban. Amíg a got2b-nál a haj ragyogása és fénye van a középpontban, addig a Taft extra erős tartást ígér anélkül, hogy elnehezítené a hajunkat.

taft_got1b_1

Got2b Rise ‘n Shine termékcsalád

Két új hajformázó termékkel gazdagodott a Rise ‘n Shine termékcsalád: egy hajrögzítő hab és egy hajlakk segít abban, hogy minnél ragyogóbb legyen a megjelenésünk.

got2b_risenshine_1

Az új got2b Rise ‘n Shine body + gloss névre hallgató hajrögzítő hab dússágot és fényt ad a hajunknak. A súlytalan mikro polimerek rugalmas, pihekönnyű hajformázási végeredményt nyújtanak. A Rise ‘n Shine body + gloss hajlakk pedig gyönyörű fényt ad minden csodás frizurának és azonnali dússágot, ragyogást és tartást nyújt, anélkül, hogy elnehezítené azt.

+ 1 extra: got2b glued tüskés hajformázó krém

A got2b gondolt a fériakra is, ugyanis piacra dobott egy olyan hajformázó krémet, mely ultra erős formula nagyteljesítményű polimerekkel garantál olyan erős tartást, amely akár függőlegesen is megtartja a hajat, könnyen formázható, és mégis rugalmas tartást ad.

got2b_glued_spiking_gum_2

Azoknak a srácoknak, akik anélkül szeretnének nagyszerűen kinézni, hogy órákat töltenének a tükör előtt, a got2b legújabb innovációja pihekönnyű viasz polimerekkel, és friss, jeges menta illattal kínál megoldást a trendi hajstílusokhoz akár egész nap.

got2b_glued_spiking_gum_3  got2b_glued_spiking_gum_1

Taft Invisible Power termékcsalád

Sokan ódzkodnak a hajformázási termékek használatától, mert nem szeretik, ha hajuk ragad, nehéz és természetellenes tapintású. Tartást szeretnének, de mindezt természetesen, ragadványok és a haj elnehezülése nélkül.

taft_power_1

Most mindez lehetővé válik a nők és férfiak számára az új Taft Invisible Power nagyteljesítményű formulájának köszönhetően. Az átlátszó polimerek egy vékony, áttetsző hálót képeznek a hajban, ami teljesen láthatatlan, de mega-erős tartást adnak és természetesen lágy hajérzetet nyújtanak.

taft_power_2  taft_power_3

Még több fotó: Napimagazin Facebook oldal

A cikkhez tartozó fényképeket Canon EOS 5D Mark II fényképezővel készítettük.
Együttműködő partnereink: Acer Hungary, Gigabyte, Sony, MSI, Epson, Canon, Camera Kft., Nike
Utómunka hardver: Acer, Gigabyte, MSI

La Roche Posay Respectissime Extension szempillaspirál: megoldás az érzékeny szemre

Mostantól fellélegezhet minden olyan nő, aki érzékeny szeme miatt képtelen volt megfelelő szempillaspirált találni magának! A La Roche Posay Respectissime Extension mostantól limitált ideig hazánkban is kapható!

larocheposay_r_extension

Kevés olyan sminktermék kapható itthon, ami különösen kényes, érzékeny bőrre vagy épp szemre ajánlott. Ezúttal is a gyógyszerárakban lelhetünk rá a megoldásra: a La Roche Posay Respectissime Extension hosszabító szempillaspirált a látványosabb, szebb tekintetért hozták létre. Kíméletes, de hatékony formulája tiszteletben tartja az érzékeny szeműek és a kontaktlencsét viselők igényeit, ráadásul  illatanyag-mentes.

larocheposay_respectissime_extension

Most korlátozott ideig, kizárólag ajándékszettben kapható hazánkban is, amíg a készlet tart! A csomagban a szempillaspirál mellett egy 200 ml-es fiziológiás micellás arctiszítót is találunk. (A szett ára 4999 forint)

respectissime_extension

Ma este indul a Játék határok nélkül

Szombaton, azaz ma indul újra a 1990-es évek nagysikerű tévéműsora, a Játék határok nélkül című vetélkedő az M1 műsorán.

jatek_hatarok_nelkul_2014

A vetélkedő új szériáját nemzetközi stáb forgatta májusban Budapesten, és minden résztvevő ország ebből készítette el saját változatát. A műsorban ezúttal nem városok, hanem országok versengenek egymással:  Magyarország mellett Oroszország, Indonézia, Franciaország, Egyiptom és az amerikai kontinens csapata.

A műsort egy 4500 méteres stúdióban vették fel, minden adásban hat versenyszám kap helyet. Az új szériából 13 epizódot készített a Médiaszolgáltatás-támogató és Vagyonkezelő Alap (MTVA).

A magyar csapatnak 48 tagja van, egy műsorban tizenketten szerepelnek, köztük olyan ismert személyiségek, mint a Rippel-fivérek, Puskás Peti énekes, Kozmann György és Zala György kenusok, Pulai Imre olimpia bajnok kenus, Szőnyi Ferenc triatlonista és Kovács Nikolett motorversenyző. A csapat kapitánya Csapó Gábor olimpiai bajnok vízilabdázó.

