Főoldal Blog oldal 569

Őrületes kalandokkal érkezik a Varsó Shore

Mi jut eszünkbe azonnal, ha modern tévés realityre gondolunk? Természetesen a Jersey Shore.

Kéz a kézben járt a tudomány és a divat a New York-i divathéten

Mikroszkóp nélkül is jól látható, miként ette be magát a tudomány a divat szövetébe a most csütörtökön zárult New York-i divathéten. Sőt, úgy fest, mintha egyre több divattervező valamilyen úton-módon vagy mérnöknek tanult egykor vagy legalábbis gyakornokoskodott egy-egy tudományos laboratóriumban.

Új Nissan Pulsar: jöjjenek a részletek

A Nissan innováció és technológia iránti elkötelezettsége teljesen átalakította a márka családi autóinak kínálatát az elmúlt hét évben. A crossover modelljeivel bemutatkozó filozófia jegyében a Nissan egy teljesen új, versenyképes, izgalmas családi csapotthátú modellel bővíti termékpalettáját – ez a Pulsar.

nissan_pulsar_1

A merész formatervű, innovatív műszaki megoldásokat felvonultató és kategóriájában a legtágasabb új Pulsar stílusos, új csomagolásban kínálja a Nissan jól ismert tulajdonságait, ezzel új mércét állítva fel a C-szegmensben.

A Nissan Pulsar bemutatása jól példázza a Nissan azon célkitűzését, hogy a lehető legszélesebb közönség számára tegye elérhetővé intelligens kialakítású és innovatív technológiai megoldásokkal ellátott modelljeit. A D-szegmensből lefelé váltóktól a B-szegmensbeli autójukat kinőtt családokig számos vásárló igényeit kielégítő Pulsar felvonultatja a Nissan modern formatervezésének legjavát, és számos olyan technológiát kínál, amelyek közül sok korábban nem volt elérhető ebben a kategóriában. A kivételes anyaghasználatú és összeszerelési minőségű Pulsar új tulajdonosai a prémium kategória felára nélkül élvezhetik egy prémium autó által nyújtott élményeket.

A Nissan védjegyének számító V-alakú hűtőrácsról, bumeráng formájú menetfényeiről és a merész, erőteljes ívekről azonnal felismerhető Pulsar formáját és műszaki tartalmát kifejezetten az európai piac igényeire szabták; a modellt pedig a Nissan barcelonai üzemében fogják gyártani.

A Qashqai és az X-Trail hatásos megjelenését biztosító formai jegyek a Pulsar karosszériáján is megtalálhatók: az erőteljes vonalak és az aprólékosan kidolgozott részletek elegáns és sportos formát kölcsönöznek az új modellnek. Crossover modelltársaihoz hasonlóan a Pulsar megjelenését is az erőteljes kerékívek, az emelkedő övvonal és a lendületes profil határozzák meg.

A magabiztos, prémium hatás a belső térben is folytatódik, ahol a csúcsminőségű anyagok és a letisztult formák tökéletes összhangot alkotnak a Pulsar figyelemre méltóan magas felszereltségi szintjével.

A kategória legnagyobb tengelytávolságának (2700 mm) és az átgondolt elrendezésnek köszönhetően a Pulsar jóval nagyobb hátsó láb- és vállteret kínál, mint szegmensen belüli versenytársai. Sőt, 692 mm-es lábterével a Pulsar tágasabb még az átlagos D-szegmensbeli autóknál is. Ennek ellenére a modell megtartotta kompakt külső méreteit (hosszúsága 4385 mm), így a szűk városi utcákban is könnyen leparkolható.

A Nissantól megszokott módon a Nissan Pulsar számos megfizethető és hasznos technológiai megoldással gondoskodik a biztonságos és kényelmes utazásról. A kategóriában elsőként alkalmazott technológiáiról ismert Nissan most is számos olyan felszerelést kínál, amelyek eddig csak a prémium vagy luxus kategóriájú modellekben voltak elérhetők. Ilyenek többek között a nagy elismertségnek örvendő, a mozgó tárgyak észlelését, a sávelhagyás-jelzést és a holttérfigyelést egyesítő Aktív Biztonsági Pajzs. A Nissan forradalmi 360 fokos parkolókamerája tovább bővíti a szektorban újdonságnak számító technológiák sorát, csakúgy, mint az okostelefonok integrációját és a teljes körű műholdas navigációt biztosító NissanConnect rendszer.

Egy új technológiákat felvonultató autóhoz illően a Nissan Pulsar két csúcstechnológiás motorral, egy 1,2 literes DIG-T benzinmotorral, illetve egy 1,5 literes dCi dízelmotorral lesz kapható. Mindkét motor kivételes teljesítményt, gazdaságosságot és finom működést biztosít, továbbá számos fogyasztást csökkentő technológiával felszerelt, hogy az új tulajdonosok még kevesebből még tovább juthassanak.

Az új Pulsar három, már ismerős felszereltségi szinttel érkezik a piacra. A Visia, az Acenta és a Tekna szint is kivételes felszereltséget nyújt. Minden változatban az alapfelszereltség része a légkondicionáló, az öthüvelykes vezetéstámogató kijelző, valamint az elektromos ablakemelők elöl és hátul. Ezenfelül az összes modell tartalmazza a keréknyomás-ellenőrző rendszert, hat légzsákot, valamint az üresjárati stop/start rendszert is.

Formaterv, praktikum

A mutatós, tágas és sokoldalúan felszerelt új Pulsar egyesíti a Nissan tervezési filozófiájának három alapelvét. A márka sikeres crossover- és B-szegmensbeli modelljeinek formanyelvét alkalmazó Pulsar a Nissan személyautó-családjának mással össze nem téveszthető, karakteres tagja.

Az új Pulsar orr-részét a hűtőrács és a lökhárító merész, a nemrég bemutatkozott új Qashqai és új X-Trail dizájnelemeit is felhasználó elrendezése uralja. Az ismerős Nissan-emblémát a szinte márkajeggyé lett V-alakú hűtőrács fogja közre, amelynek erőteljes vonalai a motorháztetőn folytatódnak.

nissan_pulsar_3

A kerékjáratok hangsúlyozásával a Nissan tervezőcsapata erős és magabiztos megjelenésű autót alkotott. A merész vonalvezetésű ráncvonal az elülső kerékjárattól a jellegzetes, bumeráng alakú hátsó lámpatestekig végigfutva elegánsan köti össze az autó első és hátsó részét. Az alacsonyabban futó, az autó hátuljánál meredeken felfelé ívelő alsó ráncvonal szépen formázott, feszes övvonalat kölcsönöz az új Pulsar számára.

A Nissan merész tervezési filozófiájához hűen az új Nissan Pulsar hátulja a funkció és a forma tökéletes összhangját kínálja. A bumeráng formájú hátsó lámpatestek tökéletesen simulnak mind a hátsó panelekbe, mind a csomagtérajtóba, míg a hátsó lökhárító mély kivágása alacsony rakodási magasságot biztosít. Az orr-rész és az oldalak által megalapozott erőteljes és sportos hangulatot hátul a stílusos, diffúzorra hasonlító alsó lökhárítóelem is erősíti.

Az utastér pedig teljesen forradalmasítja a családi csapotthátúakkal szembeni elvárásokat. Míg legtöbb vetélytársa a funkcionalitást alárendeli a stílusnak és az anyaghasználatnak, a Pulsar mindhárom téren jól teljesít. Hosszú (2700 mm-es) tengelytávjának és az ülések ötletes elhelyezésének köszönhetően a Pulsar kategóriája legnagyobb hátsó lábterét kínálja – könnyedén maga mögé utasítva ezzel vetélytársait, sőt sok magasabb kategóriás autót is. A hátul ülő utasok számára 692 mm-es térdtér áll rendelkezésre – ez több a C- és a D-szegmens átlagánál (562 mm és 585 mm) is.

A Pulsar által kínált előnyök palettáját a nagy tárolókapacitást (385 liter) a széles csomagtérajtóval ötvöző praktikus csomagtartó teszi teljessé. Amikor pedig nagyobb csomagtérre van szükség, a hátsó üléseket egyszerűen lehajtva 1395 literes csomagtartó alakítható ki.

De az új Pulsarban nem csak a hátul utazók élvezhetik a tágasabb utastér előnyeit.

A Nissan formatervező és ergonómiáért felelős csapata nagy figyelmet fordított az elöl utazók igényeire is, amelynek eredménye a rendkívül kényelmes utazókörnyezet és a kiváló kilátás.

Akárcsak a Nissan legtöbb innovációja esetén, most is egészen egyszerű dolgokkal érték el a legnagyobb hatást. Így például az ajtókárpitok lehető legszélesebbre tervezésével a Nissan megalkotta a kategória legszélesebb könyöktámaszát. Míg a legtöbb vetélytársában csak egy keskeny, a könyököt kényelmetlenül nyomó peremet alakítottak ki, a Pulsar 95 mm széles kartámasza még a luxus kategória autóival szemben is megállja helyét.

