Főoldal Blog oldal 552

Török nap lesz a közmédiában október 29-én

Vendégségben Törökország címmel tematikus napot tart a közmédia október 29-én. Az egész napos műsorfolyamban számos érdekességgel találkozhatnak a nézők, például Törökországban készült riportok segítségével ismerkedhetnek meg az országgal, annak jelentős gazdasági fejlődésével, emellett szó lesz az oktatási és kulturális kapcsolatokról.

torok_zaszlo

Siklósi Beatrix, a Médiaszolgáltatás-támogató és Vagyonkezelő Alap (MTVA) főszerkesztője az MTI-nek elmondta, hogy a török tematikus napot annak az együttműködésnek a keretében rendezik meg, amelyről tavaly állapodott meg a magyar és a török közmédia vezetője. A magyarországi török napot márciusban a török köztelevízió, a TRT magyar napja követi.

A főszerkesztő kiemelte, hogy a tematikus adásokat kölcsönösen a két ország számára fontos nemzeti ünnepeken rendezik. Október 29-én ünneplik Törökországban a köztársasággá válás 91. évfordulóját, a törökországi magyar napot pedig 2015. március 15-én, az 1848/49-es szabadságharc 167. évfordulóján tartják meg.

Siklósi Beatrix hangsúlyozta: azért fontos a közmédia csatornáin bemutatni a mai modern Törökországot, mert Magyarország egyik kiemelt politikai, gazdasági és kulturális partnere, ugyanakkor számos tévhit él az emberekben a törökökről.

Éppen ezért a közmédia számos műsorában találkozhatnak a nézők és a rádióhallgatók török témájú műsorokkal. Október 29-én, szerdán az M1 magazin- és hírműsoraiban kiemelt helyet kapnak a török társadalommal, kultúrával és gazdasággal kapcsolatos témák nemcsak a stúdióvendégek révén, hanem a közmédia stábja által Törökországban forgatott bejátszások, riportok segítségével is.

Szó lesz a két ország oktatási kapcsolatairól is, hiszen számos török diák tanul nálunk, de sokan a török felsőoktatásban ismerkednek Magyarországgal és a magyar nyelvvel. Emellett magyar diákokat is találni török egyetemeken. A tematikus napon bemutatják a magyarországi törökfürdőket, szó lesz a II. Szulejmán szultán türbéje utáni szigetvári kutatásokról és megismerkedhetnek a nézők a magyar-török együttműködésben felújított pécsi török emlékekkel is – sorolta a tematikus nap tervezett témáit az MTVA főszerkesztője.

A műsorfolyamban foglalkoznak még török festőművészek bemutatásával és szó lesz a novemberi isztambuli könyvvásárról, amelynek Magyarország a díszvendége. Látható lesz egy beszélgetés Mészöly Kálmánnal, aki 1985-ben a török válogatott szövetségi kapitányaként tevékenykedett, majd a Fenerbahce edzőjeként is dolgozott.

Siklósi Beatrix kiemelte, hogy a tavaly átadott budapesti Yunus Emre Török Kulturális Intézetből jelentkeznek majd délután és kora este élő adással a Duna csatornán. A tavaly átadott központban a beszélgetések mellett tervezik például az „ebru” festési technikája és a híres török teázási, kávézási szokások bemutatását is. A tematikus nap műsorvezetője Kalocsai Andrea lesz, a műsorfolyam pedig egy török játékfilmmel zárul – tette hozzá a főszerkesztő, aki arról is beszélt, hogy a televíziós csatornák mellett a Kossuth és a Bartók Rádió kínálatában is kiemelt helyet kapnak a török témák október 29-én.

Forrás: MTI

 

Eddig több, mint 7 millió globálisan eladott Toyota hibrid modell

A Toyota Motor Corporation a közelmúltban bejelentette, hogy hibrid járműveinek globális összeladásai szeptember 30-ával a hétmilliós határt átlépve elérték a 7,053 millió darabot *1. Az újabb egymilliós mérföldkövet minden eddiginél gyorsabban, mindössze kilenc hónap leforgása alatt érte el a vállalat.

toyota_aygo_vvti_spice_014

A Toyota elsődleges jelentőségű küldetésének tekinti, hogy hozzájáruljon az automobil környezeti hatásának mérsékléséhez. Abból kiindulva, hogy a környezetbarát gépjárművek kizárólag akkor érhetnek el jelentős pozitív hatást, amennyiben széles körben alkalmazzák azokat, a Toyota arra vállalkozott, hogy elősegíti a hibrid járművek tömegpiaci elfogadottságát és elterjedését.

2014 októberében a Toyota nem kevesebb mint 27 különböző hibrid személygépkocsit, valamint egy darab hálózatról tölthető hibrid (PHV) modellt forgalmaz a világ több mint 90 országában, illetve térségében.

