Főoldal Blog oldal 563

ASUS Transformer Book Flip: munkához, prezentációhoz, játékhoz

Munkához laptop, megbeszéléshez prezentációs eszköz, játékhoz tablet, filmnézéshez képernyő. Az ASUS Transformer Book Flip egy 360°-os szögben kifordítható érintőkijelzős notebook, melyet egy mozdulattal hajthatsz át nagyméretű táblagéppé vagy állíthatjuk be bármilyen köztes szögbe.

asus_tp_550_transformer_book_flip

A Flip telis-tele van az ASUS kiváló műszaki megoldásaival, emellett pedig úgy készült, hogy jól is mutasson – például hajszálvonalas alumíniumházat kapott, melytől egyszerre erős, tartós és elegáns. A 13,3 vagy 15,6 hüvelykes méretben választható készülékekben HD vagy Full HD felbontású érintőkijelző található, amely egy ügyesen kialakított zsanéros megoldással teljes körben elforgatható a lezárt állapothoz képest.

A zsanérban négy fogaskerék gondoskodik a finom, folyamatos mozgatásról, garantálva, hogy a képernyő megálljon pontosan ott, ahol szeretnénk, ugyanakkor a forgatás se okozzon nehézséget. A laptop módból tovább forgatva természetesen bekapcsol egy automatikus billentyűzet- és touchpad zár, így nem kell tartani a véletlen begépeléstől vagy elkattintásoktól sem.

Új vitaminnal gazdagodott a Chocapic, Nesquik és Cini Minis gabonapehely

Megújult receptúrájának köszönhetően egy adag Chocapic, Nesquik vagy Cini Minis gabonapehely fedezi a felnőttek számára ajánlott napi D-vitaminbevitel 18 százalékát, amely vitamin szükséges a gyermekek csontjainak megfelelő növekedéséhez és fejlődéséhez.

nesquik_dvitamin

Az új receptúrának köszönhetően egy adag (30 gramm) Chocapic , Nesquik vagy Cini Minis gabonapehely 0,90 µg D-vitamint jelent a szervezetnek, amely a felnőtteknek ajánlott napi bevitel 18 százalékát teszi ki. A fortifikáció fő célja, hogy még könnyebbé és gyorsabbá váljon a tápanyagokban gazadag reggelizés a hétköznapokban. Ugyanis a teljes értékű gabonával készült Chocapic , Nesquik vagy Cini Minis reggelizőpehely egy adagja amellett, hogy 7 féle hozzáadott vitamint és 2 féle ásványi anyagokat is tartalmaz, segít a köznyelven Napfény vitaminnak nevezett D-vitamin napi ajánlott bevitelének 18 százalékát fedezni.

„A vitaminokkal és ásványi anyagokkal dúsított gabonapelyhek méltó részét képezhetik kiegyensúlyozott étrendünknek, hozzájárulva olyan, gyakran elégtelen mennyiségben fogyasztott tápanyagok, mint a D-vitamin beviteléhez” – mondja Kiss-Tóth Bernadett, a Nestlé dietetikusa, aki hozzátette, hogy a változatos és kiegyensúlyozott étrend, valamint az aktív életmód nélkülözhetetlen a jó egészségi állapot megtartásához.

Bemutatkozott a vadonatúj, harmadik generációs Renault Twingo

Kellemes környezetben, még kellemesebb hangulatú sajtóesemény keretein belül fedte fel bájait a legújabb, sorban harmadik nemzedékéhez ért kisautó, a Renault Twingo. Alapvetően a köztudatba az 1992-ben debütált, akkoriban igen formabontó stílusúnak számító Twingo modell ékelődött be, majd viszonylag hosszú, 15 éves modellciklusa végén, 2007-ben cserélte aztán a kettes széria, teljesen újragondolt külsővel és belsővel. Ugyanakkor tény, hogy visszafogottabb volt a tálalás, mint azelőtt, mégis népszerűvé lett a francia városi mini – s most, 2014-ben, a kultikussá lett típus visszatérte, illetve a hazai menetpróbán szerzett tapasztalatok alapján egyértelmű, hogy a jelenleg aktuális sorozat képviselői is hozzátesznek a márkatörténelemhez egy kevéssel.