A Nissan tervezőcsapata mindig arra törekszik, hogy a különböző fejlett technológiákat a stílus és a használhatóság feláldozása nélkül integrálja, hiszen a legmodernebb technológia is hiábavaló, ha a használata túl körülményes. A Pulsar műszerfala könnyed eleganciával ötvözi a Nissan legújabb fejlesztéseit és szolgáltatásait az egyszerű, mégis kifinomult formatervvel.

A műszerfal íve felett szinte lebegő középkonzolon kapott helyet a Pulsar NissanConnect információs és szórakoztatórendszere, valamint a hűtő- és fűtőrendszer vezérlői. A fényes fekete díszkerettel körülvett egységet 5,8 hüvelykes kijelzőjével és egyszerűen használható kapcsolóival a lehető legérthetőbb és legintuitívabb használatra tervezték. A Pulsar másik egyedi jellemzője a műszerfal vonzó, kialakítása, amely elegánsan fogja közre az ajtótól ajtóig végigfutó széles díszpanelt. A dinamikát sugárzó, konkáv kialakítású műszerfal még tágasabb érzetet kelt, hűen tükrözve az autó formatervét inspiráló sportos hangulatot.

A szintén az egyszerű használatra optimalizált kombinált műszeregységben a sebességmérő és a fordulatszámmérő között kapott helyet a vezetéstámogató rendszer öthüvelykes kijelzője is. A teljes mértékben személyre szabható kijelzőn megjeleníthetők a navigáció részletes utasításai, a különböző tanácsok és figyelmeztetések, valamint az autó teljesítményének számos adata. A Pulsar sofőrje a vezetéstámogató kijelzőn tudja személyre szabni az autó számos elektronikus rendszerét is, így például a különböző adatok kijelzését, valamint az ablaktörlő és a zár beállításait is.

Fejlett technológia

A Nissan egyik legfontosabb feladatának tekinti, hogy a prémium technológiákat a lehető legszélesebb közönség számára tegye elérhetővé, és az új Pulsarral újabb jelentős lépést tett ezen az úton. A számos elérhető és intuitív technológiát kínáló új Pulsarban több olyan funkció – például a mozgó tárgyak észlelése – is bemutatkozik, amely eddig ismeretlen volt ebben a szegmensben. A Pulsar ezzel is új mércét állít a jövőbeli modellek elé a biztonság, a kényelem és a vezetéstámogató technológiák terén.

A Pulsarban található díjnyertes Nissan Aktív Biztonsági Pajzs rendszer a 360 fokos parkolókamera, az Aktív nyomvonal-szabályozás, az Automata vészfékező rendszer vagy éppen a legújabb NissanConnect információs- és szórakoztatórendszer mind azt bizonyítja, hogy a prémium funkciók többé már nem csak a luxusautók vásárlói számára elérhetők.

360 fokos parkolókamera

Az új Pulsar technológiáinak középpontjában a Nissan népszerű 360 fokos parkolókamerája áll. Ez a lenyűgöző innováció továbbra is a kis- és középkategória legfejlettebb és funkciókban leginkább gazdagabb rendszere, amely a Pulsar számos biztonsági, megjelenítési és kényelmi funkciójának szolgál alapul.

nissan_pulsar_4

A rendszer az első hűtőrácsra, a hátsó ajtóra és a külső tükrökre szerelt kisméretű kamerák által alkotott képekből hoz létre 360 fokos felülnézeti („madártávlati”) képet a Pulsar körüli területről, és ezt jeleníti meg a NissanConnect műholdas navigációs és információs rendszer 5,8 hüvelykes képernyőjén. A rendszer összetett képfeldolgozó szoftverrel állítja elő a felülnézeti képet, és azt a hatást kelti, mintha a kamera valóban közvetlenül a Pulsar felett helyezkedne el.

A felülnézeti kép láthatóvá teszi az autó körüli akadályokat, a vezető így ellenőrizheti a Pulsar és a környező tereptárgyak távolságát, és sokkal könnyebben, illetve biztonságosabban manőverezhet.

A 360 fokos parkolókamera automatikusan bekapcsol, amikor az autót hátramenetbe kapcsolják. Aktiválható továbbá legfeljebb 10 km/órás sebességnél a műszerfal „kamera” gombjának megnyomásával is.

A kamerák képei egyenként is megjeleníthetők, valamint a rendszer egyszerű tolatókameraként is használható, amely dinamikus segédjelzések megjelenítésével segíti a vezetőt a kiválasztott parkolóhelyre történő beállásban.

Nissan Aktív Biztonsági Pajzs

Innovatív és egymással együttműködő biztonsági funkcióinak köszönhetően a Nissan Aktív Biztonsági Pajzs kivételes védelmet és látóteret biztosít a Pulsar sofőrjének. A kifejezetten a Pulsarra szabott Nissan Aktív Biztonsági Pajzs az alábbi technológiai megoldásokat tartalmazza:

Mozgó tárgyak észlelése

Ezzel a fejlett, a 360 fokos parkolókamera képességeire épülő és a szegmensben egyedülálló funkcióval a sofőr gyakorlatilag egy digitális másodpilótát kap, amely tájékoztatja arról, ha valami a Pulsar tolatási útvonalát keresztezi.

Míg a parkolást segítő hagyományos rendszerek abban nyújtanak segítséget, hogy jelzik a jármű útjában megjelenő tárgyakat, a mozgó tárgyat észlelő rendszer akkor ad hang- és fényjelzést, ha valaki vagy valami mozog a jármű mögött, például egy gyermek halad a tolató Pulsar hátulja felé.

A csomagtérajtóra szerelt, speciális, domború lencsével rendelkező parkolókamera látószöge meghaladja a 180 fokot, amely páratlanul széles rálátást biztosít a jármű mögötti területre. A kamera képei a NissanConnect navigációs rendszer 5,8 hüvelykes képernyőjén jelennek meg.

A mozgó tárgyakat észlelő rendszer nemcsak a többfunkciós tolatókamerát használja, hanem a 360 fokos parkolókamera oldalsó és első kameráitól kapott adatokat is képes feldolgozni. Ezek alapján a rendszer képes 360 fokos képet készíteni, és figyelmeztetni a vezetőt az autó mellett vagy előtt mozgó, nehezen észrevehető akadályokra is.

Az Aktív Biztonsági Pajzshoz hasonló fejlett rendszerek is csak akkor hatékonyak, ha együtt tudnak működni a sofőrrel, ezért a vezető a műszerfalra szerelt gomb segítségével és a NissanConnect rendszeren keresztül személyre is szabhatja a Nissan Aktív Biztonsági Pajzs beállításait. A műszerfali kapcsolón egyetlen mozdulattal teljesen ki, illetve bekapcsolható a rendszer, ha azonban a vezető csak a sávelhagyás-jelzést szeretné kikapcsolni, azt is egyszerűen megteheti a könnyen kezelhető érintőképernyőn. A rendszer megjegyzi a vezető által a NissanConnect menüben megadott beállításokat.

Holttérfigyelés

 A korábban csak a prémium és luxusautókban elérhető holttérfigyelő rendszer a 360 fokos parkolókamera hátsó, nagy látószögű kamerájával érzékeli a Pulsar két oldalán a holtterében megjelenő járműveket. Ha másik jármű jelenik meg valamelyik holttérben, diszkrét jelzőfény gyullad ki a Pulsar külső visszapillantó tükrében. Ha a vezető sávváltás céljából használja az irányjelzőt, és a rendszer másik járművet érzékel a veszélyes zónában, a fény villogni kezd, és figyelmeztető hangjelzés hallható.

Sávelhagyás-jelzés

A Sávelhagyás-jelzés érzékeli, ha a Pulsar kisodródik a sávjából. Azt gondolhatnánk, hogy ennek a funkciónak a megvalósításához a szélvédőre szerelt kamerát vagy radarrendszert kell alkalmazni, a Pulsar azonban ehhez is a 360 fokos parkolókamera hátsó, nagy látószögű kameráját használja. Az autó fejlett számítógépes programja felismeri még az elhalványult útburkolati jeleket is, és meghatározza, hogy a jármű irányjelzés nélkül kezd-e kisodródni a sávjából. Ha kisodródik, a rendszer figyelmezteti a vezetőt a jármű útvonalának korrigálására. Az intelligens rendszer automatikusan alkalmazkodik a kanyargós utakon uralkodó útviszonyokhoz, és figyelembe veszi az ilyenkor szükséges, megváltozott vezetési stílust.