Ezeken túlmenően a 2014 elejétől 2015 végéig tartó időszakban a Toyota összesen 15 hybrid modell bevezetését tervezi: ezek között a Voxy Hybrid és Noah Hybrid modellek (kizárólag a japán piacon) januárban, a Lexus NX 300h júliusban, míg a Lexus RC 300h október második felében lépett, illetve lép piacra. A Toyota a továbbiakban is tökéletesíti hybrid modellkínálatát, és folyamatosan bővíti azon országok és térségek listáját, ahol hybrid gépjárműveket forgalmaz.

A Toyota számításai szerint szeptember 30-ig bezárólag a Toyota hybrid gépjárművei összesen mintegy 49 millió tonnával*2 kevesebb széndioxidot (ezt a jelenlegi ismereteink szerint a globális felmelegedésért felelős gázt) bocsátottak ki, mint amennyit azonos méretű és menetteljesítményű, tisztán benzinüzemű gépkocsik bocsátottak volna ki. A Toyota becslése szerint hybrid járművei az évek során mintegy 18 millió kiloliterrel (ezer literrel) kevesebb benzint fogyasztottak, mint amennyire hasonló méretű benzinüzemű gépkocsiknak szüksége lett volna.

A Toyota 1997 augusztusában mutatta be Coaster Hybrid EV modelljét, majd ugyanazon év decemberében megérkezett a Prius, a világ első sorozatgyártású hibrid személygépjárműve. A Toyota hibrid gépjárművei azóta a világ minden pontján az ügyfelek határtalan támogatását élvezik.

A Toyota a huszonegyedik század alapvető környezetvédelmi technológiájaként pozícionálta a hibrid (azaz a környezetbarát gépkocsik fejlesztéséhez szükséges, különböző üzemanyag-kombinációk felhasználására alkalmasak résztechnológiákat magába foglaló) technológiákat. A Toyota ezért a jövőben is arra törekszik, hogy a teljesítményt fokozva, a költségeket csökkentve, valamint termékkínálatát (beleértve a nem hibrid környezetbarát gépkocsikat is) bővítve olyan modelleket hozzon létre, amelyeket pozitívan fogadnak az ügyfelek.

*1 Beleértve a hálózatról tölthető hibrid járműveket; Toyota belső adatok

*2 Forgalomba helyezett gépkocsik száma x megtett távolság x üzemanyag-fogyasztás (valós, országonként) x CO2 konverziós tényező

Toyota hibrid gépjármű eladások * TMC adatok alapján (Mértékegység = 1.000 db gépkocsi)

Globális
Japán Észak-Amerika Európa
1997 0,3 0,3
1998 17,6 17,6
1999 15,2 15,2
2000 19,0 12,5 5,8 0,7
2001 36,9 18,5 16,0 0,7
2002 41,3 20,0 20,3 0,8
2003 53,3 27,2 24,9 0,9
2004 134,7 68,7 55,9 8,1
2005 234,9 58,5 150,0 23,4
2006 312,5 72,4 197,6 36,0
2007 429,4 82,0 287,8 49,0
2008 429,7 104,4 255,0 57,8
2009 530,1 251,1 205,3 54,7
2010 690,2 392,2 195,9 70,2
2011 629,0 316,4 185,1 82,8
2012 1219,1 678,0 344,7 106,9
2013 1279,2 679,1 358,2 152,9
2014. január-szeptember 980,3 534,9 256,2 125,9
Összesen 7053,0 3349,1 2558,6 772,3
A globális daraszámok a Japánon, Észak-Amerikán és Európán kívüli piacok adatait is tartalmazzák

Toyota hibrid személygépjármű összesített eladások *1  (Mértékegység = 1.000 db gépkocsi)

Globális
Japán Észak-Amerika Európa
Prius 3360,4 1489,7 1504,9 273,8
Prius α, Prius v, Prius + 498,0 350,2 116,8 27,0
Aqua, Prius c 853,8 711,6 116,7
Camry Hybrid 474,9 41,8 329,2
Alphard Hybrid*2 49,4 47,7
Auris Hybrid 181,1 175,3
Yaris Hybrid 118,1 115,3
Avalon Hybrid 30,7 30,6
Highlander Hybrid, Kluger Hybrid*3 141,9 3,4 136,7
Vellfire Hybrid 20,5 20,5
Sai 84,7 84,7
Estima Hybrid 110,1 110,0
Crown Hybrid 101,0 101,0
Harrier Hybrid 40,8 40,8
Crown Mild Hybrid*4 6,5 6,5
Crown Majesta (csak hybrid) 7,2 7,2
Corolla Axio Hybrid 21,6 21,6
Corolla Fielder Hybrid 57,1 57,1
Voxy Hybrid 32,2 32,2
Noah Hybrid 22,9 22,9
Lexus LS 600h/LS 600hL 37,7 25,4 3,0 4,6
Lexus GS 450h/GS 300h 45,2 17,4 7,0 14,2
Lexus RX 400h/RX 450h 305,2 30,5 152,7 90,1
Lexus HS 250h 64,1 41,7 22,3
Lexus CT 200h 207,6 45,0 65,5 49,0
Lexus ES 300h 74,7 36,2 0,4
Lexus IS 300h 32,9 14,8 13,1
Lexus NX 300h 3,0 1,8 0,5
Prius PHV 65,3 19,1 37,0 9,1
*1 A globális daraszámok a Japánon, Észak-Amerikán és Európán kívüli piacok adatait is tartalmazzák; 2014. szeptember 31-én érvényes darabszámok; Toyota belső adatai alapján; *2Gyártása 2008-ban megszűnt; az új modell gyártása 2011-ben indult be; *3A Kluger Hybrid (japán belpiacos) gyártása 2007-ben megszűnt; *4A Crown Royal gyártása 2003-ban megszűnt, a Crown Sedan gyártása 2008-ban megszűnt.

