Főoldal Blog oldal 564

A MINI a 2014-es Párizsi Autószalonon

Semmi mással össze nem téveszthető egyéniség jellemzi a MINI modellcsaládjának legújabb nemzedékét is. A brit prémiummárka legfrissebb újdonságai a 2014-es Párizsi Autószalonon mutatkoznak be, így a francia főváros nemzetközi szakmai seregszemléjén tartja világpremierjét az új ötajtós MINI. A MINI második karosszériaváltozata két további ajtót, valamint az utasok és a csomagok számára egyaránt bővített belső teret kínál, s ezzel új lehetőségeket a vezetés a márkára oly jellemző – a kisautók szegmensének prémiummodellje nyújtotta – élvezetének egészen egyéni stílusú megélésére. A MINI 55 esztendős történetében első ízben jelenik meg e járműkategóriában is ötajtós modellel.

mini_2014_parizsi_autoszalon

Az új ötajtós MINI bemutatkozásával a márka következetesen folytatja sikeres stratégiáját, amely során egyre szélesedő kínálatával további vásárlói célcsoportokat kíván meghódítani. Az újdonság bemutatkozásával immár nyolctagúra bővül a MINI-család. Szintén minden eddiginél nagyobb az extrafelszerelések, kiegészítők és a MINI Connected szolgáltatások választéka, amelyekkel a vezetés márkára jellemző élménye egészen az egyéni igények és ízlés szerinti szórakozássá varázsolható. E területek legfrissebb újdonságai szintén megtekinthetők Párizsban. A MINI mindezeken túl egy látványos tanulmánymodellt is bemutat 2014. október 4. és 19. között a Párizsi Autószalon közönségének. A MINI SuperleggeraTM Vision a roadsterek hagyományokban gazdag koncepciójának igazán jövőbemutató interpretációját fogalmazza meg – brit stílusban, olasz vonzerővel, puritán formavilággal, következetes könnyűszerkezetes építéssel és tisztán elektromos hajtással.

Párizsi világpremier: az új ötajtós MINI

Egyéni karakter, sokoldalú képességek, miközben hamisítatlan MINI: e jellemzőkkel mutatkozik be világpremierje alkalmából Párizsban az új ötajtós MINI. Két további ajtó könnyíti a beszállást hátra, ahol három üléshely áll rendelkezésre. Az ötajtós MINI 72 milliméterrel meghosszabbított tengelytávja azonban nemcsak az utasok számára biztosít nagyobb helyet. Az immár 278 literes csomagtartó is mintegy 30 százalékkal nagyobb a háromajtós modellénél, a 60:40 arányban osztott hátsó üléstámla lehajthatásával pedig egészen 941 literig növelhető.

Az új ötajtós MINI (üzemanyag-fogyasztás, kombinált: 5,9 – 3,5 l/100 km; szén-dioxid-kibocsátás, kombinált: 136 – 92 g/km) motrpalettáján a piaci bevezetésekor összesen hat új generációs, három- illetve négyhengeres erőforrás sorakozik, egyaránt a MINI TwinPower Turbo technikával. A korszerű aggregátok a 70 kW/95 LE és a 141 kW/192 LE közötti teljesítménytartományt ölelik fel, s a modellspecifikus hangolású, modern futómű-technikával közösen a vezetés semmi mással össze nem téveszthető élményét ígérik. A MINI legújabb generációjának további erénye továbbfejlesztett kijelző- és kezelési koncepciója, valamint innovatív vezetői segédrendszerei széles kínálata.

MINI SuperleggeraTM Vision – brit stílus és olasz vonzerő

A MINI és az olasz Touring Superleggera formatervező és karosszériagyártó vállalat együttműködésében olyan kompakt roadster koncepció látott napvilágot, amely stílusában és alapjaiban egyaránt csupán a leglényegesebbekre összpontosít – ezek a vezetés élvezete és az esztétikum. Az igényes kézi munkával készült MINI SuperleggeraTM Vision tanulmánymodell a klasszikus, nyitott kétülésesek modern interpretációja, amelynek érzelmekben gazdag minimál-dizájnja a brit stílus és az olasz vonzerő egyéni ötvözete.

A roadster a MINI modellekre jellemző arányok, a Touring Superleggera karakteres vonalvezetése és felületi kialakítása nyomán látványos és vonzó kisugárzást nyert. A vezetés – meggyőző agilitás és iránymutató gazdaságosság mellett kínált – színtiszta élvezetét éppúgy szolgálja a karosszéria elkészítésekor alkalmazott, fejlett könnyűszerkezetes technológia, mint a tanulmánymodell modern elektromos hajtásrendszere. A MINI SuperleggeraTM Vision utasterében nagy felületek és messzemenőkig természetes kivitelük révén különösen autentikus hatást keltő, igényes anyagok gondoskodnak a puritán stílusú, s ezzel időtlen esztétikumról.