Varga Edit és Harsányi Levente vezeti a vetélkedőt, a kilencvenes évek szériájának műsorvezetője, Gundel Takács Gábor ezúttal narrátorként szerepel a műsorban.
Harsányi Levente elmondta: bízik abban, hogy a képernyőn is érezhető lesz az a vidám hangulat, amelyben a forgatás zajlott. A magyar csapat tagjaiban elég erős volt a drukk, ezt humorral próbálták oldani, hogy megfelelően teljesítsenek a megmérettetésekben.

A műsorvezető hangsúlyozta: a játékosok nem tudták előre, hogy milyen típusú feladatban fognak részt venni. A 48 magyar résztvevőből versenyszámonként választották ki a szereplőket, egy játékos azonban több megmérettetésben is részt vehetett.

A játékban tematizált feladatok szerepelnek, a vizes megmérettetések között például volt olyan versenyszám, amelyben egy ellenáramoltatott medencében kellett úszniuk a játékosoknak. A magyarok közül ezt Pulai Imre olimpiai bajnok teljesítette – árulta el a műsorvezető.

Minden idők egyik legsikeresebb európai vetélkedője volt a Játék határok nélkül, amelyet 1965-től 1999-ig az EBU, az Európai Műsorsugárzók Uniója szervezett. A műsor jogait később a francia Mistral Production vette meg, és a cég további tíz évadot készített a különleges vetélkedőből.

A májusban forgatott új széria elkészítésében a Mistral Production mellett a NuMuvee Hungary Kft. és az MTVA is közreműködött.

Magyarországon az Opel ADAM R2 rallye autó

Az Opel hazai képviselete a tegnapi nap folyamán bemutatta az Opel ADAM R2 rally autót, mely a hétvégi, 2014. október 17-19 között megrendezésre kerülő 48. Mecsek Rallye-n debütál majd. Méghozzá a Police Rallye Team prezentálásában, Hoffer Zsolt irányításával és Szabó Bence navigátor hathatós közreműködésével.

opel_adam_r2_magyarorszag_008

 

A sajtótájékoztatón Dános András, az Opel Southeast Europe Kft. kommunikációs igazgatója bemutatta a 2008 óta működő Police Rallye Team csapatát, továbbá a szóban forgó Opel ADAM R2 is terítékre került, részletezéssel – igaz, műhelytitkokba nem nyertünk beavatást, de ez természetes is. A kiállított Opel ADAM R2 rallye autót a jelenlévők kérésére be is üzemelték néhány pillanatra, a hatás nem maradt el hatalmas kipufogó-hangorkán és némi benzingőz tekintetében.

opel_adam_r2_magyarorszag_005

Természetesen szóba kerültek az Opel magyarországi aktuális eredményei és statisztikái is. Kiderült, hogy az Opel még mindig nagyon jó helyzetben van, 24-25 százalékos növekedés volt tapasztalható az eladások terén az utóbbi 9 hónapban.

opel_adam_r2_magyarorszag_001 opel_adam_r2_magyarorszag_003 opel_adam_r2_magyarorszag_006

S végül – visszakanyarodva cikkünk fő témájához – feltevődik a kérdés: miért pont az Opel ADAM-ot vetették be rallye berkekben? A válasz roppant egyszerű: kifejezetten azért, mert a rüsselsheimi gyártó kisautója a leginkább testreszabható Opel-alternatíva.

opel_adam_r2_magyarorszag_009

Az Opel ADAM R2 modellel a mai napon testközelből is lehet ismerkedni (Mecsek Rallye Tesztnap), továbbá az autó a hétvégi megmérettetésen is figyelemmel kísérhető lesz.

 

Opel ADAM Rallye R2 specifikációk

Motor: 1.6-os ECOTEC 16V, változó vezérlés, BOSCH autósport-vezérlőkészülék

Teljesítmény: kb. 185 LE 7750/percnél

Nyomaték: kb. 190 Nm 6200/percnél

Erőátvitel: soros, ötfokozatú Sadev sebességváltó, differenciálzár

Futómű: REIGER verseny-futómű, háromszorosan állítható, MacPherson rugóstagok Uniball gömbcsuklókkal, aszfalt- és murva-specifikáció

Kormány: elektrohidraulikus szervokormány

Keréktárcsák: EVO Corse alumíniumfelnik, 6,5 x 16 col (aszfalt), 6 x 15 (murva)

Fékrendszer: hidraulikus „Fly-Off“ kézifék, nyomásszabályozás a hátsó tengelyen, Brembo négydugattyús féknyergek elöl

Féktárcsák: 310 mm, hűtött (aszfalt, elöl), 278 mm hűtött (murva, elöl), 264 mm (hátul);

Karosszéria: könnyű építésű nyers karosszéria, integrált biztonsági struktúra, alsó védőlemez a motornál és a tanknál