Kettő új LG L Series okostelefon érkezik

Októbertől, tehát már ebben a hónapban kapható lesz Magyarországon az LG L Series termékcsaládjának két legújabb tagja, az L Fino és az L Bello. A készülékek tökéletes választást jelentenek például a tizenéveseknek és az első okostelefon-tulajdonosoknak. A lenyűgözően gyors négymagos processzorral, valamint a népszerű LG G3 készüléktől kölcsönzött prémium kezelőfelülettel az LG igyekszik teret nyerni a kiemelkedő minőségű, kedvező árú okostelefonok piacán.

lg_l_bello_lg_l_fino

Az L Fino és az L Bello okostelefonok az LG egyedi hátlapgomb megoldását viszik tovább, emellett a kategóriában egyedülálló 8 megapixeles kamerát és olyan saját fejlesztésű kezelőfelületi funkciókat kínálnak, amelyek egyszerűvé és szórakoztatóvá teszik a fényképezést. A vásárlói szokásokat vizsgáló kutatások szerint az első  okostelefonjukat vásárlók és a tizenévesek körében a készülék kiválasztásánál a kamera az egyik legfontosabb szempont. Az LG L Series új tagjai az azonos kategóriájú telefonokhoz képest fejlettebb kamerával rendelkeznek, amellyel kiváló minőségű, elmosódásmentes képek készíthetők, amelyeket élmény megosztani.

Az L Fino és az L Bello készülékek jellemzői:
• A Touch & Shoot-tal, azaz az érintéssel fényképezéssel gyorsan és könnyen megörökíthetők a különleges pillanatok: a kijelző bármely pontját megérintve a kamera automatikusan fókuszál és fényképez, egyetlen mozdulattal.
• A Gesture Shoot-nál, azaz a kézmozdulattal történő fényképezésnél a felhasználónak elég ökölbe szorítani a kezét a kamera előtt, és automatikusan elindul a 3 másodperces visszaszámlálás a felvétel elkészítéséig. Ez a funkció szelfi készítésénél különösen hasznos.
• Az előlapi kamerafény használatával a kisebb méretű előnézeti képernyő mellett fényes fehér háttér jelenik meg a kijelzőn, amely lágyabb megvilágítást nyújt szelfizésnél.
• A Knock Code™-dal az LG okostelefon zárolása egy egyszerű mozdulattal feloldható — elég az előre beállított koppintási kódot megadni a telefon kijelzőjén.
• Az L Fino-hoz és az L Bello-hoz is készült QuickCircleTM tok, ami lehetővé teszi a leggyakrabban használt funkciók, például a hívás- és SMS-kezelés, a zenelejátszás és a kamera elérését az ablakból, az előlap felnyitása nélkül.

„Az L Series termékcsalád legújabb tagjai az LG legkiválóbb formatervezési jegyeivel, hardvereivel és kezelőfelületi funkcióival segíthetik célunkat, hogy a legjobb felhasználói élményt kínáljuk a lehető legtöbb vásárlónak” — mondta el Piro Péter, az LG Electronics Magyar Kft. magyarországi mobilkommunikációs értékesítési vezetője.
Az L Fino főbb funkciói:
• Chipkészlet: 1,2 GHz-es négymagos
• Kijelző: 4,5 hüvelykes WVGA IPS-kijelző (800 × 480 / 207 ppi)
• Memória: 1 GB RAM / 4 GB
• Kamera: 8 MP (hátlapi)/ előlapi: VGA
• Akkumulátor: 1900 mAh
• Operációs rendszer: Android 4.4.2 KitKat
• Méret: 127,5 × 67,9 × 11,9 mm
• Hálózat: HSPA+ 21 Mbps (3G)
• Színek: fehér / fekete / arany / piros / zöld (országonként eltérő)

Az L Bello főbb funkciói:
• Chipkészlet: 1,3 GHz-es négymagos
• Kijelző: 5″-es FWVGA IPS (854 × 480 / 196 ppi)
• Memória: 1 GB RAM / 8 GB
• Kamera: 8 MP AF (hátlapi) / 1 MP (előlapi)
• Akkumulátor: 2540 mAh
• Operációs rendszer: Android 4.4.2 KitKat
• Méret: 138,2 x 70,6 x 10,7 mm
• Hálózat: HSPA+ 21 Mbps (3G)
• Színek: fekete / fehér /arany