Ingyenes PlayStation Plus Online Multiplay, egy hétvége erejéig

A Sony Computer Entertainment Europe (SCEE) kihagyhatatlan ajánlatot jelentett be a napokban a PlayStation®4 felhasználók számára. Egy teljes hétvégén át (szeptember 26. 9:00 és szeptember 29. 9:00 között) ingyenessé válik a PlayStation®Plus szolgáltatás Online Multiplayer funkciója.

playstation_plus_logo

A lehetőség nyitva áll minden PS4 tulajdonos előtt, és nincs szükség hozzá semmilyen regisztrációra. Használd ki ezt a pártatlan lehetőséget, hogy egy egészen új élményben lehessen részed játék közben. Játssz a legnagyobb profikkal a világ bármely részéről!

A PS Plus szolgáltatás egyedülálló értéket nyújt a felhasználóinak a sok-sok kiegészítő funkcióval, mint például az Online Multiplayer, melynek révén a tagok amellett, hogy online játszhatnak egymással, a PS Pluson keresztül akár beszélgethetnek is közben.

Az Online Multiplayer funkció mellett a PS Plus szolgáltatással rendelkezők minden hónapban letölthetnek két PlayStation®4, PlayStation®3 és PlayStation®Vita címet, melyekhez bármikor hozzáférhetnek, amíg érvényes PlayStation Plus előfizetéssel rendelkeznek.

Használd ki a PlayStation®Store kedvezményeket, és az olyan funkciókat, mint a felhőalapú játékmentés, mindezt  igazán kedvező áron.

A 90 napos előfizetéssel  4 490 Ft-ért, míg egy évre 14 990 Ft-ért rendelhető meg a PS Plus szolgáltatás.

További információk: http://hu.playstation.com/

Illusztris Bajnokok Ligája-megnyitó a Nissan prezentálásában

Az UEFA Champions League szponzoraként kérte fel a Nissan az egykori válogatott kapus Hajdu Attilát, hogy egy látványos kezdőrúgással nyissa meg az idei szezont. Az autómárka kreatívjai egy valóságos show műsorral készültek az eseményre. A kérdés az, hogy a villámgyors Nissan 370z Nismo, vagy az égből érkező labda ér előbb célba?

nissan_370z_nismo

Látványos műsorral köszöntötte a Nissan az UEFA Champions League idei szezonjának nyitányát. Felkérték a korábbi magyar válogatott kapus Hajdu Attilát, hogy mutasson be egy óriási, a legnevesebb európai kupasorozat mérkőzésein is gyakran látott kapuskirúgást, az egykori labdarúgó pedig elfogadta a felkérést. Azonban a Nissan kreatívjai nem álltak meg itt, és azt a feladatot adták Rákóczi Feri műsorvezetőnek, hogy egy 370z Nismo volánja mögé ülve kövesse a labdát, és próbálja meg megelőzni azt, mielőtt földet érne.

A rajongók sokáig latolgatták az esélyeket: sebességet, gyorsulást, röppályát, úttartást is figyelembe véve számolgattak az egyszerre mind fizikaprofesszorrá avanzsáló érdeklődők. De vajon melyik a legfontosabb szempont, amely elengedhetetlen a Nismo sikeréhez? Hajdu Attila korábbi válogatott kapus szerint sok múlik az aszfalt felületén és az időjárási körülményeken, ezen belül a szél erején, irányán. Egy tökéletesen kivitelezett, hatalmas kirúgás után a labda sok időt tölt a levegőben földet érés előtt, de vajon elég-e ez az autó győzelméhez – még ha egy olyan gyors típusról is van szó, mint a 370z Nismo? „Nos, szerintem csak akkor van esélye az autónak, ha az aszfaltfelület száraz, így az autónak kedvez, és erős szembeszél fúj. Egy biztos, én a fair play szabályai szerint fogok játszani, mindent beleadok, hogy a labda győzzön” – fogalmazott Hajdu Attila a labda elrúgása előtt.