renault_twingo_2014_001

Már a prezentáció elején leszögezték: az új Renault Twingo alapvetően a fiatalabb korsztályt hívatott becélozni, de mindemellett idősebb házaspárok is bővíthetik a releváns célközönség sorait. Az is nyílt titok, hogy a legújabb fejlesztésű kisautó terveit 2008 óta folyamatosan frissítik, majd 2010-ben a magyar gyökerekkel rendelkező Wittinger Csaba kezdte skiccelni a mára valósággá lett Renault Twingo „hármas” formaterveit. Meg kell vallani, kitűnő munkát végzett a szakember, ügyelve a masszív összességre, merítve sokat az ős-Twingo játékosságából, üde lendületéből. Legalábbis abból, ami akkor annak számított, nyilván ez mára teljes mértékben megváltozott pozitív irányokba. A vidám szellemiséget mi sem bizonyítja jobban, mint az, hogy az új Renault Twingo nem kapható szürke színben (hiába az a legnépszerűbb általában), kifejezetten élénk, ugyanakkor változatos tónusokkal áll az autó a vásárlók rendelkezésére.

kismartoni_peter_renault_twingo_2014

Rendhagyó megoldásokból természetesen most sincsen hiány, ezek legfőképp technológiai-technikai jellegűek. Elsőként említenénk a farmotoros kialakítást, melynek köszönhetően a súlyeloszlás és az úttartás javult, illetve nem utolsó sorban az első, kormányzott kerekek 45 fokban fordíthatók (nagyobb hely áll rendelkezésre a motor hátsó, 49 fokban döntött elhelyezkedése végett). Bár a kormánykerék kettő teljes fordulatra képes, a fordulékonyság jóval kedvezőbb a megszokottnál; mindössze 8.6 méter fordulókör-átmérővel rendelkezik az új Renault Twingo! Ez gyakorlatban is igen meggyőző, egy átlagos szélességű úton is gond nélkül kivitelezhető egyszeri nekifutással a visszafordulás.

renault_twingo_2014_004 renault_twingo_2014_005

Ha már imént megemlítettük a motor elhelyezkedését, taglaljuk most egy kicsit bővebben. Az új Renault Clio kétféle motorral rendelhető jelenleg, 898 köbcentiméteres turbótöltött benzinessel (TCe 90, 90 lóerővel, 195 Newtonméter csúcsnyomatékkal 99 gramm/kilométer CO2 kibocsátássaé, illetve 999 köbcentis szívó benzinessel (SCe 70, 70 lóerővel, 91 Newtonméter nyomatékkal, 4.2 literes átlagfogyasztással, 95 gramm/kilométer CO2 károsanyag-kibocsátással. Természetesen létezik ECO felszereltségű verzió is (TCe 90-hez), 5 sebességes manuális kéziváltókkal, illetve EDC duplakuplungos, 6 gangos automatával társítva (szintén TCe 90 – 2015 szeptemberétől).

renault_twingo_2014_010 renault_twingo_2014_009

A hátsó tengely fölé helyezett motor járása egyébként kultúrált (mi az SCe 70 verziót próbáltuk), a három henger járása megszokottan mutat némi kiegyensúlyozottságot nélkülöző magatartást, az 5 centiméter vastag szivacs jellegű anyaggal kitömött szigetelés áldásos hatásaként minimális az utastérbe szűrődő motorzaj. Nyilvánvalóan a csomagtér mélységéből vesz el a motor elhelyezkedése, de nem vészesen, 219 literes rakodófelülettel számolhatunk, míg az osztott hátsó ülések előrehajtásával mindez majd’ 1 köbméterig növelhető (980 liter).

renault_twingo_2014_002

Igazi városi kisautónak lett definiálva az új Renault Twingo: a feljebb említett fordulékonyság mellé a kompakt méretek jól illeszkednek, a 3595 milliméteres hossz és a 2492 milliméteres tengelytáv garantálja a kényelmes utazást, nem csak városi környezetben – erre, és sok minden másra is egy későbbi nagytesztben majd visszatérünk nyilván. A karosszéria hossza 10 centiméterrel rövidebb lett az elődéhez képest, míg a hasznos beltér 33 centiméterrel bővült. A vezetőülés pozicionálása kellően magas, az üvegfelületek, beleértve a szélvédőket is – nagyok, jó a kilátás, az A és C oszlopok megfelelő méretezésűek.