Igazi BMW-driftélmény a Landshut-i versenypályán

Azon a bizonyos hétfő reggelen miután Németország előző este legyőzte Argentínát a 2014-es futball világbajnokság döntőjében, egy rendkívüli sport megmérettetésnek lehetett szemtanúja a Bajorországban található Landshut-i versenypálya közönsége. Ez volt az első alkalom, hogy egy vezető német autómagazin képviselője elvitt egy BMW M235i M Performance kiegészítőkkel szerelt autót és drift versenyben mérte össze tudását, a négyszeres salakmotor világbajnokkal illetve BMW motorkerékpár kereskedővel, Karl Maierrel, aki  salak-versenymotorjával állt rajthoz a 400 méter hosszú versenypályán.

bmw_m235i_s1000rr

A kiindulási alapok nem is lehettek volna ennél különbözőbbek. A BMW M235i M Performance modell három literes BMW TwinPower Turbo benzinmotorja 326 lóerő és 450 Nm leadására képes, saját tömege 1 470 kg és közel négy és fél méter hosszú. A salakmotor eközben a – hivatalos versenyszabályzatnak megfelelően – egy egyhengeres, 500 cm3-es, léghűtéses motorral szerelt, mindösszesen 80 kg súlyú, egysebességes versenygép, amelyen nincs semmiféle fékberendezés. A speciális tervezésű metanol üzemanyaggal működő gép 80 lóerő leadására képes és kifejezetten a versenypályán való használatra építették.

Az eredeti M Performance kiegészítőkkel szerelt BMW M235i tökéletes alany volt arra, hogy a Landshut-i salakversenypálya, nagyjából 12 méter széles kanyarjaiban folyamatosan keresztbe drifteljen, csakúgy, ahogy az aszfaltúton is tenné. Az 50-50 százalékos súlyelosztás, az alacsony súlypont, a BMW M Perfomance sport felfüggesztés (20 mm-rel alacsonyabb a standard beállításhoz képest), a mechanikus önzáró hátsó differenciálmű és a kovácsolt, 19 colos könnyűfém keréktárcsák adják az alapját annak a vezetési dinamikának, amiről a BMW jól ismert. A BMW TwinPower Turbo hat hengeres szíve 2014 júniusában elnyerte az „Év motorjának” megtisztelő címét. A 450 Nm-es csúcsnyomatékát, 1 300-as és 4 500-as fordulat között adja le, így folyamatos erőt biztosít a teljes fordulatszám-tartományban, kiegészítve az autó precízen kiegyensúlyozott karosszériáját.

Annak ellenére, hogy két teljesen eltérő karakterű gép állt rajthoz, mind a két pilótának sikerült végrehajtani a kitűzött célt: 5 órányi „hamísítatlan drift élményt” a legszűkebb versenypályán. Ez volt a legelső alkalom, hogy egy versenymotorral mérhette össze tudását a BMW M235i M Performance modellje és ez által lehetőséget kapott arra is, hogy megmutathassa menetdinamikai teljesítményét, a megszokott aszfalt helyett a salakpályán is.

Az ötórányi, megszakítás nélküli motorozás sem volt elég Karl Maier számára, hogy csillapítsa szenvedélye, a driftelés iránti „étvágyát”, így a korábbi világbajnok, egy speciálisan átalakított, bütykös gumikkal szerelt S1000 RR motort is a pályára vitt pár kör erejéig. Az RR egy 193 lóerő leadására képes szupersport-motorkerékpár, amelynek súlya, teli tank esetén is alig több, mint  200 kg. De a gép stabil iránytartása, kiváló kezelhetősége és pontos visszajelzései tökéletes lehetőséget biztosítottak Maier számára, hogy könnyedén sodródhasson keresztben a versenypályán-lezárva egy dinamikájában meglehetősen különleges napot.

Őszi got2b és Taft hajformázó újdonságok

A Schwarzkopf család két oszlopos tagja a got2b és a Taft is hallatott magáról idén ősszel, ugyanis több hajformázó újdonságot is megjelentettetek ebben a szezonban. Amíg a got2b-nál a haj ragyogása és fénye van a középpontban, addig a Taft extra erős tartást ígér anélkül, hogy elnehezítené a hajunkat.

taft_got1b_1

Got2b Rise ‘n Shine termékcsalád

Két új hajformázó termékkel gazdagodott a Rise ‘n Shine termékcsalád: egy hajrögzítő hab és egy hajlakk segít abban, hogy minnél ragyogóbb legyen a megjelenésünk.

got2b_risenshine_1

Az új got2b Rise ‘n Shine body + gloss névre hallgató hajrögzítő hab dússágot és fényt ad a hajunknak. A súlytalan mikro polimerek rugalmas, pihekönnyű hajformázási végeredményt nyújtanak. A Rise ‘n Shine body + gloss hajlakk pedig gyönyörű fényt ad minden csodás frizurának és azonnali dússágot, ragyogást és tartást nyújt, anélkül, hogy elnehezítené azt.