Öntisztító kamera

A Pulsar Aktív Biztonsági Pajzsának és 360 fokos parkolókamerájának egyik legfontosabb összetevője a csomagtérajtón található apró kamera. Bár a parkolássegítő kamera nem újdonság a Nissannál – a 2002-es Primera volt az első ilyen funkcióval ellátott autó a kategóriájában – a Pulsar hátsó kamerája tartogat néhány ügyes újítást. Mivel a Pulsarban az Aktív Biztonsági Pajzs mindhárom elemének (a Mozgó tárgyak észlelésének, a Sávelhagyás-jelzésnek és a Holttérfigyelésnek) működése a kamera által továbbított információkon alapul, kiemelkedő fontosságú, hogy annak lencséje mindig makulátlanul tiszta legyen – ez azonban nem egyszerű feladat egy olyan felületen, amely ennyire kitettaz időjárás viszontagságainak.

nissan_pulsar_5

A bepiszkolódó lencse miatt fellépő problémák kiküszöbölése érdekében a Pulsart egy igazán figyelemre méltó, teljesen automatikusan és intelligensen működő mosó- és szárítórendszerrel szerelték fel.

A másodpercenként több mint 15 millió képpont feldolgozására képes szoftver segítségével a rendszer érzékeli a lencsére került szennyeződést, és egy vízsugárral lemossa azt a kameráról. Annak elkerülése érdekében pedig, hogy a vizes lencsére még több szennyeződés tapadjon, a vízsugár után a rendszer sűrített levegőt fúj rá. Ez megszárítja a lencsét, és biztosítja, hogy a kamerák továbbra is éles képet továbbítsanak a NissanConnect 5,8″-os képernyőjére. A rendszer automatikusan meghatározza a legjobb tisztítási módszert – porréteg eltávolításához például csak levegőt fúj a lencsére, míg az esőcseppeket vízsugárral mossa le. Így vizet és energiát takarít meg, és tartályát ritkábban kell utántölteni.

Automata vészfékező rendszer

Ez az igen fejlett rendszer automatikusan fékezi a Pulsart, ha az ütközés már elkerülhetetlen.

Az előtte lévő utat az első lökhárító aljába épített radarrendszerével pásztázva az Automata vészfékező rendszer három szinten avatkozik be. Az első szinten hangjelzéssel figyelmezteti a vezetőt, ha az előtte haladó autóhoz túl közel kerül. Ha a vezető nem reagál, a rendszer automatikusan részleges fékezést hajt végre. Ha az autók távolsága tovább csökken, a rendszer szükség esetén nagyobb fékerőt alkalmaz. Az innovatív rendszert úgy tervezték, hogy teljesen elkerülje a baleseteket, de a legrosszabb esetben is képes csökkenteni a kár súlyosságát.

NissanConnect

 A 360 fokos parkolókamera és a Nissan Aktív Biztonsági Pajzs egyaránt csatlakozik az új Pulsar NissanConnect navigációs-, Bluetooth- és audiorendszeréhez. A rendszer nagyméretű, 5,8″-os érintőképernyővel van ellátva, és tartalmazza a GoogleTM „Send to Car” navigációs szoftvert. Ezzel a praktikus szolgáltatással az otthon megtervezett útvonalak közvetlenül átvihetők az autó fedélzeti rendszerére. A további elérhető szolgáltatások közé tartoznak még a GoogleTM Points of Interest (POI) kereső, az aktuális üzemanyagárak, valamint repülőgépjáratokkal és időjárással kapcsolatos információk.

A rendszer Bluetooth hangátviteli és mobiltelefon-kihangosítási funkciót is tartalmaz, továbbá AUX- és USB-bemenetekkel, valamint digitális (DAB) rádióvételi funkcióval is rendelkezik.

LED-fényszórók

A Pulsar ragyogó LED-fényszóróival még inkább kiemelkedik versenytársai közül. A Tekna felszereltségi szinten az alapfelszereltség részét képező, az Acenta felszereltséghez pedig választható LED-fényszórók a tompított fényt teljes mértékben LED fényforrásokkal, a távolsági fényszóró fényét pedig az ezeket kiegészítő halogénizzókkal állítják elő.

A Nissan használható technológiák biztosítása iránti elkötelezettsége, így a a xenonfényszórók LED-ekkel való felváltása is több puszta reklámfogásnál. A LED-fényszórók fehérebb, tisztább fényt bocsátanak ki, és a xenonfényszóróknál 50%-kal kevesebb energia felhasználása mellett a napfény színéhez közelebb álló fényükkel jobb látási viszonyokat teremtenek éjszaka. Az új Qashqai-jal és új X-Traillel fennálló rokonságot a Nissan jellegzetes formájú LED-es nappali menetfényei jelzik.

Aktív nyomvonal-szabályozás

 A vezetési élményt tovább fokozza a Nissan Pulsarban is megtalálható Aktív nyomvonal-szabályozás. Az intelligens rendszer figyeli az autó viselkedését és pályáját, és az egyes kerekeket kis mértékben fékezve imitálja a részlegesen önzáró differenciálmű hatását. Ez sima kanyarodást és kiváló tapadást eredményez a kanyar elhagyásakor.

Hatékony hajtásláncok, nagy teljesítménnyel

A Nissan innováció és takarékosság iránti törekvéseivel összhangban a Pulsar motorpalettája turbófeltöltésű erőforrásokból áll, amelyek a teljesítmény és a hatékonyság nagyszerű kombinációját biztosítják. Az 1,2 literes DIG-T benzinmotor méretét meghazudtoló 115 lóerős teljesítménnyel rendelkezik, míg az 1,5 literes dCi 110 lóerőt és 260 Nm-es nyomatékot kínál. A motorválaszték 2015 elején egy még erősebb, 190 lóerős, 1,6 literes turbófeltöltésű benzinmotorral bővül, amellyel a Pulsar még szélesebb közönség számára válik vonzóvá. Az induláskor elérhető motorokhoz az alapfelszereltség részeként jár az üresjárati stop/start rendszer, amely csökkenti a CO2-kibocsátást és az üzemanyag-fogyasztást.

1.2 DIG-T 115 LE (85 kW)

Az 1,2 literes DIG-T motor a C-szegmensben elérhető egyik legfejlettebb motorként bizonyítja, hogy a nagy teljesítményhez nincs feltétlenül szükség nagy hengerűrtartalomra. A vállalatszövetség által kifejlesztett és kifejezetten a Pulsarhoz hangolt motor 4500-as fordulatszámon 115 lóerő leadására képes – ezt a teljesítményt sok szívóüzemű 1,6 literes motor is megirigyelné!

Mindez a már 2000-es fordulatszámon rendelkezésre álló 190 Nm-es nyomatékkal párosulva a Pulsar számára látványos gyorsulást és jelentős sebességfokozaton belüli dinamizmust tesz lehetővé. A hatsebességes kézi sebességváltóművel az 1,2 literes DIG-T motor álló helyzetből 10,7 másodperc alatt gyorsítja a Pulsart 100 km/órás sebességre.

Az 1,2 literes DIG-T motor üzemanyag-fogyasztása és CO2-kibocsátása is hasonlóan kedvező. 5,0 l/100 km-es kombinált fogyasztásával és 117 g/km-es szén-dioxid-kibocsátásával a belépő szintű Pulsar gazdaságos és megfizethető autózást kínál mindenki számára.

A hatsebességes kézi váltóval ez a fejlett turbófeltöltős motor 115 lóerős (85 kW-os) teljesítménnyel és 190 Nm-es nyomatékkal büszkélkedhet. Kis mérete ellenére ez az 1,2 literes motor igazán átütő erővel bír: az 1,6 literes szívóüzemű motornál jobb gyorsulási értékekkel bír és dinamikusabb is.

Az 1,2 DIG-T az alapfelszereltség részeként tartalmazza az üresjárati stop/start rendszert és biztosítja a számos üzemanyag-takarékosságot szolgáló technológia – például az energia-visszanyerő generátor, az optimalizált áttételek és speciális, alacsony viszkozitású olaj – előnyeit.

1.5 dCi 110 LE (81 kW)

 A Nissan Pulsar dízelváltozatát négyhengeres, 1,5 literes dCi turbófeltöltős dízelmotorral szerelték fel. A 110 lóerős, Renault-Nissan fejlesztésű erőforrás csupán 94 g/km CO2-kibocsátással üzemel, üzemanyag-fogyasztása pedig vegyes használat esetén mindössze 3,6 l/100 km.

A hatodik generációs 1,5 literes dCi motor egyenletesebb járású, gazdaságosabb és kifinomultabb, mint a korábbi verziók. A motor belső részeinek jelentős átalakítása csendesebb járást és csökkent vibrációt biztosít, az új, könnyebb alkatrészeknek köszönhetően pedig a motor össztömege is csökkent.

A kifejezetten a Pulsarhoz hangolt motort számos üzemanyag-takarékossági funkcióval látták el; ilyen többek között az alapfelszereltség részét képező üresjárati stop/start rendszer is. A mérnökök jelentős erőfeszítéseket tettek az ezzel járó zaj és rezgések csökkentésére, így az indítás simábbá és szinte észrevehetetlenné vált.

A Nissan sokat dolgozott a Pulsar stop/start rendszerének használhatóságán , és ennek során sokat finomított az újraindítást vezérlő rendszer működésén is. Ha például a vezető nagy mértékben elforgatja a kormányt (például egy kereszteződésben), a stop/start rendszer újraindítja a motort, érzékelve, hogy a vezető hamarosan lenyomja a gázpedált.