renault_twingo_2014_011

A tartalmas, kommunikatív vezetési élményhez jelentősen hozzájárul a menetpróbára elvitt autóban is fellelhető R & GO infotainment rendszer, melyhez oszlopos közreműködőként segítségül kell hívnunk iOS vagy Android operációs rendszerrel felszerelt okostelefonunkat. Létezik persze gyárilag telepített, R-Link Evolution kapacitív, 7 colos érintőképernyővel ellátott fedélzeti egység is, mi pedig kifejezetten kíváncsiak voltunk az előbbi, R & GO alapú megoldásra. A tesztkör előtt sikeresen letöltöttük az Apple Store-ból a kapcsolódó alkalmazást (ingyenes), majd gyors Bluetooth-on történő szinkronizálás után máris működésbe lépett a központi információs rendszerré avanzsált iPhone. Praktikus megoldás a középkonzolra applikált univerzális tartó is, mely úgy tűnt, sok jelenleg forgalomban lévő okoskészülékkel meg tud birkózni.

renault_twingo_2014_003

Tehát jelen esetben az iOS alapú applikáció tökéletesen funkcionált, valóban eggyé vált az autó fedélzeti számítógépével, annak pontos kiterjesztéseként folyamatosan tájékoztatott a pillanatnyi- és átlagfogyasztásunkról, de még eco-tanácsokat is kaptunk a vezetési stílusra vonatkozóan. Természetesen a tárolt hanganyagokat is játszi könnyedséggel át lehet irányítani a hangrendszerre, ezt is próbáltuk, az adatátvitel a vezeték nélküli kapcsolat ellenére kielégítően gyors reakciókat produkált. Hab a tortán, hogy a telepített R & GO alkalmazás mellé 1 tetszőleges ország térképét is letölthetjük ingyenesen az egyébként offline módban is használható integrált navigációhoz.

r_and_go_iphone_renault_twingo_2014_3 r_and_go_iphone_renault_twingo_2014_2 r_and_go_iphone_renault_twingo_2014_1

Hozzávetőlegesen fél órán keresztül autóztunk az új Renault Twingo társaságában, az átlagfogyasztás sok araszolgatással, intenzívebb gyorsításokkal 8 liter környékén táncoló fogyasztási átlagot hoztak, száz százalékos városi környezetben. Ez a viszonylag magas érték elsősorban annak tudható be, hogy a menetpróbára kiadott autók mindegyikében úgy 60 kilométer volt, tehát erőteljesen bejáratós stádiumban leledzett mindegyik – nyilván e végett az üzemanyagfelhasználási átlag javul, optimalizálódik, s megáll a gyárilag megállapított, 4.5 literes átlagértéken (TCe 90 – 4.3 liter/100 kilométer).

renault_twingo_2014_007 renault_twingo_2014_012 renault_twingo_2014_008

Az új Renault Twingo belépő szintű alternatívája Life csomagban 1 literes SCe 70 lóerős benzinmotorral 2 590 000 forintos listaáron érhető el, míg a legvaskosabb árcédulát a 0.9 literes TCe 90 lovas benzinessel felszerelt változat kapta: itt az ár majd’ 1 millió forint pluszt jelent a belépőéhez képest, konkrétan 3 500 000 forint. Az autóra 5 év, vagy 100 ezer kilométer garanciát vállal az importőr.

renault_twingo_2014_006

Még több részlet, felszereltség, árak: IDE kattintva.

A cikkhez tartozó fényképeket Canon EOS 5D Mark II fényképezővel készítettük.
Együttműködő partnereink: Acer Hungary, Gigabyte, Sony, MSI, Epson, Canon, Camera Kft., Nike
Utómunka hardver: Acer, Gigabyte, MSI

Még több gyönyörű fotó a Brooke Shields-féle MAC kollekcióról

Mint arról korábban már hírt adtunk, a MAC Brooke Shields-el közösen készítette el legújabb kollekcióját.

Ezúttal különleges termék- és werkfotók láttak napvilágot, melyeken közelebbről is szemügyre vehetjük a színésznő aláírásával ellátott  szürke-narancs színű darabokat, valamint exkluzív képeket is találunk, ahol Brooke profi módon pózol a kamerák előtt.