+ 1 extra: got2b glued tüskés hajformázó krém

A got2b gondolt a fériakra is, ugyanis piacra dobott egy olyan hajformázó krémet, mely ultra erős formula nagyteljesítményű polimerekkel garantál olyan erős tartást, amely akár függőlegesen is megtartja a hajat, könnyen formázható, és mégis rugalmas tartást ad.

got2b_glued_spiking_gum_2

Azoknak a srácoknak, akik anélkül szeretnének nagyszerűen kinézni, hogy órákat töltenének a tükör előtt, a got2b legújabb innovációja pihekönnyű viasz polimerekkel, és friss, jeges menta illattal kínál megoldást a trendi hajstílusokhoz akár egész nap.

got2b_glued_spiking_gum_3  got2b_glued_spiking_gum_1

Taft Invisible Power termékcsalád

Sokan ódzkodnak a hajformázási termékek használatától, mert nem szeretik, ha hajuk ragad, nehéz és természetellenes tapintású. Tartást szeretnének, de mindezt természetesen, ragadványok és a haj elnehezülése nélkül.

taft_power_1

Most mindez lehetővé válik a nők és férfiak számára az új Taft Invisible Power nagyteljesítményű formulájának köszönhetően. Az átlátszó polimerek egy vékony, áttetsző hálót képeznek a hajban, ami teljesen láthatatlan, de mega-erős tartást adnak és természetesen lágy hajérzetet nyújtanak.

taft_power_2  taft_power_3

Még több fotó: Napimagazin Facebook oldal

A cikkhez tartozó fényképeket Canon EOS 5D Mark II fényképezővel készítettük.
Együttműködő partnereink: Acer Hungary, Gigabyte, Sony, MSI, Epson, Canon, Camera Kft., Nike
Utómunka hardver: Acer, Gigabyte, MSI

La Roche Posay Respectissime Extension szempillaspirál: megoldás az érzékeny szemre

Mostantól fellélegezhet minden olyan nő, aki érzékeny szeme miatt képtelen volt megfelelő szempillaspirált találni magának! A La Roche Posay Respectissime Extension mostantól limitált ideig hazánkban is kapható!

larocheposay_r_extension

Kevés olyan sminktermék kapható itthon, ami különösen kényes, érzékeny bőrre vagy épp szemre ajánlott. Ezúttal is a gyógyszerárakban lelhetünk rá a megoldásra: a La Roche Posay Respectissime Extension hosszabító szempillaspirált a látványosabb, szebb tekintetért hozták létre. Kíméletes, de hatékony formulája tiszteletben tartja az érzékeny szeműek és a kontaktlencsét viselők igényeit, ráadásul  illatanyag-mentes.

larocheposay_respectissime_extension

Most korlátozott ideig, kizárólag ajándékszettben kapható hazánkban is, amíg a készlet tart! A csomagban a szempillaspirál mellett egy 200 ml-es fiziológiás micellás arctiszítót is találunk. (A szett ára 4999 forint)

respectissime_extension

Ma este indul a Játék határok nélkül

Szombaton, azaz ma indul újra a 1990-es évek nagysikerű tévéműsora, a Játék határok nélkül című vetélkedő az M1 műsorán.

jatek_hatarok_nelkul_2014

A vetélkedő új szériáját nemzetközi stáb forgatta májusban Budapesten, és minden résztvevő ország ebből készítette el saját változatát. A műsorban ezúttal nem városok, hanem országok versengenek egymással:  Magyarország mellett Oroszország, Indonézia, Franciaország, Egyiptom és az amerikai kontinens csapata.

A műsort egy 4500 méteres stúdióban vették fel, minden adásban hat versenyszám kap helyet. Az új szériából 13 epizódot készített a Médiaszolgáltatás-támogató és Vagyonkezelő Alap (MTVA).

A magyar csapatnak 48 tagja van, egy műsorban tizenketten szerepelnek, köztük olyan ismert személyiségek, mint a Rippel-fivérek, Puskás Peti énekes, Kozmann György és Zala György kenusok, Pulai Imre olimpia bajnok kenus, Szőnyi Ferenc triatlonista és Kovács Nikolett motorversenyző. A csapat kapitánya Csapó Gábor olimpiai bajnok vízilabdázó.

Varga Edit és Harsányi Levente vezeti a vetélkedőt, a kilencvenes évek szériájának műsorvezetője, Gundel Takács Gábor ezúttal narrátorként szerepel a műsorban.
Harsányi Levente elmondta: bízik abban, hogy a képernyőn is érezhető lesz az a vidám hangulat, amelyben a forgatás zajlott. A magyar csapat tagjaiban elég erős volt a drukk, ezt humorral próbálták oldani, hogy megfelelően teljesítsenek a megmérettetésekben.

A műsorvezető hangsúlyozta: a játékosok nem tudták előre, hogy milyen típusú feladatban fognak részt venni. A 48 magyar résztvevőből versenyszámonként választották ki a szereplőket, egy játékos azonban több megmérettetésben is részt vehetett.

A játékban tematizált feladatok szerepelnek, a vizes megmérettetések között például volt olyan versenyszám, amelyben egy ellenáramoltatott medencében kellett úszniuk a játékosoknak. A magyarok közül ezt Pulai Imre olimpiai bajnok teljesítette – árulta el a műsorvezető.