A sofőr szerepébe bújt Rákóczi Feri szerint reakcióideje és vezetési képessége kulcsszerepet játszott ebben az esetben. „Sosem vezettem még a 370z Nismo-hoz hasonlóan gyors autót, eközben pedig a labdára is figyelnem kellett, hogy elkerüljem, és ne törje be a Nissan szélvédőjét, szóval összességében nem volt egyszerű feladat. Ettől függetlenül viszont újra megpróbálnám bármikor!”

Magyarországon a Volkswagen GTI Vision Roadster és a legutolsó T2 Last Edition

Virtuális világból valóság: a Volkswagen a Wörthi-tónál rendezett GTI-találkozó után a Hungaroringre, a Volkswagen-találkozóra is elhozza a GTI Vision Roadstert, amely egy számítógépes játékhoz tervezett versenyautóból vált valódi sportautóvá. A jövőbe mutató négykerekű mellett múltidézésben is részünk lehet a különleges autók tekintetében: szintén itt lesz az országban egyedül látható az 1957-től 2013-ig, Brazíliában gyártott Volkswagen T2 sorozat utolsó, 1200 példányos „Last Edition” kiadásának 1200. darabja.

volkswagen_gti_vision_roadster

A Golf-találkozó a korábbi években mindig tartogatott különlegességeket az érdeklődők számára: a gyári újdonságok mellett az elmúlt két rendezvényre is érkeztek kis szériájú, s épp ezért nagy becsben tartott gépkocsik. A sorozatgyártású modellek közül idén a Golf Sporstvan, az e-Golf és a GTE mutatkozik be újonnan a Hungaroringen, de az igazi érdekességet az idei Wörthi-tavi GTI-találkozón leleplezett GTI Vision Roadster jelenti majd a szeptember 27-i rendezvényen.

A vérbeli sportautó már megjelenésében is árulkodik teljesítményéről: 1894 milliméteres szélességéhez mindössze 1090 milliméteres magasság párosul, s a kocsi összesen 1420 kilót nyom. A rendkívül áramvonalas formaterv, s a széles hátsó szárnyak megfelelő leszorító erőt biztosítanak, a C-oszlopból kialakított bukócsövek pedig az utasok biztonságát növelik az autó fedélzetén. A GTI Vision Roadster további látványos elemei a felfelé nyíló szárnyas ajtók, valamint a 20 colos felnik és a 380 milliméteres első-, valamint a 356 milliméteres hátsó féktárcsák.

A 3.0 literes, V6-os, 503 lóerős biturbó motorral szerelt, hétfokozatú DSG váltós, 4Motion állandó összkerékhajtású modell 3,6 másodperc alatt éri el a 100 km/órás sebességet, s az igazi érdekessége az, hogy a roadstert a Volkswagen alapvetően a „Gran Turismo 6” számítógépes játékra tervezte, de a Klaus Bischoff vezette dizájncsapat végül valós négykerekűt is elkészített a virtuális versenyautóból.

volkswagen_t2_last_edition másolata

A klasszikus autók kedvelői sem maradnak különleges látnivaló nélkül, a számos oldtimer korú, hazai jármű mellett Németországból érkezik majd a Volkswagen-találkozó másik unikális járműve: itt lesz az országban egyedül látható az 1957-től 2013-ig, Brazíliában gyártott Volkswagen T2 sorozat utolsó, 1200 példányos „Last Edition” kiadásának 1200. darabja. A kultikus modell azért is érdekes, mert ezzel a kocsival búcsúzik a Volkswagen az 56 éven keresztül értékesített modelltől.

[TESZT] Infiniti QX70S 3.0d Design – egyediség meggyőző prémium ihletéssel

Nem egy ízben hangsúlyoztuk, hogy az Infiniti kifejezetten formabontót és páratlant alkotott modelljeivel. Főként, ha a QX szériáról, vagy akár a korábbi FX nemzedékről esik szó. Ha multikulti crossovert képzelünk magunk elé, és netán nem lennénk képben a japán prémiummárka szegmensen belüli képviselői révén, bökjünk találomra néhány Infiniti-brosúra által felsorakoztatott modellre, és máris megtaláljuk a számításainkat. Persze a crossover kategórián belül, nyilván.

infiniti_qx70s_001

Az Infiniti QX70S tehát a jelenlegi QX portfólió zászlóshajója, lenyűgöző, vérbeli luxus hobbiterepjáró (bár lényegében köze sincs az offroad környezethez), telezsúfolva a létező legtöbb földi jóval. Kettő évvel ezelőtt, 2012-ben nevezték át az addig sikert sikerre halmozó FX sorozatot QX-re, melynek egy korábbi FX-példányát a Napimagazin.hu is bemutatta olvasóinak (http://www.napimagazin.hu/teszt-infiniti-fx30d-hasonlo-talalasu-suv-nincs-meg-egy/). Szerkesztőségünknél most a legmagasabb, Design felszereltségű, 3 literes V6-os dízellel felvértezett verzió vendégeskedett.