Nem is húzom tovább az időt, inkább beszéljenek helyettem a képek:

brooke_shields_mac_3

brooke_shields_mac_5 brooke_shields_mac_6 brooke_shields_mac_4 brooke_shields_mac_7 brooke_shields_mac_9 brooke_shields_mac_2

Kelemen Henrietta különleges belépője a Nemzeti Vágtán

A Miss Universe Hungary 2014-es győztese Kelemen Henrietta bemutatkozott Magyarországnak, amikor a Nemzeti Vágtán öt fekete csődör vezette hófehér hintón vitték körbe a Hősök terén felépített versenypályán.

Mr Klausz győzelmét hozta a Ki Mit Tube döntője

Magyarország első YouTube-on zajló tehetségkutatóján a tiszaújvárosi életérzés népi poétájára szavazott a legtöbb netező, aki nem akarta elhinni, hogy ekkora sikert ért el, ám a diadal másnapján azért visszamegy dolgozni. A verseny hatalmas érdeklődés mellett zajlott: a Ki Mit Tube indulása óta nagyjából 7 milliós nézettséget ért el, közel 80 ezer szavazat érkezett és a nézők kb. 18 évnyi videót tekintettek meg.

Ziaja kozmetikumok: ápoljuk bőrünket a természet erejével!

A megfelelő kozmetikum kiválaszása nem egyszerű feladat. A termék használata során elsőre tapasztalható bőrérzet mellett egyre többen odafigyelnek arra is, hogy az adott szépségápolási készítmény tartósan nyújtson jótékony hatást bőrük számára.

A titokzatos lakó a Bálnában, októberben

A CAFe Budapest Kortárs Művészeti Fesztiválon október 16-án mutatják be a Bálnában A titokzatos lakó című film restaurált kópiáját Ágoston Béla zenéjével. Ez az alkotás volt Alfred Hitchcock első, igazán nagy sikere. Az 1927-ben forgatott némafilmhez ma komponált zenét a szerző és barátai játsszák.

alfred_hitchcock

A történet a krimik ismerős alaphelyzetéből indul. A Bunting család elszörnyedve követi a Londont rettegésben tartó gyilkosságokról szóló híreket. Amikor egy titokzatos lakó érkezik albérletükbe, sokkal közelebb kerülnek a rejtélyhez, mint szeretnék. A házaspár lánya, Daisy manökennek készül és természetesen nincs ellenére a nyilvánvalóan jómódú albérlő közeledése, ám a titokzatos Mr. Drew pont azokon az estéken tűnik el hosszabb időre, amikor újabb lányok halnak meg a gyilkos keze által Vajon ez véletlen egybeesés?

A legendás angol színész, Ivor Novello főszereplésével készült mű ma is a székhez szegezi a nézőt, a gyönyörűen restaurált kópia vizuális tekintetben is élményszerű, ez volt a rendező, Alfred Hitchcock első, igazán nagy sikere. Így emlékezett: „Itt alkalmaztam először a magam stílusát… szinte azt lehet mondani, ez volt az első filmem” – mondta, pedig már öt éve dolgozott a szakmában.

Egy jeles Hitchcock-szakértő szerint ez a film mutatja be először a rendező vonzalmát a szex és gyilkosság, illetve a halál és extázis párhuzamos bemutatása iránt. Később rendezői védjeggyé vált a film nyitójelenete, a sikító szőke nő. Olyan nevezetes alkotásaiban tárt vissza ehhez, mint a Madarak, a Psycho vagy a Vertigo. Hitchcock később is szívesen alkalmazta A titokzatos lakóban kikísérletezett beállításokat, ha a szorongás lélekállapotát akarta filmvászonra vinni.

Részletek: www.cafebudapestfest.hu

A Játékkészítő: klipforgatás és rajongók

Soha vissza nem térő alkalom: néhány szerencsés rajongó ott lehet A Játékkészítő című szuperprodukció fináléjának klipforgatásán, Radics Gigi, Bereczki Zoltán, és a Király testvérek társaságában.