Minden idők egyik legsikeresebb európai vetélkedője volt a Játék határok nélkül, amelyet 1965-től 1999-ig az EBU, az Európai Műsorsugárzók Uniója szervezett. A műsor jogait később a francia Mistral Production vette meg, és a cég további tíz évadot készített a különleges vetélkedőből.

A májusban forgatott új széria elkészítésében a Mistral Production mellett a NuMuvee Hungary Kft. és az MTVA is közreműködött.

Magyarországon az Opel ADAM R2 rallye autó

Az Opel hazai képviselete a tegnapi nap folyamán bemutatta az Opel ADAM R2 rally autót, mely a hétvégi, 2014. október 17-19 között megrendezésre kerülő 48. Mecsek Rallye-n debütál majd. Méghozzá a Police Rallye Team prezentálásában, Hoffer Zsolt irányításával és Szabó Bence navigátor hathatós közreműködésével.

opel_adam_r2_magyarorszag_008

 

A sajtótájékoztatón Dános András, az Opel Southeast Europe Kft. kommunikációs igazgatója bemutatta a 2008 óta működő Police Rallye Team csapatát, továbbá a szóban forgó Opel ADAM R2 is terítékre került, részletezéssel – igaz, műhelytitkokba nem nyertünk beavatást, de ez természetes is. A kiállított Opel ADAM R2 rallye autót a jelenlévők kérésére be is üzemelték néhány pillanatra, a hatás nem maradt el hatalmas kipufogó-hangorkán és némi benzingőz tekintetében.

opel_adam_r2_magyarorszag_005

Természetesen szóba kerültek az Opel magyarországi aktuális eredményei és statisztikái is. Kiderült, hogy az Opel még mindig nagyon jó helyzetben van, 24-25 százalékos növekedés volt tapasztalható az eladások terén az utóbbi 9 hónapban.

opel_adam_r2_magyarorszag_001 opel_adam_r2_magyarorszag_003 opel_adam_r2_magyarorszag_006

S végül – visszakanyarodva cikkünk fő témájához – feltevődik a kérdés: miért pont az Opel ADAM-ot vetették be rallye berkekben? A válasz roppant egyszerű: kifejezetten azért, mert a rüsselsheimi gyártó kisautója a leginkább testreszabható Opel-alternatíva.

opel_adam_r2_magyarorszag_009

Az Opel ADAM R2 modellel a mai napon testközelből is lehet ismerkedni (Mecsek Rallye Tesztnap), továbbá az autó a hétvégi megmérettetésen is figyelemmel kísérhető lesz.

 

Opel ADAM Rallye R2 specifikációk

Motor: 1.6-os ECOTEC 16V, változó vezérlés, BOSCH autósport-vezérlőkészülék

Teljesítmény: kb. 185 LE 7750/percnél

Nyomaték: kb. 190 Nm 6200/percnél

Erőátvitel: soros, ötfokozatú Sadev sebességváltó, differenciálzár

Futómű: REIGER verseny-futómű, háromszorosan állítható, MacPherson rugóstagok Uniball gömbcsuklókkal, aszfalt- és murva-specifikáció

Kormány: elektrohidraulikus szervokormány

Keréktárcsák: EVO Corse alumíniumfelnik, 6,5 x 16 col (aszfalt), 6 x 15 (murva)

Fékrendszer: hidraulikus „Fly-Off“ kézifék, nyomásszabályozás a hátsó tengelyen, Brembo négydugattyús féknyergek elöl

Féktárcsák: 310 mm, hűtött (aszfalt, elöl), 278 mm hűtött (murva, elöl), 264 mm (hátul);

Karosszéria: könnyű építésű nyers karosszéria, integrált biztonsági struktúra, alsó védőlemez a motornál és a tanknál

Karosszéria belül: SPARCO versenyülések (HANS nyakvédőre előkészítve), elektromosan indítható tűzoltó készülék, száraz akkumulátor

Karosszéria kívül: „OPC Line“ karosszériaelemek, gyorszáras motor- és csomagtartó-tető, vontatószemek

Elektromosság: autósport kijelző, fokozatjelző és felkapcsolási lámpa, MONIT rali-computer, központi kapcsolókonzol, térképolvasó lámpa

Méretek: hosszúság 3.698 mm, szélesség 1.720 mm, (beállítható) magasság 1.442 mm (aszfalt), tengelytáv 2.310 mm, súly 1.030 kg

 

Még több fotó: Napimagazin Facebook oldal

A cikkhez tartozó fényképeket Canon EOS 5D Mark II fényképezővel készítettük.
Együttműködő partnereink: Acer Hungary, Gigabyte, Sony, MSI, Epson, Canon, Camera Kft., Nike
Utómunka hardver: Acer, Gigabyte, MSI