Egyben minden: sportos és elegáns párhuzamosan

Sportosság, praktikum egy modern művészi alkotásban – így jellemzi a gyártó minden kétséget kizáróan remekbeszabottan formabontó koncepcióját. S valóban: már a front részleteiben feltűnnek az egyediségre és nagyjából utánozhatatlanságra utaló motívumok, egyesek kacsacsőrű emlősre asszociálnak a látvány kapcsán; a hangsúlyos, egész mellső teret betöltő, króm-krómmal hűtőmaszk beömlő lamellái magukra vonják a figyelmet teljes mértékben, kiemelt Infiniti logóval a középpontban. A nyújtott ívvonalak elsősorban a fényszórók buráinak sziluettjét vonják körbe, ízlésesen folytatódva a beömlők irányába, míg a ködlámpafészkek 45 fokban két irányba döntött cseppekre emlékeztetnek. Se több, se kevesebb, mondhatni: minimalista dizájn ez, bár valótlant állítanánk, hiszen rendkívül exhibicionista és figyelemfelkeltő tálalásról van szó az Infiniti QX70S esetében.

infiniti_qx70s_002 infiniti_qx70s_003

Az A oszlopokig tartó ívelések már-már túlzónak tűnhetnek, a sárvédők rajzolata emelkedik, púpozódik, csakúgy, mint a motorháztető – hullámok, fodrok, tökéletes aszimmetria határozza meg az egész karosszériát. Nyilván jót tesz ez a CW értékek alakulásának, olyan, mintha egy Infiniti tervezőmérnök rajzasztalán tekintenék rá négy-öt skiccre. Mintha nem lenne véglegesített, közben mégis. Érzések, ellenérzések (utóbbi is teljes mértékben pozitívan értelmezve).

Hatalmas, 21 colos könnyűfém keréktárcsákon fut az Infiniti QX70S, melyek a kaszni lapos kialakítása miatt még gigantikusabbnak tűnnek. Az első sárvédőkre húzott félkör alakú, krómmal szegélyezett beömlőpáros gyakorlati haszna valószínűleg a kerékjáratok levegőztetésében rejlik, ugyanakkor szintén egyedivé varázsolják az összhatást, apró 3.0d felirattal kiegészülve, hiszen képben kell lennünk a lökettérfogat részleteivel is.

infiniti_qx70s_004

Mind az A, mind pedig a C oszlopok jól eltalált mértetekkel rendelkeznek, tehát vékonyak, így a kellemes vezetési komfort a viszonylagosan magas üléspozíciókhoz mérten biztosított. Az oldalvezetés klasszikus, itt nincs semmiféle extra geg, övvonalak a helyükön, oldalajtók tekintetében is egyen méretek, arányok hívogatják a leendő vásárlót. S melléjük sok króm, ezüst, csillogás, ahogyan azt kötelező jelleggel egy prémium modellnél illik.

Konkrétan a formája az, ami meghatározó

Mivel az egész Infinti Q70S szellemiséget a gömbölyded, kerekre formázott stílusvilág jelenti, a tetővonal is hasonló hangulatot képvisel, a tetőn szállítható csomagok rögzítésére szolgáló sínek leginkább díszítőelem funkciót tölthetnek be a gyakorlatban. Amúgy meg kinek lenne szíve egy közel 20 millió forintot kóstáló luxus SUV-ra masszív pakkokat srófolni? Ez a történet nem erről szól.

infiniti_qx70s_007 infiniti_qx70s_006

Legalább olyan egyedi farkiképzést kapunk, mint amilyen megközelítésekkel az orr vizsgálásánál találkoztunk: elnagyolt részletek, hatalmas lökhárítófelület és illusztris dupla krómkipufogóvégek (sportos aspektusú hangzással), némi diffúzoros jelleg, a méretarányokhoz képest apróra húzott helyzetjelzők, megannyi LED társaságában, lazán, ejtetten ívelő hátsó szélvédővel. A csomagtér ajtaja könnyedén, gombnyomásra nyílik, automata nyitással-zárással, így jelentősen megkönnyíthető a ki és bepakolás; igaz, a folyamat jóval hosszabb, mintha manuálisan végeznénk. Egy nyitás és zárás hozzávetőlegesen 10 másodpercet egészen biztosan igénybe vesz, ha közbeavatkozunk, a nyitás és csukás leblokkol, majd újbóli gombnyomásra folytatódik. Mindenesetre az Infiniti QX70S raktér kapacitása 410 liter, mely kategóriájában átlagosnak mondható, vagy tán annál kicsit kisebb is, a 40:60 arányban dönthető hátsó üléssor mozgatásával bővíthető, valamivel több, mint 1 köbméteres befogadóképességig.