Sebességváltók, dinamika

Az új Pulsar alapfelszereltsége hatsebességes kézi váltót tartalmaz. Az európai vezetők által elvárt zökkenőmentes, precíz váltást kis súrlódású huzalok és ingás csillapítás alkalmazásával sikerült elérni.

Az 1,2 literes DIG-T motort választók a későbbiekben megrendelhetik a fejlett XTronic automata sebességváltót is.

Az új Pulsar vezetési élményét a kitűnő kezelhetőséget és kényelmesebb rugózást biztosító felfüggesztés alapozza meg. Az új Pulsar felfüggesztését, melyet elöl MacPherson-rugóstagokkal, hátul pedig kompakt torziós rudas tengellyel oldottak meg, kifejezetten az európai autóvezetők elvárásaihoz hangolták.

nissan_pulsar_2

Sokoldalú felszereltséggel

Az elmúlt években a Nissan minden olyan szegmensben új mércét állított fel, melyben jelen van a piacon. Az új Pulsar bevezetésével a Nissan most a C-szegmens számára mutat követendő példát az alapfelszereltség részeként kínált számos felső kategóriás szolgáltatással. Az új modell bevezetéskor a felszereltségi szintek a megszokott háromszintű (Visia, Acenta és Tekna) rendszert követik. Mindhárom felszereltségi szint minden modelljében az alapfelszereltségbe tartozik a légkondicionáló, a stop/start rendszer, hat légzsák, valamint a Bluetooth-csatlakozási funkció.

A középső, Acenta felszereltségi szinten már könnyűfém keréktárcsák, kétzónás légkondicionáló, Komfort csomag (automata távolsági-fényszóró kapcsolás, automata esőérzékelős első ablaktörlő, állítható intervallummal, automatikusan sötétedő tükör, valamint Nissan intelligens kulcs és nyomógombos indítás), valamint bőrbevonatú kormány és sebváltógomb is elérhetők.

Az Acenta modellekhez opcióként rendelhetők a Nissan továbbfejlesztett NissanConnect érintőképernyős navigációs és kommunikációs rendszere, a 360 fokos parkolókamera, az Aktív Biztonsági Pajzs és a LED-fényszórók. Az Acenta felszereltségi szintet választó ügyfelek opcióként rendelhetnek 17″-os könnyűfém keréktárcsákat és sötétített üvegeket is.

A legfelső, Tekna felszereltségi szinten az alapfelszereltségben megtalálható a Nissan Aktív Biztonsági Pajzs, a NissanConnect rendszer, a 360 fokos parkolókamera, az Automata vészfékező rendszer, a 17″-os könnyűfém keréktárcsák, valamint a nappali menetfénnyel ellátott LED-fényszórók is. A fűtött bőrülések opcióként rendelhetők.

A végleges felszereltség piaconként eltérhet.

A Nissan Pulsar gyártása

Az új Nissan Pulsar tökéletesen illeszkedik a Nissan európai gyártási stratégiájába: összeszerelését a vállalat barcelonai üzemében végzik. A modern üzem a Nissan három spanyolországi telephelyének egyike. Itt található a Nissan Motor Iberica SA (NMISA) központja. A több mint 517 000 négyzetméteren elterülő üzem 2013-ban 131 900 járművet szerelt össze, és jelenleg valamivel több mint 3500 alkalmazottat foglalkoztat.

Barcelonában található továbbá több másik Nissan-létesítmény is, többek között a Nissan Technical Centre Europe (NTCE), valamint egy járművekkel és dízelmotorokkal foglalkozó kutató-fejlesztő központ is.

Az új Pulsaron kívül az itteni üzemben gyártják a Pathfinderen és a Navarán kívül az NV200 összes Európában forgalmazott változatát, valamint az e-NV200 kishaszongépjárművet is. Az 1983-ban megnyitott barcelonai üzem volt a Nissan első európai autógyártó üzeme.

35 milliméteres full frame objektívet mutatott be a Sony

sony_selp28135g_full_frameA Sony legújabb objektíve hasznos kiegészítő lehet a fotósoknak és a videósoknak egyaránt. A SELP28135G az első full frame objektív, motoros zoommal, mely kompatibilis a Sony E bajonettes fényképezőgépeivel, például a Sony α6000/5100 modellekkel, valamint olyan Super 35 mm formátumú kamerákhoz is csatlakoztatható, mint a NEX-FS700 vagy az új PXW-FS7.A fókusztávolsága 42-202.5 mm-ig terjed (35 mm egyenértékű gyújtótávolság) APS-C szenzoros fényképezőgépekkel.

Az FE PZ 28-135 mm F4 G OSS objektív 4K és Full HD videofelvételeket és mozgóképeket is tökéletes részletességgel rögzít. Az állandó F4-es maximális blendenyílásnak köszönhetően kiváló mélységélességet és stabil expozíciót biztosít a nagy látószögtől a telefotóig egyaránt.

Az aszférikus lencsetagok  minimalizálják a nem kívánt eltéréséket, amíg a fejlett multi-bevonat növeli a kontrasztot, és csökkenti a tükröződést, még erős ellenfény esetén is. A fókusz, a zoom és a rekesz érték három különálló gyűrűvel állítható. A belső SSM (szuperszonikus motor) meghajtó gyors és csendes autofókuszt, biztosít, így különösen alkalmas mozgóképek készítésére.

A SteadyShot optikai képstabilizátor révén még az állvány nélkül készített képek is élesek lesznek. A nagy objektívekre jellemző tulajdonságok ellenére a készülék könnyű és kompakt, így segítve a maximális mobilitást, ráadásul por- és nedvességálló.

Az FE PZ 28-135 mm F4 G OSS (SELP28135G) full frame objektív értékesítése várhatóan 2014 decemberében kezdődik Európában.

35mm egyenértékű gyújtótávolság az APS-C szenzoros fényképezőgépekkel történő használatkor 42-202.5mm
Max.nagyítás 0.15x
Min. fókusz távolság 0.4m (W) – 0.95m (T) (AF, MF);

0.95m (Full MF)

Szűrőátmérő 95mm
Méretek (max. átmérő X hossz) 105 x 162.5 mm
Súly Kb. 1125g (állvány nélkül)
Támogatott kiegészítők Első objektív sapka, hátsó objektív sapka, állvány, sapka, tok, szíj
Szín Fekete

IFA 2014: Sony Xperia Z3 és Xperia Z3 Compact okostelefonok

A Sony Mobile Communications a napokban mutatta be az új Xperia Z szériás zászlóshajónak számító okostelefonjait, az Xperia Z3-at és Xperia Z3 Compact-ot. Akár a zseniális 5.2”-os prémium okostelefon, akár a kompakt méretű 4.6”-os Z3 Compact tulajdonságait nézzük, a készülékek egyesítik azokat a jegyeket, amelyek az Xperia telefonokat igazán nagyszerűvé teszik. Ide tartozik a legmagasabb minősítéssel ellátott vízállóság, a továbbfejlesztett kamera applikációk és élmények, valamint a maximálisan 2 napos akkumulátor élettartam, a csúcsminőségű hangzás és a PS4 Remote Play funkció.

sony_xperia_z3

 

„A Sony Mobile-nál a „zászlóshajó” kifejezés jelen esetben azt jelenti, hogy a felhasználóknak választási lehetőséget biztosítunk arra, hogy eldöntsék, hogy az Xperia Z3 nagyobb képernyője által nyújtott élményre vágynak, vagy egy olyan kompaktabb, könnyebb készüléket szeretnének, mint az Xperia Z3 Compact Bármelyiket is válasszák, nem kell kompromisszumot kötniük a képességek tekintetében sem” – nyilatkozta Kunimasa Suzuki, a Sony Mobile Communications elnök-vezérigazgatója. „Ügyfeleink megérdemlik, és elvárják az okostelefonjuktól a kiválóságot a kivitelezésben, a kamera minőségben és az akkumulátor élethosszában. Pontosan ezeknek a tulajdonságoknak a biztosítása volt a célunk az Xperia Z3 és Xperia Z3 Compact telefonok megalkotásakor. Mindkét készülék esetében egyszerre kínáljuk a vezető innovatív megoldásokat – mint az egyedülálló Sony kamera élmények, és a most debütáló PS4 Remote Play -, és a gyönyörű külsőt, amely ráadásul egy teljesen vízálló kivitelben érkezik” – tette hozzá az elnök-vezérigazgató.

A tökéletes kivitelezés és a mérnöki munka egyesülése

Az Xperia Z3 úgy ötvözi a kivitelezés mestermunkáját és a mérnöki szaktudást, hogy az kiállja az idő próbáját. A 7,3 mm-es szupervékony készülék lekerekített alumínium keretbe foglalva helyezkedik el, edzett üveg borításával együtt iskolapéldája a kiváló formatervezésnek. A telefonok többféle szép színben elérhetőek, fehér, fekete, és réz. A csupán 152 grammos telefon, könnyen használható érintőfelületével és szimmetrikus kivitelezésével teljesen otthon érzi majd magát a tenyeredben.