Volkswagen-találkozó 2014: 20 éves Golf III-as nyereményautót adtak át

A várakozásoknál, illetve az elképzeléseknél is nagyobb érdeklődés övezte a szeptember 27-i, első Volkswagen-találkozót, amely magában foglalta a harmadik alkalommal megrendezett Golf-találkozót, s mellette a Transporterek, Bogarak, Passatok, Sciroccok, Corradok összejövetelét is. Minden kétséget kizáróan a rendezvény egyik izgalmas pontját a tombolahúzás jelentette, mivel az idei fődíj egy 1994-es évjáratú, III-as Golf volt. A gyári állapotú autót a pest megyei Lukács József nyerte, aki a Fáy utcai márkakereskedésben 2014. október 15-én, azaz tegnap ünnepélyes keretek között vehette át új járművét a szervezőktől. A Napimagazin.hu és képviseltette magát az eseményen.

volkswagen_golf_iii_nyeremenyauto_atadas_2014_001

Kezdjük némi visszatekintéssel: kettő évvel ezelőtt, 2012-ben szervezett először a Volkswagen Golf-találkozót a Hungaroringen, s már az első évben is igencsak népszerű volt az esemény. Hasonlóképp volt ez a tavalyi Golf-találkozón is, a szervezők pedig – látván a többi hazai Volkswagen klub érdeklődését – idén úgy döntöttek, hogy a harmadik Golf-találkozóval egy időben és egy helyen szervezik meg a Transporterek, Bogarak, Passatok, Sciroccok, Corradok összejövetelét is. Így 2014-ben első ízben rendezték meg a Volkswagen-találkozót a mogyoródi versenypályán, ahová szeptember 27-én minden eddiginél több, bő 11 000 látogató érkezett hazánkból és a környező országokból.

Abban a tekintetben viszont nem volt változás, hogy a Volkswagen-találkozó egyik központi helyszínét ezúttal is a Paddock rész adta. Itt volt megtekinthető az a 300 különleges Golf, amit a 11 fős szakmai zsűri választott ki az előzetesen regisztráltak közül. A Paddock más szempontból is tartogatott érdekességeket, az itt található egyik boxban volt kiállítva a világon egyetlen példányban létező 503 lóerős GTI Roadster, illetve az érdeklődők első ízben itt találkozhattak Magyarországon a Golf GTE és az e-Golf modellekkel is.

volkswagen_golf_iii_nyeremenyauto_atadas_2014_006

Kisvonat szállította a látogatókat a Transporter Hippifaluba, ahol igazi woodstocki hangulat uralkodott, számos Transporter különlegesség sorakozott az ideiglenesen kialakított kempingben. A legnagyobb érdeklődést itt is egy gyári különlegesség váltotta ki az érdeklődőkből: testközelből találkozhattunk ugyanis az 1957-től 2013-ig, Brazíliában gyártott  Volkswagen T2 sorozat utolsó, 1200 példányos  „Last Edition” kiadásának 1200. darabjával. A Volkswagen-találkozó hivatalos programjai este a Hippifaluban folytatódtak, a legbátrabbak sátorban vagy kedvencük fedélzetén tölthették az éjszakát.

volkswagen_golf_iii_nyeremenyauto_atadas_2014_003 volkswagen_golf_iii_nyeremenyauto_atadas_2014_005 volkswagen_golf_iii_nyeremenyauto_atadas_2014_002

Az autós csemegék mellette számos program színesítette a napot: kipróbálható volt a vezetéstechnikai pálya, illetve a Hungaroring területén található és a nagyközönség számára többnyire ismeretlen Off-road Centrum, ahol Amarok, T3 Syncro és Tiguan modellek volánja mögött lehetett bejárni a 30 hektáros erdőt. Emellett – a korábbi évekhez hasonlóan – rengeteg gyermek és női programról is gondoskodtak a szervezők, éppen ezért idén még többen érkeztek családostul a rendezvényre.

A Golf III-as átadása

A találkozó idén sem maradt tombola nélkül, melynek a fődíja ezúttal egy 1994-es, 119 000 kilométert futott, gyári állapotú III-as Golf volt. Az autót a pest megyei Lukács József nyerte, aki október 15-én vehette át a kocsit a Fáy utcai Volkswagen márkakereskedésében. „Nagyon boldog voltam, amikor kiderült, hogy én nyertem meg az autót. Egyrészt azért, mert még sosem nyertem tombolán, másrészt pedig azért, mert igazi Volkswagen bolond vagyok. A hétköznapokban egy Caddy a munkaeszközöm, a rendezvényre azonban egy 1990-es „malac orrú” Passattal érkeztem, amit kifejezetten a Volkswagen-találkozó kedvéért újítottam fel. Most pedig a garázst kellett teljesen renoválnom, s átrendeznem azért, hogy elférjen mellette az új jövevény” – mondta el az autóátadó során Lukács József. „A tervem szerint a Golf kitűntetett figyelmet kap majd, s csak találkozókra fogok járni vele, és 10 év múlva megszerzem rá a veterán minősítést” – tette hozzá.