Pontosan, ahogyan illik. A beltér sem hazudtolja meg önmagát

infiniti_qx70s_009Prémiumos enteriőr fogadja a sofőrt és utasait, nem meglepően: az anyagkidolgozás csúcsminőségű, igaz, akad néhány oda nem illő, kopogósabb és keményebb, amolyan „japán autós” részelem. A kormánykerék fogása, kialakítása és mérete tökéletes, az alkalmazott vajbőr sima és puha felületet ad, úgy tűnt, nem hajlamos idő előtti kifényesedésre, kopásra. Igaz, a keresztküllőkre applikált jobb és bal oldali kapcsolók (hangrendszer, infotainment) egy az egyben az alsóbb kategóriás Nissan modellekből érkeztek, ami kicsit illúzióromboló, ugyanis egy Micra-ban, vagy akár egy Qashqai-ban is hasonló megoldásokkal találkozhatunk.

A központi műszeregység elrendezése optimális, analóg jelleget kapott az egész összesség, a kellőképp nagy méretekkel bíró LCD kijelző döntött irányítópultja alá integrált tradicionális óra is ezt jelképezi. A hangrendszer fejegysége, a kétzónás klíma kezelőszervei jól rendezettek, könnyedén elérhetőek, csakúgy, mint a 7 fokozatú automataváltó karja is, akár a hosszában és magasságában állítható könyöklőn pihentetett karral is.

infiniti_qx70s_017 infiniti_qx70s_010 infiniti_qx70s_011

Pedáns kényelmet garantálnak az Infiniti QX70S foteljei elöl, illetve a hármas ülőpad hátul. Az állítható comb- és deréktámasszal felruházott első ülések ergonómiája tökély, a steppelt mintázatú, optimalizált méretű ülő- és hátfelületek erősítik az egész autó karakterisztikáját, hosszabb, több 100 kilométeres utazásokat jelentősen támogatva. Hátul is derekas a helyzet, itt kompromisszumoktól mentesen kettő átlagos testalkatú felnőtt tud utazni, számolva a korlátozott fej- és lábtérrel – előbbi a tetőív vonalának hátrafelé csökkenésének, utóbbi pedig a 2885 milliméteres tengelytávnak tudható be. Mindenesetre a hátsó traktus üléseinek felülete is csúszásmentes a bőrözés ellenére, jól tartanak szélességükben és hosszukban is, a hátlapok tömése kissé kemény, s a szögek is lehetnének nagyobbak.

infiniti_qx70s_013

Infiniti-innováció

Vegyünk sorra néhány technológiai megvalósítást, melyekből felvonultat az Infiniti QX70S! Kezdjük az ICC-vel (Intelligent Cruise Control), azaz az intelligens sebességtartó automatikával. A rendszer érzékeli a forgalom ritmusát, s gyakorlatban is finomra hangoltan alkalmazkodik a gyorsításokhoz, vagy akár a hirtelen fékezésekhez. Mindez jól kiegészül a DCA (Distance Control Assistant) asszisztenssel, így a megfelelő követési távolság is garantált mindenkor, ráadásul a forgalom lassulásakor a fékrendszer automatikusan lép működésbe. AFS (Adaptive Front-lighting System), azaz adaptív első fényszórórendszer: a megoldás nem csak az autó tengelyére merőlegesen világít, hanem követi az összes kormánymozdulatot, például sötétebb kanyarokba is az odaérkezés előtt már előre belátunk. Mindezt nagyszerűen kiegészíti a beépített HDD, melyre részletes térképekkel felszerelt navigációs rendszer is került, madártávlati, vagy akár 3D-s épületbeállítási lehetőségekkel, hangutasításokat felismerő operációs rendszerrel.

infiniti_qx70s_008 infiniti_qx70s_015

Fokozandó a kényelmet, és az összkomfort érzetét, az Infiniti Q70S prémium hangrendszert tudhat magáénak, a Bose márkanévvel fémjelezve. Nem meglepő módon a 7.1-es surround kialakítás úgy lett megálmodva, hogy teljes mértékben passzoljon az autó belterének kiképzéséhez, biztosítva ezáltal a legtökéletesebb kristálytiszta hangzást.