A kompakt méret kedvelőinek az Xperia Z3 Compact nyújt megoldást. A fényt opálosan visszatükröző keret és az edzett üveg elegáns prémium külsőt ad a készüléknek. Ez az egyetlen olyan okostelefon, amely kompromisszummentes teljesítményt nyújt a gyönyörű kompakt dizájn mellett, mely csupán 8,6 mm-es vékonyságot és 129 g-os súlyt jelent. Ennek köszönhetően az Xperia Z3 Compact kivitelezése tökéletes az egykezes használathoz. A letisztult stílust az Xperia Z3 Compact széles színskáláján keresztül élvezheted, amelyben már a narancssárga és a zöld6 is megtalálható a klasszikus fehér és fekete mellett.

Mindkét készülék teljesen vízálló a legmagasabb minősítés mellett3 (IP 65/68), így bárhová is magunkkal vihetjük az Xperia Z3, vagy Xperia Z3 Compact okostelefonokat – akár az esőben telefonálunk, vagy fotókat készítünk egy medencében.

A gyönyörű dizájn erőteljes teljesítménnyel párosul az integrált Qualcomm Snapdragon 801 processzornak és a négymagos 2,5 GHz-es CPU-nak köszönhetően. A 4G LTE modem villámgyors böngészését biztosít, a multimédiás élmények lenyűgöző látványukkal teljesen magával ragadóak.

Mostantól nem kell amiatt aggódni, hogy az okostelefon nem töltődött fel, mire indulnánk – az optimalizált akkumulátor teljesítménnyel az Xperia Z3 és az Xperia Z3 Compact egyetlen feltöltéssel maximum 2 napig4 is bírja. Még több kihozható az akkumulátorból a STMAINA üzemmód segítségével, amely kikapcsolja a telefonon az olyan háttérben futó funkciókat, amelyeket éppen nincsenek használatban, ezzel hosszabbítva meg az üzemidőt.

A legnagyobb felbontású kamera és videofelvevő vízálló okostelefonban

Minden fontos pillanatot a legjobb minőségben, lenyűgöző részletességgel örökíthetünk meg – bárhol, bármikor. A Sony díjnyertes Cyber-shot és Handycam technológiák a Sony sokéves szakértelmével és technológiájával biztosítja, hogy az Xperia Z3 és Xperia Z3 Compact kiemelkedő képminőséget ad gyenge fényviszonyok mellett, útközben, vagy akár a víz alatt is.

A 1/2.3” ExmorRS for mobile szenzor és a BIONZ for mobile feldolgozó rendszer együttesen dolgozik azért, hogy pengeéles, élénk legyen a képek és videók minden apró részlete. Ezen felül minden egyes fényképet tovább tökéletesíthető az új 25 mm-es nagylátószögű Sony G Lens lencsékkel.

A világon elsőként okostelefonban is megtalálható ISO 128005 érzékenységnek köszönhetően a képek minden részlete még jobb lesz az alacsony fényviszonyok ellenére. Így egy csodálatos naplementét is megörökíthetünk a maga szépségében.

A Sony új és továbbfejlesztett SteadyShot technológiája az Intelligent Active Mode-dal ellensúlyozza a bemozdulásokat, elemez több tucat formát az előtérben és a háttérben, előre tervezi a következő lépéseidet, ezzel stabilabbak és simábbak lesznek a képek és videofelvételek.

Azokat a felvételeket, amiket a legjobban szeretnél sokáig megőrizni, akár a Full HD-nél négyszer nagyobb 4K felbontásban is megörökítheted. Ez a fejlett videó mód az Xperia Z3 és Xperia Z3 Compact telefonokon azt jeleneti, hogy bármikor szüneteltetheted és újraindíthatod a felvételeket, így biztos lehetsz benne, hogy az értékes pillanatok örökre elérhetőek lesznek.

Az új közösségi kamera alkalmazások és szerkesztési lehetőségek a kamera használatát egy teljesen új szintre emeli. A Face in segítségével magunkról készíthetünk spontán képet egy rendezvényen. Az AR effektek használatával színesíthetjük képeinket vicces animációkkal, vagy akár rajzolhatunk is rájuk. A Movie creator segítségével könnyedén összeállítható egy film a rendelkezésre álló képekből és videókból. A Multi-Camera használatával különböző szögekből készíthetők felvételek. A Sound Photo segítségével még hangot is adhatunk fényképeinkhez.

Ezek az új Xperia kamera alkalmazások a régebbiekkel egyetemben könnyedén letölthetőek a fényképezőgép keresőjéből. A népszerű Background defocus, az új Live on YouTube by Xperia és a Timeshift Video alkalmazások mind letölthetőek.

sony_xperia_z3_compact

 

A tökéletes hangzás kulcsa

A mobil zenehallgatás új korszakba lépett. A Sony sokrétű audio szakértelme minden egyes ütemnél megjelenik, köszönhetően a lenyűgöző Hi-Res Audio technológiának. A Sony új MDR-1A Hi-Res fejhallgatók használatával minden zeneszám olyan lesz, amelynek az előadó valójában megálmodta. Azok a számok, amelyek nem hi-res minőségben készültek, a Sony korszakalkotó DSEE HX technológiája a – mely a Z3 sorozatban található meg legelőször – felskálázza a MP3 és az ACC hangfájlokat a High-Resoulution minőség közelébe.

A táblagépbe beépítettük a Sony digitális zajszűrű technológiáját, így kedvenc zenék hallgatása közben semmi sem terelheti el a figyelmet. Az MDR-NC31EM Digital Noise Cancelling fejhallgató kiszűri a háttérzajok 98%-át – ideális társ tömegben, vagy az iroda zajától való elvonuláshoz.

Az előlapon helyet foglaló sztereó hangszóró az S-Force Front Surround technológia segítségével minden zene hangos és kristálytiszta, így akkor is a legjobb minőségű zenét élvezheted, ha nem használsz fülhallgatót.

Páratlan szórakozási lehetőségek a világ egyetlen táblagépével, amely segítségével távolról irányítható a PS4TM játékkonzol (Remote Play)

A Sony forradalmi újítást hozott a játékpiacra, azzal hogy az Xperia Z3 sorozatába beépítette a PS4 konzol távirányítását. A Z3 sorozat tagjai az egyedüli olyan okostelefonok, melyeken megtalálható Remote Play funkció segítségével az Xperia Z3 és Z3 Compact készülékünkön láthatjuk és irányíthatjuk is a PS4 konzolról elindított játékainkat. Amikor éppen be van kapcsolva a TV, Wi-fi kapcsolaton keresztül egyszerűen párosíthatjuk a táblagépet a PS4 konzollal és a DUALSHOCK®4 vezeték nélküli kontroller és a GCM10 Game Control Mount játékvezérlőhöz csatlakoztatható telefontartó segítségével folytathatjuk a játékot, anélkül hogy a TV előtt kellene ülnünk.

Ezen kívül a PlayStation App lehetővé teszi, hogy az Xperia Z3 és Z3 Compact készüléket második kijelzőjeként használjuk. Az applikáció segítségével távolról követhetjük barátaink játékmenetét, beszélgethetünk a PSNTM ismerőseinkkel, vásárolhatunk PS4 játékokat, melyeket le is tölthetünk a konzolra.

A legvilágosabb/legfényesebb kijelzővel rendelkező csúcskészülékek

Legyen szó játékról, vagy filmnézésről a Sony legújabb TV technológiái garantáltan kiváló szórakozási élményt nyújtanak.  Mindkét okostelefon ultravilágos kijelzőjének köszönhetően lenyűgöző képi világot és felhőtlen szórakozást nyújt. A Sony TRILUMINOS mobilra optimalizált kijelző, a Live Colour LED és az X-Reality for mobile ötvöződik az intuitív kontraszt feljavítási technológiával, így a Z3 5.2”-os Full HD kijelzője és a Z3 Compact 4.6”-os HD kijelzője is éles és élénk túl világos fényviszonyok között is.

Kényelmes csatlakoztatás és maximális biztonság

Sony készülékre váltani még sohasem volt ilyen könnyű. Az Xperia Transfer szolgáltatás segítségével az előző Androidos vagy iOS telefonon található tartalmak könnyedén átmásolhatóak az Xperia készülékre.

A továbbfejlesztett Xperia Email, Calendar és Contacts alkalmazásokkal, amelyek a Microsoft Exchange ActiveSync (EAS) használatával könnyedén szinkronizálhatóak, bárhonnan dolgozhatunk. Az NFC használatával egyszerű a kapcsolódás, és könnyedén megosztható bármilyen tartalom egy érintéssel több mint 160 készülékkel például fejhallgatókkal, tv-kkel, és az új SmartWear termékkel a SmartBand Talk SWR30-al.