volkswagen_golf_iii_nyeremenyauto_atadas_2014_007

A nyereményautó története

Kovács úr bő húsz évvel ezelőtt, 1994-ben  egy téli napon vásárolta meg az 1.4-es, 60 lóerős benzinmotorral szerelt, tűzpiros III-as Golfot a Deák Ferenc téri Volkswagen márkakereskedésben. Az autó és tulajdonosának története ritkaság számba megy, hiszen a kocsit különleges figyelem övezte: idősödő gazdája 17 évig szinte kizárólag a család közeli telkére járt a Golffal. Az év többi részében fénytől, csapadéktól, fagytól megóvva garázsban tartotta azt. Tizenhét év sok idő, ám Kovács úr mindösszesen 27 000 kilométert autózott féltve őrzött kedvencével. A végig vezetett szervizkönyvű négykerekű 2011-ben került új tulajdonosához, ekkor a Golf napi feladatokhoz jutott: a III-as fiatalkorát meghazudtolóan kezdte róni az utakat. Második gazdája három év alatt majd 100 000 kilométert tett az autóba, ám ő is sok figyelmet fordított szerzeményére, így kifogástalan állapotát megőrizte ez idő alatt.

volkswagen_golf_iii_nyeremenyauto_atadas_2014_008

A Porsche Pest telephelyére húsz év után került vissza ismét az idei Volkswagen-találkozó nyereményautója, amit a Das WeltAuto és a Fáy utcai márkaszerviz segítségével újítottunk fel. Elsőként az autó fényezésének sérüléséit javították ki, érdekesség, hogy korróziót nem találtak az autón. Ezt követően fék és futómű alkatrészeket, sebességváltó és motortömítéseket cserélték, valamint kapott az autó egy nagyszervizt is. A felújításhoz kizárólag eredeti Volkswagen alkatrészeket használtak, melyeket a Porsche Hungaria Parts Center, azaz a Volkswagen AG regionális alkatrészközpontja szállított.

Még több fotó: Napimagazin Facebook oldal

A cikkhez tartozó fényképeket Canon EOS 5D Mark II fényképezővel készítettük.
Együttműködő partnereink: Acer Hungary, Gigabyte, Sony, MSI, Epson, Canon, Camera Kft., Nike
Utómunka hardver: Acer, Gigabyte, MSI

Eddig 300 ezer Opel Mokka megrendelést regisztráltak

A piaci bevezetése óta eltelt két év alatt több mint 300.000 megrendelés futott be az Opel Mokkára. Sőt, mostanában még jobban megugrott az értékesítés: a legutóbbi százezer megrendelés az elmúlt hét hónapban érkezett be. Augusztusban minden vetélytársát maga mögé utasította Európában, és ezzel az Opel harmadik legkelendőbb típusa a Corsa és az Astra után, de az Insignia és a Zafira előtt.

opel_mokka_14_turbo_awd_4x4_003

Jelenleg a Mokka kategóriája, szub-kompakt SUV szegmens növekszik leggyorsabban az autóiparon belül, tavalyhoz képest csaknem megduplázódtak az eladások. A Mokka bestsellerré lett, mégpedig országhatároktól függetlenül. A kétszeres „Év Összkerékhajtású Autója” közel 24 százalékkal vezeti a maga kategóriáját Németországban, míg Ausztriában 22, Finnországban 27 százalékot ért el. Európa-szerte január és augusztus között 15 százalék volt a részesedése a szegmensen belül, és ezzel a rangsor harmadik helyét foglalta el.

“A Mokka, tökéletesen megfelelve a felfogásunknak, egy izgalmas autó, a legmodernebb technikával, és megfizethető árért,” mondta Peter Christian Küspert, az Opel Group értékesítési és vevőszolgálati alelnöke. “Nagy örömünkre szolgál, hogy mi adjuk a legkelendőbb városi szabadidőautót. Ez sikert garantál, és fontos része a modelloffenzívánknak. Az autó hamarosan kapható lesz az 1.6 CDTI dízellel is, ami új lendületet ad neki.”

Kifinomult motor: az új 1.6 CDTI

A Mokka nem csupán stílusos megjelenésével, modern összkerékhajtásával vagy nagyvonalú tágasságával vonzó, hanem azzal is, hogy 2015 elejétől kapható lesz hozzá a 100 kW/136 LE teljesítményű 1.6 CDTI turbódízel is. A „suttogó” dízelként emlegetett, kompakt négyhengeres a jelenlegi 1.7 literes dízelt váltja fel a Mokka kínálatban. Kisebb lökettérfogatból hoz ki hat lóerővel és 20 newtonméterrel többet, miközben jelentősen kevesebbet fogyaszt. Az élénk 1.6 CDTI az Opel új, teljesen alumíniumépítésű dízelcsaládjának tagja. 320 Nm nyomatéka, 9,9 másodperces gyorsulási ideje nulláról 100 km/órára és 191 km/órás csúcssebessége élvezetes autózást ígér. A „suttogó” dízel emellett gazdaságos és környezetkímélő: standard Start/Stoppal az 1.6 CDTI Mokka fogyasztása mindössze 4.1 l/100 km a kombinált ciklus szerint, ami megfelel 109 g/km CO2-nek. A javulás az 1,7 literes elődhöz képest közel fél liter, illetve 11 g/km. Az új dízelmotor megfelel a szigorú Euro 6-os emissziós előírásnak.