Csodák pedig vannak. Aki nagyon akarja és hisz benne, beteljesedik az álma. Röviden erről szól az év talán legnagyobb szuperprodukciójának kikiáltott, A Játékkészítő című pop-musical, amit december végén mutatnak be, mások mellett Alföldi Róbert, Pokorny Lia, Szabó Győző és Nagy Feró szereplésével.

A darab alkotói most a rajongóknak is beteljesítik az álmát. Azok közül, akik az előadás közösségi oldalán (https://www.facebook.com/ajatekkeszito) megírják, melyik kedvenc énekesükkel találkoznának szívesen, négy szerencsést sorsolnak, akik jelen lehetnek A Játékkészítő fináléjának klipforgatásán. A rádiókból már jól ismert, Álmodd meg a csodát! című dal klipje október elején forog majd, az előadók, Radics Gigi, Bereczki Zoltán, Király Linda és Király Viktor részvételével.

 

Minden, amit a Citroën C4 Cactus-ról tudni kell

A világ és vele a fogyasztók elvárásai rohamosan változnak… És hogyan tud mindezzel lépést tartani az autóipar? A Citroën például nem mindennapi alternatívát kínál a kompakt személyautók kedvelőinek: a Citroën C4 Cactus-t. Az alsó középkategóriában meglehetősen régóta ugyanazok a meglehetősen kötött sztereotípiák uralkodnak. Ebbe az „állóvízbe” érkezik most a Citroën C4 Cactus a maga meghökkentően egyedi formájával, a kellemeset a hasznossal barátkoztató megoldásaival. A cél egyértelmű: azt adja a gyártó az ügyfeleknek, amire valóan szükségük van.

citroen_c4_cactus_001

A Citroën C4 Cactus új képlettel fejezi ki a modern autózás egyik legfontosabb tételét:

– még több dizájn

– még több kényelem- még több hasznos technológia- még több takarékos megoldás Az új képletet a Citroën sajátos gondolkodásmód mentén bontja kii:

Emeljük ki azt, amit az ügyfelek valóban fontosnak tartanak. A technológiai újítások és a karakteres dizájnelemek szolgálják a kényelmet, az egyszerű használatot és az alacsonyabb fenntartási költségek elérését.

> Az Airbump rendszerrel hasznos, esztétikus és igény szerint személyre szabható újdonságot kínál a Citroën, mely nemcsak az autó stílusát teszi karakteresebbé, de a karosszériát is védi.

> A felhasználóbarát, 100%-ban digitális vezérlőfelület tágasabb vezetőhelyet eredményezett, ahol a kezelőgombok a 7 colos érintőképernyő körül kaptak helyet.

> A nagyméretű első ülések kényelmes kanapéra emlékeztetnek.

> A tetőbe épített utasoldali légzsák (Airbag In Roof technológia) igazi világújdonság, mely nagyobb teret és több rakodóhelyet biztosít az elöl ülő utas számára.

> A hővédelemmel ellátott panoráma üvegtetőnek köszönhetően fényárban úszik az utastér – anélkül, hogy felmelegedne.

Szabaduljunk meg mindentől, ami felesleges – így költséget csökkentünk. Az optimalizált kialakítású padlólemezhez a legújabb generációs, hatékony motorok társulnak: a Citroën C4-nél 200 kg-mal könnyebb C4 Cactus a kiváló vezetési kényelmet alacsony üzemanyag-fogyasztással párosítja (a dízelváltozat CO2-kibocsátása csupán 82 g/km, fogyasztása 3,1 l/100 km, a benzines változat CO2-kibocsátása pedig kevesebb mint 100 g/km).

Dizájn

A még dizájnosabb megjelenés érdekében először is össze kellett békíteni az esztétikust a hasznossal, meg kellett találni a megfelelő méreteket, és a legmesszebbmenőkig szem előtt kellett tartani a hatékonyságot.

A Citroën C4 Cactus a legendás elődökhöz hasonlóan gyorsan bevési magát az emlékezetünkbe. Meghatározó stílusjegyei:

> a letisztult, sallangmentes felületek,

> a mindenfajta agresszivitástól mentes, töretlen vonalak,

> a lebegő hatást keltő háromszögablak és tető,

> a LED-es nappali fények és az Airbumpokba integrált fényszórók adta formabontó világítás,

> a szigorúan funkcionális dizájnelemek (az Airbumpok és a kerékjárati ívek a védelmet, a tetőrudak a szállítási lehetőségeket, a panoráma üvegtető a fényt hangsúlyozzák).