A továbbfejlesztett Xperia Email, Calendar és Contacts alkalmazások megkönnyíthetik a munkát, melyek a Microsoft Exchange ActiveSync (EAS) használatával könnyedén szinkronizálhatóak. Azoknak fejlesztettük az Xperia Z3 dual variánsát, akik szeretnek munka közben kicsit játszani, hiszen így nem kell az egyik tevékenységet megszakítani a másik kedvéért. Az Xperia Z3 dual nem minden országban lesz elérhető.

Az Xperia Z3 és Xperia Z3 Compact okostelefonok globálisan 2014 őszétől lesznek elérhetőek.

Energiatakarékos LG hűtőszekrények az IFA-n

lg_hutoszekrenyek_ifa_2014Az LG Electronics a berlini IFA 2014 kiállításon mutatja be legújabb energiatakarékos hűtőszekrénycsaládját, amelynek tagjai jelentős megtakarítást és kiemelkedő kényelmet biztosítanak, kifejezetten az európai igényeket szem előtt tartva. Az LG továbbfejlesztett hűtőszekrényei tovább tartják frissen az ételeket, emellett egyszerűbbé és kényelmesebbé teszik az élelmiszerek tárolását és rendezését.

Komoly energia-megtakarítás az LG forradalmi inverter lineáris kompresszorával

A rendkívül hatékony Total No Frost technológiának és az A+++ -20%-os energiaosztálynak köszönhetően az LG alulfagyasztós hűtőszekrényei páratlanul gazdaságosak. Mindez az LG saját fejlesztésű inverter lineáris kompresszornak köszönhető, amely csak egy súrlódási ponttal rendelkezik szemben a hagyományos kompresszorokkal, így kisebb belső súrlódással, megbízhatóbban, tartósabban és halkabban üzemel. A VDE által végzett tesztek során az LG inverter lineáris kompresszoros hűtőszekrényei 32%-kal energiatakarékosabbnak bizonyultak1, mint a hagyományos kompresszoros készülékek, tehát jelentősen csökkentik az energiaköltségeket. A VDE megfigyelései szerint továbbá az LG hűtő 25%-kal halkabb2 a hagyományos kompresszorral rendelkező készülékeknél. Kiváló tartósságának köszönhetően az LG 10 év garanciát vállal inverter lineáris kompresszoraira.

Gyorsan, egyszerűen elérhető élelmiszerek és kevesebb hideglevegő-veszteség az innovatív „ajtó az ajtóban” technológiával

Az LG hűtők kényelmes „ajtó az ajtóban” kialakítása megkönnyíti a gyakran fogyasztott élelmiszerek és italok elérését, ugyanakkor 41%-kal3 kevesebb hideg levegőt enged ki a fő hűtőrekeszből, így az étel tovább marad friss. Az LG új hűtőinek belseje egyéni igényekre szabható a polcok és az ajtóban található állítható kosarak segítségével, hiszen azok magassága változtatható. Globális szinten már az LG valamennyi hűtőszekrénye az „ajtó az ajtóban” kialakítással készül, így a side-by-side, a többajtós és a felülfagyasztós készülékek is.

Praktikusabb és tágasabb tárolótér maximális rugalmassággal

A vékonyabb szigetelésnek köszönhetően az LG új négyajtós hűtőszekrénye bőséges belső kapacitással rendelkezik. A kétajtós hűtőszekrényekre jellemző középső elválasztó is kikerült a belső térből, így ezek még nagyobb hasznos teret kínálnak az élelmiszerek és italok tárolásához. Mi több: a kényelmes „Smart tárolórendszer” segítségével nincs többé holt hely, amely kihasználatlanul marad. Használja és variálja a helyeket úgy, ahogy szeretné.

Frissebb ételek a „Total No Frost” technológiának és az intelligens levegőgazdálkodásnak köszönhetően

Míg a legtöbb hagyományos belső légáramoltató rendszer nem egységesen osztja el a hideg levegőt, az LG hűtőszekrényeiben megtalálható speciális „Total No Frost” technológia garantálja az egységes hűtést a belső térben. A többszörös légáram több szellőzőnyíláson keresztül áramoltatja a hideg levegőt, így gazdaságos hűtést biztosít, mindenhol egységes hőmérsékletet biztosítva. Emellett az LG egyedülálló „Pure N Fresh” légszűrő rendszere egy erőteljes ventilátorral távolítja el a kellemetlen szagokat, a friss levegőt áramoltató csatornákon pedig tisztított levegőt juttat a hűtőbe, így az étel tovább friss marad.

Intelligens technológia és kényelmi funkciók

Az egyes modellekben megtalálható „Smart Diagnosis™” funkcióval az LG ügyfélszolgálati munkatársai gyorsan, személyes kiszállás nélkül is megállapíthatják a hűtőszekrény esetleges problémáit. A „Páratartó zöldségrekesz™rácsos felülete jobban tartja a nedvességet, így a zöldségek és gyümölcsök tovább megőrzik frissességüket. A fő hűtőrekeszben a kényelmes „Fresh 0” zóna ideális helyet kínál a gyakran fogyasztott húsoknak és halaknak, ahol azok azonnal elérhetők, így nem kell bajlódni a fagyasztásukkal és kiolvasztásukkal.

„A kifejezetten környezettudatos európai vásárlóknál az energiatakarékosság elsődleges szempont háztartási berendezések vásárlásakor” — fogalmazott Seong-jin Jo, az LG Home Appliance Company elnök-vezérigazgatója. — „Az LG legújabb hűtőszekrényeinek tervezésekor ezt az elvárást tartottuk szem előtt. Minden egyes modell számos praktikus részlettel és funkcióval biztosít maximális teljesítményt és kényelmet, alacsonyabb szén-dioxid-kibocsátás mellett.”

Az LG a Messe Berlin 11.2-es termében várja az IFA látogatóit, akik élőben is megtekinthetik a vállalat energiatakarékos hűtőszekrényeit.

Fő tulajdonságok:

Alulfagyasztós hűtőszekrény: GBB530PZCFS

  • Inverter Lineáris Kompresszor – 10 év garancia
  • A+++Energiaosztály
  • Total No Frost
  • Többszörös légáram
  • Smart Diagnosis™
  • Fresh 0 Zóna
  • Páratartó zöldségrekesz™
  • Kopp-stop – helytakarékosan nyitható ajtók

Multi door: GMM916NSHV

  • Inverter Lineáris Kompresszor – 10 év garancia
  • Ajtó az ajtóban
  • Smart tárolórendszer
  • Total No Frost
  • Többszörös légáram
  • Pure N Fresh
  • Összecsukható polc
  • Smart Diagnosis™

Acer Aspire Switch 11: alakítható, sokoldalú megoldás

acer_aspire_switch_11Az Acer kibővítette népszerű kettő-az-egyben termék vonalát az új Acer Aspire Switch 11 sprozattal, mely 11.6 colos variációkat jelent, tovább fokozva az előd tulajdonságait – 1080p full HD felbontással a korábbi 10.1 colos kijelzőt. Az Aspire Switch kettő-az-egyben megoldása egy teljes értékű Microsoft Windows alapú platform: notebook és tablet egyben, egyetlen alakítható eszközben.

Az Acer Aspire Switch sorozat képviselői nem csak gyönyörűek, hanem intelligensek is. Ez annyit tesz, hogy a teljes mértékben alakítható modellek érintésre, gépelésre, videók megtekintésére, és megosztása lettek tervezve, négy felhasználási módban. A mágnesesen csatolható Acer Snap Hinge zsanérozás két csatlakozója masszívan tartja össze a billentyűzetet a táblagéppel, ráadásul elmozgatható, kétoldali betekintést is lehetővé tesz. Ez az innovatív dizájn egyszerű alakíthatóságot és elérhetőséget garantál a módok között, retesz nélküli billentyűzet dokkolással, fejlett és kibővített tárolási képességekkel.

“Telve vagyunk izgalommal, mivel az alakíthatóság és hordozhatóság a két leginkább keresett tulajdonság a vásárlók irányából az Acer Aspire Switch sorozat révén” – mondta John Miedema, az Acer Europe termékmarketing igazgatója. “Új modelljeink nagyobb, ellenállóbb 11.6 colos Gorilla Glass 3 alapú kijelzőket kapnak, maszatolódás mentes anti-fingerprint technológiával, jó érzékenységű Chiclet billentyűzettel. Mindez várhatóan nagy népszerűségnek fog örvendeni a diákok és dolgozók számára egyaránt” – tette hozzá.

Aspire Switch 11 sorozat

Az új Aspire Switch 11 notebookok 11.6 colos kijelzővel lettek szerelve, melyek ellenálló Gorilla Glass 3 burkolatot kaptak – megelőzve ezzel a képernyő karcolódását, sérülését. Ide tartozik még az alkalmazott anti-fingerprint technológia is, amivel csökkenthető az ujjlenyomatok által okozott szennyeződés, tisztább láthatósággal, könnyedebb munkavégzést és szórakozást biztosítva. Mindezek mellett a Chiclet billentyűzet utazásnál nyújthat jó szolgálatot, jól pozícionált billentyűivel, egyszerűvé téve a gépelést. A kétoldali előlapi hangszórók tiszta audio élményt biztosítanak, így kiemelten élvezhetők a mozifilmek, videók és zenék is.