Karosszéria belül: SPARCO versenyülések (HANS nyakvédőre előkészítve), elektromosan indítható tűzoltó készülék, száraz akkumulátor

Karosszéria kívül: „OPC Line“ karosszériaelemek, gyorszáras motor- és csomagtartó-tető, vontatószemek

Elektromosság: autósport kijelző, fokozatjelző és felkapcsolási lámpa, MONIT rali-computer, központi kapcsolókonzol, térképolvasó lámpa

Méretek: hosszúság 3.698 mm, szélesség 1.720 mm, (beállítható) magasság 1.442 mm (aszfalt), tengelytáv 2.310 mm, súly 1.030 kg

 

Még több fotó: Napimagazin Facebook oldal

A cikkhez tartozó fényképeket Canon EOS 5D Mark II fényképezővel készítettük.
Együttműködő partnereink: Acer Hungary, Gigabyte, Sony, MSI, Epson, Canon, Camera Kft., Nike
Utómunka hardver: Acer, Gigabyte, MSI

Volkswagen-találkozó 2014: 20 éves Golf III-as nyereményautót adtak át

A várakozásoknál, illetve az elképzeléseknél is nagyobb érdeklődés övezte a szeptember 27-i, első Volkswagen-találkozót, amely magában foglalta a harmadik alkalommal megrendezett Golf-találkozót, s mellette a Transporterek, Bogarak, Passatok, Sciroccok, Corradok összejövetelét is. Minden kétséget kizáróan a rendezvény egyik izgalmas pontját a tombolahúzás jelentette, mivel az idei fődíj egy 1994-es évjáratú, III-as Golf volt. A gyári állapotú autót a pest megyei Lukács József nyerte, aki a Fáy utcai márkakereskedésben 2014. október 15-én, azaz tegnap ünnepélyes keretek között vehette át új járművét a szervezőktől. A Napimagazin.hu és képviseltette magát az eseményen.

volkswagen_golf_iii_nyeremenyauto_atadas_2014_001

Kezdjük némi visszatekintéssel: kettő évvel ezelőtt, 2012-ben szervezett először a Volkswagen Golf-találkozót a Hungaroringen, s már az első évben is igencsak népszerű volt az esemény. Hasonlóképp volt ez a tavalyi Golf-találkozón is, a szervezők pedig – látván a többi hazai Volkswagen klub érdeklődését – idén úgy döntöttek, hogy a harmadik Golf-találkozóval egy időben és egy helyen szervezik meg a Transporterek, Bogarak, Passatok, Sciroccok, Corradok összejövetelét is. Így 2014-ben első ízben rendezték meg a Volkswagen-találkozót a mogyoródi versenypályán, ahová szeptember 27-én minden eddiginél több, bő 11 000 látogató érkezett hazánkból és a környező országokból.

Abban a tekintetben viszont nem volt változás, hogy a Volkswagen-találkozó egyik központi helyszínét ezúttal is a Paddock rész adta. Itt volt megtekinthető az a 300 különleges Golf, amit a 11 fős szakmai zsűri választott ki az előzetesen regisztráltak közül. A Paddock más szempontból is tartogatott érdekességeket, az itt található egyik boxban volt kiállítva a világon egyetlen példányban létező 503 lóerős GTI Roadster, illetve az érdeklődők első ízben itt találkozhattak Magyarországon a Golf GTE és az e-Golf modellekkel is.

volkswagen_golf_iii_nyeremenyauto_atadas_2014_006

Kisvonat szállította a látogatókat a Transporter Hippifaluba, ahol igazi woodstocki hangulat uralkodott, számos Transporter különlegesség sorakozott az ideiglenesen kialakított kempingben. A legnagyobb érdeklődést itt is egy gyári különlegesség váltotta ki az érdeklődőkből: testközelből találkozhattunk ugyanis az 1957-től 2013-ig, Brazíliában gyártott  Volkswagen T2 sorozat utolsó, 1200 példányos  „Last Edition” kiadásának 1200. darabjával. A Volkswagen-találkozó hivatalos programjai este a Hippifaluban folytatódtak, a legbátrabbak sátorban vagy kedvencük fedélzetén tölthették az éjszakát.

volkswagen_golf_iii_nyeremenyauto_atadas_2014_003 volkswagen_golf_iii_nyeremenyauto_atadas_2014_005 volkswagen_golf_iii_nyeremenyauto_atadas_2014_002

Az autós csemegék mellette számos program színesítette a napot: kipróbálható volt a vezetéstechnikai pálya, illetve a Hungaroring területén található és a nagyközönség számára többnyire ismeretlen Off-road Centrum, ahol Amarok, T3 Syncro és Tiguan modellek volánja mögött lehetett bejárni a 30 hektáros erdőt. Emellett – a korábbi évekhez hasonlóan – rengeteg gyermek és női programról is gondoskodtak a szervezők, éppen ezért idén még többen érkeztek családostul a rendezvényre.