Airbump: világújdonság a Citroën-től

Ez a megoldás a dizájn lényegét testesíti meg azáltal, hogy egy stíluselemhez konkrét funkciót rendel. Az autó oldalába és lökhárítóiba épített Airbump elemek grafikusan is tagolják a Citroën C4 Cactus karosszériáját. Az Airbump betétekkel a személyre szabás lehetőségei is bővültek: a négyféle (fekete, szürke, bézs és csokoládé) színben rendelhető elemek a tízféle karosszériaszín és háromféle belső stílusvilág (Stone Grey szürke, Habana Inside barna és Purple Inside lila) mindegyikével variálhatók.

Az Airbump ezen felül tényleges védelmet nyújt a mindennapok apró megpróbáltatásaival szemben. A hőre lágyuló poliuretánból készült rugalmas felületben lévő levegőkapszulák csökkentik az ütközések erejét. Az Airbumpok nem igényelnek különleges karbantartást, ugyanakkor közvetlenül hozzájárulnak a karbantartási és javítási költségek csökkentéséhez.

Ez az egyszerre esztétikus és praktikus újdonság nyugodtabbá teszi a városi forgalomban való közlekedést.

citroen_c4_cactus_004

A Citroën C4 Cactus optimális arányai is a stílust, a vezetési és utazási kényelmet szolgálják:

> 2,60 méteres tengelytávolság (ugyanannyi, mint a Citroën C4-é),

> kompakt méretek (hosszúság: 4,16 m, szélesség: 1,73 m),

> stílusos és ergonomikus profil 1/3 rész üveg-, 2/3 rész lemezfelülettel,

> aerodinamikai szempontból optimalizált, mindössze 1,48 méteres magasság,

> csökkentett túlnyúlások, a sarkokra került kerekekkel.

Kényelem

Az első lépés: minél nagyobb helyet kínálni a vezetőnek és utasainak. A levegősebb utastér ráadásul könnyedebb és barátságosabb hangulatot áraszt.

A vízszintesen tagolt, alacsony műszerfal nagyobb helyet hagy az első utas számára, de nem fosztja meg a könnyen hozzáférhető tágas rakodóhelyektől sem. Ezt egy 100%-ban digitális vezérlőegység alkalmazásával és a vezetőhely optimális kialakításával sikerült elérni:

> a műszerfal helyett a tetőbe építették be az utasoldali légzsákot (Airbag In Roof technológia);

> a kezelőgombok helyett 7 colos érintőképernyőn irányítható az autó minden funkciója (klíma, média, navigáció, beállítások, telefon, internetes szolgáltatások, vezetést segítő rendszerek);

> a hagyományos műszercsoport helyét digitális kijelző vette át;

> az ETG robotizált váltóval felszerelt változatoknál a hagyományos váltókar szerepét az „Easy Push” rendszer vette át. Az egyszerűsített rendszer a műszerfal alsó részén található fokozatválasztóból és a kormányon lévő kapcsolókarokból áll, melyek a sebességfokozatok manuális kapcsolását teszik lehetővé.

A nagyméretű első ülések is az új szellemben fogantak: a tervezők egyszerűen egy kényelmes kanapét építettek az autóba.

citroen_c4_cactus_005

Térdmagasságban a Citroën C4-ével megegyező nagyságú lábtér áll a hátsó utasok rendelkezésére. Az ugyancsak azonos tengelytávnak köszönhetően a Citroën C4 Cactus kompaktabb méretei ellenére is (4,16 méter hosszú) ugyanakkora helyet kínál utasainak, mint a Citroën C4. Emellett a Citroën C4 Cactus csomagtere is kellően tágas: 358 literes.

A második lépés a kényelemérzet növelése érdekében: elegáns, de fesztelen hangulat kialakítása. Az utastérben sajátosan letisztult belső dizájn játszik kulcsszerepet, játékos utalásokkal az utazás témaköreire:

> az ajtókilincsek bőr behúzói, a műszerfali felső rakodóhely vasalásai és tűzései a patinás utazóládák elemeit idézik;

> háromféle színösszeállításban választhatók az ülés- és ajtókárpitok, valamint a műszerfal borítása (Stone Grey, Purple Inside és Habana Inside).