Két modell érhető el ebben a sorozatban. A power userek részére kifejlesztett Aspire Switch SW5-171 full HD 1080p kijelzője és a társított HD webkamera lehetővé teszi a fotók és videókonferenciák maximális élvezetét. Akár gyors, negyedik generációs Intel Core i5 processzorokkal, melyek több, mint elegendő hátteret kínálnak a multitasking feladatok végzéséhez, de játékokhoz és filmekhez is kiválóak. 4 GB rendszermemóriával, akár 128 GB SATA merevlemezzel alkalmas az eszköz nagy mennyiségű adat és alkalmazás eltárolásához. Külső háttértárak, perifériák és egyéb digitalis eszközök társíthatósága is biztosított a rendelkezésre álló USB 3.0 és USB 2.0 aljzatokon keresztül.

A mainstream felhasználók igényeire kiélezve tervezték az Aspire Switch SW5-111 modellt, 1366×768 képpontos felbontásával. Elegendő erőt biztosít az Intel Atom Z3745 quadcore processzor, a 2 GB fedélzeti memória, továbbá a 64 GB eMMC háttértár megfelelő tárolóhelyet garantál az archív adatok számára. Kettő USB 2.0 port – egy teljes méretű és egy micro – biztosítja a tökéletes összeköttetést a perifériák, digitalis eszközök számára. A 2 megapixeles előlapi kamera full HD 1080p audio/video felvételi lehetőségével ideális videókonferenciák és fotók készítésére a hétköznapokban.

Mindkét modell Microsoft 8.1 operációs rendszerrel lett ellátva, micro HDMI kimenettel annak érdekében, hogy akár nagy, teljes méretű kijelzőt is csatlakoztatni tudjunk egyetlen kábelen keresztül, továbbá a MicroSD olvasó SD kártyák széles skáláját képes kezelni. Tökéletes vezetékmentes kapcsolat is biztosított, Bluetooth 4.0 és 802.11 a/b/g/n szabványokat segítségül hívva.

Aspire Switch 10 sorozat

Az Aspire Switch 10 egy új modellel egészül ki, mégpedig az SW5-012-vel, mely full HD, 1920×1200, vagy HD 1280×800 felbontást hordoz. 10.1 colos, Gorilla Glass 3 kijelzővel, hogy még inkább védve legyen az eszköz a kisebb felületi karcoktól. Ez az eszköz az egyike azon legvékonyabb kettő-az-egyben eszközöknek, amelyek jelen vannak a piacon – 8.9 milliméter vékonysággal táblagép módban, 20.2 milliméter vékonysággal netbook módban.

A súly mindössze 0.58 kilogramm, tabletként, míg egyben 1.17 kilogramm (kombinálva a billentyűzettel). Az eszköz vékony és pillekönnyű kivitele ideális mindazok számára, akik sokat utaznak, sok időt töltenek távol. Mindehhez hosszú akkumulátor üzemidő is társul, akár 8 óra (HD), vagy 7 óra (full HD), így lehetőség nyílik az egész napos felhasználásra töltés nélkül (munkaidő). Ez a modell erős teljesítményt garantál, akár 32/64 GB háttértárakkal, 2 GB rendszermemóriával, Intel Atom négymagos processzorral. Az eszközhöz 2 MP felbontású webkamera is tartozik, 1920×1080 felbontással, 1080p full HD audio/video felvételi lehetőséggel. A Switch 10 SW5-012 szintén előretelepített Microsoft Windows 8.1 operációs rendszerrel lett ellátva, ehhez mellékeli a gyártó a Microsoft Office 365 Personal csomagot is.

Switch 10 és Switch 11: négy mód, robosztus, attraktív dizájn

A feljebb részletezett mágnes alapú zsanérrendszer kétség kívül az egyik legnagyobb erőssége a termékeknek. Nézzünk további részleteket, a felhasználási módokra való tekintettel:

  • Notebook – teljes funkcionalitás, optimális kiosztású billentyűzettel, precíziós touchpaddel, tartalomkészítéshez, és egyéb applikációkhoz
  • Pad – vékony, pehelysúlyú – ideális utazáshoz, internetes tartalmak böngészéséhez, mozifilmek nézéséhez, játékokhoz, jegyzetek készítéséhez az opcionális Acer toll segítségével
  • Display – stabil mód, ideális bemutatókhoz, prezentációkhoz, fotók megosztásához, videók közös megtekintéséhez, videokonferenciák lebonyolításához
  • Tent – videók, filmek megtekintéséhez, egyéb egyszerűbb tevékenységekhez ajánlott mód, a helytakarékosság figyelembe vételével

Vékony, pehelysúlyú és ellenálló – az Aspire Switch sorozat tagjait akár iskolába visszük magunkkal, akár dolgozni, akár utazni megyünk vele – minden szituációban tökéletes társ. A hátlap alumínium alapú, erőteljes, nano litográfiával futtatott.

A Zero Air Gap technológia éles képeket garantál, míg az Acer LumiFlex optimalizálja a képernyőt akkor is, ha kültéri aktivitásokhoz használjuk az eszközöket. Az IPS technológia széles látószögű betekintést biztosít, színtelt képalkotással párosítva.

A precíziós touchpad hat érintőpad gesztust támogat, nagyszerű és pontos érzékenységgel együtt.

A beépített Acer BYOC által bárhol és bármikor hozzáférhetünk személyes adatainkhoz. Az Acer BYOC applikációk garantálják a valós idejű információkat, adatmenedzsmentet, és adatbiztonságot, miközben lehetőség nyílik különféle eszközök azonnali társítására, szinkronizálására a felhővel.

Opcionális kiegészítők által még teljesebb lehet a felhasználói élmény. Ilyen például az Acer Active Pen toll, mely segítségével gyors, precíz bevitelt érhetünk el. Ez mindenki számára előnyös, akik előnyben részesítik a kézírást, a jegyzetek gyors bevitelét, rajzolást, szabadkezű munkát. Ha pedig a terméket óvni szeretnénk még jobban a külső behatásoktól, választhatunk Acer Snap Case táskát is. A micro USB kábellel pedig nem lesz probléma a csatlakoztathatóság, sőt, tölthetjük is segítségével menet közben az eszközt.

Elérhetőség

Az Acer Aspire Switch 11 sorozat 2014 októberétől, míg az Acer Aspire Switch 10 2014 szeptemberétől érhető el.

 

[TESZT] Suzuki Swift 1.2 GS – se több, se kevesebb

Pontosan olyan, amilyennek lennie kell. Pozícionáljuk be a 2010-es modellévben debütált, mára már igencsak ciklusa vége felé járó Suzuki Swift alternatívát – mondjuk, konkrétan a magyarországi, szűk keresztmetszetű piacon – s máris hathatós érvek mellett alkothatunk véleményt az autóról. Pontosan úgy, ahogyan a szalagcímben is olvasható: nem több, nem kevesebb, mint amit elvárhatunk.

suzuki_swift_gs_001

Persze mindez nem teljesen fedi azért a valóságot, ugyanis az idei év eleje környékén faceliftet kapott a Suzuki Swift, mely tulajdonképpen ki is merül a lökhárító szigorúbbá rajzolásában, illetve a ködlámpafészkek köré ívelt nappali LED menetfények alkalmazásában. Így – az utóbbit tekintve – bátran állíthatjuk, hogy a külcsín teljesen felzárkózni látszik a mai kor követelményeihez, ugyanis szinte úgy gondolhatjuk, nem autó egy autó 2014-ben, ha nincs ilyen kiegészítő opciója. Tény, hogy a vizuális összességen sokat javít mindez, hasznos is, ezt nem kell ecsetelnünk; s nem utolsó sorban meg is dobja az egész komplex látványt jószerivel.

A formán nem változtattak, van viszont számos egyedi kiegészítő

Napsárga Suzuki Swift – ez a definiálása a tesztautó kapcsán alkalmazott színárnyalatnak. Az aranyba hajló tónus valóban feltűnővé teszi a kicsi, kompakt ötajtóst, azzal együtt is, ha netán téli gumis acélfelniken, vagy illusztrisabb, 16 colos alumínium papucsokon gördül tova, a viszonyokhoz képest kifejezetten dinamikusan. Amúgy a 2010-ben debütált Suzuki Swift túl azon, hogy a külső jelentősen átalakult (első- és hátsó lámpatestek rajzolata széthúzottabb lett, és még sok egyéb jellemző), elérhető lett összkerekes verzióban, illetve a korábban már a Napimagazin.hu hasábjain bemutatott 1.6 literes, 136 lóerős benzinmotorral szerelt Sport változat is megvásárolható.

suzuki_swift_gs_002 suzuki_swift_gs_003

Tehát érdembeli, nagy horderejű változásra nem kell számítani, ami az új, 2014-es facelifttel megspékelt Suzuki Swift modellcsaládot illeti. A mellső fényszórók tokozása hátrafelé ívelő, a méretekhez képest hangsúlyos maradt, az 1695 milliméteres szélességhez képest konkrétan nagynak is mondhatók ezek a részelemek; a lökhárító, ahogyan egy fentebbi bekezdésben is említettük, mogorvább külsőt kapott, a ködlámpák köré húzott LED menetfény pedig jelentősen megdobja az arculatot.

suzuki_swift_gs_005 suzuki_swift_gs_009

Oldalról a facelfites, 2014-es Suzuki Swift semmit nem változott szintén, a viszonylag nagy felületű oldalajtók övvonala a C oszlophoz közelítve felfelé ível, az első szélvédő jelentős mértékű üvegezése pedig hamisítatlan és egyben félreismerhetetlen fazonnal ruházza fel az autót. A sárvédőívek megfelelő, arányos méretűek, így nem csoda, hogy akár 16 col átmérőjű kerekekkel is nyugodt szívvel megbirkózik, a tengelytáv, mely 2430 milliméter, elég az utaskabin relatíve tágasságához, legalábbis, ami a hátsó lábteret illeti.