A Golf III-as átadása

A találkozó idén sem maradt tombola nélkül, melynek a fődíja ezúttal egy 1994-es, 119 000 kilométert futott, gyári állapotú III-as Golf volt. Az autót a pest megyei Lukács József nyerte, aki október 15-én vehette át a kocsit a Fáy utcai Volkswagen márkakereskedésében. „Nagyon boldog voltam, amikor kiderült, hogy én nyertem meg az autót. Egyrészt azért, mert még sosem nyertem tombolán, másrészt pedig azért, mert igazi Volkswagen bolond vagyok. A hétköznapokban egy Caddy a munkaeszközöm, a rendezvényre azonban egy 1990-es „malac orrú” Passattal érkeztem, amit kifejezetten a Volkswagen-találkozó kedvéért újítottam fel. Most pedig a garázst kellett teljesen renoválnom, s átrendeznem azért, hogy elférjen mellette az új jövevény” – mondta el az autóátadó során Lukács József. „A tervem szerint a Golf kitűntetett figyelmet kap majd, s csak találkozókra fogok járni vele, és 10 év múlva megszerzem rá a veterán minősítést” – tette hozzá.

volkswagen_golf_iii_nyeremenyauto_atadas_2014_007

A nyereményautó története

Kovács úr bő húsz évvel ezelőtt, 1994-ben  egy téli napon vásárolta meg az 1.4-es, 60 lóerős benzinmotorral szerelt, tűzpiros III-as Golfot a Deák Ferenc téri Volkswagen márkakereskedésben. Az autó és tulajdonosának története ritkaság számba megy, hiszen a kocsit különleges figyelem övezte: idősödő gazdája 17 évig szinte kizárólag a család közeli telkére járt a Golffal. Az év többi részében fénytől, csapadéktól, fagytól megóvva garázsban tartotta azt. Tizenhét év sok idő, ám Kovács úr mindösszesen 27 000 kilométert autózott féltve őrzött kedvencével. A végig vezetett szervizkönyvű négykerekű 2011-ben került új tulajdonosához, ekkor a Golf napi feladatokhoz jutott: a III-as fiatalkorát meghazudtolóan kezdte róni az utakat. Második gazdája három év alatt majd 100 000 kilométert tett az autóba, ám ő is sok figyelmet fordított szerzeményére, így kifogástalan állapotát megőrizte ez idő alatt.

volkswagen_golf_iii_nyeremenyauto_atadas_2014_008

A Porsche Pest telephelyére húsz év után került vissza ismét az idei Volkswagen-találkozó nyereményautója, amit a Das WeltAuto és a Fáy utcai márkaszerviz segítségével újítottunk fel. Elsőként az autó fényezésének sérüléséit javították ki, érdekesség, hogy korróziót nem találtak az autón. Ezt követően fék és futómű alkatrészeket, sebességváltó és motortömítéseket cserélték, valamint kapott az autó egy nagyszervizt is. A felújításhoz kizárólag eredeti Volkswagen alkatrészeket használtak, melyeket a Porsche Hungaria Parts Center, azaz a Volkswagen AG regionális alkatrészközpontja szállított.

Még több fotó: Napimagazin Facebook oldal

A cikkhez tartozó fényképeket Canon EOS 5D Mark II fényképezővel készítettük.
Együttműködő partnereink: Acer Hungary, Gigabyte, Sony, MSI, Epson, Canon, Camera Kft., Nike
Utómunka hardver: Acer, Gigabyte, MSI

Eddig 300 ezer Opel Mokka megrendelést regisztráltak

A piaci bevezetése óta eltelt két év alatt több mint 300.000 megrendelés futott be az Opel Mokkára. Sőt, mostanában még jobban megugrott az értékesítés: a legutóbbi százezer megrendelés az elmúlt hét hónapban érkezett be. Augusztusban minden vetélytársát maga mögé utasította Európában, és ezzel az Opel harmadik legkelendőbb típusa a Corsa és az Astra után, de az Insignia és a Zafira előtt.

opel_mokka_14_turbo_awd_4x4_003

Jelenleg a Mokka kategóriája, szub-kompakt SUV szegmens növekszik leggyorsabban az autóiparon belül, tavalyhoz képest csaknem megduplázódtak az eladások. A Mokka bestsellerré lett, mégpedig országhatároktól függetlenül. A kétszeres „Év Összkerékhajtású Autója” közel 24 százalékkal vezeti a maga kategóriáját Németországban, míg Ausztriában 22, Finnországban 27 százalékot ért el. Európa-szerte január és augusztus között 15 százalék volt a részesedése a szegmensen belül, és ezzel a rangsor harmadik helyét foglalta el.

“A Mokka, tökéletesen megfelelve a felfogásunknak, egy izgalmas autó, a legmodernebb technikával, és megfizethető árért,” mondta Peter Christian Küspert, az Opel Group értékesítési és vevőszolgálati alelnöke. “Nagy örömünkre szolgál, hogy mi adjuk a legkelendőbb városi szabadidőautót. Ez sikert garantál, és fontos része a modelloffenzívánknak. Az autó hamarosan kapható lesz az 1.6 CDTI dízellel is, ami új lendületet ad neki.”