Mindent a biztonságért

Kifejezetten nagy hangsúlyt helyeztek tervezésnél a biztonságra. Ennek folyományaként a nagyobb fékezés közbeni stabilitást az EBD (Electronic Brake force Distribution) elnevezésű technológia garantálja, mely révén a fékerő egyenletesen oszlik el a hajtott, illetve fékezendő kerekek közt, a pillanatnyi szituáció függvényében. Az FCW (Front Collision Warning) figyelmeztet a ráfutásos ütközések lehetőségére, a beépített szenzorok segítségével folyamatosan figyeli az előttünk haladó járműhöz viszonyított távolságunkat. Pontos segédrendszer még az LDW (Lane Departure Prevention), azaz a sávelhagyásra figyelmeztető automatika, hangjelzéssel figyelmeztet máris, ha netán átcsusszannánk a felezővonalon úgy, hogy az nem indokolt (például irányjelző előzetes használata nélkül). Végül, de nem utolsósorban rendelkezésre áll a VDC is (Vehicle Dynamic Control), ennek segítségével az állandó (AWD) hajtott kerekekre jutó nyomatékeloszlás és fékhatások szabályozhatók automatikusan, összehangolva a kipörgésgátlóval; a rendszer minden esetben közbeavatkozik, ha úgy érzékeli, veszélybe került az Infiniti QX70S stabilitása.

infiniti_qx70s_016 infiniti_qx70s_012

Bár manapság már a legtöbb alsó-közép, illetve középkategóriás autóban is megtalálható szinte az összes feljebb felsorolt rendszer, technológiai megvalósítás más köntösben, opciós csomagtól függöen – azért az tény, hogy a prémium szegmens képviselőinél alkalmazott megvalósítások sokkal csiszoltabbak, közvetlenebbek. Pontosan úgy, ahogyan az az karosszéria anyaghasználatát is jellemzi: az Infiniti QX70S esetében a gyártásnál speciális eljárásokat alkalmaztak, az előállított anyagok szakítószilárdsága a hagyományos acélnál kétszer nagyobbak. Így a szakítószilárság nem kevesebb, mint 1350 MPa a hagyományos, 590 MPa-val szemben, úgy, hogy a felsorakoztatott anyagok összetétele révén a jármű összsúlya még csökkenést is mutat.

3 literes V6 dízel tökélyre hangolt 7 sebességes automatával

infiniti_qx70s_0143 literes, V elrendezésű hathengeres, közvetlen befecskendezésű turbótöltött dízel erőforrás dolgozott a tesztelt Infiniti Q70S orrában. A maximális teljesítmény 238 lóerőben lett meghatározva, 3750 percenkénti fordulatszámon, míg a combos, 550 Newtonméteres forgatónyomaték csúcs már alacsony, 1750 percenkénti fordulatszámon rendelkezésre áll. Az erőátvitelt a hajtásláncba applikált 7 fokozatú, elektronikus vezérlésű automata sebességváltó biztosítja, melynél lehet természetesen manuális üzemmódot is választani – a sofőrhöz alkalmazkodik teljes mértékben az a tanulóalgoritmus, mely kiértékeli és érzékeli egyben a vezetési stílust, s a habitushoz alakítja a sebességfokozatok fel- illetve visszaváltását. Ez gyakorlatban is nagyszerűen működött, nagyjából 3 perc eltelte után valóban megváltozott minden esetben az Infiniti QX70S karaktere: ha lendületesebben, dinamikusabban szerettünk volna manőverezni, ráállt a helyes irányvonalra, és teljesített, ha gyorsan felvátós, hetedikbe kapcsolva 90 kilométer/órával, országúti megoldást kerestünk, teljesített szintén – s még sorolhatnánk. Szekvenciálisan is gyönyörű sebességváltást érhetünk el, tetszőlegesen, akár 2000-es RPM alatt felváltogathatunk hetedikbe – akkor vált el, amikor szeretnénk, nincs idegesítő késleltetés, nem kell közel 3000-ig pörgetni az aggregátot, ha végre kettest szeretnénk szúrni az autónak.

infiniti_qx70s_018 infiniti_qx70s_019 infiniti_qx70s_020

V-hangzásnak nyoma sincs, inkább barátságos kerregéssel adja tudtunkra a 3 literes gázolajos jelenlétét. A gyári adatoknak megfelelően érződik a tekintélyes nyomatéktartalék, ez előzéseknél, hirtelen gyorsításoknál teszi meg áldásos hatását. Dinamika ide, vagy oda – az üzemanyag-felhasználás is baráti értékeket produkált a tesztelések során: városi, az imént említett vegyes arculatú közlekedéssel 9.1 liter/100 kilométeres átlagot sikerült produkálnunk (ez -1.7 literrel jobb, mint a gyári érték), országúton, fix 90 kilométer/órás sebességnél kereken 6.0 liter jött ki (-1.3 literrel jobb a gyári átlagnál).