Részletek: ugyanazok, mint korábban

A front oldali részletek mellett a fart vizsgálva nem található számottevő újítás, itt alapvetően minden maradt a korábbi, 2010-es Suzuki Swift modellirányzat szerinti elképzelések és megvalósítások szerint: a helyzetjelzők követve az első traktus látvány- és stílusvilágát, megmaradtak elnyújtottnak, hosszanti irányúnak, jelentős benyúlással a hátsó sárvédők fölé, egészen a C oszlop közepéig. Az ötödik ajtó fölé pedig aprócska légterelő szárny is került, így fokozva a sportosságot, dinamizmust sugalló mikéntet.

suzuki_swift_gs_006 suzuki_swift_gs_007 suzuki_swift_gs_008

Jelenlegi felszereltségével – mellyel a tesztelt Suzuki Swift szerkesztőségünknél járt – abszolút nincs szégyenkeznivalója az Esztergomban gyártott kisautónak, ugyanis az enteriőr jó minőségű, kellemes tapintású anyagokból építkezik; a tökéletesen kézre álló kormánykerék bőrözése sima, kellemes a tenyérnek. A műszerek elrendezése optimális, ahogyan ezt már megszokhattuk több évre visszamenően a Swift családnál, direkt napfényben is jól kivehető, olvasható minden adat, mely a sofőr, vagy akár első utasa rendelkezésére bocsátott. A középkonzol monokróm kijelzős információs képernyője alapvetően az audio fejegység állapotáról, a rádión behozott adók részleteiről ad tájékoztatást, de ez is nagyszerűen átlátható, értelmezhető. A cockpit hordoz néhány újszerűnek ható díszítőelemet, mint például a középső részen elhelyezkedő kettős légbeömlők keretének kiemelése – ez a motívum körkörösen, az ajtók belső kárpitjainak is résztvevője, szolidan, a háttérből jelezve jelenlétét.

Kategóriáján nem mutat túl, de azért kényelmes és teljesen egyben van

Bár nem utazóautó elsődlegesen a Suzuki Swift, ennek ellenére az ülések remekül állják a sarat, jól tartanak széltében és hosszában is (az elsők), míg a hátsók csúszkálódástól mentes, alapjaiban véve komfortos utazást jelentenek kettő közepes testalkatú felnőtt személy szállításakor. Igaz, a fejtér erősen limitált, ezzel mindenképp számolni kell, ha a hátsó szekcióba invitálnánk a delikvenseket.

suzuki_swift_gs_011

Alaphangon 211 literes a Suzuki Swift csomagtere, ez bővíthető bizonyos korlátokon belül. Itt sem szabad nagy léptékekben gondolkodni. Mindenesetre egy közepesebb bőrönd, némi plusz kiegészítővel gond nélkül elfér itt, s azért az utastér is rendelkezik némi plusz kapacitással, ha nem hajtjuk előre a 60:40 arányban mozgatható hátsó ülőpadot.

Egyik legfőbb pozitívuma a hajtásláncban keresendő. Igaz, mai léptékkel már kevés lehet

suzuki_swift_gs_010Motorikusan sem alakult át a helyzet a korábbiakhoz képest, az 1242 köbcentiméteres, mindkét oldalon váltakozó szelepvezérléses szívó aggregát 94 lóerőt képes csatasorba állítani, mindezt kereken 6000-es percenkénti fordulatszámnál. A csúcsonyaték 118 Newtonméter 4800 1/min-nél, mindez úgy tűnt, elegendő a mindösszesen 945 kilogramm önsúlyú kocsiszekrény mozgatásához. Két személlyel, s némi csomaggal autózva a Suzuki Swift elánja kissé halványult, amikor mondjuk autópályatempóra kívántuk kapcsolni – a 130 kilométer/órás fix sebességet ugyan tartotta annak rendje és módja szerint, viszont ha egy alacsonyabb fordulatszámtartományból kellett „visszahozni a realitásba”, akkor bizony érezhetőek voltak kisebb és nagyobb megtorpanások. Jellemezhető ez inkább erőtlenségnek, ami nyilvánvalóan egy városi-elővárosi környezetben már nem annyira feltűnő. Ennek ellenére az 1.2 literes benzinmotor tud dinamikusan is viselkedni, városi milliőben érzi igazán elemében magát, a kettes és hármas sebességfokozatok ideális gyorsítást tesznek lehetővé, az áttételezés teljesen rendben van. Országúti, 90 kilométer/órás tempónál érzi magát legjobban a Suzuki Swift, itt még jelentős erőtartalékok is érezhetők.

suzuki_swift_gs_012 suzuki_swift_gs_013 suzuki_swift_gs_015

Legnagyobb erénye a fogyasztás – anno is hasonlóan tálalták még az első modelleket; nos, ez mára sem veszített jelentőségéből. Városi használattal 5.2 liter/100 kilométer átlag jött ki, országúton elenyésző, 3.6 liter/100 kilométerre, míg autópályán felkúszott 6-6.3 literre is a computer képzeletbeli mutatója.

A tesztben szereplő Suzuki Swift GS, azaz tavalyi, 2013-as felszereltségű, ezt a modellt, így, ilyen formában már nem forgalmazza újautóként a magyarországi képviselet. Van viszont GA, GL, GLX csomag – ezekről bővebben IDE kattintva lehet tájékozódni, továbbá a későbbiekben mindenféleképpen szót ejtünk az idei, jelenleg aktuális újdonságokról is.

suzuki_swift_gs_004

2013 Suzuki Swift 1.2 GL specifikációk

Motor

Motortípus: négyhengeres szívó benzinmotor

Lökettérfogat: 1242 cm3

Maximális teljesítmény: 94 LE @ 6000 ford./perc

Maximális forgatónyomaték: 118 Nm @ 4800 ford./perc

Erőátvitel: elsőkerékhajtás, hatsebességes manuális váltó

Méretek, egyéb műszaki adatok

Hossz: 3850 mm

Szélesség: 1695 mm

Magasság: 1510 mm

Tengelytáv: 2430 mm

Első gumik mérete: 185/55 R16

Hátsó gumik mérete: 185/55 R16

Tömeg, üresen: 960 kg

Terhelhetőség, össztömeg: 520 kg, 1480 kg

Csomagtartó mérete: 211 liter, bővíthető 902 literig

Üzemanyagtartály mérete: 42 liter

Menetteljesítmények

Végsebesség: 165 km/h

Gyorsulás 0-ról 100-ra: 11.7 s (saját, mért eredmény: 12.4 s)

Fogyasztási adatok

Saját, mért eredmény (átlagos használattal)

Városi: 5.2 l/100 km

Országúti: 3.6 l/100 km

Vegyes: 4.2 l/100km

CO2 kibocsátás: 117 g/km

Még több fotó: Napimagazin Facebook oldal

A cikkhez tartozó fényképeket Canon EOS 5D Mark II fényképezővel készítettük.
Együttműködő partnereink: Acer Hungary, Sony, MSIKingston TechnologyCanon, Camera Kft.
Utómunka hardver: Acer, MSI

Bemutatkozik a legújabb L’Oréal Nutri Gold termékcsalád

Megérkezett a Nutri Gold termékek legújabb generációja: ezúttal egy különleges krémmel és egy rendkívüli arcolajjal kényeztet minket a L’Oréal.

Cee Loo Greennel beszélget Garami Gábor a Class FM-en

Cee Lo Green ötszörös Grammy-díjas amerikai ikon, karizmatikus előadó, tehetséges dalszerző, kivételes hangú énekes, kreatív producer és filmcsillag. Dalaival meghódította a slágerlistákat, zenéit milliók imádják, dalait hazánk leghallgatottabb rádiója is gyakran játssza. Garami Gábor, a Class FM népszerű műsorvezetője vasárnap Cee Lo Greennel beszélget a Class 40-ben a sztár mindennapjairól, karrierjéről, napjaink tehetségkutató műsorairól.