Kifinomult motor: az új 1.6 CDTI

A Mokka nem csupán stílusos megjelenésével, modern összkerékhajtásával vagy nagyvonalú tágasságával vonzó, hanem azzal is, hogy 2015 elejétől kapható lesz hozzá a 100 kW/136 LE teljesítményű 1.6 CDTI turbódízel is. A „suttogó” dízelként emlegetett, kompakt négyhengeres a jelenlegi 1.7 literes dízelt váltja fel a Mokka kínálatban. Kisebb lökettérfogatból hoz ki hat lóerővel és 20 newtonméterrel többet, miközben jelentősen kevesebbet fogyaszt. Az élénk 1.6 CDTI az Opel új, teljesen alumíniumépítésű dízelcsaládjának tagja. 320 Nm nyomatéka, 9,9 másodperces gyorsulási ideje nulláról 100 km/órára és 191 km/órás csúcssebessége élvezetes autózást ígér. A „suttogó” dízel emellett gazdaságos és környezetkímélő: standard Start/Stoppal az 1.6 CDTI Mokka fogyasztása mindössze 4.1 l/100 km a kombinált ciklus szerint, ami megfelel 109 g/km CO2-nek. A javulás az 1,7 literes elődhöz képest közel fél liter, illetve 11 g/km. Az új dízelmotor megfelel a szigorú Euro 6-os emissziós előírásnak.

Megújult a hétszemélyes full hybrid Toyota Prius+

A 2012-ben bemutatott Prius+ megjelenésekor az első hétszemélyes full hybrid modell volt az európai újautó-piacon. A 2015-ös modellévű Prius+ új orrkialakítás a vállalat lenyűgöző ‘Keen Look’ és ‘Under Priority’ stíluselemeinek erőteljes evolúcióját testesíti meg, egyben határozott rokoni kapcsolatot teremt a Toyota modellcsalád egyéb tagjaival.

toyota_prius_plus_2015_1

Az új felső hűtőmaszkot a Toyota márkajelzés teszi még hangsúlyosabbá; ezt a motorházfedél kiemelt, háromdimenziós meghosszabbításán helyezték el.

Az új, Keen Look rajzolatú LED-fényszórók egyetlen hengeres, kettős kévéjű projektorral valósítják meg a tompított és távolsági világítást. A fekete és krómozott felületek kontrasztja markáns megjelenéssel ruházza fel az autót. A fényszórótestbe integrált irányjelzők és fényvezető ívek még kifinomultabbá teszik a lámpatest megjelenését.

Az Under Priority dizájn központi eleme a nagyméretű, trapéz alakú alsó hűtőmaszk, amely fényes fekete festésével kiemeli az autó széles kiállását. Szintén a jármű szélességét hangsúlyozzák a lökhárító sarkai, amelyek térbeli idommal kötik össze a fényszórókat, az új kialakítású légbeömlőket és az áttervezett LED nappali világítást.

Hátul az új rajzolatú kombinált lámpatest fényvezető technológiája és piros belső lencséi azonnal felismerhetővé teszik az autót. Az új orrkialakítással összhangban hátul átrajzolt rendszámtábla-keret, valamint diffúzorral felszerelt, új lökhárító található.

A 2015-ös Prius+ két új karosszériaszínben: Dark Sherry (Sienna barna) metálfényben, valamint Attitude Black (Éjfekete) mica árnyalatban kapható.

A 2015. modellév utasterét a légkondicionáló berendezés egyetlen kezelőtárcsája, valamint a vezetéshez kapcsolódó kapcsolókon alkalmazott új, sötétszürke metál kidolgozás, valamint a krómozott belső ajtókilincsek teszik még látványosabbá.

A középkonzolon kettős, keskeny légbeömlő található; a krómozott szellőzők kifinomultabbá teszik a műszerfal megjelenését.

A műszereket a jobb leolvashatóság érdekében átdolgozták. Megjelent benne egy új, 4,2 colos, színes multifunkciós TFT kijelző, amely a kormánykeréken elhelyezett kezelőszervekről vezérelhető.

Az olyan hagyományos információkon kívül, mint a pontos idő, az útvonal-információk, a hatótávolság vagy az üzemanyag-fogyasztás, a TFT monitoron a minden Toyota full hybrid járművön szokásos hibrid rendszer kijelző (Hybrid System Indicator) és energiaáramlás monitor (Energy Monitor) is megjeleníthető. Egy új funkció is megjelent ugyanitt: az „Öko-bíró” funkció segít a vezetőnek a lehető legtakarékosabban autózni, és pontokat ad a környezettudatos vezetésért.

Ugyancsak ezen a monitoron jelenik meg az adaptív tempomat (ACC) menüképernyője, valamint kijelezhetők az audio és klímaberendezés beállításai is, így a vezető menet közben folyamatosan szemmel tarthatja ezeket az adatokat.