Hasznos technológiai megoldások

A Citroën C4 Cactus-on alkalmazott technológiák az autóvezetők tényleges igényeire épít: könnyen használhatók, mindenki számára elérhetők és interaktívak.

100%-ban digitális, 100%-ban érintőképernyős, 100%-ban felhasználóbarát vezérlőfelület

A szériában kínált, 7 érintőgombbal rendelkező 7 colos érintőkijelzőn keresztül a modern autóktól elvárt valamennyi funkció vezérelhető (az egyes berendezések változattól függően rendelhetők):

> automata légkondicionáló,

> média (rádió, audio streaming, hordozható készülékek csatlakoztatása, zenetárolás, saját fényképek megjelenítése),

> navigáció (madártávlati nézet, sebességkorlátozások megjelenítése, forgalmi viszonyok figyelése, a legkevesebb üzemanyag-fogyasztással járó útvonal kiválasztása),

> vezetést segítő rendszerek (tolatókamera képének megjelenítése, Park Assist, programozható sebességkorlátozó és -szabályozó),

> telefon (Bluetooth-kihangosító, névjegyzék és profilképek, konferenciahívások kezelése),

> online szolgáltatások (3G kapcsolaton keresztül elérhető Citroën Multicity Connect weboldal),

> beállítások (interaktív kezelési útmutatóval).

Európa néhány országában a Citroën C4 Cactus-ból a 7 colos érintőképernyőn keresztül – melyhez egy 3G modem csatlakoztatható – a Citroën Multicity Connect weboldal autós használatra kifejlesztett alkalmazásai is elérhetőek:

> az „Üzemanyag” alkalmazás elvezeti a legközelebbi és/vagy a legolcsóbb benzinkúthoz,

> hoteleket és éttermeket kereshet az „Arany Oldalak” és a „Trip Advisor” segítségével,

> az aktuális forgalmi helyzetről a „Michelin Trafic” tájékoztat,

> a veszélyzónákra a „Coyote” figyelmezteti.

citroen_c4_cactus_002

Az alkalmazásokat teljes mértékben integrálták a gépjármű rendszerébe, így az a gépjármű adatainak (helyzet, sebesség, útvonal, üzemanyagszint stb.) figyelembevételével mindig az aktuális igényeknek megfelelő információkkal szolgál.

100%-ban hasznos vezetést segítő rendszerek

A nyugodt vezetés és a mindennapok megkönnyítése érdekében a Citroën C4 Cactus számos vezetést segítő rendszert kínál:

> A Park Assist segít parkolóhelyet keresni, majd automatikusan bekormányozza az autót a kiválasztott helyre. A vezetőnek csak a gáz- és a fékpedált kell kezelnie.

> A tolatókamera az érintőképernyőn jeleníti meg a parkolási manővereket.

> Az emelkedőn/lejtőn történő indítást segítő rendszer 2 másodpercig automatikusan lefékezve tartja az autót. A fékpedál felengedésekor a gépjármű a 3%-nál nagyobb emelkedőn is könnyen elindul anélkül, hogy visszagurulna

> A statikus kanyarvilágítás egy kiegészítő fénysávval megvilágítja a kanyar belső ívét, így növeli a láthatóságot és a biztonságot a kanyarokban és a kereszteződésekben.

> A Citroën eTouch helyzetbeméréssel egybekötött ingyenes sürgősségi és assistance segélyhívást tesz lehetővé (országtól függően). A kétféle szolgáltatás a beépített SIM-kártyának köszönhetően a hét minden napján, a nap 24 órájában elérhető. Műszaki hiba vagy baleset esetén segít pontosan meghatározni a gépjármű helyzetét, és gyors beavatkozást tesz lehetővé a mentőszolgálatok számára.

Technológiai újítások a nagyobb kényelem érdekében

Az utastér kényelmét növeli a kiemelkedő hővédelemmel ellátott nagyméretű panorámatető, mely szűri a napfényt, és kívül tartja a meleget. Az üvegtető egy 4-es kategóriájú napszemüveghez hasonló védelmet nyújt az UV-sugárzás ellen. Fény- és hővédő, valamint akusztikai tulajdonságainak köszönhetően nincs szükség árnyékolóra, ami súlycsökkenést (-6 kg) és jobb súlyeloszlást eredményez (az alacsonyabban elhelyezkedő súlypont miatt jobb lett az autó úttartása).

