A belvárosba költözik a Burger King Brutálfutás
Ahogy a világban, úgy az itthon is egyre népszerűbb extrém futóversenyek néhány éves története során először robban be Budapest szívébe a legkülönlegesebb akadályfutás.
Ahogy a világban, úgy az itthon is egyre népszerűbb extrém futóversenyek néhány éves története során először robban be Budapest szívébe a legkülönlegesebb akadályfutás.
Vasárnap hajnalban ért véget Zamárdiban, a Nagyon Balaton keretében zajló, második STRAND – Nagyon Zene Fesztivál, amely egy új sikertörténet a Balaton Régióban. Négy nap alatt a vártnál is több, 72 ezer vendég vett részt a VOLT Produkció és a Petőfi Rádió közös eseményén.
Elindult a Ki Mit Tube, Magyarország első tehetségkutatója, amely a YouTube-on zajlik. A kimittube.hu oldalon bárki, szinte bármilyen produkcióval jelentkezhet, hogy az egymillió forint, az autó, és más értékes nyeremények mellett az internet új idoljává válhasson.
Magyarok ezrei használják eredménnyel rendszeresen a Speedfitnesst, mégis sokan félnek és ódzkodnak tőle. Bicskei Izabella edző segítségével összefoglaljuk, hogy mitől kell félni, és mitől nem.
Világszerte egyre több fogyasztó vásárol az interneten; a fogyasztási cikkeket és szórakoztatással kapcsolatos termékeket online vásárolni szándékozók aránya duplájára emelkedett 2011 óta – derült ki a piackutató Nielsen kedden közzétett kutatásából. A válaszadók közel fele, 48 százaléka venne repülőjegyet, 46 százaléka ruházati cikket és 44 százaléka foglalna szállodai szobát interneten a következő hat hónapban.
1974, Párizsi Autószalon: ekkor és itt debütál a Citroën CX 2000. Kényelme, ergonómiája és menettulajdonságai azonnal lenyűgözték a szakmát : elnyerte Az Év Autója díjat, A Biztonság Díját és az Award Auto Style formatervezési díját. Pedig nem volt kockázatmentes az új modell piacra vezetése: magát az isteni, felejthetetlen DS-t kellett pótolnia, amely akkor már – húsz évnyi ragyogó karrier után – nyugdíjba készülődött, mindezt pedig a hetvenes évek első felében, amely kifejezetten nehéz volt a márka számára.
A CX formavilága Robert Opron tehetségét dicséri. A 4,63 méter hosszú modell az első Citroën-limuzin, amely dízelmotort is kapott, valós alternatívát kínálva a korszak nagy európai benzines limuzinjaival szemben. Ne felejtsük el : csupán egy évvel vagyunk ekkor az 1973-as nagy olajválság után, a Citroën kutatásainak középpontjában a használati költségek, a hatékony, alacsony fogyasztású, de tökéletes vezetési élményt kínáló motorok állnak. A CX legendás sziluettje is e stratégia szülötte, sőt, maga a CX elnevezés is az aerodinamikából származik (a légellenállási tényező rövidítése cx).
A premiert követő években a CX családja szépen szaporodott : 1975-ben megjelent a kombi (break) változat, 1977-ben az elektronikus befecskendezéssel szerelt 2400 GTi sportváltozat, amely korának leggyorsabb francia utcai autója volt, 1978-ban pedig a szériánál 28 cm-rel hosszabb Prestige verzió.
A CX nem csupán stílusa és technológiai megoldásai miatt vált ikonná. Megörökölte a DS hidropneumatikus felfüggesztését, amely utolérhetetlenül kényelmessé tette a benne utazást, az SM-től pedig megkapta a sebességfüggő rásegítésű, automatikusan visszakormányozó szervókormányt. És itt nem áll meg a vezetés és az utazás kényelmét szolgáló különleges megoldások sora: a C-matic elnevezésű nyomatékátalakító, amely feleslegessé tette a kuplungpedált, így több helyet szabadított fel a vezető lábainál, a futurisztikus vezetőülés és kormány pedig minden vezérlőgombot könnyen elérhetővé tett. Ne felejtsük el azt sem, hogy a CX volt az első francia autó, amelyet – 1985-től – ABS-szel szereltek.
A Citroën CX limuzin változata 1989 júniusáig (az Xm megjelenéséig), break változata pedig1991 júniusáig maradt a márka kínálatában, összesen több mint 1,2 millió példány készült belőle.
A CX a mai napig nagy kedvence mind a márka rajongóinak, mind a youngtimer-gyűjtőknek, mind pedig a sportautók szerelmeseinek.