A 2015-ös Prius+ modellt a Toyota Touch® 2 multimédiás rendszerek legújabb generációjával szerelték fel. Az új rendszer sík képernyője érintésérzékeny, kapacitív gombokat foglal magába a gyors és pontos kezelhetőség, a kedvezőbb megjelenés és a táblaszámítógépeket idéző funkcionalitás érdekében.

toyota_prius_plus_2015_3

A korábbinál nagyobb, 6,1 colos érintőképernyő több színt képes megjeleníteni, felbontása pedig 800 x 480 képpontra nőtt, így élesebb, ragyogóbb képet ad. Ráadásul támogatja az ’elhúzás’ és ’pöccintés’ jellegű ujjparancsokat, így könnyen, ösztönösen vezérelhető.

A Toyota Touch® 2 rendszerek alapkiépítésben tartalmazzák a tolatókamerát és a ‘MirrorLink’ előkészítést. Ez utóbbi funkció lehetővé teszi a felhasználó számára, hogy kompatibilis mobiltelefonját csatlakoztassa a fedélzeti berendezéshez, majd az utóbbi érintőképernyőjéről vezérelje a telefon valamennyi funkcióját.

A Toyota Touch® 2 & Go rendszer továbbfejlesztett, teljes térképes navigációs rendszert tartalmaz. A térképen ’forgalmi sáv’ formájában jelennek meg a részletes forgalominformációk, tájékoztatva a vezetőt az esetleges torlódásokról, valamint a késés várható időtartamáról. A forgalmi adatok előzményei alapján a rendszer képes a napszaktól függően alternatív útvonalat javasolni.

A Toyota Online funkció révén a multimédiás rendszer fedélzeti internet-kapcsolatot biztosít különféle szolgáltatások korábbiaknál gazdagabb választékához, beleértve a TomTom adatokra épülő Toyota valós idejű forgalmi szolgáltatást, a Google utcakép szolgáltatást, a Panoramiót vagy a Google helyi keresést, a világ legnagyobb és legfrissebb keresési adatbázisát.

Amennyiben az ügyfél Toyota Touch® 2 & Go Plus rendszerre bővíti berendezését, a multimédiás érintőképernyő olyan funkciókkal bővül, mint a 3 dimenziós városkép, a fontos épületek grafikus megjelenítése, vagy az írott szöveges üzenet felolvasási szolgáltatás.

A rendszer a mobiltelefon Bluetooth kompatibilitásának függvényében képes megjeleníteni az e-maileket és naptári bejegyzéseket. Emellett „Játssz hasonlót” funkcionalitással bír. Ez a fejlett zenefelismerő rendszer automatikusan az Ön hangulatához illő lejátszási listákat állít elő: a fedélzeti zenekezelés soha nem volt még biztonságosabb és egyszerűbb.

A Touch 2 & Go Plus támogatja a wifi csatlakozást. A felhasználók okostelefonjukat wifi hotspotként használva csatlakozhatnak a rendszer online funkcióihoz.

A 2015-ös Prius+ immár a közepes felszereltségi szinttől kínálja az intelligens parkolássegítő rendszert, amely tolatókamera, valamint az első lökhárítók oldalába beépített ultrahangos érzékelők segítségével azonosítja a merőleges vagy párhuzamos beállásra alkalmas parkolóhelyeket. Ezt követően automatikusan a megfelelő kormány-mozdulatsort végre hajtva bemanőverezi a gépkocsit a kijelölt területre. A vezetőnek nincs más dolga, mint a jármű sebességét szabályozni.

A 2015-ös Prius+ belterében újdonság az elektromos ülésállítás. Az utastér fekete vagy szürke árnyalatban rendelhető, háromféle kárpitozással találkozhatunk: szövet; szövet ‘Toyota E-Tex’ bőr oldalbetétekkel; és teljes ’Toyota E-Tex’ bőrkárpitozás.

Minden felszereltségi szinten alaptartozék a ‘Toyota E-Tex’ bőrrel bevont középső könyöklő. A ‘Toyota E-Tex’ egy igen tartós, szintetikus anyag, amely tökéletesen szimulálja a bőr tapintását, ugyanakkor 30 százalékkal könnyebb annál, és rendkívül könnyen tisztítható.

2015-re jelentős mértékben kibővítették a Prius+ biztonsági felszereltségét is. Hirtelen fékezés esetén a vészfékezési jelzőrendszer (Emergency Brake Signal) a kétoldali irányjelzők villogtatásával figyelmezteti a mögöttes forgalmat a veszélyhelyzetre, és segít elkerülni a ráfutásos baleseteket.

toyota_prius_plus_2015_2

Az ütközést megelőző (Pre-Crash Safety) rendszernek megnövelték a fékteljesítményét, mostantól akár 60 km/órával képes csökkenteni a gépkocsi sebességét. Ezen felül a rendszer riasztási tűréshatárát mostantól a vezető állíthatja be, illetve a berendezés teljesen ki is kapcsolható.

A vezetést még inkább megkönnyíti a visszagurulás-gátló, amely automatikusan működésbe lép, amint a rendszer emelkedőt észlel.