Fokozottan jó úttartás, rugózás

Rendkívül stabil autó az Infiniti Q70S, ennek kapcsán a cikkben már értekeztünk – köszönhetően az első kettős lengőkaros, független felfüggesztésnek, az S csomaghoz csatolt CDC (Continous Damping Control) folyamatos lengéscsillapító szabályzásnak. Hátul többlengőkaros független felfüggesztéssel találkozunk, kétutas DFP (Dual Flow Path) lengéscsillapítókkal, CDC-vel egyetemben. Ráadásként jelen van még az aktív RAS (Rear Active Steering), azaz a hátsókerék-kormányzás is. Mindennek tekintetében borítékolható a teljeskörű utazási komfort és biztonság, nemdebár?

infiniti_qx70s_005

Az Infiniti QX70 modellek árképzése Magyarországon

A cikkben szereplő Infinti QX70S Design 17 570 000 forint bruttó ajánlott fogyasztói áron vihető a kereskedésekből. A QX70 modellcsalád belépő szintű képviselője a QX70 GT, V6 3.7 literes benzinmotorral, 14 440 900 forint bruttó árcédulát kapott. Ha pedig V8 benzines QX70-re vágynánk, vágynánk, akkor remek választás a QX70S 5 literese, Premium csomagban, 19 756 600 forintos bruttó listaárral, mely egyébként a QX70-vonal csúcsfelszereltségű modellje.

2014 Infiniti QX70S 3.0d specifikációk

Motor

Motortípus: V elrendezésű, hathengeres turbótöltött dízelmotor

Lökettérfogat: 2993 cm³

Maximális teljesítmény: 238 LE @ 3750 ford./perc

Maximális forgatónyomaték: 550 Nm @ 1750 ford./perc

Erőátvitel: összkerékhajtás, hétfokozatú elektromos vezérlésű automataváltó

Méretek, egyéb műszaki adatok

Hossz: 4865 mm

Szélesség: 2137 mm (oldaltükrökkel)

Magasság: 1680 mm (tetősínnel)

Tengelytáv: 2885 mm

Első gumik mérete: 265/50 R21

Hátsó gumik mérete: 265/50 R21

Tömeg, üresen: 2175 kg

Össztömeg: N/A

Csomagtartó mérete: 410 liter, bővíthető

Üzemanyagtartály mérete: 90 liter

Menetteljesítmények

Végsebesség: 212 km/h

Gyorsulás 0-ról 100-ra: 8.3 másodperc (gyári), 8.6 másodperc (saját, mért eredmény)

Fogyasztási adatok

Saját, mért eredmény (átlagos használattal)

Városi: 9.1 l/100 km

Országúti: 6.0 l/100 km

Vegyes: 8.1 l/100km

Gyárilag mért eredmények

Városi: 10.8 l/100km

Országúti: 7.3 l/100km

Vegyes: 8.6 l/100km

CO2 kibocsátás: 225 g/km

Még több információ az Infiniti magyarországi képviseletének honlapján olvasható.

Még több fotó: Napimagazin Facebook oldal

A cikkhez tartozó fényképeket Canon EOS 5D Mark II fényképezővel készítettük.
Együttműködő partnereink: Acer Hungary, Gigabyte, Sony, MSI, Epson, Canon, Camera Kft., Nike
Utómunka hardver: Acer, Gigabyte, MSI

Lesd meg az Yves Saint Laurent 2014-es őszi-téli sminkújdonságait

Csodálatos színek gyönyörű csomagolásban – röviden így lehetne jellemezni az Yves Saint Laurent 2014-es őszi-téli kollekcióját.

La Roche Posay Rosaliac CC krém: a bőrpír kezelésének szakértője

Végre megérkezett az első gyógyszertári CC krém, amely egy lépésben elfedi a bőrpírt és korrigálja az érzékeny arcbőr színkülönbségeit.

Lancôme Visionnaire arcápoló korrektor: legyen tökéletes a bőröd!