A vezetési kényelmet fokozza a „Magic Wash ” névre hallgató egyszerű és ötletes találmány, mellyel megszüntethető az a kellemetlen élmény, amikor is a szélvédő mosásakor néhány másodpercig szinte semmit sem látni a szélvédőn keresztül. A szélvédőmosó fúvókákat az ablaktörlő lapátok végébe építették be, onnan spriccelnek vékony vízsugarat. Így a szélvédőmosás során mindvégig tökéletesen kilátunk az autóból, a hagyományos rendszerekhez képest pedig feleannyi folyadékra van szükség.

citroen_c4_cactus_006

Takarékos megoldások

Elérhető áron többet adni abból, ami igazán fontos az ügyfélnek… A Citroën pragmatikusan áll a kérdéshez. Az autós kiadásokba nemcsak az autó vételára, de a használattal kapcsolatos költségek is beletartoznak (üzemanyag-vásárlás, karbantartási költségek stb.), ezért a Citroën olyan megoldásokat keresett, amelyek ezen elemeket is integrálják és kiszámíthatóvá teszik.

Ügyféltámogatás a vásárlástól az újraértékesítésig

A mobilszolgáltatók ajánlatainak mintájára a Citroën C4 Cactus-t havi előfizetési díjas, illetve kilométerdíjas formában is megvásárolhatják az ügyfelek (országtól függően). A piacon egyedülálló ajánlat a szerződés időtartama alatt az üzemanyagon kívül valamennyi kiadást magában foglalja, így a finanszírozást, a biztosítást és a karbantartást is. Egy fix összegű havi díjért cserébe az ügyfél – anélkül, hogy túlköltekezéstől kellene tartania – kiválaszthatja az autója kiviteli szintjét (felszerelések, motor stb.), valamint azokat a szolgáltatásokat, amelyekre valóban szüksége van (szerződés típusa, „all inclusive” csomag vagy a megtett kilométerek alapján történő elszámolás stb.).

Az üzemanyag-fogyasztás csökkentése

Ha nem szeretnénk költséges technológiákat alkalmazni, a hatékonyságra való törekvés és a felesleges dolgok elhagyása kulcsszerepet kell, hogy játsszon a fogyasztás csökkentésében. A súlycsökkenés lehetőséget ad a legújabb generációs, kisebb hengerűrtartalmú motorok beépítésére, amivel a vezetési kényelem megőrzése mellett csökkenthető a fogyasztás.

A Citroën C4-hez képest 200 kg-mal, mindössze 965 kg-ra sikerült csökkenteni az autó tömegét. Ezt az eredményt a következőknek köszönhetően sikerült elérni:

> kompakt és könnyű padlólemez,

> legújabb generációs, kis hengerűrtartalmú motorok, melyek megfelelnek a leendő Euro6-os előírásoknak (Stop&Start rendszerrel felszerelt PureTech benzinmotorok és BlueHDi dízelmotorok),

> könnyű, de nagyon masszív anyagok, például a nagy szilárdságú könnyű acél vagy az alumínium, amelyből a motorháztető és lökhárító-merevítő készül,

> könnyített elemek: félig nyitható hátsó ablakok (-11 kg) és egyben dönthető hátsó üléspad (-6 kg).

A súlycsökkentésnek köszönhetően a benzines változat CO2-kibocsátása 100 g/km-nél is kevesebb, a dízelváltozaté pedig 82 g/km, ami mindössze 3,1 l/100 km fogyasztásnak felel meg.

citroen_c4_cactus_003

A használati költségek jelentős csökkentése

Az üzemanyag-fogyasztás mellett a modell használati költségeinek összességét sikerült csökkenteni. A Citroën C4 Cactus fenntartási költsége a kompakt kategória többi képviselőjéhez képest közel 20%- kal alacsonyabb. A tömegoptimalizálásra fordított munkának köszönhetően jelentősen mérséklődött a kopóalkatrész-felhasználás. Az Airbump pedig a javítási költségek leszorításában játszik fontos szerepet.