Az autó menettulajdonságai is javultak. A felfüggesztés csillapítását kedvezőbb vezethetőségre és fokozott rugózási kényelemre hangolták, míg a kalaptartónál alkalmazott új, nagy teljesítményű hangelnyelő anyag fokozott zajcsillapítást eredményez, ezáltal még kényelmesebbé teszi az utazást.

A 2015-ös Prius+ erőforrása mostantól teljesíti az Euro6-os emissziós norma előírásait.

A modell európai bevezetése 2015 januárjától veszi kezdetét.

LG F60: quadcore processzor és 4G LTE technológia

Néhány napja már Magyarországon is kapható az LG F60 okostelefonja, a vállalat 4G LTE-s mobilkínálatának legújabb tagja, amely többek között négymagos processzorral és az LG új kezelőfelületének előnyeivel kívánja meghódítani a 4G LTE hálózatra váltó felhasználókat.

lg_f60

A 4G LTE támogatásnak, az 1,2 GHz-es négymagos processzornak és az Android 4.4 KitKat operációs rendszernek köszönhetően az LG F60 igazán élvezetes felhasználói élményt nyújt. Az újdonság vékony és elegáns, kompakt készülékházában 4,5 hüvelykes IPS-kijelző és 2100 mAh-s akkumulátor kapott helyet, amelyek teljesítmény, tömeg és méret szempontjából is tökéletes egyensúlyt teremtenek a hosszan tartó szórakozáshoz és hatékony munkához egyaránt.

Az F60 sokat merít a széles körben elismert, többek között a Red Dot Awards szakértői zsűrije által is díjazott LG G3 egyedülálló szolgáltatásaiból:

  • A Gesture Shoot-nak, azaz a kézmozdulattal történő fényképezésnek köszönhetően a felhasználónak elég ökölbe szorítani a kezét a lencse előtt, így automatikusan elindul a 3 másodperces visszaszámlálás a felvétel elkészítéséig.
  • Az előlapi kamerafény használatával az előnézeti képernyő mellett fényes fehér háttér jelenik meg a kijelzőn, amely növeli az arc megvilágítását szelfi üzemmódban.
  • A Touch & Shoot, azaz az érintéssel fényképezéssel gyorsan és könnyen megörökíthetők a különleges pillanatok: a kijelző bármely pontját megérintve a kamera automatikusan fókuszál és fényképez, egyetlen mozdulattal.
  • A Knock CodeTM segítségével az F60 egyetlen egyszerű mozdulattal feloldható – elég lekopogni az előre beállított mintát a telefon kijelzőjén.

„Vállalatunk legújabb LTE-képes okoselefonja a mai legfejlettebb vezeték nélküli hálózatot maximálisan kihasználó mobileszköz, amely prémium megoldást kínál kedvező áron azon felhasználók számára, akik a lehető leggyorsabb mobilélményre vágynak” — mondta Piro Péter, az LG Electronics Magyar Kft. magyarországi értékesítési vezetője.

Fő paraméterek:

  • Chipkészlet: 1,2 GHz-es Qualcomm® négymagos processzorral
  • Kijelző: 4,5 hüvelykes WVGA (207 ppi)
  • Memória: 1 GB RAM / 4 GB, 8 GB
  • Kamera: 5 MP (hátoldali) / 1,3 MP (előlapi)
  • Akkumulátor: 2100 mAh
  • Operációs rendszer: Android 4.4.2 KitKat
  • Méret: 127,5 × 67,9 × 10,6 mm
  • Hálózat: 4G LTE
  • Kapcsolat: Bluetooth 4.0 / Wi-Fi / A-GPS
  • Színek: fekete / fehér

Globális együttműködés a BMW i széria és a Soho House között

Október 14-én jelentette be nemzetközi együttműködését a BMW i almárka és a Soho House Group (SHG). A BMW, a Soho House Group globális autós partnereként, i3 modelleket kínál vezetésre a tagoknak, valamint a klub vendégei részére számos helyszínen és különböző kulturális eseményeken.

bmw_i_soho_house

A két márka a jövőben egy globális művészeti programban is együttműködik majd, különböző Soho House létesítményeket használva Európában és az Amerikai Egyesült Államokban, amely a kortárs művészetekben, az innovációban és a dizájnban rejlő értékekre helyezi a hangsúlyt.

A BMW i almárka és a Soho House Group közti globális partnerség október 14-én, kedden vette kezdetét a londoni Shoreditch House-ban, egy exkluzív művészeti beszélgetéssel Juergen Teller fotóművész és Chris Dercon, a Tate Modern múzeumigazgatója között, „A meztelen igazság? Pőreség, divat és fényképészet napjainkban” címmel, melyet egy ünnepi fogadás követett.