Három évvel ezelőtt már megismerkedettünk a Visionnaire jótékony hatásaival. Most megérkezett az arcápoló új, továbbfejlesztett verziója, mely szeptembertől már megvásárolható itthon is!

Budapest TukTuk túrák, Dell Venue 8 táblagépekkel

A Dell technológiai partnerként a legújabb táblagépeket biztosítja a Budapest TukTuk járműveibe, hogy az utasok modern „idegenvezetővel” élvezhessék az új városnéző szolgáltatás minden percét. A történelmi helyszíneken az utasok több nyelven ismertetőket olvashatnak és hallgathatnak a Dell Venue 8 táblagépek segítségével.

tuk_tuk_dell_budapest

 

Az interaktív Dell Venue 8 táblagépek segítségével ismerhetik meg a főváros nevezetességeit az érdeklődők a Budapest TukTuk június óta közlekedő, háromkerekű járművein. A túrák során az utasok a főváros tágas közterein és szűk utcáin haladnak végig, és a tabletekre telepített Pocket Guide alkalmazás segítségével több nyelven kaphatnak információt az érintett helyszínekről. A Dell táblagépének segítségével a vendégek teljes élményhez juthatnak, és még azt is eldönthetik, hogy milyen mennyiségű információt hallgatnak meg az adott nevezettségről. A Budapest TukTuk a Tematikus túrák során megmutatja az utasoknak a legszebb helyeket, de a Lendület túrákon akár a vendégek meg is szabhatják az útvonalat, sőt szórakozóhely ajánlatokat is kérhetnek az érdeklődők.

„Nagyon örülünk, hogy együttműködhetünk a Budapest TukTukkal, és megmutathatjuk, hogy a modern technológia hogyan állhat az idegenforgalom szolgálatába. Az együttműködésnek köszönhetően teljesebbé tesszük az utazás élményét, valamint fiatalok és turisták ezreinek mutatjuk meg termékeink egyedülálló tulajdonságait” – mondta Móritz Krisztina, a Dell Magyarország Channel Account Managere.

„Utasaink különleges pillanatokra vágynak, és mi szeretnénk egy valóban maradandó emléket teremteni számukra. A Dell innovatív megoldásai még izgalmasabbá teszik programjainkat, segítségükkel korszerű, személyre szabott szolgáltatást nyújthatunk” – tette hozzá Kovács Tamás, a Budapest TukTuk ügyvezető igazgatója.

dell_venue_8_pro

A Dell Venue 8 táblagépek vonzó, vékony és könnyű kialakítással rendelkeznek, ezért akár utazás közben is egyszerűen használhatók. A legújabb kétmagos Intel® Atom™ processzor villámgyors internetböngészést kínál, így a táblagépek nagyszerű szórakozási lehetőséget és hatékony munkavégzést biztosítanak a felhasználók számára. Továbbá az Intel® Inside révén bárhol hallgathatnak zenét, nézhetnek videókat és filmeket, valamint játszhatnak is a felhasználók. Ha pedig gond adódik utazás közben, a helyes irányt is könnyen megtalálhatjuk vele. A Dell Venue 8 tökéletes megoldást jelent azoknak az aktív felhasználóknak, akik szórakozásra tervezett táblagépet keresnek, hiszen Full HD felbontású érintőképernyővel és díjnyertes audiofunkciókkal rendelkezik.

Női kézilabda BL: biztosra vehető FTC-győzelem a holland Dalfsen ellen

A Ferencváros a holland Dalfsen ellen aratott nyolcgólos győzelemmel kezdte meg szereplését a női kézilabda Bajnokok Ligájában, a 16-os főtáblára jutásért kiírt selejtező szombati első napján, Lipcsében.

Eredmény, női BL, selejtező (a 16-os főtáblára jutásért): 1. csoport, elődöntő (Lipcse): FTC-Rail Cargo Hungaria – Dalfsen (holland) 33-25 (20-14)

Elek Gábor csapata már az első akcióból vezetést szerzett, majd fokozatosan elhúzott, s a szünetre hatgólos előnyre tett szert. A második félidőben is csupán az lehetett a kérdés, hogy végül mekkora különbség lesz a két csapat között. Bár időnként közelebb zárkózott a holland együttes, volt, hogy négygólosra csökkentette hátrányát, ténylegesen nem tudta megnehezíteni a zöld-fehérek dolgát.

A másik ágon a szintén a legjobb 16 közé készülő hazaiak mérkőznek a fehérorosz BNTU Minszkkel, s vasárnap a szombati két győztes csatázik a BL-főtábláért.