„Miként a Soho House Group, úgy a BMW is szenvedélyesen alkalmazza a művészetekben és a dizájnban rejlő innovációkat. A tagsággal számos kulturális rendezvényhez kerülünk közelebb, úgy mint a világhírű Art Basel Miami rendezvény. A forradalmi BMW i3 új, izgalmas korszakot nyitott az elektromos autózásban, és büszkék vagyunk arra, hogy a globális együttműködésnek köszönhetően tagjaink és vendégeink az elsők között élhetik át a tisztán elektromos autózásban rejlő vezetési élményt” – mondta Nick Jones, a Soho House alapítója és vezérigazgatója. Steven Althaus, a BMW Group BMW márkamenedzsmentért felelős alelnöke így fogalmazott: „A BMW i és a Soho House egyaránt innovációra és kreativitásra törekszik, valamint hogy követendő mércét teremtsen a dizájn világában. Eme globális partnerségi viszonytól elsősorban azt várom, hogy a közös munka gyümölcseként kifinomult és emlékezetes élményekkel gazdagodunk” – nyilatkozta Steven Althaus.

A BMW kulturális elkötelezettségéről

A BMW Group kulturális együttműködései immáron több mint negyven esztendőre tekintenek vissza, a vállalat jelenleg száznál is több ilyen viszonyt ápol világszerte. Az elkötelezettség középpontjában a modern és kortárs művészetek, a jazz és a klasszikus zene, valamint az építészet és a dizájn állnak. A BMW olyan művészekkel dolgozott már együtt, mint Gerhard Richter, Andy Warhol, Roy Lichtenstein, Olafur Eliasson, Jeff Koons vagy Zaha Hadid, s olyan világhírű múzeumok partnere, mint a New York-i Guggenheim Múzeum és a berlini Új Nemzeti Galéria. A BMW ezen felül a Londoni Szimfonikus Zenekar kiemelt partnere is, az együttműködést a „BMW LSO Open Air Classics” nevű koncertsorozat részeként évről évre ingyenes élő koncerttel ünneplik meg a Trafalgar téren. A vállalat egyúttal a BMW Tate Live és a Frieze Art Fair támogatója is.

A Soho House-ról

A Soho House-t a filmvilág, a média és a kreatív iparágak neves képviselői privát klubként alapították 1995-ben, Londonban. A portfólió azóta klubokkal, hotelekkel, éttermekkel és spa központokkal bővült, nem csupán az Egyesült Királyságban, de Európában, az Egyesült Államokban és Kanadában is. Miközben mindegyik komplexum egy különálló, egyediségét hűen őrző vendéglátó egység, a közös DNS egy családdá és kellemes otthonná emeli a Soho House Group minden egyes tagját.

A londoni Dean Street-en álló négyemeletes szálló 39 hálószobával és éjjel-nappal nyitva tartó ebédlővel, a kelet-londoni Shoreditch House klub tetőtéri medencével, edzőteremmel, éttermekkel és 26 szobával, a Chiswick-i High Road House csendes környezetben, klubbal, bárral, sörözővel és 14 szobával, a Little House pedig étteremmel, bárral és társalgóval várja vendégeit. Utóbbitól pár percre található a Cecconi’s, a modern kialakítású klasszikus olasz étterem, amely reggelivel, ebéddel és vacsorával egyaránt várja vendégeit a hét minden napján. Az elmúlt tíz évben a Cecconi’s Nyugat-Hollywoodban és Miamiban is megnyitotta éttermeit, s a közeljövőben további nemzetközi éttermek várhatók. A Babington House a Somerset vidék tizennyolc hektáros területén fekvő épülete, 32 egyedülálló módon berendezett szobával és 24 órás étteremmel kedveskedik a vendégeknek.

2010 májusában nyitott meg Németországban a Soho House Berlin, a főváros Mitte kerületében. A nyolcemeletes épületben egy különleges klub szint, tetőtéri medence, bár, 85 szoba, teljesen felszerelt edzőterem és vetítőterem is található.

A vállalat 2003 júniusában tette be lábát az Egyesült Államokba, amikor egy korábbi, több, mint 4000 négyzetméteres raktár átépítésével megnyílt a hatszintes vendéglátó komplexum New York Meatpacking körzetében. A Soho House New York széleskörű felszereltséggel, étteremmel, bárral, 44 férőhelyes mozival, tetőtéri medencével, 30 tágas hálószobával és egy spa részleggel várja vendégeit. 2010 májusában nyitott meg a Sunset Boulevard-on a Soho House West Hollywood, különálló klub szinttel, vetítőteremmel, rendezvénytermekkel és egy kerti teraszos étteremmel az ikonikus irodaépület legfelső és tetőtéri szintjén.

2011 októberében a Soho House megnyitott Miamiban is, a tizenöt emeletes épületben 50 hálószoba található. A klubhelyiség az afrikai bútoroknak és textíliáknak köszönhetően eredeti dél-afrikai hangulatot áraszt, ezen felül két medence, spa és egy Cecconi’s étterem is található a komplexumban. 2012-ben nyitott meg a Soho House Toronto, amely ezt követően a Torontói Nemzetközi Filmfesztivál számos rendezvényének adott otthont. 2014 augusztusában a Soho House megnyitotta eddigi legnagyobb vendéglátó egységét Chicagóban. A Soho House Group 2015 februárjában Isztambulban, 2016 elején pedig Barcelonában is megnyitja kapuit.